zdar chlapi, mam takovy dojem,ze podobne tema tu nekde je, ale jaksi ho neumim najit (pausalne nehledam)
takze dotaz pri defektu lepite nebo dusi vyhodite a date fungl novou ??
je jasne,ze nova duse vychazi draz,ale…
zdar chlapi, mam takovy dojem,ze podobne tema tu nekde je, ale jaksi ho neumim najit (pausalne nehledam)
takze dotaz pri defektu lepite nebo dusi vyhodite a date fungl novou ??
je jasne,ze nova duse vychazi draz,ale…
Vyměnim za novou co mám sebou a doma starou zalepim…teda pokuď to jde…ale věčinou jo.
Tak.
(ježiš, reaguju na 4 roky starý příspěvek…)
Vyhodit duše a je po problému.
sem vedel,ze sem zas na cosik zapomnel :-)
mate nekdo zkusenost s tema „samolepicima“ zaplatama? nebo jake pouzivate
pripadne jake bezdusaky?
Na cestě používám samolepky, duše se musí hned dát do pláště, jinak to nefunguje, ale není s nimi problém, spokojenost.
Jak tady mluvíte o těch samolepících záplatách.
Na jedný vyjížďce jsem píchnul, lepení jsem měl, jenže lepidlo bylo vyschlý, takže jsem ho nemohl použít, bylo to celkem daleko od domova a vlaku, tak mě napadlo použít náplast z lékárničky, kterou vozim s sebou. I přes odrazování kamaráda, že je to kravina, jsem díru přelepil „lepící částí“ náplasti, a světe div se, dojel jsem bez dalšího dofukování až do města, kde jsem koupil nový lepení.
Takže náplast nejjednodušší, nejlevnější a nejrychlejší lepení :D
Defekt dostavam ojedinele a lepim samolepiacimi zaplatami od Topeaku – http://www.topeak.com/…ols/flypaper
Na vyjazde lepim priamo v terene, na preteku menim novu dusu. Ale za poslednych 6 mesiacov jediny defekt… teraz v piatok som trafil v zjazde kus zlomenej a ostrej obkladacky cihajucej na polnej ceste :-(
Jako nouzové zalepení samolepka dobrá. Časem se ale vždy vytahala a povolila (alespoň mně). Takže jsem to stejně musel předělat. Od té doby lepím jen flekem a lepidlem. Sice to trochu dele trvá, ale je to jen jedna práce. Rezervní duši vozím zásadně novou. Pokud píchlá už nejde slepit, tak dám novou a hned koupim další.
Se samolepkama mám stejnou zkušenost. Když s ní duši zalepim, je to v pohodě a drží, ale když mám pak další efekt jinde, tak jak duši vyndám a znova nandám, tak už samolepka moc nedrží. Nicméně dokud neni duše potřeba vyndat, tak sem se samolepkama problém neměl, ale taky zas vozim lepidlo a klasický záplaty, nóbrž to jednou zalepim a drží to 100%.
samolepky na stranu s behounem nebo od rafku v pohode. problem mam akorat s defektama co jdou z boku. a tam je jedno jestli to zalepim samolepkou nebo klasiko proste se to casem nakrci a zacne uchazet. a trochu asi taky zelezi na prurezu plastem. cim vic ctveratejsi, tak tim vic sanci, ze se driv nakrci aspon tak mi to prijde.
Samolepící záplaty jsem vyzkoušel s tím výsledkem, že to „časem“ u mne bylo cca 20 km :(
obecně lepím
samolepky Park Tool – spolehlivý, jen když je tak –10 tak se musej zahřát ;-)
ale jen maximálně 2 záplaty na duši
jako rezervu ale vozím vždy novou duši – je rychlejší vyměnit za novou, než hledat díru na starý duši (doma děravou zalepím a šoupnu do kola, novou zase sbalím)
zásadně vozím tlustý duše – víc vydrží a dobře se lepí
Lepím. Nejvíc se mi osvědčilo lepení Ferdus – za pár korun, drží velmi spolehlivě a vydrží sezónu i víc, popř. dokoupím fleky. A rekord mám asi 16 záplat na jedné duši :-D
Píšeš, že vyměníš fleky. Kde je seženeš samotný? Nikde jsem je neviděl prodávat. To lepidlo je na těch 5 fleků až moc velký. Hned bych nakoupil tak 10–15 malých fleků zvlášť :-)
to mají samotné snad v každým cykloobchodě …nebo aspoň u nás to tak je:)
No kupuje je na kusy u nás v kameňáku. Ale myslím si, že je mají snad úplně všude, jen si o ně člověk musí říct.
Třeba v tom cykloshopu na náměstí Jiřího z Poděbrad (na rohu s Řipskou), mají asi 4 různé velikosti, jeden flastr stojí asi bůra…
By mě zajímalo kdo normální by vyhodil píchlou duši… Jinak já vozím jednu náhradní a když píchnu nahodím tu. Plus mám do zásoby i lepení (úplně obyčejné Ferdus Velo). Už se mi stalo že sem vyměnil duši, a po pár km druhý defekt, tak sem si sednul a zrovna zalepil obě.
heh, mě se nes podařilo píchnout duši na tom samém místě, přes záplatu, takže teď mám flek na fleku
úplně obyčejné, ale skoro nejlepší..:)
Pri defektu vymenim dusi za rezervni, dam ji do brasnicky a doma ji zalepim a stane se z ni rezervni.
Kdyz jsem byl mladsi na jedne dusi bylo 12 zaplat.
Taky jsem měl rekord 12 záplat :-) Na jednom místě se křížily dokonce čtyři :)
Při dnešní ceně duší, která roste rok co rok, to dělám asi jako většina. Po defektu, vymenim za rezervni, tu defektni nasledne doma zalepim a pasuji ji do role rezervni:). Ale samozřejme dve-tri zaplaty na ni staci, pak ji hazu do popelnice.
Proč? Dobře přilepenej flek se nikdy neodlepí.
To je samozrejme, ale clovek nikdy nevi. Vozim vetsinou flyweight od maxxisu a neni to moc prijemny pocit, kdyz na svihu zjistim, ze rezerva neni rezerva. A jeste zalezi na tom, kde byly diry predtim. Pokud jsou moc blizko sobe, vse se to pak krouti a deformuje.
ja mam nadusi tak cca 12 fleku a nemam s tim sebemensi problem…
To vis, gramy. Delam si srandu :). Zase musim zminit, ze tak casto nepicham*.(Klepu na drevo) Takze nez bych se dostal na cislo 12 chvili by mi to zabralo. A hold nova duse je u me jak rikam, vetsi jistota.
*duse :)
Tak ja ted mel tri defekty behem 14 dnu, ale je pravda ze mam sjetej plast.
Jak často kupuješ nový pláště? Jel jsem na flyweightech asi pětkrát a jsou sjetý a defektů asi 10 :D
ja myslel flyweight duse, ale plaste jezdim taky, bud tyhke, nebo furious fredy:) oba jsou defektni az az, proto je beru obcas, zase to s nema pekne frci, jinak:) takove plaste ja prave nemusim kupovat, brigadnicim v shopu…
ja na lepenych duších nejezdim – za sezonu max 3 defekty skoro se nevyplati koupit ani lepidlo :D , duše sice zalepím ale už na nich nejezdim mam je doma ( pokud nahodou nemam nahradni novou tak ji vemu sebou… ale jinak to odjezdi treba mamka nebo tatka nebo bracha :)
Nevidím důvod proč nejezdit lepené duše, já je tedy zásadně dávám na zadní kolo, protože tam když povolí, tak se prd stane, ale zatím se mi ještě nestalo aby lepená duše selhala
ja zas nevidim duvod pro jezdit lepene duse :)
protože lepení stojí 20 Kč a nová duše min. 70?
asi tak.
duši koupim za 50,– a lepidlo když s ním nedělaš zatuhne, je s tím vic prace (gramy navic :D) a jsem liný… :)
Kde za 50,–? U nás většinou kolem 90 Kč za obyč duši…
tajne zdroje :)
tajné zdroje na duše? :) nedělej z toho kovbojku :)
nedelam :)
a nemáš tajný zdroje třeba i na rohlíky? ;D
bohuzel ale uz jsem zkoušel ukecavat jednu prodavačku v pekerně jestli bych nemoh dostat množstevni slevu nebo tak neco, ale zatim bez uspechu ( bez uspechu o levnejsi rohliky – jinak je to v poho baba :D )
Myslím, že 49 kč stojí nějaká 26" duše v Tescu.
Neboj, já ti do Kopřivnice určitě vykoupit tajný zdroj nepojedu, ale fakt je koupíš v cyklokrámě za 50,–? :-)
prímo v cyklokrame ne, ale za cca tech 50kc dusi nejak sezenu :)
„nějak“ :)
Nemontoval/nemontuje tam někde blízko kola Superior? Pak by byl zdroj jasný.
montuje, ale kradene veci bych nekoupil :)
jinak klasicka duse na silnicu stoji 60–70kc a tu je za 39,– a taky si myslim ze nedoplaceji ze sveho tak nevím čemu se divite :)
Co to je za předčasně chytrého mladého člověka.Ale kam zmizel mlíkař nevíš??.:-)))
nekdo předčasně a nekoho v pozdnim veku stale nic :)
Tak ještě logičtější by byl odkaz http://www.kupkolo.cz/…ek_1566.html
děkuju za doplnění :)
a poštovný samozřejmě zadarmo, co? :)
pri nakupu nad 4000 ano :)
tak to je pohoda, to je jenom 76 duší ;-)
člověk obvykle z eshopu neobjednava pouze duše… :)
například: při větším nakupu nakoupim treba za 8k a k tomu si přiberu 4 duše a mam se svou četností defektu vystarano na cely rok :)
no vidíš, to já zas nepřemejšlím tak dopředu a když něco objednávám, tak mě koupit 4 duše nenapadne :)
Mě stačí lepení za dvacku ;)
to byl jen přiklad :) taky nekupuju do zasoby 4 duše, ale zrovna dneska objednavam tak si koupim jednu na silnicu kdyby nahodou :)
no vidíš, kdyby nebylo tohle téma, tak si na to určitě nevzpomeneš :)
asi ne :D takze vše přítomným děkuju :)
Já při této příležitosti zalepil 6 duší :-)
k čemu lepit duše když vozíš bezdušáky?
Duše se do bezdušáku občas strčí taky. A mám ještě pár kol, do kterých duše normálně dávám.
:)
už se ti stalo že bys musel cpat do bezdušáku duši? chapu kdyz to řízneš… spis by me zajimalo kolikrat za tu dobu co jsi vozil stalo
prave tedka nahodim no tube a nevim jestli tu duši sebou tahat nebo ne
Stalo se mi to jen jednou, před dvěma týdny.
a duse to vyřešila nebo ne?
Jasně, jinak bych nedojel.
Ne, to je příklad, že za 50 se dá duše koupit, když tam bydlíš, chňápala?
no, ale já tam nebydlím :)
Já bohužel taky ne, tak lepim :)
to neni dusa ale kilovec
kradene veci bych nekoupil :D
nevím co ti přijde k smichu – ale asi bych to radeji opravil – vědomně bych nekoupil kradenou věc :)
Zalepit dusi je IMHO daleko jednodusi nez ji menit. Ja ani nesundavam kolo z ramu, jen stahnu cca 20cm plaste z rafku vytahnu kus duse zalepim a valim dal…
Na to ale musíš vědět, kde ten defekt je. Někdy se malá dírka blbě hledá i na vyndané duši, natož, když tu duši ani nevyndáš.
No to si ani nedkážu představit, jak přesně ví, který kus pláště má sundat.
většinou v plášti zůstane to co způsobí defekt, šutr, trn, hřebík, prostě nějaký bordel …
No tak to se mi stalo fakt jen jednou, že mi tam zůstal připínáček. Jednou jsem projel trním, samozřejmě duše prázdná. Tak jsem ji vyměnil a za asi 500 m zase prázdná. Tak jsem ji obrátil naruby a nic jsem samozřejmě nenašel. Dírka byla od trnu maličká a trn nikde. Tak nevím…
obrátit plášť jsym myslel
Když jsem jezdil ještě duše, tak jsem to měl přesně naopak. To co způsobilo defekt tam nezůstalo téměř nikdy a třeba trn když už tam zůstane, tak často jen ulomená malá část, kterou nahmatáš až při kontrole pláště z vnitřní strany (na což je potřeba vyndat duši).
Kažpodádně jsem rád, že takové věci už řešit nemusím.
Mě teda obrubník v plášti nikdy nezustal, a to mi způsobuje dost velký(~75) procento defektů!
tak to vyřeší nahuštění pláště, podhustit plášť s duší není rozumné
Já nemyslim že to vozim moc měkký, ale prostě to neumim :-)
Tam kde trci z plaste hrebik…
ty este riesis duse?
Ne, ale nařešil jsem se defektů spousty, zvlášť ten rok na obyč verzích dušových Schwalbe než jsem přešel na alpencross (ještě před UST) stál za to.
Teď jsem tedy akorát přešel na Maxis flyweight, aby když už jsem duši 2,5 roku nepotřeboval, tak ať na nouzovku netahám sebou zbytečně těžkou duši.
v sobotu som mal defekt. tàň zostal zapichnutý v plášti, takže som vedel kde približne tá dierka je a aj tak som ju nenašiel, až doma v umyvadle.
bol to prvý defekt s nanoraptorom po pár tisíc km. poučenie- budem potrebovať lepšiu pumpu a aspoň jednu kovovú monpáku…
Tak, tak :o), naprosto stejné postup.
Já lepím za normálních okolností a nemám s tím problémy..
Pokud jsem ale na závodech nebo někde, kde nemám na to čas, jednoduše sáhnu do baťohu pro náhradní duši, vozím vždy dvě..
Pokud najdu dírku tak lepím.
Někdy je tak malá, že ji najdu až doma ve vodě, nebo naopak je díra už moc velká nebo duše hodně rozšmelcovaná, že nemá cenu ji lepit, tak to nelepím, ale měním. Malou dírku hledám pod vodou a duši zalepím a dám ji jako náhradní.
Ten 1 defekt za sezonu si zaslouzi novou dusi :-)
Vozím lepení a lepím :-)…tahat sebou další duši se mi teda nechce…stejně to kolo musíš rozdělat a když lepíš tak tě to zdrží jen o 5 minut déle.Navíc jak tu někdo psal, že vymění za novou, doma děravou zalepí a šoupne jí zpět do kola tak to se mi zdá jako zbytečná dvojí práce.Proč to doma znovu rozdělávat když to můžu udělat na cestě?Zdrží mě to jen o max. 5 min. déle a po příjezdu domů už nemusím nic znova rozdělávat a lepit.
A když je na duši problém s ventilkem, tak potom domů tlačíš? To jen otázka k tomu nevození duše. Jinak lepit/nelepit je samozřejmě na každém jak mu to vyhovuje více.
S ventilkem jsem za 7 let neměl problém ani jednou. Ale vozil jsem celou dobu „nezničitelné“ autoventilky.
tie uvodzoky sú tam správne 8o)
To se mi ještě nikdy nestalo a řekl bych, že todle je spíš vyjimečná závada a né tak častá…aspoň tedy u mě to tak je a proto nevidím důvod vozit druhou duši.Otec jí vozíval a měl ji v brašničce tak dlouho, že ji nevyužil až se mu tam z toho vožení prošoupala díra :-)) pak ji mohl tak akrát vyhodit.Taky sem se všimnul, že někdo ji zas vozí uchycenou na sedlovce ale to se mi taky nelíbí, zvlášť když si představím jak mám pokaždé zaliskanou sedlovku od blata.Ale jak si psal, ať si to každej řeší podle svýho.
Me se taky za 14 let jezdeni nestalo, ze bych mel problem s ventilkem takovy, ze bych kvuli tomu nedojel. Jediny problem co kdy s ventilkem byl, ze netesnil dokonale a bylo nutne jednou za nekolik dni dofoukat. A vozim vyhradne galuskove ventily.
Pokud někdo neurve nebo jinak neponičí ventilek při foukání (sám jsem nikdy takhle ani galuskový nikdy nezničil, ale už jsem to párkrát viděl v reálu, jak se to někomu povedlo), tak tahle závada není sice častá, ale občas se objeví.
Zažil jsem párkrát ustříhnutý ventilek od ráfku (chyba v tom, že se naptrně protočil plášť, ventilek za to samozřejmě nemohl, ale odnesl to).
Pak bouchlá duše přehrátá ve sjezdu, celý ventilek se s kouskem duše pryč (plášť se přitom na ráfku neprotočil ani o kousek, to jsme kontrovali).
A pak občas překvapevní typu nefunkční lepidlo, zažil jsem i když nebylo ještě načaté, opět se hodí duše.
Tak nám se v Itálii staly obě věci naráz. Kamarád pri brzdění poodtrhl ventilek z duše – oba vozíme galuskový – a při foukání ho kus ulomil, bohužel ten, co nejdě vyměnit. Dal jsem mu svou duši. Oba potřebujeme navíc dlouhé ventilky, protože máme vysoké ráfky :-( a docela blbě se shání.
Kupuju duše s kovovým ventilkem a objímkou, ne ty gumový.
Vozim lepeni i dusi. Pri defektu meni, dusi zalepim a schovam pro dalsi vymenu. Lepeni vozim i pro strycka prihodu-uz sem tak pomohl jednomu nestastnemu cyklistovi:)
Ja teda neznamemu cyklistovi klidne poskytnu lepeni, ale dusi zadarmo poskytovat nechci. Navic kdyz je nekdo nezodpovedny a nevozi s sebou ani nahradni dusi, tak je to jeho problem.
nemusí mýt nezdodpovědný, někdo je holt hlava děravá :)
Mi to připomnělo, jak jsem jel vyzvendout svojí přítelkyni do rakouska do Grazu, ráno jsem sednul v sandálech do auta a vyrazil jsem. po 200km v rakousku jsem zjistil, že nemám roaming a těsně před Grazem jsem zjistil, že nemám napsanou adresu kam mám jet :D
a nebo vyschne lepidlo..to se taky stane no:)
muj nejlepsi zazitek s lepeni…cestou sem nagral nekde spendlik ktery vzdycky udelal par direk a pak se ztratil do duse. Vyplacal sem asi 15 zaplat na 40 km a pak sel pesky kousek pesky…
no, já letos už 5 x lepil :)
za celou loňskou sezónu asi jen 2 x
nevim co se děje :)
to ty skvrny na slunci…
Když jsi byl autem, tak ujít pár kroků v sandálech snad takový problém není, ne? Pochybuji, že tam měli tolik sněhu, když jsi u nás chodil v sandálech.
no není to problém, proč? to jenom tak mělo dokreslit mojí lehkovážnost :)
Pak jsem akorát našel šop s vodafonem a koupil rakouskou simku s kreditem dovolal se a všechno dobře dopadlo :)
jj. nejlepsi je si takhle v patek rano dojet do prace na nahradni. zalepit tu deravou a lepeni i tu zalepenou nechat v praci a o vikendu se tlouct do hlavy, ze nesmim pichnout.
Maly dirky doma lepim (teda pokud najdu lepeni). Na kolo vozim nahradni dusi a menim.
Vcera sem pichnul tak ze v klidu dam stovku za novou dusi a budu rad ze to nejsou tisice za plast a rafek … viz foto
Pamatuje tady někdo ty fleky jak se na duši a na flek přitáhla svorkou taková krabička s nějakým hořlavým sajrajtem uvnitř, která se pak zapálila? :-)) Já si to pamatuju když sem byl malý tak s tím vždycky otec lepil…to byl vždycky flek jak vrata :-)) taky si pamatuju jak ty duše zkoušel vždycky pod vodou kde to uchází a někdo to dělá i dnes ikdyž moc nepochopím proč…já vždycky když sem píchl a byla tam i tam nejmenší pidi dírečka třeba od trnu tak když tu duši mám vyndanou tak ji prostě nafouknu a po přejetí rukou ihned krásně ucítím kde to fouka…ta dírka ikdyž je sebemenší tak se po nafouknutí prostě roztáhne…nikdy sem tu potřebu dávát to pod vodu neměl…tak nevim co to je za zvyk :-)
Tyhle fleky pamatuju akorat na autoduse.
teď si mě zmátl :-)) autoduše se stím lepily určitě ale připadne mi, že se stím lepily i duše na kolech…nebo si to blbě pamatuju :-)
Pamatuju dost, ale tohle teda ne. Lepily se tím fakt jen autoduše. A k tý vodě – když je dírka fakt malá, musíš duši fakt hodně nafouknout abys to ucítil a nebo uslyšel.
teplé fleky, jak chalani sme s tým lepili aj veloduše.
jasně že ten vzduch cítít jde, ale když lepím doma, tak to prostě vrazím celý (např.) do bazénu, a vidíš tu díru hned…
protože u Vás na Marzu je voda drahá.:-))
Teď si to trefil :-)
Kdyz uz to tu je… proc se u MTB kol vubec pouzivaji dva druhy ventilku ??? Chapu, ze autoventilek je asi festovnejsi a ze pomoci galuskovyho se da duse snaz vyfouknout pripadne nafouknout usty. Nebo jeste nejake vyhody/nevyhody? Stejne mi prijde, ze je vetsinou uzivatel odkazan na pouzivany rafek. Nebo nekdo vrta do rafku (zvetsuje dirku na ventilek), aby tam mohl dat autoventilek?
No třeba ve vláknech o Fulcrumech RM5 se pravidelně vyskytují experti co tu díru provrtávají na autoventilek. Popravdě to absolutně nechápu, takhle si dobrovolně rozdrbat nové kola. Sice mám taky raději autoventilek, ale když už bych koupil něco s dírou na galusky, tak radši obětuju ještě pár stovek a nakoupím i nové duše. Jedna věc je, že se tím ráfek trochu oslabí, druhá je záruka a třetí, asi bych neměl srdce vrtat do nového ráfku.
Foukat duši ústy? Hm, gratuluju, teď mi napad ten chlápek, co takhle nafukoval gumový lahve.
jen jsem o tom slysel ze to jde…ale jestli to nekdo nekdy zvladl, to uz nevim :)
František Koudelka :-)
U mě to je tak, že když jsem na vyjížďce, píchnu a mám náhradní duši, tak ji vyměním a píchlou si vezu domů kde ji zalepím a potom ji vozím jako náhradní. Pokud na vyjížďce píchnu více než jednou, tak už holt musím lepit v terénu.
Za kolik kupujete lepení? Btw jaké… já si koupil nějaké v plastové krabičce, nevím kolik stálo …
4 záplaty padly jen na kolo od mojí ( během 100km xD ) tak jsem si chtěl koupit nové, ale nabídli mi jen nějaké za 55kč …
klasika „velo ferdus“:http://www.koloshop.cz/…velo-ferdus/ a nahradnich fleku co se do krabicky vleze, od kazde velikosti par kusu.
Jak jako co se vleze do krabičky… říkáš koupit rovnou dvě tři balení a naházet to do jedné? .-D Nbeo se to dá sehnat někde zvlášť ty záplatk…
Spousta obchodů ti prodá samotné fleky. Já jich kdysi takhle koupil asi dvacet, ještě teď bych nějaké doma našel. Jinak podle zrovna používaných plášťů se mi stejně fleky většinou začnou hromadit. Píchnu, zalepím, po nějaké době píchnu zas, zjistím že lepidlo je vyschlé, koupím novou krabičku a staré fleky narvu do ní. Ovšem když si koupíš nějakou šlupku plášť a defektíš o sto šest, tak ti spíš dojdou fleky než vyschne lepidlo.
Nejdou fleky nahradit kousky rozstříhané staré duše? Nezkoušel někdo? Samozřejmě pořádně odmaštěné od toho mastku na vnitřní straně…
Takhle sem kdysi dávno lepil duši na cyklošovi. Držet to drželo, ale přišlo mi, že se tím duše už hodně deformuje, flek je přece jenom tenčí.
A tak mě napadá, vyschne i nikdy neotevřené lepidlo? Zrovna koukám v jakém stavu mám lepení, zjistil sem že je ještě nepoužité, za poslední rok a půl co ho mám sem píchnul dvakrát a pokaždé to lepil nějakým jiným. Otvírat ho nechci a na poklepání je to těžko poznat.
Jednou se mi stalo, že jsem chtěl lepit, vyndám nikdy neotevřenou tubičku a nic, dutá, lepidlo sražený. Ale muselo to být hodně staré (dlouho se válelo na krámě). Do tří let (neotevřené) je to podle mě ještě v pohodě. 10 let už je na pováženou :-)
kámoš teď píchl. Lepidlo měl neotevřené ale úplně tvrdé. Ještě, že jsem měl taky lepení.
Joo..to tu bylo taky…stara duse a chemopren. Ale flek za dve kacky tim nenahradis. Jsou tenci, zakoncene „do ztracena“ takze zadne hrany, maji pripraveny povrch pro lepidlo. Kamos byval rad, kdyz pichnul, protoze si moh dat cigarko.
Jo, a nejlepsi je zalepenou dusi povalet v prachu, aby se zbytky lepidla neprilepily na plast. Uplne k nezaplaceni je si pri tom ukonu dusi znova pichnout;)
vyschle lepidlo mam docela pravidelne vzdy pri prvni defektu sezony:)…
U některých sad lepení bývá přibalený kousek mastku, takže člověk nemusí riskovat další píchnutí duše při lázni v prachu :)
Příště tam nech ten igelit a nemusíš duši válet v prachu :-)
no jo…ja vim…a sloupnu to priste…kolikrat sem si to uz rikal:D
dříve se tak lepily defekty běžně.Jen se musely natřít lepidlem jak duše tak flek.Někdy jsme to lepidlo na duši i zapalovali(jen krátce)aby se to rychleji přilepilo,ale stejně jsi to musel nechat zatížené(nejlépe ve svěráku mezi prkýnky )přes noc.To dnešní lepení je o hodně kvalitnější a rychlejší.
obvyklé klišé, lepíte flek barevnou stranou na duši nebo barevnou stranou ven?? :D
Cernym puntikem nahoru.
to jako fakt?
zjistil sem totiz,ze doma mam dost fliku, koupene kdysi s brasnou v lidlu,ale z te jedne strany je papir a z druhe nejaky alobal, proste hlinikova folie,ale ten papir drzi tak uz, ze je problem ho sundat, de facto nejde dolu
Alobalem dolů, papírem/průhlednou fólií nahoru.
Kyz ja mam prubledou folii na obou stranach, to mam ten flek rozriznout na dve placky a kazdou pouzit zvlast?
Tak to jsi pak v prde*i. Příště si nakup pořádné fleky! :)
napr. šunkafleky
ty sem mel vcera a musim teda konstatovat, ze ejich pouziti na duse bude velmi atypicke. Uz samotny pokus o odmasteni skoncil fiaskem…
Ked ma clovek velku pumpu este sa da chvilu aj dofukovat vzdy pred vyjazdom:-)Obvykle mavam defekty co sfuknu tak za dva dni. Na zadnom to takto robim snad este od vianoc, mal bysom to uz konecne zalepit…
Mimochodom so zaplatami mam opacne skusenosti ako tu citam, lepsie sa mi zdaju samolepky, sice po case vyzeraju zle ale drzia a este sa mi nestalo, ze by sa nejaka odlepila narozdiel od kasickych lepenych.
Je třeba taky zachovat při lepení určitý postup, aby ten flastr držel. Že ano.
Asi tak… Já lepil duše nespočetněkrát a ještě nikdy se mi nestalo, že by mi to časem povolilo. Jednou se mi povedlo to blbě zalepit a ucházelo to hned, ale jinak všechno drželo jak mělo. Ať už to byly lepidla co se musely nechat přes noc, ideálně zatížené, nebo později 30 a 15 minutovky a nebo teď ty minutovky.
podle me neni lepeni typu Ferdus na cesty uplne idealni, resp. se musi casto kontrolovat a menit, pac rado vysycha.
vozim s sebou nahradni dusi, kterou v pripade defektu pouziju, a jako backup samolepici zaplaty od Parktoolu, ktery jsou perfektne skladny a uziti bezproblemovy.
doma ale pouzivam Ferdus k plne spokojenosti…
Jsem si na tohle téma dneska při vyjížďce vzpomněl. Rubena Light .6 mm vzadu, v RR 2.1, nahuštěná na 40psi před vyjížďkou, se rozhodla, že vybuchne.
v tomto prípade lepiť!!!!!!!!!!!!
Tu je najlepsie zlepit tie dve casti dokopy :-D bude to drzat v pohode :-)))
Ta duše věděla, že už není v kurzu, tak se rozhodla postupně upgradovat na NoTubes pásku :-)
To udělala uvnitř pláště nebo vylezla z něj a teprve pak praskla?
Těžko říct, neviděl jsem to (zadní kolo). Jel jsem zrovna do kopce přes nějaké kořeny/kameny, žádný nezvykle velký náraz jsem necítil. Bouchlo to a plášť vypadl z ráfku, ale co se stalo první nevím.
Takže vylezla a bouchla. Za to ale nemůže duše, nýbrž plášť nebo ráfek. Mi takhle nedávno vylezla DH duše z Ranchera. Taky za to ta duše nemohla, i když byla naopak větší. Aspoň si teď můžu stříhat hodně siné gumičky :-D
Tohle mi udělala duše, když sem se pokoušel provizorně nacpat duši na 1,6" do 2,1" pláště. Když mi to bouchlo pod rukama tak sem odskočil od kola dva metry jak sem se leknul :-)
Lepíte i duši, která viditelně rupla ve švu? Říkám si, jestli to není spíš výrobní vada a nemůže se to opakovat o o týden později a pár centimetrů vedle…
nn to bych nelepil :)
ne. Takový duše už jsem měl. Nebo taky prodřené od pásky Delfi.
Jo, lepím, asi před 14 dny na fungl nové kendě, drží.
Trošku jiný dotaz – můžu zalepit plášť lepením na duši?
Schwalbe RaR EVO TLR, používám duši … Je tam asi 2–3mm říznutí.
Tak buď objednám lepení na plášť přímo anebo to zaplácnu klasikou na duši, co mám doma. Osobně bych v tom neviděl problém, když mám duši … co myslíte?
Muzes, kdyz ta dira ma jen 2–3mm. Kdyz je vetsi, chces po podlozit necim co se neni elasticke.
Je to malé … navíc to je jen zvenku, zevnitř ještě menší :). Ten plášť už je tak za půlkou životnosti, tak to snad doklepe :)
Jdu lepit a nahodit
Bez problémů, nezapomenout pořádně odmastit a zdrsnit.
Jo … odmastit … no vidíš … pozdě :D, jen jsem to zdrsnil … Ale tak je to nahoře a měla by to tam tlačit duše … tak snad gut … vypadalo to, že to drží slušně.
Ale když už jsi se ozval Jiří, zneužiju Tě k něčemu jinému – mám tam nalepenou pásku pro TLR řešení. Nicméně díra v pláští a to, že mám ještě dva pláště které opravdu TLR nejsou a unikají při nasazení opravdu hodně – mne přimělo nalít tam tmel až sjedu ty pláště a koupím TLR verze.
Jen teď přemýšlím, jestli mi to tu žlutou pásku http://www.kupkolo.cz/…p/5362_3.jpg poškodí či ne … Mám na mysli, jestli to duše nějak nepropasíruje krz díry v ráfcích od špic …
S touhle NT páskou nemám zkušenosti, nevím co to je za materiál. Nicméně pokud je nějaká měkčí a nemáš sražené hrany na otvorech pro niple, tak bych přes ní pro jistotu asi dal klasickou plastovou pásku do ráfku, co se dává když vozíš duše.
Vozím sebou náhradní duši a obyčejné lepení (fleky + lepidlo). Zatím jsem vždy lepil. Samotné zalepení trvá chviličku a záplata hned drží.
Náhradní duši vozím pro případ velkého poškození duše, které nejde zalepit záplatou.
Záplaty mi na duši drží spolehlivě a dlouhodobě, takže nevidím důvod proč vyhazovat píchlou duši.
U lepení je jenom riziko vyschnutí lepidla. Ale pouze u použité tubyčky, kde se propíchlo „hrdlo“.
„Tubyčky“…
A druhý fail je ten, že jsi úplně nepochopil jádro dotazu…
zkušenost z motokrosu – jednu duši starou roztříhám a udělám z ní fleky. Lepím vteřinovým lepidlem a žádný problém. Drží to perfektně.
Diky