Nasazení vzduchového válce tlumiče

20 nepřečtených
  • kudykam

    Ahoj, dělal sem si údržbu vzduchové části tlumiče RS Monarch a nyní se mi nedaří našroubovat zpátky ten černý válec.

    Při sundávání válce tam byl mírný podtlak, ale sundat šel bez problémů. Když jej tam dávám zpět tak vlastně v té komoře vytvořím tlak který mi brání jej zatlačit nadoraz a zašroubovat.

    A to sem se snažil veškerou svou silou jej tam natlačit.

    Co dělám špatně a jak na to? Díky

    0 0
    • Zdyn  

      Málo síly :)

      Pokud ti to nejde,tak namontuj tlumič do rámu a stlač ho v něm. Pak komoru našroubuješ snadno.

      0 0
      • kudykam  

        Koukal sem na video na YT jak to nasazuje (11:00)

        http://www.youtube.com/watch…

        a tam se mu šel stlačit zároven i ten píst, čímž se komora dostala blíž k závitu.

        Já s tím pístem nehnu ani o mm.

        Nějak mi nejde narozum jak se potom ty tlaky vyrovnají, po napumpování se část vzduchu dostane i pod tu červenou hlavu pístu?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ty jsi zjistil vice, nez si myslis:)

          Prvne, pokud pri sundavani byl mirny podtlak, je to spatne a rika to, ze servis se uz hodil:)

          Druhak. Vis jak na vidlici funguje netativni pruzina/komora? Tak UPLNE stejne funguje vzduch, ktery musis stracit nad pistem pri nasazovani komory. Nasun komoru pres tesneni a ak den tlumak do ramu-klidne pojisti jenom sroubovakem, neni nutne se drbat se sroubma. Ramem stlac tlumak, nasroubuk komoru-klidne jenom na cast zavitu. Vytahni tlumak, dotahni komoru a mas hotovo.

          0 0
          • kudykam  

            No nevím,

            všude se píše že při sundávání válce tlumiče je tam vždycky odpor, což se mi zdá normální. Ty tvrdíš že by tam být neměl??

            Ale možná si jen nerozumíme, válec sem odšrouboval bez problémů a až při přetahování přes hlavu pístu vznikal odpor…

            Jinak už sem problém vyřešil tak, že sem sundal tlumič ze svěráku, opřel jej o stůl a vlastní vahou stlačil píst, potom už stačilo válec rukou vytáhnout nahoru a zašroubovat, což už šlo celkem snadno jakmile byl píst stlačený.

            0 0
    • kudykam  

      Ještě mám dotaz k oleji ve vzduchové části tlumiče.

      V manuálu se píše přidat 0,3ml oleje těsně před našrobouváním válce, tedy do jeho horní části.

      Znamená to tedy že do dolní části, která je pod hlavou pístu se olej žádný nedává?? Páč ted je ten píst (kde je nakreslená měrka) dost suchý. Když byl tlumič nový tak byl vždy vlhký od oleje…

      0 0
      • kubad  

        Dole pořádně namazat tím olejem, nahoře taky zbytek nalit do komory

        0 0
        • kudykam  

          Můžeš být prosím trochu konkrétní??

          Všechna těsnění jsou natřena vazelinou Parker O-lube, tak jak je popsáno v manuále výrobce. V horní části je 0,3ml tlumičového oleje.

          0 0
          • pavlik6022  

            máš to dobře

            0 0
          • mr.antik  

            psal jsi že jsou suché… ja to vždycky popatlám vazelínou a redrumem nebo fox fluidem

            0 0
            • kudykam  

              jj je to suché, z nového přímo chcal olej…

              Proto nevím jestli to tak mám nechat a spolehnout se jen na vazelílnu nebo ji podpořit olejem. Ale zase aby ten oleje tu vyzelinu vevymyl.

              Při stlačování tlumiče na kole to dělá takovej divnej vrzavo/funivěj zvuk… :-)

              0 0
              • kudykam  

                Pro zajímavost sem si našel servisní manuál pro rok 2015

                http://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/…e_manual.pdf

                A tam se již píše na stránce 32/33 aplikujte 0,5ml oleje před nasazením válce pístu a 0,5ml po nasazení. Tedy do obou komor. A objem oleje se zvětšil za 0,3ml na 0,5ml ale to může být dáno větším objemem nové verze tlumiče.

                Ale konstrukce zůstává u tlumiče víceméně stejná takže předpokládám že by se měl tedy olej dávat do obou komor, zajímavé že to před rokem 2015 nikde neuvádějí

                Taky již používají jinou vazelinu namísto Parker o-lube: RockShox Dynamic Seal Grease

                0 0
          • kubad  

            tak napíšu co máš za tlumič máš to dobře

            0 0
      • kudykam  

        Tak dle vyjádření rockshox-servis.cz prý ten olej proteče, takže stačí plnit do horní komory.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.