• o.1

    Ahoj, neviete niekto porovnat ako pruzia jednotlive voziky, ci sa oplati priplatit cca 10 000 za nejaky odpruzeny model?

    • Chariot – listove pruziny, 20 kola
    • Burley – elastomer?, zdvih? – odpruzene su asi iba s 16 palc.kolami
    • neodpruzeny – 20 kola s balonovymi plastami

    Aby sa s tym dalo realne jazdit v stredne tazkom terene na dlhsie cesty(teda nie uplne krokom). Bol by som vdacny aj za prakticke skusenosti pri konkretnych modeloch okrem jazdnych vlastnosti aj pohodlnost sedacky a vozenie batoziny(chceli by sme robit aj viactyzdnove vylety a bezne jazdenie v Karpatoch). Aby to malo aj nejaku vseobecnu hodnotu bolo by dobre aj uviest v akom terene jazdite, ako ste spokojni s tym co mate a keby ste kupovali znovu, tak ktory. Netrpezlivo cakam na odpovede,lebo som musel vratit pozicany vozik (obycajny neodpruzeny) a vyrazil by som najradsej hned , len zatial nemam s cim :)

    • cicmunda  

      Já používám chariot a jsme spokojení.V terenu sním projedeš opravdu hodně.

      • o.1  

        Dik, vyzera to dobre, toje asi jednomiestny, nie? Este mam nejake otazocky: vojde tam aj nejaka batozina? zmesti sa dopredu bezna autosedacka (mam dcerku 4mes.)? a ci treba davat velky pozor medzi stromami pri zatacani a tak, zda sa mi dost velka mezdera medzi tym prednym naraznikom a kolesom…

        • Eva  

          Taky Chariot,mame jednomistny,ale delaji i dvojmistny,viz. www.dveplusdve.cz ,maximalni spokojenost,v tez­sim terenu musis jet pomaleji samozrejme,ale do kopce ti to nevadi a z kopce trosku vic brzdis,no,ale sjede to opravdu hodne,fotka je z cety na Smrk v Jizerkach.Vzadu je takovy mensi ulozny prostor,ale rozhodne na vicedenni cesty budes muset mit urcite i nosic a bagaz v taskach na kole.Autosedacka se dovnitr nevejde,ta se vejde do Croozra.Musim uznat ze odpruzeni od www.velofiala.cz je luxusni,lepsi nez Chariot,protoze Croozer ma odpruzene kazde kolo zvlast,ale zase je celkove tezsi a sirsi.Stromu urcite musis najizdet vic,ale kamion to zas neni :-).

        • thiel  

          chces v tom vozit stvormesacnu dcerku? nie je na take nieco este prilis skoro?

          • o.1  

            Co som cital, vozia uz od 8 tyzdnov:) Cez vikend sme presli 60km, dcerka bola v autosedacke vo vajicku, tak ju vozime aj v kociku, vozik neodpruzeny a pomalsie sa dalo aj v terene , spokojne spala, len sme nesmeli moc zastavovat, to hned zbada a protestuje:)

          • Lišák  

            Tomovi jsou taky 4 měsíce a v autosedačce je to pohoda.

        • MartinS  

          My vozíme malou od 6 měsíců, k Chariotu je potřeba dokoupit závěsnou šedačku pro nejmenší děti. 2× jsem malou vyklopil bez následků.Pokud je dítě správně připoutáno nevypadne ani při otočení vozíku o 360 st. Podle zastupce Dvěplusdve mají zkušenost, že Chatiot vydržel převrácení v 70km/h bez poranění dítěte. Osobně jezdím na asfaltu do 30 km/h v terénu výrazně méně. Chariot je poměrně citlivý na boční náklon, pak stačí kořen nebo nerovnost a letí na bok.

    • Lišák  

      Pořídili jsme Croozer s odpružením od www.velofiala.cz/

      Zatím najeto asi 70 km. Vozík nedrncá, na nerovnostech se jen houpá, Tom v něm většinou usne. Když máme zastávku a já ho i s autosedačkou vyndám ven, tak při „znovnastoupení“ většinou trochu kňourá, ovšem jen prvních tak 50m jízdy :-) Jinak (na rozdíl od kočárku) mě ve vozíku ještě nikdy pořádně neřval.

      www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      Cena vozíku i s pružením 12 000,– + 800,– přední síť ze síťoviny pro alergiky www.quickshop.cz/…viewitem.php?… (skutečně chytá prach, ne jako ta „rybářská síť“, která je tam originál.

    • last.train  

      My máne CROOZER 737 bez odpružení. Pneu jsem nehustil jen na 0.9 bar /malá má nějakých 10 kg/ a je to cejkem v poho. Na asfaltu to má sice trochu větší odpor, ale ono je to dřina tak jak tak. Jezdíme s tím po Beskydských „kotárech“ kde upravených cyklotras moc není. Na nějaké eXtrémní sjezdy po kořenech to není, ale lesní cesty a nějaký ten makadam to zvládá. Trasy volím tak, aby pokud možno ta horší cesta vedla do kopce a sjezdy byly po lepší.

      • Pijer  

        co to tam máš za pneumatiky?

        • last.train  

          Ještě ty originály co tam byly. Najezdili jsme na nich loni nějakých 1700 km a ještě něco vydrží. Až je ojedu uplně, tak uvažuji o SCHWALBE Big Apple.

          • Pijer  

            mě právě podle fotky přišlo, že jsou to nějaký víc zubatý s větším profilem

    • kroska5  

      měla bych „příbuzný“ dotaz…jestli to nevadí…chystám se ke koupi tažný tyče- dcerka má tři roky- a nevím, jestli je možná, aby na tom jezdila, když ještě na kole nemá rovnováhu nebo jeatli s tím jde jezdit až když už dítko umí na kole jezdit samo…má kolo bez balanček… Máte s tím někdo zkušenost??

      • munro  

        Mám. Dítě ještě nemusí umět samo jezdit, ale nějaký ánung o pohybu na kole už by mít mělo, zkrátka musí mu být jasné, že se nemůže v zatáčce nahnout přesně na opačnou stranu, že nohy by měly být na šlapátkách nebo že se nehodí tatínkovi přibržďovat do kopce. Taky by ti dítě nemělo na tažné tyči usnout, jak se stalo mému kamarádovi.

      • honza.hk1  

        je to tak, není podstatné zda na kole umí či nikoli, ale je potřeba si uvědomit, že na něj nevidíš a tak je potřeba mu vštípit, že se musí držet, nesmí při zastavení slézt (zastavíš na křižovatce a ono ti vystoupí), atd. Než jsme mu tohle osvojili, tak jsme jezdili vždy s manželkou, která mladého vzdau kontrolovala. Pak už je pouze na zvážení zda tyč nebo kolo, no spíš „půlkolo“. Zvažoval jsem vždy pro a proti. Tyč má výhodu v tom, že můžeš kolo odpřáhnout a dítko může jet samo a není to zcela jednoúčelová záležitost. Na druhou stranu tyč stojím tuším přes 2t Kč. Dle odzkoušení je půlkolo podstatně stabilnější a kompaktnější. Dle mého názoru prostě i na dlouhé trasy bez potíží. Kolo na tyči je přizvednuté a tak se mění poněkud posez a dítko je v záklonu. S půlkolem si opravdu troufneme i do dost náročného terénu. V případě zájmu poskytnu lepší foto i informace.

        • kroska5  

          děkuju obou za příspěvky…Dcerka je docela zdatné- tříkolkářka- tři kiláky ujede :-DD takže myslím, že o tom jak se jezdí, co dělat a tak, to bude vědět…no, a já se spíš klaním k tyči a kolu než k polokolu…u mě převládá to, že se ji dá odpojit a jede sama…a taky to, že bych musela kupovat polokolo a taky ještě na popojíždění normální kolo…

        • Svět videa  

          to vypadá dobře, kolik ta sranda stála?

          • honza.hk1  

            přímo tento stál 4400,–Kč. Objednáno u firmy Bareš na zakázku. Dodání cca 14 dní. Lze vybrat barvu i osazaní. Osadí to i přehzovačkou atd. My máme variantu bez přehazovačky. Jinak klasicky volnoběh a brzda… pouze zadní :-))). Je to praktické v tom, že řidítka jsou po rámové trubce posuvná, takže po vysunutí sedlovky je to variabilní záležitost na dost let. Kamarád s tím jezdil od věku cca 4 let po 7. V sedmi letech dítka s ním jezdil opravdu dlouhé štreky okolo 70km, kde by dítě samo asi odpadlo :-). Na fotce máme selovku maximálně zasunuto, protože jsem to pořídili když malému byli krátce tři roky a měl co dělat, aby dosáhl na pedály. Letos už to vypadá lépe a sedlovka je vysunutá.

            • Svět videa  

              líbí se mi to, ale ta brzda se mi tam zdá zbytečná… je spíš podle mě na škodu, aby se dítko cestou z nudy nebavilo přibržďováním

              • honza.hk1  

                je to tak, ta brzda tam není potřeba, ale to je ten nejmenší problém ji odpojit. Jinak mladý to vyzkoušel jednou…hezky si to valíme a já slyším divný zvuk…za mnou prcek s ústy od ucha k uchu a kolo pod ním ve smyku :-))).

                • Svět videa  

                  ještě bych se zeptal co to dělá v zatáčkách, když se dítko nakloní na opačnou stranu než je žádoucí

                  • honza.hk1  

                    tak to nevím…buď to má v sobě a naklání se správně nebo jsem si toho nevšiml, ale vzhledem k tomu, že to má od třílet, takže težiště je nízko a je to připojené za sedlovku, takže opravdu sedí poměrně nízkoa tříleté dítko vhledem k výšce těla a délce rukou se ti do potipohybu moc nevykloní. Pokud má oběc ruce na řidítkách, tak posed je poměrně fixovaný. Máme to odzkoušené jak po asfaltu při celkem solidních rychlostech a stejně tak i v terénu, kde jsem zpočátku měl větší obavy…při průjezdu těžších pasáží, kde třeba musím hodně zpomalit jsem ho jen slovně korigoval, aby neslézal a měl ruce an řidítkách a nohy na pedálech a stejně tak při naopak prudším průjezdu např. po kořenech.Kámoš měl za celou dobu provozu jediný problém, ato ten, že mu syn vystoupil na křižovatce nebo spíš jen slezl ze sedla a postavil se na zem obkročmo okolo rámu. Pak se rozjel a sedlem ho nabral přímo do oněch míst. Takže jsem mu loni vštipoval, že dokud neřeknu, tak nohy na pedálech a ruce na madlech. Pak je vše zcela ok.

    • tm  

      Taky mame Cruiser, neodpruzeny a zadny velky problem. Ono to pruzeni malicko znehodnocuje funkci voziku jako kocarku na brusle, hur se ridi. Spis uvazuju ze bych namontoval MTB 26 kola. Komfort by se mel vyrazne zvysit.

      • o.1  

        Tie dalsie pouzitia ma az tak nezaujimaju. Skor aby som nemusel kazdu chvilu brzdit( diery, kamene,a popadane konare) a aby sa s tym dalo ist nejakou rozumnou rychlostou na traslavych cestach (lesna cesta so stopami hrubeho dezenu traktora, tvrda polna cesta s drnami travy ap. – na tom som skusal pozicany neodpruzeny a dost to triaslo aj ked som isiel tak do 10km/h – sam by som sa takej ceste bez odpruzenej sedlovky vyhol, nieto este chudak dieta aj ked sa rado natriasa:) ale s privesom sa im vyhnut vacsinou neda). Preto ma zaujima ci tie pruzenia poskytuju aspon taky komfort ako napr. ta spominana sedlovka suntourka paralelogramova- s nou su taketo cesty v sedle celkom v pohode. A hlavne ake su tie pruzenia v porovnani s tymi Schwalbe Big Apple balonovymi plastami ak ich niekto ma. Lebo funkcny a bezpecny 9kg neodpruzeny vozik sa da kupit pod 100 euro, co je dost rozdiel oproti tym odpruzenym.

        Inac na ten Croozer sa vojdu 26-ky?

        • mar_tin1  

          ja mám na croozeri kendy k50 20×2.125 a vozím ich podhustené. oproti pôvodným je to dosť roziel. ale zase nejaký drsný terén s vozíkom nejazdím. k 26" si myslím, že sa nevojdú kvoli nárazníku.

        • Lišák  

          Já jsem problém odpružený/neod­pružený neřešil. Měl jsem jasno v tom, že silnicím se budeme vyhýbat, jak to nejvíce půjde. V terénu vím, jak si chrochtám blahem, když jedu na FS. Nejsem sadista, abych vytřásal děcko. Pneu vozím hodně natvrdo, lépe to jede. Podhuštěné gumy nenahradí pružení. To je jen nouzovka.

          • o.1  

            No,presne k takemu nazoru by som sa priklonil aj ja. Ale aky? Tyzden prehladavam weby a e-baye a tazko zistit nieco jednoznacne – asi su len tri typy, co sa daju zohnat:

            • Croozer (jediny mozem u nas vidiet nazivo-ale len bez odpruzenia, konstrukcia a design sa mi pozdavaju asi najviac)s pruzenim od velofiala.cz ktore ale zvacsuje rozchod kolies (podmienka aby vosiel rozlozeny do vytahu – menej ako 73cm- nesplna)
            • Chariot, by bol ok, az na niektore ohlasy, ze nie je az tak stabilny a ze to pruzenie funguje akurat tak na asfalte + maly batozinovy priestor + cena = ?
            • ze by Burley? – zo stranok predajcov protichodne udaje ci dany typ je vobec odpruzeny. V diskusiach ziadne ohlasy

            A napr. na Azub.cz sa pise ze balonove plaste na 20kolesach sa vyrovnaju odpruzenym 16 palcovym potom tazko sa rozhoduje, ked to vidis iba na obrazku..

            Otrasne je to tu na Slovensku, nic nie je a co je, to je drahe (oproti Cecham napr.) asi budem musiet zajst niekde do Brna, nech to vidim na vlastne oci…

            • Lišák  

              Ad přeprava vozíku Croozer s odpružením ve výtahu:

              Pokud vozík sklapneš a sundáš kola (otázka 30 vteřin) tak ho napříč nastojato do výtahu určitě dostaneš. Já ho parkuju sklapnutý bez kol, bez oje a madla v panelákové sklepní kóji. Až přijdu domů, tak to vyfotím a hodím sem.

            • Lišák  

              Ad vidět na vlastní oči:

              Klidně přijeď, bydlíme kousek od Brna, můžeš si vše prohlédnout a vyzkoušet i jízdu v terénu.

              • o.1  

                Zlozeny sa vojde do vytahu v pohode kazdy. Ide o to aby mohla jazdit manzelka cez tyzden ked nie som doma a to je prakticky nemozne aby z 9. poschodia s dietatom v rukach(este nechodi ani tento rok asi nebude) vliekla po dlhej chodbe vozik a potom este skladala do vytahu+ este bicykel. Takze max sirka musi byt do 73 cm, alebo chodit len cez vikend. Ked tak nad tym rozmyslam, najlepsie riesenie by bol rodinny dom:) Potom by som zobral odpruzeny dvojmiestny:) Este by bola moznost kupit croozer starsi typ(mal by mat sirku 70cm (aj ked kamarat ho vcera meral v predajni a ze vraj ma78 cm :( tak neviem) s balonovymi plastami + napr. toto pod sedackou: www.azub.cz/…ber-bublina/ a pripadne cez vikend vzdy namontovat odpruzenie…Aj ked to by asi bola casom otrava… Kazdopadne dik za pozvanie, keby som siel do toho Brna tak sa ozvem, rad by som to videl v akcii. Aj ci to vobec manzelka utiahne:)

                • Lišák  

                  Tak to jo. Já vždycky vezmu kolo (to parkuju v předsíni), sjedu dolů, vytáhnu vozík ze sklepa, dám ho do kopy, žena přiveze Toma, naložím a jedu. Pokud Tvoje žena musí sama všechno tahat z 9.p, tak to je špatný. My bydlíme v 7.p a dokážu si to představit.

            • BigEZ  

              My mame croozer od velofiala.cz s odpruzenim ktere je opravdu fajn. Vyborna vec je i zimni set na bezkovani. Da se i skejtovat ale je to vetsi fuska nez na kole. Chariot je ale lepsi pokud nekdo hodne inlajnuje … Voziky dela i TREK (neodpruzene) a BURLEY (od letoska odpruzene). Ojety croozer jsem shodou okolnosti ted nekde zahlidnul zkusim najit, ale vzhledem k novemu modelu jsou i na novy croozer az 2 tis slevy. A kdysi ve starsi diskuzi se objevil jste jeden zajimavy obrazek odpruzeni :-)

              www.trek-bikes.cz/index.php?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.