• elgar

    Vím, že už na toto téma probíhala diskuse, jenže pro četnost názorů nebyl zcela jasný výsledek. Takže se chci zeptat, jestli můžu do Axela nalít to, co má na etiketě napsáno „tlumičový olej“? Jde o to, že origoš Vinetou nabízejí za cca 300 Kč 1/2 litru, zatímco v autopotřebách mají tlumičák za 120 Kč. Tedy pokud by to mělo zrasovat vidli, tak samozřejmě půjdu do originálu. Díky za rady.

    0 0
    • Daf  

      Nalit ho tam urcite muzes tu vidlici to neznici, ale jde o to aby mel stejnou viskozitu. Taky se oleje rozdeluji na synteticke a mineralni pricemz syntetika je drazsi ale zase min peni.

      0 0
      • lubos  

        nekde jsem cetl(slysel – tady?) , ze mineralni olej sezere tesneni ve vidlici.

        0 0
        • blick  

          To by mě zajímalo, kde jsi takovou kravinu čet´?

          0 0
          • davidak  

            Já myslim, že spíš šlo o špatnej olej na prachový těsnění, jinej než silikoňák.

            0 0
            • lubos  

              Takze neni problem do marzocchi nalit mineralni olej ? Ponevaz az donedavna jsem s tim problem psychicky nemel, a taky se mi doma vali mineralni olej, ale jak jsem si to precetl (neumim to ted najit) tak se toho bojim :)

              0 0
              • davidak  

                rek bych, ze ne. ale ruku do ohne bych za to nedal:) jeden mechanik rikal, ze je to jedno, ze jedinym problemem je prave to peneni u min.

                0 0
                • blick  

                  Minerální oleje se sice někdy „těžce“ snášejí s některýma EPDM nebo Isobutylenama, ale tlumičové oleje jsou testovány na kompatabilitu s těmito produkty. Osobně, ale používám syntetiku zejména kvůli menší pěnivosti a většímu viskozitnímu indeksu – pokud bude na bázi glycolu a nebo esterů – není se čeho bát,jen snad pozor na adiprony a Vibrathan (s tím se , ale nesetkáš) – jen bacha na aromatické uhlovodíky – to je svinstvo – v nich vydrží jen Fluorované polymery.

                  0 0
                  • scret  

                    tak to jo… A nechtel bys to prelozit do cestiny?:))))

                    0 0
                    • blick  

                      tzn.že si dej do vidle jakýkoliv tlumičový olej – doporučuji syntetiku, jež má oproti minerálu vetší VI – t.j. viskozita se mění méně v závislosti na teplotě a má menší „schopnost“ pěnění

                      0 0
                      • scret  

                        aha,tak to vim,jenom jsem to jeste neslysel tak vedecky pojaty:))))))

                        0 0
          • lubos  

            se mi zda, ze tady

            0 0
    • Volf  

      Myslím si, že pokud použiješ stejnou viskozitu / W /, tak pokud to bude tlumičový olej, nemělo by se nic stát.

      0 0
    • Tomcat  

      tlumičový olej > olej do tlumičů a vidli exel je vidlice s tlumením tlumící čast je tlumič

      Takže ho tam nalít můžeš. Důležité je ho tam nalít správné množsví a správné hustoty

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pida  

      Do Pilota leju už asi rok ňákou nejlevnější 10W-30 a nijek se to na něm neprojevuje

      0 0
      • elgar  

        Díky za rady. Podle ceny ten olej bude určitě minerál a jiný tam nemají. Potíž je v tom, že na něm není uvedena ta specifikace viskozity (tj. 5W-XX). A přitom je to Paramo (český výrobek).

        0 0
        • mm  

          jE mineralni a taky predrazenej. u pumpy sem ho bral za 75Kc, ale je to asi vyrobek do stroju jako je schade, kde na parametrech oleje nesejde . V motorkarskym obchode litr tlumicovyho vyjde na 200 (agip) a ma viskozitu jakou si vyberes.

          0 0
    • scret  

      jasne ze ho tam nalejt muzes!!!proste tlumicovej olej,viskozita tusim 5W ale klidne tam muzes soupnout i 10W. Mam to odskouseno na 2 Blackach,2 SX-R,1 Spyder a nepoznas rozdil.

      0 0
      • scret  

        Jo hlavne spravny mnozstvi,to bych zapomnel. Zalezi taky esli tam mas LO nebo ne.

        0 0
        • elgar  

          Je to model tuším 2003, takže bez LO. Z Progress Cyclu jsem si vyjel příslušný návod na plnění a je tam, že při vyndaném kompresním tlumiči má být od hladiny oleje k okraji korunky cca 12 cm.

          0 0
          • scret  

            No tak to tam normalne nalej.Zmerit to staci nejakym papirovym prouzkem treba z novin a pak premerit na pravitku. Hlavne davej bacha na vsechny ty plastovy blbosti (zatku atd.),at neco nestrhnes,to je hned.

            0 0
    • MARIN  

      http://www.bikecentrum.cz/motorex.php?…

      Fork Oil…159,–/0,5litru to snad neni tak hrozny a je to primo to co tam leje Manotou pod svoji nalepkou a vetsi cenou :)

      0 0
      • vlk  

        u tohodle se mi nelíbí označení 5–10W.Sem vzal denicol a jsem plně spokojen.

        0 0
    • Novak27  

      Zdar. Já použil nějaký Valvoline 10 fork oil :o) a v klidu Většina těch „strašně důležitých spešl kapalin“ do všeho na kole je stejně jen marketingové šulítko na to, aby vytáhli od tebe penízky.

      0 0
      • TinkTink  

        Jo…ten je skutecne dobrej…pouzivam ho uz asi pul roku a pohoda…

        0 0
      • lubos  

        syntetika ?

        0 0
        • venca1  

          na tohle se ještě nikdo nikdy neptal: jakou viskozitu do XC PRO SL? Kromě toho že nemám šroub na zašpuntování olejové nohy, tak jsem si ten olej i vylil na koberec :-(( A tak se ptám. Jo a závisí optimální viskozita na hmotnosti uživatele?

          0 0
          • lubos  

            No, cim vetsi hmotnost, tim silnejsi pruzina (air nebo coil) a tim silnejsi tlak pri vraceni je vyvijen na olej. Zalezi na principu a konstrukci tlumeni, ale obecne bych rekl ze ano.

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Tahle vidlice je seriove marna, takze tezko radit. Original je tam 11-ka (a resilo se to tu mockrat a je to v navodu). Vzhledem k nemoznosti regulace utlumu je nejjednodussim resenim zmena viskozity oleje. Pochopitelne musis utlum nastavit adekvatne k sile pruzeni.

            0 0
        • Novak27  

          synthetic blend :o)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.