• Gumicuk

    Tak myslim ze uz jsem si konecne vybral kotoucove brzdy a to Hope Mono M4, ale po precteni jednoho prizpevku tady na foru jsem zase trochu na vazkach. Jedna se mi o to ze budu mit vydli Marzocchi MX Pro ETA a rad bych dal 180mm kotouc, tak nejak nevim jak to ta vydle bude rozchazet a jak dlouho vydrzi. Co myslite? Mam radsi dat ten 160mm?

    0 0
    • Pá-dlista1  

      200!!!

      0 0
    • goofy  

      180 bude v poho… jestli by to nevydrzela marzoccka, tak uz snad zadna jina… :o) Jinak pekne kotouce… taky si takove koupim jak budu velky :o)

      0 0
    • rodriguez  

      RST AEROSA 2002 + Magura Julie 2002 (180mm) = 8000km…vidlice 100ni stav,nutná častá udržba .....MARZOCHHI MXC 2002+MJ (180mm)…14000­km…jaok nová stále…RS SID TEAM +180mm..uvidím až letos..ale vzhledem, k tomu, že vážím 62kg a brzdím v 70procentech zadní brzdou…o životnost se nebojím…jde především, zda je brzda 2,4, či 6 pístková ne o to jak velký je průměr kotouče…a též hlavně o to, kolik vážíš…zabrzdit 60kg a zabrzdit 100kg je hodně velikej rozdíl, kterej působí v torzi na nohy vidlice

      0 0
      • Pá-dlista1  

        O pocet pistku nejde. Bez posilovace mas jedinou sanci jak zvednout brzdnou silu a to pomerem pistek na pace/pistky na praseti a to nemuzes zvetsovat do nekonecna. Takze zalezi jen na kotouci a destickach.

        0 0
        • enjoy  

          ale jedno se musi nechat,dneska mu to keca pekne:-)

          0 0
        • rodriguez  

          hehe,čím větší počet pístků tím se zvyšuje brzdná síla lineárně…mrkni např na motorky..tam je průměr kotouče víceméně standartizován..a liší se především počet pístů, které působí.

          0 0
          • enjoy  

            nejak,nevim proc:-) verim padlistovi:-)

            0 0
            • sharkcom  

              Jo, můj názor. Pokud tam nedáš posilovač tak je jedno, kolik je tam prasat. Stále na to přenášíš pouze sílu, kterou vyvineš na brzdovou páku. Tak je jedno, jestli stejnou plochu docílíš vice prasatama, nebo velikostí desek. Ale zase čím větší plocha, tím menší síla na cm2. Takže si vyberte…

              0 0
          • TinkTink  

            Ptakovina…dule­zitejsi je prumer kotouce – pocet pistku je druhorady…rozdil mezi 2pistkem a 6ti pistkem poznas v chodu, ne v ucinnosti – tedka mluvim napr.o DH brzdach – Hayes 8" vs.6ti pistkovy clark – vyhrava Hayes… :)

            0 0
            • kOmE  

              Presne ,s poctem pistku to nema co delat,vyssi pocet pistku je spise zalezitos chlazeni ,jelikoz je vetsi prase a desticky a rovnomernosti pritlaceni desticky.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                A mozna davkovani. Ten mensi pistek se vysune rychleji a pak zabere ten vetsi.

                0 0
              • Pá-dlista1  

                Jo a hlavne designu:) U aut mozna taky funkce, kdyz mas tri ze ctyrech pistku zadreny, tak porad jeste zastavis.

                0 0
          • Pá-dlista1  

            Ja vim, ze uz jsi to nejspis pochopil, ale prece. U motorek je prumer kotoucu standartizovan asi tak jako se na vsech kolech vozej 160mm kotouce:) U motorek to stejne jako na kolech doslo tak daleko, ze je kotouc pridelani z vnitrni strany rafku. Proc by to delali, kdyby stacilo jako u Gatorbrake zvednout pocet pistku na 8? A proc by se na DH vozili vetsi kotouce? Mimo jine taky kvuli chlazeni. A hlavne aby byly ty DH masiny tezsi :)) Na brzdach staci pistky dva a treba Hayes to moc dobre vi. Gatorbrake to treba nevi a tak jich ma 8 :) Vetsi pocet pistku s rozdilnym prumerem poznas mozna na davkovatelnosti brzdne sily, ale na jejim maximu.

            0 0
    • zirecek  

      vYYYYdle???

      0 0
      • enjoy  

        hele,hajsky mi tu nechybi:-)

        0 0
        • miki  

          ZAJÍMAVÁ DEBATA-mám 82 kg a má shimano kotoučovka zastaví na velice slušnou vzdálenost se 160 kotoučem, třeba někdo potřebuje zastavit na fleku ale proč ne

          0 0
          • lubos  

            Dnes jsem skousel mechanicke Hayesy … zaflekoval jsem prednim, 160mm kotouc, vazim 65kg. Vcelku dobry.

            0 0
            • kovar  

              u V brzd je to normalni :-)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Spis je smutny, kdyz se zabrzdenejma kotoucovkama roztlacis kolo. A to si nedelam srandu. Taky je neco jineho brzdit pevne kolo na galuskach a odpruzenou masinu s 3" vzorkem. Jsem si o jednech brzdach taky myslel, ze brzdej docela dobre. Pak jsem vymenil plaste a nebyl schopnej zablokovat kolo.

                0 0
                • lubos  

                  No to jo, to je vic nez smutny :( Toz to delali ( Hayesi), ale predelal jsem jim paku na prasatku, a uz brzdi mnohem lip :)

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Neni jednodussi postelovat brzdovou paku? Jestli to jde, teda.

                    0 0
                    • lubos  

                      To taky, ale to nestacilo.

                      0 0
                      • kOmE  

                        Staci udelat nastavec na tu paku na mechanice a tim ji prodlouzit,ale u 203 kotouce uz je tam dost mala rezerva na hazeni kotouce pri krouceni vidle

                        0 0
          • rodriguez  

            kotoučovka shimano – může být deore, xt, nebo xtr 8-)))) v každm případě jde také o to, jaké jsou destičky…no a v neposlední řadě..při častém flekování přední brzdou, dostává vidlice brutální záhul

            0 0
          • jeniik  

            Zkus si brzdit nejakou krosovou brzdou ve 40km/h… Urcite to na predni nepostavis a abys vyvinul dostatecnou zpomalovaci silu, budes muset zarvat docela dost. Testovat ucinnost brzd pri male rychlosti nema cenu, protoze pri male rychlosti brzdi skoro vsechno dostatecne ostre… Ona totiz brzdna sila stoupa s klesajici rychlosti nelinearne.

            0 0
            • lubos  

              Brzdni sila je konstatni, lisit se muze akurat tak pri zmene teploty brzd. Ovsem kdyz mas brzdni silu, ktera vyvola zpomaleni 5m/sec, tak pri 7.2km/h zastavis hned, pri 36km/h to bude trvat 2sec.

              0 0
    • jeniik  

      Na vydrz vidlice nema vliv ani velikost kotouce, ani pocet pistku, ale jedine sila pusobici na uchyt, tedy brzdna sila. Famy typu 200mm kotouc je moc, to se bude kroutit jsou mimo misu, protoze nektere brzdy brzdi lip na 160mm, nez jine na 200mm, ze (mech, Hayes vs. Avid treba)

      0 0
      • lubos  

        A co pakovy moment, ten jsi nechal kde ? :)

        0 0
        • K2  

          Průměr předního kola snad mají všichni stejný, možná bych tam přidal tuhost výpletu:)

          0 0
        • kOmE  

          moment je dan vahou jezdce a kola a zpomalenim ,prumer kotouce ovlivnuje pouze velikost sily ,kterou musis tlacit na paku ,takze pokud mas 140 nebo 203 a zpomalujes se stejnym spomalenim ,tak je moment na uchytu shodny ,pokud je tedy shodny prumer kol.

          0 0
          • lubos  

            Sorry, uplne spatne jsem si puvodni prispevek precetl, a pak tady pisu blbosti. Stydim se :)

            0 0
      • lubos  

        Eeee, promin, ja si spatne precetl cos napsal. Ale stejne asi bude mit velikost kotouce vliv, pac se bude brzdit od paky stejnou silou, tudiz se ten moment na uchyt zvetsi :-))) Jinak receno, pokud bych s vetsim kotoucem min tlacil paku tak by to bylo stejne, jak pises, ale v reali to tak nebude, a vysledek je pak ten, ze skutecne velikost kotouce tu vidlu ovlivni ;-)))

        0 0
        • Pá-dlista1  

          No jo. Ovlivni, ale ne tou velikosti kotouce, ale tim, ze to proste zabrzdi. Kdyz das na jakykoliv kotouc, treba kus koberce misto desticek, tak ti ta vidlice vydrzi vecne :) ale kolo nezastavis:(

          0 0
          • goofy  

            Takze by se to dalo shrnout takhle: cim lepe kotouce brzdi, tim vice vidli nici… A je jedno jaky kotouc tam je a uz uplne je jedno kolik ma pistku (jemnejshi davkovani)…

            0 0
          • lubos  

            A co takhle koberec do vypletu ?

            0 0
            • pegas  

              vetsi prumer-lepsi chlazeni a davkovani.. vice pistu-mensi sila na davkovani… na vidlu ma vliv-tvrdost vypletu a vaha jezdce.. je to tak?

              0 0
              • lubos  

                Asi tak, ale nechapu jak to souvisi s tim kobercem :)

                0 0
                • Jogador  

                  Možná kdyby se dal koberec místo výpletu, vzniklo by diskové kolo, člověk by si moh vybrat i vzorek koberce a barvu, kdyby se tam dala oboustraně, tak by to ze všech stran vypadalo pěkně, navíc by tvrdost výpletu byla dost dobrá, možná i u u PVC by byl i pružný, a tak bychom si mohli dovolit i větší kotouč, třeba 26´ dalo by se říct tedy rovnou ráfkové brzdy, což sem narazil na problém znečištění, a nebrždění.Asi začnu prodávat klepače na koberce ve výpletu…

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Navíc by sis na něm mohl za jízdy čistit zablácené tretry :-)

                    0 0
                    • sharkcom  

                      Nejlepší brzdná síla bude při použití tý brzdy co leze zezhora na pláš? v kombinaci pláštů s 2cm vysokými spunty a 5cm od sebe umístěnými. A ještě se zbavíte bláta ze vzorku.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.