vyrobila jsem, vyrobil jsem, vyrobili jsme- část 3.

196 nepřečtených
  • Strakááč

    V předchozím vlákně už toho je celkem dost, tak jsem založil třetí část mého oblíbeného vlákna…

    Z tohohle videa na facebooku, jsem odvařenej… že ještě existuje krásný a poctivý řemeslo :)

    • Strakááč  

      k videu:

      nechápal jsem, na co tam zezačátku pere ty krátký kolíčky… nakonec mi došlo, že tím pak poznal tloušťku stěny tý lodě, takže jí měl všude krásně stejně silnou, a neprosekal se skrz :)

      jinak na konci mě vždycky dostane, jakou dokážou udělat povrchovou úpravu.. jestli se nepletu, tak to byla náká dehtová pryskyřice ? :)

    • Mr.Pavka  

      Dík Starakatej. Ještě tak tejden a hodim sem taky něco.

    • Čipera  

      Výrobek pěknej, ale taková odpadovost to není moc ekologický. :-D To vypadá na nějaký ty amiše nebo jak se jim řiká.:-)

      • Mr.Pavka  

        Odpadovost? Zbytek usušíš přes léto a příští zimu máš krásný štípánky do kamínek.

        • Čipera  

          Však se najde určitě i jiný využítí než jen kamna dělal jsem si srandu. Při takovémhle býrobku tímhle stylem by to asi ani jinak nešlo.

    • p@X  

      Ta zadní část je nějak nízko nad hladinou…

    • Mamut  

      Praca uzasna, ale finalna stabilita na vode vyzera nic moc. Aj ked pri tomto sposobe este optimalizovat finalny tvar…

      V tajge to robia dost podobne https://www.youtube.com/watch?…

      Od 20:00 vyroba kanoe, 5:00 a 30:20 vyroba lyzi, okrem tohotam robi aj dalsie veci. Cele je to pekny dokument.

      • RomanH  

        Ten dokument je paradni. Videl jsem ho uz asi 5× a popravde jim tak trochu zavidim.

    • Mr.Pavka  

      Tak konečně.

      • KAITEN  

        kamo a nemusi mit ty pricniky homologaci?

        • jIrI___  

          Pochopitelně, že cokoliv namontuješ na auto a plánuješ s tím jezdit po běžných silnicích, musí mít homologaci.

          • zdenal8  

            Pořád ta homologace. Kolik lidí má kolo podle vyhlášky?

            Jinak se stačí občas podívat, co mají řemeslníci na svých dodávkách. Většinou samo domo přesně uzpůsobeno potřebám jeho řemesla.

            • RomanH  

              V pohode, Pavka to udelal hezky a docela bych mu i veril. Ale pokud by se neco stalo, tak verim, ze by pojistovna hledala kazdej duvod, aby nemusela platit.

              • kadlec  

                A pojistovna hleda vzdy nejakej duvod proc by nemela platit. Pricniky vypadaji fakt pekne, ale na auto nych si nic nehomologovanyho nedal. Me do auta nacouval kamion kdyz jsem v aute ani nebyl a pojistovaka nejvic zajimalo, zda.mam spravnej rozmer kol a pneumatik.

                2 zdenal8: A je rozdil pokud nemas na kole blatniky a zvonek nebo mas neco nehomologovanyho na aute.

                • Nimrod  

                  s tím rozměrem pneu a kol… dost se v poslední době diskutuje o tom, zda-li pojišťovna nemusí dokázat, že jiný rozměr než ten uvedený v tp měl vliv na nehodu. co je na tom pravdy, to nedokážu posoudit

                  • Jakobo  

                    Pojistovny a banky jsou vychcane jak dira v ledu, pro ty zadne zakony neplati. Agent ti muze naslibovat co chce a pak se ti pri pojistne udalosti vysmeje do oci. Pojisteni mit jen nutne ze zakona a ostatni brat tak, ze je to tvoje blbost. Misto toho cpat prachy pojistovne strcit do prasatka. Aspon ja to tak resim, moc drahych veci ale nemam, to je konecne taky vyhoda a pokud mi nekdo ukradne telefon nebo si poleju komp pivem tak to bude moje blbnost. To jsem rekl nejake pipine v bance, ktera me presvedcovala, jak je vyhodne mit posjiteny byt. Ani necekla. Chapu ale, ze jinak to bude mit majitel BMW, ktery nema rad cyklisty nebo bydlet v panelaku pod pitomcema, kterym pri prani vyskoci hadice z vany.

                    Pavka je ale borec tak do nej furt nerejte, ty haukny udelal paradne. Pevne to ma dost, pruser by byl jen v pripade vazne nehody a to si uz urcite ujasnil.

                    • Kubajsu  

                      Museli by ti dokázat, že konkrétní věc byla (alespoň částečnou) příčinou nehody. Že to pojišťovák často na první potkání podává jinak a málo asertivní člověk to spolkne je věc jiná… Kdyby došlo na soud, nemají šanci takový postup obhájit…

      • Japhy  

        Občas žasnu nad tím, komu co ještě přijde smysluplné bastlit.

      • Mig_all  

        Asi blbe vidím ale nerezne nahodou ten nerez profil? :-D

        • Mr.Pavka  

          To je barva- umeju benzínem.

          Ten nerez je poravinářskej.

          • KAITEN  

            muzes prozradit kolik stal material a kolik casu jsi tim promr_al.

            • Mr.Pavka  

              Do materiálu po celou dobu vývoje a zkoušení všeelijakých možností sem vrazil asi tak 6000.

              Z toho asi tak 3500 do první série na kterej sem měl pocit, že to pořád neni ono a celý sem to přepracoval do druhý série.

              Nekonečný ježdění za známým na laser, soustružníkem a frézařem. Shánění všelijakýho materiálu.

              A asi tak 100 hodin kreslení, gumování a překreslování výkresů-vymejšlení závěrnýho mechanizmu a propočítávání toho aby to do sebe všechno sedlo dobře se to vyrábělo, sestavovalo, nandavalo na auto a nic ničemu nepřekáželo.

              Na obrázku je testovací kus z první série.

              • ELx  

                A přitom taková blbost…

              • kadlec  

                No pri cene thule wingbar s homologaci se to fakt vyplati a ty jsou jeste tichy

                A jeste co na to rekne ten elox hagusu, kdyz tam neni nic mekyho mezi

                Vypada to pekne, ale za tu praci, prachy a pripadnej pruser to myslim nestoji

                • Vilém  

                  Pekne shrnuto.

                • MiKED  

                  Souhlasil bych snad jen s tím „případným průserem“. Pochybuju, že zbytek dělal kvůli tomu, aby ušetřil.

            • Mig_all  

              Materiál nakradl ve fabrice přece! Je to komunista!

              • Mr.Pavka  

                Jedinej materiál z fabriky sou ty jekly 25×25.

                Byl to obpad odnesenej s požehnáním vedoucího.

                • Tomastomas  

                  Pricniky dneska nejsou opravdu taková položka aby musel někdo na auto bastlit něco takovýho

                  • zdenal8  

                    Tak to už sme si tu dávno vyjasnili. O to už tu teď nejde.

                    • Tomastomas  

                      Jako udělaný to má hezky to Jo al je to tolik zbytečné práce k ničemu až mě to mrzí za nej

        • Honza21  

          Nerezová ocel rezne při kontaktu s železem zcela normálně. Když se neudělá chemická pasivace tak náběhový hrany od laseru jsou rezatý do týdne…

          • Mr.Pavka  

            Potravinářskej nerez......

            • Honza21  

              No vidíš, zrovna ten potravinářskej nerez (1.4301) tuto dělá. Raději bych ty pálený profily dělal z něčeho co má víc Mn, třeba 1.4404 nebo 1.4435

              • Mr.Pavka  

                Asi tak. S ničim železným na povrchu to v kontaktu neni.

                Šrouby sou pozinkovaný.

                Materiál hagusu-podélníku na autě z hliníkový slitiny s odolnou šlupičkou barvy.

                Pár věcí sem z nerezu dělal a nikdy sem neměl problém.

                • Vilém  

                  Staci treba pilnik, pilka, kartac, proste naradi, ktere neni urceno na nerez.

                  Jednou jsem takto v praci dokurvil akvarium z potravinarskyho nerezu, kdyz jsem chtel odstranit vodni kamen kartacem.

    • onuce  

      Ach, nové vlákno, tedy pokračování v přespávacích autech musím mrsknout sem… Příprava na topnou sezonu

      • jIrI___  

        Co tam máš za kamna?

        • onuce  

          Zatím jen upravenou petrolejku, ale i tak je to skvělé. Vytáhne to teplotu o cca deset stupňů a navíc je auto ráno krásně vysušené, jindy mi stékaly mraky vody ze skel všude… Ale budu tunit, rozhodně však jedině cestou petroleje! Původně jsem chtěl pro pana Butana.

      • zdenal8  

        Co to sakra je? Ty tam máš kamna?

      • Vilém  

        Uz vidim ty titulky v cerne kronice.

        • onuce  

          Bohužel z toho nic nebude, jelikož jsem právě vsadil na bezpečný petrolej.

          • zdenal8  

            Nebylo by bezpečnější pořídit nezávislé topení? Když už v tom takhle kempuješ.

            • onuce  

              Ale tohle je nezávislé topení! Originální „nezávislé topení“ je závislé na akumulátoru a může tedy běžet jen několik hodin.

          • Vilém  

            Vzduch beres kde?

            • onuce  

              Vzduch to bere z vozidla a do něj pak normálně škvírami se přisává čerstvý. Ideální ventilace a výměna vydýchaného vzduchu. A vysoušení! Již žádné syrové vlhko!

          • Mr.Pavka  

            Co na to plasty blízko u komína?

            • onuce  

              Roura je u výstupu horká, zápalná teplota to ale není. Navíc ještě budu dělat výměník tepla přímo u plamene…

      • Tencovozikmin  

        Jeste ze aspon ten pes ma rozum a chrape venku.

      • Mr.Pavka  

        No do prdele! :)

        Někdo ohrožuje ostatní lidi a někdo sám sebe......

        • onuce  

          Naopak! Mám za sebou první noc s tímto a nemám to za sebou! A nemohu ani říci, že bych nebyl nadšený! Úžasná poesie plápolajícího plamene ala krb. Příjemné teplíčko. To se to usínalo! Jen když mě v noci probudilo čůrání, tak jsem prudkým otevřením dveří plamen vcucl. Ale využil jsem to k dolití petroleje…

          • zdenal8  

            Hasicí přístroj po ruce máš?

            • onuce  

              Hasící přístroj přímo ne, však několik balíků tesco coly. Stačí s petkou binknout a odjistit uzávěr… Kam se hrabe originální hasičák!

              • zdenal8  

                Nejsem si jistej, jestli je voda nejvhodnější na požár motorového vozidla. A hlavně když ti to bafne od petrolejky.

                Nechci tě kuli tomu nějak popichovat, ale tady si fakt dost koleduješ o průser. Když chceš přitápět v autě určitě bych volil jiné řešení nebo komplet uzpůsobit interiér.

                • onuce  

                  Voda… měl jsem na mysli spíše pěnu. Koleduji… naopak, zvolil jsem to nejbezpečnější a nejjednodušší řešení. A včera večer jsem si tím navodil na kraji lesa takovou pohodu, až jsem byl z toho po dlouhé době šťastný.

                  • sodek  

                    měl by ses někde mrknout jak to vypadá, když fajruje kára.

      • kopejda  

        Nikdy mě nepřestane udivovat co všechno jsou lidé schopni vymyslet. Nejvíc mě pobavila hláška o bezpečném petroleji. Pokud přehlédnu věci jako otevřený oheň uvnitř vozidla, spotřebič i kouřovod v bezprostřední blízkosti hořlavých materiálů a nahrazení hasícího přístroje tesco colou s tím že má lepší účinost, zajímalo by mě jak moc si popřemýšlel o otázce odvodu spalin. Ono takovej oxid uhelnatej, vznikající při nedokonalém hoření, nemá chuť ani zápach a pokud ti komín nebude perfektně fungovat ( npř. těstnost a směr proudění ) a toho bych se bál asi nejvíc, může se stát, že se ráno taky nemusíš probudit. Zkus popřemýšlet jestli zrovna tohle řešení ti za všechny ty ryzika stojí.

        • onuce  

          Můj systém je tak prostý a transparentní, že nevyžaduje žádné zvláštní obavy.

          • krabica  

            Má pravdu, celé je to volovina, ale když už to chceš mít, tak bych komín prodloužil alespoň 30 cm nad střechu auta.

          • vana.i  

            Přečti si knihu (cestopis, i když se skoro vůbec nepohnul) R. E. Byrd: Sám a sám.

            Tam si taky přitápěli a měli to celkem vychytané.

            • onuce  

              Vida, a právě díky tomu topení si budu moci číst i v chladných dnech! Normálně čtu jen když je teplo, totiž někde v lese, nebo autě. V bytě si číst nemohu, neb místní verbež vytváří takový hluk, kde není možné se soustředit na nic, natož na četbu. Zkoušel jsem číst s ucpávkami, ale to je zas člověk jak pod vodou… Tedy již by mi brzy končila čtenářská sezona, však teď pěkně v autě, u plamínku…

      • lukas aka mitro  

        Pro vymyslet vymyslene…co kamna Truma:

        http://720.cz/?…

      • Japhy  

        Nová Škoda Henlein. Plyn zavedený do kabiny řidiče, toto řešení se již v praxi osvědčilo.

      • onuce  

        Ještě k tomu topení ve vozidle… Po několika nocích s upravenou petrolejkou jsem rozhodnut, že zůstanu u toho! Jednak je plamen skrze sklo vidět, a bezvadně se tak reguluje. Dále ta poesie plápolajícího… A hlavně, díky pomocnému žebru a snížené stříšce komínu teď systém pěkně hicuje. Dokonce zatím spím jen v kožené kombinéze. Ale do skutečné zimy bych chtěl většinu oken na noc isolovat polystyrenem. Však zatím mě nenapadá, jak jej na sklo snadno přidělat tak, aby byla možná rychlá demontáž a naopak. Nenapadne prosím někoho něco? Děkuji.

        • jIrI___  

          Co takové ty přísavky, které bývají na různých odkládacích prvcích do sprchových koutů apod.?

          • onuce  

            Dekuji! To by take slo, ale muselo by se to nejak zapustit do desky…

        • lukas aka mitro  

          Pro jednoduchost, skladnost a hlavne pohodli je dulezite si uvedomit, jak probiha proces ochlazovani. Tedy ze vzduch proudi kolem sludeneho skla. Prilozit polystyren pokumuze, ale pokud bude mezi sklem a polysem porad mezera, tak bude tahnout stale. Proto bych se inspiroval lednickou…konkretne dvirky;)

          Takze, koupil bych ohebne magneticke samolepici pasky: http://www.suche-zipy.cz/…y-samolepici

          ty nalepil po obvodu ramu oken, vystrihal s karimatky/a­lumatky dily kopirujici okna, rovner po obvodu olepil magnetem.

          Po zakotveni v pristavisti vytahnes zateplovaci sadu a behem peti minut mas zadelane vsechny okna. Zadny bordel z drobiciho se polyse, zadny polamany polys.

          • onuce  

            Samolepici magneticke pasky! Ach Boze! Ano! Jeste ze je BF! Dekuji, tot presne ono! A myslite, ze alumatka… Proste co lepe isoluje teplo, alumatka nebo karimatka? Dekuji.

            • lukas aka mitro  

              To teplo se hlavne ztraci proudenim. Alumatku muzes v lete dat „hlinikem ven“ proti prehrivani a v zime "hlinikem dovnitr, aby ti odrazeta teplo zpet. Tlustsi karimatka pochopitelne izoluje vic.

              • onuce  

                Děkuji! Tak teď babo raď, co zvolit. Zda lepsi isolaci jako takovou, nebo dat prednost zpetnemu infraodrazu.

                • bezdratova.sprcha  

                  Nemyslím si že by byl problém zkombinovat obojí. Tu termofólii ke karimatce přiděláš sucháčem a je.

            • jIrI___  

              A co tak klasickou karimatku, která má ale jednu stranu pokovenou?

              https://www.decathlon.cz/…5591048.html

              • onuce  

                Naprosty ideal! Zrejme vyrobeno presne pro muj ucel! Tak, a mam vyreseno. Dekuji!

                • bezdratova.sprcha  

                  Horší to bude v tom létě – bude to sice odrážet horko z venku, ale taky ti to bude izolovat teplo zevnitř.

                  • onuce  

                    V létě to ale neplánuji používat. Ve voze jsem jen přes noc a mám spíše stažená okna.

                    • babicak  

                      "Co takhle nevymýšlet již vymyšlené? ":http://www.campi-shop.cz/…lie---metraz používám i v létě proti slunci, naprostá spokojenost

                      • onuce  

                        Tak tohle je úplně profi, samozřejmě. Ale co okraje po ustřižení? Nemusí se nějak vroubit? Chci jeste take udelat prepazku mezi loznici a prednimi sedadly. Abych nemusel isolovat celni sklo a umensil vytapeny prosturek. Dekuji.

                        • babicak  

                          Mám je na přední okno a přední boční dveře originální na moje auto, oddělení předního prostoru jsem nechtěl, otočím přední sedadla a mám více místa. Na boční okénka jsem si dal záclony z kamionu, konkrétně že Scanie :-). Taky mají dobré tepelné vlastnosti.

                          • Vilém  

                            A pridelavas to jak?

                            • babicak  

                              Na malé háčky to zaháknu za čalounění. Nic si tím neničím a ty závěsy fakt udrží dost tepla, hlavně nejde dovnitř chlad od skel

                              • Vilém  

                                Kdyby se ti nekdy chtelo, tak by nebylo od veci to nafotit. Asi zalezi auto od auta, libilo by se mi neco takovyho do transportera, jen nevim jak to rozumne prichytit.

                                EDIT: Jo a jak je to tlusty?

                                • babicak  

                                  Jsi z Brna, tak se můžeš přijet podívat. Myslím, že bych mohl ty závěsy sehnat. Napiš SZ

                          • onuce  

                            Připojuji se k dotazu výše… A pokud tedy máte originál, budou jistě i originálně kraje zpracované. Mám tedy z té metráže trochu strach. Raději koupím hliníkovanou karimatku v Decathlonu, je to sázka na jistotu.

                            • babicak  

                              Hliníková karimatka je tenká, neizoluje tolik jako originál k tomu vyrobený, karimatku nedoporučuji.

        • zdenal8  

          Ten polystyren, to je na prd. Zkus hledat spíš mezi karavanistama. Dělaji se termofolie na okna. Stejně jako přes to sklo ti to utíká přes plech. Pro inspiraci jak na to doporučuju youtube a zadej si tam třeba camper van conversion. Pokud to chceš nějak rozumně zateplit, tak to musíš kompletně odstrojit a udělat to celý.

          Tady jenom pro začátek pro inspiraci přestavba tý tvojí káry. Má tam zrovna udělaný ty okna.

          https://www.youtube.com/watch?…

          • onuce  

            Tak vida, inkriminovaná alukarimatka z Dekathlonu! A jinak výborný tip udělat kryty přes okna mnohem větší, částečně to isoluje i plech kol, ale hlavně se pak mohou použít levné přísavky a těsní to. Moc děkuji. Apropo, v té zvýšené versi a ještě ve dvou… Pokud by omylem zavřeli okna, asi by se zadusili vlastním CO2.

    • Metalcane  

      Kanon na bezduše

      • Mr.Pavka  

        Dobrý…Je tam nějaký dávkování?

      • Vilém  

        Klasika, proc to delat jednodusse, kdyz to jde slozite:)

        • Mr.Pavka  

          Kdo si hraje nezlobí.

        • Metalcane  

          Jestli za jednodušší řešení považuješ PET flašku, díky nechci :-D jednu rozervanou už jsem zažil

          • Vilém  

            Ne, myslim nejakej hasicak, tlakovou nadobu ap. Pokud jsi jen upravil hotovou vec, tak proc ne, ale varit to odznova, by se mi nechtelo.

          • kralik.portos  

            V práci boucháme PET-lahve kompresorem a jsou to slusný rány.Doporučuji pro zkrácení dlouhých nudných dnů v práci :-)

            • Mr.Pavka  

              My sme bouchaly při zkušebních testech hasičský kompozitový flašky.

              To je teprv morda.

              Osumdesátikilová testovaccí skříň ve kterej byla testovací flaška při trhacích testech zavřená skákala 2 centimetry do zzduchu

              • kopejda  

                To me docela zajima. Pri kolika Bar to rizne? Vim ze 300 Bar lahve maji testovaci tlak 450 Bar ale otazka kolik je mezni tlak me napada skoro pokazdy kdyz je v praci plnim :)

                • Mr.Pavka  

                  Se ti zeptám. Už tam nedělám nějakej ten rok. Ale mám ještě kontakty.

                  Zeptám se ti na tlak používanej při cyklických zkouškách a přibližnej tlak při kterým to bouchalo.

                  Jinak byly to flašky pro ázerbájdžánský hasiče.

    • Metalcane  

      Jen ventil otevřeno/zavřeno, obsah 1,6 litru, foukám to na 9atm, 1 foukání 1 plášť a zbytkový tlak je asi 2,5atm

    • onuce  

      Proti zatuhlému krku aneb kolo vhodné do výtahu

      • Tomastomas  

        Toto je ovšem krása :D

      • Vilém  

        Na to jak jsi vysokej mi prijde, ze to sedlo mas dost vepredu. Jeho pozici jsi nejak overoval, nebo jsi to nechal tak jak to smontovali?

        • onuce  

          Děkuji. Ano, tak jak mi jej dali, ale určitě tedy posunu.

        • zdenal8  

          Nj, ale zase tam teď má možná 2× tak dlouhej představec, než byl originál. Když posune to sedlo, tak aby na ty řidítka ještě dosáhl.

          Ale jinak musím říct, že přes ty úlety se dopracoval k celkem pěknýmu kolu.

      • nitraq  

        Samotný představec s pákou vypadal otřesně, tady naštěstí díky shodě barev to tak zle nevypadá.

      • onuce  

        Po prvních zkušenostech s touto jednoduchou, ale skrze vlastnosti kola zcela zásadní úpravou, nemohu skrývat nadšení! Je to ohromná pohoda moci si dle aktuální potřeby a pohodlí nastavit řidítka. Vůbec nechápu, když u sedla je rychloupínák standard, proč u podstatnějších řidítek je krk tuhý. Bez možnosti vyladit si správný posed. Pocit nesvobody. A jak jsem si to nádherně naladil, žádná bolest v kříži! Nemluvě o skladnosti kola po snadném sklopení řidítek…

        • Strakááč  

          zvláštní, že se tím co jsi napsal nikdo neřídí ? :D to bude asi tím, že to je hnus a absolutně k ničemu, protože si vyšteluješ posez nějak aby ses cejtil dobře.. a pak už si musí tělo jen zvyknout…

        • p@X  

          Se stavitelnými představci bývají problémy a nejsou tolik tuhé, kór když s tím budeš jebat furt…

          • onuce  

            A nebylo by lépe problémy vychytat, aby však možnost nastavení zůstala? Vždyť je to skvělé, chvíli jedu pohodlně, odpočinkově, chvíli zas více aerodynamicky pro svižný přesun… Věřím, že jednou bude i možnost hydraulicky ovládat zdvih řidítek, jako dnes sedlovku.

            • Vilém  

              Zmenu polohy pacek asi neresis, kdyz se z toho tak rozplyvas.

              • onuce  

                To je kupodivu v pohodě, tam ten úhlový rozdíl není tak podstatný, když se předem nastaví na „střed“

                • Slavoš  

                  Takže páčky „pořád špatně“ pokud jsou na střed. A to se vyplatí.

    • Strakááč  

      Jsem kamosovi ze zakladky hezky rucne.. frezoval do dyhovany mdfky a pak vykartacoval.. jeste to pujde do cerny barvy v matu… :)

      • p@X  

        Na druhé fotce to má dokonalou patinu, tak to mělo zůstat :)

      • onuce  

        A prosím, co je to? Děkuji.

        • Strakááč  

          prej darth vader z hvězdných válek, taky jsem nevěděl :D :D já ten film viděl jen jednou a vůbec mě to nebralo.. moc fantasy, což nemusím :)

          • onuce  

            Aha, tak toho také neznám. Z hvězdných válek znám jen Ronalda Reagana, ten se v tom dost angažoval, pokud dobře vzpomínám.

      • Bubaaak  

        Za tohle by ti kámoš sežral obě ruce i s hlavou :)

    • onuce  

      „Umělá záda“ pro snadné převěšení batohu ze zad pravých.

      • zdenek  

        Dát tohle zrovna na fulla…

        Co to dělá s těžištěm?

        • onuce  

          Těžiště to zlepšuje! Batoh je podstatně níže, než když jej vezu na zádech.

          • RomanH  

            A jak pujdes za sedlo ? To uz mi prijde lepsi ten batoh polozit.

            • onuce  

              Je to spíše pro běžné cykloturistické ježdění. Na nějaký dolůkopec to samozřejmě není.

            • onuce  

              A položený batoh je velice obtížné uchytit. Stále má tendenci se sesunout… je tedy nutno jej řádně přikurtovat, což stěžuje vstup do něj a křehký obsah drtí…

        • onuce  

          …dát tohhle zrovna na fulla… A právě na fulla jsem s tím čekal, ač jsem o tom snil dávno. Moci jakýkoli běžný batoh dát snadno na nosič. Jedině na fullu je totiž i nosič odpružený!!!

          • pepek  

            no ale tlumič ti utíká-a tímhle mu zrovna nepomůžeš :-) Budeš ho foukat podle změny zatížení: prázdný batoh x plný batoh? To bys totiž měl.

            • onuce  

              A, ano… tlumič… Nakonec neutíká, jen se rozchodil, tedy pocitově změkl. Co však půjde rychle z kola ven je vidlice! Jestlipak je ještě ten ikonický Epicon? Chci prostě nějakou citlivku.

      • HonzaRez  

        To je přímo strašný… Ale furt je to lepší, než baťoch na zádech…

      • Japhy  

        Hotovej Dennis Hopper :-D

        • Tekka78  

          Az na to ze tohle je Peter Fonda tak dobry…

          • Japhy  

            :-) Já si pletu kterej je kerej, prostě je mám zažitý z tohodle filmu. Ožralýho Nicholsona v helmě bych si ale nespletl.

        • Sqadra  

          No fakt že jo :D Akorát na fotce je Peter Fonda, Dennis Hopper je ten druhej..

        • onuce  

          To mě inspiruje k tomu, že opěru též ohnu trochu vzad. Bude to ještě přirozenější, sám mám také ohnutá záda. A mimochodem, má to také na fullu!

          • Vilém  

            Ta motorka je HT.

            • onuce  

              Motocykl a HT? Co by to muselo být za vykopávku?

              • Vilém  

                U HD to nebylo nic neobvykleho. Ten film je taky skoro 50 roku starej.

                • onuce  

                  A co je to prosím za film?

                  • nitraq  

                    Bezstarostná jízda / Easy Rider.

                    https://www.csfd.cz/…zda/prehled/

                    • onuce  

                      Děkuji. No a pokud to má opravdu na HT, pak mě to inspiruje k tomu, že nosič budu dávat i na HT zimák. Tím lépe.

                      • midlander  

                        Hlavně jezdit bezstarostně. Snad nedopadneš jako ti dva v tom filmu. B-F nazis jsou neúprosní.

                        • onuce  

                          Začínám být na ten film zvědav. Snad bude někde ke stažení…

                          • pepek  

                            A přilbu podle kamaráda číslovky nepotřebuješ mít na hlavě, tak ji taky tak šikovně připevni na batoh. Je to cool.

                            • onuce  

                              S nepotřebou přílbice absolutně souhlasím, tedy ji vůbec nemám, samozřejmě.

                    • onuce  

                      Stáhl jsem, viděl jsem, pochopil jsem. Pochopil jsem, jak je to se svobodou v USA… jako u nás. Ach, kolikráte mě hnali domorodci neškodně večeřícího u svojí mobilní chalupy, kolikráte na mne kdos uvědomělý zavolal pčráky, když jsem na polní cestě za vsí nocoval…

                      • jIrI___  

                        Nocovat v autě za vsí se nevyplácí, jednou jsem skončil s prokopnutým čelním sklem a promáčklou kapotou…

                        • onuce  

                          No… lidi, běs. Sami mají domy, latifundie… Ale jak se někdo trochu liší, musí jej zlikvidovat.

          • onuce  

            Nakonec ohýbat držák nebudu. Jednak by to teď již byl problém, za studena… Ale hlavně bych tím přenášel váhu více dozadu, což by zbytečně zatěžovalo rychloupínací nosič. Ostatně on tam vozí jen spacáček, já těžkou výbavu včetně pití… Tedy toto je finální verze.

            • onuce  

              Přec jen mi byla Jednoduchá jízda inspirací! Nakonec jsem nosič batohu ohnul. Větší prostor za sedlem…

              • Vilém  

                Pekne ti to ladi se sedlovym uhlem.

                • onuce  

                  Snažil jsem se, děkuji! To by však nikdo nevěřil, jak těžké je toho dosáhnout o samotě. Držet, napínat, vrtat a odhadovat… Nikdo nezkoukne z odstupu.

              • pepek  

                O kolik to snížilo max. stoupavost kola?

      • Jirka24x  

        Ty jsi to kolo dojebal v tom nejvetším stylu :D na predstavec rychloupinak za sedlo tohle :D tesim se na další tuning.....

        • Světloslav  

          a jéje..zase nějaká módní policie, nebo coo ? :-)

          To jako když si vemu do sandálů fusekle (tmavý)..a někdo z toho málem dostane amok (kolegyně v práci)

          • Jirka24x  

            me je to jedno ja se tím bavím :D ale dát si na fulla pohyblyvej predstavec je tak trochu vo držku :D to nemluvim vo tom batohu proč to nedat na zada a vymyslet takovou pitchovinu

            • bezdratova.sprcha  

              Jak rikavam, v dnesni dobe si muzes poridit plnohodnotne enduro a jezdit na nem dvakrat za mesic na koupaliste.

              Turistu na fullech je celkem dost.

              • onuce  

                Děkuji. Ostatně to nakonec plánuji hlavně na cykloturistické ježdění. Výmolů i jiného terénu si užiji dost a jízda je pohodlnější. Až se s ním někde trochu vyblbnu v terénu, tak osadím i hladké pláště pro delší trasy po asfaltu. Mimochodem na našich silničkách je fulla více než zapotřebí. Často se mi stalo, že s HT jsem přehlédl díru a…

    • Zboža  

      né že bych chtěl ušetřit 150,– ;) ale takovou jednoduchou blbost jsem nemohl nevyrobit.

      v práci asi za hodinu vč. hledání materiálu

      • lukas aka mitro  

        Fungova to bude, ale pokud v praci nemas co delat, mohl sis s tim trochu vice pohrat. Jinak hodina je extra cas;)

      • bezdratova.sprcha  

        A ted aspon zaplet rukojet ze stare duse, aby to melo… a ted se drz… aby to naradi melo nejakou dusi

        (Sorrac, ale tak spatny vtip neslo nerict)

        • Zboža  

          né.. ten se mi líbí ;) . dobrej nápad! hned jak najdu duši která má použitelný kousek (bez lat) tak ji tam natáhnu

      • zdenal8  

        No jestli se u vás hledá vhodný materiál stejně jako u nás, tak teda hodina na tohle je luxusní čas.

        • lukas aka mitro  

          Nedelas na operacnim sale?

          • zdenal8  

            To určitě ne, to by nedopadlo dobře :-)

            Ale vedoucí pracovníci v rámci „úklidu“ nechají vyhodit kde co. Pak když je průser, tak lezeš kolem fabriky a hledáš nějakej šikovnej materiál, třeba i v kopřivách. Tam se kolikrát najdou poklady.

            • Zboža  

              to já o to skoro zakopl… ;) příjdu do práce jdu pro kafe… helé! to je vón! (v bunkru na šrot) … takže jsem vlastně moc nehledal. u nás je materiálu hafo… skoro se stydím že mám jen byč :D .. ostatní tahají kde co ;) stolky,věci na „kdeco“… furt něco ;)

    • Zboža  

      :) musel jsem zbrousit šířku tak 0,5?(+zkosení na konci) , pak jsem ani neveděl jak to ma vypadat, tak jsem s každou novou dírkou chodil ke kolu :D . kosmeticky si to ještě možná doladím… ale ten „homemade vzhled“ se mi líbí ;) .a dám nýty z 8sp. řetězu… tyhle jsou krátké, drží jen na hrance

      • lukas aka mitro  

        ten opiraci retec mas zbytecne dlouhy imho. Nyt tam prdni normalni zelezny a hezky rozklepej;)

      • zdenal8  

        Tak tam dej rovnou 8sp. řetěz. Já to tak mám a sundavám s tim normálně i 10sp. kazety.

    • bezdratova.sprcha  

      Když už jsem výše zmínil tu duši a vidím, že se tu lidé chlubí ledasčím, tak se pochlubím také.

      Zatím ještě nemám kola, ani řidítka, ani adaptér pro středové složení, ale už mám ochranu zadní stavby.

      Někdo rád nálepky kvůli diskrétnosti, někdo neoprén kvůli vzhledu, někdo plastový pancíř protože tak kolo koupil.

      Avšak dle mého se nic nevyrovná staré použité duši. Je v podstatě zadarmo a když na to přijde, jedná se o recyklaci. Dobře namotaná duše pokryje opravdu celou trubku, vydrží i pořádnou šlehu, velmi dobře ztiší kolo, svůj vzhled si udrží i po stovkách kilometrů terénem a voda ten vzhled ničím nezhorší.

      Rozhodnout se pro správnou šířku a precizně duši nastříhat dalo celkem zabrat, ale následné chirurgicky přesné namotání bylo nejpracnější, především asi proto, že jsem to třikrát celé odmotával kvůli neuspokojivému výsledku. Přišel jsem o něco později do práce, ale stálo to za to. Po asi dvaceti minutách nepřetržité práce jsem to dotáhl do stavu, se kterým jsem spokojený a to po stránce praktické i estetické.

      • Strakááč  

        sloh nečtu, ale nevypadá to marně.. :) kdybys dal místo tý elektrikářský spíš sichrpásky a ukončil to nějak hezk,y tak by to vypadalo líp :)

        Edit. Takhle jsem si to udelal ja :) zacatek jen zatazenej omotem a jen na konci sichrpasky :)

        • bezdratova.sprcha  

          Pod umělým světlem jdou na fotkách příliš vidět ty ohyby vedle zadní osy a zvyšuje se kontrast mezi páskou a duší. Ta část u středovky nepůjde vidět páč tam budou převodníky (a u té části mi jde víc o praktičnost protože ta to hodně schytá když spadne řetěz). Ještě zvažuju nějak omotat tu přistávací dráhu na středové mufně, ale na to asi bude lepší pár vrstev vyztužené lepící pásky.

      • jIrI___  

        Taky jsem kdysi motal duši, ale trvalo to 5 min a nic jsem precizně nestříhal. Výsledek mě osobně mile překvapil :D

        • bezdratova.sprcha  

          Tak to je nefer srovnani, protoze blato vzhled vylepsi a zacisti nedostatky :)

          Ja ten ram zatim ani nemel venku z bytu.

    • andydas  

      kdyby tohle vlákno četl Přemek Podlaha, zastyděl by se .............­...........

      Onuce, nechceš to vzít po něm? Ani hosty s jejich trhlejma nápadama bys nepotřeboval.

      • onuce  

        To je ten, co přidává do betonu ukrajince? Až tak trhlé nápady nemám!

        • onuce  

          Ačkoli zde v tom ghetu co nyní bydlím, zas házejí zavražděné ukrajince přímo do mateřské školky…

          • bezdratova.sprcha  

            No a poslouchej, jestli se můžu zeptat… Jak to vlastně máš? Jezdíváš s autem na delší výlety mimo domov, nebo jenom občas nějaké kempování, nebo v tom dokonce plnohodnotně bydlíš?

            Přijde mi to hodně zajímavé. Na Youtube dokonce sleduju pár lidí co mají auto jako dočasný domov a jsou na cestách třeba i několik měsíců.

    • onuce  

      Děkuji. No já tak od všeho něco. Teď mám půjčený opuštěný starý sad ve Stříbrných horách, tak tam víceméně kempuji. Jinak jezdím různě po kraji, a na vhodných místech setrvám i pár dní, bych okolí turisticky vytěžil. No a k tomu všemu jsem vděčný za každý den, či noc, kdy se nemusím vracet do gheta.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.