• jindrich

    Kolo zimuje na balkoně takže předpokládám že je to důsledek mrazu.Popraskaný je drobně ale skoro všude.Pláště SCHWALBE EVO 2.1, RR a NN. Mohu očekávat konec životnosti a případně časťejší defekty?

    0 0
    • Palec  

      Hoď sem fotku. Ale jestli ti to stojí na balkoně celou zimu a navíc podhuštěné, tak ano. Je to tím. Vlastnosti gumy se zhoršují nejen vlivem času, ale také vlivem okolních podmínek.

      0 0
    • marapara  

      Hoď fotku.

      Jen tak pro zajímavost, něco podobného mi dělá Kenda Karma 2.0 kevlar 60 tpi na HTčku cca po roce a něco ježdění. Spousta malých prasklinek, spíš mikroprasklinek na povrchu, asi za tu dobu plášť styří nebo je důsledek ježdění v zimě či co. Prasklinky jsou ale fakt jen na povrchu, vevnitř pláště ne, takže na defekty ani funkci to nemá vliv. Já to neřeším a jezdím, než ho sjedu.

      Je fakt, že Karmu jezdím cca rok na kole vepředu, pak koupím novou a dám ji dopředu a tu lehce jetou zepředu dám do zadu, kde ji jezdím další rok. Za rok vzadu je už hodně jetá a jde do popelnice. Celkově na ní vepředu ujedu 7–8 tisíc a pak vzadu zase zhruba tolik. Takže na plášti dám dohromady tak kolem 15–16 tisíc km. To se nedivím, že cca po 10000 km se začínají na povrchu objevovat mikropraskliny.

      0 0
      • jindrich  

        Popraskání přesně odpovídají tomu co píšeš v uvodu. Dnes jízda v terénu bez defektu. Jinak pláště přes zimu hodně nafoukané, určitě né podhuštěné.Ježdění malo a pouze po asfaltu.Celkově mají najeto cca 3000km.

        0 0
    • Patar  

      Před povětrnostními vlivy a jednou složkou světelného záření je pro uskladnění vhodné natřít bočnice pláště glycerinem a mírně snížit tlak. Toto vše za podmínek , že kolo nestojí na pláštích. Je vhodné postavení obou kol na stojánky typu triangl.

      0 0
    • jaja.k1  

      Nemyslím si, že by hlavní příčinou byl mráz.

      To, co pneumatikám nejvíc vadí je UV záření – tedy hlavně slunce.

      0 0
      • Patar  

        Je to tak, po pláštích je dalším v pořadí devastace lak , není- li opatřen filtrem. Nejlépe je to vidět na bílé barvě, která prvně žloutne a potom mění strukturu.

        0 0
        • bagr  

          Samozrejmne maji vliv povtrnostni podminky(slunce a mraz)a taky jestli clovek jezdi po posoleny silnici.Pokud kolo nekde dloho stoji na podhustenych nebo vypustenych plastich tak ti popraskaj jelikoz se deformujou vahou kola.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.