zdar, uvažuju o koupi plášťě SCHWALBE Smart Sam 26''. Má s tímto pláštěm někdo zkušenost? Jak je to s náhlostí k defektu, jízdou za sucha, mokra?
zdar, uvažuju o koupi plášťě SCHWALBE Smart Sam 26''. Má s tímto pláštěm někdo zkušenost? Jak je to s náhlostí k defektu, jízdou za sucha, mokra?
Brácha ho jezdí 2 měsíce…
Zatím myslím jeden defekt když jsme spolu sjížděli ze Švýcárny ,na jízdu za vlhka či v blátě docela nadává protože nedrží.Ale mají výhodu jinou a to asi zásadní že VYDRŽÍ,po těch 2 měsících což sou cca 2000 km tam nejde poznat nějaké ojetí.
Já je chci kupovat určitě jako další pláště ve verzi alpencross ta je odolnější proti defektům.
slyšel jsem že právě s defektama jsou problémy, ale snad to nebude tak hrozný :-)
Myslím že to nebude tak hrozné,kdyžtak si fakt připlať a zkus ty alpencross nebo snake skin.Chápu je to dost peněz,ale odvděčí se ti určitě životností.
To bych si tedy nebyl tak jistý s tou životností.
SS 07 alpencross, životnost velmi velká (4000km na zadním do vyhození při polovině vzorku). SS 08, které jsou dvousměsové, životnost rapidně nižší (po 2000km polovina vzorku pryč).
SS 09 jsou třísměsové stejně jako NN a RR, životnost se uvidí, ale klidně může jít ještě dolu oproti 08. Zase by mohly lépe držet.
Valivý odpor 08 verze není žádný zázrak, téměř stejný jako NN (změřeno, žádné subjektivní odhady), 09 by mohla být na tom o chlup lépe.
Odolnost alpencross verze je velmi dobrá, kombinace zesílené boky + zesílený běhoun + hustý vysoký vzorek je prostě dost odolná. Alpencross verze ale pro 09 už není, bude double defense verze místo toho (nevím, zda sjednotili metodu výztuhy nebo jen názvy, každopádně, teď jsou ty výztuhy stejné jako pro RR a NN). Snake skin vezer není u 09 vůbec.
Oproti RR 07 mi přišly SS 07, že drží ± stejně (v některých situacích lépe, v některých hůře). Oproti RR 08 mi přijdou, že drží hůře. SS 08 už jsem nejezdil (kolik vydrží mám z kola manželky a kamarádů, co je jezdí), přešel jsem na UST NN a RR.
Výdrž RR 08 (09 bude předpokládám stejná, tam žádné změny nebyly) je o něco horší než SS 08. Já bych ale hodně váhal a vzal spíše RR double defense i přes o něco menší výdrž (místo double defense SS).
U 09 verze SS z performance line (to nahrazuje sport verzi) budou varianta jak drátová, tak kevlarová a obě budou mít jednu směs, stejnou jako měl SS 07 kevlarová verze. Tedy výdrž by měla být velmi dobrá. Ale nejsou tam ty double defense verze, pouze jedna varianta ve 2,1 v drátu s kevlar guardem (bůhví co tohle je za výztuhu a zda tahle verze bude vůbec běžně dostupná).
Na přední kolo bych si SS rozhodně nedal, na zadní klidně ano.
Proč by jsi SS na předek nedával ?
Protože tam to chce něco, co pořádně podrží. Na předek bych dal NN (dříve bych napsal NN nebo Alberta, ale po přepracování Albertů už se ty nové v kombinaci k SS moc nehodí). Drží výrazně lépe než SS a jede téměř stejně. SS prostě není držák na přední kolo.
A když bych chtěl něco rychlého, tak bych raději vozil RR/RR. Ono vůbec tou už ne tak skvělou životností + existencí odolné verze RR (double defense) se kouzlo SS docela ztrácí.
Odolnost alpencross verze SS (07/08) + výdrž 07 verze + v některých situacích lepší chování než RR 07 byly důvody, proč jsem před rokem a půl přešel na SS na zadním místo RR. V současné situaci bych se v případě, že bych měl vozit dušové pláště zase k RR vrátil (v double defense verzi). U 08 RR UST 2,25 jsem se odvážil je zase zkusit i na předním a docela v pohodě (samozřejmě NN to není). SS bych si na přední nikdy nedal.
V UST pak nemám co řešit, tam je to jednoduché (SS 2,25 v UST vůbec není).
dík
Proč by jsi nevolil SS na přední? Pokud nejezdíš na blátě mělo by to být ok!
Už to psal,právě proto že na blátě a na mokru nedrží…
právě proto píšu že na suchu by to mělo být ok? (když prší tak sedim doma na zadku :-))
to že Ty při dešti sedíš doma na zadku neznamená že sedí doma na zadku všochni:-)
mě se třeba často stává že vyjedu za sucha a při cestě začne pršet, nebo někdy vyjíždím že za deště
V bahně ani moc nejezdím (pokud jsou bahení lázně, tak se tomu snažím vyhýbat), na mokru někdy samozřejmě ano.
Ale hlavně SS není žádný extra držák ani na suchu v techničtějších sjezdech, to už mám raději ty RR 08. Ale samozřejmě pokud to má držet pořádně, tak aspoň NN (samozřejmě se najde spousta větších držáků než NN, ale pokud se bavíme ještě o dost rychlých pláštích, tak už ne). A proč používat na předním SS místo NN nevidím jediný důvod, když jedou téměř stejně.
Samozřejmě na suchu v lehkém terénu drží úplně cokoliv, tam je to jedno (i s Marathony Supreme jsem teď chvíli jezdil v terénu a pokud to nebylo něco náročnější, tak také žádný problém).
jen poznámka k RR snakeskin – na pohmat je ten bok mnohem tlustší a přitim rozdíl ve váze je zanedbatelný – vážena verze 2,25 - klasika 535 (udávaná 520gr), SS verze 565 (udávana 580gr)
Příště už beru jen odolnou verzi, protože ten rozdíl je opravdu minimální.
Double defense také není tolik navíc oproti snake skin (myslim že 40g), v dušových verzích beru už jen tuhle verzi, ten běhoun je také výrazně zesílený.
Hele, nevíš jestli existuje nějaký test plášťů, kde by se testovaly vlastnosti nového pláště a potom vlastnosti stejné varianty ojetého pláště (třeba 1000km)? To by mě dost zajímalo, jak se vlastnosti (rychlost, záběr) mění :-)
Bohužel, nic takvého jsem nikdy nikde neviděl.
Vyjímka je SS, ale v rozměru 28. Tu klidně i dopředu. Od 26 čekám víc, ale pokud někdo jezdí na pohodičku kochačku za hezkého počasí cykloturistikuje, tak i ten nepohrne 26 SS vpředu na občasné drobné povyražení.
Reaguješ na 2 roky starý příspěvek, kdy to byla úplně jiná situace.
Dnes jak už jsem tu psal mockrát už nemá žádný smysl kupovat třísměsový SS, když nemá žádnou přednost oproti RR (u RR už je také existuje odolná varianta, třísměsový SS už nemá tu výdrž co míval jednosměsový a drží hůře než RR a je pomalejší než RR).
No jenže sehnat ty odolné RR je taky sranda. Na netu sem toho moc nenašel, samé EVO, ale nějakou smysluplnou a ucelenou nabídku plášťů od Schwalbe případně Conti sem fakt nenašel. Nejvíc mě asi dorazil web ofiko dovozce Conti, kdy měl v eshopu dohromady asi 10 plášťů. Dovozce šwábů má sice na webu všechno, ale ty koncové ceny sou kapku přepálené… Mimochodem nemáte někdo zkušenosti s http://www.bikedream.cz/ ? Je to asi první shop na kterém sem narazil, že má v nabídce oba pláště co chci za normální cenu.
Pokud není v ČR zrovna daný Schwalbe za pěknou cenu k mání, tak vždy s jistotou nakoupím za slušnou cenu na bike24, tady třeba ten double defense RR a to za 39 euro:
Poštovné mají 6 euro, takže pohoda (případně nad 250 euro je zdarma).
A ono ani to nemusí být double defense (ty někdy u nás za rozumnou cenou jsou, zrovna RR DD jsem nedávno viděl někde za o něco nižší cenu než je na bike24), ale třeba 2010 UST NN 2,4.
Letos jsem RR DD koupil zde:
jezdil jsem tu nejlevnější verzi, je to hrozně rychlej plášť, vydrží, defekt snad žádnej. Ale na kořenech klouže do stran, na mokru nedrží vůbec. Ale vzadu to zas tak nevadí.
Souhlas … na mokru a v blátě hrůza, jinak super …
gumy jsou to sQeli jen nebrat SS light but ten nejlevnejší nebo light s shake skine pač se ty light trhaj na boku
Snake skin verze už od 09 (což je právě teď od září) nejsou (jak píšu už výše). Takže maximálně pokud někdo má ještě zbytky 08 verzí.
Já jezdím vzadu drátovej SS, teď na něm budu mít najeto 2000km a je pořád jako novej, až na pár trhlin od kamenů (makadam). Ale dopředu bych si ho nedal, když je mokro tak lítá jak sáňky (třeba na kořenech)
Na SS 07 2,25 alpencros/snake skin jsem letos najezdil přes 2 tis.km. Mám je na předku i na zadku.Výdrž je opravdu výborná,žádnej defekt,valivej odpor není moc velkej. Samozřejmě že NN drží vepředu líp, ale s SS jsem ještě výraznější problémy neměl, jsem ale klidnější jezdec, s agresivnějším pojetím jízdy ty pláště mohou mít problémy (mokro,vlhko).Nicméně zatím velká spokojenost.
Jezdím Smarty Sam 07 2,1 v provedení SS druhý rok a podobné zkušenosti jako Mlok. Chtěl jsem tehdy plášť za dobrou cenu na týdenní akce do Alp a Dolomit, který nebudu muset po 1000 km vyhodit a který vydrží tamní šutrové sjezdy a hrubší zacházení. Tohle v podstatě splnil (Alpencross by byl možná lepší, ale ten jsem za tu cenu nesehnal). Najeto přes 5000 km a vzorek stále zachovalý, defekt za tu dobu jediný (trn). Vzorek není sjetý snad ani zpoloviny. Téhle výdrži se mi u jiné gumy, kterou jezdím, nepodařilo ani přiblížit. Jiné poškození nežli běžné sjetí vzorku nulové.
Největší přednost téhle gumy vidím v té výdrži. Ostatní parametry (podle subjektivního vnímání) průměrné resp. akceptovaltelné – zřejmě daň za tvrdší směs. V žádných podmínkách nebylo chování vyloženě průserové. Jezdil jsem ho tenkrát i vpředu – moc to ale nedoporučuju, i když se to dá ukočírovat. Chová se občas nevyzpytatelně, zvlášť na mokru, ale ani nasuchu to není úplně ideální.
Na maraton / závod bych si tuhle gumu dobrovolně nevzal (nakonec ale na toto není ani určená).
ahoj, resim dilema. Mam plaste schwalbe NN a RR 2.25 a nevim, jest-li mam zkusit koupit 2.1. Nejezdim zavody a spise jezdim po zpevnenych a lesnich cestach. Bohuzel se nemuzu rozhodnout, jelikoz u tech 2.25 ty plaste v lese celkem sedi ( krom blata ) ale na zpevnenych cestach je to horsi, toz nevim. jo a poradite plast do blata? ten RR stoji za prd, nabali se blatem a je to v haj*lu:) dik
Pokud ti jde o valivý odpor, tak 2,1 verze nemá žádný smysl. Dle měření mají valivý odpor ± stejný. 2,1 verze bude jen o něco lehčí.
Podívej se do katalogu Schwalbe. Charakteristiky plášťů jak je tam udávají skutečně odpovídají realitě-nevymýšlejí si. A když píšou,že SS je „nepřekonatelný univerzál“ tak tomu věř. Já ho vozim a mohu potvrdit. Je neuvěřitelně rychlý na silnici přitom má vysoký vzorek, který má dobrý záběr. S tou nejistotou na předku je to ale pravda-neni to plášť, který někam nasměruješ a on tě proveze. Potřebuje tvoji ůčast a řízení. Víc na jistotu je RR,který je taky hodně rychlý. Defekty přes léto neznam, ******* je ale v zimě když jsou silnice sypané drtí-je skoro jisté, že píchnu jak vyjedu. Přitom v létě na štěrku v pohodě. Jo a kupuj EVO verze-ne PERFORMANCE. Šetřit tady na kvalitě se nsmusí vyplatit.
Už se to tu řešilo několikrát. Od té doby, co je SS třísměsový, tak už ho nemá vůbec smysl jezdit, protože od té doby oproti RR lepší v ničem a ve všem je horší.
Neuvěřitelně rychlý na asfaltu není ani náhodou (to nebyl nikdy). Naopak na souvislý vzorek je relativně pomalý, má téměř stejný valivým odporem jako NN (tohle je změřený fakt, žádné subjektivní dojmy).
A přitom sedí hůře než RR. A ta výdrž s třísměsovou verzí také už není co bývala, dříve výdrž byl dobrý důvod pro SS, který už ale teď neplatí.
O nějakém dobrém záběru u SS také nemůže být moc řeč, v tomhle je také horší než RR (a že RR taky nemá žádný extra záběr).
V době, kdy zakládal to vlákno ještě SS třísměsové nebyly a bylo to jinak. Navíc dříve neexistovala double defense verze RR, takže hodně lidí sahalo po alpencross SS. Teď když už RR má také odolnější verzi…
SS tedy není „nepřekonatelný univerzál“, ale naopak překonaný univerzál.
:o)
Dobrá, snad se shodneme alespoň na tom, že Schwalbe je dobrá volba:-)
presne povedane,jedna z tych lepsich znaciek :-)
já ss mám a nemůžu si stěžovat..sice jsem jezdil závody jenom na suchu,ale oproti karmě komodo jsou rychlý a víc vydrží :) to je můj názor-každý může mít jiný
Každý plášť je vůči nějakému jinému rychlejší. Jedinou výjimkou je Furious Fred :-)
já chci jenom říct,že jsem s ním spokojenej(zatím?) jeden defekt a to na závodech skoro u cíle a jelo se tam po ostrých šutrech :) takže jsem to dojel na píchlým kole :)
je to mozny, aby e-shop prodaval plast shwalbe NN Evo za 700Kc?
Já ho teď koupil za 620. je to děs, ale musel jsem tuto slepou vývojovou větev Schwalbe koupit, protože jsem asi jediný z B-F, co ho ještě nejel :-D
loni jsem ho kromě dvou závodů měl na předním kole celou sezonu :)
letos teda dávám Rona
když to chceš někde lehce pustit, není špatný mít kontrolu a jistotu při brzždění
Nevím, jestli se k tomu někdy odhodlám, abych ho nasadil :-D
je to možné :o)
Tak, jak jsi to napsal, to znamená, že Furious Fred není vůči jinému plášti rychlejší :-)
:-D
a co by jsi tedy ty doporucil na hardtail na rychly maraton?
dopredu NobyNic a dozadu? Maraton je smesice asflatu tak 30procent, 50procent zpevnene docela ujezdena sotolinka a zbytek trava, koreny, trochu bahna…
Pokud je tolik asfaltu a tolik rychlých pěkných cest, tedy skoro žádný terén, tak bych se vůbec nebál i nějaké rychlejší kombinace typu RR/RR (nebo cokoliv srovnatelného typu RK/RK, apod.), nebo dokonce RR dopředu a dozadu ještě něco rychlejší, třeba FF s raceguardem. Pokud je tam aspoň nějaký delší úsek na mokru a ještě třeba v kombinaci kořeny + mokro, tak ten NN dopředu už klidně ano.
Každý ale musí vědět sám, jak moc dokáže ztratit na těch kratších úsecích, kde se hodí plášť co podrží (a mít ho tam nebude) jako třeba ten NN a naopak jak moc získá na většině trati, kde NN potřebovat nebude.
Já nezávodím, takže bych neřešil a hodil NN/RR, ale bylo by mi fuk, že budu nepatrně pomalejší na těch 80% trasy.
ted o vikendu sem jel kombinaci NN 2.1/RRon 2.25 a bylo to super .. na silnici to diky RRonovi na zadku celkem letelo a v lesich (vcetne bahna a obcas i zbytku snehu) me pak oba plaste podrzely presne tam, kde sem potreboval..
Sem s RRonem cim dal vic spokojenej – ma zaber, primerene dobry bocni vedeni a vyborne odvaluje, jen trosku skoda, ze se pomerne rychle sjizdi.. Ale s tim se u tohohle „papirovyho“ EVO plaste musi pocitat
FF dat dozadu je pro me uz dost veliky risk na ten teren…
ale asi nezbyde nez prikoupit a ozkouset.Nyni mam na kole vepredu Racing Ralph 2.1 a vzadu Noby Nick..je to desne pomale…
RK je mysleno co za znacku?jinak ta filozoficka otazka je to presne…je to tak trochu loterie jestli par useku proklouzat a zbytek skvele chrtit nebo jestli takzvane kombinaci zpomalit.
no hlavne to mas mit obracene – NobbyNic na zadku je zbytecne pomalej a RRalph na predku zas nema takovou trakci jako ma na predku NobbyNic, nehlede na zasadni fakt, ze na predku horsi odvalovani vadi mnohem mene..
jo ja vim mas recht..ja to mel ale takhle nasazeny na sudety…a mel jsem tak trochu obavy z vyjezdu tak jsem to prohodil..
A pritom na sudetech zadny tezky vyjezdy nebyly, ne? :)
zalezi jak se na to divas…jestli ze sedla nebo jako divak:-)
no ze sedla sem si zadnyho tezkyho vyjezdu nevsiml nebo si to uz nepamatuju :)
u ameriky je takovy pekny kopecek..a na bor…nosem jsem je nedychal
Ja nosem neudejcham skoro nic, ale nevsiml sem si vyjezdu, kde by me nejak limitovala adheze plaste a byl by to proste problem, byt pomalu vyjet.
proc všichni chcete cpat dopredu na rychle trate NN vzdyt je to blbost.
Ve sjezdu stejne moc nenazeneš protože te brzdi ti před tebou a na rovinach a ve vyjezdech ti bude NN na nic, protoze to ze lip podrzí ti do kopce moc nepomuze.
všechny zavody jsem odjel na RR 2,1 a uplne stačily ( jezdivam jen 30ky) pokud bych jezdil 60ky a vic tak dozadu dam FF.
jinak z kopce odpocivam protoze se predjiždí dost težko a moc toho nenaženeš, na rovinach drzim tempo s ostatnima a v kopcích předjíždím :)
vykašli se na schwalbe pokud nechceš FF a jdi do contíků a Racekingů ty fakt nemaj konkurenci nejlíp ve 2,2 (2,0 totiž váží ± stejně jako 2,2)
ty jsi hradecak…jel jsi nekdy ratiboricak?…tak na tenhle zavod to resim…ty by jsi na FF jel tenhle zavod?
Na continental se podivam…model ktery doporucis?
myslím že nejel… ale na FF se dá odjet skoro všechno je to spíš o jezdci než o pláštích jinak opravdu doporučím ty RK v 2,2 jsou to sice velký balóny 56–58mm široký ale lehký s dost hustym vzorkem takže opravdu jedou a nejsou ani náchylný tolik na defekty jako např. Ralfy…
mas na mysli model supersonic 2.2?
oh yes :O)
jeste maj nejaky model race king…
Mluvim o continental Raceking supersonick 2,2
a mountain king taky a pak treba gravity a twister a pak treba explorer co si tak vzpominam :)
a ještě speedkingy třeba…
hm…si nejak sectelej… na rychly maraton jak tady ROUD doporucuje by jsi nasadil z tech modelu copak?taky supersoniky?
supersonick neni model ;o]
a co tedy?
modely jsou alá raceking,speedking atd. supersonick znamená že ej to nejvyší kevlarová verze ;o] aspoñ si to myslím :O)
Presneji by se dalo rict, ze supersonic a protection jsou nejvyssi verze u dusovejch plastu (vetsi tpi – 180, jina smes – black chilli, s tim, ze supersonic je odlehcenej a protection ma naopak vyztuzeni Duraskin), dal je jeste obycejna kevlarova verze – nizsi tpi a jina smes a pak to same s dratovou patkou.
na rychlej maraton z contiku? Twister nebo Race King v rozmeru 2,0". Ve 2,2" je to na rychlej maraton nesmyslnej balon, kterej uz te bude znatelne brzdit.
Mno vzhledem k tomu že 2,0 váží stejně jak 2,2 tak tě maximálně o něco zrží šířka ale zas ve sjezdech a všech ostatních situacích to bude výhoda + navíc pohodlí a na to jak je 2,2 velkej tak fakt jede jak málokterej pláš´t…
Jak to myslis, 2,0 vazi stejne jak 2,2? Podle katalogu je rozdil 40g (440 a 480g) – coz u Continentalu nemusi pravda moc znamenat, kdyz najdes lehkej kousek 2,2, tak klidne muze byt lehci nez tezkej kousek 2,0;)
Nojo, Contiky maji trochu vetsi rozptyl, ale v prumeru jsou 2,2 o neco tezsi, ikdyz tech 15–20g opravdu nehraje roli…(zvlast vzhledem k rozdilu v objemu).
15–20g beru jako stejnou váhu obzvlášť když si vemu ten rozdíl ve velikosti tak je to v podstatě uplně nicotný…
ta 2,2 by mela vlastne byt tensi;)
to zni logicky.diky
Jak sou na tom ty Supersonicy s odolností? Já vozím RK 2.0 ale Protection, v zadu. Ale teď na nějaký ten maraton sem uvažoval, že by se váhově vyplatilo přezout na supersonicy. Jinak v předu mám MK 2.2 taky protection a ty bych nechal tak…
za celkem 3000km asi jeden defekt za mě palec nahoru :o)
jeste tak nejak a je to aspon trochu trida ty supersoniky…nejezdi to nejaci blata z chvostu?
chci opravdu sportovni plast…
co ti na tohle mám napsat prostě super pláš´t na sucho na rychlý závody…
ok diky za radu…budu to zkoumat a zvazovat…ze bych byl zastance proflanutych schwalbe to urcite ne…spis me lezou na nervy
Irina Kalentieva na Racekingach vyhrala v poslednich 3 letech 2× MS, staci?-)))
tak Kulhec taky topí na rubenách a normální lidi se na nich spíš trápí. Tohle beru s rezervou, kdo ví jestli nemá factory speciál směs atd…
jasne, ale i kdyby, zas tak dramatickej rozdil to nebude, urcite ne vzhledem k otazce nejezdi to nejaci blata z chvostu? ;D
No tak to jsi jezdil asi jenom po silnici, ne? :) To jinak není možný. Já píchnu každých pár set km jakýkoliv plášť (NN, Marathon supreme, Kendy karmy…)
to se zamysli nad tím jak foukáš nebo jezdíš :O) případně se vyser na ultralight duše :O) (nebo si pořid notubes)
Ultralight duše nejezdím vůbec (protože vím, jak často píchám :) a foukám normálně – 30–35 přední a 35–40 zadní. No a jak jezdím – to těžko posoudím :-) Určitě kolo nešetřím, to je fakt. Ale že ty nepícháš vůbec (navíc takový galusky jako FF nebo ty kontíky), to nechápu.
s FF mi vycházel jeden defekt přibližně na necelejch 1000km což si myslim že (na to jaký to sou šlupky) je dost v pohodě :O)
Tak to je lepší než sem čekal, i když ono to taky bude na stylu jízdy. Každopádně co sem se dočet na ofiko stránkách, tak RK SS jsou z black chili a RK Prot. jsou z „obyčejné“ trojsměsovky. Narozdíl od MK ty sou v obou verzích z black chili. I když na druhou stranu nevím jak moc velký přínos to bude mít, ta směs…
I když jak na tu tabulku tak koukám, u RK rozdíl váhy papírově 50g… V porovnání SS a Protection. To snad nestojí za to…
Kdežto MK 2.2 papírově rozdíl 190g… Tak to teď fakt nevím jestli prohodit vpředu MK nebo se na to vyprdnout a nechat to tak.
váhy pláš´tů . http://www.fotos.light-bikes.de/main.php…
Hm tak teď mě štve, že sem ty svoje protectiony neměl na váza (nemám doma pořádnou digitální váhu). Na tom webu sou samé supersonicy, každopádně u těch ty hmotnosti ± sedí na tabulku, takže jí můžu věřit. Tak nevím 190g je dost, na druhou stranu kdyby mi to v závodě mělo pomoct byť předejít jednomu defektu, tak by se to vyplatilo. A nebo to udělám úplně jinak a na závody obuju dva RK a těžkého MK si nechám na normální ježdění.
Stejně co sem čet tak na krátkém šela maratonu, Rusavě atp. na těch RK můžu akorát vydělat, za dobrého počasí… Žádný náročný terén tam moc není.
RK jsou fakt míň náchylný na defekty než Ralphy? To bych o nich docela uvažoval. Chtěl jsem dát klasickou kombinaci NN/RR v 2,25", ale Continental mě taky láká. V nějakých německých testech jsem ale viděl, že RK mají náchylnost na proražení dost vysokou (F, přičemž NN má A a třeba Crossmark má B). Tak nevím.
Schwalbe všeobecně maj měkou směs já i kamarádi jsem měli všechny modely napíš jejich výběrem pořezaný a častý defekty co mám RK tak tohle neznám zároveň ti co přešli na karmy taky velkej rozdíl ale za mě prostě RK + je te´d vozim s notubes a to už je vůbec super :O)
musis mit na notubes spesl rafky?
to se ptáš toho pravýho xD já ej mám ale mělo by to jít zbastlit i na normální pomocí nějaký sady(musíš zalepit páskou díry v ráfku atd.)
ok…kdyz nepujdu do notubes..bude tam myslis rozdil ve vlastnostech?
bude ale i tak je raceking super plášť :O) (notubes ho vozim teprve párset kmú
ok posledni dotaz…kolik jezdis rocne km a kolik zavodu?…
závody už žádný ale ročně najedu několik tisíc kilometrů na biku (5–6 bike)
a silnice?
můžeš porovnat RR a karmy v dušovém provedení ?
Tak už jsem ty Race Kingy 2,0" nazul. Musím říct, že jsem mile překvapen. Ale to po těch hrůzách, co jsem přes zimu drtil, není divu. Do konce týdne čekám FRM3 s FF 2,0", tak to hned porovnám :-)
Tak paráda kolega teď taky nazul 2,0 a zatím spokojenej :O) já jsem nahodil 2,2 na notubes i když to byl boj :O)
Já tam dal duše. Ale ty FRM3 a FF budou UST. Ten RK mám na 19 mm ráfku a je na něm o trošku silnější, než FF na 17 mm, ale vyšší je o dost, takže paráda. Toho jsem se bál, protože třeba Explorery jsou hodně nízké a proto je s pevnou vidlí jezdit nemůžu.
jsem zvědavej jak budeš spokojenej časem :O)
tak jsem se pekne vyspal a Race Kingy me neopustily…ale jak tak to vse procitam mam nejasno v jednom: budou RK 2.0 plastovky stejne rychle jako 2.2 no tubess?prosim o radu
Já je vozim jen v šířce 2,2 na jedněch kolech s dušema na druhym s notubes a oboje jede parádně jak je na tom 2,0 nedovedu posoudit :O(
to je docela zajímavá otázka. V terenu bude 2,2 s no tubes urcitě rychlejší už jen kvuli šířce. absence duse u notubes snižuje valivy odpor a je to znat, ale sirka by mohla byt na tvrdém povrchu(asfalt třeba) se zvyšujíci se rychlosti trochu na škodu. nevím jak moc to totiž ovlivní odpor vzduchu(ve watech). každopadne bude mit 2,2 s notubes rozhodně nižší valivy odpor než 2,0. rozhodne bych bral sirsi s notubes nez uzkou s dusí. aby byl znat ten prospech nizsiho odporu vzduchu u te 2,0 tak bys musel jet tak kolem 40km/h a to opravdu moc casto na biku nejedes, a z kopce stejne jeste brzdis, takže je ti k nicemu. na maraton bych dal 2,0 bez duse, tam už by to bylo opodstatněné.
ja to prave na maraton chci pouzit.ten maraton je rychly, moc terenu tam neni.(jak jsem jiz psal hodne sotolina, zpevnene cesty,neco asfalt a tak deset procent koreny, mokro, travnaty louky) Je jasne ze dat 2.0 bezdusaky je zase rychlostne dal nez 2.2. ja ale jelikoz nemam s bezdusaky zkusenost tak hledam nejaky rozumny kompromis.
zdalo se me ze by tedy rychlostne to mohlo byt takto:
od nejpomalejsiho:
RK 2.2plastovky
RK 2.0plastovky nastejno s 2.2bezdusaky
RK 2.0bezdusaky
biker jura to napsal správně. 2,2 bez duší budou rozhodně rychlejší než ty 2,0 s duší, nastejno nebudou určitě.
Pokud bys jel celou dobu třeba 30km/h+, tak by se to možná srovnalo a ty užší to dohnali menším odporem vzduchu. Ale to nepojedeš.
Máte někdo vyzkoušené i obyčejné MK nebo RK v kevlaru? Hlavně co se odolnosti týká, supersonicy nechci a protectiony se mi nedaří nikde nějak levně sehnat. Případně jak velký je rozdíl v té směsi, hlavně asi u toho RK.
Mam vyzkousenej MK 2,2 v dratu, kterej by se od obyc. kevlaru mel lisit jen patkou, rozdil ve vlastnostech smesi proti black chilli na protectionu jsem nijak zasadni nepoznal (krom toho, ze black chilli je cernejsi;) odolnost je dobra, ikdyz ohledne defektu nemam srovnani, dratak jsem vozil i s dusi, protection jen s notubes, riznout se mi nepodarilo zatim zadnej (2× drat, 1× protection vsechno vpredu).
Jo díky, no uvidím, mám možnost buď tyhle obyčejné kevlarové RK a nebo místo nich koupit RR asi 2.1 v EVO verzi. Sice sem na ně slyšel celkem kritiku, ale i dost chvály, tak fakt nevím, to budu muset nějak promyslet…
obyc. kevlarovy RR budou min odolny
kevlarový jsou pouze EVO a odolný nejsou vůbec,skoro nejvíc na hovno plášť který znám.
Jedině UST,ten jede a vydrží!
HMM ty Race Kingy vypadají pěkně rychle, ale asi zase sáhnu po celoroční osvědčené klasice RaRa 2,1.
ok a v jakem provedeni? delaji je v UST?…muzu UST pouzit na beznych rafkach?
ten u maeriky je dost na adhezi..alespon ja to tak citil…tak jsem to holt prohodil…na sudetech si myslim ze se to docela ta „chyba“ ztratila…zavod je stejne hlavne o sjezdech
Plášť Schwalbe…
Hm, to jsem ještě neviděl. Jak se to stalo?
To kdybych věděl…jestli sem ho nějak křivě nasadil…fakt nevím
Nikdy se mi neurvala patka, ale načatý v těch místech běžně. S drátem dělají pláště pokud jsou podhuštěný nebo přetížený na daný tlak nebo přes konstrukční zátěž. Žvejká se to tam. Užšší ráfek a širokánský plášť tomu taky pomůže a smyk pláště po ráfku tomu taky neprospívá.
Ale tohle je kevlarová patka, takže to je trochu jiné. U kevlaru s tím máš taky takový zkušenosti?
kevlar stím nemá nic společného…
a co jako? to ma byt problem? doporucuju min resit a vic jezdit…
no jako že to špatně sedí na ráfku a tím pádem hází…
To je divný, tohhle by na to nemělo mít vliv, takhle lehce rozjetech plášťů sem měl dost, nikdy sem to ale neřešil a nikcy se s tim nic nestalo.
jenže další stádium tady po tom je, že to ulítne úplně :/
se občas stane, nejvíc jsem to viděl u bontragerů.
Zdravim, chtel bych se zeptat zda je dobra volba Continental Race King 2,2(drat) na predek? Jezdim 60asfalt – 40teren. Jde me hlavne o to aby ten plast drzel v terenu. diky