• o5majkl

    Podařilo se Vám při servisování kola zničit nějakej komponent, nebo ste udělali při servisu nějakou hroznou blbost…?

    Inspirovala mě moje včerejší příhoda. Moje R7 MRD Absolute po jedný reklamaci opět začala vadnout-nízkej zdvih, poloviční chod… Vidlici sem rozebral, hezky máznul, nalil olej, složil a všechno luxusně chodilo-zdvih jak má bejt… Po 15ti kilometrech mi začal propouštět lock-out, tak sem myslel, že sem tam nalil málo oleje, kterej zpěnil a nedržel vidlici zamklou. Tak v práci rozeberu pravou nohu a když chci dolít olej, tak mi došlo, že sem tam předešlý den nelil dva a půlku olej, kterej máme v druhý místnosti pod stolem, ale brzdovou kapalinu DOT 4… No už sem si nepomoh-těsněníčka se naleptali, takže je musim vyměnit…

    Určitě nejsem jedinej „šikula“, kterýmu se povedlo něco podobnýho…

    • mr.antik  

      no hlavně že jsi to nevypil :-)

    • madcat  

      Pečlivý nalití oleje přesně 30 mm pod hranu korunky do NEzasunuté vidlice, zašroubování, a následný divení se jak to kurva, že jde do zdvihu jenom asi centimetr :). Následný odšroubování obou zátek, dumání, pátrání po příčinách, uvažování o zaseknutým „něčem“ ve vidlici, láteření, posléze zasunutí vidlice plné oleje s odšroubovanýma zátkama na doraz, vylití poloviny oleje na všechno kolem, včetně kotouče a brzd, a ještě jednou láteření, tentokrát ještě o dost peprnější :)

    • Ruprt2  

      mě kdysi spadl šroubovák na zem :-)

      • o5majkl  

        a sakra, to bych nikomu nepřál :)

      • scalar  

        No, doufám, že jsi zrovna neopravoval nějaký vesmírný modul :-)

      • xshreck  

        :-D u T29 mi v pondělí padalo z ruky všechno, co mi přišlo pod ruku xD :-D

      • Flegmatik  

        A jak ses s tím vypořádal Brandone? Nechceš si o tom promluvit? Steve.

      • Chiron  

        No to může být sakra problém…

      • Ruprt2  

        blbečci vymaštění.

        No tak se vám to nestalo, takové namachrované šampony mám nejraději.

        Já tu jdu s kůží na trh a nějací kokoti, co si tu zvyšujou sebevědomí, si ze mě akorát utahujou.

        • o5majkl  

          wtf???

          • Ruprt2  

            a ještě mluví cizím jazykem, abych vypadal jak blbec :-/

            • o5majkl  

              buď ti jeblo, nebo si z nás děláš prdel, nejsem si úplně jistej :)

              • lodyh  

                pobavil sem se:) teda doufám že to fór byl:)

              • Ruprt2  

                co znamená jeblo?

                • kyl  

                  Asi že ti trochu přeskočilo v hlavě když na popis problému s vidlou odpovíš že ti šroubovák jednou spadl na zem a druhej ti odpoví ve stejném duchu i se stejným smajlem a ty se začneš rozčilovat a nadávat.

      • capis  

        Pokud jsi byl zrovna v New Yorku na mrakodrapu, tak ty schdy ti nezávidím. Doufám jen, že jsi nezabil tím šroubovákem nějakého černocha, to se neodpouští.

    • Pedro404  

      Jednou sem nahodil řetěz a furt nějak divně klepal, tak sem se na to po pár ujetejch kilometrech mrknul a zjistil sem, že sem ho v ramínku přehazovačky protáh přes ten plíšek mezi kladkama tak, že o něj furt drhnul.

      Montoval sem octalinkovou středovou osu a předpokládal, že když na starym rámu levá miska dolehla přesně na rám, tak na novym to bude taky tak, takže sem jí přetáh až rupla.

      Když mi jednou ráno přišla první BB7ka brzda, tak sem zrovna koukal v posteli na noťasu na seriál, takže sem si akorát vzal třmen do rukou a při koukání sem jen tak točil kolečkama a smál se, jak to hezky funguje, dokud pístky nevyskočily ven a já to nedotáh tak, že už to nešlo vrátit zpátky.

      A nejdebilnější debilita nakonec- čet sem si tady, že se má v konusech náboje nechat trochu vůle, a vyložil sem si to tak, že mám nechat vůli v rychloupínáku. Takže sem si pak jel lesem tak 25 kmh a najednou ležim na zemi, zjišťuju co se stalo, a von se neutaženej upínák v předchozím sjezdu vyklepal a páčka se namotala do kotouče.

      Všechny tyhle věci se mi povedly v průběhu cca prvního půlroku co sem měl kolo, teď už se mi žádná podobná kravina snad nestane.

      • morgan2  

        Jo,tak s tim retezem se mi to stalo take,ale vsiml jsem si toho az pri dalsi vymene retezu :-)))

        • Blade  

          Jo, takhle si mladá taky nasadila řetěz. Ta packa, už byla skoro uhoblovaná, když jsem si toho všiml:)

          • xshreck  

            To se mi taky stalo, furt mi říkali že nemáš to blbě? Ne… pak zatočím a ono to fakt blbě bylo :-D

            • Chiron  

              Stalo se mi to taky když sem roztrhl řetěz, snýtuju řetěz, sednu na kolo, ujedu dva metry. A říkám si, „co je kua, proč to dělá takový bordel“ chvilku na to koukám, točím klikama jestli není rozdrbaný smyk a pak to uvidím. Nakonec sem vyšrouboval dolní kladku, a dal ho tak jak patří.

              • t100-CZ  

                hi hi tak aspoň nejsem sám komu se to také povedlo. Naštěstí jsem si toho všiml hned po prvním protočení klik…

                • yodock  

                  hlásím se do klubu. Stalo se mi to v Orlickejch horách u Kunštátské kaple. Bylo mokro, chcalo, takže se to zdařilo 2×.

                  • Advid  

                    To se mi stalo na silničce taky. Ale naštěstí jsem si toho hned všiml.

                  • hovanec  

                    Tak tohle se stalo snad každýmu,kdo si kolo spravuje sám a není pán bůh, aby se jednou nesplet. Jednou jsem takhle jel skoro celý trénink, než mi to došlo, naštěstí vozím na řetězu rychlospojku. :)

        • ouzo  

          poslušně hlásím, že se mi to taky stalo. Pro jistotu dvakrát :D

        • cukerko  

          Mne sa to stalo tiez fungoval som tak par dni, stale som sa divil ze mi tak drhne retaz:)

        • McBlacky  

          taky jsem to jednou takhle nasadil. Pak jsem přemýšlel proč a dospěl k názoru, že XT shadow je tak konstruovaná, že to k tomu dost svádí. Dával jsem řetěz snad do všech shi a sram kromě XX a nikdy by mě to ani nenapadlo.

      • Esi  

        řetěz se mi takhle povedl taky, než jsem si toho všimnul tak jsem si ještě rozšteloval přehazovačku jak jsem se smažil seřídit aby nechrčela :-), ale nejsem tak dobrej najel jsem na tom tak 400m když jsem šteloval tu přehazku, děsně to chrastilo :-)

      • zmolko  

        Mne sa stalo to isté s tou prehadzovačkou. Stále som nadával, že aké to mám mazivo, keď mi to stále vydáva také zvuky. Až raz kamoš na výjazde zistil, čím to je. Vďaka rýchlospojke som to prehodil a hneď sa ľahšie šlapalo! :-)

        • pelhrimov  

          Hlásím se také do klubu s tou překážející packou na ramínku přehazovačky :) Když jsem poprvé nýtoval, tak jsem si to na Čeřínku také takto hezky protáhl, zjistil jsem to ihned, ale už jsem neměl náladu na reprízu, tak jsem s tím dojel domů.

        • zmolko  

          A k čomu to tam vlastne je?

          • Esi  

            řekl bych že proto aby ti nevyletěl ve sjezdu řetěz mimo to ramínko protože potom by jsi to ramínko ohnul nebo ulomil nebo oboje při prvním šlápnutí :-)

            • zmolko  

              „ja si spis myslim ze to tam je proto, protoze kdyby to tam nebylo, tak by to tam chybelo.“ (wroum)

              :-D

            • Advid  

              Je to ale i na silničkách a tam se moc kamenité sjezdy nekonají. :)

              Nepočítám-li jednu reklamu s Lancem.

          • cukerko  

            Neviem, mal som 2 rovnake 9sp xt prehadzovacky, na jednej to bolo, na druhej nie:)

        • PHiLiPZ  

          +1 :)

      • Biker jak Pes  

        To s tím řetězem a přehazovačkou se mi podařilo taky, ale trochu jinak. Když jsem ulomil patku a přehazovačku namotal, tak se ten řetěz tam nějak dostal. V servisu nechápali :-)

      • Frostty  

        Ten řetěz bude snad bikerská povinost, taky se mi to v jistém pomatení smyslů nějakým způsobem podařilo.

        • ulda  

          přidávám se do klubu, zrovna jsem si koupil nový řetěz, šel jsem to projet, najel jsem na tom tak 4km než jsem přišel na to co dělá tak odporné zvuky :D

        • geondra  

          Jo, taky se mi to stalo. Řetěz po očistě, říkal jsem si, proč dělá tekovej bordel, asi jsem ho špatně namazal. Ujeto cca 40km

        • Djsunn  

          Taky si myslim že se tato patálie musela podařit každýmu. Chybama se ale člověk učí a víckrát se to už nestane.;-)

          • podvlada  

            Přesně.

            Mně se ale stala, když jsem na školním výletě opravoval kolo jedný holky, roznýtovala ve stoupání, není problém, mám nýtovačku, to bude hned, šup šup no a můžeme zase jet. Sakra, já debil to dal blbě… „jo? aha… to nevadí, hlavně že to už jede a táta to pak doma spraví, děkuju“ – no stejně jsem se styděl, co jsem to provedl :-)

            • Djsunn  

              To je nejlepší chtít někomu pomoct a eště mu to ve spěchu dokur..t. :-D

      • vsn  

        ja takhe z retezem najezdil asi 1000km nez sem si toho vsiml :D … predtim ale zase slejzal ze spodni kladky na stranu takze jsem si vicemene pomohl :D po „zajeti“ pak uz neslejzal kdyz jsem to prehodil :D

      • robin!1  

        Jo s tím řetězem se mi to nedávno povedlo taky.. a jelikož jsem celkem spěchal, tak jsem s tím nakonec jel 2km a až pak mi došlo, že to není nový řetěz co si sedá, ale zarážka přehazovačky :-D

      • t29  

        Hlásím se do klubu omylných provlékačů řetězu, došlo mi to až po ujetí 15 km :)

        Sram spojka na C9 je nějaká těsná, nasadit šla, ale rozpojit rukama už jsem ji nedokázal, tak zbylo jenom rozebrání kladky :)

      • DoomHammer  

        dneska jsem byl taky šikovnej :-) nasazoval jsem řetěz a hurá :-) protáhl jsem ho blbě :-)

        ještěže mám spojky

      • kotas88  

        S tim retezem se hlasim taky do fronty:D Akorat jsem u toho jeste ladil presmyk, takze jsem si toho vsiml jeste pred vyjezdem:D Ale trvalo to, nez me to napadlo:D Prvni jsem myslel, ze se asi musi rozchodit retez (delal jsem to poprve) :D:D

      • Pavouk88  

        S tím ramínkem se mě to taky povedlo :D Najel jsem s tím asi 50km :))))

    • o5majkl  

      eště mam jeden dobrej…

      chlapík chtěl na silničce prohodit starý Veloce kliky na nový karbonový Chorusy. Nešla mi povolit levá miska, tak sem si rám ve stojanu otočil, abych k tomu měl lepší přístup… No a nové kliky sem samozřejmě namontoval obráceně :) stáli sme u toho tři a nikdo si toho nevšimnul…

    • pepek  

      Mně se takové věci nestávají ( :-) Ale bývalá kolegyně se pochválila, že když dostala nové kolo, tak zjistila, že několik šroubků není dotažených. Tak se rozhořčila a šroubky dotáhla. (Prý to pak ale vůbec nechtělo řadit)

      • Duppy123456789  

        Tak to je hodně fake :D

        • vikicek  

          co je na tom fake ? měl by sis ujasnit pojmy :)

          • Duppy123456789  

            ani ne, fake je to co pani udělala…

            • duk  

              Pořád něják nechápu co je na tom za fake? :-D

            • jIrI___  

              Překlad anglického výrazu „fake“:

              podstatné jméno:

              padělek

              podvodník

              napodobenina

              falzifikát

              šarlatán

              sloveso:

              předstírat

              filmovat

              padělat

              falšovat

              Nic o tom, že paní něco zfalšovala nebo byla šarlatán v tom pepkově příspěvku nevidím :)

      • onik  

        stydím se ale tohle sem udělal jednou taky :D ale bylo mi asi 13 :D a pak mi to hned došlo :D

        • LáďaH  

          Jj, já to taky jednou udělal, asi v 9-ti :-D

          • Pavel Priesel  

            Já když mi bylo asi 12 tak jsem přišel s novou prehazkou SIS za sousedem ( věk okolo 50) jestli by mi tu prehazovacku nepomohl seřídit… Už jsem si v ty době dokázal i prelouskat časopis Velo a tak jsem věděl že ty šroubky jsou hodní a spodní doraz… Nj to bylo ale jako mladýmu Pavlikovi těžko uvěřit a tak soused steloval a steloval a prehazka furt na prd a furt na prd… Pak mi řekl že budu muset hold jezdit jen na tři kolečka a že ty zbyly stejně nepotrebuju…

    • Duppy123456789  

      Navlečení řetězu do šaltru přes plíšek, několikrát sem dal novej ráfek a pak tamm zapoměl dát vložku, takže to krásně zasyčelo a taky jsem nedávno mladšímu bráchovi chtěl vyříznout závit pro košíček na pití (originální z fabriky bal opravdu ,,kvalitní´´ a když jsem tam zajel závitníkem, okamžitě se vytrhla ta závitová vložka (ani sem za to moc nebral…) Teď musim tu vložku někde sehnat, nevíte náhodou kde? ;-)

      • juli  

        Závitové vložky třeba Baumax – v krabičce víc kusů. Po kuse ve Feroně. Ještě potřebuješ speciální kleště pro aplikaci, nebo použij RU podle návodu na ParkTool.

      • Vilém  

        Nytovaci matky maji v kazde prodejne spojovaciho materialu. Roznytovat bez klesti jde upinakem.

    • HKou  

      Divení se, proč ta krytka čepu na paralelogramové vidlici je na tom čepu, který se míň špiní. Až, důlek v rámu prozradil, že to zase nebyla až taková krytka :)

    • oXide  

      O prázdninách jsem si chtěl u dědy na chalupě trochu namazat nějaké komponenty. Řekl jsem mu, jestli by mi nenašel olej a on, že ano a podal mi „sprej“. Já si samozřejmě nečetl co to je, předpokládal jsem, že to bude to, co jsem žádal. Nasadil jsem tyčinku a trochu jsem stříknul na pružinu do přehazky. Trochu jsem s ní pohnul tam a zpátky. Pak jsem na chvíli odešel a dal si něco k pití. Když jsem se vrátil, něšlo s ní ani hnout.

      No brejle dělaj svoje :). Bylo to nějaký lepidlo, naštěstí nebylo tak těžké se toho zbavit. Ale první reakce byl šok.

    • baboon  

      No tak kdysi jsem povolil u RUXe matku na noze aniž bych vypustil vzduch : od té doby máme v garáži na stropě mastnej flek..:D a například nedávno jsem přeplétal ráfek na silničce a po dokončení jsem zjistil, že díry nejsou v řadě, ale vyosené a samozřejmě, že jsem zvolil zrovna to špatné pořadí :D

      • midlander  

        To sem jednou opakoval několikrát, ten ráfek… první jsem zaplet asi na třetí pokus a pak duševně znaven nastoupil na další… stačily už jen dva pokusy… když to člověk nedělá každej den… ;o)

    • Bafoon  

      dám novej smyk, teflonový lanko – seřídím vezmu skřípačky podržím lanko a šmik-lup odskočil mi smyk :-)

    • bagr84  

      No u me vecna klasika – dosrany hlavy sroubu u shimano komponent (cervici na dorazech, imbusovy hlavy).

      Odmastovani kotoucu silokonovym olejem (kdyz ty clean star konzervy vypadaj vsechny stejne).

      Nic strasnyho, na frajery co vozi vidli celem vzad nemam :)

      • Djsunn  

        namazat kotouče sem zkoušel záměrně :-D … byla to celkem sranda (nečekal sem že to zezačátku nebude brzdit vůbec) ale po chvíli se to vybrzdilo

    • Jenda  

      prervanej sroub na tlumici u skareba – svine se to zaroubovava a ne vysroubovava jak na normalnich vidlich:-)

      praskla spodni cast na vzduchovym pistu na Tore co se do ni zasroubovava ten sroub co to drzi odspodu k vnejsim noham – dolejval jsem olej a nalil i do toho zavitu a svete div se pri dotahovani se nestlacil olej ale rupnul ten kus – vlastne takovej hydroforming:-)

      nekolik dojebanejch tesneni na Lyrikovi nez jsem si poradne zkouknul servisni videa

      mnoho prervanejch sroubu, zkurevejch zavitu a pod.

      Nicmene nejvic me pobavilo kdyz jsem asi 5 km pred cilem na extrem bike mostu prerval retez a jak jsem byl prositej tak mi snad 5 min trvalo nez jsem pochopil jak tam retez spravne nasadit.

    • Jenda  

      no a jeste jsem zapomnel na klasiku nejklasictejsi – vyhakly zadni vecko po oprave defektu :-) zlaty kotouce:-)

      • HKou  

        Na to kontruju nerozehnutou zavlackou. Nastesti mi desky vypadly do ruky pri oprave defektu :)

      • jan.vitek  

        Tak to se mi povedlo udělat mojí milé na půjčeném kole s oběma V-brzdama najednou – jak jsem byl zvyklej na svoje kotouče, prostě jsem jí jen nasadil kola a jelo se. Naštěstí jen z mírnýho kopce:-D

    • Peslezedirou  

      Minulý týden jsem nasadil nový řetěz s rychlospojkou, zdál se mi příliš dlouhý, tak jsem vzal nýtovač a šel jsem řetěz zkrátit, kouknu kde je rychlospojka, ale samozřejmě jsem řetěz roznýtoval asi 10cm od rychlospojky, tak mám řetěz se dvěma spojkama :-)

    • zmolko  

      Ja furt vymýšlam nejaké kraviny, skúšam všetko možné a väčšinou metódou pokus-omyl. Omylov je väčšinou viac ako pokusov. Skoro by som o tom mohol napísať knihu. No teraz z fleku si spomeniem asi len na jedno, jak som pri čistení mechanickej Hayes MX1 chcel zistiť ako funguje. Tak som odšrobovával každý šrób a točil som tým čapom, až som ho akosi pretočil. Dopadlo to tak, že som zháňal nový strmeň :-)

    • lodyh  

      kolega, přišla nová vidle, všechno si naměřil, nakreslil čáru, řezal, řezal… a pak zjistil že zapomněl představec:) volal mi, jestli se dá krk nastavit a nakonec to prodal na dětský kolo kde to tak tak vystačilo:)

    • alinceb  

      Těch kiksů se mi už povedlo víc, ale zase na druhou stranu chybama se člověk učí:)

      • Nejhorší byl asi na Treku. Poprvé v životě sem měnil střed anetušil jsem, jaký zavit má domek. Nevím, jak sem se díval na závit, žemě napadla taková kravina, ale začal sem tam misky šroubovat obráceně.Samoz­řejmě, že to nešlo. Strhal sem závit na miskách a co hůř i nadomku v rámu. Pak jsem ho musel asi na 5mm mikrobruskou odbrousit, abych tamnašrouboval střed:(
      • Pak klasika – špatně namotaný omotávky (obě stejným směrem).
      • Špatně napletený kola – že sem podělal trojitý křížení miřekli až v servise, kam sem to dal na centrování:)
      • Prohozený kladky v šaltru – pak se jedna netočila…
      • Dodraná sedlovka – v rámu zůstalo po pískování pár kuliček.Když sem zasunul novou sedlovku, tak se jedna dostala mezi ní a trubku audělala mi na sedlovce pořádnou zmiji:(
      • Strhaný „matky“ v zámcích sedlovek nebo závity čelechforbeců.

      Naštěstí ale zatím nic extra drahého, čeho bych musel litovat…:)

      • borda  

        jo, tak na blbe namotany omotavky aktualne koukam kazdej den :-). ale proste se mi to uz nechce premotavat

    • Thidney  

      Pár klasických nepochopitelných magořin

      • překřížení přetrženého řetězu při nýtování ve spěchu přizávodě. Moc daleko jsem nedojel :)
      • vyháknutý obě véčka po transportu kola v autě a následný rozjetíse z kopce dolů
      • asi bych měl zmínit dlohodobou absenci jakéhokoliv servisu na silničce.Po následné resustitaci kola mi Ječňák velmi klidně položil otázku –A na tom jsi fakt jezdil? Zatímco tón jeho hlasu křičel magore, magore,magore.
      • taky jsem jednou měnil pojistky v autě za jízdy. Zbytek osazenstva autana to nerado vzpomíná, asi tak jako já na to, když mi ujelo auto z kopce nadálnici při roztlačování :) Když na to tak vzpomínám, tak jsem sevyřádil při výjezdech po Evropě v Shade 100 a s kolem už jsem naprostov klidu…
      • JSt  

        …mi ujelo auto z kopce na dálnici při roztlačování…

        to je prisny :-DD

        • Stancek  

          Ujelo auto pri rozltacovani… :-D

          To mi pripomina moji akci, kdyzjsem u baraku zapadl s autem a nutne jem poteboval jet… v dosahu nikdo, kdo by pomohl, tak jsem natocil traktor, zaprahl auto a zkousel tahat, jenze toho snehu bylo fakt moc, traktor oholeny gumy, tak to nejelo… :-/ Tak do auta, jednicku, nechal jsem to hrabat, sed do traktoru a jel, jenomze jak se potom s takovym sprezenim zastavit, kdyz to auto potom zacalo jet? Nastesti kdyz jsem za jizdy presedlal do auta, zdechl motor, dal za jedna a zatahl rucku, tak traktor to nepretahl a chvili vydrzel hrabat na miste.

          Jinak k tematu.. jako vsichni spatne navedeny retez v prehazce a jeste jako mlady mojter kolja jsem zvysil na favoritce ucinnost brzd tim, ze jsem spalky nastavil tak, ze nemackaly rafek, ale plast… ono prece treni guma / guma je vetsi nez guma / olesteny rafek… no divil jsem se :-)

      • Frostty  

        Krásy života, hlavně ty véčka a to auto na dálnici:-D.

        • Rychlej turista  

          S těmi véčky se mi to taky podařilo. Ale je to tak silný zážitek, že už to člověk má stále na paměti a podruhé už to neudělá :-D

          • Esi  

            jen se ti to nesmí podařit třeba nahoře na proseku a jet první jízdu do vysočan, tam se dostaneš tak na 70km/h a dole většinou stojí kolona a není kudy objet, to by mohl být úplně poslední silný zážitek :-)

      • Mamut  

        Mobiova retaz. To by mohlo zaujimavo fungovat co sa tyka rovnomerneho opotrebovania. http://cs.wikipedia.org/…öbiova_páska

    • pepek  

      Tak přece něco: nějak jsem ztratil origo podložku u kantíků, tak jsem tam dal obyčejnou, ale nějak jsem nedocenil, který průměr to vlastně má držet. Těsně nad tehdy mým nejrychlejším sjezdem, kde jsem dával svůj rekord (68km/h) jsem vzal za přední brzdu. . . a brnk – ramínko vyjelo z čepu a volně viselo na lanku. Nevím co bych dělal, dole byla závora a brzdilo se tam z těch 68 na poslední chvíli.

      Když už tu byla ta škodofka: klasicky přehozený káblíky v rozdělovači a nekonečné roztahování. Sestavení převodofky na jawa350, kde jedno kolečko vypadalo symetricky, ale nebylo. Šlo to hrozně ztuha, tak nás napadlo tu motorku roztáhnout autem. Kamoš v autě furt přidával a já jsem za ním vlál a padal furt na bok . . .

    • pajan  

      Super téma :)

      Na bývalých brzdách AJ5 mi na zadku zatuhl pravý pístek. Po přečtení pár rad, ze na foru jsem vzal olej a pistek vysouval a zasouval. Při tom jsem na pístek stříkal olej.

      Ovšem co se nestalo?! Brzdovou páku jsem zmáčkl moc a pístek vyskočil. Po celý chodbe byla DOTka a já měl asi 250 tepů :D

      • Dlabka  

        První zkušenost s X0 a zandaváním lanka dopadla kompletní rozborkou a návštěvou u Hnoje, který pouze konstatoval „vzdyť to funguje…“

        • Pá-dlista1  

          To jsem si nedavno zopakoval. Jen vymenim lanko a bovdeny a hned vyrazim. Takze tady to odsroubuju…tak tohle ne. Takze to prisroubuju zpatky, jak to tam kujva bylo? Takze tady to odsroubuju…hups domecek plny kolecek. Takze lanko vymeneny ted uz to jenom dam dohromady. A je to v kupe akorat to neradi. Tak uz to radi, ale jen jedna packa. Takze ted uz se hejbou obe, jen to zase nemam pohromade… no sranda. Priste budu vymenovat lanko az po vyjizdce :)

    • o5majkl  

      Jednou nám přišla vyreklamovaná zadní brzda, délku hadice sem 2× přeměřil a nakonec byla o 10 cm kratší než bylo potřeba :) Ale s tim řetězem v šaltru se mi to zatim eště nepovedlo, zato sem nedávno krátil řetěz nejtovačkou a pak sem zjistil, že je tam rychlospojka :)

    • TJK  

      sice to neni muj kix ale i tak pobavil :-).. nedavno jsem tu hodil SUPa kteryho jsem stavej pro sousedku, hodne a rada jezdi a chtela si udelat radost, ale moc tomu nerozumi. Tak jsem ji to poskladal a sesteloval s tim, ze tak po 100–200km si to vsecko jeste sedne a bude potrebovat doladit, tak az to bude chodit blbe at se stavi, zhruba po 2 ty dnech se bavime ze by to asi potrebovalo doladit ze to blbe radi… ok, necham si dovezt kolo ze na to mrknu, a jake bylo me prekvapeni kdyz jsem videl co ji namontoval servisak u nas v cyklokramu… vzhledem k tomu ze pani jezdi na biku i do prace za spatnyho pocasi tak si chtela koupit blatniky, dopredu ji byl doporucenej servisakem blatnik na spodni ramovou trubku, jenze ram ma vedeni lanek spodem, takze milej servisak nacpal blatnicek prez lanka a dorval stahovacima paskama prej pro jistotu aby se to nehlo :-) ok blatnik drzi jak pribitej, akorat lanka sou dorvany mezi nim a ramem, dolu po pruzine to radilo tak o 3 pastorky podle toho jak moc to drncalo a nahoru proti pruzine jsem to mel problem utahnout i ja… fakt jsem se nasmal :-) jinak oprava na 5vterin, odskripnout blatnicek a vsechno ok :-)

      • Alibaba  

        Ten servisák by měl dostat Nobelovu cenu za novátorství v technice!

        Já nemám nic peprnýho, jen jsem si jednou pěkně vyštípal zadní nábu starýho „hospodskýho“ Favorita, abych to přeplet.

        Pak jsem hodně dlouho hledal po baráku „něco“ do čeho bych to mohl uchytit, abych povolil a sundal rozetu…

        • kyl  

          To mi udělal kámoš,měl probržděnej ráfek a došel abych mu ho přepletl a aby mi ušetřil čas tak staré dráty vyštípal ale na nábě nechal šroubovací vícekolečko.

    • scalar  

      No, já mám jeden čerstvý. Utahoval jsem moje oblíbené kliky Truvativ Stylo a přelomil ten šroub, kterým se dotahují k ose a z osy stahují…

    • kali222  

      zlomil se mi na trmenu odvzdusnovak a nasledne aj vytahovak :P, pak jsem si napletl rafek dirou na ventilek uplne jinam :D no a posledni takove asi… prelity olej ve vidli. x mm pod korunku sedelo, ale nebyla na dorazu :))

    • Biker jak Pes  

      Teď jsem si dával dohromady starý city bike. Měnil jsem duše a pláště. Duše v místě ventilku držely jako přibité, ani za boha jsem to nemohl dostat ven. Už jsem byl zoufalý, že jsem bral šroubovák, že to klidně i rozervu. Po asi 15 min jsem zjistil, že na ventilku byly našroubované takové ty malé kroužky, které tam dávají od výroby… :-)

      Pořád říkám, že tam jsou na nic :-)

      • Dzordano_Bruno1  

        Myslíš na tom šlaufku? taková ,,matička".. Tyhle duše si kupuju pořád a jen tyhle. Bez toho kroužku nafouknout duši je porod. Pořád mi zalejzá do ráfku a než člověk nafoukne kolo, tak mu to zabere moc času:(

        • Biker jak Pes  

          Přesně to, já to hned sundávám, protože to je strašný oser to pořád šroubovat tam a zpátky. Nafouknutí není problém, zamáčknu ventilek palcem z druhé strany a je to … :-)

          • Dzordano_Bruno1  

            Každý máme jiný ruce a pumpu. Přestsalo mě bavit něco mačkat atd. Ale proti gustu:) Takže proto volím tyhle duše:) jsem pak spokojenej, že se s tím nemusím prdět:) A líp vypadá nerez ventílek, než ten gumovej :D

        • Kubas.1  

          Jenom neumíš nafukovat :-P Postavím kolo, vezmu velkou pumpu, narazím na ventilek, nafoukám, oddělám. Pravda, malou to de hůř, ale jelikoš nějak nepíchám, tak naposledy sem foukal malou pumou tak loni v létě :-)

          • Dzordano_Bruno1  

            To víš, pořádnou pumpičkou je to o něčem jiném:) mám authoráckou, fouká dobře, ale prostě lepší je tam mít tu matičku :D A basta :D

      • JSt  

        ty musis mit hooodne veselych prihod ;-). normalni clovek (jako chlap ;-) ) rekne „na ventilku byla maticka“. bajker jak pes napise "…na ventilku byly našroubované takové ty malé kroužky, které tam dávají od výroby… :-DD

        • Biker jak Pes  

          Pfff, dělej si srandu z někoho jiného. :-D

          Já nejsem technický typ, kolo si sám neservisuju a když utahuju/povoluju závit, tak nejdřív zkouším, na kterou stranu to jde líp. :-D

          Můj technický vrchol je výměna duše a možná ještě seřízení přehazovačky. :-P

          Umím zase jiné věci! :-)

      • Spock lone wolf  

        Tuhle centrovací matičku doceníš ve chvíli kdy dáváš duši s galuskovým ventilkem do ráfku s dírou pro autoventilek.

        • Rychlej turista  

          Já při defektu řešil opačný problém – jak narvat autoventilek do galuskové díry :-)

          • o5majkl  

            jak si ho vyřešil? :)

          • Ruprt2  

            no a pokud neumřeli, řeší to dodnes :-)

          • HKou  

            vrtání ráfku kamenem? …

            • Vilém  

              Videl jsem experta, ktery tento problem vyresil nozikem Victorinox:)

              • andre.marek  

                Taky ho sebou vozím…

                • Vilém  

                  To ja taky, jeste pro zalohu Opinel, ale kuchat s nima rafek by me nikdy nenapadlo:)

              • Marskatin  

                já to jednou musel nouzově dělat kuchyňským, co jsem vyžebral od babky, co byla na houbách.

                A taky mám kamaráda, který 12km tlačil na vlak, protože měl obavy, že se mu po takovém zásahu zcela rozpadne ráfek, a že mu to v servisu nedoporučili.

                A řetěz jsem taky už jednou navlékl tak jak spousta ostatních.

              • Mamut  

                Pred par rokmi na koleji nebolo nic ine po ruke ako nerezova lyzica. Za necele 2h som to vyhlodal rukovatou tej lyzice do obstojne okruhleho tvaru.

    • lidumil  

      A co řetez omotaný kolem zadní vidlice??? Si udělal kamarád, když mu v Itálii na švihu praskl. A pak ulomil z galuskovýho ventilku šroubek a bohužel ten vniřek nešel vyměnit, byl jaxi napevno.

    • Chiron  

      Nedávno sem měnil v hydrách desky. Aby se mi to líp dělalo, tak sem hodil kolo na na záda. Roztáhnu staré desky, vytáhnu je a koukám že pístky sou špinavé, tak bezmyšlenkovitě šáhnu na páku, pomalu ji mačkám a pístky nic. Se nepohly ani o desetinu milimetru. Zato páka bez většího odporu zamáčknutá až ke gripu. Tak mi okamžitě došlo co jsem udělal, tak sem se chytil za hlavu. Rychle tam narval nové desky, šroubovákem sem se je snažil dostat od sebe. Když se mi to podařilo, tak sem tam vrazil kolo. Kolo otočil a zkusil brzdu, bylo potřeba ji trochu napumpovat, ale vrátila se do normálního stavu a teď funguje bez problémů. Už sem chtěl centrovat třmen když mi došlo že tam nemám závlačku a desky už z části povyjely ven. No prostě sem si připadal, jak kdybych to dělal poprvé, přitom sem to už několikrát dělal a nikdy se mi nic podobného nestalo.

      • xshreck  

        safra to jsem nějak nepobral? … já dělal to podobné, akorát jsem měl sundané obě kola a místo přední jsem mačkal zadní :-D

      • zmolko  

        Ja som si vcera isiel odmerat odtrh na vidli. Dal som vahu na zem, odpojil rychloupinak, koleso dole a ze polozim vidlu na vahu, zabrzdim, aby sa mi bike nehybal a stlacim. A ja debil brzdim, brzdim, no akesi to bolo mäkke. Az potom som si uvedomil, ze tam nemam koleso. Nastastie brzda ok. :)

      • Ruprt2  

        a ten kix?

        nechápu to.

    • Mr.Duck  

      To já nemám nic moc…ten řetěz přes tu packu v šaltru sem i jednou taky poved, tak ale asi po 2 km sem na to kouknul, povzdechnul si a napravil to.

      A pak před asi 2 tejdnama si tak lítám, a najednou dole koukám na prázdnou duši..Tak řikám fajn, už se stmívalo, tak sem jí vyndal z pláště, ani sem nesundával kolo, ale koukám že je urvanej ventilek. Aha. Tak nic neřešim, půl hodiny vymejšlíme jak se dostanu domu, a když už je tma, tak kámoš že má vlastně taky jednu duši. Nejdřív váhám, když vidim že je tenká, ale nakonec jí tam lupnu, našroubuju kolo, a pfffffffffffff prázdno. Pochopitelně sem kokot, a ventilek na první duši sem urval až po tom, co jí propíchnul rezavej hřebík jak hovado, kterej v plášti zustal, takže sem nakonec beztak volal odvoz )

      • alinceb  

        LoL…to mě učil táta, když mi bylo asi 7 a nutil mě lepit si defekty na BMX, abych vždycky prstama projel plášť zevnitř, jestli v něm někde není hřebík nebo trn…

        Ale sem si jistý, že teď už to preventivně kontroluješ i když měníš pláště za nové…:D

        • robin!1  

          Jednou jsem na silničce chytl do pláště 2mm ocelovou šponu. Prohlídka pláště byla k ničemu a pak až po dojezdu domu stylem nafoukat šup na kolo 500–1000m sprint, pauza, nafoukat.. atd. tak až doma uplným sundáním pláště a pořádným prohmatáním při pořádně prohnutém plášti jsem našel 2mm šponu tlustou snad 0,1mm.

          • alinceb  

            Neřikej mi, že když jedeš bříšky prstů po plášti, tak tě špona nesekne do kůže…

            • Mr.Duck  

              Hele může se stát, taky sem při kontrole pláště nedávno nenašel trn jak hovado, dokud sem na to nekouknul doma desetiminutovou prohlídkou…

            • xshreck  

              večer se blbě hledá třeba kousíček skla, který ti vyleze až když plášť vyhneš…

            • Rychlej turista  

              Nemusí, já několik dní nemohl najít 5 cm dlouhý ocelový drát.

            • mr.nikdo  

              nesekne :) Tedka jsem tam mel kousek dratu, a projizdel rukou a nic, ale kdyz sem ho komplet sundal a prevratil na rub, tak teprv vylezl svina…

            • robin!1  

              Pokud má špona menší dálku než tloušťka pláště, tak pokud se plášť neprohmatá ohnutý v potřebném místě.. tak je špona zalezlá v plášti.. a při jízde zničí další duši..

              • o5majkl  

                menší dálku, dobře ty :)

              • Rychlej turista  

                Já měl 5 cm drát zalezlý celý. Podélně.

              • lukas aka mitro  

                Mi se pri jizde protlacil spendlik do duse. Vzdycky udelal grupu direk v jenom miste a zase se schoval. Po vylepeni vsech zaplat-vice jak deset, jsem uz jenom tlacil…

                • t29  

                  obdivuju tvoji trpělivost, deset záplat na jedné duši za jednu vyjížďku bych nerozchodil

                  • xshreck  

                    to se mi stalo když jsem jel od tebe (měnili jsme představec :_D ).

                    Píchnul jsem jednou, zastavím, dám druhou duši. Napumpuju u benzínky… vyjedu a pssss … :-D

                    A už jsem volal ať pro mě někdo dojede. Nebyla nálada na lepení :)

                  • lukas aka mitro  

                    Byl hezky den a ja uz se vracel domu a nikam nespechal. Tehda mi bylo asi 16 tak jsem si rikal, ze takhle jsem si na kole jeste nezapichal. Plast jsem shazoval asi 4×, takze to jeste slo.

        • Mr.Duck  

          Já to běžně kontroluju od prvního trnu co sem chytil, ale teď sem ňák usoudil, že když je urvanej ventilek, tak že sem ho prostě utrh(což se mi letos povedlo asi 3×) a dál sem nehledal…

          • alinceb  

            Já už letos zase 3krát přetrhl řetěz…:)

            • Mr.Duck  

              Tak to mě letos ne, ale ztratil sem krychlospojku na sjezdu ve Všenorech, jestli se to počítá ;)

              Dojet to pak skoro celý dolu bez řetězu byla dost zábava ;)

              • Esi  

                zbaběle vozím jednu náhradní i když jsem jí teda ještě neztratil:-)

                • duk  

                  Tak ona se hodí náhradní, ikdyž jsi nucen v terénu, hlavně při závodě nýtovat, pak je nýtování otázka pár vteřin.

                  • alinceb  

                    Mě teda příjde rychlospojka na řetězu v podstatě zbytečná. Teda pokud řetěz často nesundaváš kvůli čistění. Spojka je spíš platná v brašničce pro případ přetržení hada…Po 3přetržených řetězech už sem si jí tam taky pořídil:)

                  • nox159  

                    kolikrat si za zivot roztrhl retez? mi se to jeste nepovedlo

                    a kolikrat si beres na zavod neco vic nez pumpu a dusi? :D

                    • duk  

                      Řetěz jsem ještě nikdy neroztrhnul, takže statistická pravděpodobnost, že k tomu dojde je velmi vysoká :-D

                      Jinak na každej závod delší, než běžný XC si beru i spojku a nýtovačku.

                      • nox159  

                        pokud snytujes dobre a menis vcas tak si myslim ze problem byt nemuze ;-)

                        a kdo by se na zavodech tahal s nytovackou… ani na bezne vyjizdky nevozim nic vic nez dusi a pumpu :)

                        • jIrI___  

                          Já už na vyjížďky přestal vozit i tu pumpu a duši/lepení :)

                          • nox159  

                            taky mam bezdusaky, ale dusi mam nalepenou na ramu a sundavat se mi neche a drzak na pumpu pod kosikem a to jsem taky liny odmontovavat :D

                        • duk  

                          No, ale když roznýtuješ, tak seš namydlenej. Znám lidi co roznýtujou řetěz co 1000km, sice nevim jak se jim to daří, ale je to tak a ta nýtovačka zase není takový břemeno, abych jí na vyjížďce neuvez.

                    • o5majkl  

                      já už minimálně 4× a to nejsem úplně starej :) největší hardocore byl ve dvě ráno na 24 hodinovce v Liberci…

                      • nox159  

                        tak v tom pripade bych hledal nekde problem ( vyjimka je ta 24h – tam podle me pokud jedes 24v v bahne… tak to muze udelat svoje )

                    • Esi  

                      mě už se to teda asi 3× povedlo, dokonce jednou na silničce :-) ale to už měl hodně za sebou, řadil dobře ale byl už vytahanej jako kšandy, dojížděl jsem řetěz i kazetu a převodníky už bylo všechno na konci životnosti, šlapal jsem si do kopce ze sedla a najdou jsem protočil nohy naprázdno a šel přes řidítka :-) kolega se málem po… smíchy :-)

        • Djsunn  

          A je velká paráda si takle o něco v plášti rozříznout prst. Ale aspoň se nemusí znova měnit duše.

    • mastihuba  

      su jedinej kdo se snažil nafoukat ležící bezdušák a místo aby povolil jen kuličku na tyčince, tak vyšrouboval celej ventilek?

      • Rychlej turista  

        Tak tohle se mi stalo předloni na Jistebnické 24, když jsem chtěl přifouknout zadní kolo. Ventilek samozřejmě odletěl do dáli, což pro mě znamenalo dostat se pěšmo do depa. Přitom bych na tom ten okruh v pohodě dojel.

        • mastihuba  

          jj chtěl jsem dofoukat v noci při návratu z restaurace a neuvědomil jsem si že ventilek musí byt nahoře, odnesly to rukavice dres, pak se mi povedlo ještě shodit patku do ráfku, takže jsem tam musel cpát duši- všecko vod mlíka. První zkušenost s notubes fakt nebyla uplně pozitivní.

    • Peka  

      Já to nemám jako servisní kiks, ale tuhle jsem píchnul…no, spíš nevím jak to nazvat, píchnutí je trochu slabé slovo. Podotýkám rovná cesta žádný náraz nic. V plášti taky nic a tohle z toho vzniklo. A ani to není ve švu duše. Ta dlaždice má šířku 40 cm, to jen pro upřesnění :-)

      • Biker jak Pes  

        Tohle jsem už letos zažil 3×, z toho 2× na silnici :-)

      • jIrI___  

        Nějaká ultralightka?

        • Peka  

          Běžná duše nic extra.

          • Esi  

            to bude nějakej kazovej kousek stalo se mi to na silničce na předním kole v 60 :-) to bylo rodeo, naštěstí ta Vitorka tenkrát byla drátová a byla tak natěsno že jsem to nesundal, tka že se vlastně nic nestalo a po těch 200 metrech jsem se zastavil, vrzdit z 60 jen zadní brzdou na 19mm plášti teda nic moc :-)

      • xshreck  

        já jednou do crosse píchnul 10cm dlouhý hřebík, no duše se mi namotala na zuby tak už by ani lepení nepomohlo :)

      • lidumil  

        To v pohodě zalepíš :-))) Jen už nebude UL :-DDD

    • rock  

      Taky přihodím: moje první údržba páčkovýho řazení kdysi dávno (tehdy to bylo asi Alivio). Sundal jsem krytku, chvilku jsem do toho dloubal šroubovákem. Pak jsem dloubnul trošku víc, vyskočila pružinka a nějaký to táhlo (každý jiným směrem) a odlítla tak 5m daleko do trávy (taky rádi servisujete pod širým nebem, když je hezky ?). O dva dny později už jsem měl nový řazení :-) …

      Jo a nedá mi to přihodit jeden klasický a podnětný článek bike-foristy Romana se série povídání o Kovadlině

      • o5majkl  

        na tohle konto mam dva levely vyšší příhodu…

        Letos na bajkovim Králi Šumavi sme spali v tom velkym kempu a hned vedle nás byly pražští messengers… Večer už za tmy tam ladili bajky a to v lehce podnapilém stavu. Z pumpy parktool jim při huštění vyletěli nějaký vnitřnosti včetně těsnění atp. Pučoval sem jim Auroru a správce jim půjčil nějakou mega halogenku. Asi po půl hodině to našli (pátrací poloměr cca 10metrů), zastrčili do pumpy a při prvním stlačení jim to vyletělo znova :D člověk by se neměl smát cizímu neštěstí, ale jak byly už opilý, tak to byly neskutečný hlášky…

    • gorre  

      Známý kdysi osazoval hliníkový hardtail tehdy nové značky na českém trhu a napadlo ho(psali to v pelotonu, že je to u nového rámu nutnost!)protáhnout závity středového složení. Nasadil tedy závitník BSA předpisově do rámu a začal prořezávat. Dovnitř to šlo hladce, ale při vyjíždění ven bylo asi v polovině jasný, že nepřořezává, ale struží:))

      Dlouze se řešilo proč k tomu došlo, padaly varianty od toho, že při vyjíždění závitník přeskočil/že byl tupý závitník/že to mazal olejem pro řezání závitu do oceli zatímco hliník se má mazat petrolejem atd atd.

      Nakonec to vyřešil tak, že se ta poškozená strana přeřízla na itala a střed Kinex(holowtech IInebyl v té době-2002ještě standardem)se osadil příslušnou miskou.

    • Tomcat  

      Největší servisní kiks byla oprava tlumiče. Bylo to na vymalování protože většina oleje skončila na stropě.

      • gorre  

        Olejem jsem ohodil strop a sebe u Štěrby v roce 98(byl to pátek a v neděli jsme vyhráli v Naganu)pří výměně pák ráfkových Magur za kult nonplusultra- páky Kooka „HydraRacha“, které jsem tam koupil, stály pár 7000,– … zaplatil jsem, a při odchodu jsem, nevím proč zmáčkl jednu z demontovaných pák které mě vrátili- s pístu vystřík olej jak z roberta rosenberga a přímo mě do ksichtu a interiéru prodejny, nikdo si toho naštěstí nevšim:))

    • lukas aka mitro  

      U mne je to takova klasika „jeste kousek to utahnu, co kdyby, proste primereneeee…ku*va“…tak­ze zmackle riditka, protceny imbus, strzeny zavit. „Rikaji o mne ze jsem odbornik“:)

    • vsn  

      včera/dneska se mi něco povedlo :)

      vcera jsem rovnal velkej prevodnik … tak jsem ho naklepal … a ejhle on nesel nasadit pze se roztahl a jedna packa nesla nasadit na kliky … no neva … vemu kolo k dedovi a dam se do toho znova …

      fajn tak to piluju, roztahuju, mlatim do toho kladivem … ha hura, uz to tam dostanu … utahnou srouby … aaa vypada to docela rovne … nahodim na to retez a co nevidim :D zuby jsou dál od sebe a retez veme tak 4 clanky pak zacne skakat …

      tak ve stredu se pokusim sehnat novej prevodnik no :) (nema nekdo? rovnej – pouzitelnej)

    • Mobidyk1  

      přišel clápek na krámek že potřebuje nafouknout vidlici, nějaká stará Marzocha. Říkám jasně pane :) takou maličkost rád udělám. Pán že si odskočí na kávu a pak že si vyzvedne mazlíčka.

      Dávám se do toho a zjišťuji povolený ventil vidlice. Beru 8mm nástrčkový klíč a řádně zabejčím abych ho dotáhl. Ventil se mi ulamuje téměř okamžitě a nenechá se moc přemlouvat :D Šéf se chápavě usmívá a chlácholí mne že nejsem první komu se tohle přihodilo. Nakonec si pán kolo odvezl ale stálo mne to 60min pobíhání po obchodě a improvizace.

      • o5majkl  

        To znam moc dobře :) člověk se chce zavděčit a ono to špatně dopadne… Kolikrát je lepší tyhle věci dělat přímo před zákazníkem, pak Tě nemůže obvinit, že si mu tam třeba něco zničil…

    • prvniodkonce  

      Já dal jednou upínáky doprava :D

    • royal  

      Nastrizenej prst/nehet kotoucovkou.

      Roztocim zadni kolo abych vycentroval trmen a uz jenom rvu jakej jsem magor ze to roztacim zrovna za kotoucovku a ze tam ten prst necham…

      Fotku nejak nemuzu najit, a to je asi dobre ;-)

      • Trey  

        To se mi taky povedlo, akorát do předního. Aby to bylo ještě veselejší tak asi týden před tím jsme si s kámošem dělali srandu ze samolepky na zadním kotouči, na který bylo nakreslený, že se tam nemají strkat prsty. Ještě jsem to komentoval, že na předním kotouči nic takovýho není, takže tam se asi prsty strkat můžou. Týden na to lup a dostal jsem přes prst, naštěstí nic velkýho, zub na nehtu a rak, za pár dní to nebylo poznat. Polehčující okolnost – kotoučovky jsem měl na kole asi 14 dní :)

      • Vilém  

        Kamos takto asi o 5mm prstu prisel:(

    • mastihuba  

      jo a momentálně mám pernamentně oba ventilky zalepený vod mlíka. Včera už jsem se nasral a kola nafoukal bez ventilků s tím že jsem je tam následně našrouboval.

      • JayDee  

        jak se to dela?

        • mastihuba  

          dělá co? ucpat ventilky mlíkem nebo nafoukat kolo bez ventilku?

          ad jedna – zůstane ti trocha mlíka ve ventilku, když upouštíš tlak

          ad dvě nafoukáš kolo s vyšroubovanou částí ventilku(výrazně rychleji chytnou patky bo tam nezavazí ten uzavírací systém) pak to zacpeš prstem a našroubuješ ventilek. Trošku tlaku samozřejmě uteče ale je to docela fofr.

          http://www.kola-dandy.cz/shop/index.php…

    • Schoscha  

      já nemám nic novýho:

      • špatně provlečený řetěz přehazkou po nýtování
      • obráceně nasazený plášť
      • rozebranej pedál, ze kterýho vypadne N kuliček.Nalezeno je N –1.
    • lukasek1986  

      V létě jsem vyměnil destičky u Shimana a zapomněl tam dát ten pojistnej šroubek a když jsem chtěl v terénu zabrzdit, tak to nešlo, páč tam chyběly desky :-/

    • Blade  

      Já si v rámci gramaření odlehčil přední konusovej náboj o jednu kuličku. Prostě není nad to servisovat kolo za slunečného dne pěkně na zahradě v trávě.

      • lukas aka mitro  

        taky je fajn kdyz se ti naboj vysype v karazi na zem plnou prachu a chlupu a kdo vi ceho.

        Kulicky se dobre hledaji magnetem;) Nejlepe neobdym. magnet vykuchany z HDD nebo nejaky vetsi koupeny na DX.

        • zichis  

          sranda ale, když tím magnetem dřív než kuličku najdeš godinky, kreditku, či nějakou elektronickou hračičku obsahující flash paměť :-S

    • lukas aka mitro  

      Nedávno jsem měnil přítelkyni pedále. Začínal jsem pedálem u převodníků, kolo otočené kokotom hore. Nasadim imbus a divám se, že když na něj zatlačim a pedál povolí, ruka mi spadne přímo na převodník. A co se stalo? Zatlačil jsem na imbus, pedál povolil a rika mi slena na imbus. Odměnou budiž krásné tetování:D

      prostě vše v duchu vtipu: je tuhá zima, dědeček vezme sekeru, vyseká dáru do ledu na rybníce a začne se koupat. Přiběhne babička a říká mu ať vyleze, že nastydne a umře. A dědeček vylezl, nastydnul a umřel.

      • soc  

        jj, pedaly, to je klasika… clovek vzdycky premysli, mam, nemam… jak moc mam zabrat… co kdyz to povoli? to by mohlo bolet. Ale vzdyt ja potrebuju aby to povolilo :)

        • pepek  

          Já nic neriskuju, na klíč nasadím půlmetrovou trubku a jsem v bezpečí, mimo dosah číhajících zubů

          • lukas aka mitro  

            jo…taky jsem si rikal zda se pro ni nenatahnu, mam takovu hezkou duralovou trubku, kterou na prodluzovani pouzivam. Ale rikal jsem si „nejsem prece blbej“.

          • JSt  

            nevidim duvod ani s kratkym klicem, aby se coek napichl na zuby. je to o tom, jak si ke kolu stoupnu, ne? ;-)

            • pepek  

              Právě že nejlepší způsob, jak vyrušit vyvolaný kroutící moment je ten nejnebezpečnější: pedál dopředu, klíč dozadu. A ty zuby jsou pak na ráně.

              • Esi  

                A co si takhle před tím přehodit na velkou placku ? potom tam žádné zuby nejsou ale to by jsi zase neměl správné bikerské tetování, na druhou stranu tohle tetování patří na pravé lýtko a ne na ruku :-)

                • lukas aka mitro  

                  To prave neudelas, aby sis neumazal ruku od retezu, kapisto?:)

                  • Esi  

                    Tak to mě nenapadlo, v tom případě pro šampóny je potřeba nejdřív řádně vyprat řetěz a namazat ho až potom co vyměníš ty pedály aby jsi se neumazal :-)

            • lukas aka mitro  

              Kdyz do praveho pedalu das imbus a budes ho chtit povolit pouze tlakem na klic, tak ti ruka v prevodniku skoncit proste musi;)

      • madcat  

        :-D

      • Manas  

        Jo, mezi palcem a ukazovackem mam logo od adidasu … 53z pila na silnicce ;-)

      • Djsunn  

        Já nepovoluju pedály směrem k převodníku, ale zespoda k zemi a nemůžu si tak zuby vykérovat do ruky.;-) Nebo v případě že je na pedálu jak 15ka tak imbus tak povolovat obojím najednou a de to mnohem líp.

    • RUMcajs  

      Podcenil jsem dulezitost zakapnuti sroubu u cepu tlumice locktitem.

      Na 40tem km zavodu jedu do tahleho kopce, dobre tempo, pomalu se posunuju dopredu.

      A koukam ze cep je nepul venku, podlozky kdesi na trase a sroub drzici cep tez…

      Nastesti tam pasoval jeden od radicich pacek.

      Predevcirem jsem menil loziska u pivotu.

      Behem prenosu kola jsem ztratil podlozku pod lozisko unikatniho rozmeru.

      Tak jsem si musel koupit pilnik, kleste, vetsi podlozku a 2h si s tim hrat…

    • VW  

      Starej trekovej ocelovej Author po skoro 20.000 km – původní převodníky, původní středové složení, měnily se jen občas řetězy a asi 3× kazeta. Od převodníku nebo středu se poslední dobou ozývalo cvakání a řazení začalo prvních pár přeřazení být takové pomalejší (když to stálo dýl), měně spolehlivé (nikdy za celých 10 nebo 12 let absolutně žádná údržba bowdenů ani výměna lanka či mazání – prostě to nebylo potřeba !).

      Tak jsem si řekl, že mu dám ještě šanci a vyměním pár dílů. Nová kazeta, řetěz, přehazka a lanko a samozřejmě středové složení (uvnitř bylo vidět v konusech od kuliček vydřená a vymlácená místa). Střed také nebyl nikdy demontován nebo seřizován (asi ještě stará kvalita ;o).

      Tak jsem to seřídil a vyrazil. Známé cvakání. Hmm. Takže poslední možnost – převodníky. Dobrá, tak jsem dal MTB místo krosových (kvůli táhnutí přívěsného vozíku se odlehčení hodí) a posunul jsem přesmykač dolů. Teď je vyměněno všechno co by mohlo cvakat.

      Seřízeno, vyrazím ven, rozjedu se, užívám si krásného ticha, jedu stále rychleji, přeřadím na největší placku a známé cvakání je zpět. Do prčic, to snad není možné. Tak zastavím, abych to prozkoumal a co myslíte ?

      Na největším převodníku jsem nechal nasunutej ten plastovej bazmek co se s ním seřizuje výška přesmykače a řetězem jsem ho pěkně nalisoval na ozubení ;o))))))

    • vasek80  

      Děkuji za toto téma. Po výměně řetězu se pořád ozýval. Tak jsem ho mazal a on vždy 20km byl sticha. Tak jsem obviňoval kazetu, přehazku a samozřejmě byl špatně navlíknutej. Je to tak nelogické ten plíšek. Láká to řetěz přez něj převléknout.

    • DaSnail  

      raz večer som čaroval s podložkami pod predstavcom. predstavec som potom zhruba vyrovnal a zľahka zatiahol s tým, že ráno ho vyrovnám presne a poriadne zatiahnem.

      a ráno som na to tak nejak zabudol. bolo to na hossovi a chvílku to aj držalo.. 8o)

      • pepek  

        Na taková dočasná řešení mám systém. Zhruba od doby, kdy kolega celou cestu hledal co vrže a pak když to nakládal do auta, tak zjistil, že měl celý den povolenou přední nábu. Takže když to vyvleču z auta a jenom lehce nasadím, tak si zásadně nechám páku upínáku dolů. To mě pak trkne, bo páka dolů nemože být, způsobovala by nežádoucí zvýšení odporu vzduchu.

    • Pedro404  

      Důležitá lekce, proč po servisu kola všechno uklidit – zrovna sem vylez ze sprchy, koukám na něco na počítači, bezmyšlenkovitě šahám po deodorantu a stříkám si do podpaží silikonovej olej na vidlici.

      • jIrI___  

        :-D tak to je kvalitní

      • Vilém  

        To mi pripomnelo, jak jsem si jednou v campu, kde jsme byli pod stanem, cistil zuby kremem na nohy. Napred jsem se divil, proc to nepeni a v okamziku, kdy jsem si prohledl tubu mi to bylo jasne, poprskal jsem smichem cele zrcadlo:) Potme ve stanu jsem nahmatl proste jinou tubu.

      • pajan  

        10 bodů! :D

      • soc  

        No jedna z oblibenych vonavek byvalo GT85, ale uz nevim, co to bylo za vuni… nejaka kvetinova?

      • zichis  

        Můžeš bejt rád, že nebyl po ruce hasičák :-P

      • Djsunn  

        Takle pěkně se namazat po sprše.:-D Slušnej zářez, ale to bych se rači vystříkal GT-85kou tak hezky voní. :-D

        • podvlada  

          opatrně, když používáš ve stejný větě „vystříkal“ a nějakej olej… tady jsi na bikeforu, to se ti může pěkně vymstít…

          :-)

    • Advid  

      No není to snad ani servisní kiks, ale… Mám nové kolo a hodil jsem si jednu podložku z pod představce nad něj a pak jsem zjistil, že mám volné hlavové složení. Tak jsem šel na předčasnou garančku a majitel obchodu říkal, že to je tím, že jsem si s tím hrál. Tak říkám: „Ok, tak já si to zase odvezu a dotáhnu.“ Ale on, že ne, ža se to hlavové složení stejně musí dotáhnout. To je pak člověk za vola a neví, jestli je chyba v tom hlavovém složení nebo mezi imbusem a hlavou. :-)

      Teď trochu vážně: Může se při zabrždění přední brzdou „vrklat“ hlavové složení jen proto, že jsem nedotáhl pořádně ježka?

      Jo a taky mám kolo od každé nohy vidlice jinak vzdálené (rozdíl asi 2mm) a měl jsem málo utaženou pevnou osu, ale s tím jsem nic nedělal, to už bylo.

      • pstasek  

        Tak právě vůle v ložisku hlávka se šteluje dotažením ježka. Nejdřív našteluješ ježkem a pak dotáhneš imbusy na kraji představce. Tím ho vycentruješ, aby nebyly křivě řidítka.

        • Advid  

          Takže nasadím představec, dám kroužky a pak tu čepičku se šroubem. Pak dotáhnu ten vrchní šroub a nakonec představec.

          Takhle? Jestli jo, tak se picnu, protože jsem si vlastní blbostí zabráníl ve dnešní skvělé vyjížďce na singltreku. Ale přítelkyně je ráda. :-D

          • jIrI___  

            Stačí občas použít selský rozum ;-)

            • Advid  

              Bohužel nejsem technický typ. :)

              • Pedro404  

                To sem si taky myslel když sem před rokem koupil kolo a teďka mam na nočnim stolku k rozebrání tlumící patronu z vidlice:)

          • Rychlej turista  

            Šroubem v ježku stáhneš řízení k sobě a vymezíš vůli. Nesmíš to ale přetáhnout, protože bys ho zničil a kolo by ti po čase jelo rovně i v zatáčce. Až vymezíš vůli, zaaretuješ to těmi bočními šrouby. Krk vidlice taky musí končit 2 – 3 mm pod okrajem představce. Pokud tam nenecháš mezeru a víčko pod šroubem ti dosedne na krk vidlice, neseřídíš to a budeš mít v řízení vůli, jax popisoval.

      • JakeF  

        Občas je potřeba tlačit na předek rámu a hejbnout vidlí, aby si sedlo spodní ložisko, pak šikovně dole držet rám a vidli, aby se nehly a druhou rukou zatlačit horní ložisko a krytku a pak dotáhnout horní šroub. Chce to trochu grif nebo tři ruce :). Alespoň teda u mejch kol to tak bylo.

      • Vilém  

        Samo, ze to bylo tim tvym zasahem. Kdyz jsi potom spatne seridil hlavko. Predni kolo dej do vidlice otocene, pokud jsou rozdily ve vzdalenosti na stejnych stranach, jako predtim, tak je to vidlici, pokud na opacnych, tak kolem. Kolo je potreba pretahnout na stred, pokud by to bylo vidlici, tak zkontrolovat, zda neni napr. barva v patkach vidle ap.

        • Advid  

          Díky všem za rady. Holt některé věci jsou všeobecně známé a kdo o nich neví, nikde se o tom nedoví, dokud něco nezk..ví, protože všichni předpokládají, že to ví.

          Taky jsem donedávka hustil kola bez předchozího upuštění tlaku a ono to moc nešlo. :-)

          • mpIII  

            To s tím hustěním kol nechápu :0(

            • Advid  

              No pokud máš úspěšně na/dohustit kolo, tak po odšroubování čepičky musíš ještě trochu vzduchu upustit, aby se uvolnilo těsnění. Pokud se to neudělá, tak sice někdy nafoukat kolo jde, ale většinou ne a já takhle poslal jednu pumpu do věčných lovišť.

              • mpIII  

                Aha, to mě nikdy nenapasdlo dělat :0)

                • Rychlej turista  

                  Jsou to samozřejmé věci, ale dneska je spousta lidí už nezná.

                  • mpIII  

                    Jestli to nebude tím, že vždy když připravuju ventilek na foukání tak buď při povolování matičky nebo nasazování na pumpu se mi podaří trochu vzduchu upustit jen tak mimochodem.

                • Advid  

                  Vítej do klubu. :-)

                • jIrI___  

                  Taky jsem to nikdy nedělal. Ale mě omlouvá to, že jsem z donucení galuskový začátečník :)

                  • pstasek  

                    Přiznám se, že když jsem nedávno poprvé měl nafoukat kolo přes galuskovej ventilek, musel jsem si nechat poradit. Teď už to konečně umím :-)

                    • lukas aka mitro  

                      Kamaradka takhle naprosto zoufala volala priteli, ze ji nejde nafouknout vymenena duse a co s tim ma delat, ze nestiha vlak..taky nevedela ze ma u galuskace povolit matku a zamacknout pro uvolneni:)))

                      • pstasek  

                        Já jsem si hlavně říkal, že když to zamáčknu, musí to zároveň utéct, jakmile přestanu foukat … nenapadlo mě, že se to samo uzavře … :-D

                        Navíc jsem doma měl jen obyč pitomou pumpičku na rám a krátké ventilky ve vysokých ráfkách, takže jsem si stejně pořídil redukci na motorkáč, abych mohl foukat velkou pumpou. Pak se mi to nafouknout podařilo :-)

              • michals1  

                Zniceni pumpy podle me nehrozi. Maximalne exploduje hadicka, ktera se da snadno vymenit.

    • mpIII  

      Já na novém rámu strhnul šroubek držáčku na bovdeny a hadice. Následovalo koupení vytahováků, navrtání vrtačkou (do nového rámu!!, pocit k nezaplacení:0() vyšroubování (uff), koupení šroubků s lepší hlavou 10 ks za 10kč a následného uvedení do provozu tentokrát už v pořádku. Ale zatrnulo mi. Jiné kiksy už nebyly.

      Vlastně jo, ještě na XT hydře – ztratil jsem jeden šroubek co držel víčko expanzky – nahrazeno šroubkem z PC bedny. No a naposledy ztráta plastové šroubovací krytky díry, kterou se strká dovnitř lanko na XT řazení. Nalezeno náhodou za týden. Inu poučil jsem se a už nešroubuju šroubky venku na kačírku. Dneska jsem měl kravskej nápad sundat kolečko expanzky, ale při vzpomínce na předešlé jsem od tohoto nápadu upustil. :0)

      • miloso  

        Hehe, niečo podobné, tiež som stratil šrobik od expanzky. Lenže on sa mi skotúľal zo štvrtého poschodia do suterénu. Však viete, že aký je ten pinďur malý, kua, však ja ho už v tom veľkom suteréne s hnedými kachličkami nenájdem. Vezmem svetlo, zídem do suterénu a zasvietim na zem a čuduj sa svete, rovno na šrobik :-D uff …

    • Pedro404  

      Sem si vzpomněl na snad úplně největší prasárnu, co sem kdy na kole viděl. Týpek měl mechanický kotoučovky a u přední měl roztřepený lanko. Vyřešil to tak, že jí uchytil za jediný vlákno toho lanka, ostatní šly mimo. To jak sem viděl tak mi chodil mráz po zádech.

      • mastihuba  

        pokud to tak neměl i na zadní tak bych v tom neviděl zásadní problém. :D

        • Pedro404  

          Je fakt že když by to fakt ruplo tak ve většině situací by asi jakž takž bezpečně zastavil přes zadní, ale de o princip:) Ale dovedu si představit že to třeba rozhulí po silnici z kopce, těsně před křižovatkou zahamtne přední, ta prdne a než stihne zareagovat a vzít za zadní tak už to včas nedosmykuje a do tý křižovatky vletí.

          • pepek  

            Většina populace přední stejně nepoužívá

            • mastihuba  

              pak jsou ještě takový extrémy že někomu odejde na sjezďáku brzda, tak odmontuje zadní z XCčka, kde prej vubec neni potřeba. :D

            • Djsunn  

              Mam jedno kolo jenom se zadní brzdou a další jen s přední. A myslim si že to je solidní trénink pro využití a zároveň zlepšení brzdný techniky, když si na to člověk zvykne taxe na tom jezdit dá. Ale ve věčích rychlostech se brzdná dráha zvětší o tolik že to bez obou brzd prostě nejde.

      • royal  

        Proc ne? Dulezitej je ten jedinej dratek, ostatni jsou jenom nahradni, ne? Kdyz si veris tak nepotrebujes ty nahradni …

    • Tomínos  

      Tak si tak dělám jednou za čas údržbu kola, třeba výměna mazadel aby se řidítka točila bez křupání, vyčistím brzdy a podobně, že. A zrovna byly na řadě ty brzdy, rozhýbání pístků, tak si říkám, že když už mám venku desky tak je vemu odmašťovačem, chytnu sprej do ruky, stříknu na desky podívam se na stůl a tam piksla s odmašťovačem, podívam se do ruky a tam silikonový olej :-)

    • slavekRM  

      Jedu takhle na pohodu a najednou koukám zadní kolo prázdné. Zastavím, zalepím, nafoukám a jedu dál. Při jízdě jen kouknu na zadní kolo a háže jak prase. Chvíli jedu, ale potom mi to začlo lézt na nervy tak, že jsem slezl a začal centrovat kolo, jen tak od oka. Za chviličku to bylo jakž takž… Když jsem dojel domů měl jsem v úmyslu to doladit aspoň na 99%. No a koukám… Prostě a jednoduše kolo bylo původně v pořádku, jen byl blbě nasazený plášť a já blb to centroval podle pláště… Tak jsem mohl začít znovu.

    • pepek  

      Takový čerstvý dnešní servisní kiks :-)

      • lukas aka mitro  

        povedeny..pocitam ze ted opravujes snuru k lampicce, ze?:)

        edit..aha, je tam zasuvka…:)

      • bruco  

        Nove s svetlo z DX? ;-)

      • Vilém  

        Jeste ze je tam tak mala vidlice, na te lampicce:) Ta hadicka by mohla tomu zamrzani zabranit.

        • pepek  

          Hadička už tam byla, zamrzá to dole v bowdenu. (Prostříkl jsem ho vodou do ostřikovače, uvidíme :-)

      • Blade  

        aranž..

      • DaSnail  

        aji nejaké lepšie pedále by asi neuškodili 8o)

        • o5majkl  

          to je asi záměr, do sněhu si každej s nášlapama netroufne…

          • DaSnail  

            nášlapy som nemyslel.

            to čo tam je teraz je imho moc malé a tie zuby nic moc. takže niečo väčšie a zubatejšie.

            • pepek  

              Ty jsem tam dal včera (bo ležely doma), dnes jsem je doplnil teplýma botkama od Viet Kongu- a zatím samý pozitivní ohlasy. Teplíčko, rychlá reakce na nástrahy terénu – a ty odrazky jako bonus zadarmo :-)

      • BigKarel2  

        V čem je problém?…šňuru od lampičky tamtudy protáhneš ven, ne?…