vyrobila jsem, vyrobil jsem, vyrobili jsme- část 4.

334 nepřečtených
  • Strakááč

    Pokračování vlákna kutilů, řemeslníků a jejich výrobků… :)

    • krabak  

      Minimalisticky stojan na servis biku na sklepní kój.

      • Strakááč  

        To se ti to kolo musí mrdat jako kráva ne? Jsi to měl nějak aspoň vyztužit ten vingl a v tech plastovych trubkach přes ten miralon to taky musí bejt naprd ne? Já když jsem si stojan dělal dost pevnej ze dřeva stejně jsem byl nespokojenej… a udělal jsem si lepší stojan… a jednodušší… :)

        • krabak  

          Vůbec ne. Tohle je druhá verze. Předtím byl vingl bez té stojiny a to se pak dost mrdalo. Ale teď to drží fest, když se to dobře utáhne. Hlavně kvůli úspoře místa je to dělané. Funkční to je taky.

          • Strakááč  

            jako nápad to takhle přidělat je fajn.. jen mi to přijde prostě hrozně vachrlatý… chce to víc železa… ale chápu že plno lidí prostě nemá cajk a co nekoupí v krámě to nemají… tohle je přesně ten příklad.. ale tak pokud ti to slouží, jak jsi potřeboval… jedině dobře.. :)

            • krabak  

              Jakože teď na tom tak přemýšlím, že bych mohl udělat verzi 3.0. Místo té ht 50 říznout nějakou kulatinu z trubky a navařit to na fest, mechanismus bude stejnej (závitovka a 2 křídlovky). (y)

              • Strakááč  

                pokud můžeš někde něco svařit… šel bych na to cestou úplně odznova… z jeklu svařit „Lko“ a na něj přivařit jeden L-profil místo té trubky a nahoru na to dát ten samej L profil s navařenou závitovkou tak jak to chceš mít jako úchyt na křídlovky dole… a do těch L profilů vlepit tvrdou gumu nebo třeba pravou kůži.. podle toho co máš doma… klidně bych tam dal starý plášť… tohle když přiděláš tak jak to máš , bude to super :)

    • Strakááč  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Strakááč  

      Mám své první auto čtyři dni a už jsem stihl lehkej tuning :))

      První bylo sundat znak Hondy kterej byl chromovanej a následně nastrikanej někým na zlatou a teď už byl ten znak olezlej, tak jsem ho vzal bílou v lesku…

      A radio pri koupi nebylo, tak mi prodávající nějaký dal a to se tam klepalo tak jsem si udělal vlastní rámeček z překližky na kterej jsem nalepil dýhu dub wenge a sedlo to jak prdel na hrnec… je to skoro vodotěsný… :))

      Ještě ty promackliny v plastu kolem radia bych mohl zarovnat a zahladit…

      • Nimrod  

        chtělo by to ještě nějaký dříví do interiéru… máš něco v plánu?

        • Strakááč  

          Měl jsem v plánu vysoustruzit na radici páku ale nelibilo se mi to.. :)

          Dneska jsem ten rámeček doladil červenou fixou lihovkou… když tam mám červenou kůži…

          Něco do dřeva bych dát chtěl.. Jenže co

          Onobse to tam moc nehodí to dřevo.. :)

          Spíš nějakej brousenej hliník atd..

          • Nimrod  

            jo, do civica dříví úplně nepasuje, ale začals s tím ty a takhle je to prostě jak pěst na oko :-)

            • Strakááč  

              Tak on se v dřevu dělal… ale když si vezmeš jak vypadá venku a uvnitř.. je to jako mít novej barák zvenku jak moderní panelak a uvnitř mít zdi pobitý palubkama.. atd.. :)) to je nahovno..

              Dneska asi ten ramecek vyrvu nějak ven a polepim ho černou gumou.. pak to sem dám… :)

          • lukas aka mitro  

            Co treba nejake kridlo z preklizky?

      • strtom  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • roud  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • Strakááč  

        jen uklízím kecy o autech co sem moc nepatří… :)

    • Espen  

      Něco začalo klepat, tak jsem do ní vlezl trochu. A byl lehce uvolněný šroub co drží to kolo, na kterém je řemen, lehký vakl. Dotažen a klepání je fuč.

      • Jakobo  

        Super! Loni jsem taky rozdelal nasi pracku, Miele rok vyroby tusim 1993. Vycistil nanosy v hadicich a bubnu od prasku nebo z prani, namazal loziska cerpadla, gumove casti natrel silikonovou vazelinou, zkontroloval uhlinky, smontoval a pracka vesele huci dal. Neskutecna kvalita a plne srovnatelna se soucasnymi prackami (ticha, dobre vyvazena, plochy drazkovany remen, rychle programy, odstredovani do 1400, volba vice vody, polovicni cyklus otacek na jemne atd.). Dalsi planovana generalka za 20 let :-)

        • MatS  

          Jo Miele, to je jeste kvalitka. Jen se musi zaplatit. Ale aspon s tim po zaruce nemusis do sberneho dvora.

          • Strakááč  

            naši měli 17 let myčku… pak nešla vůbec a opravář řekl, že je v prdeli hlavní panel, že vytáhnout ho z tý prdele by stálo dvacku, tak si radši koupili elektrolux tuším… ta za rok a půl třikrát vytekla… až jim vrátili prachy a koupili whirpoolku? asi… teď netuším ale já jim pořád říkal ať koupí boshku za 14 tenkrát… a ne a ne..:D máma nadávala že miele měla mnohem větší prostor a že to měla stokrát líp řešený..... asi to mělo něco do sebe no… :D

            tu whirpool máme asi dva roky? a pořád se zdá bejt v cajku… možná to je jiná značka… to bych se musel kouknout… :D :D

          • Jakobo  

            Dnes uz je u Miele vsechno jinak. Kovy nahradily plasty a na vydrz bych moc nespolehal. Soucasnou Miele bych si spis nekoupil.

            V 90. letech uz byly vyrobky uzivatelsky na dobre urovni a srovnatelne s dneskem, kvalita byla pritom stale vysoka. Vem si treba Volvo rady 240, 740, 940. Pokud se podivas na statistiku tak tyto rady vyrabene nekdy do poloviny 90. let maji nejlepsi hodnoceni. Ke konci 90. let u novych modelu vesmes s pohonem vpredu uz slabsi plechy karoserie, poruchove dily… Asi se najdou vyjimky, ale obecne co si vsimam kolem tak toto plati.

            • Strakááč  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Georrge  

      Hoši máte tu někdo zkušenost s epoxidy, silikony, gumou a podobně? Prostě s čímkoli, co namícháte, někam nalijete a ono to ztuhne? Potřebuju v jednom výrobku otestovat několik variant takových výplní a nikdy jsem s tím nedělal, tak ani nevím kde se to dá koupit. A potřeboval bych otestovat jak tvrdé výplně (dvousložkový epoxid, cement, lepidlo smíchané s pilinami apod.), tak i ty pružné (silikon, guma).

      • midlander  

        Jak velký to má mít cca objem?

        My kdysi kupovali takovej dvousložkovej matroš na zubařský otisky. Byla z toho taková tužší ale pružná guma.

        • Georrge  

          Asi dva litry od každého materiálu. Cement koupím v obi, ale kde ten zbytek, to nevím :) na youtube je spousta videí, kde ty epoxidy různě míchají, ale kde to berou, to nevím. I tady se objevil stůl, který byl vylitý epoxidem, jen kde to vzít.

          • pepek  

            Epoxid v obchodě a Lukoprén tady

            • Georrge  

              Díky za odkaz, bude se hodit. Epoxid v obchodě… no ale co vím, tak v obchodech prodávají takové ty maličké stříkačky (lepidla), které mají 20ml nebo kolik. To bych se nedoplatil :)

                • Georrge  

                  Paráda. A ještě dotaz – dají se ty epoxidy nějak barvit? Přidat při míchání trochu nějakého barviva? Ty vzorky totiž budou částečně průhledné, aby šlo vidět, jak dobře to tam zateklo a obarvené plnivo by šlo lépe vidět.

                  • Japhy  

                    Probarvit by to jít mělo, třeba kanoe vertexky byly probarvené. Ale nejsem si jistý jestli je 1200 ten pravý materiál na nějaký dvoulitrový odlitek. Jednak to bude plné bublinek a materiálové vlastnosti nic moc, je to určené hlavně na laminování skelné tkaniny v slabých vrstvách. Co spíš nějaký dvousložkový akrylát?

                    • Georrge  

                      Jak se dá poznat, že to bude dělat bublinky? Klidně dávej odkazy na alternativy, třeba i ten akrylát, potřebuju si v tomhle rozšířit obzory :)

                      • Japhy  

                        Jako malý smrádě jsem si pár malých blbinek odlil. Má konzistenci jak med, takže po vmíchání tvrdidla drobné bublinky vzduchu často nevyplavou. Hledej Dentacryl nebo něco na podobný bázi, modeláři ho mají rádi, ale je drahej. A hlavně pořádně zapřáhni Google.

                        • Georrge  

                          Google určitě zapřáhnu, jen se v tom ze začátku musím trochu zorientovat, abych věděl po čem jít :)

                          • Kouba_2005  

                            Jo, Dentacryl je dobrej, odlévali jsme z toho rukojeti na takový speciální šroubováčky. Dá se to dobře barvit i fixkama, dost se to při tuhnutí hřeje a děsně to smrdí :-) Odlévali jsme to do zkumavek.

                  • Zdyn  

                    Podívej se na www.havel-composites.cz, , případně www.dawex.cz

                    Tam mají hromadu odlévacích pryskyřic.

                    Většina licích hmot jde dobarvovat. Ale pozor na odlévání větších objemů. Z běžnými hmotami to moc nejde, Např. právě epoxy 1200 rozhodně na toto není vhodný. Při tuhnutí vzniká exothermická rakce a dochází k výraznému vývinu tepla (i přes 100°C). Při zvýšené teplotě začne hmota pěnit a tuhnout, takže se pak vše může vyhodit. Tuhnutí je pak otázkou vteřin.

                    • Georrge  

                      Díky, kouknu. Ony ty objekty budou docela úzké a dlouhé (ne, fakt se nechystám odlévat dilda) a vrstva materiálu by neměla být větší, než 18mm, tak snad s tím nebudou problémy. Ale budu to lít do plastu, takže vysoké teploty nejsou chtěné.

      • Strakááč  

        všechno nakup na netu, většinou to větší množství ti zaplatí i dopravu.. a vybereš si třeba nějakou levnější a lepší variantu než v obchodě.. :)

        a ten silikon bych ale odlil nějak rozumně.. např bys mohl zkusit -silikonový kozy, piču a tak dál.. kdyžtak něco pro manželku aby vyzkoušela i ona tu tvrdost materiálu… :)

        • Georrge  

          Odkazy prosím :) já napíšu epoxid a vyjedou mi samé podlahy :D a nebo píšu něco jiného, než jak se to správně jmenuje. Navíc epoxidů je hrozně moc a nevím na co všechno se dají použít, takže za každé doporučení jsem vděčný.

          • Strakááč  

            https://www.levnetmely.cz/…n%C3%AD-1-kg

            prostě hledej epox g1000 :)

            ten může schnout ale ve vrstvě 10–15cm třeba týden.. ale můžeš s ním právě dělat velký tloušťky.. pak jsou ostatní epoxidy který vytvrzují cca max 2–4cm vrstva..

            a máš tam i ten licí silikon :)

            • Georrge  

              Paráda, něco takového jsem hledal. I rady ve videích pomůžou.

      • Georrge  

        Trochu jsem do těch pryskyřic zabrouzdal a mám ještě jeden dotaz – máte tu někdo zkušenost s přidáváním nějakých sekaných tkanin do pryskyřic? Nejvíce mě zajímá sekané skelné vlákno (3 nebo 6 mm dlouhé) zamíchané do pryskyřice. Je docela levné, aplikace vypadá jednoduše, ale přinese nějaké výhody? Třeba vyšší výslednou pevnost? Ale asi se tam toho nesmí dát moc, aby to stále bylo schopné zatéct do dutin.

        • Strakááč  

          Zkušenost nemám.. ale proč by to nešlo :) záleží jestli to chceš jen zalít nebo tlakem udisat nebo tak něco.. vsakuje se to dobře řekl bych :)

          • Georrge  

            Určitě to půjde, spíš to bude chtít trochu laborovat s množstvím toho skelného vlákna, aby to pořád dobře zateklo a zároveň to mělo nějaký přínos (pevnost, tuhost…). Bude potřeba to nalít do štěrbiny o rozměrech asi 40×15mm a musí to zatéct docela hluboko, ze začátku budu zkoušet 250mm ale časem to bude i víc. Bez tlaku, musí si to sednout samo. Asi to zkusím, napřed třeba 25% vlákna a pak 50/50 s pryskyřicí. Uvidím co to udělá :)

            • Bubaaak  

              Nevim zda tě chapu, ale tkanina v pryskyřici byla za mého mládí sklolaminát :)

              • Georrge  

                Nejde mi o klasické tkané skelné vlákno, ale o krátké nasekané vlákna zamíchané do pryskyřice. Asi by se to taky dalo nazvat sklolaminát. Ale není to tkanina nacucaná pryskyřicí, je to trocha neuspořádaných vláken nasypaných do pryskyřice. Tkaninu nenaliješ do dutin :)

                • Bubaaak  

                  Určitě ti to zpevní a vylepší vlastnosti čistého epoxidu, pryskyřice :)

                  Pokud tam nemůžeš narvat celý platno, tak lepší jak pumpičkou přes koule…

                • Strakááč  

                  a do čeho to chceš spát? pořád by bylo lepší tu tkaninu složit nebo nastrkat kousky tkaniny podle velikosti a zalejt.. než tohle ale pořád záleží co nechceš aby se stalo.. :) vyleješ dutinu a v tej dutině se bude dít co.. bude na tu dutinu působit nějaký tlak, nebo tah nebo jakou to má mít funkci :) konkrétně co děláš.. tím ti můžem říct mnohem víc… pokud to má být aby se ta dutina nepromáčkna dovnitř, jako výplň a nechceš aby to popraskalo a nebude se celá dutina nějak ohýbat.. určitě to bude lepší a pevnější.. jako že se ti to třeba časem nevysype.. ale pořád záleží na tom kde konkrítně to bude..... :D

                  • Bubaaak  

                    Když tam tu tkaninu natemuje, pak můžou vzniknout bubliny a hluchá místa, jinak souhlas :))

                    • Strakááč  

                      právě lehkým natlačením bubliny vyžene.. jinak bubliny v tom určitě vadit nebudou… :)

                      • Kouba_2005  

                        Na zbavení se bublin výborně fungují vibrace. Takže půjčit si od paní „masážní strojek“, přilepit ho k tomu páskou, a do rána je to bez bublin :-)

                        • Strakááč  

                          aha.. :D já bych to radši řešil přiděláním k pračce.. :P nebo třeba ke sbíječce.. tam by stačilo tak minutka.. mohli bysme v tej minutce stihnout hru na kulometčíka :DD

                  • Georrge  

                    To bohužel nemůžu prozradit :D ale mohl bych to přirovnat k tomuto – máš tvarovanou plastovou trubku (třeba madlo/rukojeť k něčemu), dlouhou 15cm, ale v budoucnu klidně i metr, průměr třeba 3cm (nebo ovál, prostě záleží jak je tvarovaná). Ta trubka není nijak extrémně zatížená, ale potřebuješ aby se méně prohýbala, aby byla pevnější a měla vyšší hmotnost. No a nejjednodušší řešení je do ní něco nalít, co tam zatuhne. Do 15cm verze bych tu tkaninu asi nějak narval, ale do metrové už ne :) a i kdyby jo, tak by to byla hrozná mrdačka a pro sériové použití nepoužitelné. I s tím epoxidem to bude pevné víc, než dostatečně, ale pokud to bude fungovat, může se použití rozšířit a pak by třeba přišla vhod i výplň se skelnými vlákny, pokud bude pevnější či tužší.

                    • Strakááč  

                      ahá.. tak toto bych řešil úplně jinak.. vem si že metrovou trubku ti ta pryskyřice vyplní, ale nevytuhne?.. musí to být plastová trubka? nechtěl bys to řešit jiným materiálem? ta pryskyřice bude tvrdá jak beton… bude to těžký dost a podle mě by to stejně časem prasklo… vyplnil bych to znovu plastem… nebo třeba drátama a plastem… aby to drželo tvar atd… taky záleží jak velkou pevnost od toho chceš.. :D protože pryskyřice sama o sobě je hodně křehká… a jak jsem psal, nevyshne ti to všechno.. leda to dělat po částech ale to je fůra času než uděláš jednu dutinu…

                      na toto bych se asi vyprdnul tedy :D

                      • lukas aka mitro  

                        Dvouslozkovy epoxid neschne, polymeruje.

                        • Strakááč  

                          Ano… Nevim jak to je u hlubokych uzkych věcí, jestli je potřeba vzduch pro vytvrzeni, nebo ne… pokud ne tak by teoreticky ta tyčka uvnitř vytvrtdla vlastně.. toto jsem ale nikdy nezkoušel… tak nevím…

                          • lukas aka mitro  

                            Tak jinak. Vytvrzeni je chemicky proces, ktery vzduch nepotrebuje. Nic neschne, nic se neodparuje, po smichani dvou slozek dochazi k chemicke reakci.

                      • Georrge  

                        Proč by neměla vytuhnout? Co jsem koukal, tak některých epoxidů se dá odlít 50 litrů najednou, v tloušťce 15cm a vytuhne to v pohodě… třeba v nábytku se to často dělá a vypadá to, že je to i časově docela stálé a odolné. Takže litr epoxidu v tenké dlouhé rouře by neměl být problém ne? A jakým plastem bys to chtěl vyplnit? Já zatím znám jen tyhle „licí“, tedy epoxid, polyesterovou a polyuretanovou pryskyřici, silikony a elastomery. Navíc to musí splňovat i určité vibroakustické vlastnosti (dutá trubka víc rezonuje nebo rezonuje v nevhodných frekvencích) a celé to je složitější, proto se to bude testovat s různými náplněmi. Hmotnost nevadí, spíše je chtěná, bude se zkoušet i cement či beton (pokud ale v tom metru proschne a nebude se muset lít naněkolikrát).

                        • lukas aka mitro  

                          Beton neschne, hydratuje.

                          Proti krehkost to bude chtit vyztuhy, armovani.

                          V zavislisti na mnozstvi bych do epoxidu pridal skelke vlakna a do trubky to natlacil pistoli na tmel a treba hadici. Kdyz se pouzije pomalu tuhnouci epoxid, tak to bude i bez vetsiho mnozstvi vzduchu.

            • Strakááč  

              aha čtu 3–6mm dlouhé, to bych teda řekl, že pevnost to zvýší ale bude to teda naprd… bude to o dost slabší jak sklolaminátová tkanina nebo klasicky celý dlouhý vlákno… to je jak když bys dal do betonu místo železných sítí nasekaný tyčky 20cm dlouhý např a poházel je tam jen tak různě… pevnější by to bylo.. ale našlo by si to místo, kde to praskne a zlomí se to jak chleba.. :)

              • Kubajsu  

                To se používá do stříkaných betonů – tzv. drátkobeton.

                • Strakááč  

                  No jasný.. ale nedal bys to na strop jako že to bude pevný :)

                  Jinak do toho dratkobetonu pak vrtat je fakt paráda… doporučuju všem… :)

                • zdenal8  

                  Tak to se používá i na lité podlahy. Nebo se do toho betonu přimíchávají plastová vlákna podobná těm drátkům.

              • Georrge  

                No ale mým cílem není náhrada klasického sklolaminátu. Původně jsem chtěl dutiny vylít jen čistou pryskyřicí, laminát v tom neudělám (a ani nechci). Ale teď mě napadlo do té pryskyřice přidat krátké nasekané vlákna, jestli to nebude ve výsledku pevnější, než samotná litá pryskyřice. Vím, že se tahle kombinace běžně používá a nasekané vlákna se přidávají do různých plastů pro jejich vyztužení a opravdu to zlepšuje mechanické vlastnosti. Ale nevím kolik tam těch vláken musí být a jestli to pak ještě bude schopno někam zatéct :) ale vyzkouším.

                • Strakááč  

                  tak to bych postupně patlal pryskyřici a přidával nasekaný vlákna… určitě ti to zpevní před popraskáním.. :D funguje to stejně jak lepení laminátu… prostě napatláš praskneš tam trochu vláken zas napatláš.. nandáš vlákna napatláš.. aby se to prolilo všude.. a nejlíp ještě když ty vlákna lehce zmáčkneš oni se přeplátujou mezisebou a bude to držet fakt fest a určitě to zpevníš.. nezapomeň ale na vytvrzovací vrstvu… musíš koupit něco co vytvrzuje v silnějších vrstvách pokud ke vzduchu bude vzdálenost z každýho místa do 15cm né víc.. asi existujou i nějaký co schnou dlouho ve fakt silných vrstvách.. případně to dělat nadvakrát natřikrát atd… :D

                • Japhy  

                  Skelná vlákna se dají pořídit i jako takový chundel z tenkých vláken, to tam našťouchat a epoxid natlačit pod tlakem (cosi jako větší pistole na kartuše třeba), bude to pevný dost. Záleží kolik můžeš udělat vzorků, ale dalo by se vymyslet věcí…

                  • gaven  

                    Nejlepší systém pro aplikaci epoxidu a prosycení tkaniny je lisování vakuem, nebo rovnou epoxidová infuze.

                    Probíhá to tak, že se utěsní forma vyložená tkaninou (karbon nebo skelné vlákno) a na jedné straně odsává vzduch. Na straně druhé (nebo na více místech) se volně položí sací hadička do rozmíchaného epoxidu.

                    Díky tomuto procesu se pak epoxid pod tlakem (podtlakem) dostane do všech vláken tkaniny a dokonale ji prosytí. když je prosyceno, zastaví se přívod pryskyřice a odsaje se přebytek. Za stálého podtlaku se nechá vytvrdnout.

                    Postup je to super. Ale je fakt, že na vyplnění trubky se asi úplně hodit nebude. :)

      • vana.i  

        Ještě mě napadlo, jestli neexistují nějaké suché granule, které se pojí teplem třeba (existují epoxidové prepregy, což je epoxydem napuštěná tkanina, která vytvrdne pod tlakem a teplem (sam od sebe taky, ale výrazně pomalu))

    • meris  

      Sice to není můj výrobek, ale v předchozích vláknech byla řeč o vrtačkách. Tak jsem vyfotil ty dvě zajímavější co bydlí u nás v dílně/garáži. Na bordel nekoukejte. Nestíháme uklízet.

      První je nový přírůstek.

      P.S.: kdybych se mohl chlubit cizím peřím, tak sem dám tátovu poslední za mě luxusní práci (je to spíš do kategorie těžká technika).

    • Strakááč  

      A další…

      :)

      Ještě musím vyfotit nalakovanej..

      • Strakááč  

        No…

        Uvnitř je vylita bílá sterkovací pryskyřice která se používá na potravinářský, pivovarsky i vinný průmysl a u splňuje normy pro styk s alkoholem do 20%

        Vejde se tam přes pulitr vody prostě pulitr s rezervou na pěnu…

        Je to zvenku nalakovany vodním lakem kterej zas splňuje normu pro hračky…

        Takže to nevadí, když to bude člověk rtama ocucavat jak se bude chlastat… :)

        Krásně izoluje , udržuje studený pivo… :) Osobně vyzkoušeno.. a dá se úplně normálně ručně mejt..

        • nitraq  

          Pěkná práce, fakt. Ale já bych prostě nesnesl neprůhledný půllitr:)

          • Strakááč  

            Příště do něj tedy vyříznu čárku a vlepim čirej plast nebo pryskyřici?? :))

            To by bylo trapny.. njn dřív se naopak ze skla nepilo.. bylo jen dřevo…

            • Kubajsu  

              Keramika…

            • nitraq  

              Dřív taky nebylo pivo nic hezkýho na pohled, proto nikdo neřešil, že není vidět.

              • Strakááč  

                Tyvoleee co mě zajímá, to je pěna… a ta je nahoře… to jen co se vizuality týče..

                Ale hlavně mě zajímá chuť… a teplota… hlavně v létě..

                Ve dřevě ti vydrží pivo nejdýl studený, protože je to izolant.. např keramika, sklo, plech,plast to všechno je horší izolant.. :)

                Proto je drevenej pulitr fajn…

                • lukas aka mitro  

                  Hele ja vim prd jaky ty jsi pivopic, ale ja nikdy nemam problem, ze by mi pivo v kryglu zteplalo…

                  • Strakááč  

                    ale jooo ze sklenky se chlastá rychle… jenže ten dřevěnej nejni na chlastání ale na pití jednoo pivka na chuť nebo dvou… a nechceš to vyhrknout jak vodu.. jen to tak cucáš, tak aby to nezteplalo.. chápeš ne ? :D

                    • Kouba_2005  

                      Takže ti dřív zvětrá než zteplá :-D

                      • Strakááč  

                        To tak nevadí… tam jde o těch cca půl hodinky,hodinu navíc třeba… Když nechceš abyhned zvetralo tak musíš lejt „po skle“ tady, po dřevě.. :)

                    • lukas aka mitro  

                      Hele ono to zalezi, kolikate pivo to je. Prvni je tak na 1–3 napiti, podle chute a zizne. Pak tak na 3–4 hlty. Ucucavani piva se deje jenom ve stavu slusne nadranosti a to uz mi o chut tolik nejde:D

                      • Strakááč  

                        První mívám taky rychle… pokud nejni moc ledový, tak se dá vyhrknout celý za minutku…

                        Ale někdy si ho rád nechám hodinku a upijim po kousickach, když se pije něco lepšího…

          • kyl  

            Napiju se ze skla,keramiky,plas­tu i kovu ale dřevo bych do huby nedal.

            • Strakááč  

              nechápu, proč bys dřevo do huby nedal… přitom plast, to je mňamka… z toho bych chtěl pít denně… těch jedíků do sebe.. to je vono… :D

              dřevo samo o sobě je hned po sklu nejlepší materiál pro styk s potravinama i pitím… :) a na dřevěný prkýnku na krájení taky to plastový nemá… k tomu jak už jsme tisíckrát psal, to dřevo neuvěřitelně izoluje a drží tekutinu uvnitř na potřebnej teplotě, což žádnej z tebou jmenovaných metriálů nedokáže.. :)

              • lukas aka mitro  

                No ja jak si mam vybrat, jestli budu krajet maso a drevenem nebo plastovem prkynku, beru plastove, bo ho pak snaze umeju…

                • Strakááč  

                  tak jsou lidi co mají prkna na maso a mastný věci.. a pak na zeleninu atd… obojí se meje na styl přejetí kartáčem pod tekoucí vodou a to stačí..

                  nejlepší jsou ty hovada.. co mají dřevěný prkýnka a hodí to do myčky.. a vyndají tři klacky z toho prkýnka, nebo vyndají popraskaný zkroucený prkýnko a ještě se tomu diví :D

                  • Kouba_2005  

                    Ale jak je pak krásně čistý :-)

                    Prkýnka máme dřevěný každý na něco jinýho, na maso ale pořádnou „fošnu“. Všechno pravidelně napouštěný olejem. Umělý mi přijde hnus i čistý.

              • jIrI___  

                Z představy krájení potravin na dřevěném prkénku se mi zvedá kufr. Je třeba se smířit s tím, že ve spoustě ohledů už je dřevo dávno překonané. A i přesto zbývá dost aplikací, kde dřevo člověk těžko nahradí jiným materiále.

                • kyl  

                  Na krájení ho používám,s tím problém není ale nic dřevěného do pusy nedám.Už je sakra problém doktorka s tou dřevěnou špachtlí,aby se koukla na mandle.

                  • Georrge  

                    Takže pro tebe žádný nanuky.

                  • midlander  

                    já jsem si kdysi na táboře vyřezal i příbor včetně lžíce… :-) co třeba dřevěná píšťalka, taky ne?

                  • Strakááč  

                    a můžeš mi vysvětlit, co se ti stalo, že nedáš dřevo do pusy? kdybys mi dal tisícovku… vemu jemný piliny, nahážu je do jogurtu a sním je… :)

                    • Kouba_2005  

                      To sežereš i za míň :-)

                      • Strakááč  

                        to jo no.. :D záleží kolik pilin… a taky záleží kolikrát by mi to „míň“ dal.. :D :P

                    • Japhy  

                      Když jsem brousil trámy na půdě kvůli vestavbě, sežral jsem toho i přes respirátor pěkných pár deka a zadarmo.

                      • Strakááč  

                        :DD tak to já toho už musel sežrat… když dělám v truhlárně… a to táta má ještě celkem blbý odsávání.. takže to taky papám zadarmo… nejlepší jsou pak ty brikety v nose… :D nejlepší je taky když brousím na soustruhu… to se práší jako kráva po celej místnosti.. tam nejni žádný odsávání… a to je taky pochoutka…

                        • lukas aka mitro  

                          Docela fajn bylo, kdyz jsem brousil barvu z drevenych plotku terasy. Filtr na rucni pasovce sice neco pobral, ale furt se ucpaval. Tahat havici k vysavaci a jeste úposlouchat dalsi kraval se mi nechtelo. Po dvou polich jsem poridil polomacku a uz to bylo dobry. Dusil jsem se pak jenom jeden vecer namisto tri. Jenom zena rikala neco o priserne vrstve prachu na vsem v garazi a ze ma spinavou bundu, jak chodi do auta nebo tak neco.....Tak jsme to pak vzal vsechno od stropu hadici…

                        • Japhy  

                          A budeš machrovat jak by sis to zamíchal za těžký love do jogurtu :-) Pilinový sople jsou nejhorší.

                        • Georrge  

                          Však dřevo, to je vláknina, to je zdravý.

                    • kyl  

                      Prostě mě to natahuje.

                      • Strakááč  

                        a kolik měříš? bude to fungovat i u mně? mám jen 176cm a chtěl bych tak 182… zhruba… :)

                • p@X  

                  Radši zhnilý dřevo, než úlomky plastu…

                • Ivan  

                  Kupodivu bakterie na dřevěném prkýnku vydrží živé podstatně kratší dobu než na plastovém, takže z hygienického hlediska je dřevo lepší než plast.

                  • Strakááč  

                    né nadarmo se krájí maso na dřevěném prkýnku u řezníka…

                    • mischel  

                      Kdyz by bylo neco spatneho na drevenem prkynku, tak je nemaji reznici a atd.

                      Osobne mam oboje, ale maso krajim na drevenem.

                      https://www.ceskestavby.cz/…a-24036.html

                      • lukas aka mitro  

                        ALe ta rgumentace jim „trochu“ pokulhava

                        "Nepříliš zpochybňované předpoklady, že bakterie dokážou lépe přežít spíše na dřevu než na plastu, byly již ověřovány a ze srovnání vyšla vítězně právě prkénka dřevěná, na kterých do tří minut po kontaminaci zahyne 99,9% bakterií, zatímco plastová nevykazovala žádný úhyn bakterií.

                        Jediným vysvětlením bylo, že dřevo obsahuje nějakou látku, která bakterie zabíjí. Faktem nicméně je, že dřevo po namočení i při znečištění „pracuje“, mění svou strukturu, podle teploty se roztahuje a smršťuje,což může mít na existenci mikroorganismů vliv­."

                  • Georrge  

                    No na novém prkýnku možná, ale na rozřezaném rozpraskaném prkýnku? Navíc je dřevo pórovité, tak jak je na tom s hygienou po nějaké době, až to do toho dřeva všechno zaleze?

                    • Ivan  

                      Nejde o mechanické vlastnosti, ale nejspíš o chemii. Dřevo je zřejmě do určité míry přirozeně baktericidní.

                  • lukas aka mitro  

                    Prkynko na maso pouziju a jde do mycky. Prkynka na zeleninu nebo pecivo oplachnu a necham uschnout…

                    Mi jde spis o to, ze na rozkrajenem prkynku se casto drzi kousky treba kureciho, ktere se blbe umyvaji. Ale mycka to zvladne levou zadni. A do mycky drevene prkynko nepatri. Takze pod maso plastove, a jak zacne byt rozkrajene, sup s nim pryc:)

              • kyl  

                Může mít vlastnosti jaké chce,dřevo prostě ne.A nějaké jedíky??Zhebneš tak jak tak,to mě nechává naprosto klidným.

    • Pedro404  

      Vytisknul sem si blatníček na exponovanej tlumič, zatim to vypadá, že bude fungovat dobře, a je to mnohem elegantnější než ta neoprénová hrůza, co prodává Commencal.

      • Strakááč  

        jen bych to udělal maličko sirší.. nebo to na boky necákne? :D

        co bys všechno dokázal vytisknout a jestli bys mi něco nějakou menší pičovinku nevytiskl ?

        • Pedro404  

          Je to široký jako pístnice, takže podle mě v pohodě.

          Pro ostatní lidi už ze zkušenosti netisknu, nedosahuju tak konzistentních výsledků, abych si to lajsnul.

      • jIrI___  

        Přetáhnul bych to více po obvodu pístnice, ať je ta výseč, kterou „stříška“ kryje co největší, aspoň kolem 130°.

        • Pedro404  

          Udělal sem to nejmenší, co podle mě může bejt funkční. Když se to neosvědčí, neni problém to rozšířit.

    • AppleBred  

      Tiež niečo z 3D tlače. Blatník na ochranu tlmiča na CTM Ridge. Kryje piestnicu tlmiča a 2 z 3 exponovaných čapov spodného váhadla a to v celom rozsahu zdvihu bez dotyku s rámom.

      Aktuálne ešte upravujem aj pre model Scroll 2018.

      • gaven  

        Super práce.

        Jen si říkám, že konstrukční řešení kola asi není úplně „ono“, když je tlumič takhle exponovaný. Teda soudím hlavně podle tvých fotek.

    • notobi  

      Rychlá improvizace k nahození bezdušáku z toho co dům dal jelikož na pumpě to bylo bez šance

      • lukas aka mitro  

        Ta paska je zbytecna:)

        • Strakááč  

          Aspoň jí rozeznas :)) a třeba se líp drží.. :)

        • notobi  

          postupoval jsem dle videa na netu pásku tam měl taky, a jelikož ta flaška neni ta zesílená radši jsem jí použil. foukal jsem to opatrně pak stačilo jen vypozorovat že ideální tlak je když flaška začíná šednout a plášť i pěkně zaskočil a potěší ušetřených cca 1200,– za podobnou origo pomůcku

          • mischel  

            Ja vyrobil zasobnik z hasicaku. Driv jsem mel taky PET lahev a fungovala taky dobre.

    • Narmex  

      Vyrobil jsem si servisní stojan na kolo Made in Cogaráždala. Poskládáno z věcí co jsem v garáži vyštrachal, cca 7hodin práce.

    • Japhy  

      Asi poněkud netypický příspěvek, ale rád bych se poradil předem, asi nejlíp by bodla rada od mistra zakladatele. Ještě před pár dny jsem nevěděl jak moc si tohle potřebuju vyrobit, tahám muzikantský cajky v plechových krabičkách od větrových bonbonů a jaksi chci být trochu za snoba. Sehnal jsem si pěknou proschlou švestku s hezkou kresbou a bádám jak tlusté nechat nejslabší stěny. Jak je švestka houževnatá, bude 5 mm stačit? Řešit léta nebo je to skoro jedno? Čím to pak nejlíp napustit, tungový olej? Ideálně něco po čem to co nejvíc ztmavne, ale lazurou to prasit nechci.

      • Strakááč  

        Hele švestka je hodně fajn dřevo, ale bacha celkem se láme a zas tolik se neštípe… Záleží na jak velkou krabičku chceš dávat ty nejtenci stěny… uvnitř to asi bejt může když budeš opatrnej.. na kraji bych ale nechal klidně víc jak 1.5cm abys to měl prostě pevnější… :) to máš v plánu frezovat??

        Léta neresit, a natrit to můžeš cimkoliv… tungovej olej klidně.. nebo můžeš zkusit nějakej tmavej vosk pokud chceš prirodu sežeň si včelí vosk rozpust ho a natri tím rozpalenym voskem, pak vem třeba fen nebo horkovzdusku a nech ho skapat nebo ho můžeš rozkestit koukni na net :) jak se to dělá s voskem

    • JohnDiFool  

      Vyrobil jsem sedlovou objímku a abych jí měl na co dát, dodělali jsme s kamarádem i zbytek rámu…

      • vana.i  

        Schody, lampičky.. všechno tisíc komentů a taková perla má zapadnout? Pokusím se to napravit: KLOBOUK DOLů! Snesl bych i trochu detailů

      • Jakobo  

        Taky tak, klobouk dolu! Pouzili jste nejakoku formu pri vytvrzovani? Nebo jak je to vyrobene?

      • Stingray  

        pěkná práce!

      • -b-n-x-  

        Jaj! To je krasny ram!

        Super :-)

    • jan.pernik  

      Lampička k teakovemu nábytku z moravského teaku :-)

      • Strakááč  

        Pěknej švestkovej teak :))

      • jIrI___  

        Spodní část pěkná, horní část lapač prachu :)

      • p@X  

        To je tak na chatu v r. 1970 :)

        • jan.pernik  

          Jsme staromódní. Ale co k masivu?

        • Strakááč  

          to dřevěný je moderně hranatý :D vršek je funkční stínítko elegantně řešený já v tom nevidím problém… :D

          • jan.pernik  

            Děkuji náčelníku, že jsi se mne zastal. Navíc to stínítko jsem svařoval (2.4mm drát) a šil taky sám.

            • Strakááč  

              :) jako někdo tohle třeba nemusí ale neřekl bych že to je staromódní… tohle se dostává zpět do módy, protože z toho hlavně nebolí oči jak z klasickýho světla… ale možná ybch příště to stínítko udělal hranatější aby to trošku víc ladilo… nebo podstavci té lampičky bych uřezal růžky aby to byl jakoby osmiuhelník a tu tyčku taky tak nejlépe… ale to už je složitejší.. to by se k tomu kulatýmu vršku hodilo a přitom by to vypadalo moderně :)

    • gersa  

      Ač máme auto nadprůměrných rozměrů, stále se nedostává místo. Od jara do podzimu sebou taháme kola, většinou pět, někdy i sedm, rozhodl jsem se pro řešení se zvednutou podlahou. Už loni jsem nouzově „spícíhl“ před letní dovolenou verzi z OSB desky s jednoduchými nožičkami z OBI. Nicméně OSB deska nepřežila zimní lyžování v Itálii, kdy se pod nákladem věci zlomily nožičky. Navíc tím že to bylo neukotvené, při prázdném autě celá deska cestovala za jízdy po autě

      Tohle je verze 2.0, kdy jsem ze zbytků OSB desky udělal přední nohy do kolejnic pro třetí řadu sedaček, zadní nohy použil původní a podložil je vzorkem podlahy z krámku u nás v domě aby se nebořily do podlahy

      Jsem zvědavý, jak se tahle verze osvědčí, další varianta by pak musela být z kovu u nějakého zámečníka

      • zdenek  

        Pěkný.

        Jak (z čeho) máš udělané to uchycení pro přední vidlici?

        • gersa  

          Odtud

          • Luke96  

            Na tenhle držák jsem nedávno narazil, je to pěkně udělané za rozumné peníze.Kdysi jsem něco podobného sháněl na pevnou osu a nesehnal, tak jsem bastlil.

            Neklátí se v tom kolo, když je upnuté takhle na kolmo?

            • gersa  

              Když to fest dotáhneš, tak ne

              Držák jsem přišrouboval k desce

          • Marskatin  

            Měn a těch sránkách zaujalo tohle

    • wego1991  

      Otázka na truhláře – která deska bude lepší na použití pro venkovní stůl (bude pod střechou). Buď obyč borovice (ošetřil bych ji lakem) nebo tato buková (taky bych ošetřil lakem) a nebo tato akátová (již ošetřena olejem).

      Jedná se mi o to jestli má smysl platit za dražší, nebo časem – jednou za 2,3,? roky bude chtít deska vyměnit a nemá smysl kupovat dražší a klidně vzít tu obyč za pár šupů?

      • lukas aka mitro  

        Tvrdsi drevo ma nizsi qocijent dojebatelnost padajicim nadobim…

        • wego1991  

          Koeficientu dojebatelnosti rozumím. Házet na to nádobí nemám v plánu. Spíš mi jde co s těma deskama udělá vzdušná vlhkost a kolísající teploty (venkovní čili cca –20 až +40). Jestli to bude u všech desek výše plus mínus stejné a nemá cenu to řešit a vzít klidně tu levnější. O těch pár stovek navíc mi nejde, ale zatím mám náklady na 0,– tak se mi líbí to udělat za co nejméně peněz.

          • lukas aka mitro  

            My mame stul, zidle a lavice z masivu z dubu…pod strechou, naolejovane…a nic tomu nevadi…

            • wego1991  

              jo tak dub i buk je kvalita. Borovice bude (asi) takový lepší smrk, takže ta výdrž nebude jako u dubu, buku, ale snad to něco vydrží. Zkusím to a uvidím pár let to snad vydrží.

              • kerim  

                Asi bych doporučil ten akát, pokud to nechceš brzo dělat znovu. Buk je dobrej, ale ne na venkovní použití, ta borovice , co z ní dělají tyhle spárovky je většinou hroznej sajrajt, dělá se to z vršků, řídký, sukatý dřevo a hlavně pozor na to, čím je to lepený, nebejvá to ani vlhku vzdorný. Navíc je strašně měkká. I když to nalakuješ, bude se hejbat a lak ti popraská, když už, tak nějakej ten olej, třeba Osmo – tvrdý voskový olej na podlahy(drahý ale dobrý).

                Jako, pokud jenom koupíš desku a flákneš na nějakou konstrukci, tak je to celkem jedno, ale pokud na tom strávíš nějakej čas – je to škoda práce :-)

                • wego1991  

                  Vyrábím si právě podnoží ze železa. Takže desku chci jen chytit samořezkama ke konstrukci. Myšlenka je taková, že pod deskou bude na konstrukci plocháč dookola a cca 30+ děr v plocháči. Desku dám na zem, na to ustavím vzhůru nohama stůl a přichytím samořezkama do dřeva. Desky mají jen 18 mm, tak se obávám co to udělá, ale pokud budou samožerky třeba dl. 15 mm (plocháč cca 3,4 mm), tak by měly být ve dřevě jen nějakých 11, 12 mm, což by snad nemuselo dělat škodu(?).

              • Strakááč  

                buk ti nevydrží :D pevnostně ano.. ale venku bude zachvilku hnusnej plesnivej i pod lakem… prostě se ven nehodí… dubový nábytek taky nic extra.. venku dub zešedne na slunci… a je taky nehezkej… i přes olejování a bůh ví co.. hlavně dub nevoskovat… sleze to z něj jak barva.. to samý platí o jakýchkoliv barv, lazur atd… dub jedině olejovat klasickým mastným olejen a to klidně každej rok než začne sezona… jinak to nebude hezký…

                borovice je vhodná, ale musí být pod střechou nejlíp natřít lazurou, nebo vosk a olejem se taky nic nezkazí jen vzhled není jinak zvlášť super jak u jiných dřev… např modřín je též jako akát hodně vhodný dřevo…

                kdo chce aby mu dřevo venku vydrželo všechno.. chce to každý rok přetřít olejem a spíš doporučuju jakýkoliv hustší olej.. klidně vyjetej motorovej… proti hnití nohou je dobrý dát plechovky pod nohy naplinit olejem a nechat tejden, dva tejdny nacucat :D

      • kandik psi zub  

        Akat.

        • wego1991  

          Byl sem teď v Obi a akat neměli. A 800×400×18 mm je moc úzké (ze dvou desek se mi to dělat nechce) , takže sem se asi rozhodl pro buk v rozměru 800×600×18 mm za 499 Kč. Borce sem se ptal a potvrdil to s tím lepidlem kterým je ta sparovka spojena, že není děláno na déšť, ale pod střechou by to vadil nemělo. A co se týče vrtání říkal, že jo akorát něčím malým předvrtat.

          Edit: a deska je surová takže nějaký lak, olej – má někdo tip (nejlépe taky z OBI).

          • Strakááč  

            do obi na rady nechoď :D to jsou spíš kutilové než aby veděli co doporučují… buk jsi nevybral až tak dobře… to ta borovice bude mnohem lepší… dělal jsem si z buku tehdy basebolku z jednoho kusu, nalakoval vechal jí v altánu kde je vlhkost jako venku ale je to pod střechou a basebolka se mi zkroutila a pod lakem trošku chytla plíseň…

            tu spárovku nevím, jestli lepili lepidlem D2 nebo D3 d snese vyšší vlhkost vzduchu nikoliv vodu… a D2 nesnese ani vlhkost.. pak existuje D4 který je odolný vůči vodě a na 100% se nerozlepí

            Podle mě ty spárovky z obi lepí D2 lepidlem.. ale jen proto že to je pak levnější.. ale pravdu neznám a může to být slepený i D3 lepidlem…

      • Strakááč  

        asi takhle…

        borovice vydrží pod střechou mraky let… akát by ti vydržel i na dešti mraky let jak borovice… buk absolutně nevhodná dřevina.. kroutí se, na vyšší vlhkosti i pod střechou může plesnivět a následně hnít pokud nebude ošetřen.. ale i tak třeba pod lakem nebo po naolejování se může stát že na něm bude plíseň (černý tečky) prostě nedoporučuju…

        borovice je nejlevnější a řekl bych v pohodě vhodná… nelakoval bych jí ale… navoskoval nebo naolejoval… proč? protože lak těžko zrenovuješ po čase.. olejovanej stůl jen přebrousíš lehce a znova naolejuješ stejný to je s voskem.. a hlavně se to dřevo neuzavře úplně.. dokáže reagovat s vlhkostí …

        pokud ho chceš nafurt a mít dle mě i zajímavější vzhled, dej akát… ten ti může venku i zmoknout a nic se nestane… je to pevnější dřevo jak borovice…

        ten akát doporučuju přejet drátěným kartáčem ve vrtačce a následně nylonovým kartáčem ve vrtačce.. uděláš tím hluboký rýhy do dřeva.. tím ocelovým a tím nylonovým to zahladíš, že ten povrch nebude ostrý a plnej třísek…

        to vydrácání dřeva je už delší dobu moderní a věř, že když to vydrásáš pořádně, budou ho lidi obdivovat.. :D

        • wego1991  

          Koupil sem tuhle sparovka https://www.obi.cz/…cm/p/5027479 ale zítra ji budu vracet – chtěl sem větší 100×60×18 ale na tu bych čekal do 17. července :D Nakonec sem dnes u našich na chatě našel starou desku ze 3 kusů cca 100×76×25 pokud si to pamatuji dobre, ale co to je za dřevo nevím (je světlé – foto nemám). Zítra pokud bude čas, tak budu stříkat základem a finalkou konstrukci a prebrousim desku a budu natírat bezbarvým lakem, tak to vyfotím a možná někdo poznáte co to je za dřevo.

          • Strakááč  

            poznám no.. :D

            chápu to dobře… chceš svařit stůl a na to hodit jen desku ? vosk by byl lepší jak lak.. ale jak chceš…

            • wego1991  

              Rám už mám hotový. Budu ho stříkat základem, pak matnou černou – přemýšlel sem, že bych to dal známému na komaxit, ale to by trvalo řádově 2, 3 týdny a taky by to něco málo stálo. S použitím staré desky mě to bude stát jen lak (219 Kč – zbytek laku uziju i jinde) a vruty (85 Kč – za 200 ks).

              V čem je vosk lepší? Kdy je lepší (u jakého dřeva) použít vosk oproti laku? Nerozumím tomu, tak si rád nechám poradit.

            • wego1991  

              Tak posílám desku. Co to může být buk, dub?

              • Strakááč  

                chtělo by to víc z blízka… jakože těžko to poznám, když to nevidím v reálu… tohle určite dub nebude…

                podle narůžovělý barvy bych řekl buk.. ale nevidím tam zrcátka.. pokud neví někdo co to znamená… to jsou takový ty tečky na bukovém dřevě…

                dál bych tipoval, že to bude bříza, ale ta barva je nějak moc do růžova… a další tip je javor, ale taky je to na něj moc růžový…

                dírky ve dřevě od červa bejvají jak v bříze, tak v buku…

                poslední dlovo zní buk… :D ale jistej si nejsem musel bych to mít před očima nebo si to i osahat a i vůně dřeva prozradí… :)

                zvláštní je že podle vůně dokážu poznat dost dřev…

                • Ivan  

                  Sice je to plesnivé jako buk, ale ten to IMHO nebude. Chybí tomu (nebo je nevidím) charakteristické čárky a léta se mi zdají moc výrazná. Bříza to taky není. Možná jasan.

                  • Strakááč  

                    jasan stopro ne, ten má pórovité letní letokruhy… charakteristické čárky jsou právě ty zrcátka.. konkr=tně zrcátko ujsou ty tečky nebo právě čárky. podle toho jak je dřevo proříznuto.. věř mi nebo ne.. ale po pár letech právě vypadá buk dost podobně tomuhle… napadla mě ještě olše, ale ta má většinou zajímavější kresbu a nevýrazný leta a je červenejší… javor má stejný szrcátka jako buk a má s ním dost společného od hladký kůry, stavby dřeva až po jejich vlastnosti… ten to nebude taky nejspíš… javor ztmavne a je sytější žlutej… bříza byl takovej tip, protože ta hraje různýma barvama a ty leta mi přišli dost povědomý ale z břízy se takhle spárovka moc nedělá… jako truhlářská dřevina to není.. používá se bříza leda do sauny na lehátka atd.. dál se použávala na dětský židličky a dětský hračky kvůli obrábění, měkkosti a absolutní nezávadnosti…a dobře se poracovávala hlavně dřív… dál se používá na překližky, protože se z těch křivých stromů truhlářsky těžko použitelných který se strašně kroutí dělají dýhy na ty překližky.. a je to levný dřevo… z toho spárovka taky nebude…

                    já jsem pro buk… a vsadil bych se o pětikilo že to jasan není… a vsadil bych se o druhý pětikilo že je to buk.. :D

                    • Ivan  

                      No chtělo by to vidět naživo. S bukem, dubem, břízou i olší mám dost naděláno, jasan jsem jen tipnul podle obrázků, vlastní zkušenost nemám. Třeba to ten buk je, ale nezdá se mi to.

                      • Strakááč  

                        Řekl bych že to buk bude.. viděl jsem věci z kolny ze staryho buku a vypadalo to takhle…

                        Já např s brizou dělal hodně málo.. kdežto, jasan, dub, buk, olse, smrk, borovice, modrin, javor, třešeň… je pro mě celkem běžný dřevo… s jilmem jsem taky dělal, s lipou, topolem, svestkou, hrusen, jablon, broskvon,, skumpa, akat, nějaký ty cizí mahagony atd… Dělal jsem dokonce i z trnky… kdo chcete násadu na kladivo na furt, dojdete podriznout poradnej kminek trnky, rozstipnete to nebo nestipejte a vemte menší kminek… je to neskutečně tvrdý dřevo… :)

                        Dělají se z trnky super třeba párárka… Nebo nějaký malý dřevěný detaily…

                        Násady na dlato, že se jen tak neroztluče… atd…

                • wego1991  

                  Obrousil sem to a dřevo bylo fakt pěkné – hodně světlé. Foto po broušení bohužel nemám. Jen po jedné vrstvě https://www.obi.cz/…-l/p/3647799 v odstínu Vlašský ořech – takže to je oproti originálu hodně tmavé. Foto asi nepomůže (foceno na půdě s bleskem) ale i tak jej přidám.

                  • Ivan  

                    Na pracovní plochy bych místo silnovrstvé lazury radši použil něco na bázi oleje nebo vosku. Už léta nedělám s ničím jiným než nátěrovými hmotami od Osmo a na nic lepšího jsem zatím nepřišel. Je to tedy strašně drahé, ale asi se to nakonec kvůli kvalitě vyplatí a navíc mám jako solidní zákazník u místního prodejce slevu ;-).

                    • wego1991  

                      Na ten Osmo sem se díval (výše ho někdo zmiňoval), ale je to drahé jako prase – respektive na starou desku, která kdo ví co vydrží mi to nedávalo smysl kupovat.

                  • Strakááč  

                    Lazura… zase špatně… a proč jsi to nechal rozlepený? Asi to jinak nešlo, co.. njn…

                    Příště akat napustenej olejem a máš hotovo… a na furt…

                    Lazury jsou sracky… Když už,tak slabovrstvou.. silnovrstva je jak když to natres barvou…

                    Jdeš pro radu a nakonec si to udeláš stejně po svojom…

                    Řepkovej olej za pár korun abylo by to lepší jak tohle…

                    • wego1991  

                      Známý mi to dopurucil, že tím má natrenou chatu a i po 5 letech to vypadá furt stejně. Tak sem to zkusil, odstín se mi líbí, takže sem spokojen. Že to není podle high end technologie mi je jedno. Jestli to vydrží rok, 2, 5 a více mi je celkem fuk – nová deska je to nejmenší. Teď ji jenom chci rychle, protože už mě nebaví se pro kafe zohybat na zem :)

                      • Strakááč  

                        Tak to jo, ale olej by stál pár korun…

                        • jIrI___  

                          Jak se ten olej pak chová? Nešpiní třeba bílé oblečení apod.?

                          • Strakááč  

                            no musí se trochu vsáknout… kvůli tomu se spíš používá vosk.. olej je např na židle nevhodnej, protože právě bílý oblečení umastí někdy až nevratně… bílou košili o stůl asi lehce umastíš… viditelný to až tak nebude a hlavně se to vypere… nebo právě vysichavej olej kterej koupíš jko nátěrovou hmotu a ten ničemu nevadí...... případně se ten olej řeší prostě ubrusem… od toho ubrus je, aby se neušpinil stůl, i lidi např o zásmolek nebo tak… ale ten olej např po měsíci je v pohodě.. záleží na dřevině… nejlepší je dřevo naolejovat a po zaschnutí předřít tím tvrdým včelím voskem a horkovzduškou natavit pořádně až se to vsákne.. až to vyschne tak to chce přeleštit hadrem nebo nejlíp kůží… a vypadá to líp jak lak… dá se to snadno obnovit… obnovení je jendoduchý.. vemeš smirek přejedeš to až na materiál znovu naolejuješ a na to vosk… nebo jen vosk… a znovu zaleštíš… když jde stůl vyčistit od špíny, nemusí se brousit.. po vyčistění rovnou nanést vosk a hotovo šmiceč..

                      • Strakááč  

                        Jinak my tím taky někdy natirame........ zadnej zázrak.. a jak říkám.. Když už, tak slabovrsrvou.. skrz tu ta vida se idpari ale skrz silnovrsrvou ne… ta není paropropustná

                  • vn25  

                    Myslím že je to hruška

    • Soreno  

      Kbyby někdo chtěl „stylovej“ držák na slunečník :))

    • kuklic  

      Zdravim. Mám brzdy slx 7000 a řazení xt 8000 na společné objímce I spec II. I když se dá řazení vůči brzdám trochu pootočit či posunout, to rozpětí je tak malé, že mě nevyhovuje. Buď si lámu palec při řazení, nebo mi zase nesedí prsty na brz. páčce. Je to k pos… Na to, že je to skoro nejvyšší řazení od shimana, tak ergonomie špatná. Rozhodl jsem se pro objímku zvlášť k řazení a zvlášť k brzdám. Možnost 1. koupit speciální objímku např. od kcnc za cca 750 kč. Možnost 2. má varianta samodomo. Celkem mě to vyšlo na cca 240 kč. Koupil jsem obyč. sedlovou objímku 27,2 mm, z držáku řazení jsem část odpiloval tak, abych ji dostal do nové objímky. V objímce jsem vyvrtal díru na „nosík“ na držáku. Rozdíl v průměru řídítek a objímky jsem vypodložil kusem gumy a plíšku. Čekněte na foto a těším se na komenty. :) Při jízdě zatím nevyzkoušeno, ale funguje to. Není to finální verze – nová objímka řazení se trochu protáčí vůči řídítkům – musím vymyslet jiný „těsnění“ než guma a plech.

    • lukas aka mitro  

      Uz par let se mi v krabici valel Hammerschmidt a porad nebyl cas ho na kolo nainstalovat. Taky to bylo tim, ze je nutne mit na ramu iscg 03/05.

      Jde o to, te Hammer jsou kliky, ktere maji integrovanou planetovou prevodovku (a je to snad 10 let stara novinka…v Ove jsme proste zpatecnici:)m pri zablokovane prevodovce je primy prenos sily na 22z pilu, pri odblokovane prevodovce je zprevodovani „do rychla“ a efektivne se 22z pila chova jako 32z (toci se rychleji nez kliky). Vznikly moment je treba kompenzovat a proto se prevodovka musi chytnout k ramu a nestaci mit ISCG adapter pod misku. To byl trochu kamen urazu a zaroven vyzva. Jak to vymyslet a udelat. A proto pridavam nekolik fotek a popis:) Navic cely system je docela citlivy na presnou sirku mufny.

      Klicove bylo vybrat misto, do ktereho by se adapter chytnuty pod misku dal ukotvit, aby se dosahlo kompenzace momentu od prevodovky. Nastesti RB ma kravskou osu kousek od stredu, ktera je pruchozi a ma otvor prumeru 12mm…takze cil byl jasny, ted to vyspekulovat.

      Takze vse zacalo 3mm tlusty nerezovym plechem a po trech vecerech vymysleni a kuteni bylo hotovo. Jako vzdy nebylo cilem perfektni technicke reseni, kde bych si nechal adapter vypalit z plechu laserem a osu nechal vytocit na soustruhu. Ale mne prace rukama bavi. Casto to neni uplne „hezke“ a profi, ale to mne nesere.

      (fotky se prehazou, ale takovy je BF)

      foto 1) vychozi material a polotovat ISCG adapteru na odmereni a prerysocani na plech. Vyvrtat diru prumeru mufny jsem si netroufal (nemam stupnovity vrtak a ikdybych mel, bal bych se o jeho vydrz a zda to vydrzi vrtacka:)

      foto 2) odvrtavani…co nejvic matrose ven, zbytek vylamat. Vrtano na vrtacce jihokov VS 13 s frekvencnim menicem,,,,nejaka cina by se asi posrala…

      foto 3) odvrtano, vylamano, ted pilnik a jedem

      foto 4) odbrouseno a ted vyrezat zavity pro uchyceni. M6 do nerezu nesel uplne snadno, ale stacilo radne mazat a vyslo to.

      foto 5) rvni prototyp drzaku. Aji dira pro chyceni do osy uz je na miste.

      foto 6) Na ramu to sedi, pojisteni adapteru sroubem skrz osu funguje.

      foto 7) nahozena zadni cast prevodovky.

      Techhnicka: viz pozadavek na sirku mufny – 73mm – pochopitelne 3mm plech by sirku mufny zvetsil. Takze nezbylo nez vzit frezu stredoveho slozeni a ty 3mm vhodne ubrat. Slo to pomalu, ale nastesti materialu bylo dost – teda tak nejak akorat – a po nekolika iteracich jsem sirku mufny ramu srazil na 70mm coz dalo vyslednou sirku pro zastavbu do spravnych cisel.

      foto 8) ochyceni adapteru do osy sroubem s sestihrannou hlavou mi prislo takove kravske (a to i na sedlaka z ovy…). Navic o nejakem vystredeni do osy a vymezenim vule jsem si mohl nechat jenom zdat a davat tam M12 sroub jsem nechtel (krom jinych trabli, zavit M12 do 3mm plechu neni to prave). Vzal jsem teda dva M10 srouby se zapustnou hlavou – kuzel zapustne hlavy se hezky vystredi v kulatem otvoru osy, Vrtnul je durch 8mm vrtakem a z jedne strany udelal zahloubeni pro pro hlavu imbusoveho sroubu (zahloubeni prumer 13mm, sroub M8 × 80mm),

      V tehle chvili byla technologie odlazena, ale ukazalo se, ze na vyfrezovanem ramu je malo mista mezi predovovkou a zadni stavbou a ze vedeni pro bovden prevodovky koliduje se spodni ramovou trubkou. Resenim bylo celou prevoodovku otocit o cca 15 strupnuu dopredu…tedy vyroba nove adapteru.

      Foto 9) novy adapter, uz i trochu profiilovany. Opej jenom stolni vrtacka, flexa, stolni bruska, pilniky a dreml:)

      foto 10) Sestavena osa na adapteru. Dva provrtane srouby se vlozi do osy zadni stavby a stahnou se pruchozim sroubem proti sobe. Tim se vystredi a zaroven ukotvi. Z druhe strany adapteru je sroub osy pojisten kontramatkou. Kuzelova hlava sroubu na strane prevodovky byla z cela zbrousena tak, aby mela spravnou vysku a podeprela adapter tak, aby se po pritazeni neohnul od olochy dane celem mufny.

      foto 11) adapter nasroubovany na prevodovku. Jeden sroub bylo treba riznout, aby nelezl do ramove trubky. Vychazlo to presne na misto svaru, kde jsem do ramu nechtel vrtat diru. Tim, ja byl cely system vice posunut po frezovani mufnnym, dochazelo ke kolizi zadni strany prevodovky se zadni stavbou…takze dreml a jedem.....

      foto 12) nainstalovane, fungujici, pohoda, retro. Kloboukova matka jako kontramatka na ose.

      • midlander  

        Uff, slušnej vývoj. A mezitím jsi stihl ještě přestříkat rám z červené na bílou? ;-)

        • lukas aka mitro  

          Neee…cerveny je plonkovni ram, na kterem jsem to odmeroval a zkousrl a nacislo pak udelal na kole. Ciste z toho dubodu, ze samotny ram na stojanu zabiral mene mista…

          Ten cerveny ram je nahradni, kdyby bily prasknul ..... Popraskal jeste vice:D

          Jinak vysledny adapter by sel vide vytvarovat a odlehcit, ale uz jsem to chtel mit nahozene a ne se s tim mrcasit dalsi vecer…dodelavka asi nrkdy v zime…

      • krabica  

        Ještě to aspoň hoď do laku. :-)

    • antuch  

      Tak já taky něco dám, ikdyž v mým případě jsou to spíš jen úpravy…stavím malé kolo 20", rám jsem očesal od zbytečných navářek (držáky bowdenů, čepy brzd, vzpěry zadní stavby), upravil zadní patky (odlehčil a předělal na kotouč), upravil adaptér třmenu (v první fázi na kotouč 160 mm, ale bylo to jako pěst na oko, takže nakonec 140 mm)…nakonec lak…kolo ještě není final…

      Dále jsem upravil řazení (obrousil a upravil objímku:-)) a trochu jsem očesal středový složení…

      Na fotce je provizorní vidlice, ta správná skončila na celnici:-D

      • Vilém  

        Dobra prasarna.

      • Pedro404  

        Proč ten polep Qayron?

        • antuch  

          podívej se, co je na těch krabicích vzadu za kolem a pochopíš:-D

          • Pedro404  

            Ale ten rám původně Qayron neni? Vypadá to, že si z něj sundaval lak? Takže to je prostě jenom z oddanosti k zaměstnavateli?

            • antuch  

              no, je to rám Apache Beetle…předpro­dukční rám. Lakování se mi podařilo až napodruhý. Nejdřív měl být ,,brutal finish" s lehkým nádechem do fialový udělaný bezbarvým lakem. Ale lak se nechytl, tak to šlo dolu a udělal se stříbrná nějakýma střípkama nebo co…efektem je, že to vypadá jako surový rám, ale je to lak. Na světle to je hodně hezký.

              A co se týká ododanosti…řekněme, že chystáme dětská kola s logem Q a zatím si jen tak hrajeme s geo a komponenty. Tohle je hodně zbastlený, zvlášť ty zadní patky, který sem si upravoval a je to prostě DYI…ale pokud člověk chce kotouče, tak moc šancí na koupí běžný produkce holého rámu není, zatím není…

      • midlander  

        ta zadní patka je taková „hrubá“, ale jinak se mi to líbí, to jo.

      • gersa  

        Jsem druhý týden s dětmi v Rakousku/Německu a 20" rám na kotoučovky by se sakra hodil. Škoda že než bude něco k mání, tak nejmladší z této velikosti vyroste

        Za mě každopádně super práce

    • kerim  

      Včera večer pršelo,tak jsem po zkušenostech z minulého víkendu potunil věci na opravu bezduší ..

      • jIrI___  

        Super, tohle se mí líbí i dává smysl.

      • Nickman  

        wow!

      • mr.nikdo  

        Hodne dobre!

      • allrose  

        Taky sem kunil a na to samé téma,také včera..akorát to nemám tak hezké,ale fční to je a votom to je :))

        Po té co jsem čekal na nářadí z alíka a dočkal se nefunkčního „zařízení“(někdo psal ,že drží,ne ani náhodou) co mělo přijít do osy a přidání opravné sady na bezduše,jsem to vzdal a ukunil toto..ale nářadí v ose se nevzdávám a další bombičky do hlavovky..

    • nitraq  

      Dotaz na tesaře a kutily ohledně dřevěný terasy.

      Budu dělat terasovou podlahu na lodžii (1,5×5 m), prkna termoborovice 26×115 mm. Abych to měl co nejnižší a ze dveří byl jen minimální schůdek na prkna, tak byl plán použít jako podklad tytéž prkna. Jenže v návodu od výrobce se doporučuje mít podkladní hranolky minimálně 30 mm vysoký (měl bych 26, to je asi cajk) a max 50 mm široký (měl bych 115, řezat napříč je těžkej ofuk). Vizuální stránku neřešme, jde jen o funkci. Může s tím být nějaký problém? Dík

      • Strakááč  

        no hranolky by měli být co nejmasivnější ale zas ne moc… záleží na podkladu… na co to budeš dávat… jestli beton, štěrk nebo tak.. dál bych řešil jestli to bude venku pod střechou nebo venku na dešti a tak… hranolky ti shnijou dal bych plastový hranolky, ty ti tam zustanou věčně… ta vejška prken je klasika

        široký hranolky nevadí.. asi ti tam jen bude víc stát voda a může to začít snáž hnít… pokud máš na tu terasu čas se s tím patlat aby to bylo nejlepší.. vyhraj si hlavně s podkladem a těma hranolkama aby se to nijak nikam nehlo, nepropadlo, neťukalo atd..... úplně nejlepší jsem viděl vybetonovat pruhy do toho nasázet plastový hranolky s železnýma kolíkama který drží pak v betonu.. mezi ty pruhy štěrk, že voda steče a nedrží se tam vlhkost… profukuje pod tím dost vzduchu a tak…

        pomatuj… dřevo potřebuje dejchat aby nezhnilo… to je ta výška hranolků.. čím víc tam bude, tím líp… další věc.. hranolky ti shnijou pokud se bdou dotýkat země, betonu, atd.. plast je věčnej… a dobře se do něj šroubje… další věc, je mít nejlíp pod tím štěrk na odvod vlhkosti jak jsem psal..... další věc je pak samozřejmě nátěr.. nejlépe olej na terasy… nešetři.. a vydrží to :)

        nejmejší schůdek? nevím, radši bych se podřídil terase schůdkem, než to dát nízko a pak nadávat, že to shnilo…

        teras jsem udělal asi tak 4… a znám jednoho kterej jich dělá několik měsíčně… a dělali jsme ty terasy podle něj…

        plastový trámky, modřín nebo akát terasovky, olej na terasu a šroubuješ to…

        • Soreno  

          Jeste bych dal distancni podlozky mezi hranol a prkna, at to nelezi na sobe a netaha to do spary vodu.

          • lukas aka mitro  

            Podlozky doporucujes nejake? Neco takoveho taky planuju na terasu-betonova, maly sklon. Planoval jsem polozit hlinikove profily a na ne prdnou podlahu. Profily podlozit gumou a chytnout do podlahy terasy. Ten plast bude asi lepsi, bo se nebude muset podkladat.

            Pod terasou je predsin, krocejovy hluk neresim .. vysku taky ne, schod dolu nam bude vzdy.

      • ratel  

        Já mám termowood prkna na termowood hranolech 45×45 ,pod tím plastové nivelacni terče cca 5 let bez problémů. Ale nepotřeboval jsem šetřit výšku.

      • ELx  

        Když tam dáš nízký hranolky, tak se ti ta podlaha bude kroutit, nadzvedavat…

    • embi  

      Ahoj,

      je tu nekdo, kdo byl ochoten, prevest mi .stl model do 2D do jedne hladiny do .dwg? (CAD) Je to prace na 5–10 minut, ale nemam CAD software.

      Diky moc!

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.