• elgar

    Vím, že už na toto téma probíhala diskuse, jenže pro četnost názorů nebyl zcela jasný výsledek. Takže se chci zeptat, jestli můžu do Axela nalít to, co má na etiketě napsáno „tlumičový olej“? Jde o to, že origoš Vinetou nabízejí za cca 300 Kč 1/2 litru, zatímco v autopotřebách mají tlumičák za 120 Kč. Tedy pokud by to mělo zrasovat vidli, tak samozřejmě půjdu do originálu. Díky za rady.

    0 0
    • Daf  

      Nalit ho tam urcite muzes tu vidlici to neznici, ale jde o to aby mel stejnou viskozitu. Taky se oleje rozdeluji na synteticke a mineralni pricemz syntetika je drazsi ale zase min peni.

      0 0
    • Volf  

      Myslím si, že pokud použiješ stejnou viskozitu / W /, tak pokud to bude tlumičový olej, nemělo by se nic stát.

      0 0
    • Tomcat  

      tlumičový olej > olej do tlumičů a vidli exel je vidlice s tlumením tlumící čast je tlumič

      Takže ho tam nalít můžeš. Důležité je ho tam nalít správné množsví a správné hustoty

      0 0
      • Smazaný účet  

        Sem za pár šupů sehnal nějakej tlumič zn. DNM pružina/olej.

        Sem ho rozebral a tho nějakýho oleje co tam měl bejt je tam nějak málo.

        Nechci od něj nějaký zázraky, ale jen to aby jakýs takýs způsobem trochu tlumil a bylo to v něm mastný aby se nezadřel.

        Nehodlám to hrotit, tak do něj prostě naleju hydraulickej olej.

        Akorát to „správný množství“. To se měří jak?

        0 0
        • goofy  

          Měří se to tak, že si zjistíš správné množství, které tam patří a odměříš nějakou odměrkou.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jenže to správný množství už dávno vykapalo.

            Neni co odměřit.

            Maximálně pozjistit podle nějakýho tlumiče přibližně stejný konstrukce kolik se tam tabulkově má dát.

            0 0
            • novas752  

              A na netu neni někde manuál? Na velkejch zahraničních fórech by o tom mohla být zmínka.

              0 0
            • goofy  

              Já neříkám, že máš odměřovat, ale že si máš zjistit, kolik tam přijde. Pokud je ta vidlice doma servisovatelná, tak jsou tyto informace na netu dohledatelné. Křišťálovou kouli jsem si bohužel nechal v práci.

              0 0
        • Pedro404  

          Tlumič má bejt úplně odvzdušněnej.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jako že ho skládat aby byl úplně ponořenej v oleji?

            0 0
            • goofy  

              Záleží jak ten konkrétní typ. Většinou tam je plovoucí pístek, který se ještě z druhé strany tlakuje. Takže naplnit tak, ať tam nejsou bubliny a nafouknout IFP pístek na požadovaný tlak.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Je to pružinovej tlumák.

                Žádný foukání nemá ale na dně tý díry pro pístek je nějakej plast kterej nejde vyndat ani vyklepnout.

                0 0
                • Concorde  

                  Jestli to není zaslepený vstup pro plnění vzduchu/dusíku do IFP komory… Fouká se to jehlou nebo přípravkem, nevím jak to tady konkrétně funguje.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    No potěš koště. Sem myslel, že to je nějakej obyčejnej tlumič s pružinou a vono je to navíc takhle složitý.

                    0 0
                    • goofy  

                      Dej sem aspoň fotku toho tlumiče.

                      0 0
                      • novas752  

                        Myslim, že je to tohle: http://www.bike-forum.cz/…s-o-lehokolo

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak tak.

                          0 0
                          • goofy  

                            Hmm. Tam to je bez expanzky. Tam se to bohužel bude tlakovat nějak jehlou.

                            0 0
                            • novas752  

                              Nápad: Co kdyby nám ten rozebranej tlumič Pavka nafotil. :)

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              Ale jak je na dně tý díry takový něco plastový, tak to nevypadá, že by se to dalo propíchnout jehlou.

                              0 0
                              • Concorde  

                                U foxu například bývá do dutého šroubu nalisovaná plastová kulička, která se musí vyloupnout.

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Tak se mi i povedlo vytáhnout zakouslým závitníkem ten plastovej pístek vzadu- za nim byla asi nějaká expanzní komora která by mělavyrovnávat změny způsobený zasunováním a vysunováním pístní tyčky v tlumiči.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    .

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Tak co myslíte?

                                      0 0
                                      • Pedro404  

                                        O čem?

                                        0 0
                                      • Vilém  

                                        Tady bych rekl, ze je plovouci pist nad pistem tlumice. Jak to naplnit, aby to fungovalo, to ti nepovim.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Tak pokud při montáži výrobce nevkládá ten plastovej mezipíst před expanzní nádobou v nějakej přetlakovej/pod­tlakovej komoře a nebo při vyžší/nižší teplotě vzduchu tak by neměl bejt problém.

                                          Prostě tam neni vůbec žádná díra (ani zalitá) přes kterou by se mohl nějak upravovat tlak v expanzní komoře

                                          A ten plast toho pístku je tvrdej-to žádná jehla nepropíchne.

                                          0 0
                                          • goofy  

                                            Asi se tam udělá tlak tím, jak to tam vložíš.

                                            0 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Pokud jen vsunout, tak to bych zvládnul.

                                              Pořád je to prostě jenom nějaká komora kde se vyrovnává přibývající a ubývající objem pístní tyčky.

                                              Na upravování síly pružení je tam vnější závitovej kroužek štelující napětí pružiny.

                                              0 0
            • Concorde  

              To platí pouze u brainu. Ostatní tlumiče stačí odvzdušnit, jinak tlumení nebude fungovat.

              0 0
        • tigermoth  

          Dej tam tlumičový olej, ne hydraulický. U tohohle tlumáku bych se nebál metody pokus – omyl.

          0 0
        • kyl  

          11 let

          0 0
    • Pida  

      Do Pilota leju už asi rok ňákou nejlevnější 10W-30 a nijek se to na něm neprojevuje

      0 0
      • elgar  

        Díky za rady. Podle ceny ten olej bude určitě minerál a jiný tam nemají. Potíž je v tom, že na něm není uvedena ta specifikace viskozity (tj. 5W-XX). A přitom je to Paramo (český výrobek).

        0 0
        • mm  

          jE mineralni a taky predrazenej. u pumpy sem ho bral za 75Kc, ale je to asi vyrobek do stroju jako je schade, kde na parametrech oleje nesejde . V motorkarskym obchode litr tlumicovyho vyjde na 200 (agip) a ma viskozitu jakou si vyberes.

          0 0
    • scret  

      jasne ze ho tam nalejt muzes!!!proste tlumicovej olej,viskozita tusim 5W ale klidne tam muzes soupnout i 10W. Mam to odskouseno na 2 Blackach,2 SX-R,1 Spyder a nepoznas rozdil.

      0 0
      • scret  

        Jo hlavne spravny mnozstvi,to bych zapomnel. Zalezi taky esli tam mas LO nebo ne.

        0 0
        • elgar  

          Je to model tuším 2003, takže bez LO. Z Progress Cyclu jsem si vyjel příslušný návod na plnění a je tam, že při vyndaném kompresním tlumiči má být od hladiny oleje k okraji korunky cca 12 cm.

          0 0
          • scret  

            No tak to tam normalne nalej.Zmerit to staci nejakym papirovym prouzkem treba z novin a pak premerit na pravitku. Hlavne davej bacha na vsechny ty plastovy blbosti (zatku atd.),at neco nestrhnes,to je hned.

            0 0
    • MARIN  

      http://www.bikecentrum.cz/motorex.php?…

      Fork Oil…159,–/0,5litru to snad neni tak hrozny a je to primo to co tam leje Manotou pod svoji nalepkou a vetsi cenou :)

      0 0
      • vlk  

        u tohodle se mi nelíbí označení 5–10W.Sem vzal denicol a jsem plně spokojen.

        0 0
    • Novak27  

      Zdar. Já použil nějaký Valvoline 10 fork oil :o) a v klidu Většina těch „strašně důležitých spešl kapalin“ do všeho na kole je stejně jen marketingové šulítko na to, aby vytáhli od tebe penízky.

      0 0
      • TinkTink  

        Jo…ten je skutecne dobrej…pouzivam ho uz asi pul roku a pohoda…

        0 0
      • lubos  

        syntetika ?

        0 0
        • venca1  

          na tohle se ještě nikdo nikdy neptal: jakou viskozitu do XC PRO SL? Kromě toho že nemám šroub na zašpuntování olejové nohy, tak jsem si ten olej i vylil na koberec :-(( A tak se ptám. Jo a závisí optimální viskozita na hmotnosti uživatele?

          0 0
          • lubos  

            No, cim vetsi hmotnost, tim silnejsi pruzina (air nebo coil) a tim silnejsi tlak pri vraceni je vyvijen na olej. Zalezi na principu a konstrukci tlumeni, ale obecne bych rekl ze ano.

            0 0
          • Pá-dlista1  

            Tahle vidlice je seriove marna, takze tezko radit. Original je tam 11-ka (a resilo se to tu mockrat a je to v navodu). Vzhledem k nemoznosti regulace utlumu je nejjednodussim resenim zmena viskozity oleje. Pochopitelne musis utlum nastavit adekvatne k sile pruzeni.

            0 0
        • Novak27  

          synthetic blend :o)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.