• HonzaG

    Ahoj,

    zajímalo by mě, jak je na tom tenhle rám… jízdní vlastnosti, tuhost, odolnost (trochu se bojím těch patek). Chci si postavit cesťák a už jsem asi upustil od ocelového rámu. Viděl bych to na krose nebo 29 s užšími plášti, silniční řidítka a ocelovou (možná karbonovou) vidli. Akorát 29 rámy mi přijdou dost dlouhé na pohodloné cestování. Taky se mi líbí umístění zadního třmenu, který nepřekáží nosiči…

    K té odolnosti – mám cca 85kg a jezdím relativně nalehko (tak 10kg bagáže s vodou), ale stejně, aby to něco vydrželo…

    A nakonec, nevíte někdo, kde se dá ten rám nějak rozumně koupit (tenhle typ asi „vyrábí“ víc firem)?

    Díky,

    Honza

    • oddie  

      Tyhle rámy prodává třeba Adroit. Ale nejsou zrovna z nejlevnějších…

      • HonzaG  

        Dík. No, to je docela pálka. Myslel jsem, že seženu něco tak kolem 2000–3000.

        • oddie  

          Budu dávat pryč rám toho Scuda co mám v profilu :)

        • johninho017  

          Na adroitu byl ještě docela nedávno předchozí model tohoto rámu ve výprodeji za 3490 ve zlato-černém provedení. Mám na něm postaveného crosse od scalara, a při mém rekreačním ježdění jsem spokojený.

    • Alibaba  

      Já tedy nevím, ale MRX mě tedy brutálně zklamali. Jak ti maj ojebaný rámy, to jsem dlouho neviděl. Možná to neplatí pro všechny kategorie, ale starší varianta Scudu, na který jsem postavil dceři kolo byla děsivá.

      Všechny „díry“ zprasený, že se muselo frézovat na hrsti (rozuměj hoblin). Ovšem dorazila mě zadní stavba, kde byly obě patky výškově mimo a pravá navíc ohlá dovnitř. Takže zvonkohra jak od Oldfielda…

      Never more!!!

      • Alibaba  

        p.s.

        jo a patka přehazky je snad z čokolády.

      • Singlespeed  

        Rámy s nápisem Scud jsou deklarované jako lowend, takže zpracování vcelku odpovídá.

      • HonzaG  

        Tak křivýho rámu bych se rád vyvaroval… dík za info

        • nitraq  

          Já mám zas opačnou zkušenost – dva rámy MRX Racelite v rodině a zpracování mi přijde bezproblémový.

          • oddie  

            Ten Racelite mám čerstvě taky doma, úplně bezproblémové to zpracování ale není. Sice zabroušené sváry, ale ne úplně čistě, zjevně se s tím moc nese*ou. Nevypadá to úplně špatně, to zase ne, ale maloobchodní cena 6,5tis je podle mě neodpovídající. Jo a nevím, pro jakou velikost uvádějí hmotnost, ale 21 má přes 2kg, stejně jako ten Scud.

            • nitraq  

              Na sváry jsem tak detailně nekoukal, schválně se odpoledne podívám:) Já spíš měl na mysli kixy typu třeba křivej rám, jak píše nahoře Alibaba.

            • Alibaba  

              Scud 17" = 1870g (váženo s přesností na 2g ;-)).

              To singlespeed: beru přestříkaný konce trubek, beru i různý otřepy naplivaný na hranách a uvnitř trubek, ale aby měla středovka na řezu výseč cca 20° o cca 1–1,5mm kratší?? A rám takhle zkřivený patky??

    • Kalic  

      „Silniční řídítka“ – jako berany? I se silničníma dualama? Jaký tam pak chceš dát brzdy? Na véčka to asi nepůjde.

      • Sup7  

        Píše, že se mu líbí umístění třmene na spodní rámové trubce, tak asi uvažuje o kotoučích. Pokud budou mechanické a bowden v celku, pak není problém to dát dokupy s dualama. Dokonce i hydraulika je řešitelná pomocí Paraboxu od Tektra.

        Osobně by se mi takový prasopes nelíbil, ale chce to HonzaG.

      • HonzaG  

        Mechaniky BB7. Snad bude „tah“ těch duálů kompatibilní (což je otázka, protože Avid dělá ještě BB7 „road“).

        Jinak třeba Salsa to tak na 29 MTB má, ty berany. Láká mě ta variabilita úchopu – na normálních řidítkách (i s rohama) mě po čase docela bolely ruce…

        • deleteduser  

          BB7 má tah lanka spočítaný na MTB páky a BB7 Road je pro silniční páky, v tom problém nebude

          • HonzaG  

            No já mám BB7 „mtb“ a chci dát silniční páky… Ale třeba ta Salsa Fargo to tak taky má, tak nevím.

            • kamaro  

              Přesně tak, je třeba mít BB7 Road… Jinak Salsy řidítka jsou super, taky je máme na cesťácích. Ale brzdy máme Včka, teda spíš mini-Včka. Příště bych šel ale asi do kotoučů. popis našich kol a fotky

              • HonzaG  

                Ahoj, na vaše kola už jsem koukal – to mě taky částečně inspirovalo. Takže ta Salsa řidítka se osvědčila? Jakou máte šířku? Průměr oversize? Myslím kvůli těm přídavným brzdovým páčkám…

                • kamaro  

                  Máme průměr 25.4 (Salsa Moto Ace Woodchiper). Šířku z hlavy nevím, ale já mám širší než žena, při úchopu za spodek je to už dost široké, ale při úchopu za páky to je akorát. Na manželčině kole je to pro mě potom trochu nezvyk. Ale na ovládání kola s brašnama jsem rád za ty širší. Přeměřím a dám ještě vědět.

                  Jinak jsou to fakt pohodlné řidítka, nejsou tak hluboké, takže dost často využívám i držení za spodek. Měl jsem obavy o polohu pák (páky jsou šikmo, nejsou kolmo dolů), ale je to v pohodě.

                  Při oversize velikosti bych si dal pozor na ty přídavné páky, ale tuším že jsem je viděl i pro šiřší řidítka.

                  • HonzaG  

                    Díky, za šířku budu vděčný:-) Ty páčky jsem viděl i oversize, ale musely by se dát hodně k představci (to asi nevadí). Ty starší Salsy měly podle fotek normální BB7, samostané brzdové páky a bar-end řazení, tak si říkám, jestli ty páky neměly jiný krok, resp. jestli nejsou silniční páky se štelovacím krokem, jako u těch MTB…

                    • kamaro  

                      Řidítka se dělají v šířkách 420, 440 a 460mm. Pokud vyjdu z těchto údajů, tak já mám ty 460mm, žena ty 420mm. Dost špatně se to na nich měří, protože jsou všelijak zakroucené, ale tato šířka odpovídá zhruba v místě brzdových pák, měřeno střed-střed. Ty moje řidítka byly prodejcem špatně dodané, zaměnil šířku (měly to být 440mm). Bohužel jsem to zjistil pozdě, byly už namontované a s omotávkou. Ty 440mm by byly určitě lepší.

                      • HonzaG  

                        Díky. Ještě zvažuju tenhle typ, ale budu jezdit po silnici a v lehčím terénu a ta aerodynamika bude asi horší…

                      • HonzaG  

                        Jo a ještě dotaz: budou mi chodit duály Sora 3×9 s mtb přehazovačkou a kazetou? Jestli jako biková a silniční kazeta nemají jiné rozestupy. Podobně u převodníků…

                        • alinceb  

                          9s Sora bude bez problémů chodit s 8/9s MTB Shimano hazkou a 9s kazetou. Tah lanka je stejný. 10s MTB sady už mají jiný poměr.

                          Ale zase by fungovala kombinace 10s dualy + 8/9s MTB hazka + 10s MTB/silniční kazeta.

                          • HonzaG  

                            Dík… no, musel bych dát 10s kazetu, řetěz a asi i převodníky…

                            Původně jsem myslel 9×3, teď trochu váhám, jestli nedat 9×2. Zase bych nerad přišel o ty nejpomalejší převody – i na cesťáku jsem je v Alpách využil:-)

                            Jak je na tom prosímtě ta Sora kvalitativně? Ještě jsem koukal myslím na Campu Veloce duály…

                            • Vilém  

                              Ale nemusel.

                              • HonzaG  

                                Jak jako nemusel?:-) K 10s řazení musím mít 10s kazetu, ne?

                                • Vilém  

                                  A to je tak vsechno.

                                  • HonzaG  

                                    Aha… tak to by se ještě dalo. Takže kdybych dal 10s dualy, 10s mtb kazetu, 9s přehazku/kliky/ře­těz (mtb), tak to bude chodit v pohodě?

                                    No a je to takový rozdíl oproti tomu řazení Sora – třeba Tiagra? Zase o moc víc peněz bych za to dávat nechtěl…

                                    • alinceb  

                                      No nevím, jak ten 9s řetěz. Pro hladší chod bych dal asi radši 10s. Dřív byl rozdíl mezi Tiagrou a Sorou hlavně v tom, že Sora měla odřazování palcem, kdežto Tiagra ukazováčkem přídavnou páčkou pod brzdovou. Teď už je i Sora na ukazováček (9s) a odřazování palcem je jen u Claris a Tourney…

                                      • HonzaG  

                                        A pak asi i převodníky (kliky) a kladky v přehazce?

                                        Takže já mám teď dilema, jestli 2×10 a skoro komplet nový pohon, nebo 3×9, kde bych kupoval jenom ty dualy. A teď, babo raď:-)

                                        • alinceb  

                                          Záleží, jaký chceš rozsah převodů. Na 9s jsi omezený 11–34, 10s je i 11–36. Pokud ti stačí kazeta 11–34, tak bych koupil 9s dualy a postavil to na 9s.

                                          Jinak 9s převodníky na 10s nevadí a kladky už vůbec ne…;)

                                          • HonzaG  

                                            No, kdybych nechal trojpřevodník, tak mi 9s stačí určitě. Spíš jsem přemýšlel o tom 2×10. Nejspíš 24/38, 11–36. Ale jestli to za to stojí…

                            • Singlespeed  

                              Campa Veloce má o něco delší dráhu pohybu řadicího lanka, takže je méně háklivá na vydřené bovdeny a rozštelování. Vozím 10 speed verzi, ale jen 9 nebo dokonce jen 8 běžných 8/9 speed Shimano pastorků přepodložkovaných na Campa rozteč (nejlevnější a velmi osvědčené řešení, všech 10 se na Shimano ořech nevleze).

        • Vilém  

          K silnicnim dualu je treba mit verzi Road.

          • HonzaG  

            Tak to je v pytli… a nevíš, jestli jsou nějaké silniční páky bez řazení, co by měly tenhle chod? Že bych dal řazení do konce řidítek.

            Nebo dám „normální“ pohodlnější řidítka – MTB páky a řazení už stejně mám… Akorát moc nevím, co. Takové ty „motýlí“, jak vozí sousedi ze západu se mi moc nelíbí:-)

            • alinceb  

              Není jednodušší sehnat BB7 road než vymýšlet kokotiny?

              • deleteduser  

                +1

              • HonzaG  

                No já už právě ty BB7 mám, MTB páky a řazení taky, tak jsem chtěl aspoň ty brzdy použít. Jestli to nejde, tak to nejde, no…

                • oddie  

                  Ty BB7 snadno prodáš, já bych si je třeba klidně vzal :)

                • alinceb  

                  Možná by šla vymyslet nějaká úprava páky. Tuším, že silniční/canti páky mají kratší krok, takže bys musel uchytit lanko nějak blíž ke středu otáčení ramínka třmenu…

                • iiki  

                  Zdar, mám BB7 road, funglovky, kdyby byl zájem o výměnu za mtb, písněte mi na e-mail. L

    • dancing dog  

      geer , tam by sis asi vybral..

      • HonzaG  

        Tyjo, kdyby byl ten zelenej kros na kotouče, tak ho asi hned beru:-)

        • alinceb  

          Pokud mají v nabídce nějaký rám na kotouče, tak ti určitě tenhle design nastříkají i na něj…

      • bluma  

        Alu rámy od Spyderu s jiným designem a vyšší cenou? Proč ne :-)

    • Rudyshy  

      Ked sme u toho MRX , zrovna si pisem s scalarom (snad to nevadi ze to sharujem) ale upozornil ma ze nove ramy oproti modelom 2012 su na tom horsie s vahou(200g) a taktiez horsim spracovanim.

      • HonzaG  

        Dík za info. Já myslel, že asi vezmu tenhle typ rámu od Spydera s nějakým svým designem, ale to bude předpokládám stejná kvalita…

        • mr.antik  

          on ještě spyder funguje?

          • HonzaG  

            No viděl jsem na těch rámech nedávno postavený kola…

          • alinceb  

            Proč by neměl?

            • mr.antik  

              no koukál jsem že stránk nefungují… ale stáhnul jsem nějaký loňský katalog, tak asi jo :-) I když výběr děs… sháním něco malého ale trošku hravějšího.

              • mr.antik  

                tj délka cca 550, 69 úhel nebo tak něco. Prakticky nereálné

                • alinceb  

                  Úhly netuším, ale co tyhle ?

                  • mr.antik  

                    Takové rámy vyházejí hodně blbě hmotnostně a hodně blbě délkově. Může vyzkoušet agang 9mm který mám, ale i ten vidím jako moc dlouhý. Ten má cca 2kg, což by ještě šlo. Ale radši bych něco jako Force Minerva, možná se 120mm vidlou by se to dalo.

                    • alinceb  

                      Zas plácnout na takovou plechovku 120mm vidli asi nebude úplně ok…

                • alinceb  

                  Btw. tomu co píšeš, skoro přesně odpovídá Merida Matts TFS Trail ve velikosti 15" – TTeff = 550mm a je dělaná pro 120mm vidli. Jen ji nikde nevidím na prodej. Ale dalo by se koupit hento a potunit (Epicon RLD na 120 popř. s pevnou osou, HTII kliky, kratší forbec a širší rodla)…;)

                  • mr.antik  

                    změřím, kolik má ten agang. Tak nějak poslední dobou zjišťuju, že ty míry co se udávají jsou všelijaké. Btw doteď jezdí na Authoru, který by měl mít cca 580mm a pohledově to není až tak zlé (myslím posed)

                    Jinak ještě je v zálože RB, které má 540 – ale to už bojim, aby nebylo krátké.

                    • alinceb  

                      No tteff 550, úhel hlavy 70° a vidle 120mm je prakticky přesně podle zadání. Tak aspoň víš, co máš hledat…:) Můžeš koupit tu bazarovku, přehodit rám mezi kolama a to druhé zas poslat dál…:)

                      • mr.antik  

                        No upřímě z té bazarovky mám trošku strach když jí vidím :-) A tyhle meridy jsou dost těžítka ne

              • alinceb  

                Co máš s Konou? A co ty oblouky? Nenašels?

                • mr.antik  

                  Kona je v pohodě, ale tohle není pro mě, tohle je pro kamarádku. Ty oblouky bohužel nemám. Mám jen ty obrovské ze šírera – asi půjdou do šrotu

    • HonzaG  

      Ještě se chci zeptat k těm silničním dualům. Je nějaká cenově podobná alternativa k Shimano Sora? Jak na tom jaké ty dualy jsou funkcí a kvalitou? Potřebuju 9×3, případně 9×2, abych využil pohon z mtb…

      • alinceb  

        info výše

      • HonzaG  

        Tak BB7 road už mám, dualy Sora 9×3 taky, ale…

        1. ta levá, převodníková páka má tak dlouhý chod, že ze spodního

        úchopu prakticky nepřeřadím, aniž bych si vykloubil ruku:-) Z horního (za páky) v pohodě… je to normální?

        1. mezi těma třema rychlostma jsou ještě mezistupně. To tak má být, nebo

        to jenom blbne (nemám to zatím zapojené, takže tak chybí tah přesmykače)?

        1. páky ještě můžu vrátit. Zvažuju i variantu

        „bar-end“ řazení

        do konce řidítek (asi se na tom nemá co rozbít, takže na cesťáka výhoda) – máte s tím někdo zkušenosti?

        • MysoK  

          2. tie medzistupne su tzv. trimming – aby si mohol posuvat s presmykacom, ked jazdis male kolecka vzadu – na ktorych uz retaz skrta o presmykac.

          • HonzaG  

            Díky. Takže je tam vlastně 6 stupňů (pro trojpřevodník), přičemž jde řadit i podřazovat o 1 nebo o 2 stupně. Chápu to dobře?

          • HonzaG  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • fuji2  

      Proč řešit předražený MRX, když za podstatně lepší peníze se dá sehnat CUBE. Uvažuju o koupi, kdyby se našel další zájemce, šlo by podělit poštovné. Takhle to vychází asi na 600kč. Pokud byste někdo zvažoval objednávku, dejte mi vědět na mail, přidal bych se.

      http://www.schlierseer-radhaus.de/

      • nox159  

        co jsou to podstatne lepsi penize?

        • fuji2  

          Jelikož jsem dal konkrétní odkaz, nerozumím dotazu.

          • Vilém  

            A klepnout jsi na nej zkousel?

            Ja jen ze v tom konkretnim odkazu zadny konkretni ram nevidim.

            • fuji2  

              Nj, přímý odkaz na rámy nefunguje, ale stačí tam kliknout na odkaz „500 Cube rámů a rámových sad

              skladem“, nebo na fotku rámu a už to tam skáče. Předpokládal jsem, že to každému dojde :)

              • Vilém  

                Mam ulozen odkaz primo na ty ramy, jinak to nemuzu nikdy najit:)

              • nox159  

                no a skace tam co? skoci tam ten konkretni ram o kterem mluvis? neskoci, mas tam zase nejaky seznam… (pokud se dobre divam )

                neni lepsi z tve strany napsat: da se koupit za xxx vcetne dopravy… ? ;-)

                • fuji2  

                  Nebyl myšlen konkrétní rám, ale nabídka rámů. MRX za cca 6500,–, nebo CUBE za cca 4–5tkč (nebo dle toho, za kolik kdo sežene eura). Není v tom samozřejmě doprava, proto jsem v případě CUBE zvažoval „hromadnou“ objednávku, aby to bylo zajímavější.

                  • nox159  

                    no srovnavas MRX za 6500 a CUBE za 4–5k + cca 700 postovne ano?

                    no a co srovnavat MRX za 5500,– a CUBE za 5500,– kde ti u MRX odpadaji problemy s reklamacema, postou znalosti jazyka, výmeny penez…

                    :)

                    ja ten cube nevidim zase az tak dobre…

                    • fuji2  

                      Jasně, je to na zvážení. Poštovné u CUBU vychází na 616kč v případě jednoho kusu, předpokládám, že by za podobnou (nebo mírně vyšší) cenu poslal rámů víc. V místě bydliště mi byl MRX v potřebné velikosti nabídnut za 6490,– a ani na netu jsem ho nenašel levněji. Pokud máš k dispozici přesně to, co potřebuješ za 5500,–, pak CUBE ztrácí smysl. Ještě se zde diskutovalo o nevalné kvalitě zpracování MRX. Výměna peněz problém není a pán Karl Hiermeyer komunikuje bez problémů i pomocí google překladače :)).

                      • nox159  

                        nerikam ze komunikuje spatne ale budes to zase muset posilat za 616 tam a za 616 zpatky…

                        mi je to celkem volne ja si nekupuju MRX ani CUBE…

                        jen mi neprislo ze ten CUBE by byl nejak extra super vyhodny oproti tomi MRX

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.