První dojmy – kolo perfektní a i přes prvotní obavy, zda Lko sedne a zvolit raději XL je Lko ideální. Ohledně velikosti pomohli zdejší uživatele s konzultací, ochota obchodu to řešit a nakonec majitel XLka, které jsem měl možnost vyzkoušet. DÍKY.
Nadšení..
- akcelerace do kopce
- ovladatelnost ve sjezdu, technických pasážích
- možnost dvou bidonů
- precizně zpracovaný úložný prostor v rámu
- geometrie celkově skvělá
- design
Co nesedlo nebo je jinak…
- oproti nákupu drobné změny (plášť, převodník, představec) ale to není mínus
- Zatím mi nesedí Sram transmission. Řazení v terénu bída. Věřím, že si to sedne. XTR DI2 je oproti tomu úplně jinde
- Vidlice 130 mm je skvělá ale doufal jsem, že po nastavení na FIRM bude vidlice pevnější. Nejsem expert na ladění tlumení a ruce nemám tak citlivé i díky tomu, že jsem jezdil dlouho na pevné, tak mi FIRM a opačná poloha přijdou skoro stejné
(vloženo dnes)
Vidlice vypada, ze je plnohodnotna 34 s GRIP2 (nebo jak se to dnes jmenuje) patronou. To tocitko nahore neni zadny lock :D
Děkuji, mám podobné kolo bez vodítka, raději jsem ho koupil a trochu na to zapomněl, řetěz zatím nespadl, ale moc tomu nenakládám, to je pravda.
Peslezedirou: nezkoušel. Na HT jsem ho nikdy nepotřeboval.. na tomhle kole ho asi nechám.
Vidlice je citlivější než SID Ult. Race Day 120 to poznám i já:) Uvidím, jak mi sedne při širším užití.
Řazení je aktualizované. Multishift jede ale je to pomalé. Aktuálně řadí dobře na cyklajdě, v terénu si to nechce sednout a přehození není často kompletní. Bude to chtít doladit na přehazovačce, zatím jsem se k tomu nedostal. Ovl. POD je ok, minimalistický vůči Shimano.
Měřím 184 cm. Velikost jsem řešil kvůli tomu, že když jsem sednul v obchodě na Lko, tak byl posed zcela jiný než na stávajícím kole a přišlo mi to malé, krátké (nezvyk). Jsem na hraně mezi velikostmi. Na redditu jsem pročetl diskuze, že Lko jezdí i se 175 a naopak XL už od 184. Což mě utvrdilo, že XL musím zkusit. Na XL byl posed fajn, ale kolo na mě obrovské, akcelerace slabá, z kopce to valilo ale manévrování náročné. Když jsem znovu zkusil Lko, už jsem byl jistější.
Co bylo špatného na větší velikosti?
Vypadá to hezky. Hazku si aktualizuj a zrychli přes apku. U Sramu jsou špatně spíš ty páčky. Řadí to dobře a hlavně proti Shimanu tolik neboucha.
Jak jsi prosím vysoký? Zkoušel jsi jezdit bez vodítka?
Ono to nastavení komprese je znát až když ta vidlice pořádně maká – skrz kompresní ventil musí proudit dostatečně olej aby byl znát rozdíl v nastavení. Na hladké cestě to v podstatě nic nedělá a když je vidlice hrozně zpomalená na odskoku tak ta komprese už taky moc nezachrání.
Na řazení doporučuju zkontrolovat verzí softwaru – proběhla tam aktualizace výrazně zrychlující řazení o víc najednou.