Narovnat ocelovou vidli nebo koupit karbon?

20 nepřečtených
  • PT

    Měl jsem bouračku a ohnul ocelovou vidli na silničce.Bál jsem se ji nechat opravit,aby mi pak lehce nepraskla.Ohyb měl tak cca 1,5cm na koncích.Kdybych na to teď měl,tak bych si koupil karbonovou tak za 3000kc,ale oprava té staré by měla být do 500,tak jsem snad neudělal blbost.Ujiš?ovali mě,že v tom nebude probůém.Je tam teda nějaké nebezpečí,že snadněji praskne?Popř.jakou karbonovou pak koupit,jaký váhový úbytek můžu čekat.Líbila se mi od Pells za cca 2950 jejich druhý nejnižší model(Snad i karbonový krk).Nechci se někde znovu vysekat.

    • zirecek  

      rozhodne bych neopravoval za 500,– Ocel by to mela snest, ale radeji tech 500 do noveho kouska, aspon si udelas trochu radost, ne? :-)

      • PT  

        No to bych si určitě udělal,ale ne rodičům:)

        • marhi  

          V některých věcech je ocel nenahraditlná. Přirozeně pruží a pruží. Na druhou stranu souhlasím. Zpětné rovnání je křeč. Taky bych sáhnul po karbonu. Chybu neuděláš a oproti oceli to bude více tlumit nárazy za cenu tuhosti. TJ. nebude tak pružit, ale bude to příjemně tvrdší ( což se projeví díky o kuličku nížší hnotnosti větší tuhostí.

    • glass  

      nova vidle je sice investice, ale rekl bych, ze se vyplati. to uz potvrdili panove prede mnou. te oprave bych asi nejspis neduveroval.. vloni sem si poskladal ze soucastek, co se doma valely priblizovadlo (treka) a nechal udelat novy zavity do ramu.. asi po dvou mesicich jsem vyrval stred :(

    • Siddha  

      myslim, ze 1.5cm je vpoho, je to ocel, v servisu vemou takovy hajzliky, jako zvonek to vypada a normos to srovnaji jestli za to budou chtit 500Kc tak bud to tam budou neco vymenovat(u ko­runkove vidle) nebo delat neco jinyho, to nevim… paklize na tom budes zavodit, tak o tom karbonu premyslej, ma to i dalsi vyhody, ale nejakou dobu urcite s narovnanou vidli jezdit muzes. Me v zime srazilo auto, mimo jine se trosku ohla vidle, oblibeny servisman mi to za 2minuty narovnal, vpoho…

    • Kopálista  

      Určitě koupil vidli novou. Po srovnání může být stará vidlice nějakou dobu v pohodě a pak třeba praskne v nejnevhodnější okamžik. Rovnal jsem si kdysi na vidlici trochu ohnutou packu pod rychloupínák. Asi půl roku jsem na tom jezdil a pak mi to prdlo (v místě rovnaného ohybu), naštěstí při rozjezdu, tak jsem to ustál…

    • Mamut  

      500 je podla mna strasne vela. Je to ocel, rovnat 1,5cm by som sa nebal. Haky na prehadzovac sa rovnaju aj niekolkokrat za zivot ramu a neodpadavaju.

      Kedysi, ked som mal 16, tak som vpalil odzadu do auta a ohol vidilicu k ramu. Jeden stary ded mi to zrovnal za 20Sk tak, ze ma nechal vybrat koleso, vidlicu pichol do plotu (stale nahodenu na bicykli) a spolu sme potiahli za zadne koleso a vidlica sa narovnala). Jazdil som potom na necj este asi 2 roky lesneho jazdenia. Nebol to horsky, ale prekopana Eska Premier. Pokial viem, jazdila este par rokov a mozno jazdi dodnes, ale uz o nej nemam spravy.

      • Siddha  

        spravne, takze ma uvaha je, ze bud jsou to vyderaci, nebo treba chteji vymenit celou jednu savli korunkove vidle, nebo fakt nevim…

        • Žanek  

          a, je správně!! Snad si nemyslíte, že by v jakýmkoliv servisu měnili jednu šavli u pevné vidlice!?! Dost najivní představa. To by svedl leda tak nějakej výrobce Cr-Mo rámů a stálo by to rozhodně víc než pětikilo…Jinak pokud byla ohlá 1,5 cm a kolo netáhne na stranu tak bych s tím klidně jezdil..

      • lubos  

        Nie je ale ocel ako ocel … trochu viac kalena a uz to takto nenarovnas alebo to praskne.

    • PT  

      Tak to rovnali za studena a za 300kč.Takže to snad nebude dělat problémy.Dneska to vyzkouším a uvidím.Ale jakmile budu mít na karbonovou,tak jdu do toho.Mějte se OK.

      • Kopálista  

        Proč to loučení? Snad to srovnali dobře a ještě nám napíšeš :))

        • PT  

          Tak to srovnali dobře:)Teď se ještě musím srovnat já.Dal jsem si 110km po delší přestávce a docela mě to unavilo.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.