• net_walker

    Nazdarek cyclisti, mam kratky dotaz potřeboval bych zjistit obvod pláště který se zadavá do tachometru při kole 26 a plášti 2,1. Určitě mate ty hodnoty v malíku a bude pro Vás radost se o to tajemství podělit. předem díky.

    0 0
    • Pá-dlista1  

      :) Dobrej pokus, ale nejsnaz to zjistis, kdyz si prejedes kolem po metru nebo obdobne jednoduchou metodou. Kazdy plast je jinak vysoky a udaj 2,1 znamena teoretickou sirku a v praxi neznamena dokonce vubec nic.

      0 0
    • blue  

      no a kdyz uz, tak bych se ptal na konkretni plast :-)

      0 0
      • net_walker  

        mam Schwalbe Jimmy 2,1 , a u toho tachomettru byla v manualu tabulka, kde ty hodnoty byly. Ale manual uz je davno fuč. v nejhorším budu potupně měřit obvod, čemuž jsem se chtěl touto cestou vyhnout :(

        0 0
        • MARIN  

          mrkni na stranky cateye tam v manualech tu tabulku najdes

          0 0
        • BB  

          na Schwalbe Jimmy mam v computeru 206 cm

          0 0
        • lubos  

          Videl jsem nekolik takovych tabulek, a vsechny byli hodne mimo misu :-)) kdo ma nastaven komp dle nich, nema pak problem jezdit v lese rychlosti pres 70km/h a podobne :-))

          0 0
          • MARIN  

            me zatim ta tabulka prilozena u CatEye odpovída tomu co jsem nameril

            0 0
            • lubos  

              Ktery Cateye ? Ten obycejny, tusim TOMO to myslim nema v poradku. Mari se mi, ze tam uvadi delku pro 26" asi neco kolem 220cm, kdezto real je tak kolem 200cm.

              0 0
              • MARIN  

                No u ty 26" zalezi jeste jakou sirku ale obvod 220cm jsem v te tabulce vubec nenasel. Ty tabulky by snad meli byt pro vsechny CatEye i ostatni compy stejny ne? :) Stahnout se daji na strankach CatEye.

                0 0
      • Pá-dlista1  

        Je ted me tak napadlo. Kdyz se to zmeri takhle pri nezatizenym kole, tak ten prumer bude pravdepodobne vetsi nez ve skutecnosti za jizdy, ze? Nehlede na to, ze se to zatizeni za jizdy meni, takze i udaj namereny pri zatizeni neodpovida skutecnosti. A i kdyby se to merilo pri zatizeni, tak by se musel udrzovat stejny tlak v pneumatikach, ktery se mimo jine s teplotou meni a ty ridky duse taky utikaj, ze? :) Co teprve sjeti vzorku behem vyjizdky. No a pak tu mame predni a zadni kolo. To predni prece najede vetsi drahu nez to zadni a tim telem nejedete +/- prumer mezi nimi. To aby jste vozili aspon 2 tachometry a doma si to pocitali. Co pak teprve nejake brzdeni smykem nebo prokluz kol. A kdyz to vsechno vemete v potaz, je tu jeste uchylka mereni. Treba jako u digitalni osobni vahy. Jak si nekteri vazite kola. Ona sice ukazuje s presnosti desetiny kg, ale pri vasi hmotnosti + hmotnosti kola je tam odchylka +/- 2kg!!! Uf. Jeste, ze nevozim tachometr a hmotnost kola me az tak nezajima. Odpada mi spousta starosti. Nebo se o tohle vubec nezajimate a proste se spokojite s nejakym cislem? :)

        0 0
        • blue  

          ja myslim, ze i kdyz kolo zatizis, tak jeho obvod (kterej se do tachometru zadava) je porad stejnej :-) prumer je mozna neco jinyho :-) ale mozna se pletu, fyzika mi zas tak moc nesla

          0 0
          • Pá-dlista1  

            No ten obvod s prumerem souvisi vic nez se ti na prvni pohled muze zdat :)) Kdyz to kolo jen tak stoji, je jeho osa v nejake vzdalenosti od zeme ®, ale kdyz ho zatizis svyma tezkyma kostma, tak stlacis pneumatiku o nejakej ten kousek (Y), takze vysledny polomer bude R-Y a to v kazdem okamziku, kdy se otacejici se zatizene kolo bude dotykat zeme. Tzn ten obvod bude mensi :) Tzn. ujetych kilometru min, tzn. rychlost mensi :)

            0 0
            • blue  

              obvod bude mensi – to znamena, ze kdyz zatizim kolo, tak se kus plaste nekam ztrati? a kdyz sesednu, tak se najednou zase objevi? asi tomu nerozumim

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Nojo. To mas pravdu:) Ale hledat jsem ho nezkousel, takze ti to nepotvrdim. Treba nam to nekdo chytrejsi vysvetli:) Snad by se to mohlo stracet ve vzorku:) Kdyz ty spunty jsou volne, tak trci od sebe a kdyz treba prostredni zmacknes, tak k sobe. Zvdalenost mezi nima (tema vnejsima plochama co se dotykaj asfaltu) se ocividne zmensi. No zkus si zmerit ten obvod s nafouklym a vyfouklym plastem tou metodou „prejeti metru“ (podel:) . Uvidime, kam se ti stratil :)

                0 0
                • blue  

                  a co galusky, nebo slicky, ktery spunty nemaj?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Tem sem se zamerne vyhnul :) Ale mozna by to mohlo byt tak, ze obvod plaste se sice menit nemusi, ale kolo (jako treba rafek) je vuci plasti pruzne ulozeny, tzn. no ted me nenapada nic jak to vysvetlit :), ale ta potvurka pruznost v tom urcite bude hrat roli:) Ze by se plast na rafku protacel jinou rychlosti, na to mi asi nikdo neskoci:) , tak jak to sakra je? Ze by moje teorie dostavala trhliny? :) No snad jedine ta pruznost plaste, ale to neni nic moc argument :(

                    0 0
                    • PeetrX  

                      Safra, málem jste mě zmátli… Vždy? je to úplně jednoduché – obvod pláště se přece stlačením ztratí do stran! Pro názornost – nafoukaný zatížený pláš? má zhruba (no, hodně zhruba, ale dá se to tak představit) oválný průřez vyšší než širší, podhuštěný zatížený taky oválný, jenže širší než vyšší, obvod podnuštěného pláště je tudíš menší…

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        No to mas sice pravdu, ale vubec jsi nevyresil obvod plaste. Obvod jako tu cast co se dotyka asfaltu. Proste obvod kola a ne jenom „rez“ plastem.

                        0 0
                        • Daf  

                          Stlacenim plaste se zmeni polomer kruznice. Obvod kruznice se vypocita podle vzorce 2pir. Rotaci stlaceneho plaste bude pohyp opisovat mensi kruznici nez pri stavu nestlacenem a v tom je zakopanej pes :))))

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Ja myslim, ze uz jsem tu vsechno napsal a vyresil dokonce i ten problem, kam se ti „ztrati“ ten obvod plaste. Protoze ten plast neni nafukovaci :) Jenom si to vsechno precist, vid:)

                            0 0
                            • Daf  

                              Mas pravdu :) Uz jsem si to precet. Aspon jsem to napsal srozumitelneji :))

                              0 0
                          • blue  

                            jo, fyzikalni poucky a vzorce jsou hezka vec… bohuzel to podle me v tomhle pripade neni tak jednoduchy, ten polomer se ti zmeni na zcela zanedbatelny casti ty kruznice, takze timhle zpusobem se nemuzes dostat k tomu obvodu

                            ale nikdo mi nevymluvi, ze kdyz stlacim kolo, tak delkovej obvod plaste se zmeni… ano, mozna bude mit ten obvod jinej prubeh tvaru, nebude to pravidelna kruznice, ale delkova mira musi bejt preci porad stejna… kdyby se stlacenim obvod zmensil, kam se ten material podeje??? a kde se vezme zpatky pri sesednuti z kola??? :-)

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Viz muj prispevek z 11:53:42. Proste se soupe po podkladu.

                              0 0
                              • blue  

                                no tam si prave samotnej ten obvod nevyresil :-) a pro obvod neni podle me rozhodujici, jestli se plast odvaluje, nebo soupe

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Si teda myslim, ze vyresil. Nahustena pneumatika se odvaluje stejne rychle jako asfalt, kdezto prazdna musi „bezet“ rychleji, aby to stihla :)

                                  0 0
                            • Daf  

                              Prave ze ten obvod nebude stejnej. Zkus si nakreslit kruznici. Ved secnu ktera bude znazornovat stlaceni plaste. Ten obvod bude v tom okamziku mensi o to co bude ta usecka kratsi nez je ten narovnanej useknutej oblouk :)

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                No jo, to je samozrejme! Ale blueovi jde o skutecny obvod. O delku plaste!!!!!!!!!

                                0 0
                                • blue  

                                  ANO!!! a ten samej obvod jde preci i tachometru

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    To teda neni pravda! Tachometr ti spocita kolikrat se ti otocilo kolo a ty mu naoplatku musis rict kolik ma obvod kola, ale ten s obvodem (delkou) plaste neni shodny. Proto taky mereni pomoci cyklocomputeru je vicemene priblizne.

                                    0 0
                                • Daf  

                                  Prave ze pri tom stlaceni se zmeni i ta delka tedy i ten skutecny obvod.

                                  0 0
                                  • Pá-dlista1  

                                    No to uz vubec ne. Skutecny obvod, tedy draha kterou ubehne kolo za jednu otacku se sice zmeni, ale delka plaste tezko :) Leda ze by se ty zbytky schovavaly do te krabice k tomu kevlarovymu plasti :))

                                    0 0
                                    • Daf  

                                      Nemas pravdu ten plast je pruznej. A jestli mi neveris tak si zmer obvod plaste nafoukleho na max tlak a na min tlak pri nezatizeni.

                                      0 0
                                      • Pá-dlista1  

                                        Ano do urcite miry je, ale v tom ten trik urcite neni. Kdyz budes mit dusi nafouklou jen tak, aby nenapinala plast a uplne vypustenou, tak rozdil ve skutecne draze bude, ale v delce plaste ne! Takze?

                                        0 0
                                        • Daf  

                                          V tomto pripade se ti plast po zatizeni promackne dovnitr. (vybouli se dovnitr) Takze se pri otaceni to kolo nebude odvalovat po cele delce vzorku.

                                          0 0
                                      • blue  

                                        no nafoukani na maximalni a minimalni tlak je jasny, ale to snad preci v tomhle pripade nemuzes brat v uvahu…

                                        0 0
                                        • Daf  

                                          Tim jsem chtel naznacit ze v tom miste kde se pneumatika stlaci se trochu smrskne. Zkus si predstavit jak vypada podelny prurez stlacenou pneumatikou. Ten obvod bude mensi protoze tam bude chybet cast oblouku protoze ten se pruznosti smrskne do roviny. To samo o sobe zmeni obvod jen minimalne. Ale jelikoz se to kolo toci tak ve vysledku ten ovvod je jakoby se ta pneumatika smrskla po celem obvodu. To muze u podhustene pneumatiky klidne udelat rozdil 4cm na obvodu. Ja uz koncim ale jinak fajn debata :)))

                                          0 0
                                          • Pá-dlista1  

                                            Vysvetleni pro urcity pripad by to bylo, ale to by jsi musel vychazet z te pruznosti pneumatiky, ktera proste na normalni bikove pneumatice jaxi chybi :) Krom toho, kdyz se podivas na podhustenou pneumatiku, tak si vsimni, ze ta cast oblouku, ktera ti jakoby chybi v miste kontaktu s vozovkou, prebyva v mistech, kde plocha cast zase nabyva svuj puvodni tvar. (To se bez obrazku opravdu spatne vysvetluje:)

                                            0 0
                                            • Daf  

                                              To jako myslis ze to co se ztrati na obvodu stlacenim v miste kontaktu se zemi se prida na zbytku obvodu plaste? To teoreticky jo ale to bys ten plast musel mit napustenej vodou protoze vzduch je pruznej :)

                                              0 0
                                              • Pá-dlista1  

                                                Vzduch jo, ale ten plast ne.

                                                0 0
                                                • Daf  

                                                  Prave ze jo. Plast je pruznej. Kdyby nebyl tak se po stlaceni na rovne plose promackne dovnitr ale on presne kopiruje tu plochu. Plast je jakoby predepnutej a je pruznej jen do urcite miry, ktera je dana delkou vlaken v plasti v nenafouklem stavu. Jenze do toho stavu se plast dostane jen kdyz je silne podhustenej.

                                                  0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Jenze on se nepromackne dovnitr, ale vybouli po stranach. A ze by byl extra pruznej se rict neda.

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    O strany ale vubec nejde jde jen o stred behounu. K te pruznosti priklad. Co udela nepruznej pingpongovej micek kdyz ho zmacknes a co udela tenisak? Uplne stejne je to s plastem.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Presne tak. Ja jsem taky nemyslel do stran jako do boku, ale dopredu a dozadu (chtelo by to obrazek :) A presne to ti udela i ten pinpongac. Jeho obvod se nezmeni. Jen tvar.

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    Jenze on se promackne dovnitr. Obvod zustane zachovan jenze se pak po te casti promackle dovnit nebude odvalovat. To same by udelal plast kdyby byl nafouklej jen takovym tlakem aby drzel tvar. Kdyz ho nafouknes na spravny tlak tak se plast po obvodu roztahne a to mu umozni do jiste miry kopirovat teren. A to je ten hlavni rozdil mezi mou a tvou teorii.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    To snad ne? Promackne dovnitr?

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    A i kdyby se nakrasne dovnitr promackl, tak to jako pri otaceni kolem to bude drncat jako na kostkach, protoze chvili bude na plasti dolik a chvili boule? To asi ne? Krom toho ten plast se zeme dotyka po celem svem obvodu.

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    To by se stalo pri te tve teorii nepruznosti plaste :) V me teorii neni problem…

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Ja to mam posychrovany jinak. Zadne promacknuti. Jen se ten plast po podkladu soupe ⇒ vetsi treni ⇒ vetsi opotrebeni pri podhustene pneumatice.

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    Sorry ale to je prece blbost. Jak se muze plast soupat a s tim vetsim opotrebenim podle me take nemas pravdu. Kdyz mas pneumatiku podhustenou tak ma akorat vetsi odpor a to protoze se pneumatika odvaluje po zemi na vetsi stycne plose.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    No ja vim, ze my dva se neshodnem :) Proto by to chtelo nekoho, kdo nas rozlouskne. Jenze tady tak akorat jak slapat do kruhu a kolik km najezdit a ani nevedi jestli maji ty km dobre a proc vlastne ne :)

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    Lidi prosim rozlousknete nas! Me uz dosly argumenty :)

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    a neni to fuk? proste je naprosto jasne, ze zatizenim kola se zmensi polomer a tim i obvod, ktery je nutno nastavit do compu. A ten obvod se teoreticky nikam neztraci (pokud pruznost plaste zanedbame) – nahromadi s teoreticky pred a za podlozkou- jednak ze se na zatizenem miste rozsiruje do stran, jednak pri pohledu z boku obvod plast nevypada uplne presne jako kuznice se secnou, je trochu pruzny a tak dale. ne?

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Jo a pravě o to dále jde! Kdyz se teda ten nepruzny plast zdeformuje, tak se zmensi polomer ze ktereho se vypocita skutecny obvod (a tak to je i v praxi). Ale odvod plaste (jako jeho delka) se prece nezmeni, tak kam se teda podeje, kdyz za jedno otoceni ujedes, treba o 4cm kratsi vzdalenost a pritom se kazdy bod z te delky plaste dotkne zeme? Ha. To uz nam neporadis, co? :)

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    strati se to v pruznosti a v soupani No ale kdyby byl plast idealne nepruzny, tak by se deformoval – krabatil a ty 3cm delky navic by se musely ztratit v tom krabaceni. Ale jelikoz je past pruzny a v miste kde opousti a styka se s podlozkou tak se to pruzi tam a soupe se.

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    S timhle souhlasim. Taky jsem si precet Padlistovu definici soupani :))) Takze souhlasim i se soupanim :)

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    OK, tak do dalsiho impulsu od nekoho jineho vyreseno. :)

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Doufám, ze se k nasi debate jeste nekdo pripoji a vyvrati nebo potvrdi nam aspon jednu teroii :)

                                                    0 0
                                                  • Daf  

                                                    Pripojuji se :)

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Kluci, a co takle udelat pokus – vzit maly mekky gumovy micek a projet drahu na jedno otoceni bez stlaceneho balonku a podruhe se stlacenym. Myslim si, ze bude stejna. Horsi je to z opotrebovanim vzorku :o))

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Gumovy micek je krapek neco jineho, krom toho o draze nikdo nepochybuje. Ta je v pripade rozdilnych tlaku rozdilna!!! Jen me zajimalo k cemu jsou vam tachometristum ty hausnumera co peclive sledujete :) Ted me zajima, kam se ten obvod plaste ztrati. Ja uz svoji teorii mam, jen bych chtel slyset od nekoho kdo tomu rozumi, jak je to doopravdy.

                                                    0 0
                                                  • PeetrX  

                                                    Už jsem to tu říkal jednou a vy jste na to taky přišli, ale zas jste to zavrhli. Fakt je to jedině v tom, že se pláš? vyboulí do stran! To, že jsem mluvil o řezu pláštěm má opravdu vliv na jeho „délku“ – zkuste si pláš? představit jako řez vajíčkem postaveným jednou na špičku a podruhé na bok. Obvod řezu bude pořád stejný, materiál se nikam neztratí ani se nemusí šoupat, jenom se zmenší vzdálenost od „horního k dolnímu konci vajíčka“, což je v našem případě část průměru kola a tím se zmenší i obvod kola. Žádná guma nikam nemizí, jenom se pláš? trochu rozjede do stran. Nakreslete si to.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Ty jses Tele! Mam ti to znova vysvetlovat nebo se na to zeptas starsiho brachy? :)

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    to jo, ale my jsme se tu hadali o necem jinem – to vajco neresi rozpor ten, ze kolo pri zatizenem plasti se otaci rychleji nez nezatizene pri stejne dopredne rychlosti kola, kapisto?

                                                    0 0
                                                  • PeetrX  

                                                    Ale jasně že řeší. Kolo se při zatíženém plášti otáčí rychleji, protože MÁ MENŠÍ OBVOD.

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    Preslapni si! Ma sice mensi r, ale obvod ma porad stejny.

                                                    0 0
                                                  • PeetrX  

                                                    Hmm, tak už jsem se omluvil, ale vidím, že to pořád není jasné. Ten fígl je v tom, že pláš? je pružný. Průměr kola se stlačením zmenší a díky pružnosti se holt ty molekuly gumy k sobě smrsknou a tím zmenší i délku pláště, tedy obvod kola. Obvod kola tak nemůže být menší než délka pláště vyfouknutého tak, že už to nejde míň (molekuly jsou úplně u sebe)(ale furt se otáčí spolu s ráfkem) Ale na to už jste vlastně přišli taky.

                                                    0 0
                                                  • Žanek  

                                                    Jo. Obvod má pořád stejný, ALE!! Pro nastavení computeru je potřeba pořítat s tím MENŠÍM poloměrěm (od osy kolmo k zemi). Protože jak se ten pláš? po stranách vyboulí, tak jedeš po menším obvodu. Blbě se to vysvětluje bez obrázku, představ se to jako dvě soustředné kružnice, z nichž je ta větší v jednom místě (dole) promáčklá na úroveň té menší.A celý se to kutálí, přičemž to promáčktnutí pořád zůstává v dolní úvrati. A jakou dráhu to opisuje?? Ha?? přece obvod té menší kružnice, tj pokud si chcete ultrapřesně nastavit couputer tak je nutné měřit dráhu se ZATÍŽENÝM kolem!! Snad jsem to napsal srozumitelně…

                                                    0 0
                                                  • blue.sun  

                                                    Nevim, co vam rikaji dynamicke polomery kol, je to spis zalezitost z autariny, ale je to obor, kterymu se venuji a studuji. V praxi jde o to, ze kolo zatizene ma jiny dynamicky polomer, nez kolo nezatizene a obvod kola nelze zmerit, ale je nutno ho VYPOCITAT z dynamickych polomeru. Verte mi, je to tak a je to pravda… Takze kolo pod zatezi skutecne ujede kratsi drahu.

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    vsak jo, o tom tady doufam uz nikdo nepochybuje :-)

                                                    0 0
                                                  • PeetrX  

                                                    Pardon, omlouvám se, jsem vůl, nějak jsem si tu debatu špatně přečetl a netušil, že už jste dál.

                                                    0 0
                                                  • Darjan  

                                                    Opravdu velmi zajimava debata. a ted si predstavte, kdyz v zatackach naklonite predni kolo a mate kulatej prurez pneumatiky, tak se se prumer kola jeste zmensi a aby toho nebylo dost tak se i na ni vice tlaci, takze se jeste vice zmackne a prumer kola jde jeste vice dolu. Tim padem vlastne podle computru jedete mnohem rychleji nez pred zatackou :))

                                                    0 0
                                                  • Pá-dlista1  

                                                    To uz jsme tu probrali taky :)

                                                    0 0
                                                  • Darjan  

                                                    Tak to jsem prehlidl. Ono je to strasne dlouhy cteni.

                                                    0 0
                                                  • slou  

                                                    Tak nad touto diskusi jsem se docela pobavil. Ale ted k temu obvodu. Dle meho nazoru se pneu pri dotyku se zemi deformuje a pri kontaktu dohazi ke smyku. To uz tady bylo. Smykani je asi male, ale dostatecne na to aby uziralo material pneu. Kdyby nebyl smyk jak by vziklo opotrebeni? Ted mne napadlo: zmeril tady nekdo obvod plaste bez duse a obvod plaste s dusi v porovnani s tim co nameri za ujety zatizeny odtoceny obvod na kole? A porovnal to? Urcite to bude nekde mezi. To myslim dokaze pruznost obvodovych vlaken. Takze obvod se pohybuje mezi horni a dolni mezi.Je to takova promenliva velicina…

                                                    Toz tak.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    oděr pláště má na svědomí tření, termín smýkání je něco jiného

                                                    0 0
                              • blue  

                                takze podle vsech tech teori, kdyz vezmu kevlarovej plast a slozim ho do krabice, tak bude mit nulovej obvod, protoze ma nulovej polomer, takze najednou vlastne zadnej plast v krabici nemam ;-)

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Hezká odpověď. Klasika jako, že zajíc nepředběhne želvu. Tak to už řešili filosofové ve starém Řecku. Nejlepší bude, když si teorii ověříš pokusem = stejná dráha, nahuštěný a podhuštěný pláš?.

                                  Měj se.

                                  0 0
                            • Smazaný účet  

                              Stále ale platí to co napsal Pádlista výše, změna poloměru a z té vyplývající změna obvodu kola (v tomto případě jde dle mého o cca 1%), se všemi jeho vlivy do plusu či mínusu. Bohužel fyzikální poučky platí i v reálu.

                              Měj se.

                              0 0
                            • orca  

                              obávám se že v tvém případě pomůže jen pozvat kamaráda a změřit obvod kola bez jezdce a poté za asistence kamaráda v sedle a porovnat … A jen tak na okraj spočítali jste si někdo v reálu o kolik se liší to milimetrové „proměření“ chi chi jestli ujedu za den 50 km a nebo 49 a nebo 51 km je to tak moc podstatné ??? Pochybuje že větší proměření uděláte.....a pokud ano hmmm… bez komentáře…

                              0 0
                  • RenierX  

                    Neni nad prakticke mereni. V lete jezdim na silnicce (plaste skoro bez vzorku) do prace po jedne a te same trati. Kdyz mam natlakovano na beton, namerim 21.38, nebo 21.39 km. Postupem casu se namerena vzdalenost zvetsuje a kdyz uz mam 21.45, tak vim, ze je cas dofoukat. Funguje to dost presne.

                    0 0
                    • MartinXC  

                      No to je zajímavý příspěvek, jak měřit tlak v duši cyklocomputerem :-) Asi jako výšku budovy barometrem: stačí jej upoustit ze střechy a změřit čas do dopadu :-)) a zbytek dopočítat.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Kdyz uz chces mermomoci merit vysku budovy barometrem, tak nez abych ho hazel dolu, tak bych si radis zmeril tlak dole a tlak nahore …

                        0 0
                        • MartinXC  

                          To je příliš konvenční způsob, určitě bys i tlak v pneu měřil manometrem :-)

                          0 0
              • Smazaný účet  

                Chceš říct, že při nasednutí se nemění průměr a tím i obvod kola ? Zkus si to nebo si to spočítej. Budeš překvapen.

                Měj se.

                0 0
                • blue  

                  jasne, obvod se zmeni… dole bude delsi rovna plocha…

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Jezisi, tak prosty je to! Uz mi to konecne docvaklo. V miste styku s povrchem bude sice bliz, ale jinde bude dal nez pri nafouknutem kole. Jenze to neresi ten obvod jako takovej. Ale uhlova rychlost bodu na povrchu plaste musi zustat stejna i na te plose dole co se vytvori pri mekke pneumatice. Samozrejme za predpokladu, ze se neposouva po rafku. Takze ten bod musi na tej plosce pri zachovani stejne uhlove rychlosti urazit vetsi drahu. Tagze se po tom asfaltu musi posouvat a odvaluje se jen primo v miste styku s povrchem. Proto se podhustene pneu vice opotrebovavaji, protoze se soupou po asfaltu a neodvaluji (no castecne taky:). Uf, ale dalo mi to zabrat.

                    0 0
                • quiq  

                  Taky zkusim prispet, i kdyz uz si nejsem jist co se tu vlastne resi ;))

                  Predstavte si ze je plast kovovy, stejne jako rafek… Pak pri zatizenem kole se obvod plaste nezmeni ale kolo ujede mensi vzdalenost nez pri nezatizenem kole, protoze pri zatizenem kole jsou osy rotace plaste a rafku rozdilne (lezi jinde) …diky pruznosti vzduchu ktery je oddeluje…

                  resi tento nazor neco? nebo jen dalsi blabol..;o)

                  0 0
                  • kovar  

                    ty si plast asi predstavujes podobne jako tankovy pas, ale je nabiledni, ze tak to fungovat nemuze.

                    0 0
                    • quiq  

                      Myslel jsem ze se tu resi (nebo aspon nekteri;) jak to ze pri zatizeni se ujede mensi draha, i kdyz se plast nemeni svuj obvod…coz nekteri zde zpochybnuji

                      to jsem popsal byla krajni modelova situace kde se evidentne obvod nemeni a presto se ujede kratsi draha…

                      plast se chova samozrejme trosku jinak… ma moznost se vice deformovat, takze s tou osou rotace je to slozitejsi neb zatizeny plast nema fixni natoz kruhovy tvar

                      0 0
            • Daf  

              Jednou jsem se byl projet s brachou na silnici a po nejake dobe se nam zacaly vyrazneji rozchazet udaje na tachometru. Myslel jsem ze mi blbne muj krasnej novej tachometr, ale nakonec to byl jen pomalej defekt na brachove prednim kole :))

              0 0
          • Pá-dlista1  

            Hehe a to jsem si jeste vzpomnel, ze kdyz to poradne oklopis, tak ten prumer bude vlastne jeste mensi, protoze pojedes po boku plaste. No a to predni kolo jeste jede tu delsi jiz zminovanou trasu, tzn. ten kdo hodne zataci toho na tachometru najede vic a rychlejc :))

            0 0
        • Honza z H  

          Já si tam dávám větší hodnoty a když mě někdo předjíždí, tak si léčím svoje mindráky pohledem na tachometr.

          0 0
        • lubos  

          Ano, zmeni se – zmensi prumer. Docela znatelne , rekl bych. Asi mozna kolem 2cm pri nahusteni na 50psi. Kdyz mas tak 30psi je to o hodne vic. Se zadnim kolem to ale nema nic spolecnyho … podstatne je jenom jedno koleso a to je to, kde mas to cidlo. Protoze se meri otacky. Odchylky od mereni v dusledku zmekceni/jine vahy a dalsich zalezitosti jsou ale male, tak kolem 1%, coz je nezajimave. Krome extremu jako v zime, tak to muze byt treba i vic, hlavne kdyz jedu dolu po snehu a mam kvuli nemu podhustene plaste. Ale stejne tehdy najedu malo, tudiz celkova odchylka v km je taky zanedbatelna. No a pripadne odchylky i treba 1–2% coz jsou 1–2km pri 100km maratone jsou mozna zajimave, ale v skutecnosti nikoliv, protoze v terenu zmenami stopy si clovek muze najet i vetsi rozdil.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            V tom stromu se uz fakt nevyznam, ale jestli to bylo na me:

            Jak to nema nic spolecnyho se zadnim kolem? Vzdyt predni ti ujede vetsi drahu a zadni mensi drahu a ty jses povetsinou nekde mezi prednim a zadnim kolem, ne? A tebe snad zajima tvoje rychlost a tvoje ujeta vzdalenost atd. Takze, aby ti ty cisla vubec k necemu byly, musel bys mimo jine pocitat aspon prumery mereni na prednim a zadnim kole. Ja vim, ze v praxi jsou ty odchylky bud nepatrne nebo pro vas nezajimave a spokojite se pochopitelne s lichotivejsimi udaji :)

            0 0
            • lubos  

              Ne, protoze pro ucely mereni je podstatny jenom obvod kolesa, kde je cidlo. Je naprosto irelevatne jestli zadni koleso ma prumer 10cm nebo 2 metry. Porad ti to bude merit stejne :)

              0 0
              • Pá-dlista1  

                No prave. Merit to bude stejne, ale ty ujedes min, protoze sedis mezi prednim a zadnim kolem :)

                0 0
    • kovar  

      mam dojem ze priblizne presne 2050 000 002 n­anometru. A co takhle to zmerit, ty jeden humanisto:-)

      0 0
    • Daf  

      Smysl to ma jedine zmerit jen tak pro zajimavost pokud si to dobre pamatuji obvod Mich Jet 2.0" je 2080mm, Cont. Explorer 2.1" 2035mm.

      0 0
    • HonzaV  

      IRC Mythos XC 2,1 – 2072mm

      0 0
    • ivovi  

      asi 2050mm pro Michelin WildGripper X-front 2.1

      0 0
      • skoca  

        to je moje cislo. Mam ho na vsecky plaste. Podle miho je to celkem jedno. Mezi 200 a treba 210 je to jen 5%. Komu se to zda malo presny, tak by jeste mel nastavovat dle teploty, urcite to milimetrik hodi:-)

        0 0
    • sobul  

      Já jsem to nastavil zhruba podle cca 10ti otáček kola a změřil vzdálenost na zemi a vydělil. Pak jsem šel na stadion, kde vnitřní dráha má 400 m a jezdil a doštelovával. So­bul.

      0 0
    • krabica  

      Neví někdo proč mi nejde na Sigmně BC1400 přepnout na druhé kolo. Je vtom nějaký fígl, ač mačkám jak mačkám to tlačítko tak stále nic. :-(

      0 0
      • Lucka  

        Ja ho vozim taky a tohle se mi jeste nestalo. Jestli to treba nemas nak zadelany. Nebo jestli se ti tam nedostala voda a neni chyba v kontaktu.

        0 0
        • krabica  

          Já to doposud nevyužíval, ale teď jsem to chtěl vyzkoušet a ono nic. Ještě je divné, že ten symbol co to odlišuje v tom mém neodpovídá ani jednomu z návodu.

          0 0
          • Lucka  

            To je divny. Ja to menim celkem pravidelne, silnice-bike. A mas nastaveny spravne oba prumery kola? Jestli treba neni chybka nekde v tom.

            0 0
            • krabica  

              A jak se nastavuje průměr druhého kola?

              0 0
              • Paja  

                Nevim, jestli se to lisi na BC 1400, ja mam BC 1200. Na zadni strane tachace jsou 2 tlacitka, jedno 1/2 slouzi k prepinani mezi koly a druhe je SET, slouzi k nastavovani – pokud chces nastavit obvod kola 1, najed si na cokoliv krome hodin (to bys steloval hodiny), podrz nekolik vterin zmacknute tlacitko SET, na displeji zacne blikat obvod kola, zmen a uloz kratkym stiskem SET. Pokud chces stelovat druhy obvod, prepni se tlacitkem 1/2 na druhy kolo a postupuj stejne. Pokud nefunguje to prepinaci tlacitko, je asi problem v kontaktu, spine,…

                0 0
                • krabica  

                  Buhužel nejspiš nefunguje tlačítko, ale divné je, že ani ikonka neodpovídá kolu 1 nebo klou dvě, je to něco mezi. :-(

                  0 0
                  • Žanek  

                    Nenech se zmást návodem!! Pro kolo 1 se to zobrazí ikonka s třemi tvamými polemi, pro kolo 2 s pěti! Žádný čísla, jak uvádí Sigma, se na displeji nezobrazují. Jinak mám loňskou osmistovku, předpokládám, že to je stejné…

                    0 0
                    • krabica  

                      Jenže já ač mačkám jak mačkám, tak se nic nemění.

                      0 0
                      • Lucka  

                        Koukam, ze ses jeste nedomackal…Jinak co ja vim, tak sigma mela vzdy dobrej reklamacni servis, kdyby tam byl fakt nakej problem.

                        0 0
                        • krabica  

                          Bohužel doklad o koupi je někde v nenávratnu, takže ho holt nebudu používat na obou kolech. Natěstí mám ale ještě BC 700

                          0 0
                          • Lucka  

                            To je celkem skoda, neb dva prumery kola, je jedna z mala veci, co na ty 14tce docela uziju. Ale treba se ti to jeste povede nastavit:-))), jen se nesmis ridit navodem:-))))

                            0 0
                  • Paja  

                    Jaka ikonka neodpovida kolu 1 nebo kolu 2? Ja mam vzadu dve zapusteny tlacitka, u jednoho je napsano SET a u druheho 1/2 (v krouzku), ktere prepina prumery kol, coz se zobrazi na dispeji vpravo nahore jako 1 nebo 2 (v krouzku).

                    0 0
    • zwwak  

      To byla moc hezká debata.

      0 0
    • Kolík  

      Maxxis Calibos 26×1.95 = 2060

      0 0
    • RomanH  

      Maxxis Medusa 1.8 – 2055mm

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Pri jakym tlaku, teplote a vaze jezdce? :)

        0 0
        • RomanH  

          NJN :o) tlak byl 55 PSI, teplota vzduchu byla 23 stupnu a hmotnost jezdce byla 0 kg (respektive jen hmotnost kola) – mereno krejcovskym metrem v byte

          0 0
          • Pá-dlista1  

            V tom pripade, jak uz z debaty vime, je to naprosto nepouzitelny udaj :)

            0 0
          • MARIN  

            …a plast byl novy nebo uz mel ojety vzorek? :)

            0 0
            • RomanH  

              To jsem zase vytahl prispevek… :o)

              Neco mezi, muzes si nastavit 2060, ale Ty stejne Medusu nevozis, ze ?

              0 0
              • MARIN  

                Po te velechvale o ni premyslim na zadni kolo v kombinaci se Specialized Extreme 26×1,75 na prednim jako o bahennich plastich

                0 0
                • MARIN  

                  Pravda je ze na zadnim kole mi ten rozmer bude k … :)

                  0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.