• Pavlos

    Co lejete do vidle(marzocchi) za olej

    0 0
    • Franta  

      Motorex

      0 0
      • JJ  

        Taky tak

        0 0
        • Radek Broz  

          No nevim, ale tady uplne vsichni, co zkusili Motorex dost nadavaji na chod vidlice. Jakou pouzivate viskozitu? Ted jsme sehnali nejakej se stejnou viskozitou jako Marzocchi do malejch vidli (treba do Monstera je jinej) Uz vidim, jak mi vsicni tvrdi, ze je to uplne jedne (kdyz vidim, ze tam davate i jiny oleje nez do vidlic…), takze tady jsou zkusenosti lidi z et bikez: Kralyk daval do vidlic motorex – nespokojenost, dava Marzocchi a je to ok. Carlos dal ten samej motorex do monstera, vidle byla pretlumena, pomohlo naredeni tim olejem,co ma stejne slozeni a viskozitu jako marzocchi (zjistim znacku – kluci to dovezli minuly tyden a ja ho nemam tady u sebe – litrovka stala asi necele 300, coz je mene nez polovina za Marzocchi) Bracha dal do Z5 motorex a vidle chodi blbe, trosku zadhava (bude se menit) Ja mam Marzocchi a jsem spokojenej a pujde tam ten „kopie marzocchi“

          0 0
          • lubos  

            motorex je motorovy olej ?

            0 0
            • kovar  

              Motorex je znacka oleje a dalsicH mazadel

              0 0
              • lubos  

                ale ten co se tady rozebira .. byl olej do motoru a ne „fork“ olej ?

                0 0
                • Radek Broz  

                  Tady slo o Motorex, coz je znacka oleje do vidlic. Motorovej a hydraulickej se rozebira nize.

                  0 0
                  • lubos  

                    Aha. Dik .. po zkusenostech tady tedy Motorex nesmi ke mne domu :)

                    0 0
                    • MARIN  

                      Ja jsem zrovna MOtorex Fork Oil 5W/10W nedavno do vidlice nalil misto nejakeho obyc tlumicoveho a funkce je vyrazne lepsi

                      0 0
          • Pavlos  

            A kde sezenu ten olej primo od Marzchi???

            0 0
            • Radek Broz  

              V kazdem dobrem obchode:o) V pze ho maji treba v zakaznickem centru RB, myslim, ze se da objednat na bikestoru…

              0 0
          • madcat  

            mám podobnou zkušenost: původní olej ve vidli drop off comp 150 mm byl po zajetí vyměněn za olej Selenia 7,5W a olej dost pěnil, takže sem zkusil koupit „kvalitu“ a nalil sem tam motorex 7,5W… výsledek je ten, že olej už nepění, ale zhoršil se chod a vidle přidrhává.. takže bude asi opět následovat výměna a tentokrát za Denicol, kvůli zpomalení chodu a kvůli tomu, abych mohl mít vidli víc naměkko tam půjde asi 10W nebo možní 15W, uvidíme, poraďte :-)

            0 0
    • TinkTink  

      Motorovej Mogul a hydraulickej Mogul…

      0 0
      • Pavlos  

        nemuze to nic udelat kdyz tam nalejes ten olej ktery neni urceny dprimo pro odpruzene vidlice

        0 0
        • TinkTink  

          Ne, neleju tam prece ziravinu, ale olej, kterej ma vlastne chemicky zaklad stejny – nenech se obalamutit prodejcema…pouzivam to uz dlouho a vsechny vidle jezdi v klidku…

          0 0
          • Pavlos  

            Prave ze nekteri tvrdi ze by ty oleje mohly naleptat tesneni

            0 0
            • TinkTink  

              No vidis…a ja si to radsi rovnou vyzkousel… :)

              0 0
              • Pavlos  

                Stejne asi pudu do toho motorexu

                0 0
                • TinkTink  

                  Nenutim…jenom tady byl dotaz, tak jsem na nej odpovedel…

                  0 0
                  • Radek Broz  

                    To, ze to vidli nevadi, je mi jasny, ale myslis, ze to chodi dobre? Ja na vsech vidlich docela dost poznal, kdyz se tam dal olej jen trochu jiny nez original a nedovedu si predstavit tam dat motorovej. Podle me by to stalo za zkousku.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      No praveze mi to chodi lip nez s jakymkoli vidlicovym olejem – ty pokazdy napenily a delaly „nepristojnosti“ :) v chodu…tak jsem tam zacal lit tendle – ten hydraulickej je imho na tlaky (vetsinou to vypenilo jenom u vzduchu..) mnohem lepsi…

                      Nerikam, ze original je spatnej, ale trosicku drahej se mi zda…

                      0 0
                      • Radek Broz  

                        hydraulicky jsou delany, aby nepenili (ale ty do vidlic taky), ale motorovej imho takovyhle vlastnosti neresi – tam je spis potreba odolnost vuci teplotam. Ten „skoro Marzocchi“, kterej je mnohem lepsi nez motorex, stal, myslim, do 300/litr – to neni zas tak hrozny (podle me srovnatelny s hydraulickym, ne?) Nevim jeho nazev a ted hned to nedokazu zjistit, ale pres tyden to sem napisu…

                        0 0
                        • TinkTink  

                          Ty do vidlic taky – no jak ktery…co jsem kupoval v motorkarskych obchodech, tak ty vzdycky vypenily…jinak mi samozrejme tedka nedavno vypenil i Castrol motorovej – ale za to muze ten tlak 180 Psi.. :o)))…to z tama doslova vyletelo… :)

                          Hydraulicky – ja ho zacal pouzivat, protoze jsem toho doma objevil par litru…samozrejme novy – sme to lili do traktoru…ale pohoda :)… (se jednou stalo, ze v poli zustalo par litru toho oleje…tak se koupila naka zasoba…)

                          0 0
                        • Pavlos  

                          Prave sem ho nasel za 350kc 0,5l

                          0 0
                        • Radek Broz  

                          Takze nazev toho oleje, ktery pouzivame ted a zda se mi nejlepsi (uplne stejny jako Marzocchi) je Denicol. Da se to objednat na motosluzby.cz (270/litr, takze polovicni cena co marzocchi) Jeste k tem viskozitam: Marzocchi dava do malejch vidli 7,5, ale mechanici ve Varskym bikeshopu, kterym v tomhle verim, pouzivaji 15. Asi to nezni moc dobre, kdyz si uvedomite, ze je tem dvojnasobna viskozita nez doporucena, ale oni s tim maji docela zkusenosti a sami to jezdi. Podle me vidle tlumi s touto viskozitou mnohem lip. (klidne si tam dejte tu 7.5, ale ja doporucuju to zkusit)

                          0 0
                          • kovar  

                            Ta dvojnasobna 15tka olej by souhlasila, urcite prospeje marcoki vidlim tlumici jednou nohou – napr MX COmp ETA, nebot ETA netlumi vubec a 7,5ka olej v druhe noze absolutne nestiha. Teda subjektivne, ja mam radeji vice utlumenou vidlici.

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              Myslim, ze je to dobry i ve vidlicich s tlumenim v obou nohach – zkouseno na Z3. Ja mam teda zatim ten original Marzocchi (mam Z1), ale jen co bude cas na vymenu, tak tam pujde ta 15ka.

                              0 0
                            • lubos  

                              Treba u Marathon S 2002 je zas 7.5 az trochu moc.

                              0 0
        • lubos  

          Muze, Marzocchi vyslovne zakazuje pouzivat olej, ktery lepta olejove tesneni. Presne pise, ze jenom olej urcen na open-bath system.

          0 0
    • lubos  

      castrol .. ale priste asi zkusim pro zmenu motorex, nebo neco …

      0 0
    •  

      denicol

      0 0
      • K2  

        Denicol, spokojenost. Všiml jsem si, že Denicol mají i v mém oblíbeném servisu. Jinak se dají sehnat i jiné značky za vyšší cenu WP, Motul a pod.

        0 0
      • Jenda  

        taky tak a oproti originalu jsem zadnou zmenu nepocitil (teda krome toho ze jsem tak neschudnul:-)

        0 0
      • Pekáček  

        Teď mám Denicol a spokojenost, musím ale ještě počkat do zimy, protože Motorex mi ve vidli dost tuhnul, tolik že jsem musel vidli odtlumit a na jaře zas přitlumit.

        0 0
    • blick  

      Jakýkoliv tlumičový olej o viskozitě 5W nebo 10W – dle tvé volby

      0 0
    • te-pe  

      Tlumičový olej Agip, viskozita 7,5 koupený v motorkářské prodejně.

      0 0
    • Paja  

      Neliju to sice do marzocchi, ale kdybych ji mel tak ho tam naliju taky;) Silcolene fork oil od firmy Fuchs 7,5W nebo jakykoliv jiny kvalitni olej pro vidlice motorek ve viskozite, ktera ti vyhovuje, je asi potreba vyzkouset, RS dava do vidlic 5W, marzocchi 7,5W. Vysel bych z tech 7,5.

      0 0
    • Máca  

      M – Z 5 – Namíchám si Valvoline – Fork oil 5W cca 160Kč/l + Exxon Special Gabeloel 15W cca 100Kč/0.5 l . Mícham to tak zhruba na 6W podzim a jaro, 8–8,5W pak na léto.

      0 0
    • smirek  

      V servisu mne presvedcovali, ze viskozita je sice stejna (klasicky mogulacky a marzoki), ale na „vyjetem“ oleji, je videt rozdil mezi nimi- marzoki svetlej se slabym zakalenim, ale standardni tlumicovy je tmavy a ze nejlepsi olej je ruzovy od rock shock…tak nevim. Servisak mne neinormoval pro zvyseni sveho zisku.Protoze jsem olej u Z2 menil po 2 letech :-), tak mi tech 120 Kc zas tak nevadilo.

      0 0
    • davidak  

      Chystam se vymenovat olej ve svy M, poprvy, tak nevim, jestli staci vylejt starej a nalejt novej nebo jeste musim neco udelat? Nejaky cisteni nebo neco, radsi se ptam..

      0 0
      • guard  

        Ja som iba vylial stary a nalial novy Shell fork oil 10W

        0 0
        • pali  

          ja som do rs pouzival niekolko sezon hydrulicky olej bolo to v pohode novonasedeny skareb na vymenu este len caka

          0 0
          • davidak  

            tak už to je hotový, ten vylitej olej byl pěkně hnusnej a ten novej mnohem lép v tý marzošce šplouchá:))

            0 0
    • mr.antik  

      Jen rychlý dotaz ať nezákladám nové vlákno – koupil potřeboval jsem naředit tlumičový olej Motorex (5W) a s nějakým olejem od jiného výrobce (2,5w) a dost pěnil, tak jsem ho tam radši nedal. Když seženu 2,5W od Motorexu, půjde to v pohodě míchat?

      0 0
      • MirosPikos  

        Nevidím jediný důvod, proč by to nešlo. Mám také v plánu ředit dle potřeby.

        0 0
      • bathed  

        a jsi si na 100% jistý že to pění skrze jinou značku??? Já olejů namíchal hektolitry (skrze enduro, ale moto), škvařil jsem dohromady Putoline, Silkolene, Fuchs, Motorex, WP i KYB nebo Showu, ale nikdy jsem problém neměl… Je fakt, že olej pby při míchání měl být ohřátý tak na 50°C (což teď v těch pařácích není problém – stačí to necaht chvilku na slunku) – oleje zřídnou, sleješ to do PETky nebo do prázdné flašky v poměru jaký spočítáš a prošejkruješ… Bublinky tam budou, ale ty pokud to necháš odstát, zase vyprchají. Tohle všechno mně míjí od momentu, co mám na motorkách „putovní“ Solvu vidlici a do ní leju už jenom SHOWA SS-X (X= SAE 5, 7.5, 10, 15, …). Olej s jednoznačně nejlepšíma kluznýma vlastnostma co znám a to mám kluzáky jenom v CrMo s nitridem uhlíku, molykotová futra a gufera i stěráky od SKF (2+1 břit)… Do Raidona jsem teď nalil totéž a výsledek je zatím nejlepší co jsem kdy dosáhl…

        0 0
        • mr.antik  

          To jsem udělal (teda asi tak při 30 stupních :-) – ale jak dlouho necháš odstát? Já to nechal 15 minut a pořád plný mikrobublinek.

          0 0
          • bathed  

            zahřátý tak hoďku, dvě … je dobré s tím občas trošku pohnout. Co ale pomůže je nechat to pomalu přetéct přes hadřík. Ten to pobere.

            0 0
            • mr.antik  

              ok, tak to zkusím… On je to nějaký noname z chainu, nejlevnější co tam měli :-)

              0 0
        • Georrge  

          a maže ta showa líp jak motorovej syntetickej olej? Já totiž porovnával motorex a RSP fork oil (ty dva byly dost podobný) s motorovým olejem, a ten motorovej byl úplně někde jinde, maže mnohem líp. Mezi prstama ale člověk pozná, že i ten motorovej se vytěsňuje a na první propružení je tedy potřeba více síly, furt ale o dost lepší, než ty tlumičový. No a zatím nejlíp mi funguje motorovej olej s trochou vazelíny, ta pomůže při tom počátečním propružení.

          0 0
          • bathed  

            testy kterým tohle poznáš nejlíp jsou dva:

            1. prstový – kapku oleje mezi ukazovák a palec a pak vší silou palcem

            ven od dlaně vytlačovat. Běžný motorový vydrží tak o 30% kratší dobu (míň stisků) než tenhle Showa tlumičový.

            1. lom – u mtb vidle to moc nejde, ale u motorky s USD vidlicí jo. To to

            seskládáš a mačkáš tu jednu nohu cca pod úhlem 60°proti podlaze, přičemž jednou rukou tlačíš do vidlice sezhora a podepíráš ji a druho rukou v místě kde je spodní futro, gufero a stěrák vší silou nohu lámeš. Tam okamžitě pozná rozdíly mezi oleji. Tahle SHOWA (ale nedělejme si iluze že ten olej vyrábí sama) je v tomhle dokonalá! Podobných výsledků lze dosáhnout i s Putoline Forks, ale tam je zásadní problém, že je to fakt Racing olej – na té motorce po dvoudenním závodě byl v tlumičích světle šedý smardlavý hnůj…

            Podstatné je taky to, jaké materiály ten olej maže. Gufera jsou jak na motorce tak tady stejné (teda materiál). Horní nohy na mtb jsou buď CrMo s tvrdochromem (staré RS nižších řad), u některých je zase CrMo s nějakým nitridem (to je třeba „černá“ marzocchi) a v poslední době hlavně hliníková slitina s úpravou povrchu tvrdou anodizací (HARD anodized) – třeba slavný KasimaCoating … Apropo, onehdy se tu se mnou nějaký trouba hádal, že mám vrátit diplom, poněvadž jsem tvrdil, že ELOXEM se zásadně mění nejen povrch hliníkové slitiny, ale výrazně její mechanické vlastnosti. Nu, budiž mu lehký obláček. Vlastní HA nezmění sám o sobě kluzné vlastnosti. Ty požadavky se totiž různí a to podle použitého futra (=ložiska). Někdy je žádoucí nechat horní nohy spíš povrchově hrubší – pak se v nich drží mazivo, které si povrch natáhne při ponoru dolů, stěrák jej stáhne a přes molitanový mazací kroužek zásobuje to kritické místo a tím je teflonové futro sezhora. V jiné kombinaci (zrovna třeba FOX) používá futra s molykotem, které si olej drží samy. Pak naopak tlačí na to, aby byl povrch dokonale leštěný, protože nepotřebuje vroubky na udržení maziva. To leštění probíhá elktrolytem hned po operaci moření, kdy je tubka namočená do louhu, ale před vlastním „eloxováním“ (tj. před zapojením do anody a ponořením do roztoku kyseliny sírové).

            Tímhle dlouhým výkladem se ti snažím říct, že musíš zkoušet. každopádně bys měl ještě vycházet z jedné věci: uváděná viskozita MOTOROVÝCH olejů je platná při dodržení PRACOVNÍ teploty, kterou olej nabere v BĚŽÍCÍM motoru. Do té doby vlastně NEFUNGUJE – jenom se – protože „lepí“ drží tam, kde třeba zrovna ten tlumičový samovolně stéká… Tak asi tak…

            0 0
            • bathed  

              PS: jenom doplním – Kashima je význačná právě tím, že do vzniklých „kráterů“ na kluzné ploše umí dostat „superkluzný“ molybden. Ale mimo to, jde o přeleštěný běžný „elox“, který je jakožto HardAnodized do mnohem větší hloubky než obyčejný „estetický“ elox. … snad jsem technicky založené členy tímhle opomenutím neurazil…

              0 0
            • Georrge  

              díky moc, takové postřehy vždy ocením :) vidím že s oleji máš zkušenosti, tak se tě ještě na něco zeptám :) ten showa olej vypadá slibně, asi ho zkusím. Je mi jasný že motorovej není ideál, ostatně jak píšeš je to olej dělaný pro vyšší provozní teploty, ale přeci jen je dělán primárně k mazání a mezi prsty je poznat, že maže i za studena líp, jak ty dva tlumičové, ty jsou asi primárně na tlumení.

              Zkusím tedy showu, jakou viskozitu? Udávaj taky 7w 10w apod.? bral bych ideálně asi tak 15w, hustší oleje mi do léta přijdou vhodnější, v zimě moc rozdíl nepoznám (netuhly mi vidle ani na vazelíně).

              A dá se případně ta showa kombinovat a míchat s nějakou vazelinou? Třeba se silikonovou, nebo s klasickou… a jaký je vlastně tvůj názor na míchání oleje s vazelínou? Dík :)

              0 0
              • bathed  

                Já olej s vazelínou nemíchám, musíš vyzkoušet. Doma nedržím žádný olej větší viskozity než je 10, takže s patnáctkou ti neporadím. Obecně je to ale asi tak, že je-li něco stavěné na mazání vazelínou, řídký olej asi není to pravé. Já dával a dávám tu desítku a funguje.

                Ještě bych se rád vyjádřil k jednomu tady neustále šířenému mýtu, a to, že tlumičový olej pro moto vidlice je určený k tlumení (ty píšeš primárně) a ne k mazání. Je to nesmysl. Ať už je moto vidlice s Open nebo Closed cartridge, je tlumičový olej JEDINÝM médiem, které je uvnitř. A stejné požadavky jaké jsou řešeny tady na BF, se řeší i u offroad motorek a to hlavně u ostrých endur a maratónských speciálů (MX a SX má trošku jiné požadavky): SAG, hodnota „odtrhu“, progresivita (ta je dána vinutýma pružinama a vzduchovou pružinou nad hladinou oleje) a rozsáhlé možnosti nastavení – vždy compression a rebound, u lepších minimálně ještě rozdělení komprese na rychlou a pomalou. Právě použité futra, povrch šavlí, futra a stěráky ale hlavně olej řeší hodnotu odtrhu nebo chcete-li „žehlení“, kdy tyhle komponenty neskutečně ovlivňují chování vidlice v prvnícz 4–5cm zdvihu. Je to naprosto stejné jako na kole.

                0 0
    • Tomas94  

      Ať nezakládám nové vlákno tak se taky přiživím, jaký olej by jste doporučili do MZ 66, je tam toho cca pulitru dohromady – jinak repas vidle by jste doporučili bartoníčka nebo někoho jiného ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.