• Smazaný účet

    Viz obrázek – http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… Není mi jasná úloha těch přepouštěcích trysek. Myslím že mají přepouštět olej ve vnitřní noze z horní strany tý tyčky pod ní (jak se vidlice stlačuje) a zpět (při odskoku). Tudíž když je otevřu, bude olej proudit rychlejc a bude to míň tlumit. Otevírají se tak, že se vevnitř tý tyčky zatočí takovym udělátkem DOPRAVA (ve směru ručiček) – vysune se taková válečková clona nahoru a odkreje trysku. A opačně, když zatočím DOLEVA (proti směru ručiček), ta clona zajede dolů do tyčky a trysku zakreje (útlum by se měl zvětšit, dle mé logiky). Ale manuál Marzocchi praví: Internally adjustable forks with SSV rebound adjustment: When turning the adjuster clockwise, you will increase the rebound hydraulic damping, making the fork slower during the rebound phase. Tedy otáčením ve směru hodinových ručiček zvětšíte tlumení. Tak kde je pravda? Děkuji všem expertům… :o)

    0 0
    • Smazaný účet  

      Malý dodatek – zkusil jsem obě otevřít nadoraz a myslim že pravdu mam já – vidlice jde zřetelně rychlejc… ale já prd poznám. Nevim.

      0 0
    • Pekáček  

      Mám zato, že doleva se zatmumuje, doprava (ve směru hodinových ruček) se odtlumuje… Takže souhlasím s tebou.

      0 0
    • kovar  

      záleží na tom, kde jsi to v manuálu četl. Pokud jsi to četl u extrerního (vnějšího) nastavení tlumení, tak jsi četl sice správně, ale na nesprávném místě. Jinak točením doprava (po směru hod. ručiček) se opravdu snižuje zpětný útlum, A v manuálech, co jsem četl, to píšou správně.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Myslím že je jasné kde jsem to četl – manuál marzocchi pro rok 2003 stažený z jejich stránek, „internally adjustable …“ je snad jasné, jde o štelování útlumu takovou tou 6-hrannou tyčkou v hloubi nohy.

        0 0
    • Palo TT  

      Pravdu ma manual. Ja v tom vidim takuto logiku: pri navrate vidly po stlaceni je olej nasavany smerom do tej tycky (lebo vtedy tie spodne kovove valceky obmedzia pretekanie oleja okolo tycky, a olej sa dostane dolu len cez tycku). Preto cim mensi je otvor, tym menej oleja tade ide a navrat vidly je pomalsi.

      0 0
      • Palo TT  

        Inak podla mna na tvojom pravom spodnom obrazku vyzera ta clona byt uplne vytocena dolava a otvorena=minimalny spatny utlm.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ale pak manuál pravdu nemá! :o) Protože ty dírky se odkrývají tak že tou 6-hrannou tyčkou zatočim ve směru hodinovejch ručiček. Pak my to mělo míň tlumit a rychlejc se vracet, protože to bude přepouštět víc oleje. Jak sám říkáš. Ale manuál tvrdí opak… :o) Se snad podívám esli třeba nemaj na stránkách nějakou novší verzi toho pdfka.

          0 0
          • Palo TT  

            Len pre upresnenie, na obrazku vpravo dole je to tym imbusom dotiahnute uplne doprava (po smere hodinovych ruciciek)?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo. Myslim. Já už nevim. Začínám pochybovat o tom kterym směrem jdou hodinky. Já to snad znova rozeberu a nafilmuju si to nebo nevim… :o))

              0 0
            • Smazaný účet  

              Potřetí a naposled jsem to otevřel a zašátral: PŘI OTÁČENÍ IMBUSEM VPRAVO (VE SMĚRU HODINOVÝCH RUČIČEK) SE TA CLONA VYSOUVÁ NAHORU A ODKRÝVÁ TY ĎOURY. Tak jedině že by se otevřením těch trysek zvětšil útlum… což mi fakt hlava nebere.

              0 0
              • kovar  

                pro nechápavé nebo ty co neumí číst opakuju znova: v manualu mají chybu.

                0 0
          • lubos  

            Vyzera to, ze je to stale rovnaky system ako aj mam ja na svojej MXC2002. Plati, ze cim vacsia diera, tym mensi je utlm a vidlica sa rychlejsie vracia a zavit je opacny ako bezny. Cize tocenie doprava ho nevysuva ale zasuva (zmensuje dieru).

            0 0
    • JMT  

      manual 2003 je zkurvenej, je tam napsano stelovani tlumeni mx comp presne naopak, to ti potvrdej v kazdym servisu (kde vedej vo co go…)

      0 0
    • C.A.C  

      Z našeho klubu má 7 bikerů vidle MX Comp Air nebo MX Comp ETA 2003–2005.Je pravda, že v manuálu je chyba,která se týká seřizování útlumu.Do vidlic používám olej DENICOL SAE 10.Teď mám ještě jednu radu.Z vidlic se ozývalo kovové cinkání.Byly dvě možnosti,buď to dělá pužina,která je dorazem při max.zdvihu nebo kovový kroužek,který je ve spodní části nohy a tvoří záklopku pro průchod oleje.Tento kroužek se pohybuje mezi liníkovým válečkem a kovovou podložkou pod pružinou.Protože se o nic neopírá a tvoří vlastně jen záklopku, zkusil jsem jej vyrobit ze silonu a kovové zvuky z vidlice přestaly.

      0 0
    • wewerka  

      Trapny dotaz. V manualu jsem se docetla, ze moje MX Comp 100 ma nejaky Rebound adjust a chtela jsem to zkusit postelovat. Nejak mi ale neni jasne jaka velikost sestihranu se tam dava a jak ma byt dlouhy. Vidim tam jen olej a nemam odvahu ho vylit. V manualu se pise „dodavana sestihrana tyc“. Da se to nekde koupit?

      0 0
      • Smazaný účet  

        to se tu myslim probíralo… je to tenkej dlouhej šestihran, odhaduju tak 3–4 mm? opravte mě kdo to víte z hlavy. tušim že rada zněla zajít někam do servisu/bikeshopu kde montujou vidlice, nějaký tyčky by mohli mít plonkový a za úsměv darovat, jinak správně bys jí měla dostat k vidlici.

        0 0
        • Darius  

          3mm

          0 0
        • wewerka  

          Diky moc. Stavila jsem se v prodejne a meli tam jeden navic. Vidlici jsem uz mela na kole a tomu se pry nedava. Jinak je vcelku zabavne lovit v te trubicce zapadly sestihran :))

          0 0
    • MirosPikos  

      Věděl by někdo, kde nejlépe sehnat „dust seal“ stíráky na MX COMP AIR 2003? Bartoníček mi dodal jen olejové (spodní) těsnění za krásných 150,– které jsem pak objevil jinde, kdyby někdo sháněl, přidávám odkaz.

      Děkuji

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.