vyrobila jsem, vyrobil jsem, vyrobili jsme- část 3.

398 nepřečtených
  • Strakááč

    V předchozím vlákně už toho je celkem dost, tak jsem založil třetí část mého oblíbeného vlákna…

    Z tohohle videa na facebooku, jsem odvařenej… že ještě existuje krásný a poctivý řemeslo :)

    • Strakááč  

      k videu:

      nechápal jsem, na co tam zezačátku pere ty krátký kolíčky… nakonec mi došlo, že tím pak poznal tloušťku stěny tý lodě, takže jí měl všude krásně stejně silnou, a neprosekal se skrz :)

      jinak na konci mě vždycky dostane, jakou dokážou udělat povrchovou úpravu.. jestli se nepletu, tak to byla náká dehtová pryskyřice ? :)

    • Mr.Pavka  

      Dík Starakatej. Ještě tak tejden a hodim sem taky něco.

    • Čipera  

      Výrobek pěknej, ale taková odpadovost to není moc ekologický. :-D To vypadá na nějaký ty amiše nebo jak se jim řiká.:-)

      • Mr.Pavka  

        Odpadovost? Zbytek usušíš přes léto a příští zimu máš krásný štípánky do kamínek.

        • Čipera  

          Však se najde určitě i jiný využítí než jen kamna dělal jsem si srandu. Při takovémhle býrobku tímhle stylem by to asi ani jinak nešlo.

    • p@X  

      Ta zadní část je nějak nízko nad hladinou…

    • Mamut  

      Praca uzasna, ale finalna stabilita na vode vyzera nic moc. Aj ked pri tomto sposobe este optimalizovat finalny tvar…

      V tajge to robia dost podobne https://www.youtube.com/watch?…

      Od 20:00 vyroba kanoe, 5:00 a 30:20 vyroba lyzi, okrem tohotam robi aj dalsie veci. Cele je to pekny dokument.

      • RomanH  

        Ten dokument je paradni. Videl jsem ho uz asi 5× a popravde jim tak trochu zavidim.

    • Mr.Pavka  

      Tak konečně.

      • KAITEN  

        kamo a nemusi mit ty pricniky homologaci?

        • jIrI___  

          Pochopitelně, že cokoliv namontuješ na auto a plánuješ s tím jezdit po běžných silnicích, musí mít homologaci.

          • zdenal8  

            Pořád ta homologace. Kolik lidí má kolo podle vyhlášky?

            Jinak se stačí občas podívat, co mají řemeslníci na svých dodávkách. Většinou samo domo přesně uzpůsobeno potřebám jeho řemesla.

            • RomanH  

              V pohode, Pavka to udelal hezky a docela bych mu i veril. Ale pokud by se neco stalo, tak verim, ze by pojistovna hledala kazdej duvod, aby nemusela platit.

              • kadlec  

                A pojistovna hleda vzdy nejakej duvod proc by nemela platit. Pricniky vypadaji fakt pekne, ale na auto nych si nic nehomologovanyho nedal. Me do auta nacouval kamion kdyz jsem v aute ani nebyl a pojistovaka nejvic zajimalo, zda.mam spravnej rozmer kol a pneumatik.

                2 zdenal8: A je rozdil pokud nemas na kole blatniky a zvonek nebo mas neco nehomologovanyho na aute.

                • Nimrod  

                  s tím rozměrem pneu a kol… dost se v poslední době diskutuje o tom, zda-li pojišťovna nemusí dokázat, že jiný rozměr než ten uvedený v tp měl vliv na nehodu. co je na tom pravdy, to nedokážu posoudit

                  • Jakobo  

                    Pojistovny a banky jsou vychcane jak dira v ledu, pro ty zadne zakony neplati. Agent ti muze naslibovat co chce a pak se ti pri pojistne udalosti vysmeje do oci. Pojisteni mit jen nutne ze zakona a ostatni brat tak, ze je to tvoje blbost. Misto toho cpat prachy pojistovne strcit do prasatka. Aspon ja to tak resim, moc drahych veci ale nemam, to je konecne taky vyhoda a pokud mi nekdo ukradne telefon nebo si poleju komp pivem tak to bude moje blbnost. To jsem rekl nejake pipine v bance, ktera me presvedcovala, jak je vyhodne mit posjiteny byt. Ani necekla. Chapu ale, ze jinak to bude mit majitel BMW, ktery nema rad cyklisty nebo bydlet v panelaku pod pitomcema, kterym pri prani vyskoci hadice z vany.

                    Pavka je ale borec tak do nej furt nerejte, ty haukny udelal paradne. Pevne to ma dost, pruser by byl jen v pripade vazne nehody a to si uz urcite ujasnil.

                    • Kubajsu  

                      Museli by ti dokázat, že konkrétní věc byla (alespoň částečnou) příčinou nehody. Že to pojišťovák často na první potkání podává jinak a málo asertivní člověk to spolkne je věc jiná… Kdyby došlo na soud, nemají šanci takový postup obhájit…

      • Japhy  

        Občas žasnu nad tím, komu co ještě přijde smysluplné bastlit.

      • Mig_all  

        Asi blbe vidím ale nerezne nahodou ten nerez profil? :-D

        • Mr.Pavka  

          To je barva- umeju benzínem.

          Ten nerez je poravinářskej.

          • KAITEN  

            muzes prozradit kolik stal material a kolik casu jsi tim promr_al.

            • Mr.Pavka  

              Do materiálu po celou dobu vývoje a zkoušení všeelijakých možností sem vrazil asi tak 6000.

              Z toho asi tak 3500 do první série na kterej sem měl pocit, že to pořád neni ono a celý sem to přepracoval do druhý série.

              Nekonečný ježdění za známým na laser, soustružníkem a frézařem. Shánění všelijakýho materiálu.

              A asi tak 100 hodin kreslení, gumování a překreslování výkresů-vymejšlení závěrnýho mechanizmu a propočítávání toho aby to do sebe všechno sedlo dobře se to vyrábělo, sestavovalo, nandavalo na auto a nic ničemu nepřekáželo.

              Na obrázku je testovací kus z první série.

              • ELx  

                A přitom taková blbost…

              • kadlec  

                No pri cene thule wingbar s homologaci se to fakt vyplati a ty jsou jeste tichy

                A jeste co na to rekne ten elox hagusu, kdyz tam neni nic mekyho mezi

                Vypada to pekne, ale za tu praci, prachy a pripadnej pruser to myslim nestoji

                • Vilém  

                  Pekne shrnuto.

                • MiKED  

                  Souhlasil bych snad jen s tím „případným průserem“. Pochybuju, že zbytek dělal kvůli tomu, aby ušetřil.

            • Mig_all  

              Materiál nakradl ve fabrice přece! Je to komunista!

              • Mr.Pavka  

                Jedinej materiál z fabriky sou ty jekly 25×25.

                Byl to obpad odnesenej s požehnáním vedoucího.

                • Tomastomas  

                  Pricniky dneska nejsou opravdu taková položka aby musel někdo na auto bastlit něco takovýho

                  • zdenal8  

                    Tak to už sme si tu dávno vyjasnili. O to už tu teď nejde.

                    • Tomastomas  

                      Jako udělaný to má hezky to Jo al je to tolik zbytečné práce k ničemu až mě to mrzí za nej

        • Honza21  

          Nerezová ocel rezne při kontaktu s železem zcela normálně. Když se neudělá chemická pasivace tak náběhový hrany od laseru jsou rezatý do týdne…

          • Mr.Pavka  

            Potravinářskej nerez......

            • Honza21  

              No vidíš, zrovna ten potravinářskej nerez (1.4301) tuto dělá. Raději bych ty pálený profily dělal z něčeho co má víc Mn, třeba 1.4404 nebo 1.4435

              • Mr.Pavka  

                Asi tak. S ničim železným na povrchu to v kontaktu neni.

                Šrouby sou pozinkovaný.

                Materiál hagusu-podélníku na autě z hliníkový slitiny s odolnou šlupičkou barvy.

                Pár věcí sem z nerezu dělal a nikdy sem neměl problém.

                • Vilém  

                  Staci treba pilnik, pilka, kartac, proste naradi, ktere neni urceno na nerez.

                  Jednou jsem takto v praci dokurvil akvarium z potravinarskyho nerezu, kdyz jsem chtel odstranit vodni kamen kartacem.

    • onuce  

      Ach, nové vlákno, tedy pokračování v přespávacích autech musím mrsknout sem… Příprava na topnou sezonu

      • jIrI___  

        Co tam máš za kamna?

        • onuce  

          Zatím jen upravenou petrolejku, ale i tak je to skvělé. Vytáhne to teplotu o cca deset stupňů a navíc je auto ráno krásně vysušené, jindy mi stékaly mraky vody ze skel všude… Ale budu tunit, rozhodně však jedině cestou petroleje! Původně jsem chtěl pro pana Butana.

          • Hejnickej  

            Hele, kouřovod do komína má být co nejkratší a jedno 90st koleno je jako 1m rovný trubky. Já bych dal 45st od petrolejky, rovnej kus a pak 90st směr ven. Budeš mít zároveň méně spojů a bude to pevnější.

            • onuce  

              Děkuji. Nicméně to mám takto úmyslně, skrze předání tepla. Je tam teď dokonce navíc vpájené žebro, ale stále ještě odchází ven zplodiny zbytečně horké. Mám připraven větší hořák s regulovatelným sekundárním vzduchem a velkou nádržku na petrolej. Ještě tedy budu i další kolena kouřovodu přidávat jako odbočku do strany… Měl bych již vše dávno hotové, ale mám skluzy, jelikož mi místní verbež vozidlo značně zdevastovala a mám s tím spoustu starostí a výdajů.

              • tromboonen  

                Tady musím s Ponožkou souhlasit, petrolejka není tak úplně typický ohniště a když z toho to teplo chceš dostat, tak je lepší větší výměník, pokud to pořád ty spaliny odvede, tak je to cajk, i když osobně bych postupoval jinak.

                • onuce  

                  Děkuji, přesně tak! A jak byste postupoval jinak?

                  • tromboonen  

                    Nezávislý topení? V Tvym případě obyč. dodávka bez oken a vzadu pelech, tam by šly udělat i klasický malý kamna na dřevo, dokonce i obejvák bys tam měl…

                    Inspirace (nemusí to být takhle dokonalý, jde to udělat i jednodušejc, ale princip podobnej) https://www.youtube.com/watch?…

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    ten tam myslím kamna nemá, ale do něčeho podobnýho se běžně dávaj, lidi v tom cestujou i přes zimu, s tou izolací to moc tepla nepotřebuje, ale kamna jsou kamna… a Alena by nemusela chrnět venku.

                    • jIrI___  

                      Jak je to u takovýchto přestaveb s legalitou, homologacemi apod.? Mělo by se to nějak řešit nebo serepes?

                      • Vilém  

                        Jak na ktere STK. Zlegalizovat to vsak jde, jen ted v rychlosti nemuzu dohledat pekne zpracovany postup legalizace na netu.

                        EDIT: Tak uz jsem to nasel.

                        • tromboonen  

                          Klasickej českej úřední šimlos :) Ale jo, pokud měníš počet míst atd., asi se tomu nevyhneš, pokud tam jen hodíš bedny a na STK jedeš s prázdnym, neměl by bejt problém.

                      • tromboonen  

                        No tak naprostá většina lidí to dělá v US = tam můžeš jezdit legálně třeba s něčím takovýmhle a žádný jako schvalování typu, prostě má to kola, nějaký světla a brzdy, OK, tu máš štempl… :)

                        V Anglii se s tím taky neserou jako u nás, schvalování a homologace jsou hlavně pro prodej, když to máš pro sebe tak bych se jen soustředil na to, že při jízdě neporušuješ předpisy, takže např. pokud je to holá dodávka otypovaná na dvě nebo tři místa, nemůžeš mít vzadu samodomo udělaný sedačky pro použití během jízdy, i kdyby byly pevně vestavěné a s pásy jako jsou v karavanech, tam už bys to prostě neokecal, resp. bys musel nést následky kdyby se něco stalo (míněno pojišťovna by se na tobě svezla), resp by sis je musel nechat vestavět spec. firmou, ale ani to by nebylo tak drahý, pokud by to byly jenom sedačky.

                        Jinak že máš vzadu naházený nějaký krámy vč, postele, kuchyně, nebo kamen, do toho nikomu nic není, pokud to jen „převážíš“ a používáš jen mimo silnici a v klidovém stavu.

                        Já osobně bych volil devítimístnýho Sprintera nebo něco podobnýho, snadno vyjímatelný sedačky, dozadu jen jednoduchý moduly co se daj vyhodit a uskladnit doma (spíš vyrobený než koupený), žádná trvalá vestavba ať je to univerzální, hajzl a koupelnu ne, to akorát zabere místo.

                        Kdybych byl hipík a chtěl v tom dlouhodobě cestovat, tak asi něco basic jako ten kluk, plus klidně ta kamínka, uděláno z klasické dodávky klidně i s přepážkou, tam je to prostě „bordel vzadu“, nikomu nic do toho, samozřejmě kdybys to chtěl komerčně prodávat bude to složitější, ale v kempech třeba na jachtařskejch závodel to tak spousta lidí má, obyč dodávka co jinak maká ve firmě, na víkend do toho akorát hodí nějaký matrace a bednu co je v ní nádobí, vařič a místo na uskladnění a konec..

                      • mates555  

                        http://nomadem.cz/…-obytne-auto

                        Jinak kamna třeba tady:

                        https://bydleni.idnes.cz/…obnosti.aspx?…

                        Stejný člověk – jiný auto:

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        Na ten oxid uhelnatý existují hlásiče … nejeden člověk už se ráno neprobudil …

                        • tromboonen  

                          TVL Dípa Vasudéva Dás a pojízdná čajovna… to už je ovšem vyšší level :) Ale vypadá to, že tam má mikrovlnku, nebo je to pec na chleba? Ale proč ne, taky možnost, Onuce už počítám sjíždí na AAA dodávky a nechá se ošidit jenom o pár stovek tisíc…

                          • mates555  

                            V tom videu na idnes je vidět že je to pec …

                            • tromboonen  

                              OK, už jsem se lek, že si tam pustil vřažedný vlny :) Jinak škoda, že u nás nemáme/nedá se s tím prakticky jezdit něco jako americký schoolbusy, z toho se dá udělat čajovna i s místností na odháčkovávání ve velkym :)

                    • onuce  

                      Tohle vypadá pěkně pro neznalé českých poměrů. Bez pozemku nikde v klidu a bezpečně nemožno takto pobývat. Osobák je alespoň nenápadný a nikoho většinou nenapadne, že ve dne zaparkované auto večer neodjede. Ráno již je pozdě na udání, či jiný zásah, jsem již na odjezdu. Navíc zbytečně velké, stejně cenější věci, kolo apod. nemožno dlouhodobě nechávat při pobývání v jedné oblasti… A také je třeba mít z oken do všech stran přehled, musí být strašné, když z venku někdo buší a uvnitř neví kdo… Pokud s tím někdo jezdí do campů, či na srazy, tak v pohodě.

                      • jIrI___  

                        Může být i hůř než v Česku. Na Korsice nám při takovém spaní v autě nějaký dobrák v noci prokopl čelní sklo a žena od té doby vyloženě odmítá spát kdekoliv mimo pevné zdi, ani do stanu v kempu jsem ji nedostal.

                      • Vilém  

                        Mas psa, tak co resis vyhled? Staci par zastekani a on si to kazdy rozmysli. V dodavce spavame, i ty kola by dovnitr v klidu vlezly, kdybychom v ni nemeli krom postele i velkou klec pro psy. Oproti osobaku je to proste pohoda, kdyz je kosa, tak zapnes bufika, okna do stran, v zadni casti taky mame.

                        Ale pro jednoho, na den dva, pochopim i toho combika.

                        • onuce  

                          Ano, přesně tak. Pro jednoho je dodávka zbytečný luxus. Jak dlouho vydrží běžet bufík, než se vybije baterie v dodávce? Děkuji.

                          • Vilém  

                            Kdyz je dobra baterka, tak cca 3–4 noci.

                            • onuce  

                              Tedy! Já myslel tak pět hodin…

                              • Vilém  

                                Tak jede z ni v podstate jen ventilator a mozna nejake naftove cerpadylko, ale to strika maly davky, takze tipuju, ze moc zrat nebude. Vyrobce uvadi max 30W spotreby. Tzn teoreticky 40hodin pri 100ah baterce.

                                • tromboonen  

                                  Problem je kdyz to clovek pouziva na zahrati auta pred jizdou, ale najede min nez par km az desitek km, pak to po par dnec zkurvi baterku, kdyz je to osobak co najede min 30–50 za den, tak cajk, kdyz je to „bydlik“, at uz osobak nebo dodavka, proste neco, co ma topit den a vice bez jezdeni, tak se to resi druhou baterkou, gelovou, s hlubsim cyklem, zapojenou na „nejizdni“ funkce, plus prepinani, plus prehled o tom kolik ma ktera baterka, to vse jde i v osobáku pokud má bejt bydlíkem… na Onuceno 1,5 dní vyjížďku s dostatečným dojezdem by to mělo být v poho, ale záleží na instalaci a autě, samo… dvě oddělené baterky jsou jistota a vlezou se i do tý Dachny.

                      • tromboonen  

                        Ty seš plačka… když víš, komu pozemek patří, tak proč se jej nezeptáš můžu tady na noc zaparkovat? Když nevíš a vidíš jen lidi, co na Tebe koukaj, tak se jich zeptej a třeba majiteli zavolej… líná huba víš co…

                        • onuce  

                          Ono to není v praxi tak jednoduché…

                          • tromboonen  

                            Ále hovno, já takhle procestoval několik kontinentů včetně toho, kde se na lidi co překročí hranici pozemku běžně střílí… a většinou to dopadlo pozváním na snídani… ale ty si prostě jen chceš stěžovat, že jo?

      • zdenal8  

        Co to sakra je? Ty tam máš kamna?

      • Vilém  

        Uz vidim ty titulky v cerne kronice.

        • onuce  

          Bohužel z toho nic nebude, jelikož jsem právě vsadil na bezpečný petrolej.

          • zdenal8  

            Nebylo by bezpečnější pořídit nezávislé topení? Když už v tom takhle kempuješ.

            • onuce  

              Ale tohle je nezávislé topení! Originální „nezávislé topení“ je závislé na akumulátoru a může tedy běžet jen několik hodin.

          • Vilém  

            Vzduch beres kde?

            • onuce  

              Vzduch to bere z vozidla a do něj pak normálně škvírami se přisává čerstvý. Ideální ventilace a výměna vydýchaného vzduchu. A vysoušení! Již žádné syrové vlhko!

          • Mr.Pavka  

            Co na to plasty blízko u komína?

            • onuce  

              Roura je u výstupu horká, zápalná teplota to ale není. Navíc ještě budu dělat výměník tepla přímo u plamene…

      • Tencovozikmin  

        Jeste ze aspon ten pes ma rozum a chrape venku.

      • Mr.Pavka  

        No do prdele! :)

        Někdo ohrožuje ostatní lidi a někdo sám sebe......

        • onuce  

          Naopak! Mám za sebou první noc s tímto a nemám to za sebou! A nemohu ani říci, že bych nebyl nadšený! Úžasná poesie plápolajícího plamene ala krb. Příjemné teplíčko. To se to usínalo! Jen když mě v noci probudilo čůrání, tak jsem prudkým otevřením dveří plamen vcucl. Ale využil jsem to k dolití petroleje…

          • zdenal8  

            Hasicí přístroj po ruce máš?

            • onuce  

              Hasící přístroj přímo ne, však několik balíků tesco coly. Stačí s petkou binknout a odjistit uzávěr… Kam se hrabe originální hasičák!

              • zdenal8  

                Nejsem si jistej, jestli je voda nejvhodnější na požár motorového vozidla. A hlavně když ti to bafne od petrolejky.

                Nechci tě kuli tomu nějak popichovat, ale tady si fakt dost koleduješ o průser. Když chceš přitápět v autě určitě bych volil jiné řešení nebo komplet uzpůsobit interiér.

                • onuce  

                  Voda… měl jsem na mysli spíše pěnu. Koleduji… naopak, zvolil jsem to nejbezpečnější a nejjednodušší řešení. A včera večer jsem si tím navodil na kraji lesa takovou pohodu, až jsem byl z toho po dlouhé době šťastný.

                  • sodek  

                    měl by ses někde mrknout jak to vypadá, když fajruje kára.

      • kopejda  

        Nikdy mě nepřestane udivovat co všechno jsou lidé schopni vymyslet. Nejvíc mě pobavila hláška o bezpečném petroleji. Pokud přehlédnu věci jako otevřený oheň uvnitř vozidla, spotřebič i kouřovod v bezprostřední blízkosti hořlavých materiálů a nahrazení hasícího přístroje tesco colou s tím že má lepší účinost, zajímalo by mě jak moc si popřemýšlel o otázce odvodu spalin. Ono takovej oxid uhelnatej, vznikající při nedokonalém hoření, nemá chuť ani zápach a pokud ti komín nebude perfektně fungovat ( npř. těstnost a směr proudění ) a toho bych se bál asi nejvíc, může se stát, že se ráno taky nemusíš probudit. Zkus popřemýšlet jestli zrovna tohle řešení ti za všechny ty ryzika stojí.

        • onuce  

          Můj systém je tak prostý a transparentní, že nevyžaduje žádné zvláštní obavy.

          • krabica  

            Má pravdu, celé je to volovina, ale když už to chceš mít, tak bych komín prodloužil alespoň 30 cm nad střechu auta.

          • vana.i  

            Přečti si knihu (cestopis, i když se skoro vůbec nepohnul) R. E. Byrd: Sám a sám.

            Tam si taky přitápěli a měli to celkem vychytané.

            • onuce  

              Vida, a právě díky tomu topení si budu moci číst i v chladných dnech! Normálně čtu jen když je teplo, totiž někde v lese, nebo autě. V bytě si číst nemohu, neb místní verbež vytváří takový hluk, kde není možné se soustředit na nic, natož na četbu. Zkoušel jsem číst s ucpávkami, ale to je zas člověk jak pod vodou… Tedy již by mi brzy končila čtenářská sezona, však teď pěkně v autě, u plamínku…

      • lukas aka mitro  

        Pro vymyslet vymyslene…co kamna Truma:

        http://720.cz/?…

      • Japhy  

        Nová Škoda Henlein. Plyn zavedený do kabiny řidiče, toto řešení se již v praxi osvědčilo.

      • onuce  

        Ještě k tomu topení ve vozidle… Po několika nocích s upravenou petrolejkou jsem rozhodnut, že zůstanu u toho! Jednak je plamen skrze sklo vidět, a bezvadně se tak reguluje. Dále ta poesie plápolajícího… A hlavně, díky pomocnému žebru a snížené stříšce komínu teď systém pěkně hicuje. Dokonce zatím spím jen v kožené kombinéze. Ale do skutečné zimy bych chtěl většinu oken na noc isolovat polystyrenem. Však zatím mě nenapadá, jak jej na sklo snadno přidělat tak, aby byla možná rychlá demontáž a naopak. Nenapadne prosím někoho něco? Děkuji.

        • jIrI___  

          Co takové ty přísavky, které bývají na různých odkládacích prvcích do sprchových koutů apod.?

          • onuce  

            Dekuji! To by take slo, ale muselo by se to nejak zapustit do desky…

        • lukas aka mitro  

          Pro jednoduchost, skladnost a hlavne pohodli je dulezite si uvedomit, jak probiha proces ochlazovani. Tedy ze vzduch proudi kolem sludeneho skla. Prilozit polystyren pokumuze, ale pokud bude mezi sklem a polysem porad mezera, tak bude tahnout stale. Proto bych se inspiroval lednickou…konkretne dvirky;)

          Takze, koupil bych ohebne magneticke samolepici pasky: http://www.suche-zipy.cz/…y-samolepici

          ty nalepil po obvodu ramu oken, vystrihal s karimatky/a­lumatky dily kopirujici okna, rovner po obvodu olepil magnetem.

          Po zakotveni v pristavisti vytahnes zateplovaci sadu a behem peti minut mas zadelane vsechny okna. Zadny bordel z drobiciho se polyse, zadny polamany polys.

          • onuce  

            Samolepici magneticke pasky! Ach Boze! Ano! Jeste ze je BF! Dekuji, tot presne ono! A myslite, ze alumatka… Proste co lepe isoluje teplo, alumatka nebo karimatka? Dekuji.

            • lukas aka mitro  

              To teplo se hlavne ztraci proudenim. Alumatku muzes v lete dat „hlinikem ven“ proti prehrivani a v zime "hlinikem dovnitr, aby ti odrazeta teplo zpet. Tlustsi karimatka pochopitelne izoluje vic.

              • onuce  

                Děkuji! Tak teď babo raď, co zvolit. Zda lepsi isolaci jako takovou, nebo dat prednost zpetnemu infraodrazu.

                • bezdratova.sprcha  

                  Nemyslím si že by byl problém zkombinovat obojí. Tu termofólii ke karimatce přiděláš sucháčem a je.

            • jIrI___  

              A co tak klasickou karimatku, která má ale jednu stranu pokovenou?

              https://www.decathlon.cz/…5591048.html

              • onuce  

                Naprosty ideal! Zrejme vyrobeno presne pro muj ucel! Tak, a mam vyreseno. Dekuji!

                • bezdratova.sprcha  

                  Horší to bude v tom létě – bude to sice odrážet horko z venku, ale taky ti to bude izolovat teplo zevnitř.

                  • onuce  

                    V létě to ale neplánuji používat. Ve voze jsem jen přes noc a mám spíše stažená okna.

                    • babicak  

                      "Co takhle nevymýšlet již vymyšlené? ":http://www.campi-shop.cz/…lie---metraz používám i v létě proti slunci, naprostá spokojenost

                      • onuce  

                        Tak tohle je úplně profi, samozřejmě. Ale co okraje po ustřižení? Nemusí se nějak vroubit? Chci jeste take udelat prepazku mezi loznici a prednimi sedadly. Abych nemusel isolovat celni sklo a umensil vytapeny prosturek. Dekuji.

                        • babicak  

                          Mám je na přední okno a přední boční dveře originální na moje auto, oddělení předního prostoru jsem nechtěl, otočím přední sedadla a mám více místa. Na boční okénka jsem si dal záclony z kamionu, konkrétně že Scanie :-). Taky mají dobré tepelné vlastnosti.

                          • Vilém  

                            A pridelavas to jak?

                            • babicak  

                              Na malé háčky to zaháknu za čalounění. Nic si tím neničím a ty závěsy fakt udrží dost tepla, hlavně nejde dovnitř chlad od skel

                              • Vilém  

                                Kdyby se ti nekdy chtelo, tak by nebylo od veci to nafotit. Asi zalezi auto od auta, libilo by se mi neco takovyho do transportera, jen nevim jak to rozumne prichytit.

                                EDIT: Jo a jak je to tlusty?

                                • babicak  

                                  Jsi z Brna, tak se můžeš přijet podívat. Myslím, že bych mohl ty závěsy sehnat. Napiš SZ

                          • onuce  

                            Připojuji se k dotazu výše… A pokud tedy máte originál, budou jistě i originálně kraje zpracované. Mám tedy z té metráže trochu strach. Raději koupím hliníkovanou karimatku v Decathlonu, je to sázka na jistotu.

                            • babicak  

                              Hliníková karimatka je tenká, neizoluje tolik jako originál k tomu vyrobený, karimatku nedoporučuji.

        • zdenal8  

          Ten polystyren, to je na prd. Zkus hledat spíš mezi karavanistama. Dělaji se termofolie na okna. Stejně jako přes to sklo ti to utíká přes plech. Pro inspiraci jak na to doporučuju youtube a zadej si tam třeba camper van conversion. Pokud to chceš nějak rozumně zateplit, tak to musíš kompletně odstrojit a udělat to celý.

          Tady jenom pro začátek pro inspiraci přestavba tý tvojí káry. Má tam zrovna udělaný ty okna.

          https://www.youtube.com/watch?…

          • onuce  

            Tak vida, inkriminovaná alukarimatka z Dekathlonu! A jinak výborný tip udělat kryty přes okna mnohem větší, částečně to isoluje i plech kol, ale hlavně se pak mohou použít levné přísavky a těsní to. Moc děkuji. Apropo, v té zvýšené versi a ještě ve dvou… Pokud by omylem zavřeli okna, asi by se zadusili vlastním CO2.

    • Metalcane  

      Kanon na bezduše

      • Mr.Pavka  

        Dobrý…Je tam nějaký dávkování?

      • Vilém  

        Klasika, proc to delat jednodusse, kdyz to jde slozite:)

        • Mr.Pavka  

          Kdo si hraje nezlobí.

        • Metalcane  

          Jestli za jednodušší řešení považuješ PET flašku, díky nechci :-D jednu rozervanou už jsem zažil

          • Vilém  

            Ne, myslim nejakej hasicak, tlakovou nadobu ap. Pokud jsi jen upravil hotovou vec, tak proc ne, ale varit to odznova, by se mi nechtelo.

          • kralik.portos  

            V práci boucháme PET-lahve kompresorem a jsou to slusný rány.Doporučuji pro zkrácení dlouhých nudných dnů v práci :-)

            • Mr.Pavka  

              My sme bouchaly při zkušebních testech hasičský kompozitový flašky.

              To je teprv morda.

              Osumdesátikilová testovaccí skříň ve kterej byla testovací flaška při trhacích testech zavřená skákala 2 centimetry do zzduchu

              • kopejda  

                To me docela zajima. Pri kolika Bar to rizne? Vim ze 300 Bar lahve maji testovaci tlak 450 Bar ale otazka kolik je mezni tlak me napada skoro pokazdy kdyz je v praci plnim :)

                • Mr.Pavka  

                  Se ti zeptám. Už tam nedělám nějakej ten rok. Ale mám ještě kontakty.

                  Zeptám se ti na tlak používanej při cyklických zkouškách a přibližnej tlak při kterým to bouchalo.

                  Jinak byly to flašky pro ázerbájdžánský hasiče.

    • Metalcane  

      Jen ventil otevřeno/zavřeno, obsah 1,6 litru, foukám to na 9atm, 1 foukání 1 plášť a zbytkový tlak je asi 2,5atm

    • onuce  

      Proti zatuhlému krku aneb kolo vhodné do výtahu

      • Tomastomas  

        Toto je ovšem krása :D

      • Vilém  

        Na to jak jsi vysokej mi prijde, ze to sedlo mas dost vepredu. Jeho pozici jsi nejak overoval, nebo jsi to nechal tak jak to smontovali?

        • onuce  

          Děkuji. Ano, tak jak mi jej dali, ale určitě tedy posunu.

        • zdenal8  

          Nj, ale zase tam teď má možná 2× tak dlouhej představec, než byl originál. Když posune to sedlo, tak aby na ty řidítka ještě dosáhl.

          Ale jinak musím říct, že přes ty úlety se dopracoval k celkem pěknýmu kolu.

      • nitraq  

        Samotný představec s pákou vypadal otřesně, tady naštěstí díky shodě barev to tak zle nevypadá.

      • onuce  

        Po prvních zkušenostech s touto jednoduchou, ale skrze vlastnosti kola zcela zásadní úpravou, nemohu skrývat nadšení! Je to ohromná pohoda moci si dle aktuální potřeby a pohodlí nastavit řidítka. Vůbec nechápu, když u sedla je rychloupínák standard, proč u podstatnějších řidítek je krk tuhý. Bez možnosti vyladit si správný posed. Pocit nesvobody. A jak jsem si to nádherně naladil, žádná bolest v kříži! Nemluvě o skladnosti kola po snadném sklopení řidítek…

        • Strakááč  

          zvláštní, že se tím co jsi napsal nikdo neřídí ? :D to bude asi tím, že to je hnus a absolutně k ničemu, protože si vyšteluješ posez nějak aby ses cejtil dobře.. a pak už si musí tělo jen zvyknout…

        • p@X  

          Se stavitelnými představci bývají problémy a nejsou tolik tuhé, kór když s tím budeš jebat furt…

          • onuce  

            A nebylo by lépe problémy vychytat, aby však možnost nastavení zůstala? Vždyť je to skvělé, chvíli jedu pohodlně, odpočinkově, chvíli zas více aerodynamicky pro svižný přesun… Věřím, že jednou bude i možnost hydraulicky ovládat zdvih řidítek, jako dnes sedlovku.

            • Vilém  

              Zmenu polohy pacek asi neresis, kdyz se z toho tak rozplyvas.

              • onuce  

                To je kupodivu v pohodě, tam ten úhlový rozdíl není tak podstatný, když se předem nastaví na „střed“

                • Slavoš  

                  Takže páčky „pořád špatně“ pokud jsou na střed. A to se vyplatí.

    • Strakááč  

      Jsem kamosovi ze zakladky hezky rucne.. frezoval do dyhovany mdfky a pak vykartacoval.. jeste to pujde do cerny barvy v matu… :)

      • p@X  

        Na druhé fotce to má dokonalou patinu, tak to mělo zůstat :)

      • onuce  

        A prosím, co je to? Děkuji.

        • Strakááč  

          prej darth vader z hvězdných válek, taky jsem nevěděl :D :D já ten film viděl jen jednou a vůbec mě to nebralo.. moc fantasy, což nemusím :)

          • onuce  

            Aha, tak toho také neznám. Z hvězdných válek znám jen Ronalda Reagana, ten se v tom dost angažoval, pokud dobře vzpomínám.

      • Bubaaak  

        Za tohle by ti kámoš sežral obě ruce i s hlavou :)

    • onuce  

      „Umělá záda“ pro snadné převěšení batohu ze zad pravých.

      • zdenek  

        Dát tohle zrovna na fulla…

        Co to dělá s těžištěm?

        • onuce  

          Těžiště to zlepšuje! Batoh je podstatně níže, než když jej vezu na zádech.

          • RomanH  

            A jak pujdes za sedlo ? To uz mi prijde lepsi ten batoh polozit.

            • onuce  

              Je to spíše pro běžné cykloturistické ježdění. Na nějaký dolůkopec to samozřejmě není.

            • onuce  

              A položený batoh je velice obtížné uchytit. Stále má tendenci se sesunout… je tedy nutno jej řádně přikurtovat, což stěžuje vstup do něj a křehký obsah drtí…

        • onuce  

          …dát tohhle zrovna na fulla… A právě na fulla jsem s tím čekal, ač jsem o tom snil dávno. Moci jakýkoli běžný batoh dát snadno na nosič. Jedině na fullu je totiž i nosič odpružený!!!

          • pepek  

            no ale tlumič ti utíká-a tímhle mu zrovna nepomůžeš :-) Budeš ho foukat podle změny zatížení: prázdný batoh x plný batoh? To bys totiž měl.

            • onuce  

              A, ano… tlumič… Nakonec neutíká, jen se rozchodil, tedy pocitově změkl. Co však půjde rychle z kola ven je vidlice! Jestlipak je ještě ten ikonický Epicon? Chci prostě nějakou citlivku.

      • HonzaRez  

        To je přímo strašný… Ale furt je to lepší, než baťoch na zádech…

      • Japhy  

        Hotovej Dennis Hopper :-D

        • Tekka78  

          Az na to ze tohle je Peter Fonda tak dobry…

          • Japhy  

            :-) Já si pletu kterej je kerej, prostě je mám zažitý z tohodle filmu. Ožralýho Nicholsona v helmě bych si ale nespletl.

        • Sqadra  

          No fakt že jo :D Akorát na fotce je Peter Fonda, Dennis Hopper je ten druhej..

        • onuce  

          To mě inspiruje k tomu, že opěru též ohnu trochu vzad. Bude to ještě přirozenější, sám mám také ohnutá záda. A mimochodem, má to také na fullu!

          • Vilém  

            Ta motorka je HT.

            • onuce  

              Motocykl a HT? Co by to muselo být za vykopávku?

              • Vilém  

                U HD to nebylo nic neobvykleho. Ten film je taky skoro 50 roku starej.

                • onuce  

                  A co je to prosím za film?

                  • nitraq  

                    Bezstarostná jízda / Easy Rider.

                    https://www.csfd.cz/…zda/prehled/

                    • onuce  

                      Děkuji. No a pokud to má opravdu na HT, pak mě to inspiruje k tomu, že nosič budu dávat i na HT zimák. Tím lépe.

                      • midlander  

                        Hlavně jezdit bezstarostně. Snad nedopadneš jako ti dva v tom filmu. B-F nazis jsou neúprosní.

                        • onuce  

                          Začínám být na ten film zvědav. Snad bude někde ke stažení…

                          • pepek  

                            A přilbu podle kamaráda číslovky nepotřebuješ mít na hlavě, tak ji taky tak šikovně připevni na batoh. Je to cool.

                            • onuce  

                              S nepotřebou přílbice absolutně souhlasím, tedy ji vůbec nemám, samozřejmě.

                    • onuce  

                      Stáhl jsem, viděl jsem, pochopil jsem. Pochopil jsem, jak je to se svobodou v USA… jako u nás. Ach, kolikráte mě hnali domorodci neškodně večeřícího u svojí mobilní chalupy, kolikráte na mne kdos uvědomělý zavolal pčráky, když jsem na polní cestě za vsí nocoval…

                      • jIrI___  

                        Nocovat v autě za vsí se nevyplácí, jednou jsem skončil s prokopnutým čelním sklem a promáčklou kapotou…

                        • onuce  

                          No… lidi, běs. Sami mají domy, latifundie… Ale jak se někdo trochu liší, musí jej zlikvidovat.

          • onuce  

            Nakonec ohýbat držák nebudu. Jednak by to teď již byl problém, za studena… Ale hlavně bych tím přenášel váhu více dozadu, což by zbytečně zatěžovalo rychloupínací nosič. Ostatně on tam vozí jen spacáček, já těžkou výbavu včetně pití… Tedy toto je finální verze.

            • onuce  

              Přec jen mi byla Jednoduchá jízda inspirací! Nakonec jsem nosič batohu ohnul. Větší prostor za sedlem…

              • Vilém  

                Pekne ti to ladi se sedlovym uhlem.

                • onuce  

                  Snažil jsem se, děkuji! To by však nikdo nevěřil, jak těžké je toho dosáhnout o samotě. Držet, napínat, vrtat a odhadovat… Nikdo nezkoukne z odstupu.

              • pepek  

                O kolik to snížilo max. stoupavost kola?

      • Jirka24x  

        Ty jsi to kolo dojebal v tom nejvetším stylu :D na predstavec rychloupinak za sedlo tohle :D tesim se na další tuning.....

        • Světloslav  

          a jéje..zase nějaká módní policie, nebo coo ? :-)

          To jako když si vemu do sandálů fusekle (tmavý)..a někdo z toho málem dostane amok (kolegyně v práci)

          • Jirka24x  

            me je to jedno ja se tím bavím :D ale dát si na fulla pohyblyvej predstavec je tak trochu vo držku :D to nemluvim vo tom batohu proč to nedat na zada a vymyslet takovou pitchovinu

            • bezdratova.sprcha  

              Jak rikavam, v dnesni dobe si muzes poridit plnohodnotne enduro a jezdit na nem dvakrat za mesic na koupaliste.

              Turistu na fullech je celkem dost.

              • onuce  

                Děkuji. Ostatně to nakonec plánuji hlavně na cykloturistické ježdění. Výmolů i jiného terénu si užiji dost a jízda je pohodlnější. Až se s ním někde trochu vyblbnu v terénu, tak osadím i hladké pláště pro delší trasy po asfaltu. Mimochodem na našich silničkách je fulla více než zapotřebí. Často se mi stalo, že s HT jsem přehlédl díru a…

    • Zboža  

      né že bych chtěl ušetřit 150,– ;) ale takovou jednoduchou blbost jsem nemohl nevyrobit.

      v práci asi za hodinu vč. hledání materiálu

      • lukas aka mitro  

        Fungova to bude, ale pokud v praci nemas co delat, mohl sis s tim trochu vice pohrat. Jinak hodina je extra cas;)

      • bezdratova.sprcha  

        A ted aspon zaplet rukojet ze stare duse, aby to melo… a ted se drz… aby to naradi melo nejakou dusi

        (Sorrac, ale tak spatny vtip neslo nerict)

        • Zboža  

          né.. ten se mi líbí ;) . dobrej nápad! hned jak najdu duši která má použitelný kousek (bez lat) tak ji tam natáhnu

      • zdenal8  

        No jestli se u vás hledá vhodný materiál stejně jako u nás, tak teda hodina na tohle je luxusní čas.

        • lukas aka mitro  

          Nedelas na operacnim sale?

          • zdenal8  

            To určitě ne, to by nedopadlo dobře :-)

            Ale vedoucí pracovníci v rámci „úklidu“ nechají vyhodit kde co. Pak když je průser, tak lezeš kolem fabriky a hledáš nějakej šikovnej materiál, třeba i v kopřivách. Tam se kolikrát najdou poklady.

            • Zboža  

              to já o to skoro zakopl… ;) příjdu do práce jdu pro kafe… helé! to je vón! (v bunkru na šrot) … takže jsem vlastně moc nehledal. u nás je materiálu hafo… skoro se stydím že mám jen byč :D .. ostatní tahají kde co ;) stolky,věci na „kdeco“… furt něco ;)

      • lidumil  

        Taky jsem si takhle 2 udělal a v pohodě.

    • Zboža  

      :) musel jsem zbrousit šířku tak 0,5?(+zkosení na konci) , pak jsem ani neveděl jak to ma vypadat, tak jsem s každou novou dírkou chodil ke kolu :D . kosmeticky si to ještě možná doladím… ale ten „homemade vzhled“ se mi líbí ;) .a dám nýty z 8sp. řetězu… tyhle jsou krátké, drží jen na hrance

      • lukas aka mitro  

        ten opiraci retec mas zbytecne dlouhy imho. Nyt tam prdni normalni zelezny a hezky rozklepej;)

      • zdenal8  

        Tak tam dej rovnou 8sp. řetěz. Já to tak mám a sundavám s tim normálně i 10sp. kazety.

    • bezdratova.sprcha  

      Když už jsem výše zmínil tu duši a vidím, že se tu lidé chlubí ledasčím, tak se pochlubím také.

      Zatím ještě nemám kola, ani řidítka, ani adaptér pro středové složení, ale už mám ochranu zadní stavby.

      Někdo rád nálepky kvůli diskrétnosti, někdo neoprén kvůli vzhledu, někdo plastový pancíř protože tak kolo koupil.

      Avšak dle mého se nic nevyrovná staré použité duši. Je v podstatě zadarmo a když na to přijde, jedná se o recyklaci. Dobře namotaná duše pokryje opravdu celou trubku, vydrží i pořádnou šlehu, velmi dobře ztiší kolo, svůj vzhled si udrží i po stovkách kilometrů terénem a voda ten vzhled ničím nezhorší.

      Rozhodnout se pro správnou šířku a precizně duši nastříhat dalo celkem zabrat, ale následné chirurgicky přesné namotání bylo nejpracnější, především asi proto, že jsem to třikrát celé odmotával kvůli neuspokojivému výsledku. Přišel jsem o něco později do práce, ale stálo to za to. Po asi dvaceti minutách nepřetržité práce jsem to dotáhl do stavu, se kterým jsem spokojený a to po stránce praktické i estetické.

      • Strakááč  

        sloh nečtu, ale nevypadá to marně.. :) kdybys dal místo tý elektrikářský spíš sichrpásky a ukončil to nějak hezk,y tak by to vypadalo líp :)

        Edit. Takhle jsem si to udelal ja :) zacatek jen zatazenej omotem a jen na konci sichrpasky :)

        • bezdratova.sprcha  

          Pod umělým světlem jdou na fotkách příliš vidět ty ohyby vedle zadní osy a zvyšuje se kontrast mezi páskou a duší. Ta část u středovky nepůjde vidět páč tam budou převodníky (a u té části mi jde víc o praktičnost protože ta to hodně schytá když spadne řetěz). Ještě zvažuju nějak omotat tu přistávací dráhu na středové mufně, ale na to asi bude lepší pár vrstev vyztužené lepící pásky.

      • jIrI___  

        Taky jsem kdysi motal duši, ale trvalo to 5 min a nic jsem precizně nestříhal. Výsledek mě osobně mile překvapil :D

        • bezdratova.sprcha  

          Tak to je nefer srovnani, protoze blato vzhled vylepsi a zacisti nedostatky :)

          Ja ten ram zatim ani nemel venku z bytu.

    • andydas  

      kdyby tohle vlákno četl Přemek Podlaha, zastyděl by se .............­...........

      Onuce, nechceš to vzít po něm? Ani hosty s jejich trhlejma nápadama bys nepotřeboval.

      • onuce  

        To je ten, co přidává do betonu ukrajince? Až tak trhlé nápady nemám!

        • onuce  

          Ačkoli zde v tom ghetu co nyní bydlím, zas házejí zavražděné ukrajince přímo do mateřské školky…

          • bezdratova.sprcha  

            No a poslouchej, jestli se můžu zeptat… Jak to vlastně máš? Jezdíváš s autem na delší výlety mimo domov, nebo jenom občas nějaké kempování, nebo v tom dokonce plnohodnotně bydlíš?

            Přijde mi to hodně zajímavé. Na Youtube dokonce sleduju pár lidí co mají auto jako dočasný domov a jsou na cestách třeba i několik měsíců.

    • onuce  

      Děkuji. No já tak od všeho něco. Teď mám půjčený opuštěný starý sad ve Stříbrných horách, tak tam víceméně kempuji. Jinak jezdím různě po kraji, a na vhodných místech setrvám i pár dní, bych okolí turisticky vytěžil. No a k tomu všemu jsem vděčný za každý den, či noc, kdy se nemusím vracet do gheta.

    • onuce  

      Nejedná se teď přímo o výrobu čehos, ale o tip, jak uložit reservní pláště v malém bytě. Jsou sic neskladné, však možno na druhou stranu využít jejich částečné tvarové přizpůsobení. Mám je tedy pěkně propletené v jádře nad záchodem, kde je spousta litrů nevyužitého prostoru, však skrze změť trubek se tam běžné pevné předměty skladovat nedají. Ještě tam mám myslím nacpanou pilu, ale ta je zas provlékací.

      • ELx  

        Tvl, někdo ti ukradl plynoměr :)

        • onuce  

          Jee, vy jste všímavý… odpojili… ghetto, no…

          • ELx  

            Tak ghetto přece nemá nic společného s tím , jestli platíš za plyn ne?

          • zdenal8  

            Tak jestli předchozí majitel vařil na elektrice, tak to asi nechal odpojit on ne? Každopádně uklízet věci do stupačky, to je teda nápad.

            • onuce  

              Odpojit jsem to nechal já. A byt má třicet metrů čtverečních i se sklepní kójí, která je však věčně vykradená. Tam mohu dát jen věci na vyhození.

              • zdenal8  

                Tak zase to nemáš daleko do sběrného dvora, když to stačí uklidit do sklepa. Vlastní sběrný dvůr, kdo to má. Musíš na to koukat pozitivně.

                • onuce  

                  Ano :) Nějakou dobu jsem tu měl i odnos odpadků. Večer jsem dal před dveře tašku s odpadem a ráno tam vždy již nebyla. Pak ale pochopili, že nezapomínám nákup, a taška je jen pohozená a vysypaná. Již na chodbu nic nedávám.

    • onuce  

      Soukolí jako adaptabilní sušák prádla.

    • jan.pernik  

      Tak sice ne já, ale co dělat na silverstra, když se musí čekat až do půlnoci, že?

      https://www.youtube.com/watch?…

    • jan.pernik  

      A další stylofka

      https://www.youtube.com/watch?…

      • capis  

        Pokud má někdo kolo jen jako dekoraci, pak opravdu může být i v obýváku nad gaučem.

    • Strakááč  

      výrobek to nejni.. ale mám takovej dotaz.. :D

      neznáte nějaký lepidlo, který dobře lepí textil s plastem třeba ?

      dík

      • Pedro404  

        Chemopren?

        • Strakááč  

          ten mám no… ale nechce se mi patlat látka a druhá strana ale nejradši bych lepil hned.. musím tam něco napínat.. tak by to chtělo něco jinačího.. možná to udělám vteřiňákem tím to taky půjde.. :D

          • Nimrod  

            ono bude záležet také o jaký plast jde, že jo… ale pokud chceš něco jinačího, co třeba 3m spray 77? jen je dost drahý, alespoň na můj vkus, ale dělá se s ním velice dobře

          • zdenal8  

            Vteřinové lepidlo bych na textil moc nedoporučoval. Na látce to ztvrdne a může ti ta látka pak i prasknout.

      • Georrge  

        Záleží co je to za plast, některé dobře lepí vteřiňák (dobré zkušenosti s tím od loctite), v provedení gel by mohl být na textil ideál. Na některých plastech ale vteřiňák nedrží… na větší plochy pak kolikrát stačí kobercová oboustranka.

    • Strakááč  

      Odemceno… :)

    • Nimrod  

      konečně jsem dodělal dřevěný věnec

      • onuce  

        To je nádhera!

      • Strakááč  

        Krása… jen škoda, že jsi to nedělal na zpusob sparovky, kdy by ti zanikly ty spoje :) z druhy strany bys to nalepil kolmo na leta na sebe a bylo by to i pevný :)

        Z čeho to je ?? Švestka ?

        • Nimrod  

          díky kluci

          jako spárovku jsem to nechtěl dělat, protože by se hrozně mlátila léta. netvrdim, že teď kdovíjak vyniknou, ale alespoň je to takový skoro všude stejný. to samý s tím, kdybych jednotlivý kusy nedal ± na sebe (je to ze dvou osmiúhelníků a jelikož jsem je dělal v ruce, tak jsem se ani nesnažil o nějakou extra přesnost co do rozměrů jednotlivých lichoběžníků, tudíž spoje vrchní a spodní poloviny na sebe moc nenavazují. jinak stahovat při lepení osmiúhelník je taky celkem výživná věc, moc to nejde). také bych nechtěl mít spoje v těch bambulích

          jinak je to mořená hruška (někdy v létě jsi mi poradil s mořidly tady ve vlákně), následně nevím už kolik vrstev tungového oleje

          jsem zvědavý, kdy mi ten věnec praskne, protože uvnitř je ocelový drát, na který jsou epoxidem přilepený ty dvě poloviny. lepil jsem je k drátu jen v místech spojů jednotlivých kusů ze dřeva, aby to jakože mohlo drobet pracovat, ale moc tomu nevěřím. nicméně je otázka, jestli ho vůbec naroubuju do auta, neb mám teď jiný volvo a nevím co na to bude dělat airbag

          • Strakááč  

            noo. hruška je luxusní dřívko :D hele pokud měl jsi ho zalakovat PUR lakem nebo jiným dvousložkáčem to by se ti asi nehnul.. olej by teoreticky neměl bejt až tolik problém.. jinak tyjo s drátem uvnitř.. já si říkal jak jsi to asi pasoval, uchytával.. tak to bych se s tím tak jebat nechtěl a tou mojí spárovkou by to možná ani pořádně nešlo.. :D

            jinak to že spoje nanavazujou, to je jen detail, kterej může srát akorát tak tebe nikdo jinej to hledat nebude :D taky jsem ale na tohle perfekcionista, kterej si to přizná, že to mohlo bejt ještě víc echt.. :D

            tak, teď ještě hlavu na šaltrpáku… :D

            • Nimrod  

              jo, také mám rád hrušku, stejně jako třešeň a višeň. ale když něco dělám, dělám většinou z jatoby, to je moje láska, ke který jsem přišel jak slepej k houslím

              nemám rád lak :-)

              nechtěl jsem zasahovat do konstrukce volantu, takže jsem jen rozřízl a stáhl původní pěnu. spárovkou by se to udělat dalo, stejně aby to člověk nějak rozumně udělal, tak se neobejde bez takový tý ruční frézky. kamarád byl tak hodný a pujčil mi ji

              neboj, pokud se volant osvědčí, tak bude i hlavice. ale nebude to taková sranda, protože overdrive

              • Strakááč  

                taky mám radši když to má pořád ten dřevěnej povrch.. takže lak taky moc rád uplne u dřeva nemám.. nicméně na auto by si to zrovna asi zasloužilo lak :D nějakej pololesk ketrej by nezmatněl ani nezlesknul o tolik.. :D

                jo tak ruční frézku taky máme doma a šlo by to OK.. ale blbě… :D musel bych si špalíky slepit do kruhu.. ořezat to všechno na pásovce, vnitřek odfrézovat třeba podle šablony.. a to předtím vlastně ještě vydrézovat drážku pro ten drát.. udělat kulatinku a zalepit no :D pak to zakulatit broušením :D

              • Pedro404  

                Co to tlačítko na páce dělá?

                • Nimrod  

                  to je overdrive, můžeš ho pustit při zařazené čtyřce. prakticky to nahrazuje pětku, která je ale neúměrně dlouhá na motor, ale má menší mechanický ztráty než kdyby tam byla klasická dlouhá pětka. v podstatě jde o to, že čtyřka má poměr 1:1, tudíž má ze všech převodů nejmenší ztráty v převodovce a pokud k tomu máš diferenciál se správným poměrem, tak můžeš na čtyřku dosáhnout maximální rychlosti v otáčkách výkonnového maxima motoru. jenže to je na nějaký výletění furt relativně krátký převod, takže tam je overdrive, abys snížil otáčky motoru a cestování se stalo příjemnější. je třeba pak při zařazeném overdrivu chápat, že to není na předjíždění či zbrklou akceleraci, od toho je čtyřka, která i bude fungovat lépe. dneska se to nepoužívá, protože to je nákladnější jak přidat normální převod do převodovky, navíc u auta s motorem napříč na to není ani moc místo

      • sodek  

        a homologace je v řiti :)

    • Ralan  

      Tak sice to tu už ve fotkách v létě bylo, ale tady se to neztratí a potřebuju trochu inspirovat pro další. Trofeje z našeho loňského závodu. Sice jsem to nevyráběl osobně já, ale hodí se to sem :) Medaile tisknuté na 3D tiskárně.

      Jinak pro letošek by to chtělo použít nějaké starší harampádí, nemáte nějaké tipy na hezké trofeje?

      • Strakááč  

        mě se to hodně líbí… :D

      • Jirka24x  

        Best crash :D

      • jan.pernik  

        co treba kusy ramu? ve srotu se jich vali spousty.

      • Strakááč  

        mě by se nejvíc líbily ojetý kotouče na stejnej způsob v tom šutru.. nebo třeba místo šutru z keramiky udělaný odpaly a v nich třeba nebo tak něco vymyslet :D

        nebo udělat pohár… spodek v tom tvaru odpalu z keramiky aby se na bok dalo něco napsat doprostřed odpalu vsadit trubku ocelovou nějakou buď z rodel, rámu nějak různě aby to vypadalo i zajímavě.. :D a na ní přeba z koleček z kazety a převodníků přivařit tak aby to bylo ve tvaru poháru nebo tak nějak no.. na tu trubku případně přivařit malý kolečko z kazety.. nebo ten vršek poháru udělat ze dvou jetých řetězů posvařovaných do tvaru poháru.. jestl ito jde vařit, něco by mělo.. a takhle pokud je to moc pracný a náročný na matroš, což si myslím, žematroš by byl.. ze straých kol atd.. sám mám nějaký starý kolo ve sklepě a asi nějaký zbytky co nepoužiju… bych z něj mohl něco sundat a poslat ti to za poštovný :D

      • onuce  

        Zde je v podobném stylu hezký pomníček…

      • jan.pernik  

        Nějaké nápady třeba tady:

        https://cz.pinterest.com/…e-parts-art/

        https://www.google.cz/search?…

        https://www.youtube.com/watch?…

        jen poshanet dost starych dilu, ale napr. ojetych kazet by se asi v kazdem servisu dalo sehnat dost, kdyz jim zavcas reknes.

    • Pedro404  

      Měl bych dotaz, chci si vyrobit pořádnej adaptér na foukání KS sedlovky tohodle stylu https://youtu.be/oKSZ8HIEJuY?… a potřebuju do hliníkovýho kvádru upevnit autoventilek. Jak ho tam dát? Ideálně vešroubovat, ale nemůžu najít závitník na autoventilek. Tak si řikam, že bych ventilek na příslušný straně osoustružil do válce a vlisoval ho tam, ale netušim, esli takovej inteferenční spoj vydrží těch cca 150 PSI, co se tam fouká?

      • Georrge  

        Nemůžeš najít závitník, to jako že nevíš jaký závit má autoventil? Podle mě to bude jemná M8, jestli se nepletu tak M8×0,75, na to závitníky normálně jsou.

        • lukas aka mitro  

          Finta…on to neni metricky zavit:)

          https://en.wikipedia.org/…hrader_valve

          • Pedro404  

            Hm, já to našel jenom jako 0.305 × 32, což nic v čechách nenašlo, přes těch 5/16 sem našel todle , což asi bude vono. Ale je to dost peněz za jediný použití, takže spíš zůstává můj dotaz na funkčnost pressfitu. Ale ten můžu prostě vyzkoušet a buď to vyletí nebo ne:)

            • Georrge  

              tady ho máš za stovku, asi to nebude žádný zázrak, ale jednu díru do hliníku to musí zvládnout. Za ty prachy bych to neřešil a nepiplal se s lisováním :) to by sice taky mělo fungovat, ale záleží jak přesně se ti to povede napasovat (každá stovka tam dělá velké rozdíly v pevnosti spoje).

          • Georrge  

            Tak to není metrický no :) ale jen tak pro srandu – 5/16×32 závit má vnější průměr 7,94mm a stoupání 0,79mm, to by do té M8×0,75 možná i pár závitů našrouboval :D jinak 5/16×32 závitník jsem v rychlosti našel jak na českých shopech, tak na ebay, takže by to mělo být sehnatelné.

      • Strakááč  

        A co tam vyvrtat dirku na průměr ventilku a zalepit ho…

        Nebo to udělej na prasaka a udělej podobnej zavit tomu co má ventilek nasroubuj co to pujde a taky zalepit…

        • Georrge  

          Nevím, co lepidla vydrží, ale myslím že by to taky šlo.

          Nebo to tam teda nějak lehce nalisovat, a celé to vzít skrz čepem či šroubem. Nebo to jen z jedné strany navrtat a hodit tam červíka. Samozřejmě to celé zase omatlat nějakým lepidlem, aby se to zatěsnilo.

          • lukas aka mitro  

            Epoxidem se lepi trysky moderarskych raketovych motoru…ventilek u­drzi…

          • Strakááč  

            Cervik mě taky napadnul.. ale lepidlo vydrží mraky lepidlo na zavity be teoreticky taky drželo.. jak jsem psal naprat ten zavit skrz podobnej klidně na volno vic a zalepit to, tak to vydrží.. :)

        • kyl  

          Přesně tak.Když jsem Epicona předělával na dualair,dělal jsem to stejně.Přibližnej závit,ventilek jsem namazal lepidlem na ložiska a zašrouboval.

      • jan.pernik  

        a co tam dát náhradní galuskový ventilek

        https://cyklisticke-prislusenstvi.heureka.cz/…ventilek-fv/

        nebo

        https://www.sporthangar.cz/…taz-do-duse/

        nebo jsou i takove obyc sroubovaci galuskove ventilky, ale na netu je nemuzu najit, ale rekl bych, ze v kazdem kramu,kde maji servis to mit budou.

        • Pedro404  

          Ten má taky nezvyklej závit:(

          • jan.pernik  

            jenze ten se prostrci a prisroubuje …

            neco takovehoto: http://www.axit.cz/…_valves.html

            jen CZ stoji kolem 30CZK.

            • Pedro404  

              Viděls co se snažim vyrobit?

              • Vilém  

                Pokud bys.mel zajem,tak ti odpo poslu foto ventilku o delce cca 20mm,ktery ma na jedne strane klasický autoventilek,u­prostred je 6ti hran na klic a na druhe straane M8×1.mam jich par pouzitejch,ale ok, v praci.

                • Pedro404  

                  To zní jako ideální řešení, ale zatim se mi nechce tě otravovat jejich posílánim, nejdřív to zkusim zbastlit z toho, co mám doma, a kdyžtak bych se ozval:)

              • jan.pernik  

                jo viděl :-) na galuskovy ventilek je redukce na autoventilek. Jinak autoventilek je nějaká mosaz, takže k tomu hliníku by to šlo přiletovat bronzem – tig brazing.

      • Strakááč  

        Teď mě napadlo.. bejt to měkkej hlinik klasickej, tak vem nakej starej ventilek udelej do něj pilnickem zářezy a prdni do vrtačky a pomalu vytoč zavit do díry… a pak zalep :)

        • Pedro404  

          Jo, nad tim sem už přemejšlel, netušim ale, z čeho ten ventilek je, esli bude dostatečně tvrdej.

          • Strakááč  

            podle mě to je mosaz… ty by čistě teoreticky v měkkým hliníku měli závit v pohodě udělat protože hliník je bláto :D u duralu už by byl problém ikdyž by se to taky dalo podle mýho :)

            zkus to.. vždyť za to nic nedáš.. a když by to nešlo.. udělej ten podobnej závit naper to na prasáka do toho závitu zalep aby neunikal vzduch a fertig.. :D

          • jan.pernik  

            ještě mne napadá, že na ventilky jsou pojišťovací matky. Co tak vzít a dát jednu matku zespod a druhou nahoru, mezi to nějaký okroužek nebo kousek gumy/zalit silikonem?

            • Strakááč  

              moc složitý podle mě a ještě by to mohlo někde ucházet.. jen ať to tím ventilkem projede a udělá závit :D

      • Zdyn  

        Jen pro inspiraci přikládám,jak mám udělaný adapter pro tlakování. Je to myslím mnohem jednodušší. Vyrobeno z redukce na galuskový ventilek a v něm je zalepená injekční jehla průměr 1 mm. Funguje spolehlivě.

        Při foukání to chce mít trochu povolenej ten šroub, do kterého se redukce strká. Jinak se tam musí vzduch rvát moc velkou silou. Utažený šroub sevře těsnicí O-kroužek, který funguje jako jednocestný ventil (zakrývá otvor pro tlakování).

        • Pedro404  

          Todle ale musíš v tý díře přidržovat rukou, ne? Já to doteď dělal jehlou na míče, která má normálně závit na pumpičku na tlumiče, ale v jednom člověku to de hrozně blbě a i ve dvou je to oser, tak chci něco elegantnějšího a handsfree. Tip na povolení šroubu rozhodně vyzkoušim!

          Co je na takovýhle lepení dobrý? Stačí obyčejnej dvousložkovej epoxid?

          • Zdyn  

            V dírce to drží samo. Pasuje to tam přesně. Jen při pumpování se snažím moc „nekvedlat“ pumpičkou.

            Na lepení stačí normální dvousložkový epoxid.

    • onuce  

      Mnoho skvělých věcí vzniká náhodou, či z nouze. Stejně jako tento cyklofez. Neměl jsem zrovna čepici na kolo, tak jsem si v rychlosti vyrobil… Jsem ale nadšen! Lehounký, neprofoukne a pot díky tvaru fezu volně odkapává… žádná propocená mokrá čepice!

      • Pedro404  

        Dyk ti to ani nezakryje uši, a co helma?

        • onuce  

          Ale zakryje, myslím ty vstupy, jel jsem třináct kilometrů teď jako v pokojíčku! Helmu jsem u sebe neměl, pod tu však stejně nutná čepice. Ta skutečně nezakryje uši ani čelo.

      • figur  

        Získáváš právo používat titul „Nositel odkazu Přemka Podlahy“.

      • jIrI___  

        Ten výtah nevypadá jako z nějakého vybydleného paneláku, jak nám to tu pořád maluješ…

        • nitraq  

          Taky jsem si všimnul, rozhodně nevypadá na panelák v ghettu.

          • onuce  

            Přesně tak. Proto jsem se také nachytal!

            • jIrI___  

              Neříkej mi, že všechno ostatní je dobité jak v ghetu a jediný výtah zůstal bez poskvrny, bez ukradeného nerezu a bez pomalování různými hashtagy… Několik let jsem v opravdovém ghetu mezi kofolami bydlel, trošku vím jak vypadá. Ty ale v ghetu nebydlíš.

              • onuce  

                Co k tomu říci… Mám udělat fotoreportáž? Na fotkách z mobilu vypadá však vše hezky, bez rytin, ačkoli jsou… Kde je řev a smrad? Kde indická hudba…

      • Strakááč  

        :D :D :D ty jsi jeden velkej VTIP viď ? :D

        • onuce  

          Proč vtip? Je to opravdu skvělá věc. Hlavně když jsem viděl první kapky potu bez zádrhelů odkapávající, tím pocit sucha a pohody… Konečně jsem také pochopil, proč jsou fezy v horkých oblastech tak oblíbené. A vida, lze je s výhodou užít i v našich končinách ku sportu.

      • kadlec  

        uz tomu chybi jen bambulka na snurce :)

        • onuce  

          Ano, nicméně tohle je cyklofez. Nemá tedy šňůrku, však aerodynamičtější tvar oproti klasickému fezu.

      • lukas aka mitro  

        To je kvetinac?

      • gersa  

        A teď ještě vymysli helmu s integrovaným fezem

      • tromboonen  

        To je nějakej moc nóbl (a velkej) výtah na ghetto…

        • onuce  

          Není velký, zrcadlením se prostor opticky násobí…

          • tromboonen  

            Tak určitěěě, a máte tam i uklízečky, co dvakrát denně leštěj ta zrcadla, co? Typický ghetto :)

    • Sego  

      ahoj, nemáte niekto nápad na nejaký tichý (DIY) kompresor do bytu na galda-tlaky 8–10bar? na, nech to kľudne fúka aj 5minút :)

      • Vilém  

        To by kompresor z lednicky mel zvladnout.

        • Georrge  

          Bez problému…

        • Sego  

          Pozeral som také kompresory, musel by som kúpiť nový, o to vôbec nejde, lenže ten asi potrebuje k prevádzke olej, či?

          • Georrge  

            no, teoreticky potřebuje… respektive v něm olej je, ale prská ho ven, takže čas od času by chtěl dolít. Ale ten můj běhá už několik let, ani jednou jsem nedolíval a zatím v pohodě :D

            • lukas aka mitro  

              To prskani muze byt trochu problem, ale delsi hadice to bez problemu resi. V motoru je oleje dost, takze pokud ho neplanujes extremne trapit, napln vydrzi do moralniho zastarani kompresoru:)

            • Sego  

              Ale asi bude potrebný na výstupe odlučovač oleja, aby som ho nemal v galúskach. Ten kompresor bude stačiť aj z normálnej malej chladničky alebo zvoliť nejaký výkonný, mraziakový ? Už dávnejšie som písal do jedného shopu s náhradnými kompresormi, ale nevedeli mi odpovedať aký kompresor by mi stačil na také tlaky, tak som z toho nakoniec upustil.

              • lukas aka mitro  

                Delsi hadice postaci…par metru…lednickovy by mel stacit. Proste co sezenes ve srotu:)

                • Georrge  

                  tak tak, pokud k tomu bude hadice, a třeba i nějaký malý vzdušník, tak je to v poho. Já tam odlučovač mám, protože jsem to chtěl mít i k lakovací pistoli. Takže se mi vyprskaný olej sbírá v odlučovači, pak by stačilo ho vypustit a nalít to zpátky do kompresoru, pak není potřeba řešit nějaký nový olej. Ale já mám ten ventil už asi poškozený, protože vyprskaný olej se někam ztratil a další nepřibývá :D

                • Vilém  

                  Mam u toho asi 6m tlakove hadice od autogenu, jejíž prvni asi 1,5m mam stoceny do klubicka.V tech par zavitech si olej sedne a je klid.Na lakovani,jak psal george,bych tam odlucovac dal,na kolo v pohode bez nej.

                  • lukas aka mitro  

                    Po par letech muze ta gumova hadice ztvrdnout a prasknout…ale ja ji proste uriznul a fungoval dal…na foukani kola proste pohoda…

                    • Georrge  

                      Záleží co sežene. Spirálové hadice ke kompresorům jsou v tomhle podle mě ideální. Já mám tu nejlevnější co jsem našel, je plastová, zatím drží, akorát není tak pružná jako gumové hadice, takže po natažení ji chvíli trvá, než se zase stáhne zpátky.

                      • lukas aka mitro  

                        Jo…treba 10m hadice s koncovkama z lidlu je pohoda…jenom vyresit napojeni na trubku kompresoru a nemas problem. Dal bych tam neblokujici rychlospojku…ale casem olej mute sezrat tesneni.

              • Vilém  

                Proste navstiv nejakou sbernu, sbernej dvur, nebo prodejce lednicek. Rad se stareho, ale funkcniho, kompresoru zbavi. Kupovat novej mi prijde jako nesmysl.

                • Sego  

                  Vďaka Vám, asi fakt pôjdem do toho.

                • zdenek  

                  Tak na to bych nesázel. :-(

                  Ve sběrném dvoře budou mít strach mu něco dát, protože by mohl být kontrola a oni se bojí maléru. Prodejce nebo opravář se taky nepohrne do rozdávání kompresorů z nefunkční ledničky, protože ji musí do sběrny odevzdat kompletní. Jinak mu můžou dělat problémy. Takto to alespoň bylo před pár lety.

                  • Georrge  

                    Já ho mám ze sběrného dvora. Vzal jsem jich několik, nějaké starší a našel jsem tam i novější, nevím jestli je z mrazáku, velikostně byl stejný, ale foukal asi dvojnásobně víc (ne tlakem, ale objemem), což se hodí.

                    • Sego  

                      No ja by som skôr na ten vyšší tlak potreboval, aby tých 10–11 baríkov nejak hlavne potichu dal. Snažím sa zorientovať v tých parametroch ale som úplne mimo :/

                      • Georrge  

                        I to by měl ledničák dát, někde jsem četl, že snad umí i přes 20… a jestli mi běžně fouká 8, tak těch 11 dá taky. Já tam mám vypínač, který na 8 vypíná, je tak nastavený od výroby, ale dá se přenastavit i na vyšší tlaky. Pokud ale nechceš stavět kompletní kompresor (vypínač, vzdušník, ventily atd.) a mít jen ten z ledničky a na něm přímo hadici s pistolí, tak bych tam určitě ještě zařadil pojistný ventil (třeba na 12 atmosfér, pokud takový je). Jednak pro klid na duši, a pokud budeš foukat s pistolí, tak jak ji zavřeš, tak by se ti bez vzdušníku kompresor dusil, až by ti mohla střelit hadice nebo něco. Takhle si bude frkat přes pojistný ventil a nebudeš ho muset pořád zapínat a vypínat. Ideální to sice taky není, ale asi nejednodušší.

                        • Sego  

                          Vďaka, ak sa mi podarí zohnať tak možno aj malý vzdušník. A určite tam dám aj ten poistný ventil aj tlak. vypínač.