• Freesmeki

    Zdravím, má někdo zkušenosti s tímto rámem?

    rám MRX Elite 2012

    0 0
    • manek100  

      Napiš Scalarovi, řekl bych, že je to rám, na kterém staví docela dost kol, pouze v jiné barvě. Jestli je to on, tak také jeden vlastním, ale zatím na něm mám najeto pouze cca 500km, tak nemůžu hodnotit nějakou dlouhodobější kvalitu, ale na první pohled se zdá být naprosto v pohodě.

      0 0
      • spv  

        Zdravím,

        také uvažuji o kole od scalara na rámu MRX.

        Prosím jaké jsou zkušenosti ?

        Díky

        P.V.

        0 0
        • Vilém  

          Kolik toho jeste bude?

          0 0
        • marviq  

          Nemám to sice od scalara, ale i tak. Mám 189 cm a rám velikosti 21,5" a řekl bych, že je mi tak akorát.

          1. Čeho jsem si všiml, že v zadní stavbě není až tak moc místa pro

          nějakou širokou gumu. Mám plášť široký 2,1" na 17 mm ráfku a šla by tam max 2,25. prostě pro bahno tam moc místa není.

          1. pár set km jsem jezdil s vozíkem (cca 40kg), který se upevňuje jen

          k jedné straně stavby a bál jsem se, jestli se rám nějak nepohne, ale nestalo se tak.

          0 0
          • couffy  

            Jezdím to samé a pláště mám obuté 2,25 a je to v poho,taky na ráfku 17mm.

            0 0
            • maajkee  

              2.25 na 17ce ráfku musíš mít ale dost nabušený aby se nežvejkaly

              Mně se občas žvejknou i na 19 ráfku. Dozadu teď dávám 2.1, to bude takový spolehlivý maximum.

              0 0
              • couffy  

                Foukám tak 2,5zadek,předek o něco míň

                0 0
                • maajkee  

                  Taky záleží kolik vážíš.

                  Pokud máš ale kolem 80kg a víc, tak je to tak na hranici žvejkavosti těch 2.5

                  Já při svých 93kg vozím vzadu tak 2 max 2.2 do terénu.

                  0 0
              • nitraq  

                Jsem koukal k tobě do profilu a tam vidím X-kingy 2.4 na 18 mm ráfku, nežvejkaly se? Nerejpu, opravdu mě to zajímá.

                0 0
                • maajkee  

                  No, to už je celkem historie :)

                  To jsem ještě vozil duši. Samozřejmě, že se žvejkaly celkem fest, vzadu šla taky desně rychle celá kostra do háje, tím jak se to furt kroutilo.

                  Na druhou stranu, to byly asi nejlepší pláště co jsem kdy jezdil, co se týče jízdních vlastností, poměr to jak jedou a jak držej super a 2.4 byly fakt hodně pohodlný.

                  Akorát zadní vydržel asi 700, 800 km a pak už to začlo jít do háje.

                  0 0
                  • nitraq  

                    Jsem na ně četl právě dost pozitivní ohlasy, tak to vypadá na plášť na letošní sezónu. Si říkám, že na ráfkách 19 vpředu a 21 vzadu by to s duší mohlo fungovat, na druhou stranu jsem lehkej, takže foukám relativně nízký tlaky, což je zas důvod ke žvejkání.

                    0 0
                    • maajkee  

                      na tý 21 to bude uplně v klidu a 19ka to možná taky snese. Tím že jsi lehkej se to zas tolik žvejkat nebude.

                      0 0
          • Jakobo  

            Rekl bych, ze to na fotce je spis kros.

            0 0
    • jarda84  

      praktickou zkusenost nemam, ale kdyz se mrknu na geometrii, tak ty ramy jsou obecne v jednotlivych velikostech kratsi nez konkurence

      0 0
    • krosmen  

      Je to MTB, nebo cross rám? Já mám crossový a spokojenost. Pokud mohu soudit třeba odolnost, tak je OK – zažil jsem s ním pár držkopádů a odnesl si jen pár škřábanců. Lak je taky v pohodě, nikde jsem ani při mytí nenašel oprýskaný lak od šutrů. Geometrie mě os. vyhovuje. Integrované hl. složení na údržbu jednoduché.

      0 0
      • Patar  

        Co ta velikost v profilu?

        0 0
      • maajkee  

        „Odolnost“ u krosového rámu to je opravdu velmi důležitý parametr :)

        Integrované hlavové složení na údržbu jednoduché. To jako že ostatní typy jsou v něčem složitější? A jak často děláš údržbu hlavového složení?

        0 0
        • krosmen  

          No to jsem si mohl myslet, že se ozve nějakej rejpal. Proč by pevnost u krosového rámu neměla být důležitá? Viděl jsem na vlastní oči rámy, které praskly i bez pádu. Někdy to bylo ve sváru, jindy v materiálu. K tomu hlavovému složení: Posuzuju to jako laik – údržbu jsem prováděl,když jsem zkracoval vidlu. Napřed jsem se to bál rozdělat a pak jsem zjistil, že jsou tam jen ty dvě ložiska a při složení na tom nemám co *******. Tot' vše.

          0 0
      • scalar  

        Už se mi také podařilo odolnost tohoto rámu testovat – zlomená vidlice, zničené sedlo… a rám netkunutý.

        0 0
        • maajkee  

          Tak ještě aby prasknul. To by řekl, že je takovej standart, že když člověk hodí mrchu, tak se mu rám hned nezlomí :)

          To bych musel několikrát ročně kupovat novej rám…

          0 0
          • KOLOMECH  

            Ono zlomit lešenářské trubky chce trochu více šikovnosti, než jen pád do strany při nevycvaklém pedálu.

            0 0
            • scalar  

              Záleží také na tom, jak jsou ty lešenářské trubky svařené :-)

              0 0
              • KOLOMECH  

                Netušila jsem, že se to vaří, myslela jsem, že lepí. Tak zase něco vím víc.

                0 0
                • Jakobo  

                  Jasne ze se to lepi. Epoxidem na tupo, pojisti sportpaskou a svary se svindluji silikonem. Jinak by byla cena nekde jinde.

                  Poradne krosove kolo si od MRX stejne nikdo nekoupi. Ted úry frci posed ala se-se, 15" ram, vepredu pevna vidle 150+ mm at to vypada jak chooper a brasny, hlavne ty brasny a elektroniku na riditka!

                  Minuly tyden tu bylo i foto toho kola, ale zda se, ze vlakno nekdo omylem smazal :-)

                  0 0
          • scalar  

            Nemusí se hned zlomit, myslel jsem spíš promáčkliny, vrypy…

            Hodně výrobců i u svých nejlepších crossových rámů používají horší slitiny než u bikových rámů, mně se u MRX líbí, že mají stejnou slitinu i zpracování u crossových i MTB rámů.

            0 0
          • scalar  

            Vždyť to také děláš :-)))

            0 0
          • nitraq  

            A cos koupil po Agangu?:)

            0 0
            • scalar  

              Zmiňované lešenářské trubky :-)

              0 0
              • kolokolo  

                zvažuju jaké střdové složení k rám 29 MRX-Elite X3..doporučíte?

                0 0
                • Vilém  

                  Jakekoli vhodne pro tve kliky.

                  0 0
                  • kolokolo  

                    má ještě někdo jiný hodnotné rady? chci si kolo postavit a za každou radu rozumnou budu rád .díky

                    0 0
                    • johninho017  

                      když koupíš kliky, středové složení dostaneš s klikami (teda většinou). Pokud už kliky máš, musíš napsat jaké, a podle toho se dá vybrat střesové složení

                      0 0
                    • oddie  

                      Vždyť je to rozumná rada, co bys asi tak chtěl slyšet? nenapíšeš ani jaké kliky máš a divíš se, že ti nikdo neporadí konkrétní typ??? Srandisto.

                      0 0
                      • kolokolo  

                        ty budeš asi taky srandista.. ;-) píšu,že si chci kolo poskládat..jde mi o to jestli v sadě s klikama je i kvalitní středová osa..

                        (nemám kliky,rám)

                        0 0
                        • oddie  

                          To záleží na tom, jak kvalitní sadu koupíš :D

                          Na mém MRX v profilu mám sadu XT, která je kvalitní až zbytečně moc na takové kolo, mám to jen kvůli délce kliky, které se v nižších řadách ve 1800mm nedělaly. Na Dahonu mám sadu Deore, která je dostačující až až, a středové složení taky nevypadá problémově. XT je cca za 3,5tis, Deore zhruba za 1500, mezi tím je ještě SLX cenově tak na půlce, a vedle toho podobné středy od Sramu. Vyber si ;)

                          0 0
                        • Evilcleaner  

                          možná bys to měl zkusit znovu, a výstižně a česky se zeptat s jasně definovaným předmětem, co tě zajímá:-)

                          potom bys možná dostal i smysluplnou odpověď.

                          poradím ti, napiš co chceš, co od toho čekáš a kolik máš na to peněz. není zač;)

                          0 0
                          • kolokolo  

                            musím si dokoupit na dotažení misek ten spešl klíč,nebo je u setu klik se středovým uložením?

                            0 0
    • darkmagic  

      Co si myslíte o kombinaci tohoto

      http://www.profilshop.cz/…no-bily-disc

      rámu a vidle se zdvihem 140mm (Epicon)? Přežije to ten rám? nebo už je to na něj moc?

      0 0
      • Evilcleaner  

        no já si myslím že je to pěkná hovadina;) jestli to rám přežije je naprosto podružné vzhledem k tomu jak by se na tom jezdilo.

        0 0
        • darkmagic  

          Díky za názor, tak tam dám 120mm.

          I tak by mě zajímalo co na to rám. Úhel se změní z původních 70° na 69°.. to není moc.

          0 0
          • Evilcleaner  

            sám uvidíš jak to pohne s geometrií no.

            0 0
          • Mr.Dan  

            Nejde jen o hlavový úhel, ale hlavně o výšku středového složení, takže bajk by se 140 mm vidlí mohl být hodně nestabilní a neobratný najednou, což je dost blbá kombinace..

            0 0
    • krosmen  

      Zdravím, zarazila mě jedna věc: U krosových rámů MRX r.v. 2011,12 byla uváděna hmotnost pod 2kila. avšak u kros. rámů 2015 je uváděno hmotnost od 2030g vejš. Přitom rámy 29" a 27,5" 2015 mají hmotnost pod 2kg, cena u všech stejná. Neví tedy někdo, proč jsou ty nový kros. rámy těžší?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.