• Ondraj

    Zdravím. Měl bych dotaz na zkušenosti s utěsněním pedálů XTR PD-M9000.

    Z jednoho pedálu mi vylezlo těsnění, něco jsem takto najezdil (stovky km), protože jsem myslel, že to je asi špinavá vazelína. Pedál jsem rozdělal, aby tam zbytečně nevnikal bordel, po rozdělání tam bylo čisto. Úplně nechápu, kde přesně má těsnění na ose správně být, protože je tam prostor cca 2cm, směrem ven se osa rozšiřuje. Pokud je těsnění moc hluboko, asi to nebude moc těsnit (tam je osa nejužší), pokud víc na konci, asi zase může vyběhnout ven. Na ose není žádné jednoznačné místo, kam by třeba těsnění mělo zapadnout, kde by bylo nějaké osazení. jsou tam 2 trochu vybraná místa, která na to vypadají.

    Rozdělal jsem preventivně i druhý, kde těsnění bylo uvnitř, no nestačil jsem se divit, že vazelína byla černá až na konci i v ložisku.

    Vypadalo to, že zde těsnění nebude vůbec, tak jsem pedál komplet rozebral. A světe div se, i zde těsnění bylo a neporušené. Pedál jsem kompletně vyčistil, znovu složil, nacpal vazelínu, kde to šlo.

    Takže teď vlastně ale vůbec nevím, jak takový pedál XTR co se týká těsnění funguje a kde to těsnění má správně být.

    Na tomto videu, to chlapec nabouchá vazelínou, pak těsnění zatlačí párátkem, ale takto tam dlouho nevydrží, v těch místech není podle mě fixováno.

    Zde to taky dává na okraj.

    Pedály jsem kupoval nové a je na nich cca 1500 Km, v podstatě v suchu.

    Pokud je to na okraji správně a vypadává, tak asi špatné těsnění. Nejradši bych tam těsnění dal 2.

    0 0
    • rosomak204  

      Take mi teď na jedné straně vylezlo ale jen jsem ho tam nasunul jehlou zpět uplně rozdělávat se mi to nechtělo asi má být v té poslední drážce na ose

      0 0
    • Ondraj  

      Tak jsem ještě jednou rozebral pedály (ne úplně) a po vzoru prvního videa, které se mi zpočátku zdálo divné, jsem do pedálu nacpal více vazelíny. Při utahování jsem osu tlačil dovnitř a přebytečná vazelína se vytlačila ven a vytlačila i těsnění. Těsnění jsem pak lehce zatlačil dovnitř. Na pedál jsem dal ještě jeden o kroužek a jsem zvědavý, jak budou vypadat za dalších cca 1500 km.

      Moje teorie, proč byl víc zanesený pedál, kde těsnění bylo uvnitř, je tato. V pedálu, kde těsnění bylo uvnitř bylo celkově méně vazelíny a těsnění sklouzlo víc ke středu, kde těsnilo nedostatečně, protože osa se zužuje a bordel se tak dostal až na konec osy do ložiska.

      0 0
    • Ondraj  

      Při utahování je vidět, jak se tlakem vytlačuje zašpiněná vazelína.

      0 0
    • Ondraj  

      A ještě druhý pedál, jak vypadal uvnitř a jaká se vytlačila vazelína.

      0 0
    • Ondraj  

      A poslední informaci. Dnešní fotky byly z druhé sady pedálů na druhém kole.

      Z každé sady byl jeden pedál čistý a jeden zašpiněný, nájezd obou sad cca stejný. Na jedné sadě byl špatně zatěsněný levý pedál a na druhé sadě pravý.

      Včerejší špinavý jsem čistil kompletní rozborkou, dnešní špinavý jsem zkusil přetlakem čisté vazelíny, aby vytlačila špinavou.

      Takže utěsnění pedálů XTR je pro mě velké zklamaní. Když vezmu v jakém stavu byly předešlé po cca 15 tis. :(

      0 0
      • plzakj  

        A neni lepsi si koupit 520ky, ktery stoji 500,– a po 15tis je vyhodis?

        0 0
        • Ondraj  

          Tak jsem to dělal, ale chtěl jsem vyzkoušet i jiné varianty. Funkčně jsou XTR výborné.

          0 0
      • scret  

        tak to bylo po 1500km anebo po 15tis. km?:))

        0 0
        • Ondraj  

          15 tis na 540 a teď na XTR, 2 sady, na každé z nich cca 1500 km.

          0 0
          • scret  

            tak 540ky byly legendarne neznicitelne…

            Ale mam XTRka i XTecka (nevim cislo) a jsou v pohode… ale vzhledem k memu najezdu to neni asi moc relevantni…

            0 0
    • grafik  

      Tak těsnění u mých XTR vylezlo taky, až bude prostor zkusím pedál rozebrat a mrknout na stav. Od koupě po celou dobu používání z jednoho pedálu vytíká po troškách vazelína.

      0 0
      • grafik  

        Doplňuji: Měl jsem oba pedály rozdělané:

        • z jednoho pedálu kde vytíkala vazelína, tak asi bylo špatně zamáčknuté těsnění, vnitřek dost špinavý a barva maziva jako z řetězu po 5 tisících km. Vyčistěno, namazáno, smontováno, těsnění už ve správné poloze ve žlábku.
        • ve druhém pedálu mazivo jako z výroby, bez zásahu a čištění jen smontováno zpět.

        Odjeto pár stovek km, nic neteče. Jinými slovy a stručně: xtr v pohodě.

        0 0
    • Lukster  

      Zdarec, uvažuji o upgradu z 520 na novější 8000/8100. Jenže vidím trable s těsněním u xtr – není podobný problém i u xt? Díky! L

      0 0
      • TicTac135  

        Neni, mam uz druhe XT a nemel jsem s nima tento problem.

        0 0
      • tomxxx  

        Kluci se v těch pedálech moc šťouraj. Ani s xtr není zásadnější problém.

        0 0
      • Lister  

        Ani nevím.jestli t.to těsnění na XTR ještě mam a pedály se točí už 10 let. Pak mám novější XTR na silničce (s ohrádkou) a tam je těsnění na obou zjevně venku – neřeším.

        Teď mám nové XT s ohrádkou a jsou úplně v pohodě. U XT ale to utěsnění bylo vždy trochu jiné, tam mi těsnění ven nikdy nelezlo.

        0 0
      • scret  

        neresit, jezdit…

        0 0
    • Lukster  

      No já právě uvažuji o kratší ose xtr pedálů, takže xtr v pohodě tedy ;)

      0 0
      • Lukster  

        Tak jsem neodolal a risknul to;). Ale třeba o 3 mm kratší osa bude lépe držet tu gumku ;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.