29 plaste Specialized vs Schwalbe

102 nepřečtených
  • Drno

    Máte někdo porovnání 29 plášťů pro XC z hlediska rychlosti, odolnosti proti defektům (verze s duší) u těchto kombinací? Je určeno pro full a běžné ježdění zpevněné cesty / lesní stezky většinou za sucha?

    vpředu Specialized Fast Trak Control

    http://specialized.com/…trak-control

    vzadu Specialized Renegade Control

    http://specialized.com/…gade-control

    Nebo je lepsi kombinace Rocket Ron a Racing Ralph?

    0 0
    • JakeF  

      Proti týhle kombinaci Schwalbe budou Spešly rychlejší a odolnější, ale zase těžší. A líp by fungovaly bez duší, ale to moc nevyužiješ.

      Další možnost by byla Ground Control/Fast Trak, to mám na kole aktuálně a drží to fakt hodně pěkně a nepozoruju, že by to bylo nějak pomalejší, ten přední plášť nemá na valivej odpor takovej vliv…

      A ještě takovej tip, na předek můžeš klidně dát lehčí S-Works verzi, tam stačí.

      0 0
      • Drno  

        Diky. Fast Trak vpředu jsi nezkousel? GK mi prijde jako vzorek spis dozadu.

        0 0
      • sharkeeCZ  

        kombinaci GC/FT doporucuji i v speslshopech, ale nebal bych se ani FT/FT…zalezi na tom, co clovek jezdi, sam se chystam na GC/FT az dojedu stavajici Xkingy

        0 0
        • JakeF  

          Fast Trak/Fast Trak jsem vozil předtím. Taky mi to nepřišlo jako špatná kombinace, ale je to spíš proti RaR/RaR. Na tak rychlej vzorek to překvapivě drží celkem solidně, ale v mokru a na sypkým povrchu začíná ztrácet, tam je Ground Control o level jinde. A přitom jak je to přední kolo, tak mi ani nepřijde, že by kolo bylo nějak znatelně pomalejší.

          0 0
          • sharkeeCZ  

            podobně jsou na tom jinak super plášto WTB NANO, sypký podklad a bláto neumí, ale jinak super pláště

            0 0
          • AleZ80  

            Ten Ground control by měl mít směs 60a. Není to na předek tvrdé ?

            0 0
            • JakeF  

              Ty si v první řadě ujasni, co vůbec chceš… Psal jsi, že jako náhradu X-Kingů a teď řešíš vedle Miniony. Ground Control je XC/Trail plášť a na tohle použití je dopředu akorát. Pokud tam dáš Minion nebo Butcher, tak to samozřejmě bude držet líp, ale zase jsi už úplně jinde váhou a rychlostí… Na EN ježdění o něm taky uvažuju akorát tak na zadní.

              0 0
              • AleZ80  

                Náhrada X-Kingů nebyla myšlena tak, že chci podobný plášť. Měl jsem je na HT z kterého jsem přestavěl a vzhledem k ceně se mi je nechtělo vyhodit.

                Resp. dozadu bych toho X-K ve 2.4" klidně pořídil znovu, ale to by se mu nesměly tak vyškubávat figury.

                0 0
                • JakeF  

                  No ale pořád je v první řadě otázka, jestli chceš spíš jezdivý trail pláště jako je Ground Control nebo poměrně těžkej kalibr i na EN jako je Minion, pak by od Spešlu byla volba spíš Purgatory nebo Butcher.

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Na předním kole lenocha přežiju, hlavně když bude pěkně držet. Ground control mě odradil tou tvrdou směsí, jinak bych ho bral. Na Purgatoryho jsem nějak zapomněl. Má směs 60/50 to by šlo, ale Minion už je objednaný. Tak kdyžtak příště. Butcher má ještě měkčí směs, ale ten mě vůbec nenapadl – taky jsem původně nemyslel, že zakotvím (asi doslova) u pláště z téhle kategorie, ale ten Minion mě nějak nalákal svou cenou a tím, že předpokládám, že bude v reálu mít na šířku míň než 2,3 palce a bude tedy v pohodě na 19,5 mm ráfku.

                    0 0
                    • tombr  

                      Ujel jsem přibližně 20km po polňačkách/les/pí­sek na FT sworks 29 ve předu a tolik ran co jsem dostal do rámu od kamínků z předního kola, jsem nedostal pomalu za celý minulý rok. Ve stoje to celkem lítalo i do obličeje, což nebylo zrovna příjemné. Nemáte někdo podobnou zkušenost?

                      0 0
                      • McBlacky  

                        vozím na obou kolech a FT sworks i control a tohle neřeším, možná může být určitá kombinace měkčího bahna a velikosti kamínků že se to děje, ale běžné to určitě není

                        0 0
                      • štája  

                        Měl jsem stejný pocit, trvalo to tak 50km, než se trochu pneu zaprášila, přišlo mi, že víc „lepí“ když je nová než ostatní.

                        0 0
      • ememem1  

        vedel by si mi nejak jasne povedat co znamenaju tie oznacenia plastov u speslu? nejak som z tej ich stranky moc mudry neni. taky FT exstije ako

        FT sworks,

        FT control

        FT 2bliss ready

        FT armadillo

        FT sport

        1. aky je rozdiel medzi 60a a 70a ?
        2. 2bliss ready vyzeraju byt vsetky okrem sport ci nie? co je potom ta 2bliss

        verzia? a to armadillo je uz nieco ako ust ked neni 2bliss alebo vobec nejde bez dusi pouzit?

        0 0
        • AleZ80  

          S-works je odlehčená verze.

          Control je ochrana boků.

          Sport je laciná verze bez ochrany.

          2 Bliss by mělo znamenat Tubeless Ready.

          70a je hodně tvrdá směs.

          60a je také ještě celkem dost tvrdá směs.

          0 0
          • JakeF  

            Control by právě neměla být ochrana jen boků, ale komplet odolnější plášť. Podle mě je dobrá volba dávat S-Works na přední a dozadu Control. I když teď mám shodou okolností S-Works na zadním a zatím letos bez defektu a to mu celkem dávám zabrat…

            0 0
            • AleZ80  

              Po tom, co sjedu drážky ve figurách, tak dávám plášť zepředu dozadu, takže radši dávám verze s ochranou i na předek.

              0 0
            • ememem1  

              a com je verzia 2bliss ready ked u vsetkych okrem sport pisu ze je 2bliss ready?

              edit: aha teraz pozeram ze Casing: 420/D1 for 15% improved cut resistance. vies co to realne znamena?

              0 0
              • JakeF  

                Ale to myslíš Grid 2Bliss Ready, ne? Pokud dobře vím, tak Grid jsou verze pro gravity disciplíny…

                0 0
                • ememem1  

                  aha, dik. cize na take XC jazdenie S-works alebo trocha menej slupkove Control? som z tej spesl stranky ich dost chabeho popisu (jak ostatne u vsetkeho) volaky zmateny lebo napr. nevidim nijaky rozdiel medzi verziou „control“ a „grid 2bliss ready“ ktora jak hovoris je na gravity discipliny. (teda par gramov tam je)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak u AM modelů Grid verze píšou, že má proti Control ještě zesílený boky. Ale jestli to je u XC verzí stejně, to nevím… Zase by to znamenalo, že maj dvě verze s ochranou – Grid a Armadillo.

                    No zmatek v tom fakt je, ale na XC ježdění bych to omezil jenom na S-Works a Control, zbytek v klidu ignoroval.

                    Osobně mi na XC ježdění přijde rozumná kombinace Control na zadní a dopředu stačí S-Works.

                    0 0
        • JakeF  

          Pokud si dobře pamatuju:

          SWorks – nejlehčí závodní verze (pořád ale o pár gramů těžší, než šlupky Schwalbe)

          Control – měla by být stejně rychlá směs jako u Sworks, ale těžší a odolnější (cca úrovně SnakeSkin, ale zpevněný komplet trochu, ne jako u SS, kde jsou neprůstřelný boky a vzorek vůbec)

          To jsou takový základní verze, obě by navíc měly být 2bliss („tubeless“), což ze zkušenosti jsou, fungujou líp, než Schwalbe

          Sport – základní verze, myslím horší směs a možná i drátová patka (nevím, nikdy jsem je neměl)

          Armadillo – nějaká verze ochrany, doteď jsem myslel, že to je jen u silničních

          Grid 2Bliss – mám pocit nějaká verze pro 4X a podobný disciplíny

          70a a 60a je označení směsi, čím vyšší číslo, tím tvrdší

          0 0
    • bagr84  

      Spešl jednoznačně co se týče výdrže – špunty se netrhaj, žádný řezance, pláště po 700 km vypadají jako nové. Schwalbe je v tomhle tragédie.

      Co se týče notubes, tam taky jednoznačně Spešl, pláště drží vzduch hned, netřeba s tím nijak laborovat a dofukovat (mluvim i o té nejpapírovější S-Works verzi) a nahazovat je šlo i bez montpák, ale zaleží na ráfku.

      Jen s jízdníma vlastnostma ti neporadím, RoR jsem vozil na 26", Fast Trak na 29". Subjektivně bych ale řekl, že FT je rychlejší a předvídatelnější třeba na kořenech nebo v náklonech, zatímco RoR je o chlup vetší držák, ale na úkor rychlosti a předvídatelnosti.

      Já bych šel určitě do Spešlu, schwalbe je jak loterie, akorát horší (v loterii se dá aspoň vyhrát… :)).

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak když u Schwalbe vozíš obyč tenké šlupky, tak se nesmíš divit. Snake skin verze těsní okamžitě, většinou i bez tmelu.

        Nechápu proč tolik lidí u Schwalbe kupuje obyč šlupka verzi a následně si stěžuje, že to jsou šlupky (řezání, hůře těsní, atd.).

        S výdrží zajímavé, jak někomu nevydrží vůbec a někomu přesně naopak. Po 700km mívám zadní RaR jako nový a vydrží mi cca 3–3,5tis. km (a to nejen na HT, ale i na fullu) do zmizení prohlubní ve vzorku kdy začíná ztrácet vlastnosti a měním.

        0 0
        • JakeF  

          Začnu od konce, výdrží mi přijde Fast Trak podobně jako RaR.

          Co se týče SnakeSkin, tak to celkem věřím, ale osobně s nima mám problém ten, že maj sice víceméně neprůstřelný boky, ale ve vzorku je to pořád stejnej papír (nebo jen málo o vliv nižšího tpi) jako základní šlupky. Protože říznutí jsem u schwalbe měl ve vzorku a bocích ± nastejno, tak mi přijde vhodnější řešení Spešlu, kde je plášť odolnější všude o trochu. Na tenhle požadavek Schwalbe nabízí až UST a to už mi zase přijde jako overkill.

          0 0
          • MlokCZ  

            Odolnost ve vzorku je opravdu trochu slabina. U mě to ale pořád není tak hrozné.

            Mám na běhounu zatím 3× zásek, kdy 2× to dal tmel až za chvíli (tak 2–3km bylo nutno jet cca 15psi) a jednou jsem dojížděl na 15psi 10km co mi chybělo domů a pak jsem plášť vyhodil (byl už sjetý, tak nebylo co řešit, druhý den po nafouknutí pro otestování tlak ale už držel).

            To není až tak špatná bilance na cca 12tis. km (něco málo přes 10tis. km na celopevňáku, zbytek full).

            U fullu jsem se vrátil poměrně brzy na UST verze.

            U 29" s UST verzí není co řešit, tam neexistuje.

            A jednu výhodu to má, i přes snake skin boky je ten plášť dost pohodlný.

            Třeba oproti protection verzi u Contíků, která je tuhá jak podrážka všude je ten rozdíl obrovský.

            Jak jsou na tom ty Spešly na asfaltu s vibracemi? Na celopevňáku najedu asfaltu poměrně dost a když plášť více vibruje, tak mi to dost vadí.

            Dle vzorku se přitom nepozná vůbec nic. Jsem si dříve myslel, že čím řidší vzorek, tím více bude plášť vibrovat a ono to obecně vůbec neplatí.

            Tím narážím opět na protection RK, který i přes znatelně hustější vzorek než 29" RaR vibruje na pěkném asfaltu mnohem více (u RK mi to už dost vadilo, u RaR je to přesně na té hranici, kdy mi to ještě nevadí).

            0 0
            • JakeF  

              Pohodlí si myslím nebude problém, to mi přijde že boky pracujou dobře, naopak jsem musel začít vozit výrazně vyšší tlaky, protože na 29" a zároveň s odolnějšíma gumama se nechá jezdit dost rychlejš a pak to odnášely ráfky…

              Vibrace nejsem schopnej posoudit, to jsem se ještě nesetkal s pláštěm, kde by mi to nějak vadilo.

              0 0
            • Drno  

              Nevite někdo, jak je na tom Fast Trak na predku s vibracemi na asfaltu?

              0 0
              • bagr84  

                Co tim myslis? Nic nevibruje, aspon me teda ne :)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To je hodně o vnímavosti vibrací. Někdo vibrace nevnímá ani u plášťů, které já považuju už za hodně vibrující.

                  Konkrétně Fast Trak ale nemám tušení, ten jsem nejezdil.

                  0 0
              • vojta2004  

                na asfalt je to super plášť, pěkně frčí a nijak nedrnčí. ted ho ale budu měnit vepředu za ground control, jelikož FT mě v terenu tolik nepodrží.

                0 0
        • bagr84  

          Divit se můžu, navíc srovnávám Schwalbe slupky se Spešl slupkama (S-Works). A pokud plášť nese označení TLR, asi se můžu pozastavit nad tím, že netěsní.

          S výdrží jsem se asi špatně vyjádřil, nemyslel jsem za jak dlouho se sjedou (tím myslím zmizí dezén), ale to, že u Schwalbe se trhaj figury, objevujou řezance a podobně. Mám zkušenost s x značkama a schwalbe je teda suverénní „jednička“ co se tohoto týče, nemluvě o tom, že ty pláště jsou nejdražší, a člověk musí mít pomalu doktorát, aby věděl u kterýho prodejce kupovat, jaká krabicová verze je ta správná a jestli by měl být z Indonésie, Německa nebo Taiwanu :)

          0 0
          • ememem1  

            a člověk musí mít pomalu doktorát, aby věděl u kterýho prodejce kupovat, jaká krabicová verze je ta správná a jestli by měl být z Indonésie, Německa nebo Taiwanu :) – to je blbost tu uz x krat prediskutovana.

            nemluvě o tom, že ty pláště jsou nejdražší – no, uz som sa tiez pozeral aj po inom(hutschin­son,michellin) a v podstate su zrovnatelne.

            ale to, že u Schwalbe se trhaj figury, objevujou řezance a podobně. – to sa mi nestalo nikdy a mam na nich najazdene pomerne dost jak klasike tak DD, tlr aj ust. je pravda ze napr. RaR pomerne rychlo mizne ale zas takeho RoR vzdau som sa za boha nevedel zbavit, furt sa ne a ne ojazdit. vpredu je to uplne egal.

            v UST su schwalbe v pomere cena/jazdne vlastnosti/hmotnost jasna jednotka a to taka ze ine UST ani moc nema zmysel uvazovat. u TLR a variacii (TNT, 2Bliss atd.) uz to az tak jasne neni. mne na nich najvica zacina vadit to, ze mi ta ich nova zmes (pace star) prijde u dost makka, ze sa to proste zvyka aj ked zas to drzi.

            0 0
            • MlokCZ  

              Figury prostě někdo trhá a někdo ne, dle stylu jízdy a povrchu. Když už je ale někdo trhá, tak třeba na Contíkách (RK/XK/MK) je trhá ještě daleko rychleji. V partě pár otrhaných Contíků už bylo a ti stejní jezdci u Schwalbe ok.

              Na některých akcích v horách jsem figury u Schwalbe měl taky trochu načaté, ale ještě nic hrozného.

              Řezance se také mohou dle stylu jízdy a povrchu objevit, ale tady bych neřekl, že je odolnost nějaká špatná. Jen se nesmí vozit obyč TLR verze.

              Z jedné akce v horách jsem měl třeba před pár lety NN 2,4 slušně pořezané, ale jak to není žádná šlupka, tak nic nešlo úplně skrz. Být to na TLR verzi, tak je dávno po ní.

              0 0
              • Drno  

                Abych to shrnul, pro 29 Schwalbe Racing Ralph doporučujete jakou verzi?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jedině snake skin verzi. U šlupka verzi může být problém s odolností (někomu to ale může stačit) a daleko větší opruz se zatěsněním (snake skin těsně okamžitě, většinou i zcela bez tmelu).

                  0 0
                • ememem1  

                  jak pise mlok, zasadne z SS, zakladne slupky nie.

                  0 0
        • jellyfish  

          EVO verze od Schwalbe jsou opravdu jenom na závody a nesnesou moc velký nájezd. Nejhorší je, když je člověk odře z boku, to se potom sypou a je to v háji. Ale když se na nich nejezdí v bordelu, kde by je mohl z boku říznout, jsou v pohodě a Ron drží skvěle. Zajímavá je celkem verze Performance – váhově je hodně podobná EVO, má sice horší směs, ale vydrží vážně hodně a skvěle drží na bezduše ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            eh…tento zpusob deleni se mi zda ponekud nestastny…

            proste pokud chces lepsi smesi/kombinace smesi, tak sahnes po EVO, pokud ne, tak performance. Se SS ochranou boku se uz jezdit da.

            Nejhorsi je, kdy si nekdo koupi MTB a jezdi po silnici.

            0 0
    • blackboy007  

      a pokud by jsi chtěl ušetřit tak kup WTB nano race kevlar koupíš je za 500 kč a váží 560 g

      0 0
      • sharkeeCZ  

        ale ta RACE neni pro bezduse, jinak souhlas

        0 0
        • obda  

          Není sice pro bezduše, ale za mne bez problémů. Těsnil mi i bez mlíka. Tlak drží o něco málo hůře než NN SnakeSkin, co mám vepředu.

          0 0
          • MJ24  

            mě taky těsní krásně na obyč DT ráfcích, na zadek supr plášť

            0 0
    • pedro89  

      Jezdil jsem Fast Track minulý rok na podzim, když už bylo mokro a listí. A nestežoval jsem si, i v takových podmínkách se dalo v pohodě jezdit, drželo to obstojně. Je to XC univerzál.

      Ground Control mi osobně přijde v 2.1 moc úzký a ve 2.3 zase moc těžký.

      Rocket Ron a Racing Ralh jezdím teď a připadá mi to jako nejlepší kombinace rychlost/trak­ce/váha. Rocket Ron ve 2.25 je krásně široký (57mm) a drží o mnoho lépe než Fast Track.

      Testoval jsem i Thunder Burt na v mokru na kamenech a taky to šlo (většina ostatních si stěžovali, že to nedrží).

      Nejdůležitější je technika a cit pro ovládání kola. Můžeš mít jakýkoliv dobrý plášť, ale když nemáš techniku, je ti to na nic.

      Mě nejvíc dalo (netvrdím, že jsem kdovíjak dobrý), když jsem jezdil kdysi v terénu s crossovým kolem s pevnou vidlicí a tenkýma pláštěma. To získáš takový cit, že už je pak téměř jedno jaký plášť na biku vozíš ;-)

      0 0
      • Drno  

        Tak podle nazorů výše je skore Spešl vs Schwalbe nerozhodně. Ale taky by mě zajímalo, jak je na tom Fasttrak na asfaltě s vibracemi.

        0 0
    • Drno  

      Renegada nikdo nejezdite?

      0 0
      • MJ24  

        jel jsem je na testovacím celopéru stupjumperu 29, hodně se mi líbily, rychlé a překvapivě dobře držely i na vlhku. Jel jsem je ale jen pár km (cca 80) a pláště byly skoro nové. Přemýšlel jsem nad ním na zadek, ale bojím se, že toho vzorek moc nevydrží, tak jsem vzal zas Nanoraptora

        0 0
    • Japhy  

      Zdarec, nevíce co je tohle za hámoť s cenou? Nějaký překlep nebo předloňský model? Co když ho prsknu na obě kola, až sjedu zadek tak dát GC dozadu a dopřeu koupit FT?

      http://www.peksport.cz/…ol-sport-12/

      0 0
    • Japhy  

      Zdarec, nevíte co je tohle za hámoť s cenou? Nějaký překlep nebo předloňský model? Co když ho prsknu na obě kola, až sjedu zadek tak dát GC dozadu a dopřeu koupit FT?

      http://www.peksport.cz/…ol-sport-12/

      0 0
      • marviq  

        Překlep to není. Nedávno jsem koupil přesně tyhle na zkoušku. Mám je vepředu i vzadu. Drží dobře, ale nemám moc s čím je srovnávat, jestli líp, nebo hůř, než to, či ono. Jezdím je s lehkýma dušema na tlaku 1,2/1,3 bar. Dokopce ve stoje zadní nepodkluzuje (leda na hromadě kamení) a z kopce drží stopu krásně. Váha něco kolem 660g. Najeto zatím pár stovek a defekt žádný.

        0 0
        • Japhy  

          Tak jsem si je před chvílí převzal od pana PPLkáře, vypadaj za ty prachy v poho, vzorek mi přijde hodně podobný NN. Až totálně dojedu NN, zkusím z nich cvičně udělat ghetto bezduše (starej ventilek, kousek gumy, elektrikářskou pásku a rozříznutou cca 22 nebo 24" duši). Punk rulez.

          0 0
        • Japhy  

          Tipuju že to překlep byl, protože starej odkaz z předchozího příspěvku už nefunguje a teď tam mají jen ty za 899.

          http://www.peksport.cz/…-control-12/

          0 0
          • marviq  

            V době vložení odkazu fungoval. No každopádně já je odtud objednával za 349,– Tu verzi, co byla v odkaze, to je sport 12.

            0 0
      • JakeF  

        Není to překlep, je to základní Sport verze s horší (tvrdší) směsí, něco jako máš Performance u Schwalbe.

        0 0
        • ememem1  

          netvrdil by som by default ze tvrdsia zmes musi bytnutne horsia. nedavno bol v mtbiker test top verzii v porovnani zo sport a u schwalbe nebol om par gramov rozdiel prakticky v nicom, u speslu si to uz nepamatam ale tusimze tiez nic dramatcke, rozhodne nic co bystalo za minimalne dvojnasobnu cenu. ja dokonca cielene rozmyslam o verzii sport, tie makke zmesi su fajn, drzia ale moc nevydrzia a imho hlavne schwalbe sa na tvrdsom podklade nehovoriac o asfalte docela zvyka.

          0 0
          • JakeF  

            Co se týče tvrdosti směsi z pohledu výdrže, tak tam to je úplně jednoduchý. Tvrdší směs má větší životnost, ale horší grip. Pokud ti jde o životnost, tak souhlas, potom Sport verze nemusí být špatná volba.

            Pokud jde o žvejkání figur, tak tam i Control a S-Works verze jsou na tom líp, než Schwalbe a ani u EN plášťů s tím problém nemám, takže v tomhle směru bych důvod pro koupi Sport verze moc neviděl.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Muře mi někdo prosím osvětlit rozdíly ve verzích Fast Traků?

      S-WORKS 2Bliss Ready

      CONTROL 2Bliss Ready

      GRID 2Bliss Ready

      0 0
      • Smazaný účet  

        29×2.0:

        • SW 520g, 120 TPI
        • Control 580g, 60 TPI
        • Grid 620g, odolnější bočnice
        0 0
        • McBlacky  

          já třeba měl control lehčí než SW, ale jinak by to mělo platit jak píšeš

          0 0
    • Petr TREK  

      Mám z výroby tuhle kombinaci.

      PŘEDNÍ PLÁŠ Specialized Ground Control, 29×2.1", aramid bead, 60TPI

      ZADNÍ PLÁŠ Specialized Fast Trak Control, 29×2.0", aramid bead, 60TPI

      Jezdím i teď a je to vážně rychlá a řekl bych bezpečná kombinace. Nic nepředvídatelného.

      Tu kombinaci co tě zajímá jezdí podle fotek Kulhavý. Tak si myslím že to bude super rychlé svezení.

      0 0
    • capo  

      Vozím Conti X-King 29*2,2 Protection bez duší. (570g dle spec)

      Spešl má teď nějakou akci kde se dají výhodněji koupit gumy. (všechny 2BR 2,1 nebo 2,3 bez dalších „specifikací“)

      • Renegade
      • Fast Trak
      • Ground Control

      Předpokládám že srovnatelný tomu co mám bude hrubostí vzorku jedině Ground Control? Je ale už o dost těžší než X-King

      29 × 2.1"; psi 25–50; approximate weight 700g

      29 × 2.3"; psi 25–50; approximate weight 775g

      Fast Trak vypadá líp ale furt teda nic moc!

      29 × 2.1", psi: 25–50, approximate weight 625g

      29 × 2.3", psi: 25–50, approximate weight 700g

      jak je to s držením za mokra, odolností vzorku?

      Když nechci užší než mám teď, má smysl zvažovat jen 2,3" verzi? (nevím jaká je skutečná šířka…)

      Nemám potřebuju kupovat za každou cenu, jen pokud bych měl pocit že kupuju nějakou srovnatelnou náhradu. Hmotností si určitě nepolepším :)

      0 0
      • 01carbon  

        http://www.continental-tires.com/…g-protection

        někde dole – dle spec. XK Protection 29×2,2 váží 655g.

        0 0
        • MlokCZ  

          A k tomu je potřeba ještě doplnit, že zrovna XK Protection 29×2,2" je totálně podviživený. Takže pokud někdo chce 2,2" reálně, tak musí koupit 2,4". Takže reálně kolem 760–780g.

          Třeba RK protection 29"x2,2" je už v pohodě a tak podviživený není. Jezdil jsem kvůli tomu XK 2,4/RK 2,2" a rozdíl byl jen 1mm šířky ve prospěch XK 2,4". Při použití XK 2,2" je pak o cca 4mm užší než RK 2,2".

          Takže je to s tou hmotností ještě horší. Těch 655g je potřeba brát, že to je 2" rozměr.

          0 0
          • capo  

            oba moje X-King 2,2" mají 51mm (jeden loňskej, druhej ještě starší.

            Máte někdo možnost změřit ty spešly?

            0 0
            • jaykay  

              FT Control 29×2.0 – 5,4cm

              FT S-Works 29×2.2 – 5.7cm

              0 0
        • capo  

          Hmm, tak v tom případě beru své hmotností poznámky zpět :).

          Otázkou tedy je který je hrubostí vzorku a vlastnostmi v terénu a výdrží lépe srovnatelný…

          0 0
      • seatik  

        Ground Control 29× 2,1 2BR mám právě dole sundaný. Váha odpovídá,držel dobře na suchu i mokru, velmi odolný, jen s blátem neskutečně nabaloval a nahazoval kolo. Samočištění je slabá stránka a váha. Nyní mám Rocket Ron 29×2,1 EVO a ten mi tolik nedrží,na jemném písečku dost ustřeluje,odolnost o dost menší. Váhově kolem 500gr..je rychlejśí,lépe čis­tí

        0 0
      • JFtryall  

        Prestante uz koukat na hmotnost, ale reste chovani, valivy odpor a odolnost. Fakt je jedno jestli ma guma 630 nebo 700g. To zavody ani nic jineho nerozhodne. :-)

        0 0
        • TJK  

          Asi tak… kdyz vezmu akt. WTB tak oba maji 1100g kus… a ty plaste fakt fungujou skvele

          0 0
        • jeniiiik  

          Někde musíš srazit devadesát kilo živé váhy, na gumách je to jednodušší než na pupku… :D

          0 0
      • Dawy  

        nemáš nějaký přímý odkaz na tu akci 2 za cenu jednoho?

        blbě se mi to načítá, platí i v kamenných krámech, nevíš?

        0 0
        • snas89  

          Taky to nemuzu nacist

          0 0
        • sumoc  

          Jde mi to otevřít jen přímo z facebooku na mobilu…. https://www.facebook.com/…ializedCzech Najdeš to hned zezačátku… Na PC mi to taky nejede…

          0 0
        • dědek mohy  

          https://www.specialized.com/cz/cs/tire-bogo

          Normálně mi to jde načíst (Firefox)…

          už jsem toho využil a pro švagra koupil v Ostravě 2 Fast Tracky. Takže akce opravdu běží =)

          0 0
          • dědek mohy  

            Aha, teď jsem to zkoušel doklikat z hlavní stránky Specialized a fakt to nejde, ale ten odkaz funguje, naštěstí jsem ho měl v historii prohlížeče =)

            0 0
          • Huawei  

            Za jakou cenu ty pláště v Ostravě prodávají ?

            Měli všechny 29" MTB pláště v akci skladem ?

            Byla potřeba nějaké objednávky ? nebo se vše vyřešilo až přímo na prodejně (jen s vytišteným kódem akce) ?

            Díky za info

            Psal jsem jim do prodejny, ale nikdo mi zatím neodpověděl.

            0 0
            • Huawei  

              Dnes jsem byl v prodejně v Ostravě.

              Měli tam ještě všechny tři typy MTB plástů 29×2,1.

              Viděl jsem tam i 29×2,3 těch tam ale byl menší počet kusů.

              0 0
    • JimboJones  

      Hoj,

      koupil jsem v té akci 1+1 Fast Trak a Ground Control, oboje 2.1.

      Chci ale použít dopředu GC a dozadu FT, tak nemá někdo zájem o tuhle jednu sadu za litra?

      Praha, Poděbrady a okolí.

      https://www.kola-radotin.cz/…-trak-2br-29

      https://www.kola-radotin.cz/…ntrol-2br-29

      0 0
      • JFtryall  

        Dali ti jen jednu verzi na 1+1? Ja jsem bral Renegade a FT. Kombinace v HK nesla. Bral jsem ale 2.3. 2.1 je zbytecna uzovka.

        0 0
      • Spirit  

        SZ

        0 0
    • obyvankyjovan  

      Dobrý den

      vy jezdíte na kolech, já dělám do včel. Ale na kolech bych se taky rád projel. A na těch co vlastním jsou pláště celé styřelé a nevím jestli by z kopce nepraskly nebo tak něco. A že se v tom vůbec nevyznám rád bych vás požádal o radu.

      Pláště, jakož to i ráfky, jsou popsány spousty informacemi a já nevím co která čísla znamenají a podle čeho že to mám koupit nový plášť aby mi vůbec pasoval.

      ráfek 17×559 a plášť na něm 50×559 , 26×2,1

      druhé kolo : ráfek19×559 a plášť 50×559 , 26×2,0

      např. u tohoto http://www.mojekolo.cz/…700x25c-uni/ je napsáno jen 700×25 C – to je co za „označení“ ? Ne že bych přemýšlel o tomto plášti ale pakliže ano jak bych poznal že mi bude pasovat když tam nejsou výše zmíněné údaje?

      Jaký plášť na jaký ráfek (z těch dvou jsem jsem nahoře napsal) mi bude pasovat? Pošlete mi prosím jeden dva odkazy ať vím které k těm ráfkům patří.

      Jsme víkendoví kolaři co se jen tak loudají krajinou. Asfaltkám se snažíme vyhýbat jak to jen jde takže vtšinou pole, lesní cesty a tak.

      Děkuji pěkně Martin

      0 0
      • Petr L2  

        Sám píšeš, že pláště jsou 26" jeden v šíři 2,0 a druhý v šíři 2,1, takže jakýkoliv plášť v tomto rozměru tedy 26" a v šíři okolo 2" bude OK, širší plášť se dává na předek, užší na zadek, Pokud by se ti zdálo, že v souladu s dnešním trendem by to chtělo pláště širší, je riziko, že se nevejdou do vidle, nebo do zadní stavby, takže doporučuji nejdříve změřit, kolik místa tam je a jak široké takové pneu jsou. Osobně si myslím, že už šíře 2,3 bude kritická, takže bych to asi moc nepokoušel. Držím palce

        0 0
        • obyvankyjovan  

          Jde hodně poznat rozdíl šíře na komfortu jízdy popřípadě na valivém odporu nebo výraznější roli bude hrát „hrubost“ vzorku?

          0 0
          • plzakj  

            Sirsi plaste se nemusi hustit na vysoky tlak ⇒ daleko lepsi komfort a valivy odpor se nezvysuje ( nekdy naopak maji nizsi diky lepsimu „profilu zplacnuti“ pri kontaktu s povrchem). Hrubost vzorku roli do utcite miry hraje. V terenu hladke klouzou, hrube jsou zas tezsi a muzou byt na asfaltu min stabilni. Myslim, ze na jezdeni ke vcelam jsou idealni schwalbe 2.1"

            0 0
            • scota  

              Pokud ovšem máš ty včely na rozbahněné louce na samotě u lesa tak rozhodně 2,25" ;-) Většinou platí, že čím větší drapák tím vyšší odpor. Pláště na tvrdý povrch mají většinou hodně malých jemných a hustých figur. Pláště do měkkého terénu vyšší a velký rozestup, aby se vzorek nezanášel a zároveň je do terénu lepší měkčí směs zatímco na asfalt tvrdší.

              Pokud máš včely v horách u jezera tak jedině 26×2,35". Širší pláště jsou také vhodnější do písku (např. v oblasti Milovice, Ralsko, Mladá) a na sníh.

              0 0
      • scota  

        Klasická horská kola mají rozměr plášťu 26×2,0" nebo 26×2,1" případně 26×2,25" což je to samé označení jako 50×559 mm, 52×559 atd.

        1"=2,54 mm

        Doporučit mohu např. Continental X-king Protection 26×2,2":

        http://www.kolokram.cz/…l-ready.html

        https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

        případně levnější verze:

        http://www.kolokram.cz/…-kevlar.html

        0 0
      • obyvankyjovan  

        Moc vám všem děkuji za odpovědi. Mějte se pěkně a užívejte jara.

        0 0
    • ceo  

      Jak je to s odolností Ground Controlu oproti Nobby Nic EVO SnakeSkin?

      A jak to je s tuhostí bočnice u GC?

      Ve starém vlákně jsem se dočetl, že S-Works byly na úrovni EVO a Control na úrovni SS. Vypadá to, ale že to změnili a Control už je základ.

      Na HT je měkká bočnice z hlediska komfortu přínosem. Na Ikonu teď jen vzpomínám na komfort RaRa.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.