• Pelin.x

    Zdarec, chtěl bych poradit, jaký koupit dětský vozík za kolo?

    • rexa  

      Už toho tady bylo napsáno o tomto tématu spousta, viz.historie.

      Já doporučuju Croozer + dokoupit gumicukový odpružení od Velofiala (resp.si dodělat). Jsme s tím maximálně spokojeni.

      Známí se kterýma jezdíme koupili Chariot. Provedení pěkný, nižší hmotnost ale ta cena :( Co jsem porovnával odpružení u Croozeru a Chariotu, tak Charioťácký je poměrně tuhý, nefunguje tak citlivě a má podstatně nižší zdvih.

      Pokud ale chceč vozík na asfalt tak Chariot určitě dobrá volba. My jezdíme takřka výhradně mimo silnice. Na lesních cestách podle mne Croozer vede.

    • Pelin.x  

      Jo díky, historii jsem jakž takž pročetl, já jen jestli někdo nemá nové zkušenosti.

      • Motyll  

        Ano, mám 3 roky odjeté s CX a jsem rád, že jsem šel do tohoto modelu.

        Zjednodušeně:

        výhody:

        • váha
        • boční větrání, sl clona
        • skladnost
        • použitelnost na turistiku (zkus jet s Croozrem s pružením)
        • komfort (plus BA 2,2)
        • světlá výška
        • zpracování
        • vyšší cena při prodeji

        nevýhody

        • nižší objem zavazadelníku
        • menší zdvih tlumení proti Crz (kompenzace pomocí BA)
        • počáteční investice
        • kolda  

          souhlas, + lepsi skladnost v aute, to taky muze hrat roli.

        • rexa  

          Turistika se dá taky

          I v terénu. Viz. foto. P.S. Ten ksicht na první fotce není tím, že by to nejelo :)

          Pro turistiku zvýším tuhost větším napětím lanka. Jednoduše, ho protáhnu ještě jednoudokola ramen.

          Ať zvolí to či to, tak bude jistě nadšenej. Je to zábava takhle s kindošema vyrazit do přírody.

        • Quido M  

          to se to mluví – budeš-li srovnávat auto Hyundai třeba s BMW, dopadne to podobně – nesmyslně

          máš-li 3 mega, neváhej a kup si BMW v 7mičkové řadě, máš-li 30 k neváhej a kup si CX…

          nemáš-li tolik, začni přemýšlet ;-)

    • Quido M  

      Koukám, že od r. 2012 se tady nic moc nepohnulo, ale taky ty vozíky se za tu dobu, až na maličkosti taky nikam neposunuly… tak pro ty, co ještě budou vybírat a nejsou si jisti…

      …zkoušeli (půjčovali jsme si po dobu dvou měsíců) jsme kde co…

      …nakonec jsme pořídili Burley – podle mého poměr cena / výkon + bezpečí + hmotnost + obsluha asi vychází nejlíp, popravdě, pral bych si „rolls roace“ Thule Chairot , ale téměř 30 litru za to nedam, takovy rozdíl to zase není, tam je výhoda jen kočárkové a lyžařské sady, ale to nepoužíváme; a Croozer je zase levnejsi heblo, kde ma decko malo mista na nohy… takze vyhral Burley – je nezničitelný a vše je případně opravitelné…

      …měl jsem zprvu půjčený odpružený, ale je jen těžší, jinak to odpružení pro dítě nemá valný smysl – pokud budete brát ohled na dítě, tak hlavně nejezdit po kořenech a kamení – odpružený vozík, jen více poskakuje a tahač se více nadře, tudíž máme teď neodpružený, je lehčí a komfort se řeší mírným podhuštěním

      :-)

      jo, a vozit v něm děcko pod 6 měsíců není sice nemožné, ale krajně nezodpovědné…!

      howght

      • l.bily  

        to myslis vazne ze odpruzeni nema smysl? bez odpruzeni to teda riadne drnca, nemusia byt ani korene ale po polnacke a horsej asfaltke je to pre dieta neprijmne.

        • Quido M  

          myslim. to odpruzeni pri zatizeni jen jednim deckem (v nasem pripade jsme vozili dite od 7 do cca 18 kg) je nanic – asi plne zatizeny vozik, dvema deckama a jeste necim, v pripade Burelay az 40 kg, se bude chovat jinak, ale v nasem pripade to odpruzeni zapricinovalo jen vetsi poskakovani a ubiralo sil tahaci… ja to pisu ze skusenosti po vyzkouseni nekolika voziku s pruzenim a bez…

          naopak to pruzeni je nejucinnejsi pri mirných adrobnych nerovnostech vozvky / podkladu, jezdeni pres sutry a koreny to moc neresi, neni to totez, co vidlice na kole

          obecne s vozikem do terenu je dost adrenalin, nejen pro dite, takze to bych nedoporucoval, leda by dite melo ledvinove kameny a chtelo se jich zbavit, pripadne potrebovalo vyrazit mlecne zuby (nadsazka, of course)

      • oddie  

        Tak to vidím úplně přesně opačně, odpružení je pro děcko základ, pokud se s tím nejezdí výhradně jen po hladkém asfaltu. Plus co nejbalónovatější gumy (já jsem chytil ještě ty širší Schwalbe Big Apple).

      • MaPa  

        Tak znovu. Odpružený (gumicukem)/ne­odpružený je brutální rozdíl. Vůbec je dobrý si přečíst celý to vlákno.

        Specielně věta …odpružený vozík, jen více poskakuje a tahač se více nadře… je blbost. Taháme už třetí dítě tak vím o čem mluvím.

        • Quido M  

          promiň, tahám jen druhé dítě – myslíš že mám menší zkušenosti?

          … spíše jde o to, kolik vozíků můžeš srovnávat – já 4 druhy půjčené a teď poslední vlastní – a právě na základě zkušeností z těch předešlých jsem pořídil neodpružený

          • MaPa  

            Můžeš mi věřit, že za těch osm let už jsem těch vozíků měl pod rukama nebo i přímo za kolem dost. Přesto bych nikdy nikomu nedoporučil koupit vozík bez odpružení. Ale možná je to tím, že nikdy nejedu jen po hladkém povrchu (ono si ani dost nedovedu představit že bych uměl zaručit že na trase hladký povrch bude) – ale setkali jsme se tu i s těmi kteří nechápali že s tím jezdíme i do přírody… A opět opakuji to co jsem vypíchl kurzívou. Je to blbost. Tahač se víc prostě nenadře, ten rozdíl (pokud to nemáš zbastlený z vidlice nebo něčeho takhle zbytečně těžkýho) je zanedbatelnej a nemáš šanci ho poznat (pro všechny ostatní srovnatelný vstupy). A specielně rozdíl mezi žehlením gumicuku, listovýho péra a pevnou osou pozná kdokoli, koneckonců vláken je tu na to dost.

            Na téma chariot vs. croozer vs. něco jiného tu už padlo spousta argumentů a každý ať si z toho vybere podle váhy kterou připisuje jednotlivým vlastnostem (např. je skutečně nepohodlné používat croozer jako kočárek při občasném přesunu třeba tramvají), ale pokud se bavíme o jízdě za kolem a ne na inlinech tak je odpružení základ.

            • Quido M  

              no proste mam jinou zkusenost a jiny nazor…

              jizda v prirode je dost siroky pojem, i mezi polnackami jsou rozdily – a jsou cesty, na ktere bych s vozikem s ditetem nikdy nevjel, at uz z odpruzenym ci ne, proste jen proto, ze mam k diteti jisty respekt, a dokazovat si, ze jsem to dal i s vozikem, nepotrebuju…

              ergo – at si ostatni, co zde teprve hledaji inspiraci a informace, udelaji obrazek sami

      • scret  

        celkem fandim tvym detem, rozhodne je tim neodpruzenym pekne zocelujes:))

        Je zvlastni, ze jsem mel pujceny CX1 a vlastnil jsem odpruzeny Croozer. Jednoznacne odpruzeny croozer byl jeste dal nez CX a rozhodne bych v neodpruzenem voziku dite nevozil!

        Vozik v zadnem pripade neodskakoval, naopak trakce byla daleko lepsi diky odpruzeni. Dale to zehlilo, ano i s jednim ditetem, i maly kaminky na ceste, proste supr…

        Jestli tahnu odpruzeny nebo neodpruzeny vozik je uplne sumak, tak jako tak je to makacka…

        Ten rozdil cca 2–3kg navic mi hrave smaze manzelka, ktera mi do vozejku idealne narve dalsich cca 10kg kramu:)))

        Zrejme mluvis o zkusenosti s tim Burly… ale nelze pausalizovat:)

        • vsudenakole  

          Ty ses v tom někdy vezl,že víš jak je to pohodlné???

          • scret  

            nevim, co tim chtel basnik rici?

            • Quido M  

              mozna to, ze pokud odpruzeni nema tlumic, funguje jinak, nez se domnivas…

              • scret  

                takze mne jako majitele croozeru s origo odpruzenim fiala budes presvedcovat, ze je to na nic?:) ale jdi…

                • Quido M  

                  ale jdi, kde jsem neco takoveho psal… napsal jsem jen svuj nazor vychazejici z me zkusenosti;

                  zrovna toto odpruzeni myslim tlumic ma…

                  a nikoho zde nepresvedcuji

                  • scret  

                    tak nejak stale nechapu, proc tedy reagujes na mne:)) Ja za to nemuzu, ze mas zkusenost se shit. odpruzenim:)

          • Quido M  

            zrovna jsem se chtel zeptat :D

            a ty male kaminky rozhodne nezehli odpruzeni – fyzika je jen jedna ;)

            • scret  

              panove, tak si myslim, ze na trolleni jsou tu jini odbornici a jina vlakna, nemyslite?:)

              Moc dobre vim, jak to odpruzeni fungovalo u meho voziku a videl jsem, co delalo dite v neodpruzenem voziku…

              Zaroven muzu porovnat s chariotem CX1, ktery ma listove pruzeni…

              Dale muzu srovnat croozera s gumicuk.odpru­zenim… Ktery ma kamarad a porovnavali jsme to pri nekolika vyjizdkach, turach..

              Co tam mate dale?:))

              • Quido M  

                nic – vsem uz je jasne, ze neni nad croozer s „dodo“ gumicukem, stejne tak, jak je jasne, ze Snehurka je nejkrasnejsi…

                takze co tu vlastne resime? :-)

                • scret  

                  nezapominej na sva slova: " odpružený vozík, jen více poskakuje a tahač se více nadře, tudíž máme teď neodpružený"

                  Takze jsi vlastne chtel napsat, ze ten Burley nestoji za moc, ale pausalizovals to na vsechny…

                  Anebo se spatne chapeme?

                  • Quido M  

                    ano, uznavam, ze jsem se vyjadril prilis zkratkovite – v podstate by melo platit, ze pokusy o odpruzeni pevne napravy moc velky efekt neprinasi… takze se nejedna o dopruzeni obecne

                    verejne se dety omlouvam!

                    nerekl bych ale, ze burley nestoji za nic – je to o prioritach… pokud se zameris na jeden parametr a budes preferovat komfort odpruzeni, pak je asi ten dodo croozer nejdal, ale tovarne nikoli, pokud budes brat v uvahu ostatni aspekty, jako bezpecnost, manipulovatelnost, vychytavky v pripojovani, puzite materialy atp – viz test, na ktery jsem tu odkazoval – bude to zase videno v jinem svetle…

                    takze pro ty, co preferuji teren (coz podle meho je s vozikem zhovadilost, za tim si stojim, jako za nazorem – neze to nekomu vnucuju), me zkusenosti nepatri, a jsou spise pro ty, co jezdi vicemene po slusnych cestach a cyklostezskach

      • Lišák  

        Ad odpružení:

        To, že ti odskakoval vozík Burley může být dáno krátkými, tudíž patrně zbytečně silnými pružinami. Starší gumicukové odpružení Fiala na Croozeru fungovalo skutečně naprosto suprově. Vozík nikdy neodskakoval a vždy se krásně kolébal. Děcka v něm vždy usnula dříve, než v kočárku. V podstatě ihned po opuštění hladkého povrchu :-)

        P.S. Děcka jsou od sebe 3 roky, vozil jsem je postupně, ne ve dvojvozíku. Kluka od necelých 4 měsíců, holku cca od pěti. Ve vozíku jsem měl instalovánu autosedačku „vajíčko“.

        • Quido M  

          …měl jsem půjčené dva Burley, jeden nový s pružinou, která se dá nastavovat podle zatížení, tam podle mého chybí tlumič, a druhý se starším polymerovým pružením, a nedávno jeden Croozer kid, takový příšerně zelený, ten se mi celkově jevil jako nejméně vhodný, malý a nestabilní, a předtím ještě chariot CX1, ten má něco jako listová péra, ten byl sice na pohled i uvnitř luxusní, ale kymácel se a poskakoval asi nejvíc…

          … a teď mám burley z druhé ruky bez odpružení s tlustými pneu, které nehustím naplno a zdá se mi nejstabilnější co do pocitu tahače i co do pozorování, když ho táhne manželka… je pravda, že se, pokud možno, vyhýbáme drsnému terénu a polňačkám, ale sem tam prostě do terénu sjedeme, když není zbytí, a po nekvalitním asfaltu, nebo nerovném dláždění jezdíme běžně…podle mého se co do stability a tlumení nerovností nejlépe chová ten Burley se starším polymerovým pružením, a nejlépe, když byl podhuštěný; druhý nejlepší pocit, téměř srovnatelný mám s tím posledním burleyem, ale jen s podhuštěním…

          • Lišák  

            je pravda, že se, pokud možno, vyhýbáme drsnému terénu a polňačkám, ale sem tam prostě do terénu sjedeme,

            To je právě ono! My jsme jezdili přesně to, čemu vy se vyhýbáte. Ty gumicuky měly velký zdvih a taky dost velký sag. Takže když se jelo přes kořeny / výmoly, tak nezávisle uložená kola létala nahoru dolů a vozík mezi nimi se lehce houpal.

            Byl jsem náhodným svědkem toho, jak šel croozer bez odpružení na budku. Odbočovali a jedním kolem najeli na roh obrubníku u chodníku. Bylo to jako katapult. Děcko uvnitř v poho, viselo na pásech. Pokud by měli gumicuky, tak by ten chodník normálně přejeli.

            • Quido M  

              tak to uz je spise o blbosti, ne?

              terenu se s vozikem vyhybame kvuli decku, ne kvuli voziku – mi netvrd, ze i v odpruzenem voziku do s deckem neklati :-o

              • Lišák  

                Pokud je malé, má sedačku vajíčko, takže ne. Pokud je větší, je potřeba mu vozíkovou sedačku upravit. Takže taky ne. V té origo je to šílenost. Někde tady byly pro srovnání dvě fotky.

                Ta bouračka byla proto, že si tahač málo nadjel. Zalomil to kolem chodníku a bylo vymalovaný.

                • Quido M  

                  jo, tam jsem uz kukal…

                  my uz jsme takovy narod kutilu a vse si tak nejak dodelavame doma (dodo) – obecne mne stve, ze za takovy prachy musis doma jeste bastlit, no ale co uz…

            • Quido M  

              no ty vado – az ted jsem si vsiml, ze toto reseni je s nezavisle zavesenymi koly – tak to se omlouvam, to je o necem jinem… vse predtim bylo o pevne naprave…

              sry!

              ale teda, jak dlouho a co to vydrzi, neuvolni se to, jak dlouho bude drzet kolo v ose…?

              mel bych z toho trochu strach, ze to moc nevydrzi, ale cesta to je, jenze tady plati dvojnasob, ze se pak tahac vice nadre – kazde odpruzeni na druhe strane ubira sil pohonu – to je fyzika, s tim nic nenadelas…

              jinak, nechal jsem se trochu inspirovat konstrukci sulky pro klusáky a premyslim, jak spise vhodne odpruzit vlastní posez, nez cely vozik

              • Lišák  

                Já najezdil s vozíkem cca 5 kkm. Uložení vydrželo. Nyní se v tom vozíku vozí kamošova dcera a další cestující se připravuje v bříšku její mámy :-)

              • scret  

                boze…

                Nezlob se, ale na zacatku jsi se tu pasoval pomalu do role odbornika a vlastne ani nevis, jak skutecne to ma napr. croozer udelany… Bohuzel, pak takovyhle nazory tu motaj hlavu lidem, kteri se chteji neco dozvedet…

                Ano, croozer a jeho odpruzeni – at uz pruzinove Fiala, gumicuk Fiala nebo Dogy, maji kola nezavisle… Nevim, jak je to u nejmodernejsi elastomerove verze, tu jsem jeste nevidel, ale tipl bych stejne…

                Odpruzeni jak gumicuk, tak pruziny, maka fakt perfektne a dle myho nazoru nejlip, ze vsech voziku…

                • Quido M  

                  psal jsem, ze mam s ruznyma vozikama zkusenosti a mam, ale ty verze nezavisleho odpruzeni jsem fakt opominul – omlouvam se znova… ale prad je to nejake dodelavani – neni to tovarni provedene, byt je profi a asi na vysoke urovni…

                  podle webu je u te sylomerove verze pevna naprava, aspon podle toho videa, ale to je animace, takze taky nevim

                  (a stacilo by tu spricnou spojinici pohyblyve oddelit)

                  http://www.velofiala.cz/…ve-odpruzeni

                  • Lišák  

                    Podle té animace to fakt vypadá, že jsou kola na jedné ose. Takže je to na prd. Co je 45mm společného pružení proti zhruba 150mm nezávislého gumicuku? :-)

                    • Quido M  

                      ano, ta nezavislost kol je zasadni – verim, ze ti to zatim drzi, nicmene konstrukcne je nezavisle zaveseni vzdy narocnjesi…

                      v odpruzeni podvozku jsou dva zasadni body, ktere nelze opomijet a nutno prednsotne resit:

                      • ne/zavislost zaveseni
                      • tlumeni

                      a to oboje proti hmotnosti a konstrukcni komplikovanosti – pokud se tyto dve veci zdarne podari vyresit, je vyhrano…

                      jak jsem psal, stacilo by tu pricnou spojnici od sebe pohyblive oddelit, i treba pri jejim zachovani

                      jinak ty polymery (sylomery a ja nevim, jak se ty vsechny plasty nazyvaji) maji asi budoucnost – ony totiz maji funkci pruzeni i tlumeni soucasne…

                  • scret  

                    hmm, tak to je naprd… Dle meho je tam jasne videt spojeni obou kol rekneme napravou…

                    Jinak vozil jsem malyho od cca roka… Manzelka taky nechtela davat malyho driv, ikdyz jsme meli odpruzeni a miminkovnik + jeste dodelane vystlani…

                    Osobne jsme jezdili po cyklostezkach, nicmoc teren… Parkrat tury po lese atd.

                    • Quido M  

                      no dobre, ale tak to pruzeni nebude eliminovat nejake drobne nerovnosti, ale spise ty vetsi prekazky, koreny, kameny, snad vetsi kocici hlavy… to drobnejsi eliminuji predevsim pneumatiky a rafky…

                      ja to jeste jednou zopakuji, inspirovan klusackymi voziky, premyslim spise o smysluplnem odpruzeni posezu, nez celeho voziku, protoze to ma pro pasazera vyznam, aniz by melo vliv na eregii tahace

                      • Lišák  

                        Jezdili jsme s odpruženým vozíkem i 50+ km. Nebyl problém. Vtip je v tom, že nejedeš na jeden zátah. Zastávky na pití, hraní, prolezení / proběhnutí jsou časté. Tím pádem i tahač stačí zregenerovat. Takže bych to s těmi ztrátami tak nehrotil. Pokud alespoň trochu na kole jezdíš, tak to dáváš bez problémů.

                        Ad odpružená sedačka. Nemyslím, že bude pohodlnější. Osobně jsem pro odpružení celého vozíku už pro lepší (bezpečnější) jízdní vlastnosti (viz můj příklad s přejezdem obrubníku).

                        • scret  

                          *1

                        • MaPa  

                          +1

                        • RomanH  

                          +1

                          A to jsem mel jeste Croozera neopruzeneho, jen s podhustenymi BMX plasti, Fiala to zacal delat az pak.

                          Mam srovnani jak s vozikem, tak se sedackou (v ni jsme pak vozili odrostle dite, mensi bylo opet ve voziku).

                          1. V pripad padu jezdce dite na sedacce leti hlavou rovnou k zemi, vozik se neprevrati (a i kdyby, porad ma dite tribodovy pas a okolo sebe hlinikovy ram). A ano, stalo se, paradoxne, kdyz zena diteti podavala pri zastavce svacinu.
                          2. Pro dite je vozik pohodlnejsi (vytuni se polstari, muze si tam hrat), na sedacce mu pada hlava (cestovni polstarky + prichyceni helmy gumou to moc neresi).
                          3. Ridici jsou k voziku ohleduplnejsi.
                          4. Daleko lepsi prostupnost terenem – kde se vlezes na sirku, to das. Do kopce to neprokluzuje a nestavi se to na zadni, jen to chce slapat do kruhu (to Te to i nauci, jinak to cuka).
                          5. Do voziku se prasi, nutno dotunit protialergickou sitkou, zde minus pro vozik.
                          • Quido M  

                            … to podporuje muj nazor ;-)

                            a s tim prasenim to neni tak jednoznacne

                            • RomanH  

                              No, pockej ;-)

                              Urcite bych nebral Chariota, je mensi. Takto jsme obcas (pesky) vozili v jednomistnem Croozeru dve deti. Naopak, kdo ma jen jedno dite a hodne cestuje vlakem / MHD, tam ten Chariot stoji za zvazeni.

                              A co tyce odpruzeni, asi bych dneska volil moznost „s“. Podhustene BMX plaste na polnacce zavesni na gumicuku urcite nenahradi. Na druhou stranu, nedavali jsme tam deti mladsi nez 1 rok (a u toho bych zustal, predsi jen je potreba urcite zpevneni telicka, a ten pisek byl obcas i pres tu dodatecnou protialergickou sitku i v plince – zalezelo na podminkach). To si musi kazdy zvolit sam, kde bude jezdit, my s tim prolitali cele Jeseniky, Hostynky, ale za nas (2004) se odpruzeni nedelalo a nas to nenapadlo.

                              Jo, a jeste jednu nevyhodu ma vozik – v hlubokem snehu potrebujes nekoho, kdo Ti ho zezadu protlaci – tahnout to jen kolem neslo.

                              • Quido M  

                                ja bych chariot nevolil uz kvuli nakladum a ze by nejak zazracne jezdil, to taky ne, ani neni nejlehci – akorat je luxusne vybveny

                                croozer, kdyz pominu to reseni s odpruzenim, mi nevyhovuje velikosti a provedenim a navic jsou tam udajne pouzite nejake karcinogeni latky a kdyz ma v tom byt dite zavrene…

                                vyhovuje mi burley konstrukci, velkosti a provedenim , az na to ne-odpruzeni, ale to resim do jiste miry pneumatikami a mne to proste staci – zatim…

                                dite nad rok samotne radeji vozim v sedacce, kdyz jsme jeli vsichni, kazdy mel jedno dite, ale kdyz jedu sam s dvema, nebo s moc malym ditetem (myslim 8 mesicni vnucku), musim volit vozik… totez se tykalo tech delsich cyklo tripu – ty se se sedackou a jeste nejakou bagazi realizuji tezko – takze opet vozik

                                ve snehu zamerne na kole nejzdim, ani s vozikem ani bez, beru vetsiniou bezky…

                                a pokud bych puzival vozik, tak bych volil ski sadu, ale to neni levne, takze volim sane ;-)

                        • Quido M  

                          ten priklad s obrubnikem je sice jasny, ale takova vypischnuta vec – blbuvzdorny asi zadny vozik nebude

                          ;-)

                          asi takhle, s prvnimi detmi jsem to daval a jezdili jsme na jeden zduch i tech 50–60 km, to fakt neni problem, ale po cestach, dokud dite / deti spalo(y), bylo to v poho, pokud chtely zastavovat, zastavili jsme… a jezdili jsme tak, az byly trochu vetsi (2–3 roky), treba i do zahranici, celodenni trasy, nekolik dni po sobe, kazdy den 60, 80 i 90 km, a to uz pak pocitis kazdou ztratu, zejmna, kdyz jedes tahly kopec atd…

                          ted uz budu vozit jen vnucku a jelikoz uz mam i nejaky ten vek, nebudou to takove trasy, jako drive

                          nicmene, problem stale zustava v tom, zda a jake odpruzeni – tovarni odpruzeni vsech zminenych znacek je podle mne bud neostacujici, nebo dokonce kontraproduktivni; a nadale zustava otazka, jake zaveseni kol, jak citlive, jak tezke a jak nakladne ma byt to dopruzeni, aby melo smysl, atd. – proto jsem tvrdil a tvrdim, ze vhodne podhusteni a vhodne pneu je nejjednoduzsi a i vyhovujici reseni pro mnohe, kteri se tim dal a hloubeji nechteji zabyvat

                          a pro ty co teprve kupuji vozik a nevi jaky – preference jsiou rozhodujici, jestli chci s vozikem prevazne do terenu, jestli co nejbezpecnjesi vozik, nebo co nejprostornejsi vozik, nebo co nejlehci atd.

                          … mne stale prijde divne proste koupit vozik, ktery je nekym dalsim predelavany, ale asi u nas, jine cesty neni, nicmene vetsina lidi, co jsou ve fazi rozhodovani nebudou hobbici, co se chteji stale v necem vrtat a elaborovat s odpruzenim…

                          ten rozdil mezi dobrym odpruzenim a dobre zvolenymim podhustenim vhodnych pneumatik asi nejaky bude, jen ne pro kazdeho tak markatni, aby to resil nejak zasadneji, nez tvrdim ja… pro toho, kdo bude jezdit vicemene po rovnem to opravdu nema vyznam

                          • gerrard  

                            A to ty decka fakt bavi sedet nekolik dni po sobe ve voziku nez ujedes to hafo kilaku? Za sebe si to nedokazu predstavit, ze bych jim dopral takovy zazitek jen abych ja mohl jezdit na kole. Uvidim jestli me budou nekdy vycitat, ze nejely ani na voziku ani na sedacce. :)

                            • RomanH  

                              Nase to bavilo. Ale jak uz tu zaznelo, nesmis si to predstavovat, ze pojedes 100km v kuse, ale musis to koncipovat od hriste, ke konickum, do hospody. Celodenni vylet nebyl problem, ale se zastavkami a s moznosti si pohrat – idealne kdyz nas jelo s detmi vice.

                              • scret  

                                *1

                              • scret  

                                jinak toho naseho to vylozene nebavilo, asi nemel ten spravnej vitr ve vlasech:))

                                Pak jsme ho cvicne posadili na sedacku a tlemil se od ucha k uchu… Takze jsem prodal vozejk a koupil sedacku… Letos jsem si kvuli tomu musel poridit samozrejme specialni kolo na tahani sedacky:)))))

                            • Quido M  

                              tak moment – za den ujet 80–90 km neni hafo… pak nebo mezitim byl program, treba do vecera,

                              mohli jsme s nima klidne vecer napr. na prohlidku vecerni Budapesti, posedt u ohne, na nocni lov raku atp., protoze nebyly unavene…

                              nikdo ti nebude vycitat neco, co se nestalo ;-)

                              a tezko mne budou vycitat to nebo ono, sotva si to pamatuji – teda tu vlastni cestu – vetsinu prospaly… nic nenamitaly, male deti se rychle prizpusobi (co jim taky zbyva) ;-)

                              jinak radi vzpominaji na srandy klem prevrhnuteho varice s obedem a ruzne podobne sikovnosti – to je proste o tom celem, byt spolu on the road, nejen, ze jsme jeli hafo km… dnesni decka nevydrzi bez tabletu ani 15 minut, tehdy to bylo jine – dnes si prohlizime fotky a vsici zavidi a samy ony, dnes uz velke, se stim obcas i chlubi, jakci byli zoceleni :-)

                              a proti tomuhle jsem uplny bridil

                              http://www.alternativni-cyklistika.cz/…-azub-jerry/

                              • honhav  

                                uz to chapu, kam miris. To jsi mohl napsat hned na zacatku. Odpruzeny vozik je predevsim pohodlnost, a jen bez odpruzeni budou deti dostatecne zocelene… :)

                              • gerrard  

                                Tak nevim jak s tim vozikem rychle jezdite, ale rikal jsem si , ze 20km/h by mohl byt dobry prumer. To jsou 4 hodky ve voziku. Kdyz to prevedu jak se nase deti mezi tim 1,5 az 3 rokem tvarily po hodine v aute pokud v nem neusnuly, coz se obzvlast u holky nestavalo, tak by to snima nebylo moc vesele. Ale tak jestli mas pozitivni zkusenost, tak jenom dobre.

                                • Quido M  

                                  kdyz usly, dalo se jet fakt i ty 3–4 hodky, dokud se vzbudily a pripadne neprotestovaly, pak se to resilo prestavkou … tyhle jednotlivosti se resily podle situace, ale problem s tim nebyl, co se pamatuju

                                  spise byly problemy pak, az byly vetsi

                                  ;-)

                                  taky jsem byl dite, a kdyz jsme jeli do madarska nebo do jugosky autem, zastavovalo se jen na curani, a zadne reci se nevedly, a to to cestovani rozhodne pohodlnejsi nebylo…

                                  dnes jsou asi deti jine – jak nemaji 15 minut k dispozici mobil, nebo tablet a k tomu wifi, neni s nima rec

                                  (to je samozrejme mirna nadsazka)

                          • honhav  

                            perfektni… jesteee… :D

                      • scret  

                        ja jsem osobne ztratu energie pozoroval spis tim, jak je to tezky, nez nejakym odpruzenim… Cloveka to navic bud taha (nez se rozjedes) nebo tlaci, kdyz brzdis… Ale to je logicky, proste je to prives…

                        Sam jsem byl prekvapeny, jak to odpruzeni makalo perfektne a hlavne citlive… Samozrejme neexistuje dokonaly odpruzeni, ze by vyzehlilo vse a zaroven to nehoupalo… Vzdy tam nejake minimum nesvaru bude, at ten nebo ten.

                        Kazdopadne si troufam napsat, ze to bylo mozna citlivejsi nez spick. vzduch. odpruzeni na kole…

                • Quido M  

                  „Odpruzeni jak gumicuk, tak pruziny, maka fakt perfektne a dle myho nazoru nejlip, ze vsech voziku…“ takze to beru, to mas asi pravdu

                  skoda ze ten vozik po ostatnich strankach neni nejlepsi… ale asi jako verze do terenu to bude pro ty (tebe), co jezdi hodne do terenu jasna volba…

    • vsudenakole  

      CHudák dítě já bych v tom nevezl ani pytel cementu.

      • Quido M  

        a predstav si, ze deckam se to i libi – hlavne mensim, vetsinou usnou ;-)

        pohled dospeleho nemusi byt ten rozhodujici

        • vsudenakole  

          Já věřím že líbí ale myslel jsem kvůli bezpečnosti,pokud se jede s vozíkem po cyklostezce,kde smí jen kola a in-line,tak nemám nic proti,ale jet s něčím takovým po silnici kde jezdí i auta a tomu se člověk většinou nevyhne mi připadá obrovský risk.To si myslím,že je daleko bezpečnější zadní sedačka.

          Z těchto důvodů:

          1-kolo se sedačkou má pořád stejnou šířku.

          2-v případě nebezpečí mohu sjet na krajnici(vozík se může převrátit do příkpopu)

          3-dítě je výš a neohrožuje ho tolik prach ze silnice a jiné škodliviny

          4-dítě mám víc pod kontrolou

          5-při přepravě kola vlakem sedačka není tak naobtíž

          6-s dítě má lepší výhled a můžu s ním komunikovat

          • Marskatin  

            Lepší výhled? No záleží na jakou prdel se dívá a jak moc je v provozu ten výfuk, u kterého ma hlavu :D

            No a občas se někdo, zpravidla s tatínků, při potkání se známým zapomene a při vystupování, dá nohu dozadu jak je zvyklý trošku nabere sedačku či dítě.

          • pepek  

            Zase to máš špatně: vozejk se šklebákem zavezeš přece autem až do lesa, žádná jízda po silnici ani vlakem se nekoná

          • Alojs01  

            1-kolo s vozíkem má pokaždé jinou šířku??

            2-v případě HROZÍCÍHO nebezpečí a s tím vozíkem můžeš sjet i do příkopu a nepřevrátí se! a dítě zůstane připoutané a chráněné vozíkem. Naopak, když se ti dítě bude v sedačce mrdlat, tak díky vysoko položenému těžišti ti může ovlivnit řízení. Když s dítětem v sedačce spadneš, myslím, že následky budou daleko horší.

            3-až pojedu po prašné cestě, zatáhnu fólii. Jaké škodliviny máš na mysli?? Ty z výfuků?? Ale jdi ty…

            4-Ve vozíku mám pod kontrolou dítě když spí, i když bdí… A nejen dítě, ale i vše s čím si to dítě během jízdy hraje, co jí a pije…

            5-Ano, v tom jediném máš možná pravdu, s cestováním vlakem s vozíkem nemám zkušenost

            6-Výhled má, ale jen do stran, ve vozíku vidí i vpřed…

            A poslední, představ si, že pojedeš třeba hodinu s připoutanejma nohama v sedačce…to by se ti asi nelíbilo co…

            Sedačka je na krátký výlety, na celodeňák je to naprosto nevhodný. Vždycky mě fascinuje, když dítě v sedačce usne a ta hlavička mu klimbá ze strany na stranu, ještě hůř, když mu tu hlavičku někteří vynalézaví rodiče přivážou k opěradlu!!! :-)

            • vsudenakole  

              Pro méně chápavé:bodem č1 jsem měl namysli,že když nasadím na kolo sedačku,nezvýším průjezdovou šířku!!.Už vidím jak sjedeš do příkopu když na pravé straně bude příkřejsí sráz,no ku..a,to by byl kotrmelec.Jednou jsem viděl jak na užší silnici za takovým spřežením(kolo+vo­zík)popojížděl náklaďák co ho nemohl předjet ..a bylo mi s toho špatně!

              • oddie  

                … zatímco toho s pouze sedačkou by ten náklaďák na té užší silnici bez skrupulí ometl. Ó jaká to výhra sedačky…

                • vsudenakole  

                  Nee ten s tou sedačkou by mu ve vlastním zájmu uhnul a bylo by po problému.

                  • ondrabar  

                    Taky se zapojím, máme vozík croozer cca jeden rok a teď nově s odpružením (Viz vylepšení) a když jedeme po cestě tak nás auta docela respektují. Když nás objíždí tak jedou mnohem dál od vozíku, než kdybych jel bez něj. Přijde mi že si dávají větší pozor. Navíc s těmi „škodlivinami“ to taky tak horké nebude, máme protiprachovou síť a je mi docela účinná.

                    • Quido M  

                      je to tak…

                      • vsudenakole  

                        Tak pokud tě uvidí z předstihem,určitě tě objedou ale při méně přehledné dopr.situaci kyž bude nějaký debil předjíždět auto před tebou a bude se muset zařadit ta šířka může být problém

                        • Quido M  

                          jasněže – s takovou úvahou bych nemohl na kolo vůbec, protože přesně to se mi občas stává i bez vozíku…

                          to ale platí obecně – jizda po silnici na / v čemkoli jiném, než Hummer H1 je v naší republice ruská ruleta, ale to se samotným vozíkem nesouvisí

              • honhav  

                asi mas slabej zaludek :D ja zase videl jak detska hlavicka rozbila helmicku i v superhyper sedacce, kdyz mamka neudrzela kolo a decko svihlo hlavou o zem z metru a pul… za to jsem ale s mladou otocil chariota v cca 35–40 km-h tak, ze se protocil v kulovym ulozeni o o 450 st. Dcerka se jen probudila, fnukla a hned zase spala dal. nebyt odrenejch rukojeti a vtipnejch kamaradu, tak by si mamka ani niceho nevsimla… Za me, z hlediska bezpecnosti, vozik bez jakychkoliv debat… navic abys prevratil croozer s sirokym ulozenim odpruzeni (napr na tlumicich), je temer nemyslitelne, kdyz uz prevratis a mas dite spravne pripasane, nic se mu nestane, protoze proste visi v pasech a trubky voziku neuhnou.

                Mam tri decka a chariot cx i croozer na tlumicich. Za me jednoznacne – velky teren = croozer s odpruzenim, xc-cx polnacky,lesni cesty, svizny jezdeni = chariot. Vozik bez odpruzeni je nesmysl, max. tak na inline apod…

          • oddie  

            Ještě bych k tomu výčtu poprosil návod, kam přivázat druhé dítě, já jsem totiž tak neuvěřitelně zhýralý a rozmařilý, že jsem si vyjma zcela zbytečného a drahého auta a několika drahých kol pořídil také rovnou dvě děti, a ne jen ušmudlané jedno.

          • Quido M  

            v porovnání se sedačkou ano, ale od kdy může dítě sedět v sedaččce a od kdy (myslím věk) ve vozíku – nehledě na to, když chceš vézt třeba více věcí, než jen malý batůžek… nebo na delší cestu

            to se prostě nedá srovnávat

            • vsudenakole  

              V sedačce jsem děcko vozil asi od 1,5 roku , věci jsem měl v brašnách na nadstaveném nosiči a dřív bych ho na kolo nebral,ani kdyby to šlo,zkrátka je třeba počkat.Mne vždy baví sobeckost rodičů kteří berou úplné mimina třeba v zimě do hor,atd,přitom to dítě z toho nic nemá.

              • Quido M  

                tak tak – ale se sobeckosti to nema co delat, spise jde o zdravy usudek

                • vsudenakole  

                  Možná trošku ano protože když mám dítě musím se podřídit jeho režimu a né dělat za každou cenu to co byse líbilo mi.

            • zdenal8  

              Do sedačky ideální když už chodí. A menší mrně bych na kolo nebral. Tomu je holt třeba se přizpůsobit. Ono pro ty uplny mrňata, co je rodiče tahají v těch vozikach ty otřesy nejsou idealni ať mas pružení jaký chceš. A když jsou dvě děti, tak mají i dva rodiče, nebo to starší pak na kole. Holt se na pár let prizpusobim těm dětem. Ale s tím snad člověk počítá, když si pořizuje děti. Kdo si chce tahat dítě ve vozíku ať ho klidně vozí. Jeho věc. Já jsem volil radši sedačku. Důvody co mě k tomu vedlo už tak nějak napsal vsudenakole. Je jasný že v tématu o vozikach si tu většina bude obhajovat vozík. Navíc když už za něj člověk dá tolik peněz. Co se týká ty přepravy, ta sedačka je prostě jednodušší manipulace, batoh na záda a jede se. Než kolega vyndá z auta součástky a posklada vozík, tak se sedačkou už jsi na půli cesty ke zmrzlině. Co se týká výhledu ono to z toho vozíku taky nebude nic moc. Stačí se ohnout do té výšky a co vidíš. Tatinkovo zadní kolo a po stranách kolem cesty akorát prerostlou trávu.

              • Quido M  

                s tím souhlasim, az namalou vyjimku – hned u prvniho ditete jsme to konzultovali s lekari a vyslo z toho, ze do sedacky muze dite asi tak mesic po tom, co si samo seda (ono totiz rada deti s pomoci podpory drive stoji/chodi, nez sedi, a to byl pripad i syna – jinak souhlas – a psal jsem uz, ze dite do 6. mesice veku tahat kamkoli jakymkoli jinym zpusobem, nez v kocarku, je nezodpovedne, ne ale ze by to neslo… kazdy rodic, at si to zvazi a dela jak umi, odpovednost je na nich…

                jinak v te sedacce, se da usinajicimu diteti dat takovy ten cestovni polstar kolem krku, aby mu hlava nepadala a pak taky zalezi na sedacce…

                obecne shrnuti rozdilu mezi vozikem a sedackoui bych vyjadril asi takto:

                • vozik je pohodlnejsi jak pro jezdce, tak pro dite, nez sedacka
                • vozik je mene prujezdny nez sedacka (jak s ohledem na teren, rychlost, tak na sirku)
                • do sedacky se da umistit az starsi dite, nez do voziku
                • bezpecnost obou je diskutabilni, ale pocitove, s vedomi toho, ze asopon vim co se za mnou deje, je bezpecnejsi sedacka…
                • vozik je nakladnejsi nez sedacka, i u dvou deti
                • ani v jednom by dite nemelo trvale sedet delenez 1,5 –2 hodiny

                muj nazor – nikomu to nevnucuju

    • rotker  

      Před rokem jsem řešil také dilema croozer x chariot. Už jsem chtěl vzít croozera kvůli ceně, ale známý, který Croozera s gumicukama má už 4 roky, mi to rozmluvil, ať nešetřím a koupím Chariota, že už by to taky neudělal jinak. Jsem rád, že jsem ho poslechnul, v porovnání s jeho croozerem je to opravdu jako Rolls vs trabant. Kecy typu nebezpěčné apod…tito lidé, by raději neměli ráno vstávat, mohlo by je třeba před barákem porazit auto. Malýho (který se ke všemu narodil ještě o 3 měsíce dříve) v tom vozíme od mala, ve 4 měsících jsem s ním+chariot byl už i na běžkách. S chariotem jezdíme v pohodě i po lese, odrpružení je naprosto ok (chce to ale určitě miminkovník, poté oporu těla a trupu), ochranu před prachem vyřešila protipylová síťka ai za 500,–. Nesporná výhoda je vyšší světlá výška, tam kde kamarád už s croozerem drhnul, tak chariot v pohodě projel ještě s dostatečnou rezervou, nutno vzít v potaz i nižší hmotnost chariota a rozhodně lepší skladnost do auta. Pro mě dost argumentů, proč jsem si připlatil, nemluvě o lepší prodejnosti.

      Ještě poměrně lituji, že jsme kupovali nový klasický kočárek, jelikož ho skoro nepoužíváme a většinu odjezdíme chariotem.

      • Quido M  

        tak zase bych tu bezpečnost tolik nebagatelizoval – to poznáš, až tě něco nepříjemného potká…

        pokud něco stojí dvojnásobek a není to dvojnásobně bezpečné, tak záleží opravdu jen na solvenci kupujícího

        učitě srovnání rolls royce se škodovkou (trabant je už moc brutálně low level) docela sedí, ale je přece mezi tím spousta dalších značek

        kromě bezpečnosti a komfortu je ve hře je spousta dalších parametrů – tady něco pro ty, kdo se ještě rozhodují (jen mne zaráží, že váha bezpečnosti je hodnocena jen z 15%, dal bych mnohem víc…

        http://www.uamk.cz/…n%C3%AD-kola

    • l.bily  

      Ako prvy vozik som mal croozera bez odpruzenia, niekto pisal ze to nevadi a odpruzeni sa da dorobit. Samozrejme to vadilo, testovala to moja 7 rocna dcera a hovorila ze to strasne drnca. vozik bol urceny pre rocneho syna. Skusali sme to len na rozbitej asfaltke na hradzi a na polnej ceste. Rozsirit to nemalo smysel lebo by bol moc siroky a nepresiel by cez dvere a cez zavory na hradzi co bolo pre mna neprijatelne. Sklep mam cez troje dvere. Vozik som predal a kupil tuto calamadu http://www.jupihracky.cz/…eleny-p37169 . Za tie peniaze je to uplne postacujuce. Davat za chariot taku sumu to naozaj by som stym musel jazdit kazdy den a to u nas nehrozi, ideme cez vikend, dost casto je spatne pocasie, takze tolko sa stym zasa nenajazdi, dcera ma 7 jazdi sama na dvaciatke do 40 km. Taku sumu za chariot ozaj nepochopim. Za par trubiek.

      • Quido M  

        no jo – to ale nesmis nabusit pneu na 55 PSI ;)

      • raw 4  

        Diky za tip . Má ještě někdo s nim nějaký zkušenosti? Diky

      • Quido M  

        jen si rikam, proc ten vozik nema vice lidi a jeste jsem ho nepotkal…

        je levny, pekny, odpruzeny… takze proc?

        • oddie  

          Asi těm ostatním tak úžasný nepřipadá.

          • raw 4  

            Muže to byt i tim, že všichni znají jen Croozera a Chariota?

          • l.bily  

            Ja sem nepisal ze je uzasny, ale je odpruzeny co je podla mna zasadna vec ktoru som vyzadoval po skusenosti bez odpruzenia a sirka je taka ze sa vojde do dveri, Pre normalnu rodinu co si vyjde par krtat za mesiac to bohate staci, aspom pre mna, a boli sme tym aj na korculiach aj ako kocik sme to pouzivali na prechadzke lesom, kde by sa s obyc kocikom zle jazdilo. Dokonca dcery 7 rokou bola zima boleli ju nohy tak tam vliezla k 16 mesanemu synovy. Neviem jak sa tam poskladali ale dali sa nudzovo :)))

        • krab007  

          Já tenhle vozík kupoval jako Qeridoo Speedkid 1. Vyrábí ho skopčáci, má to TÜV a prošlo to řadou testů, takže úplnej shit to není. Už ho nemají v nabídce, místo něj je Sportrex s líp vyřešeným odpojováním toho předního kolečka. Nepodařilo se mi do toho sehnat miminkovník, takže pro mimino je potřeba zabudovat tam sedačku-vajíčko. Sedne tam přesně, jen se uchytí gumicukama. Každopádně za mě spokojenost, prcek v tom spí líp než v kočárku. Má to odpružení s tlumičema, které ale u mimina moc nefunguje. Začíná to pracovat až teď, když má nějakých 12,5 kg. Bezpečnost super, sice jsem ho jednou přes obrubník převrátil, ale to bylo jen mou blbostí. Prcek, který má uvnitř přidělanou autosedačku se ani neprobudil. Zpracováním to na Chariota nemá, ale v poměru cena/výkon si vozík stojí fakt dobře. Máme ho rok a za tu dobu najeto asi 800 km na kole a cca 100 km na bruslích a pěšky. Za celou dobu jsem potkal snad jen jeden stejný vozík, asi se sem do ČR moc nevozí. Jinak by si to určitě zákazníky našlo.

          • Quido M  

            technicka – dite do 1 roku by v autosedacce nemelo trvale byt vice nez 1–1,2 hodiny

            • zdenal8  

              A pokud při nízkém zatížení nefunguje moc pružení, tak to taky není pro dítě moc dobrý.

    • ondrabar  

      Ono taky záleží co na ten vozík „říká“ dítě. Kamarádi investovali do Chariota a jejich dcera (1,5 roku) jim tam zatím moc jezdit nechce. My máme Croozera a naše malá (cca 1 rok) je v něm docela spokojená. Chci tím říct, že je asi jedno jaký koupíš vozík, protož ani drahý vozík ti nezaručí spokojenou jízdu. Ideální asi je si vozík párkrát půjčit (buď v půjčovně nebo od známého) a zkusit jestli je to to pravé.

    • Manas  

      My koupili jetej Chariot CX1, protoze na brusle nic jineho ani nema moc smysl (brzdeny musi byt zadni kola), prakticky od prvniho mesice sme s nim jezdili na brusle, pesky v jizerkach. na kole asi az od pateho mesice. Mladej v tom naprosto spokojenej, neni problem vydrzete dve hodiny, to uz ho musime tahat ven, pac on sam nechce (ma tam v podstate pelisek, knizky I hracky). Ted sme to prodali, a kupujeme CX2 .. za nas se to kurevsky vyplati, clovek se ani moc nemusi omezit ve sportech a mladyho to s nama bavi. A to nemluvim o tom jak je to vyuzitelny I na prochazky v lese atd atd.

      A proc Chariot? Hlavni duvod vaha, zpracovani a kvalita. A cena co neklesa – pred 2 roky jsme koupili za 21, vcera prodali za 25 (navic pridan nosic, protipylova sitka, kocarova kolecka).

      • oddie  

        A při prodeji minimální ztráta a jistota, že zmizí záhy po vyjití inzerátu.

        • Manas  

          V poledne sme dali inzerat, v pet hodin si ho odvezli.

          • oddie  

            Koukám, žes to doeditoval :)

            • Manas  

              Aha … nj :)

              • oddie  

                Já jsem kupoval oba jeté, jednomístný asi za 14, CX2 byl už starší, asi za 12? Plus dokoupení nějaké výbavy, které pak při prodeji šla zase sólo, ± nějaký litr, přesně ani nevím. CX2 je ještě doma, uvidíme, jestli ho pošlu dál už tuhle sezónu, nebo jestli jej ještě nechám jako záložní. Protipylovou síťku jsme vzali tady na BF od quidose, kočárková kolečka na inzerát, ale nevyhovovaly mi, tak jsem si pak vyrobil vlastní – http://www.bike-forum.cz/…mi-koly.html – ty už šly zase dál, kdo je tehdy ode mě bral, tuším Kolda? Na tom CX2 asi nějaká ztráta bude, už je osmiletý a je vidět, že má něco za sebou, ale furt ještě služby udělá až až.

                • Manas  

                  Za ty prachy je to ted unreal sehnat. Ty starsi modely jsou strasne zadane, to nam rikal I loni na jare chlapik v dveplusdve . Ty nove Thule celkem dost zkurvilo a nikdo nechce ten s kotoucema. prej se to dost ohejba pri manipulaci a navic ta modra je hnusna :)

                  • raw 4  

                    Tohle jsem slyšel taky..proto se ptam na alternativy..

                    • Manas  

                      Ja to vsechno prohlizel loni na 4Bikes a proste nic jineho nez chariot nechci. pokud bych to tahal jen za kolem, tak bych mozna po dlouhem premysleni vzal croozer s odpruzenim pres gumicuk, ale me se proste croozer nelibi, jak konstrukci, vahou I uzsazenim ditete.

                  • oddie  

                    To na něm ještě možná vydělám :D

                    • Manas  

                      To teda urcite, zadnej inzerat na chariot za rozumnou cenu nevydrzi vic jak den.

                    • Manas  

                      To teda urcite, zadnej inzerat na chariot za rozumnou cenu nevydrzi vic jak den.

                      • oddie  

                        Letos ho ještě asi nechám doma, dítka moc na kolo nejsou, mladší zatím vůbec, tak kdybychom vyrazili někam na výlet a vyskytl se zádrhel, tak minimálně mladšího hodím dovnitř, vyzkoušeno mám i oba dovnitř a Beltera s odrážedlem přichytit nahoru, jen na tuhle sezónu zbývá vymyslet nějaký závěs na zadek, aby se tam dalo chytit 20" kolo pro většího – asi úchyt na vidlici a táhnout ho za vlekem. Jen jako nouzovka.

      • l.bily  

        Rozdil 18000 za starsi vozik kvuli kvalite a spracovani, tak to sa fakt vyplati :)))) co sa tyka teho bruslenia, ano predna brzda je urcite menej ucina ako na zadu ale zas neviem si moc dobre predstavit ze by to brzdilo lepsie nakolko by som asi cez ten vozik preletel na bruslach.

        • Manas  

          Ten rozdil se proste vyplati, je to tak. zkusil sem si oboje a nechtel bych. Jeden z drobnejsich rozdilu je treba rozdil skoro 5kg croozer vs. chariot. Brzda vepredu nebrzdi skoro vubec. Dokonce nam prodejce doporucoval nadzvedavat zadni kola aby predni kolecko brzdilo vic – a pokud je maler, chci videt jak zacnes zvedat vozit, balancovat ho na prednim kole a zaroven to nekam ridit. Navic to jsou celistove brzdy a kdyz sundavas predni kolo, tak se poseres vzteky. Na chariot mam nandane predni asi tak za 20s. chariot ma bubnove brzdy a ver mi ze I pri prudkem brzdeni pres chariot nejdes. Ani moje zena, brzdici tak cca z 25kmh naplno to neprevrati. loni mame na bruslich s nim najeko ± 500km.

          Musis si to vyzkouset, ta zkusenost je vicemene neprenosna.

          • l.bily  

            Ja ti vjerim ze tam je rozdil, ale pro nas konkretne taky velky ne, co sa tyka vahy tak si to uz presne nepametam, len viem ze bola dobra. Predne kolo netreba davat dole, dava sa to dole cele s trupku a tez to je chvilenka. My nejezdime na bruslach 25Km/h ani si to oc tak rychle nevim predstavit, myslim ze je to uz extrem, tolko ani na kole ne, kvoli dcery (manzelke ):), ktora ide na svojom kole tak max chvilama 20, inak skorej okolo 15km/h. Aj ked idem sam tak stym vozikom nepojdem 30, mame to na pohodlne rodinne vylety, poriadne si chodim zajazdit sam. Preto hovorim ze kludne staci aj ovela lacnejsi, aspon nam ano a nevidim dovod priplacat lebo aj ten lacny co mame funguje normalne. Z mojho pohladu je najdolezitsie odpruzenie, sklon posedu, a skladanie vozika do auta, ci ma nejaky lepsi madlo alebo inaksie trupky to mna moc nezaujima.

            • Manas  

              No my na bruslich prave jezdime hodne, obcas I do nemecka atd, takze jet 20 – 25 na bruslich neni problem :)

              Na kole samozrejme to nepalim moc, ono to ani tolik nejde .. tam je to spis o vyletu :)

              Druha vec, my ho vyuzivame I jako normalni kocarek, prakticky obden, takze tam se vsechny tyhle veci – vaha, zpracovani, moznost nacvaknuti kocarovych kolecek fakticky vyplati.

    • Jenda  

      nemáte někdo zkušenosti s kolofogo? http://kolofogo.cz/

      na jednu stranu se mi ten koncept líbí, dovedu si s tím představit jezdil i nějaký ten singl. Na druhou je to jednak fakt drahý a hlavně nevím, jak se chová jednostopý vozík při různý manipulaci. U Croozeru vím, že i když kolo spadlo tak vozík zůstal stát, tady kdybych udělal nějakou blbost tak by musel letět i vozej a tím že je chycenej za sedlovku tak poměrně daleko?

      • Gabbo  

        Hodne se mi libil a uvazoval jsem o nem. S vyrobcem se da domluvit i na otestovani, pripadne zapujceni na vikend. Mel jsem pocit, ze jezdi dost po cele republice. Nakonec jsem ho ale ani netestoval a poridil Chariot. Duvod byl vysoka cena, nejista moznost prodeje v budoucnu a take poznamka jedne zname, ze starsimu diteti se nejspise uplne nebude libit sedet proti smeru jizdy pri pouziti jako kocarek..

      • Stingray  

        Pořád nad tím přemýšlím, zda ho vzít, protože se mi moc líbí. Ale ta cena mě děsí. Zase si říkám, že to pak prodám a zase tolik tratit nebudu.

        • blaf  

          Zase si říkám, že to pak prodám a zase tolik tratit nebudu.

          tim bych si nebyl tak jisty, podle me budes hodne tezko shanet kupce

          • Stingray  

            Jako je to specifický, je to drahý, ale zase to má vlastnosti jako žádnej druhej. Takže možná to budeš prodávat dýl, ale když vidím, jak mizejí jetý Charioty tak to třeba tak žhavý nebude, ty se jetý prodávaj taky draze..

        • oddie  

          S tou cenou, mně zas přijde dost nepochopitelný, jak vedle v tématu o nákupu popelnice lítaj statisíce, ne-li milióny a nabubřelý hlášky o opicích a banánech, ale koupě vozejku pro vlastní (!!!) dítě za blbý tři pětky je děsnej problém… Dtto u nákupu dětských kol, papínek pomalu co sezónu má nový a cokoliv pod 50 je strašnej šunt, co „nemá cenu“ kupovat, ale děcku koupí co nejlevnější s*ačku, protože to přeci dítěti vydrží „jenom“ dva roky.

          • Stingray  

            Problém to není, ale když nevíš jestli se mu v tom bude líbit, tak vytáhnout jen tak tři pětky se mi fakt nechce. Jinak svý kolo mám třetí rok a jezdím v patnáctlet starý popelnici za osm pětek :-)

            • scret  

              ja to tak mel.. koupil jsem croozera, ikdyz „bazar“ od MlokaCZ a nasemu malymu se v tom proste nelibilo… Nastesti jsem prodal temer za to, za co jsem koupil, takze OK.

              Nicmene davat 30ku za novyho chariota a pak si rvat vlasy…

          • Gabbo  

            Myslim, ze je dost rozdil poridit si kolo, na kterem jezdis podstatne casteji nez vyrazis s prckem s vozikem, a navic nemam pocit, ze by lidi meli problem dat podobne penize za Chariot, ktery je overeny a da se v pohode prodat, ale kolofogo je celkem neproverene, a moznost prodeje je nejista..

          • kluci2  

            Mužu se poptat,prosím jestli smí jezdit vozíky na silnicích?Bylo mi řečíno,že nesmí ale nic jsem o tom nenašla.Tak prosím o pomoc,děkuji za názory:)

              • kluci2  

                Moc,děkuji za odpověd a odkaz,hezký večer:)))

              • Quido M  

                bohužel, zůstává problém, kdy některé cyklostezky jsou nadále, z doby předchozí, kdy vozíky povoleny nebyly, opatřeny různými retardéry, zúžovači a podobnými nesmysly, kudy ne každý vozík projede, je proto třeba na takových trasách být opatrní, zpomalit a průjezd vozíku šetrně vyzkoušet…

        • bett  

          Kamarád jezdí odpruženou jednokolku už s druhym děckem. Měl jsem to od něj několikrát půjčený a teď kupuji taky.

          Můžeš buď Kolofogo nebo toutterain. To už je na volbě.

          Osobně bych dvoustopý vozík za kolo nikdy nevzal. Ale je to o stylu ježdění.

          A prodat? Když ne v Čechách, tak na ebayi prodáš vždy.

          • Jenda  

            Jak je to se stabilitou když zastavíš? A jak je to použitelný jako kočárek? S tímhle mám největší dilema, aby se mi třeba nestávalo že po zastavení mě ten vozík poklopí kolo celá soustava lehne. Jako je to ranec ta cena ale pořád to ve mě hlodá :-)

            • bett  

              Doporučuji vyzkoušet!

              Nestalo se mi, že bych se položil. Kočárek jen kolofogo, ale beru to jen jako nouzovku na krátké přejezdy k hospůdce, spaní u oběda apod. Jako jediný kočárek bych to nechtěl. Není to na to stavěné. Nemá to komfort kočárků.

    • Quido M  

      objevil jsem nabídku na nové vozíky Hamax (např zde: https://www.mall.cz/…e-redgrblack) – zatím jsem znal jen sedačky Hamax… máte ho už někdo, nebo nějaké zkušenosti?

      mně se zdá drahý (cca 15 tis.) a těžký (20kg), ale třeba má něco navíc…

      • scret  

        a kolik vazi croozer 2 s odpruzenim od fialy? Jinak cena jeste relativne OK, zalezi, jak to bude propracovany…

        • scret  

          Tak croozer kid for 2 vazi cca 16kg… PLusko na elastomerech ma cca 17,5… A ty budou pocitam lehci nez odpruzeni od fialy…

        • Quido M  

          Burley d Lite (pro 2) ma 12 kg, odpruzeny 13kg, cena 16–18 tis., proto se ptam, co ma Hamax navic, aby byl konkurenceschopny…

      • Motyll  

        20 kg je IMHO dost. Bych raději koupil jeté CX…

      • Jenda  

        jde o to na jaký účel to chceš, pro mě při výběru bylo nejdůležitější pružení a po zjišťování možností mi přijde jako jedinej funkční model croozer s odpružením buď Fiala nebo Dogy, protože maj nezávisle zavěšený kola a velkej zdvih. Díky ceně jsme nakonec vzali dogy, tlumení imho není třeba a ceny byla skoro o 5 tis nižší než to brát od Fialy. Pružení funguje výborně, nicméně teď se objevil trochu vakl v závěsech kol, budu to muset prohlídnout co se přihodilo.

        Vozejk zatím používáme na pěší vejlety kdy tam máme běhací kolečko, to kočárkový mi v podstatě přijde k ničemu. Co mi dost chybí je brzda pro chůzi z kopce a ocenil bych delší madlo.

        • Quido M  

          ja se ptam zatim teoreticky, cim by mel Hamax konkurovat ostatnim – ma poriorita c. 1 je bezpecnost a manipulovatelnost, ta vaha by mohla mluvit pro bezpecnost, ale rozhone ne pro manipulovatelnost…

          • Jenda  

            bezpečnost – myslím že dneska už jsou na tom všechny vozejky podobně, manipulovatelnost – nevím co si pod tím představit?

            • Quido M  

              asi nejsou, pořád se dělají testy a pořád je více vozíku nevyhovujících – někteří to řeší, až se něco stane, já předem…

              manipulovatelnost, včetně ergonomie – tím myslím souhrn vlastností, jak se s vozíkem dobře manipuluje miomo kolo, jak při připojování / odpojování, jaký je samotný systém připojen ke kolu, dále jek se dítě do vozíku snadno usadí, jaký komfort má dítě, jaké má větrání, jaké opatření za deště, jak se vozík dobře a snadno skládá/rozkládá atp. Obecně předpokládám, že čím těžší vozík, tím horší manipulace, ale váha může být vyšší z důvodů bezpečnosti, jenže jsem nikde v testech tento vozík uvedený nenašel…

              pokud je rozdíl 1–2 kg, není třeba řešit, ale je-li rozdíl 7–8 kg, je to k zamyšlení

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.