Shimano XT 2x11 vs. SRAM NX Eagle 1x12

136 nepřečtených
  • miniforever

    Ahoj všichni,

    mám dotaz, který z uvedených systémů byste volili při výběru nového biku? Shimano XT 2×11 nebo SRAM NX Eagle 1×12? Jaké jsou největší výhody/nevýhody jednoho nebo druhého? Nevybírám kolo na závodění, ale občasné vyjížďky do přírody (les, polní cesty), ale také delší silniční přejezdy. Nejde mi o váhu (resp. nehoním gramy atd.). Nepiště, mi, prosím, že si mám vybrat něco úplně jiného, vybírám mezi těmito dvěma.

    Moc díky za odpověď!

    • roman 3D  

      2×11

      • roman 3D  

        26–38 a 11–46

        • Forester  

          Co máš prosím tě za hazku a smyk. Uvažoval jsem o stejné kombinaci, ale nakonec skončil u 24–36 a 11–42, Shimano XT, bo 11–46 psáno pouze pro 1×11.

          • honzabike  

            Já sem někde teda čet že pro systém 2×11 jsou nejlepší převodníky 24×34,26×36 nebo 28×38, tedy rozsahy o 10z a nejlépe že by to mělo fungovat s kazetou 11–40 na kterou to původně bylo děláno.

            • kejda  

              Tos četl teda blbě :)

              • xtonda  

                Hele má pravdu, když si otevřeš specifikaci 2015–2016, kde se přehazky M8000 GS a SGS objevily jako novinky tak je tam psáno v režimu 1×11 max 11–42 a v režimu 2×11 max 11–40. Ve specce pro další rok už je to jak to známe dneska. Takže se skutečně nabízí, že to pro 11–46 nebylo původně optimalizováno a tuším Mlok tu psal, že s 11–46 to nechodí tak dobře jako s 11–42.

              • honzabike  

                Tady o tom pěkně psal mlok:

                „větší největší pastorek je doháněn u x11 excentrickou horní kladkou. Ta to akorát tak dožene s 40z kazetou (se kterou to bylo původně konstruované, 11–42 kazety a 11–46 přišly později), pro kazety s větším pastorkem je na tom už x11 hůře (na menších pastorcích se dostává přehazka dále od kazety než s 11–40 kazetou). A k tomu je to náchylnější na správnou délku řetězu (nesmí být delší než velá/velká + 2).“

                A o těch převodnících s max 10 zubů rozdílu pro nejlepší chod 2×11 to taky někde bylo…

      • danielh  

        +1, sam to tak vozim a spokojenost.

    • Bubaaak  

      Eagle – jednoduchost, nemá smyk

      Shimano – jemnější odstupňování

      Rozsah je plus mínus podobný, na eaglu ti možná bude chybět nejlehčí, nebo nejtěžší, ale nic bez čeho by se nedalo žít.

      Osobně bych bral ale shimano, jen protože jsem zpátečník

      • MlokCZ  

        Rozsah pro NX Eagle ± podobný? Ještě tak u plnohodnotného Eaglu by se to dalo napsat, i když i tam chybí půl převodu. Ale u NX…

        rozsahy:

        11–50: 454%

        36/26 + 11–42: 529%

    • krabica  

      To záleží na tobě, doporučuji vyzkoušet, zda ti stačí omezený rozsah NX, nebo jestli se chceš drbat s přesmykačem. Kvalitativně bude XT o nějaký ten stupínek výše než NX.

    • Filippo  

      NX je nejnižší řada od Sramu, XT je druhá nejvyšší řada od Shimana.

      Navíc z 2×11 se dá odstraněním přesmykače, levého řazení a nahrazení dvou převodníků jedním udělat 1×11 s téměr stejným rozsahem jako NX 1×12, při xD dokonce větší.

      Takže NX ne, kdyžtak plnohodnotný Eagle GX. Jinak Shimano.

    • Iron Maiden Man  

      Za mě XT 2×11.

    • Cavendish  

      Pročti si 2 zdejší vlákna o Eaglu a odpověď se dozvíš hned :)

    • K2  

      Žádná z těhle varianht není průšvih, jesdit se dá s obobjím úplně v pohodě

      Chtělo by to vědět, jaké kolo…

      Shimano, jak píšou jiní, má větší rozsah (trochu větší váhu)

      • miniforever  

        Jde o tohle kolo. Až na hodně slabé brzdy mi osazení přijde vcelku fajn:

        https://www.tsbohemia.cz/…d316302.html

        • Cavendish  

          Neřešil bych a bral. Za ty prachy XT 2×11 + Reba není co řešit. brzdy časem vyměníš. Ještě ti musí padnou geometrie no.

          • miniforever  

            To je jasný, každopádně díky!

          • String  

            Já bych teda ještě chvilku řešil. Je to zas patlanina Alivio a XT. Co zákazník nepozná je Alivio, co má nápis, to je XT. Výsledek – brzdy, kola, náboje a kdo ví co dál je základní břečka. Na oko to je super kup, ale musí jezdit to co píše v prvním dotazu. Nechápu výrobce, proč dělají takový paskvil sestavy.

            Jinak za mě rozhodně verzi XT, pokud to je konečnej výběr.

            • vojtechposmourny  

              +1

              Ty výrobce chápu. Na první pohled to vypadá jako kolo na komplet xt a rebě za 26, no nekup to.

            • miniforever  

              No, já myslím, že v současné akci s poukazem na smart TV LG za 8 litrů a splátkami bez navýšení to není špatný deal ani tak…

            • miniforever  

              Nakonec je to kolo naprosto na pohodu s poměrem cena/kvalita, náboje jsou Deore (FH-M618-B a HB-M618-B) ve standardu Boost, ráfky Rodi Tryp (užívané i u závodních kol), nevidím v tom problém i na sportovnější ježdění. Nejslabší jsou tedy brzdy (MT-200), ale i tak je to použitelné, navíc to už není takový problém je vyměnit, až se po… Za mě dobrý kup…

    • Hadato  

      Za mě rozhodně XT. NX Eagle jsem jel a vůbec mě kvalita řazení nenadchlo. Stejně tak zpracování je u XT o dost lepší. Rozsahem je to jak píší výše. Pokud má kolo navíc sideswing přesmykač, tak je řazení na převodnících naprosto bez problémů.

    • RttB  

      Zvykl jsem si na 1×11. Ta jednoduchost řazení, čistý kokpit, méně lanovodů+páček, ta možnost vodítka na přední placce … už bych nevyměnil.

      Takže za mě jasná volba je jednoplacka. Jinak tyto modely neporovnám – nemám je. Mám 1×11 SLX.

    • miniforever  

      Díky všem za odpovědi, koukám, že XT 2×11 je ve srovnání se základním Eaglem sázka na jistotu. A předělat se to dá vždycky…

    • Gwaihir  

      Ono by jsi na těch delších silničních přejezdech poznal, že ti chybí těžší převody. Já mám taky 2×11 , ale XT jen přehazku, zbytek SLX a jsem spojený.

    • Zdendyš  

      Na obcasne jezdeni do prirody bych ti doporucil Sh 2×11 s kazetou 42z a prevodniky 36/26 na 29".

    • Markony  

      Zamne 2×11 38/24--- 42z

    • zdsamct  

      po te verzi 2×11 koukam taky .. jen nevim jaky tam jsou osy

      ram – boost, TA 12

      vidlic – TA 15

      zapletena kola – TA 12/15

      je to vsechno boost? nebo nejak jinak

      dik

    • milan.v  

      Tady toho už bylo ke všemu napsáno tolik… Stačí jen pohledat…

    • Rendys  

      Mně by třeba zajímalo, jestli nějaký stavitel dokáže takhle osazené kolo https://www.tsbohemia.cz/…d316301.html

      tedy, 2×11, na XT , REBA, pevné obě osy a slušné kola postavit na rámu MRX 29" nebo podobném ale k tomu lepší brzdy, alspoň deore rd-m 6000 a výš.??? Do toho bych pak šel. Za stejné peníze myšleno.

      • Filippo  

        Podívej se co tam je za kola a brzdy, pak je ta cena i odpovídající.

        • Rendys  

          Těch kol jsem si nevšiml. Když přihodím brzdy třeba ty deore M6000 za 2100kc a kola třeba Fulcrumy red zone 700 za 4500kc. Tak po tuningu slušné kolo za bratrů 34000kč. A sundané nepoužité brzdy a kola střelit na bazaru. Leda by neseděl rám…

          • MartyM  

            Divim se ze neosidili i kazetu z nizsi sady jak byva zvykem. Ale za ty kacky v te sleve slusny stroj. Brzdy bych vymenil hned, kola az by se zacalo neco sypat nebo bych kapl na nejaky dobry kauf… 

      • kejda  

        Dálkový zámek vidlice neumí zase kdoví kdo…

      • Carpathia  

        Produkt je vyřazen z nabídky ,;-) Jen pro zajímavost, jaká tam byla původně cena?

    • snas89  

      Xt druha nejvyssi rada a nx druhy nejnizsi blato.

      To ke snad jasny ne?:)

      • honzabike  

        Zajimavý, že když je NX takový bláto tak to spešl dává na svoje kola za 100k.

        • RapMan  

          no zkouší,kdo se na to chytí…

        • petyn  

          To nechápe nikdo.

        • Cavendish  

          Nebo Trek na nového Supercalibra za 120 litrů :)

          • honzabike  

            A můžu se zeptat v čem je Teda nx bláto? Kazeta je celoocelova masivní přes 600g. Vidím to na spoustu kolech.

            • Polka  

              Imho NX je všechno jen ne bláto :-) Aspoň má 11spd NX je nesmrtelná, ano za cenu hmotnosti samozřejmě. 12spd NX by na tom mohla být obdobně?

              • kiwaf  

                Letos na NX 12 pres tri tisice a tvari se porad v pohode. Myslel jsem, ze pujde z kola jako prvni, nakonec to vypada, ze ji necham i na pristi rok :)

                • honzabike  

                  Vono to asi zas tak špatný nebude jak tak koukám :-)

                  Uvidíme co budou říkat šimaňáci s SLXkama 12×1

            • Cavendish  

              Mě se neptej. Já to nevím a ani jsem to netvrdil. Nicméně cpát nejnižší sadu na kola ta 100 litrů+ je fakt drzost!A lidi jsou takový ovce, že to stejně koupí

              • honzabike  

                Stím souhlasím, známej si koupil letos fulla spešla carbona epica. A přestože je to prezentováno jako xc raketa.

                Tak je na tom jenom 32z převodník a vzadu to NXko. Takže když sme spolu jeli tak to na pěšině brousil většinou na posledních dvou pastorcích.

              • krabica  

                NX není nejnižší, ještě je tu SX! :-D

    • Fran7  

      Jen tak pro zajímavost, budu-li mít kolo s NX sadou, můžu sundat kazetu a dát tam XTéčkovou? Nebo budu muset vyměnit celé zadní kolo a přehazku a … ještě něco?

    • d69  

      Jak by jste se na tohle dilema dívali s ročním odstupem ?

      • RapMan  

        Mám XT 2×11 a nevadí mi, že nemám 1×něco. Naopak mi přijde fajn, že při větší změně sklonu přehodím placku a je to. Případně XT podřazení o 2 převody je taky fajn..

      • petyn  

        Začal jsem na Sram GX 12s a řazení XTR 12s, poté vyzkoušel Sh XT 12s a řazení XTR 12s no a skončil jsem u Sram X01 12s a řazení XTR 12s. To Shimano XT mi nějak nesedlo, pořád jsem něco slyšel ze zadní kazety a po nasazení hazky Sram X01 je ticho jak po pěšině. Sram mi vyhovuje víc.

        Samozřejmě vše voženo na jednom kole.

        • d69  

          Díky. A před 1×12 jsi jezdil co ? měl jsi možnost zkusit 2×11?

          • petyn  

            Jezdil jsem XT 2×11. Ale většinou jsem jezdil jen velkou pilu a vzadu celou kazetu, tak jsem si řekl, že zkusím 1×11 bez velkých investic, ale bylo to laborování s převodníkem podle typu terénu a skončil jsem u 1×12. Převodník mám teď 32z a 9–50 kazetu. Teď je to to pravé ořechové.

            • Cavendish  

              32×50? Kde jezdíš?

              • petyn  

                Máme tady pár kopečků s 19% stoupáním a v lese do kopce po rozbitých pěšinách bych chvílema uvítal i lehčí :)

                • Cavendish  

                  Já na Vysočinu plánuju 34 a 11–46 a říkám si, jak to mám lehký :D ale 19% tu široko daleko snad není. To je pravda…

              • Nutribird  

                Na 29 není 32*50 nic moc v kopcích by se hodil lehčí.

                • MartyM  

                  to víš, nemáš na BF adekvátní výkonnost, to je tady obvyklý spor k čemu lehký převod že… :-)

                  • Cavendish  

                    Slezu a tlačím ne :D

                    • Tomas_82  

                      Já na vysočině jezdím 34×11–46 a v některých kopcích (např. ze Stvořidel na Melechov) o tom tlačení dost silně uvažuju:) hlavně teď po zimě…

                      • Cavendish  

                        A sakra…tak hold popřemýšlím nad 32 11–46. Já su tlusté líné čuně, takže to bude asi lepší.

                        • Tomas_82  

                          Já spíš přemýšlím nad 34×11–50 jediný co mě vadí na té kazetě je skok 15–18z

                          • Cavendish  

                            To je dost velký skok no. Nejtěžší převod netrápí. Po asfaltu se přesunuju většinou maximálně 2km a 50km/h fakt jet nepotřebuju. Ale ten nejlehčí no.....Na CX mám nejlehčí 34×26 a zatím všude stačil. Ale to je úplně jiná písnička no

                            • Tomas_82  

                              Já na tom jezdim třeba i do práce a ráno jedu 10km jen po silnici, takže i 34/11 je místy pomalé, ale to přežiju. Ty lehčí převody to chce – i třeba ve žďárských vrších je ten 34/46 pro mě jen tak tak..... Těch 19% se tam místy taky najde…

                              • Cavendish  

                                Jezdím v blízkém okolí Žďáru nad Sázavou-Nového Vesel- Bohdalova. Takže to asi fakt vidím na 32 a 11–46 a bude to :)

                                A nechám to na 1×11. Nebudu si život komplikovat s MS ořechem. Na E-biku mám vtipný rozsah 18z na klikách a na kazetě 11–36 :D Ale je tam ten motor no, tak to stačí.

                                • kejda  

                                  Jezdím párkrát do roka okolí Žďáru, Sněžné, Paseky, Buchťák, všechno jen v lesích, jezdím tam rád a 32/50 v některých kopcích je u mě skoro na hraně… hodil by se klidně i 30z převodník. Nejsem úplně tlusté prasátko, ale 100 kilo mám…:)

                                  Závidím vám nohy na 34z převodník.

                                  Z Nedvědice na Buchťák je to furt do kopce, si nedokážu představit v tom lesákama dojebaným lese mít převodník 34 zubů. :(((

                                  • petyn  

                                    Okolo Sněžného a Devíti skal se občas taky motám a ve všem s tebou souhlasím :)

                                  • jecnak  

                                    Vozim s 75kg 32z a vubec se za to nestydim a to si myslim, ze mam mozna v nejlepsim podobny vykon jak ty. Takze kloboucek, ze to davas.

                                • Stavel  

                                  Jezdím ze ZR na opačnou stranu, tedy okolí NMNM, Fryšava, Cikháj. Používám 30/50 a čekám až se konečně objeví nějaká levná a kvalitní 11–52 kazeta.

                                  • Cavendish  

                                    No to se ale dá pochopit. Na Fryšavu a Cikháj jsou to kopce podstatně horší, než na směr k Novému Veselí. Tady to nejsou tak dlouhé a strmé.

                                    • Cavendish  

                                      No, je o čem přemýšlet :) Ale 32 a 11–50 vypadá, že by mohlo být úplně ok.

                                      • jecnak  

                                        Ten jeden zub na kazete citelne prebyva.

                                        • Cavendish  

                                          Přebývá?

                                          • jecnak  

                                            Aby davalo 1×12 smysl, je potřeba začínat 10z pastorkem na kazetě. Hoď si to do kalkulacky a pochopíš.

                                            • Cavendish  

                                              Tak já bych 1×12 nechtěl. Proto mám všude v tabulce 1×11. Ale nechápu jak jsem mohl postavit barák, když si neporadím s triviální tabulkou…

                                              • jecnak  

                                                Aha, v tom pripade se budes smirit jedna s silenyma skokama a jednak s bidnym chodem. Byt tebou tenhle meziskok vynecham a radsi pockam a pak jdu rovnou do 1×12. Sam jsem od 1×11 odesel, jakmile to slo.

                                                • Cavendish  

                                                  Serete mě, ale bohužel asi máte pravdu :)

                                                • Mr.Duck  

                                                  Vubec nevim o cem mluvis. Mel jsem 1×11 11–46 a nemel jsem s tim zadnej problem, uplne bych to negeneralizoval.

                                                  Chodi myslim srovnatelne, 1×12 mi prijde ze mozna radi trochu lip, 1×11 melo zas prijemnejsi odrazeni na pacce, ale bidny chod jsem s XT nejak nezaznamenal. Skok na 46t je trochu vetsi, ale nemuzu rict ze bych to nejak registroval.

                                                  Na 12 jsem nakonec presel vice mene proto, ze jsem zacal tahat trail bike do bikeparku a jen na ty nejvetsi skoky jsem potreboval trochu vic rozsahu do rychla, ale jak casto na MTB jezdis 50+KM/h?

                                      • Tom-T45  

                                        V tom výpočtu máš zakliknutý přepočet na 26er, převodové poměry Ti tak vycházejí numericky blbě.

                                  • mirage  

                                    Je to vlastne tak ze se jezdi 1×12, ale tim navisenim kazety o nejake zuby navic, se chce docilit rozsahu 2×11. Idealni by tyk byl 34 prevodnik, pro nektere 36, ale zas by to chtelo az jde kazeta o nejaky zub nahoru. Kdybych daval 1×, tak 34– 10/51 i 52

                    • Nutribird  

                      Pokud na to alespoň trochu mám tak šlapu, tlačím pouze v opravdu extrémních případech. Stoupání nad 20% už je opravdu masakr a vydržet to dýl je o život.

            • d69  

              Díky a když srovnáš ten současný Sram X01 12s/ řazení XTR 12 s předchozím XT 2×11.Chybí ti něco z 2×11 ?

              A co ti přijde lepší na plynulost + spolehlivost řazení, snadnost a výdrž seřízení?

              • petyn  

                S XT 2×11 jsem problémy neměl s hazkou vůbec a s přesmykem – když se seřídil tak taky držel. Štvaly mne ty zvuky při řazení smykem, proto jsem převážně jezdil jen velkou pilu. Ta 12 je jednodušší, mám čístej kokpit a hazku jsem nastavil při montáži a už jsem na ni nesáhl. Řazení XTR se Sramem chodí parádně( vyhovuje mi více než Sram řazení ) Po laborování s převodníkem jsem nakonec našel to co mi vyhovuje. Prostě řadíš jenom pravou. Ale co vyhovuje mně nemusí vyhovovat tobě, třeba jseš na tom výkonostně lépe a zvolíš jinou kombinaci.

                Jo a ještě u Sram hazky je ten aretační čudlík ramínka takže výměna nebo údržba řetězu je taky jednodušší. Jasně ohneš kousek drátu a i Shimano je v pohodě, ale už je tam ten drátek navíc :)

                • d69  

                  Díky moc! Nejsem závodník,ale jezdím po práci skoro denně =kolem 10000/r a nerad (a ani to moc neumím) to opravuju/ladím/se­řizuju. Jezdím celoročně – tj i sníh,bláto -spíš polňačky,malý silničky,terén lehce,nic brutálního.Takže potřebuju řazení co bude maximálně dobře běhat, něco vydrží bez neustálé potřeby doštelovávat, rychlost neřeším,spíš užiju lehký převody do těžších tech.výjezdů co mě baví.Kolo dávám do většího servisu 1×ročně = každoročně nová kazeta+řetěz+co je potřeba-takže přemýšlím i ekonomicky,aby každý servis nebyl megaranec…

                  • petyn  

                    Tak jestli chceš 12 řazení běž do Sh XT nebo SLX. Podstatně levnější pořizovací cena i následný servis.

                    Jinak slušný nájezd na bike. Klobouček

                    • kejda  

                      Když se tím tvým velkým nájezdem třeba to SLX vysere, je to pár korun a nemusí to mrzet, a výměna nebo servis o řády nižší mít třeba XTR

                      Edit sorry reakce na o patro vejš:)

                    • d69  

                      Díky za info.Mám z toho podobný pocit-on čas ještě ukáže.Spíš mi jde o to, jestli raději nevolit kvalitní 2×11, než se za každou cenu cpát do 1×12,který v zásadě nevyžaduju a bude na servis dražší.

                      • petyn  

                        Jestli ti vyhovuje přesmyk tak běž klidně do XT 2×11 chybu rozhodně neuděláš. Je to fakt o preferencích každého z nás.

                • Mr.Duck  

                  Ukáž jak ho ohneš? Jsem zkoušel něco vyimprovizovat ale nic sem nevyrobil. Sram mi na kolo nesmí (*) ale ta aretace mi chybí a že dělám v shopu, potřebuji to několikrát denně :)

                  • petyn  

                    Používal jsem drát z výpletu. cca 15 cm dlouhý, oba konce ohnout kombinačkama aby ten drát vypadal jako dlouhé ležaté C.

                    Strčí do 3 článku před spojkou zatáhnu za řetěz aby se mi prověsil se spojkou a zjistím tím druhým koncem.Rozpojím spojku a řetěz mi drří ten drát a konce visí dolů rozpojené.

                  • kejda  

                    To jako fakt, že jsi na nic nepřišel? Trik a drátem je starý jak jochy :)

                    • Tom-T45  

                      Mně spíš vyděsilo to přiznání mezi řádky:

                      Dělám v shopu a neumím vohnout drát :-)

                      • kejda  

                        Já jsem to tvoje-moje vyděšení skryl ve své první větě :)))

                    • Mr.Duck  

                      Joo no jestli myslis jak popisuje petyn, tak to samozrejme znam a pouzivam (ale diky aj tak!) :)

                      Snazil jsem se ale nejak naohybat drat aby mi drzel samotnou prehazovacku bez retezu, jak to ma Sram kdyz to zajistis, aby retez zustal volny.

                      Skoro se mi to i povedlo, ale nemam to poradne o co chytnout tak to zkolabuje kdyz ten drat nedrzim :)

                      Konkretne mi jde o moje Demo, kde je se Saint hazkou (ktera ma docela silu) celkem porod sundat a nandat kolo, a kdyby se povolil retez tak by to bylo mnohem jednodussi :)

                      • kejda  

                        Ono možná bude fakt jednodušší za dvě vteřiny rozpojit spojku na řetězu, než se s tím tak mordovat…

                        • Mr.Duck  

                          Na DH spojku nevozím. A tu spojku zas tolikrát rozpojit a spojit nemůžeš, nedrží pak tak dobře a rozpojení si netroufnu riskovat.

                          • kejda  

                            Na DH to chápu, já s každým novým řetězem mám novou spojku, a nedávám vždycky novou, zbytečné, ty kalené vydrží dlouho. Takže spojek mám poměrně dost :)).

    • MadMaf  

      no já mám shimano XT 2×11 (36×26) a vzadu 11–42. Tak jsem už přemýšlel o tom, že bych přešel na 1×12 nové shimano XT, ale stále si myslím, že bych přišel o nejtěžší a možná i o nějaké nejlehčí převody i když ty tolik nevyužívám.

      Teď na rovince nebo z mírného kopce jezdím většinou převody 36/11 a občas bych zužitkoval i těžší převod u větších kopců a naopak do kopce sem využil několikrát už i 26/37.

      Nejspíš, kdybych měl vepředu 36 zubů, tak mi bude chybět nejlehčí převod do pořádného kopce a když 34 a míň, tak zas nejtěžší.

      Chybí, ale osobní zkušenost z 1×12 36 / 10–50 resp 10–51

      • Singlespeed  

        Pokud ovládáš matematiku prvního stupně základní školy, tak si snadno spočítáš, že když dáš dopředu 34 zubů, budeš mít těžší převod než máš teď (34×10 je těžší než 36×11) a vzadu kombinace 34×51 odpovídá převodu 26×39, takže přijdeš jen o tři zuby vzadu.

      • jarda65  

        Tak trocha zkušeností. Jezdím spíš turisticky XC na 29 fullu Spark, je mi 55 let.. Na minulém jsem měl Shimano XT 2×11, Původní 24–34 jsem vyměnil za 26–38 a vzadu 11–42. Dnes mám Eagle 32 a 10–50. Jasně: chybí na koncích kousek převodů a jsou to nahoře větší skoky.. Takže po silnici jedu 36 místo 38 a v kopci už pak stejně na 32×50 spadnu z kola. Jinak vše ostaní hovoří pro 1×12. Funguje to líp než 2×11 a nemusíš řešit, co tam je za převodník, nic se nekříží a neozývá. Jediná změna, kterou jsem udělal je výměna řazení z Eagle za XT. Řadíš palcem, reakce je přesnější a hlavně to jde dolů po 2,

        • MadMaf  

          Díky za odpověď, to zní zajímavě. Teď už jen zjistit, co je všechno potřeba vyměnit aby fungovalo 1×12.

          Kdybych vzal tohle:

          https://www.kupkolo.cz/…100_z107247/

          Co bych musel ještě dokoupit?

          Nebo radši něco od SRAM? X0 nebo XX1 to už jsou o dost vyšší investice.

          Na Shimano XT mám nějaký fetish, tak mi přijde i nejsimpatičtější.

          Diky

          • kejda  

            Máš moje sympatie…:)

            • MadMaf  

              Za ten Shimano XT fetish? Spíš bych potřeboval poradit, co bude nutné ještě dokoupit pro tu výměnu.

              Taky mě zajímá, jaký je rozdíl v tom novém modelu brzd oproti staršímu Xt a jestli je tam nějaký rozdíl, když z ne lepší funkce, tak aspoň na váze?

              M.

              • p@X  

                Je posunutá objímka ke středu, jiný i-spec, asi odstraněný „pumping“.

          • jarda65  

            Nejsem stavitel, na to jsou tu jiní. Ale rozhodně si myslím, že nemáš micro spline ořech, takže budeš muset vyměnit střed zadního kola. A brzdy měnit je asi zbytečný, pokud je nepotřebuješ jinam.

            A nevím jak je to s vodítkem řetězu. Ale asi je taky potřeba.

        • MadMaf  

          Moje přítelkyně má tohle kolo:

          https://www.profilshop.cz/…or/kola-mrx/?…

          Tak bych ji tam hodil to co mám na kole teď já, teda pokud by to šlo.

          Diky

    • MadMaf  

      I tak by to mělo stačit na to co jezdím. Co si pamatuju, tak 26/43 jsem nikdy nejel do kopce, to už je fakt hodně lehký převod

    • Tydlii  

      K diskuzi o absenci lehkých převodů:

      Jezdil jsem:

      29" – 40/30/22 × 11–36

      • vyuzival jsem celý rozsah (rozuměj obě krajní polohy)

      Už půl roku jezdím:

      29" – 36 × 10–50

      • nejtezsi převod bych rozhodně neoželel! Šlapu s kadenci do 85rpm max. aby mi to bylo tak nějak příjemný (z kopce víc, ale chvilkově, ve sjezdu) a míst kde člověk jede mírně z kopečka a něco k těm 40kmh tam vyleze a drží se je spousta…
      • ze začátku jsem strašlivě úpěl na ten nejlehčí, ale zvykl jsem si poměrně rychle, byť třeba pražskou maturitu jsem furt nedal, ale to není o převodu, ale o technice…

      → rozhodně se nepovažuji za výkonnostního cyklistu, byť jsem dříve taky nějak jezdil, tak trochu trénuju, že se dá bavit aspoň o jakože rekreačním sportu teprve půl roku a převody už mi nechybí. Člověk si jen musí zvyknout, že když jde incline k 20%, tak točí nohama 60rpm, ne 80.

    • qnAnnaa  
    • qqAnna  
    • totter1  

      Kdyby jsi se zeptal před měsícem, tak bych ti doporučil Shimano 1×11 XTR za 10 000 z tsbohemia.

    • jirpl  

      Přiživím se na tématu, mám možnost koupit ve výprodeji fulla v karbonu za slušný peníze, jen je na 2×11 XT. To mám doma na HT, chtěl jsem 1×12, tedy je od obchodu nabídka, že mi to přehodí za stejné peníze na 1×12 Sram NX. Pokud bych chtěl GX nebo Shimano XT, je třeba měnit i DTS Microspline ořech + dražší sada, což sebou nese náklady včetně práce cca +10k no a pak už ta cena zase až tak super není. Tedy řeším dilema, nechat 2×11XT resp. 1×12 NX, nebo +10tis za1×12 GX resp. XT. Vím, že to za mě nikdo nerozhodne, ale třeba Vaše názory mi srovnají myšlenky, nebo od toho půjdu úplně pryč, fakt nevím… Předem díky za názory

      • Lachtis  

        já bych šel do +10 a dal komplet XT 1×12 (ale aby to bylo komplet XT, tedy kliky, hazka, řazení a i kazeta).

      • Hadato  

        Buď bych nechal 2×11 XT nebo to předělal samo domo na XT 1×12 (popřípadě SLX) a prodal tu sadu 2×11. Na 10 kKč to podlemě nevyjde ani zdaleka se započtením prodeje té 2×11 sady. Jediný větší zádrhel může být potřeba přepletení zadního kola (pokud nejde vyměnit ořech), ale to udělají v jakémkoli shopu kolem 500 Kč + cena špic.

        Tu NX sadu bych na kole úplně nechtěl. Hmotnostně si proti 2×11 nepomůžeš, funkčně to bude horší.

      • kejda  

        Tak se podívej na net, kolik stojí sada 12sp sada GX nebo XT, bez klik a uvidíš, o kolik by tě omrda.li. Jak píšou dole jiní, sundej a prodej původní sadu, kup si novou třeba XT a ořech a nech si přeplést kolo, pokud to bude nutné.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.