• chobot

    já vím, že se to tady probírá pořád dokola, ale mimo to, co jsem našel ve vyhledávání mě ještě zajímá: mám teď nově namontovanou MX comp air 2005. právě ji zajíždím a tak stále laboruji. takže k věci:jaká by měla být výška oleje? a jak se měří? od konce vnitřních nohou, to jsem pochopil,ale mám k němu počítat i ten závit? zatím jsem naměřil cca 20mm a 30mm se závitem.není to málo?a ještě jaký olej používáte? myslím, že Radek Brož psal něco o Denicolu s vikozitou 15.není to moc na léto,nestačila by desina? díky moc za odpovědi, vidlák ;-DD

    0 0
    • mastihuba  

      mě stačí 7,5

      0 0
    • vlty  

      hele pokud tam někdo leje patnácku, tak je to jeho věc, ale normální to není. Já měl v ní desítku a bylo to moc. Idel je 7,5. Když tam totiž naleješ ten hustší olej, tak vidle dost stratí na citlivosti.

      0 0
    • Pá-dlista1  

      Broz, kdyz uz :) Jinak zalezi na vkusu kazdeho soudruha. Ja jsem jeste nemel Marzocchu, kam bych chtel dat jinej nez 7,5 , ale treba DJ 04 by si zaslouzila ridsi.

      Ten zdvih nepocitej. Meri se to pri stlacene vidlici. A jen tak od boku se mi to zda moc oleje, ale s timhle typem fakt nevim.

      0 0
      • chobot  

        tímto se omlouvám panu Brozi :) o zdvihu jsem nepsal. chtěl jsem znát přibližnou výšku oleje,jelikož jsem to nikde nenašel,ale co jsem se dočetl od ostatních kolegů,tak cirka 4 – 5 čísel.jasně že jsem to měřil při stlačené vidlici :) , ale co ten závit, ten se taky počítá? proč jsem si já nebohá nevzala Pištu Hufnágla?..

        0 0
        • RomanH  

          Jo, pocita se i ten zavit.

          0 0
          • chobot  

            fajné, takže pokud tam mám asi 32mm od vrchu…tzn, že mě tam zbývají po zašroubování asi 2 čísla vzduchu.mám trochu odlít?bude to mít znatelný vliv na tlumení, když ji nafoukám na stejnou hodnotu?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Na tlumení ani ne, na progresivitu kroku ano. Když snížíš hladinu oleje při zachování tlaku, vidlice snáze zajede ke konci zdvihu, neb tlak vzduchu při stlačení bude narůstat pomalejc.

              0 0
              • chobot  

                že pořád otravuju :) dá se o tom někde dočíst víc? o chování vzduchovek, jejich nastavení… díky

                0 0
              • chobot  

                a ty tam máš kolik oleje? já asi vypadám jako úplnej Jarin alias Maňas, ale prostě se ptám :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No, to si nepamatuju. Mám comp air 2003 85 mm, takže by to ani nebylo úplně směrodatný… Prostě zkus nafoukat na nějakej tlak kterej ti zhruba vyhovuje a pak laboruj s injekční stříkačkou s hladinou oleje. Dycky na ní párkrát hopsni a zkoušej jak daleko jí dostaneš… Neměla by chodit na doraz. Pak to můžeš prubnout. Když ti bude připadat třeba moc tvrdá, uber tlak, ale zas bude třeba trošku zvednout hladinu, abys nechodil na doraz… etc. O žádnym návodu či popisu chování vzduchovek na webu nevim, bohužel…

                  0 0
                  • chobot  

                    jo budu zkoušet..a je nějaká kritická hranice/hladina oleje pod kterou bych neměl jít?předpokládám, že nebudu až tak moc laborovat, ale zajímá mě to. dívej, mě připadne, že pruží na pohodu, akorát je tam jakejsi „zbytkovej zdvih“ – v podstatě když vyjede na horu, tak ji chytnu za korunku a ještě ji vytáhnu asi 5mm rukou. tohle tady někdo řešil, že se to po čase rozchodilo. ještě bych potřeboval potrápit tlumení,to taky není úplně gut. poslední věc:pomůže k rozchození trocha silikonového oleje nastříkanýho na vntřní nohy?případně co za typ. uffff :o))

                    0 0
                    • chobot  

                      nahoru…

                      0 0
                    • kovar  

                      kritické množství oleje, pod které nelze jít, je takové, že zpětné tlumení má díky tomu už časté výpadky

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ten „zbytkovej zdvih“ je negativní pružina ve vnitřní noze, to je naprosto v pořádku. Já se třeba nedávno zkoušel o kolik se zvedne vidlice při nafoukání z nuly na 4 bary. Rozdíl byl asi 2 cm. To je prostě stlačení negativní pružiny. Silikonovej olej dávám, ale značky „ukradeno v laborce“. :o) Je to slušné vůči těsnicím kroužkům.

                      0 0
                      • chobot  

                        tomu nerozumím, když mám nulovej tlak, tak mám vidlici vyfouklou – vnitřní nohy jsou zajetý dole.no a při 4 barech – tolik já nefoukám, jipřece dostanu na doraz a to je víc než 2 cm. no možná jsem to jenom blbě pochopil.. :o).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          když máš vidli vyfouklou tak si s ní můžeš hejbat nahoru dolů jak se ti zlíbí. takže dyž jí vytáhneš nahoru, až narazíš na odpor, tak jsi u negativní pružiny. a dyž zabereš víc, stlačuješ negativní pružinu. hele já třeba foukám na 1,8 baru. a dyž jí fouknu na 4 tak se proti 1,8 zvedne asi o centimetr. stlačí se negativní pružina. kapišto? :o)

                          0 0
        • blue  

          panu Brozovi, kdyz uz :-)

          0 0
          • chobot  

            máš recht, to zní líp.ale dyby se jmenoval Brož, tak by to bylo taky v pohodě, nejni liž pravda?

            0 0
            • blue  

              máš pravdu, koukal jsem do pravidel a u vzoru muž se připouští obě varianty, jak v druhym, tak v šestym pádu

              0 0
              • chobot  

                moje máti učí češtinu…ale nezdá se, že by to na mě zanechalo nějaký následky. mě stačí trojčlenka, sem tam procenta..tak 40

                0 0
        • Pá-dlista1  

          zdvih … Blbe jsem si to precet :)

          0 0
    • Pietro  

      Nazdar, chci pridat moji zkusenost a momentalni problem. Mam MX comp air 2003, cele ty dva roky jsem ji nerozebiral ani nemenil olej protoze jsem s ni byl spokojeny. Jen mi trochu vadilo ze neni vyuzivan cely zdvih a ze vzdy zustavala rezerva tak cca 3cm coz je myslim moc.

      Pred dvemi tydny jsem ji rozebral a zjistil jsem ze jsou obe nohy naplnene olejem az po vrch. To me zaskocilo, cekal jsem za premerim kolik je tam mista abych ji pak zase stejne naplnil. Tak jsem ji vycistil nalil olej s viskozitou 7,5 2cm pod vrch a nafoukal na hodnoty ktere jsem uzival, myslel jsem ze vse bude jako driv jenze vidla byla meka, kdyz jsem dofokl byla zas tvrda, tak jsem ladil a ladil…

      Doted nejsem uplne spokojen s tim jak vidla chodi, pracuje sice s vetsim zdvihem (to bude asi tim mensim mnozstvim oleje), ale neni to porad ono, navic ve vidli dost hlastite cvachta (samozrejme kdyz pracuje).

      mam par otazek

      • jaka viskozita oleje se pouziva z vyroby?
      • mam se vratit k vetsimu mnozstvi oleje?
      • proc se ted tak spatne dofukuje, myslim tim ze staci troska a bud je to moc nebo malo

      Doufam jsem to alespon trosku rozumet. Peta

      0 0
      • Pietro  

        Ta posledni veta se mi ale podarila co :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dost divný. Ubránim oleje si zvětšil objem vzduchový komory. Tzn. když trochu přifoukneš, tak by to mělo dělat menší změny tlaku než předtím. Jinak to že dyž ubereš olej tak vidle „změkne“ – viz výše, snížíš progresivitu kroku, tlak ve vidli při stlačení narůstá pomaleji, snáze půjde dolů. Z výroby by měl být právě 7,5 (aspoň tolik udává marzocchi u svýho oleje). Jinak to že italové dávaj oleje kolik se jim zrovna chce je známý. Já měl v jedný noze asi o 2 cm víc než v druhý.

          0 0
          • Pietro  

            Myslel jsem si za zacala cvachtat diky tomu ze jsem tam nalil ridsi olej, ale ty pises ze z vyroby je tam taky 7,5. Tak proc pred tim necvachtala?

            0 0
            • mastihuba  

              žádný strachy, mě kupodivu čvachtá taky :))

              0 0
              • Pietro  

                Nemam strach ze je by neco nefungovalo, ale zajima me proc cvachta kdyz to nedelala. Teda alespon jsem to predtim neslysel.

                0 0
                • TinkTink  

                  Protoze jsi ulil olej…nasavani je ted vice slysitelne :)

                  Hele..pohoda..mne cvachtaly i Judyny a ted kupodivu po upravach zacal i Splice :o)))

                  0 0
                • lubos  

                  Mne cvachta uz i LRS tlumic :)

                  0 0
    •  

      no mam model 04 s 105 mm chodu a co sem měnil olej tak sem lim 135 cm3 do každý nohy a při max stlačení olej sahal těsně pod závity tak nevim :) a rozdíl sem žádnej nepozoroval

      0 0
      • Pekáček  

        Já nalil podle doporučení výrobce 140ml (MX Comp ETA) a pak jsem musel krapet ulejt, nedala se stlačit víc jak 15mm od korunky. Jenže jsem ulil asi moc, připadalo mi že jde až na kovový doraz, tak jsem zas trochu přidal a dobrý. Asi je tam 130ml :o)

        0 0
      • Palo TT  

        Ja som nalial cca. 130cm3 do M Comp 105 ETA 2003 a dostal som hladinu oleja 5cm pod horny okraj a som vysmiaty.

        0 0
    • Pekáček  

      MÁM DOTAZ: jak asi všichni víte, vlastním zakletou vidli MX Comp ETA 105mm. Jako teď je vše v pohodě, jen mě napadlo, že by pomohlo v pravé noze kde je vzduch vyměnit kombinaci kratičká negativní pružinka+váleček za delší negativku. Ta co je tam na mě působí dojmem že jde spíš o pokus o vtip, to přece nemůže pracovat proti vzduchový pružině za účelem vyšší citlivosti, spíš jen jako měkčí doraz. Kdyby tam dali kus gumy, udělají líp, alespoň by to tak nechrastilo jako teď, celé je to tam spíš takové naházené na sebe. Viz http://www.bike-forum.cz/…18140804.jpg V levé noze s ETA válcem je delší negativka (důvod proč jsou vidle s tímto systémem citlivější čisté než MX Comp Air?).

      0 0
      • Pekáček  

        Překlep na konci textu: „…než čisté MX Comp Air…“

        0 0
      • Palo TT  

        Noha s ETA nema negativnu pruzinu. Len dlhu pozitivnu na pruzenie, a kratku pozitivnu na „male“ pruzenie pri zatvorenej ETE.

        0 0
        • Pekáček  

          Opravdu? Tak to jsem netušil.

          0 0
          • Palo TT  

            Malo by to tak byt. Ved aj podla tvojej fotky obe struny posobia rovnakym smerom – proti stlaceniu vidly. Moznost zvysenia citlivosti je doplnenie pruziny do vzduchovej nohy, to uz sa tu x krat preberalo. Mozes vyskusat kupit strunu(par), ak to bude fungovat, tak tu druhu strunu od teba kupim :).

            0 0
            • Pekáček  

              Myslíš tedy že by výměna negativní pružiny v pravé noze nepomohla?

              0 0
              • Palo TT  

                Neviem. Treba vyskusat. Vacsina ludi sa pokusala o doplnenie pozitivnej pruziny. Ja nemam pocit, ze by moja vidla reagovala nejak necitlivo. Keby som uz nieco experimentoval, tak by som asi vyskusal doplnit pozitivnu pruzinu.

                0 0
      • lubos  

        Spis proto jsou citlivejsi, ze je to kombinace vzduchu/pruzina. Jinak ja mam starsi MXC a tam jsou obe nohy vzduch a negativky jsou delsi asi 2×. Ale jak pises, i kdyz to malinko pusovi jako negativni pruzina, efekt je zanedbatelny. Obzvlast pri vetsim tlaku.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.