Nové pláště pro příští sezónu

61 nepřečtených
  • JP3112

    Čus.

    Tak jsem se začal pomalu rozhodovat co na příští sezónu obuju, a zatím to vyhrává dozadu Kenda Karma, dopředu si ještě nejsem jistej, hodně lidí chválí Nobby Nic ale nevím jak je na tom s valivým odporem na silnici. Někdy jedu čistě silnici takže by mě nějakej další traktor (viz moje současný nevegaly) docela štval. Ale jezdím rád taky terén a dost jsem tu četl doporučení na Nobby Nic dopředu. Tak nevím. No pojďte si pokecat :)

    0 0
    • RMFlash  

      Taky plánuju co obout na novou sezonu a už jsem rozhodnutý.To samé co ty, tudíž na zadek Karmu, kterou jsem tam měl i letošní sezonu a na předek chci zkusit Nobby Nic.

      0 0
      • JP3112  

        Já tu Karmu 2.0, co ty? A Nobby Nica kolikátku? Nevím, jak výrazný je rozdíl v 2.1 a 2.25, ale moc vyšší odpor bych nechtěl, myslím že ta 2.1ka stačí.

        0 0
        • RMFlash  

          Přesně tak Karmu 2.0 a Nobby Nic 2.1

          0 0
          • JP3112  

            Jsem rád že někdo zvolil stejně :) Hodilo by se kdyby sem někdo napsal svoje zkušenosti s Nobby Nicem co se týče rychlosti, odporu, jak drží, a jak dlouho vydrží na předním. Přece jen Schwalby v kevlaru nejsou zadarmo :(

            0 0
            • RMFlash  

              Nepůjdu do kevlaru, vezmu s drátem.To stačí.Kdysi jsem se díval na nějaké testy co se týče odporu, výdrže atd…a vedly si opravdu dobře.S výdrže obavy určitě nemám a s valivým odporem podle toho co jsem četl, tak by to taky nemuselo být špatné spíše naopak.Nevím už přesně s čím vším to srovnávali, ale myslím, že Nobby Nic vyhrál.

              0 0
            • nox159  

              jezdil jsem z lepsich plastu RR, NN, RK, crossmarky

              nejrychlejsi kombinace byla NN 2,25" / RR 2,1" ( beru nahoru + dolu)

              NN 2,25" vazi 530g coz je podle me hodne pekne cislo, pokud nejezdis z vetsiny teren dozadu ne, ale dopredu bych ho s klidným srdcem doporucil :) pro tebe ale mozna bude stacit 2,1" ;-)

              tedka jezdim NN 2,25" na obou kolech a nestezuju si – ale u me prevlada teren a mam i dalsi kola…

              0 0
              • jURis_1  

                Menší dotaz, jakou máš šířku NN 2,25 na těch ráfcích ZTR Arch..? Poznal si nějaký rozdíl mezi verzi NN 2,1 a 2,25 ..? Četl jsem že jsou velikostně identické..

                0 0
                • nox159  

                  tedka se mi to nechce jit merit ale skocim tam po obede :)

                  ale jestli si dobre pomatuju tak mely neco kolem 56mm

                  jinak sirsi plast, nizsi tlak, lip to drzi :)

                  0 0
              • jIrI___  

                Kombinace NN/NN, oboje 2,25", mi pořád vrtá v hlavě, jestli je pořídit nebo ne. Vzadu jsem i na rychlých pláštích nikdy nějak extra zvlášť nepociťoval nedostatek gripu, ale jakmile tam člověk dá větší drapák, tak to asi zas bude o level jinde, bohužel i na zpevněném povrchu (mám jen jedno kolo).

                0 0
                • pepek  

                  To nedělej, ta 2,25 je vzadu hrozná brzda. Stačí tam NN 2,1 – proti RR má výrazně lepší grip, ale ten odpor je ještě v normě. 2,25 leda na předek.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Dobré vědět. Stejně to zas dopadne tak, že na zadek dám něco jezdivějšího typu RR :)

                    0 0
                    • pepek  

                      RR je nejlepší, pokud se nejezdí na ošlizlu. navíc si piluješ techniku :-)

                      0 0
                  • nox159  

                    To nedělej, ta 2,25 je vzadu hrozná brzda – zas tak tragicky bych to nevidel ;-)

                    0 0
                    • pepek  

                      Jj mám to změřený, bo mám na motoru nízkou momentovou přetižitelnost a po přechodu z RR mně to prakticky zastavilo :-(

                      0 0
                      • nox159  

                        je to jen v hlave… ;-)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Přeháníš.

                        Mám taky slabý motor a pravidelně střídám dvě Sterea (tedy srovnatelná kola). Na jednom RR/RR 2,25 a na druhém NN/NN 2,4, vše UST (takže ty NN jsou i dost těžké, mají něco málo přes 800g).

                        Pocitově na asfaltu mi to vždy přijde jako obrovský rozdíl, že ty NN vůbec nejedou. Je to ale jen pocit. Samozřejmě ty NN pomalejší jsou, ale ten rozdíl není nijak extra velký.

                        A když to vezmu dle rychlosti a dlouhodobých pozorování na stejných úsecích bez náročného terénu, tak rozdíl bude tak cca 5% (to je průměrně, třeba na rovině na asfaltu to může být i o malinko více, zase ve výjezdu při malé rychlosti je to i méně).

                        Letos jsem odjel právě na těch NN/NN svoji nejnáročnější vyjížďku (jel jsem podobnou trasu už poněkolikáté, letos byla trošku upravená a těžší než dříve, takže mám srovnání i na jiných pláštích) a nebyl v tom problém kvůli plášťům.

                        A byla to kombinovaná vyjížďka (co se týká povrchu), kde bylo i ne tak málo asfaltu (možná i 1/3 trasy) a moc opravdu náročného terénu na ní nebylo (s opravdu náročným terénem bych nikdy nedal tolik km a převýšení, takže tam cíleně nebyl náročný terén).

                        A přitom co se týká náročných výjezdů, tak jsem právě na těch NN vyjel už několik výjezdů, co jsem nikdy předtím na kombinace NN/RR nevyjel. Ten mírně vyšší valivý odpor zdaleka překoná to, že můžu v pořádném terénu výjezd jet pomaleji a šetřit síly. Takže naopak mi to při slabé fyzičce hodně pomohlo. Při NN/RR kdybych jel tou stejnou rychlostí, tak to technicky neprojedu a musím jet rychleji.

                        Moje srovnání je ale tedy pro variantu bez duší. S dušemi valivý odpor je větší u obou těch plášťů a srovnání už může být trošku jiné.

                        Bez duší je to ale naopak nevýhoda pro ty NN, dle měření RR bez duší sníží valivý odpor o trošku více než NN bez duší, takže jejich rozdíl se ještě mírně zvětší.

                        Kdybych měl jen jedno kolo, tak bych ale asi jezdil pořád na kombinaci NN/RR 2,25 UST, kterou jsou opustil.

                        0 0
                        • pepek  

                          Tou poslední větou jsi celý ten román negoval :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            No jo, to si sám musí vybrat dle toho co jezdí a co preferuje.

                            Na Plzeňsku jezdím více na Stereu s RR/RR, ale občas i na tom druhém.

                            Na akcích v horách přes léto (což je u mě hodně, 4–5 týdnů dovolené ročně + nějaký ten víkend) odjezdím zase skoro vše na těch NN/NN 2,4.

                            Mně by až tak nevadilo ani při vyjížďkách s méně pořádným terénem, že ty NN/NN 2,4 jsou pomalejší. Ale nemám rád jejich chování na asfaltu. A to ne tu o něco menší rychlost, ale tendence při určitých rychlostech způsobovat vibrace. U těch 2,4 je to ještě výraznější než u 2,25.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          A ještě doplním jednu věc. Jezdím v partě, kde většina ostatních jezdí jen jedno kolo, někdo fulla, někdo HT. Pláště jezdí různé, někteří NN/RaR 2,25 DD, někdo 2,4 FA a 2,25 FA (tedy pořádný plášť i na zadním).

                          Takže můžu dobře srovnávat jaký je rozdíl oproti ostatním, když si vezmu jedno a když to druhé kolo. A nepatrně to znát je oproti těm s ± stejnou fyzičkou (oproti těm lepším je to fuk, ty mi ujedou o hodně tak jako tak), ale nic hrozného. Vyjímečně mám lehký problém (tím myslím, že na jednom kole bych v dané situaci stačil a na druhém ne) na asfaltu.

                          Mnohem více je ale znát jestli mi to daný den jede nebo ne než které vezmu kolo.

                          0 0
                • nox159  

                  jako pokud človek nezkusi neco co drzi lip tak je spokojeny s tim co ma… :)

                  pokud bych mel jen jedno kolo tak dam NN 2,25 /RR(double defence) 2,25"

                  0 0
          • JP3112  

            Ještě mi prosímtě řekni jak jsi na tom s tou Karmou s defektama. Tj v jakém terénu jsi jel a kolikrát jsi lepil. A kolik jsi na jedné najel vzadu.

            0 0
            • RMFlash  

              Mám je od začátku sezony mají najeto 3 500 km odjel jsem s nima 4 závody, pořád by se s němi dalo zajed nějaký suchý závod bez problémů, ale ve větším bahně by to už asi nebylo to pravé ořechové.Právě proto si chci koupit nové a na závody to vždycky přezuju (třeba na šelu letos to byl fakt bahení masakr, nic většího jsem teda nezažil) a mimo závody dojezdím oba pláště, které tam mám teď.No s těma defektama už je to horší tam jsem je měl asi tak 2× z boku prorazil v zatáčce, kterou jsem bral smykem vždycky o nějaký šutr a většinou tak šikovně, že už to nešlo ani zalepit.To jsem foukal na zhruba 2,8 což u předešlých (originálních) plášťů jsem měl i 2,5 a bez problémů.Myslel jsem si, že 2,8 na mou váhu 61kg stačí, ale dostal jsem radu, že to mám foukat kolem 3 atmosfér.A od té doby ani jeden defekt.Jinak jsi je nemůžu vynachválit jsou lehoučké i když nejsem gramař, na silnici pěkně letí a hlavně v čem jsou jak ryba ve vodě je v pořádným blátě.Mají velký samočistící efekt a rozhodně tě podrží a nezklamou.Letos na té šele v jednom sjezdu to už nezvládali (neuvěřitelný maraz) a tak jsem mohl brzdit jak chtěl, klidně zablokovat jak přední tak zadní kolo a jel jsem jak na saních, zrychloval jak na ledu.Nejlepší na tom bylo, že předemnou jel pomalejší závodník a já ho dojížděl i když jsem furt brzdil a potom už i očima :D :D Ale to už jsem odbočil.

              0 0
              • destr  

                V čem jsou jak ryba ve vodě je v pořádným blátě.Mají velký samočistící efekt a rozhodně tě podrží a nezklamou.

                Tak sem se hned po ránu pořádně zasmál :-D :-D

                0 0
      • buba CZ  

        Tak já mám v plánu taky dát NN,ale pro změnu i na zadek.Snad neprouhloupím.Doteď jsem jezdil od Contiho RC,jsou výborný,ale do bahna to není.

        Jakou tu Karmu chcete dát dozadu?Mrknul bych se na ní.

        0 0
        • JP3112  

          Kenda Karma, všichni to tu doporučují jako skvělý univerzál(rychlos­t/trvanlivost/trak­ce) nemluvě o ceně v kevlaru cca. 500 kč. Když dozadu tak něco levnějšího, páč se to sjede docela rychle, ale tohle je výbornej poměr cena/výkon :)

          0 0
      • Pi†el  

        Karmu jsem na zadku taky vozil. Mel jsem sirku 2", 120tpi,kevlar patka, hmotnost asi 400g. Vozil jsem to s lehkou dusi od kendy. Plast pekne jel,velice dobre zabiral, ale s nicem jinym jsem snad nemel vic defektu.. :(

        0 0
    • plastic boy  

      Jelikož jsem letos na Šumavě udělal díru do Ranchera, se znovu poohlídnu po nějakých 1.9" pláštích, jako rekreračnák váhám mezi Wormdrivem a Trilobitem :-)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Tak jako „rekreačník“ spíš ber ňáký tak 2,25 ne? Ať ti to nedrncá, a můžeš s tim i mimo asfalt )

        0 0
      • Rychlej turista  

        Tak to ti závidím, protože mi trvalo hodně dlouho, než jsem ho sjel a konečně ho mohl zahodit :-)

        0 0
      • marty_oc  

        Bacha, wormdrajv není moc dobrej do terénu. Po straně je to sice trochu drapák (do zatáček celkem drží), ale při výjezdech v terénu to má tendenci až prokluzovat.

        Já jsem ho přezul za Crossmarky a Wormdrive jezdím jen na civilnější povrchy. Letos jsem je měl na Avion Cupu, který byl sice označený jako MTB, ale skoro celé se to jelo po asfaltu (jo, bylo tam i pár borců na žiletkách).

        0 0
        • plastic boy  

          Vozil jsem také Ritchey Innovader 2.0 to byl asi nejlepší plášť ikdyž mi všichni říkali že to je hrozná ******* s mizejícím vzorkem. Tak jsem naivně koupil Ranchera že vydrží do konce životnosti kola a ejhle po průjezdu náročným terénem díra 8×2mm (mimo běhoun) zatím jsem to jen podlepil záplátou a uvidim co to bude dělat, kupovat na to tmel nemá při cěně 250,– smysl.

          0 0
    • JP3112  

      Nemohl by tu někdo popsat svoje zkušenosti s Nobby Nicem prosím? Nejlíp někdo kdo jezdil víc plášťů a už se vyzná :)

      0 0
      • LáďaH  

        Na silnici úplně pomalé nejsou, v terénu drží hezky, bahno taky nedělá problém. Mají dobrou samočistící schopnost. Na jaře si je budu kupovat už po 3. (2,25, zatím jsem jezdil jen 2,1) a měnit za jiné zatím nehodlám. Toť můj názor.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • MlokCZ  

        A co kdybys taky použil historii. O NN tu bude tak 50 vláken a řeší se tu už několik let každou chvíli, stejně jako RaR.

        A i když se pro různé ročníky měnila směs, tak to jsou jen drobné rozdíly, tedy klidně lze vycházet z názorů i starších.

        0 0
    • Duppy123456789  

      Využiju téma, jakej máte názor na Maxxis Ignitor? Já ho mám na předku a zatim mě ještě nikdy nezklamal, za mě je to hodně respektive dostatek muzikx za málo peněz, co vy?

      0 0
      • Dan.45  

        zdravím na těcho pláštích jsme s kámošem ujeli na dvou kolech strašně, strašně moc :), spokojenost byla ale teĎ už mi přijdou trochu zastaralý, sám jsem obul X-kingy a kamarád Nobby Nic :))

        0 0
        • Chiron  

          A jaké sou ty X-Kingy? Hlavně teda vzadu. Na příští sezónu je chci obout taky, ale stále nejsem rozhodnutý pro jakou kombinaci buď MKII/XK nebo XK/XK a nebo XK/RK. Zatím se nejvíc přikláním ke dvěma XK, ale zase si nejsem jistý, co bude dělat na asfaltu.

          0 0
      • jIrI___  

        Ignitora jsem jezdil na HT a nikdy víc. Ve zkratce – nejede, nedrží.

        0 0
        • kubad  

          Ignitora jsem jezdil na HT 29" Ve zkratce – nejede, drží slušně:-)

          0 0
          • pelhrimov  

            Nejede, hlavně když se jde ze sedla a kolo se začně trošku kývat do stran.

            0 0
      • jonti  

        Takovy prumerny plast, nikde neni spatny, ale taky nikde neexceluje. Prakticky na kazdem povrchu se najde lepsi, treba Nobby Nic je lepsi asi vsude.

        0 0
        • buba CZ  

          Jak jsem psal výše chci jít do NN ve verzi 2,1 palců a asik to i udělám,ale mám přes metrák a každá guma se pode mnou rozplácne jak shnilej pomeranč.Jakej tlak byste doporučili na mou váhu s NN dozadu a dopředu?

          0 0
        • Duppy123456789  

          Díky za objektivní odpověĎ, na jaro budu asi přemýšlet o tom NN

          0 0
    • rasputin  

      Já letos všechno objel na RR v předu i zadu. Takže příští sezónu pojedu to samé a ještě k tomu mám na zkoušku doma nachystaný Rubeny Zefyros. Uvidíme jaké budou…

      0 0
    • blacks1  

      tak jsem letos dojezdil plášť XC Hard Terrain v kevlaru

      a muzu rict ze nevydrzel ani 1000km na zadku, v predu jeste neco vydrzi

      a tak hledam nejakou nahradu, a vubec nevim do jakeho skocit,

      na pevny suchy povrch, obcas nejaka ta sotolinka pripadne lesni cesta, coz mi tento vzorek splnoval a byl i pomerne rychly, ale vydrz opravdu nanic

      muzu pozadar o radu ?

      0 0
      • Rychlej turista  

        RK 2,0"

        0 0
        • Jezevec70  

          Kolik tak asi vzadu vydrží – asfalt/terén zhruba 60/40, váha jezdce 65 kg.

          A jak vychází srovnání s RR?

          0 0
          • buba CZ  

            Ten můj RC v drátu má 1600 km a ještě na něm něco je.Mám 100kg.Přední v poho.

            0 0
          • roud  

            4–5000km dohladka…

            0 0
          • Rychlej turista  

            Mám je na obou kolech a mají 5 342 km, bez defektu. Nějaký vzorek vzadu ještě je, přední ještě dlouho mít bude.

            0 0
    • jan 2  

      Tohle mne hodně zajímá na příští rok – Continental X-king 2.2 a možná i 2.4 2011

      Tento rok jsem jezdil na KARMA 2.2 60 TPI, bez jediného defektu, asfalt – dobrý, štěrk – super, mokrý terén – super, samosebou mokrý placatý kameny a kořeny se nechytá.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce