• vojbarz

    Ahoj, na tema 1×12 vs 2×11 uz toho bylo napsano docela dost, ale co nemuzu vystrachat je, jak to je s kadenci a jestli je to znat. Chci si poridit kolo na XC (jednoznacne fulla), jelikoz puvodni dostalo nedobrovolne nozicky a v te dobe bylo vse 2×11, dnes je bohuzel 2×11 jako safranu. Uvaha je nasledujici:

    1. prevodove pomery min/max jsou velmi podobne (34×10–50 vs 28/38×11–40)
    2. u 1×12 je to jasne – mam 12 kombinaci a basta u 2×11 pocitam ze vyuziji vzdy max 8 prevodu, takze mam 16, kdyz pujdu do extremu tak i 18
    3. v zivote jsem povetsinou nemel problem s padajicim retezem (podle mne otazka sestelovani + nebyt hovado pri razeni)
    4. vahove se pohybuji mezi 85–90 kg (podle toho jak mi dany rok chutna) ⇒ v tom kopci je kazde kilo pekelne znat a i kdyz nejakou tu fyzicku mam (aktualne dojizdim do prace, sice zadne kopce ale 40 km denne to udela)
    5. backpedaling – no nevim, ale v zivote jsem nepotreboval pootocit klikama o vice jak 180 stupnu dozadu
    6. kdyz je v lese blato, tak vytahnu silnicku, kdyz je i na silnici mokro tak oblatnikovaneho treka (takze neresim ze se mi zasere prevodnik)
    7. neresim aspekty jako cena, vaha, hlucnost, samocistici schopnosti, ci jine super truper veci

    Z vyse uvedeneho mi vyplyva, ze jedine co bych asi mel resit je prave ta kadence a to hlavne do kopce (vzhledem k me vaze). Nemam to na trail, osobne preferuji ficet si to cestou/necestou co to da, technicke pasaze nevyhledavam, ale nevyhybam se jim. Jezdil jsem fulla 2×11 a k maximalni spokojenosti mi chybela jenom teleskopicka sedlovka, protoze sem tam ty sjezdy bylo moc strme a blbe se mi dostavalo z poza sedlovky zpet.

    Takze z matematickeho hlediska to s prominutim zastanci eagle neukecaji – pri konstatni kadenci jsou proste vetsi skoky. No a me zajima jestli resim totalni ptakovinu anebo pri slapani do kopce se budu potykat s tim, ze bud slapu jak vul anebo dru jak vul (proste velke skoky)?

    Ano, muzu si (a take chci) zaskocit na nejakou predvadecku, ale znate to – jste nateseni jak male dite (kolo si osobne nekupuji na rok/dva) takze v konecnem vysledku zjistim ze se na tom (eagle) jezdit da, ale po delsim case treba dospeji k nazoru ze precijenom 2×11 by bylo lepsi a budu dalsich 10 let „trpet“.

    • novas752  

      No odpověděl sis sám. :) Vyzkoušej a uvidíš.

      Mě osobně by odstupňování eaglu do kopce vůbec nevadilo, je to vlastně 11spd 10–42z kazeta s 50 pastorkem k dobru a moje 10–42z mi do kopce pěkně vyhovuje ať už je to krpál jako kráva, nebo mírnější táhlé stoupání.

      Spíš na opačném konci ty skoky 10–12–14 nejsou úplně příjemné při monotóní jízdě po rovině, proto vozím také 2×11 a tím tyhle převody posunu až do rychlostí nad 30–35km/h, což jedu leda z kopce.

    • jonti  

      Kdyz jedu sam, je mi to jedno, pri zmene prevodu i trochu zmenim i rychlost. Ted jsem jezdil ve trojici, kde jsme meli prevody 32×10–42 (ja), 36×10–50 a 34×9–46. Nekdy se stavalo, ze kdyz jsem nechtel menit tempo, musel jsem jet moc nizkou nebo moc vysokou frekvenci. Nizka byla pro me pod 65, vysoka pres 80, kdyz se to pohybovalo okolo nejlehciho prevodu, nebylo to ono. Proto pro pristi kolo uvazuji o 2×11, a pokud sezenu tak jeste radeji 2×10 s prevody 38–24×11–36.

      • Zdendyš  

        Nebo 3×10. Jinak kadence 80 tocek je v cyklistice jako sportu takovy lehky podprumer na 100km trenink terenni vsehochuti.

        • jonti  

          Kdyz jedes hodinu stoupani mezi 12–20%, tak moc tocit nejde.

        • MlokCZ  

          Tak 3×10 nemá vůbec žádný smysl dnes stavět.

          Jak rozebírám níže, tak 11–40 kazeta u x11 je ještě o trochu lepší odstupňování a pokud by někomu nestačil rozsah 2×11, tak tam vždy může dát 3×11 a bude to ve všem lepší než 3×10.

          Nejde tu jen o odstupňování, které je u 3×11 o malinko lepší, ale také jak to chodí. x11 Shimano chodí o dost lépe než x10 Shimano + má i alespoň pro mě daleko příjemnější páčky (hlavně odřazovací páčka).

          K tomu i lepší přehazka u 11s, s excentrickou kladkou a 11–40 kazetou to vychází lépe než bez excentrické kladky na 11–36. A i externí štelování brzdy považuju u M8000 přehazky za super.

          A v neposlední řadě side swing přesmyk, který také chodí lépe.

      • MlokCZ  

        Proč 2×10?

        Přestavuju teď 3×10 na 2×11. Eagla jsem právě kvůli odstupňování nechtěl, přesmykač mi nevadí (zejména když to bude už 2×, kde na velkou odjezdím hodně) a brzda na přehazce mi sama o sobě bohatě stačí k nepadání řetězu.

        Při přechodu na 2×11 jsem si ale rozhodně nechtěl pohoršit s odstupňováním a nakonec tedy zvolil 11–40 kazetu. Ta má z mojeho pohledu odstupňování nejlepší ze všech kazet na trhu. Nebýt skoku 11–13, tak je to za mě ideální kazeta (v rámci možností skoků o celé zuby), ale ten by se dal případně pořešit výměnou za 12z pastorek. Pak už by ale mohl být problém s rozsahem, už by byl dokonce o chlup menší než u Eaglu (11–40 + 36/26 má stejný rozsah jako Eagle).

        A když srovnávm 10s a 11s Shimano kazety:

        11–36: 11–13–15–17–19–21–24–28–32–36

        11–42: 11–13–15–17–19–21–24–28–32–37–42

        11–40: 11–13–15–17–19–21–24–27–31–35–40

        11–42 je odstupňována v podstatě totožně jako 11–36, pouze se liší skok 32–37, který se ale ještě dá. Obě dvě ale mají skok 24–28 (16,7%), který se mi nelíbí. Proto jsem volil 11–40.

        Jiná věc je ale rozsah. Pokud se u 2×11 zachová 10z skok, tak bude s 11–40 rozsah o cca 1 převod menší než 2×10 s 38/24 + 11/36. Ale i 2×11 by nebyl problém poskládat s větším skokem na plackách, dal by se desítkový přesmyk.

        Já nakonec k 11–40 asi dám 34/24 převodníky, tím si vyřeším pro mě ideálně nejlehčí převod a ty těžké mi vadit teď nebudou, už se nikam nehoním.

      • oddie  

        To seženeš snadno, 10sp kliky s 38–24 a kazety 11–36 jsou všude…

    • atty  

      Odpověděl sis v podstatě sám a správně – pokud jseš zvyklej šlapat kadenčně a držíš kadenci relativně stále stejnou (samozřejmě mimo extra stoupání či klesání), může se Ti samozřejmě stát, že v nějakých situacích budeš přesně mimo optimál.

      To nezjistíš, dokud si Eagla někde neprojedeš, nicméně v jiném typu terénu může být zase vše jinak.

      Na nových kolech vyšší třídy sice přesmykače hodně ubývají, nicméně je jich minimum, kam se nedá zpětně instalovat a dát si opět pohon 2× 11, pokud to máš vyzkoušené a vyhovuje.

      Kdo jezdí více terén, traily, kopce horem dolem – tam Eagle může vyhovovat a větší skoky v rozsahu nevadí, kdo jezdí lehké XC hodně po rovině, rychle a kadenčně, tam mohou být skoky znatelné – ostatně proto se na klasických silničkách přesmyky stále drží a kazety mají skoky v první půlce třeba jen po jednom zubu – aby byla právě změna převodu hodně plynulá a dala se držet optimální/rychlá kadence.

      • vojbarz  

        No trefil jsi to presne – nevyhledavam traily, v miste bydliste (Ostrava) jezdim vice mene lehky teren se sem tam krpalem, tam kde mam chatu pro zmenu vice ty krpaly.

        Co se tyce kadence, tak jsem se dival a na kratsich trasach jsem dosahoval i prumeru 90, ty delsi pres 2h se ziskanim nadmorske vysky 500–1000m se pohybovaly lehce nad 80, tam kde toho stoupani bylo fakt hodne, tak to slezlo i k 70.

        Uprime jsem uvazoval spise naopak – poridit 2×11 a pripadne za par let prekopnout na 1×12 ci snad 1×N , mas pravdu ze ram je stejny a dokonce navarka pro presmykac a pruchodky pro lanko jsou pritomny i pri osazeni 1×12. Explicitne poridit 1×12 s tim ze to hned predelam na 2×11 mi nedava moc smysl.

    • Nutribird  

      Ahoj, ber můj názor s rezervou, nejsem znalec. Měl jsem XT 2×10 42/28 – 11/36. Nyní Eagle 34 T 10/50. Eagle je o něco více do lehka, no a mým nohám to evidentně sedlo. Mi osobně sedí kadence mezi 70 – 80. Zase musím zdůraznit mi to opravdu sedlo a žádné problémy nemám. Jediné co mi chybí je řazení dolů o více pastorků. Co se týče skoků, měl jsem větší problém při změně z velké na malou a naopak. Většinou jsem musel přeřadit předek a pak poupravit zadek, takže opruz. Nyní mi to sedí a problémy nemám. Přechod z 3×9 na 2×10 byl super, něco x 11 mě nějak neoslovilo. Eagle znamená pro mě zase smysluplnou změnu. Doufám, že se ti vysloví víc kolegů abys měl na čem stavět.

      • vojbarz  

        No osobne jsem pri rozdilu v predu o 10 zubu jezdil tak, ze jsem shodil soucasne vzadu o 2 (tedy pokud si to dobre pamatuji) a naopak.

        • Nutribird  

          Přesně můj případ, jinak se mohu ztotožnit vlastně se všemi co odpověděli jelikož můj terénní profil je dost nahoru a dolů a tím pádem vždy kolem nastoupaných 1000 m a tím kadence kolem 70. Jo z odpovědí jsem se našel. Eagle pro mě OK, ted si musíš vybrat ty.

    • Radza  

      Osobně jsem byl spokojený se shimano 32×11–46. Větší školy mezi jednotlivými rychlostmi mi osobně vyhovují, jelikož jak jsem zjistil u 3×10, když už jsem řádil, bylo to většinou o dva o tři sousední převody. Z toho mi vyplývá, že ty skoky u systému 1×11,12 jsou tak akorát. U Eagle navíc nejtěžší převod a nejlehčí převod pro mě dostatečný a 32z převodnikem.

    • vojbarz  

      Takze panove, porad jsem porovnaval rychlosti a kdo vi co vsechno az me napadlo si porovnat drop kadence pri skoku mezi jednotlivymi kolecky a sami budete prekvapeni. Vzal jsem nasledujici logiku – slapu do kopce a dostanu se na 95, 100 a 105 rpm, takze zhazuji o kolecko abych se dostal na nejakou rozumnou kadenci.

      No posudte sami:

      • rozdil dropu se se vzrustajicim meznim rpm zvysuje
      • u obou kazet bych ocekaval, ze to nebude hop sem hop tam :(
      • pokud pojedu na pohodu (max 95) tak nejvetsi rozdil (z blizkych oblasti kazety) je 3,33

      Na prvni pohled jsem se na to dival, ze asi resim totalni ptakovinu. Na druhy pohled jsem si uvedomil jak muze byt bolestive do kopce prislapnout jednotky rpm. Asi si pujdu na nejaky kopecek zkusit co to dela s nohama a pak budu delat zavery. Takto na papire to vypada jako smesnych 3 rpm :)

      Vysvetlivky k obrazkum: poradi drop z 95, 100 a 105, prvni tabulka je 11tkova kazeta, druha 12tkova a treti je diff dropu mezi kazetami.

      • novas752  

        Hele vis o strance gears.mtbcros­scountry.com? :)

      • McBlacky  

        Nebereš v úvahu výkon.

        Na bajku nemám wattmetr ale na silnici už skoky o 2zuby na kazetě znamená upravit kadenci o víc než 10rpm, pokud chceš zachovat stejné watty.

        V praxi totiž je rychlost nepodstatný údaj, to co tě unavuje jsou změny tempa a hlavně to, že (zejména v začátku kopce, krátké stojce nebo právě po přeřazení) jedeš větší výkon, než který dlouhodobě udržíš. Málokdo má v nohách takový cit, že dokáže bez měření jet ±50w, běžně to lítá ±100 krátkodobě. To ve finále zlomí nohy každýmu.

        osobně můžu srovnat všechno možný a eagle má jediný dvě nevýhody. Cena – to je pro většinu překážka, navíc GX je sice levný, ale sypou se kladky v hazce a kazeta hovno vydrží, takže má stejně smysl brát až x01 hazku a kazetu bohužel jen xx1m páčka stačí gx. A druhá věc jsou ty skoky, největší problém jsou skoky 10–12–14 když jedeš solo nebo špic v rychlostech nad 35km/h delší dobu, v menších rychlostech už to tak hrozný není až na extra dlouhý kopce, kdy ale by se člověk cukal i na dvoupile. V reálu pak stejně v horách jede každý na kopec svoje tempo a kde to teda vadí jsou závody, kdy člověk odpadá ze skupinky a zuby nehty visí a má pocit, že nemá co zařadit (to ale taky známe i z dvou i troj pil :)).

        Takže pro toho kdo zkousne roční servis v pěticiferný částce jenom pohonu a nemá problém adaptovat se na kadenční rozsah 70–100 efektivně, je eagle nejlepší řešení co zatím na mtb bylo.

    • p@X  

      Když jedu s trojpilařama stojku, dupou snad více než 2× tolik, mám orla 34z…

      • Carloss  

        protože můžou :)

        • p@X  

          To samý přechody do prudkých stojek, kde se dá před tím rozjet, jsem s dvěma pilama dával, u orla bez šance to nacvakat nahoru…

          • vojbarz  

            Myslis tim, ze s 2×11 tocis do posledni chvile co to da na velky prevodnik, pak shodis na mensi a pak uz cvakas zadek po jednom nahoru? Jsem tusim cetl, ze eagle umi skok snad az 5 kolecek nahoru. Predpokladal jsem ze to zvladne i v zaberu.

            • MlokCZ  

              Tohle bude dost individuální.

              Na 1× to jde v plném záběru, to je jasná výhoda. O kolik ale přehodíš nahoru nezáleží až tak na páčkách jako na tom, kam reálně dosáhneš.

              Já mám třeba krátké ruce a přehodím najednou maximálně o 3 převody (řazení umí více) a už i na to musím uvolnit celou ruku a pootáčet zápěstím (bez toho dosáhnu sotva o dva).

              U víceplacky to úplně v plném záběru nejde, na druhou stranu i krátké ruce přehodí rychle o hodně najednou, protože řadím vždy současně na přesmyku i vzadu, takže při potřebě co největší skok shodím smyk + navíc přidám 2–3 pastorky vzadu (samozřejmě nelze čekat až do velká/velká pak by nebylo co přihodit vzadu).

          • McBlacky  

            asi jsi se s jednopilou naučil řadit na poslední chvíli. Jinak těžko, protože celou kazetu přeházíš rychleji než změnit pilu a přeházet kazetu, nebo dvě pily.

            • MlokCZ  

              Opravdu?

              Teď beru situaci, že nemusíš řadit v plném záběru a tedy nevznikne na přesmyku problém.

              Jednopilu jsem sice dlouhodobě nejezdil (jen krátké testy), ale zkoušel jsem si na to svojem řazení simulovat vícekrát jak rychle přehodím přes větší kus kazety. Jak píšu výše, tak problém jsou krátké prsty, takže na jeden zátah to na kazetě nedám.

              A pak jsem rychlejší při zařazení přesmyk + 2 převody vzadu (oboje najednou cvaknu) než na kazetě cvaknout 2× o více pastorků.

              Ten rozdíl je ale minimální a pro mě nepodstatný. Podstatné důvody pro 1× i 2× (případně 3×) jsou pro mě někde jinde.

              • jonti  

                Smerem nahoru to jeste jde, problem je nekdy, kdyz jedes dlouhy prudky kopec a potom potrebujes shodit skoro celou kazetu dolu. To je zarazeni velke pily z 24 na 38z o dost lepsi.

            • p@X  

              Asi ne, 2(3) x trojcvak v plném záběru proti jednomu shození na pile… Už mi taky řetěz spadl z 50z úplně dolů…

              • McBlacky  

                ty ale nepočítáš, že řadíš vzadu. Zatímco ty změníš pilu, já odřadím tři pastorky, což většinou je ekvivalent pily (podle toho kde na kazetě) pokud to nestačí, dořadím si to v klidu i v plným záběru. Už to první řazení může být v plným, zatímco pily v plným nepřehodíš snadno/vůbec.

                Beru to tak, za jak dlouho se dostaneš z nejtěžšího na nejlehčí. To u 1*12 nebo 1*11 je vždy rychleší než u 2/3*10/11.

                • p@X  

                  Nevím, dřív jsem prostě jen shodil pilu a pokračoval ve stojce, teď končím v 1/2 kazety bez šance to ušlápnout, myslím třeba přechod ze silnice do kratičkýho prudkýho stoupáku do lesa apod.

                  • vojbarz  

                    A i pres toto negativum by jsis 1×12 nechal anebo sel do 2×11?

                    • p@X  

                      No ono těch negativ je víc. Z principu je hazka strašně citlivá, je třeba mít precizní vedení lanek a bowdenů, může být problém u vnitřního vedení, velká kladka na dlouhém vodítku více nabírá klacky. Ale už bych se nevrátil.

                      • vojbarz  

                        A muzu znat i ty duvody proc i pres jista negativa jsi s resenim spokojeny?

                        • p@X  

                          Na smyk si velice rychle odvykneš, nějaký gramy šly dolů, hodně se mi líbí spiderless jednopila, zas na óbrkazetu je třeba si zvyknout :)

                        • krabica  

                          Asi protože pozitiva převažují nad negativy. :-)

                          • vojbarz  

                            Ano, ale ne kazdy ma stejna meritka – nekdo si treba co 5 let kupuje nove auto a jiny prave to co po 5ti letech je prodavano a oba jsou max spokojeni.

      • MlokCZ  

        Oproti 34/50 o moc lehčí mít nemohou. 34/50 je ± stejný jako 22/32. Takže i když je trojplacka 22/30/40, tak na 3×10 bude pouze o 1 lehčí převod (22/36) než u Eagla 34/50. Pokud by měl někdo 3×11, tak o 2 převody lehčí (22/42).

        Schválně jaký by musel být převod pro tu nadsázku vice než 2× tolik. Už jen pro 2× tak vyšší kadenci oproti 34/50 by byl potřeba převod 22/65 :-)

    • petyn  

      Jezdim 1×11 , 34 oval a 11–46 a musim priznat ze by se mi obcas hodilo misto11 10 nebo 9 kolecko. Jinak s tim vyjedu v pohode vse co jsem vyjel s 3×9 nebo 2×10.

      • vojbarz  

        Kdyz uz pouzivas oval, tak to asi nebudes mit zrovna jako konicka, ne? Precijenom ja jsem tatulda s malym miminkem :D Takze nejakych vrcholovych vzkonu ode mne nelze ocekavat.

        • petyn  

          Prave ze to je konicek, spise kun :) Doted jsem se nenaucil slapat dokruhu a frekvencne kolem 100. Ten oval Ti to promine a nemusis tocit jak kasparek. Alespon tak to mam ja :)

    • Svata  

      Mam na kole sadu Eagle NX 1×12, kliky Stylo s prevodnikem 32z. Horaka pouzivam pouze pro jezdeni v zimnimnobdobi po silnici, na predchozim koke sem mel na sade 2×10 kompaktni prevodniky ze silnicky aby to jelo, tady sem si taky myslel ze to nak prohazu, ale ejhle, nejvetsi prevodnik eagle se dela 38 z a to je malo, tak vubec nevim co tam dat aby to z 12kou retezem chodilo. Dekuju za radu a nazory jako ze to sem si nemel kupovat atd, nic neresi, dik

      • p@X  

        Neměl sis to kupovat, zvlášť bez 10z pastorku, i tak ta kazeta na silnici trpí :)

        • JFtryall  

          Ale vydrzi dlouho, kdyz se o to clovek nejak normalne stara, vosk taky nejakou tu stovku prida. 12–15K to da. BTW prevodniky ze silnicky aka 38 avg vsude. :-))

          • p@X  

            Pokud nejezdí stále na spodku a ví, kdy skutečně měnit, tak možná.

      • Smazaný účet  

        No, pokud mas boost stavbu, tak je taky docela dobre mozne, ze větší převodník než 38 zubů, tam zkrátka ani nedáš (i kdyby se delal). Na některých rámech je problém i s 36.

      • novas752  

        Jestli tam vůbec 38z půjde, některé rámy mají max 34z. :)

        Asi bych to kolo prodal a koupil si gravelbike. Jezdit s dnesnim hirskym kolem po silnicich je blbost, neni na to delane.

    • Svata  

      Boost by to byt nemelo, ale me de spis o to jestli kdyz tam koupim kliky treba 42z z gravela, tak jestli na 11s prevodniku nebude ten eagle retez delat problemy, i kdyz na svym gravelu mam 11s kliky na 10 kazete a funguje to bez problemu, jenze tady je to opacne,

      • novas752  

        Retwz zadne problemy delat nebude, ale velmi, velmi pochybuji o tom, ze se tam 42z vejde, mozna budes rad za 36z. Prodej to a kup si gravelbike, moderni horska kola nejsou na hodneni silnicnich kilometru delana.

        • McBlacky  

          Treba u sramu original eagle pila 11 a 12 neni kompatibilni stejne s 12s retezem

    • Svata  

      Ja gravela mam, tam sem daval prave silnicni kliky s 52–36 z, protoze ani tam to nestacilo, jenze na snehy a ledovky po vysocine kdyz dojizdim brzo rano do prace je to na prd, ba 29tce se cejtim bezpecnejc. Takze proste kdyz 11ka prevodnik s 12kou retezem bude v pohode tak koupim klik 42z GRX a pudu do rizika a snad to pude:-)

      • p@X  

        Co druhý záplety s hrotama?

      • kubad  

        Nepůjde

      • JFtryall  

        Jaky jezdis prumery na te Vysocine, ze nestaci prevody? :-)

        • kubad  

          ta...........ta­...........ta­...........ta­...........ta­...........ta

          a někdy i víc :D

        • Svata  

          Na horakovi po silnici okolo 30 km/h, jezdil sem jako hobik driv casovky a sem zvyklej to rvat, jezdit vysokou kadenci bohuzel neumim, pride my to unavny, takze proto

          • kubad  

            Netahej nás za nohu!

            Na 30kmh ti ten převod musí stačit. Jezdit kadence lehce pod 80 zvládne trvale snad každý.

            • Smazaný účet  
              • kubad  

                Zadával sem 29 x2,25”

                • Smazaný účet  
                  • kubad  

                    Muže být já ten kalkulátor naprogramoval

                    Ale podstatně je ze na přesuny 30km/h mu daný převod stačí

                    na snehy a ledovky po vysocine kdyz dojizdim brzo rano do prace …

                    • Smazaný účet  
                    • Fazzy  

                      To zalezi co tim prumerem mysli. Jestli aktualni rychlost jakou se zhruba presouva po rovinach nebo celkovou prumerku na vyjizdku.

                      Pokud to druhy, tak by to ani me nestacilo. Ze to pojede cca 32 na nejakou normalni kadenci je sice fajn, ale v realnym terenu neni mozny jet porad nejtezsi prevod a s timhle si ani z kopce neprislapne.

                      V takovym pripade je vzdycky lepsi, kdyz ma clovek kam slapat a ne drtit jen dva nejtezsi prevody s tim, ze kdyz chci vic tak mi poleze kadence nekam ke stovce.

          • Breakpain  

            Časovky se jezdí právě s vyšší kadencí, ne ;)…

            • Svata  

              Opet se diskuze posunula mimo tema, coz vlastne byva casto.Horsky kolo pouzivam jen v zimnim obdobi a nebo na tahani voziku a ted detske sedacky.Jezdim jen po silnicich, po Vysocine, kopcovitost normalni. Minuleho Authora s 29" kolama sem hned od novoty prestavel tak ze sem mel vzadu silnicni kazetu a dopredu sem dal kompaktni kliky s prevodnikama 50–34. Zadny lehci prevody sem nepotreboval, a pri vyjizdce na cca hodinu a pul sem myvsl prumery okolo 30km/h.Bohuzel sem myslel ze na tuhle Eagle 1×12 dam dopredu nakej prevodnik s zubama 40 az 50 a bude to jako driv, bohuzel sem az po koupi kola zjistil ze to tak jednoduchy neni.Ted s 32 zubem vpredu slapu jak blazen a kolo jede pomalu a vzadu prakticky prehazuju jen na tri nejmensi pastorky, takze vsechno spatne ale dotaz sem daval proto ze to chci nak vyresit a zajimali me limity co z cim muze v krajnich pripadech funkovat. Kolo prodavat nechci.

              • p@X  

                Smyk nebo gravel, co chceš řešit?

              • Georrge  

                Chce to 10z kazetu, pak budes mit 36/10 hodne podobny jako 40/11. Pokud bys na ten ram narval 38z (to by jeste nemusel byt problem) nebo 40z prevodnik, tak to mas jako 42/11 resp. 44/11 a to uz musi na rovinky stacit ne? :) navic se delaji i kazety s 9z, ale vydrz toho pastorku bude samozrejme nizsi.

    • Svata  

      No prave, k tomu sem dospel, mam offset 6mm, ale s prevodnikem 38 z si nejsem jist, tak objednam z offsetem 3 mm i za cenu toho ze to na nejvetsi paztorek nebude treba dobre radit(stejne ho nevyuziju, hodila by se mi spis silnicneji odstupnovana 12s kazeta) a v sezone dokoupim kola na ktery pude 10 paztorek a bude to. A pak to bude hodne podobny

      • Georrge  

        Nejake 12s kazety na silnice se delaj ne? Nikdy jsem silnicni kazety nezkoumal…

        Jestli nespechas, objednej prevodnik z aliexpresu, stoji par korun a delaji vsemozne verze, na zkouseni ideal. A nebo si vystrihni kolecko z papiru, priloz ho na soucasny prevodnik a hned mas predstavu jestli vleze nebo nevleze :)

        • Smazaný účet  

          Tak pise, ze na tom jezdi jen v zime. Z principu tedy relativne specha, protoze prevodniku z aliexpresu by se take mohl dockat treba v breznu, pokud se to spatne sejde.

          • Georrge  

            Tak potom prevodnik vytisknout na papir, vystrihnout, prilozit :)

        • kubad  

          No to asi nebude jednoduché najít a když už asi nepůjde na ořech co má

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.