• dvsole

    Mohli byste mi doporučit dle Vašich zkušeností vhodné pláště na MTB (přední x zadní), převážně jízda terén atd, silnice zřídka. Pokud by byl i nějaký odkaz, kde by se dal plášť koupit, bylo by to super! Díkas. Mám Maxxis, který byl u kola standard a sjel se po jedné sezóně.

    • Tesak  

      myslím, že i pro pro Tebe by bylo přínosnější projít historii, navíc podobný thread běží souběžně…

      • dvsole  

        To jo, jenže tam je toho hrozně moc, chtěl bych vedět jen typ a odkaz a to mi stačí, nemusím číst a hodinu se prohrabávat pěti stránkama textu.. jestli chápeš..

        • TheIF  

          Jenže si stejně nenapsal co jezdíš a jakou šířku chceš ? podle kola asi chrtí XC obuj tam Ralphy jako všichni :-) a nebo mrkni sem: www.bike-forum.cz/…/recenze.htm?…

        • MlokCZ  

          Takže tě vlastně nezajímají vlastnosti těch plášťů a chceš jen, aby sem lidi psali odkazy na pláště. Jenže každý jezdí něco jiného a pro každého jsou vhodné jiné. Takže to si pak můžeš koupit první pláště, který potkáš a v podstatě to vyjde nastejno.

    • Gorgov  

      to sou ale blby vtipy…

    • Pavlos  

      www.vltava2000.cz/…dsdetail.asp?… By me zajimalo jestli je tady nekdo vozi ve verzi 2,4

      a tyhle by mohly byt dobre na rychlost(stoji za to si priplatit na verzi alpencros?)

      www.vltava2000.cz/…dsdetail.asp?…

    • silnicar  

      2/2 jara, léto a 1/2 podzimu Schwalbe NN+RR. Konec podzimu a zima NN+NN. Tady mají jak 2,1" tak i 2,25". www.netbike.cz/detail.php?…

      • MlokCZ  

        Hm, zajímavý odkaz, cena těch plášťů super pro 2,25. Tenhle shop neznám, už jsi tam kupoval?

      • dvsole  

        A když neuvažuji o tom, že bych pláště měnil dle ročního období, jaký bys si tam měl dát? Ty Schwalbe Nobby Nic Evolution 2,1 se dají dát jak na přední tak zadní, nebo je lepší si dát na každý kolo jiný typ? asi na každé kolo jiné , co? Díky, moc tomuhle nerozumím, měním prvně..

        • silnicar  

          S Racing Ralphem vzadu bych se do blata a listí neodvážil:)…záleží jakou kdo má techniku jízdy. Mezi šutry bych RR taky nevozil, asi by se rychle říznul.

    • screamercz  

      Ralphy jsem vozil a byl s nima dost spokojeny, ale prijde mi ze jsou hodně náchylné na proříznutí. Včera jsem dalo by se říci jeden doslova rozříznul, ale už byl dost sjetý. Na zimu jsem pořídil Continentaly Explorery v drátu a dneska jsem je ve sněhu pěkně otestoval, držely perfektně :)

      • silnicar  

        Explorery jsem taky zkoušel..celkem drží.Ale vzadu vydržel tak 1500km, RR výměna až po 3000km. Na RR ani NN zatím žádný defekt ani rozříznutí. Foukám na 2 bary s váhou 63kg.

        • MlokCZ  

          To si ten RR jezdil ale úplně do zmizení vzorku, ne? Mě nikdy nevydržel ani celý 2000km (2,25 kevlar verze).

          • silnicar  

            uprostřed byl ještě 1mm vzorek

            • silnicar  

              RR 2,1" Evolution kevlar – zadní plášť

            • MlokCZ  

              Měním asi o malinko dříve. Poslední měl 1,5mm vzorku na středu, ale už se mi v terénu nelíbilo jeho chování.

          • raceman  

            jediny co mi zatim vydrzelo vic jak 2500 km je smart sam 2.1 v dratu, jinak zmax, micheliny i rubena do 2000 kaput. vše v dratu. nechcu vidět kolik by mi vydržel ralf

            • kámen úrazu1  

              Mně Z-Max s moji muší váhou vydržel zhruba 9, 10 tisíc km. :-) Ježděný i po silnici. Vpředu byl ještě ok, vzadu už občas trošku prokluzoval v bahně, ale ještě v pohodě. Nevydržela ale drátěná patka ⇒ ke konci defekty i kvůli protočení pláště v mokru, byť třeba i jen po mytí kola při stání v místnosti (2×). :-)

              Takže znovu znásilním jednu diskuzi žádostí o radu. :-)

              Co na předek na bahnitější maratony a XC – Nobby Nic nebo Z-Max? Obojí bych brala v kevlaru, na zadek mně stačí RR (no, na bahnitý XC hodím drapák možná i na zadek). Závody beru pohodově, vkládám do nich jen o málo větší úsilí než do běžných vyjížděk, tak mně větší odpor na předku u Z-maxe nevadí. Spíš by mě zajmalo, jestli je Nobby Nic na předku podobný držák jako Z-Max (stejný sotva) nebo jestli to je „jen“ lepší než Ralph, ale i tak Nic Moc. Mooc vám předem děkuji za odpověď.

              • kudlanka32  

                oproti Z-maxum ti nebude klouzat zadnej plast heh…

                • kámen úrazu1  

                  Nechápu. Mně Z-Maxy připadají jako extra držáky, jedinou nevýhodu vidím v jejich velkým odporu na tvrdým podkladu, plus se mně zdá, že předek v zatáčce na asfaltu plave. Ale ještě mě nikdy nevyklopil, ani v bahnu, na mokrých kořenech, kamenech, drží i na hraně, když vyjíždím šikmo z vyjeté koleje (neumím šikmo vyskočit, moje maximum je přeskočení něčeho nízkého, když mám extra dobrej den, smrt v očích a nemám jinou možnost). Nečekám, že NN jsou druhý Z-maxy, ale o fous rychlejší. Jen mě zajmá porovnání těhle plášťů, v čem jsou NN oproti maxíkům horší, o kolik. Abych věděla, zda šáhnout pro extra drapák nebo se spokojit s menším držákem, který má ale zase jiné výhody.

                  • dvsole  

                    Je fakt, že co člověk to názor, asi bych zkusil jít do Schwalbe NN na předek a RR na zadek, je to tak správně, že? :)

                  • MlokCZ  

                    Mě nepřijdou Z-Maxy špatný, ale nejsou podle mě lepší než NN a současně NN lépe jedou.

                    • kámen úrazu1  

                      Ha, konečně někdo, kdo jezdil oboje. Mám k Tobě ještě pár dotazů :

                      1. Je Z-Max v něčem na předku výrazně lepší než NN?
                      2. Drapák možná zkusím nasadit i na zadek na blátivé XC, plus na vyjížďky na podzim a v zimě – valivý odpor ponechám stranou, ale zajmá mě záběr NN v bahně, neprokluzuje?
                      3. Je možné, že Tvé porovnání vlastností těchto plášťů na předku je ovlivněno rozdílnými jezdeckými schopnostmi v průběhu Tvé bicyklistické kariéry? V důsledku zlepšující se techniky jízdy a fyzičky asi každý vnímá stejné komponenty jinak v začátcích ježdění a po několika letech. Třeba právě v tom, že plášť, který by mu na začátku připadal strašný, považuje s lepší technikou jízdy jako držák.
                      • enjoy  
                        1. Z-maxe nikdy neproriznes na boku.NN urcite,jenom tomu dej par tydnu:-)

                        nechci te strasit,ale schwalbe s bokama jako RR uz nikdy zadny. nechci se vmesovat,pisu to jenom proto,ze to tady kupodivu nikdo nenapsal.

                        • kámen úrazu1  

                          Na zadním Ralphu mám asi necelou tisícovku, na předním asi o dvě stě, tři sta míň. Defekt žádný, ni trn, ni proříznutí. Techniku nemám, na kamenech ji nahrazuju oproti spoustě <z pár ;o)> bikerů z mého okolí rychlejší jízdou, kolo pak kameny líp sežvejkne. :-) Takže tohle mě (zatím) netrápí, časem se to třeba změní. Ale větší náchylnost k proříznutí boků je pro mě momentálně stejně nedůležitá jako valivý odpor u pláště, který chci používat v bahně. Ale díky za připomínku, ještě pár takových a doberu se výsledku. :-)

                        • MlokCZ  

                          S náchylností na proříznutí souhlasím (ty boky prostě tenký jsou). Jak RR, tak NN jsou určitě náchylnější než Z-Maxy. Ale ne každý ty pláště pořád prořezává. Já jsem ochotný je jezdit i když proříznu 2 kusy za sezonu a neproříznul jsem při jízdě ani jeden (teda nepočítám to proříznutí při tom super pádu, když se i rám z boku obrousí o pár mm, tak to plášti nemůžu počítat). Až to bude víc než ty 2 pláště za sezonu, tak o tom začnu uvažovat jako o problému.

                          • enjoy  

                            nemam nic proti.. jsou lidi,kteri to nikdy nepoznaji,ja patril mezi ne dokud jsem nemel ralphy.a pak jsou lidi,kteri vedi,co je RR zac,jezdi slusne a presto maji uz nekolik ralphu v hajzlu. neni v tom zadny praseni,zadny hopsani po ostrejch sutrech.

                          • Archer  

                            Pro jizdu po sutram existuje varianta se SnakeSkin (jen ve velikosti 2.25) – bocni ochranou plaste proti proriznuti. Vahovy handicap – 40g

                            NN 2.25 – 570g NN 2.25 SnakeSkin – 610g

                            RR 2.25 – 545g RR 2.25 SnakeSkin – 585g

                            • MlokCZ  

                              Jo to vím už od začátku, co je jezdím. Ty jsme tu rozebíraly v druhém threadu. I jsem tam uváděl, že rozdíl je jen těch 40g. S těma byl problém, že jsem je zatim nikde neviděl, že by je někdo měl. V tom druhém threadu někdo zmiňoval, že by je někde měli teď už snad mít. Já se po nich ale nikdy nesháněl, protože dokud jich aspoň pár nepoříznu, tak je to akorát zbytečných 40g a složité shánění (a cena asi taky bude vyšší, to ale nevim, když jsem je nikde zatím neviděl).

                      • MlokCZ  

                        Až tak podrobně je nedokážu srovnat, protože pro zcela objektivní srovnání a podrobnější rozepsání bych je musel jezdit těsně po sobě. A odstup mezi byl téměř rok.

                        1. Výrazně lepší, to bych neřekl. Ale přijde mi o trochu lepší jak ve vedení stopy, tak v brždění. Ale rozdíl je jen malý, nic drastického jako rozdíl RR x NN (vepředu).
                        2. Ne, tak tímhle to ovlivnění není. Techniku můžu mít o malý chloupek lepší, ale možná že vůbec. Jezdím na biku už hodně let (přes 10 let) a nějak se nesnažím se zlepšovat. Fyzička byla letos leda horší, protože jsem před 2 lety měl dlouhodobé zdravotní potíže a ještě letos se z nich vzpamatovával a začínal jezdit loni od nuly. A spíš si teď můžu dovolit jezdit rychleji a sem tam o něco těžší věci, protože mám první rok fulla a ten někdy trošku nahradí techniku. Takže bych měl být spíš teď na plášť náročnější než předtim.
                        3. Tady ti neodpovím. Vzadu jsem měl NN jen velmi krátce, takže na test záběru v bahně ani nedošlo, jen trochu na mírném mokru a tam byl záběr značně lepší. A protože v bahně jezdím jen ojediněle, tak mě vzadu nepřesvědčil, že mi ta výhoda na mokru za zvýšení valivého odporu stojí (a vzadu to byl rozdíl v odporu na suchu a tvrdším povrchu, kde jezdím nejvíc, zančný) a na suchu téměř žádná výhoda nebyla.

                        A všechno píšu pro kevlar verzi NN i RR v šířce 2,25, takže ty vlastnosti mohou být tim ovlivněny (ale zase 2,25 u NN i RR je značně podvyživená, takže to není žádná extra šířka).

                        • kámen úrazu1  

                          Díky za odpovědi, Péťo. Pokud mně tu nikdo nezpůsobí v hlavě další várku guláše, koupím na základě Tvých zkušeností NN.

                          • Polka  

                            Tak ja trochu zamicham s tim gulasem :-) To co plati u plastu pro Mloka, muzeme byt v tvym pripade uplne jinaci (technika jizdy apod.) Ja Z-MAXy taky obcas jezdim a spis jsem na ne slysel negativni nazory, ale ja s nima nemam asi jako ty jedinej problem. V budoucnu bych naprdek chtel taky zkusit NN, ale zatim jsem se neodvazil. No a ted se v tom vyznej ;-)

                            • MlokCZ  

                              Jasně, tak to klidně může být, ale při menších rozdílech ve vlastnostech pláště si je prostě každý musí zkusit sám, jak mu sednou a pak se rozhodnout, jestli pro něj budou lepší nebo ne.

                              NN si se napředek vyzkoušet zatím neodvážil a zato Ralpha se na novém kole na předním nebojíš koukám ani trochu :-)

                              A tady při těch kombinacích bude ještě zajímavý, o kolik (nebo zda vůbec) budou lepší nový RR, který maj už taky 3 směsy. Mám už doma 2 připravený na vyzkoušení (teda na kolo přijde zatím jen jeden, druhej RR je rezervní pro akutní výměnu pro případné říznutí, i když zatím nebyl třeba), ale ještě jsem nezkusil (nové kolo kam dozadu přijde ještě nedorazilo a navíc na mě je zima, takže na pořádný test si ještě chvíli počká).

                              • MlokCZ  

                                Nezkoušel jste někdo tu novou verzi Ralphů, kde jste jezdil i tu starší? Je nějaký rozdíl? Už je v prodeji tak od září, já měl ještě v té době jednoho nejetého Ralpha starší verzi, proto jsem se k tomu ještě nedostal.

                              • Polka  

                                Neodvazil – kvuli valivymu odporu. Ralphy proste jedou a s gripem v zatackach jsem zatim nemel naky vetsi problemy :-)

                                • MlokCZ  

                                  Na předním ten rozdíl kvůli valivému odporu taky samozřejmě je, ale není moc velký (oproti zadnímu mnohem menší). Grip v zátáčkách taky není u RR vepředu tak špatný ten bych ještě bral. Největší rozdíl byl na mokru a pak na suchu v brždění (NN mi odpustí, když sem tam musim brzdit na krev na poslední chvíli).

                                  • johny.h  

                                    Kde jsi je koupil, Na netu je hledám dost dlouho a zatím pouze na stránkách výrobce.

                                    • MlokCZ  

                                      Teď záleží co mysliš, Ralphy jsem poslední bral na Koloshopu, kde maj 2,25 za 830 (bral jsem větší nákup a kvůli jiným věcem, který byly v nákupu to tam bylo nejlevnější + tam mam ještě už slevu 4%). NN tam mají asi jen 2,1 (na 2,25 jsem se neptal, nepotřeboval jsem). www.koloshop.cz/index.php?…

                                      Předtím jsem kupoval NN někdy před létem, to nikde moc nebyly, takže jsem ho musel vzít na Trinnity za dráž (tuším, že 900).

                                      No a teď tu dával někdo odkaz na super cenu na RR i NN a že tam i kupoval a v pohodě. Nikde jsem cenu levnější neviděl. www.netbike.cz/detail.php?…

                                      Jinak NN i RR má krámu dnes už spousta, ale dražší.

                                      • MlokCZ  

                                        NN beru méně častu, na předním je menší spotřeba než RR na zadním.

                                        • johny.h  

                                          Zajímají mě ty RR Triple Compound. Zatím mají snad jen ty původní Dual..

                                          • MlokCZ  

                                            No teď si mě znejistěl. Já myslím, že už teď všude jsou RR triple com., pokud nemají staré zásoby. Já si to teď ani už neověřoval, ptal jsem se mailem na Koloshopu už někdy v září, jestli je mají a odpovídali, že už je dostali a že mám rychle objednat, že jich mají omezeně. Z toho jsem usoudil, že všechny další, co budou mít už jsou triple a že už ty původní nejsou. Tak se jdu pokusit ověřit na těch dvou, co mam připravený (co jsem teď bral), jestli jsou triple (pokud bude podle čeho to poznat).

                                            • MlokCZ  

                                              Tak to není jisté, jaký ty pláště vlastně jsou. Plášť vypadá stejně jako předchozí verze, podle toho není nic poznat. Hledal jsem chvíli na webu a prolez nějaké zahraniční shopy, ty tam mají častu už psáno, že to je triple, ale fotka pořád stejná (a bohužel není z boku, takže se nedá zjistit, jestli tam náhodou nedopsali triple jako to má NN).

                                              Takže vlatsně teď ani nevim, jaký mam pláště :-) Tipuju tak na 80%, že to ale triple com. jsou.

                                          • MlokCZ  

                                            Takže ne, už jsem to našel. Triple to mají na sobě napsané. Tzn. že jsem špatně koupil ty staré a předtím sice dostali nové, ale měli ještě i staré.

                                          • MlokCZ  

                                            Tak teď jen doufám, že se nezjistí, že ty triple jsou o hodně lepší. To bys mi jinak naštval :-) Jsem si moh chybně myslet, že mám ten triple a být spokojenej.

                                            Teď se utěšuji tim, že na předním bude rozdíl větší než na zadním (kde je vozím).

                                            • Jane  

                                              Ja mam ty Triple – brala jsem je na podzim pres rockroad.cz, abych si je mohla osobne vyzvednout – no a az po ceste domu jsem zjistila, ze maj na sobe napsany Triple.., coz me tedy fakt prekvapilo, pac jsem o nove verzi v te dobe vubec nevedela :)

                                            • MlokCZ  

                                              Tak jste mě s těmi triple všichni pěkně naštvali :-) Pořád mě to hlodalo, že nemám teď ty triple, až jsem musel jeden na vyzkoušení objednat :-) Teď abych někde rychle udal aspoň jeden ten původní.

              • dvsole  

                Možná tohlůe vyzkouším a uvidím, snad se netrefím vedle :)

              • Santus  

                Neodpovim presne na otazku, ale ja davam vzdy na mokry-blativy zavody na predek Ignitora, fakt doporucuju. Na zadni kolo je jedno co. Tento rok byl Drasal celkem blativej a na zadnim jsem mel Twistera a bez problemu.

                ¨Jen pro zajimavost,ted mam na prednim kole Kendu Klaw XT v kevlaru, je to plast delanej do bahna, ale moc s nim spokojenej nejsem. Problem je v tom, ze ma stred behounu vystouplej a boky utopeny(kvuli bahnu), toto provedeni se mi neosvedcilo na mokrych korenech a kamenech, z tech mam vetsi strach nez z blata.

                NN jsem nejezdil tak nevim, ale aby to nebyla nafoukla bublina jak z RR:-)

                • kámen úrazu1  

                  Díky za odpověď. Ralphy jezdím a jsem s nimi spokojená. Na zadku jsou v pohodě, kromě hlubokýho nebo hodně mazlavýho bahna, na předek je beru jen když předpokládám, že budou suché či jen mokré úseky několikanásobně převládat nad zabahněnými.

                  • MlokCZ  

                    Na předku je RR a NN proklatý rozdíl. Já začal rovnou na kombinaci NN/RR a pak jsem na cca 200km zkusil dát RR/RR. Vzadu jsem byl s RR vždy spokojený, tak vepředu mě nenadchnul ani na suchu (a pak hlavně když bylo trošičku mokro, tím nemyslím, žádný extra horší podmínky, stačilo sem tam trošku zbytky po starším dešti).

              • prodi  

                do bahna bych na předek volil raději Alberta

              • kámen úrazu1  

                Díky všem, co se mně snažili pomoci v rozhodování.

    • GrandeBelde  

      nevím o ničem lepším, jezdil jsem na „ní“ skoro dvě sezóny. drakkaria.com/ob­chod/fotky/4068b­.jpg

    • Cykl  

      Doporučuji pláště Kenda Karma kevlar nebo drát. verzi – www.cyklosvec.cz/index.php?…

      • delfyn  

        souhlas karma tady nemá moc velkou podporu ale já jsem s ním spokojenej za ty peníze skvělá hmotnost a vlastnosti, nejezdím extra těžkej terén na XC super, vzal jsem si na test verzi v drátu a ta mě přesvědčila natolik že půjdu do Karmy v kevlaru, RRalph 2,25 Žďárský vrchy(ostrý šutry a koření)nepřežil roztrhl jsem ho na boku po 300km, Karma je zvládla

    • juebox  

      maxxis mudusa bud 1.8 nebo 2.1 ,ja sem si před mesicem koupil 1.8 a jako fakt hodne moc dobré,v bláte drží a na suchém taky

    • Páník  

      zrovna sem nasadil bontrager jones acx 2.2…zatim si vedou velmi dobre v terenu i na mokrych korenech a kamenech,coz jsem potreboval (predtim jsem jezdil kendy komodo 2.1…dobre jeli po tvrdym povrchu,ale na mokru byly o drzku)

      • wroum  

        ty Bontragery mas v pohode? ja je kdysi koupil a jak predni tak zadni hazel a neslo to srovnat a strasne rychle zmizel vzorek.

        • Tomcat_1  

          Ja jezdim Jonesy asi 600km. Nehazi ani jeden, ale fakt mizej pred pred ocima. Normalne bych je asi nekoupil, ale byly na kole, tak je dojedu a bude to.

    • Pavlos  

      Dneska se mi zase potvrdilo ze WTB TimberWolf 2,3" jsou zatim to nej co jsem vozil

    • cabbage  

      má někdo zkušenost s michelin Dry2 2,30"? www.kupkolo.cz/…uct_info.php?…

      • Pavlos  

        Hmm tak to me taky zajima no a kdovi jestli jsou sirsi nez 2,25" noby nic?

        • Polka  

          Je tam rozmer 58–559, takze by meli bejt, ale neveril bych tomu na 100%.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse