tlumič DT Swiss - výměna oleje

41 nepřečtených
  • Japhy

    Zdarec, nemáte někdo zkušenosti jak řešit v domácích podmínkách pomlaskávání tlumiče (=vzduch v olejové komoře)? Udělal jsem základní rozborku, ale nedostal jsem se dál než k přiloženému obrázku. Vzhledem k tomu kolik ten tlumič má pravděpodobně nalítáno ho nechci za plnou pálku posílat oservisovat. Jen bych potřeboval vědět jaký olej doplnit a hlavně kdy se do té olejové komory dostat.

    0 0
    • Smazaný účet  
      • Olejova komora bude natlakovana
      • kdyz jsi to uz rozebral, je docela dobry napad vymenit tesneni…
      • kdyz to posles ted do sevisu, budes to mit drive hotove, ndez kdyz torozvrtas a posles to tam pozdeji..

      a jiank nic ve zlym, ale tak vidim realitu…

      0 0
    • Zdyn  

      Tak servis doma jde, ale není to úplně jednoduché.

      Je třeba adaptér na nafoukání olejové části, tam se dává cca 300psi ideálně dusíku, ale normální vzduch je také možno použít.

      Pak je také trochu problém dokonale odvzdušnit olejovou komoru.

      Jinak jednoduchý postup:

      vypustit dusík (ventilek u spodního oka)

      rozšroubovat tlumič (černá a stříbrná část-v přípravku)

      vyměnit olej, případně těsnění na pístku

      vrátit pístek do správné hloubky

      nalít olej, odvzdušnit

      zašroubovat tlumič

      natlakovat

      smontovat vzduchovou část

      0 0
      • Reed  

        hm, tak to jsem zvědav, zda pak bude opět fungovat :-) tohle je Rada nad zlato :-)Mimochodem dolů se fouká 35 Bar dusíku. Tak by mě zajímalo, jak ho tam tlákneš :-) Jinak tlumič se kompletuje v olejové lázni !

        0 0
        • Vilém  

          Tlaknes ho treba pumpickou s vhodnou redukci.

          Vcelku jsem koukal, ze ma ted RS v servisnich manualech i repas tlumicu, tak tam muzes kouknout, jak to delaji.

          kdyz jsem jednou delal Vanillu, tak jsem to taky delal pod hladinou oleje, vyslo to v pohode, zavzdusnenej nebyl.

          0 0
          • Reed  

            však v pohodě, každý dle libosti :-) Já osobně raději zaplatím a´t vše funguje :-)

            0 0
            • Vilém  

              Jasny, ja byt na jeho miste, tak se do toho taky nepoustim. Evidentne nema moc potuchy oc jde a pripravky k tomu potrebne zcela jiste nema. Vyrabet je se nevyplati, to radsi do servisu a mam to se zarukou atd.

              0 0
        • Zdyn  

          Když se to udělá správně, tak to bude fungovat tak jak má. Sám mám na jednom kole DT tlumič a po mém servisu běhá lépe, než nový. Servis tlumičů na kole naní nic tak složitého.

          Použití dusíku pro mně není také problém, ale přeci jen je jednodušší použít normální vzduch, kór když chci s tlakem laborovat. On tam takový rozdíl není, vždyť ve vzduchu je ho cca 80%. Jen těch 35bar je moc. To je cca 5000 psi a tolik teda nedávám. Ani jiní výrobci tokik nedávají. A od DT mám info právě těch 3000psi, ale třeba se mýlím.

          Kompletace tlumiče v oleji je samozřejmě možná, ale jde to i jinak.

          0 0
          • Vilém  

            Neupsal ses trochu v tech nulach?

            0 0
            • Zdyn  

              Jéé jasně, díky. Patří tam 500 a 300 psi. Něco tady přepočítávám a pracuji pořád s Mpa, tak jsem se pomýlil.

              Všem se omlouvám za mystifikaci.

              0 0
            • Smazaný účet  

              ja si rikal, ze je to nejaky prototyp vesmirneho prgramu…tlumice pro vozitko na Jupiteru nebo tak neco:)

              0 0
          • Specík  

            Dusík se používá kvůli tomu aby olej nenapěnil, se vzduchem to asi nebude ono – fungovat to bude, ale ..

            0 0
            • Vilém  

              Nj, ale on tam vetsinou je plovouci pistek, takze to spolu do styku vubec neprijde.

              0 0
              • Specík  

                Tktj, většina servisáků tvrdí že jedině dusík, ale je jasný že jim jde o kšeft :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  spousta typku v autoservisu (a mozna i na tuningovych srazech) ti reknou jak je lepsi foukat kola „plynem“ (tj. jako dusikem)…jako chapes vole, to je uplne husty, jako NOS!

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Samozřejmě, že je to lepší, a je to i prověřený v praxi.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      jo..ale jaky praxi…:DDD

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Třeba že nemusíš dofukovat jak je rok dlouhej, na rozdíl od vzduchu.

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Tak dusík má poměrně velké molekuly, takže gumou pomaleji uniká, než jiné plyny, ale jak jsem psal, tak i v normálním vzduchu je dusíku cca 80 procent, takže to není takový rozdíl.

                          Ale u velkého objemu ve spojení s gumou se to po dlouhém čase projevit může.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            pomerne velike..je dobre trochu popremyslet o dimenze, ve kterych s epohybujem…

                            kyslik

                            dusik

                            Cetnost dofukovani je hovadina. DALEKO vetsi vliv bude mit mechanicke opotrebeni gumy, tesnost ventilku a patek, nez velikost molekul (opet viz dimenze ve kterych se pohybujem).

                            Proc tedy pouzivat dusik do kol? Protoze se na tom da vydelat v autoservisu. Protoze jezci F1 maji brutalni telemetrii a sleduji milion parametru na kazdem aute a nechteji, aby se jim menil neocekavanym zpusobem tlak v gumach(vzdusna vlhost ve vzduchu).

                            Nicmene, verim ze kdo pozna rozdil mezi dusikem a vzduchem v gumach na osobaku, ten jiste ladi tlak podle teploty, barometrickeho tlaku a stylu jizdy.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Kdyz to tu tak ctu, tak by to mozna pomohlo tomu, aby nam na pande nehnily plechace z vnitrni strany.

                              Ale zase mechanici to odrali dratenym kartacem, nastrikali a drzi to taky a asi to bylo levnejsi, nez po leta foukat dusikem.

                              0 0
                        • Smazaný účet  

                          prdlacky..

                          0 0
                          • Kouba_2005  

                            Když myslíš. Já si myslím, že smysl to má, tak mám dusík. Nestojí mě to nic, tak proč ne.

                            0 0
              • Smazaný účet  

                +1

                0 0
            • StuntJ  

              A já myslel, že je tam dusík, kvůli chemické stabilitě a netečnosti …

              0 0
              • Smazaný účet  

                stabilita urcite (nehrozi koroze a starnuti tesneni kvuli vzdusne vlhkosti) a aky kvuli opakovatelnos­ti…stejny plyn = stejny tlumak. Nikod by to nepoznal,a el muzou se tim chlubit:)

                0 0
              • Specík  

                Ono tam důvodů (kdo ví asi opodstatněných) může bejt víc. Jak jsem zjistil, že je to pod takovým tlakem, tak jsem se do toho vrtat nechtěl ani o tom moc nezajímal, s tim pěněním jsem to slyšel od technika u Žitnýho.

                0 0
            • Zdyn  

              U běžných tlumičů (na kolech u všech)je olej od plynu oddělený plovoucím pístem. Přes něj plyn tlačí na olej a tak zabraňuje pěnění oleje.

              Dusík se používá z toho důvodu, že je to inertní plyn a dodává se chemicky čistý, bez nečistot, vlhkosti, atd. Tím pádem je v tlumiči vždy prakticky stejné médium, a nemůže docházet ke korozi. K té však normálně nedochází ani se vzduchem.

              Někteří výrobci vzduch pro stejný účel používají standardně.

              Troufám si tvrdit, že není v lidských schopnostech při jízdě odhalit rozdíl, je-li tlumící část tlumiče plněna dusíkem nebo vzduchem.

              0 0
              • mxv  

                moh bys mi vysvetlit, jak tam dostanes olej bez te lazne tak, aby tam nezbyla ani bublinka vzduhcu a nepomlaskavalo to, jak pise zakladatel? mi se to bez lazne nepodarilo..

                Jinak silne doporucuju vsechny tesneni rovnou vymenit za levne z loziskovych obchodu, protoze mi ty original shity vydrzely tesnit jen pul sezony.

                0 0
      • Japhy  

        Hm, dík za rozepsaný postup, asi to přehodnotím a někam pošlu. Kdyby tam nebylo těch 300 psi, ještě bych o tom uvažoval.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.