Prototyp kol ERW nepočítá se vzduchem ani s defekty

31 nepřečtených
  • Zimennn

    http://mtbs.cz/…ie/tech-news

    Prototyp obutí pro horská kola s názvem „Energy Return Wheel“ slibuje jízdu bez vzduchu a bez defektů.

    Jakej na to máte názor ? Myslíte,že to bude mít úspěch ? :-)

    0 0
    • Smazaný účet  

      kecum o „navraceni“ energie bych moc neveril…a projizdka bahnem bude taky zazitek..:)

      0 0
      • Martin  

        ha, saxofon prodal někomu licenci?

        0 0
      • jIrI___  

        „Prototyp, který můžete v akci vidět v přiloženém videu, je dutý po stranách (podobně jako jeho automobilový vzor), což však vývojáři firmy Britek ještě chtějí změnit, aby se do kola nedostávalo bláto a špína.“

        0 0
    • Zimennn  

      Po průjezdu blátem budou pláště nejtěžší na celym kole :-D.

      0 0
      • jIrI___  

        A četls to nebo si jen prohlídl obrázky?

        0 0
        • Zimennn  

          Jojo četl jsem to,ale to bylo moje první o čem jsem přemejšlel,když jsem koukal na ten úvodní obrázek,pak jsem došel právě k tomu,že to ještě budou měnit :-)

          0 0
        • pelhrimov  

          Četl a jestli si myslíš, že se to vyřeší nějakým opláštěním, tak nevyřeší, protože opět bude hrozit proříznutí. Akorát, že neuteče vzduch ven, ale zase dovnitř nateče voda což je u tohoto systému nežádoucí.

          0 0
          • Ruprt2  

            a nalezou tam mravenci

            0 0
          • Georrge  

            tak vodu doma vyleješ a díru zalepíš… důležitější je že domů dojedeš a lepit se to bude taky snáz. Navíc jak často projíždíš bahnem a loužema?:)

            0 0
            • Coffin Corner  

              To je dost divná otázka na bike-foru. Teď na podzim by se spíš hodilo: jak často neprojíždíš bahnem a loužema? :)

              0 0
    • jecnak  

      MTBS zas recykluje Bikerumor koukam.

      Staci se podivat na video a je jasne patrne, ze to nefunguje – nedochazi k zadne deformaci na prekazkach. Tzn je to temer stejne jak jezdit na prefoukanem plasti. Bud je cely system spatne navrzeny a nebo jezdec pro nej prilis lehky.

      Koncept respektive princip navraceni energie Energy Return Wheel snad ani nemuzou myslet vazne a nebo si snad marketingove oddeleni te firmy vazne mysli, ze nikdo na hodinach fyziky nedaval pozor? Ledaze by cilova skupina byla zednici, kopaci, pasaci koz atd.

      Stejny koncept nekolik firem uvazovalo pro pouziti v armade, ale stejne se to nejak neujalo.

      0 0
      • Smazaný účet  

        NW (Tatra) 1916 :)

        0 0
        • jecnak  

          Zkus si najit jine tezsi nakladni auta te doby a zadnou pneu vetsinou ani nenajdes.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já to myslel v dobrým, v té době se používaly asi plný gumy, nevím, kdy přišel Dunlop…

            0 0
            • jecnak  

              Promin, trochu jsem prestrelil. Kazdopadne v te dobe byly pneu celkem bezne, jen se nepouzivaly u tezsich vozidel. Proc to nevim. Dnes s tim zas pr firem experimentovalo pro armadu i civilni pouziti, ale nevim o zadnem seriovem nasazeni. Vyhody jsou jasne – odolnost proti defektum. Nevyhody bohuzel taky rafek je vcelku s „plastem“ respetive s tou gumou. Neni mozne regulovat tuhost „plaste“ a stycnou plochu s vozovkou prostym dofukanim. Tj neni ani mozne prizpusobit snadno tvrdost podle vahy jezdce/nakladu.

              0 0
              • Ruprt2  

                BMW a jejich runflat se používá sériově, ale není to přesně totéž, je to jenom na půl cesty pro případ defektu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  runflat nemá takovou kostru ale jen zesílené boky a po defektu jedeš jakoby po ráfku.. podobnou věc má dneska 90% nízkoprofilových gum a říkají tomu ochrana ráfku.. u BMW to dotáhli tak daleko že po tom de i jet…

                  0 0
        • Coffin Corner  

          A LVR 1971 ;)

          0 0
      • fousek  

        Souhlas

        0 0
    • Atilla  

      No jezdit šnečím tempem z kopce jako on, tak by to asi nebylo špatný:)

      0 0
      • Tomínos  

        Hlavně si ten plášť výborně přizpůsobíš na váhu jezdce a jízdní pomínky ve kterých zrovna jezdíš.

        0 0
    • Nikovlas  

      To video je dost na prd – jak to funguje tam moc vidět nebylo :-) Možná spíš prototyp je na prd.

      Myslím, že moje kola jsou taky Energy Return – když je plášť stlačený nějakou nerovností, čímž je do systému vnesena energie, zase se po přejetí terénu vrátí do původního stavu za současného uvolnění naakumulované energie :-) Je fakt, že při vykonání práce na vzduchu (stlačení pláště), se část energie přemění na teplo, ale myslím, že k tomu dochází i při deformaci těch jejich pružných elementů…

      0 0
      • camlost  

        mám takový bike – vyjedu na kopec – to samozřejmě energii do systému dodávám, ale pak z kopce už se to rozjíždí samo! ;-)

        0 0
      • vsn  

        hlavně ten plášť vypadal že je tvrdej jak „beton“

        0 0
        • Nikovlas  

          To jsem psal v prvním odstavci, jen ne tak konkrétně. :-)

          0 0
          • mirabike  

            protože kdyby to udělali měkčí, tak se to při přejezdu šutru zmáčkne na ten pseudo-ráfek a něco stejně praskne.. buď ten pružnej element, nebo ráfek (pokud to teda nebude vážit 3× víc než běžný kolo)… a místo výměny duše na místě vezmeš bajka na záda a pošlapeš 30km domů pěšky… :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.