Znovupoužití staré olivy a trnu

141 nepřečtených
  • Petr78

    Ahoj,

    chci měnit brzdové páčky (M501 místo M315), ale nechci zkracovat hadičky.

    To znamená použít starou olivu a trn.

    Je to možné tak udělat?

    Bude to těsnit?

    Má s tím někdo zkušenosti?

    Předem díky za odpovědi.

    0 0
    • atty  

      Dal bych nové – hadici přece zkracovat nemusíš (případně jen několikamilimetrový konec), trn se dá opatrně vytáhnout/vykrou­tit, u olivky záleži, jak je deformovaná, nicméně stojí to dvacku, maj to prakticky všude, tak proč riskovat případnou netěsnost.

      0 0
    • novas752  

      To já bych to prubnul, většinou to těsní. Pro sichr si kup i nový olivy a trny (stejně se jednou můžou hodit a stojí to prd).

      0 0
      • atty  

        Trn se většinou nijak nedeformuje, olivka ale jo (záleží, jak moc kdo dotahoval matici u páky – pokud hodně, tak může být oliva hodně „šišoidní“ a pak jde o to, zda alespoň olivu nevyměnit raději rovnou).

        0 0
        • novas752  

          Ale s tim je právě strašný ****** strhávat rozpláclou olivu z hadice. Když se to dobře dotáhne tak to většinou těsní, oliva je docela měkká a deformuje se znovu.

          Ale samozřejmě klid v duši je kliv v duši, pokud to trochu jde tak o 1,5cm zkrátit hadice a o+t dát nový.

          0 0
    • Petr78  

      Novou olivu a trn samozřejmě mám.

      Vygooglil jsem si na toto téma zahraniční diskuze a hodně lidí má se znovupoužitím nezkrácené hadice se starou olivou dobré zkušenosti.

      Takto taky zkusím.

      Nic horšího, než že to bude téct a já budu muset dát novou olivu, se stát nemůže.

      Každopádně souhlasím s tím co bylo psáno výše: hodně záleží jak moc ten šroub přede mnou někdo utáhl a jak moc bude oliva „na kaši“ :-)

      0 0
      • novas752  

        Klíčem je dobře nasadit hadici trnem až nadoraz a šroub pak dotáhnout víc než byl před tim. :)

        0 0
      • duk  

        Na zimáku mám takto napojené obě brzdy a funguje to v pohodě už pár let. Max když to bude rosit, to zkrátíš a dáš nový trn a olivu. Kdyby byla krátká hadice, tak nová shimano nestojí majlant ;-)

        0 0
      • atty  

        Tak pokud máš pro jistotu v šuplíku trn i olivu nové, tak zkusit to můžeš – na nejhorší případ, že by to netěsnilo jseš připravenej :)

        0 0
      • Vilém  

        Neni mi uplne jasny, jak tu starou, rozplaclou, olivu dostavaji na hadici. To jako prevrtaji diru na spravny prumer a pouziji znova? Delat takovy picoviny kvuli 20,– Kc ?

        0 0
        • raschi  

          Řeší se použití původní olivy, která zůstává na hadici, třeba při výměně páček.

          0 0
        • kubad  

          mění jen páky, takže na hadice vlastně nešáhne, to bude bez problémů fungovat

          0 0
          • Vilém  

            Diky za upresneni, prolitl jsem to moc rychle a toto mi uniklo.

            Ted uz je mi to jasny:)

            0 0
      • mr.nikdo  

        Naposledy jsem menil trmen a olivu jsem nemenil. Netece a brzdi.

        0 0
      • Jáchym 1  

        Přehazoval jsem hadice bez výměny olivy a jehly mnohokrát a nikdy mě to neteklo.

        Pravda,že olivy nebyly při prvomontáži/spra­sený/

        Snad budeš mít stejnou kliku.

        0 0
        • kubad  

          a co má oliva společného s těsněním?

          0 0
          • Jáchym 1  

            Co bys řekl?

            0 0
            • kubad  

              nevim, proto se ptám

              0 0
              • Jáchym 1  

                Když tu olivu převlečnou maticí,,nahulí" montážník zkřiva,tak se už těžko při druhém utahování usadí tak aby to neprolínalo.

                A už čtu,že tazatel to má zmáklý.

                0 0
                • kubad  

                  a si si jistý že ta oliva tam má těsnit?

                  Třeba Hope má olivu dělenou a opakovaně použitelnou :D

                  0 0
                  • Jáchym 1  

                    Dobře,už jsem sice nechtě pokračovat v konverzaci,a­le budiž.

                    Řeč je o brzdách Shimano.

                    Ano,jehla má dosedací plochu,kterou se opře o dosedací plochu v páce.Ale ta oliva se roztemuje při utažení převlečné matice,která má konickou dosedací plochu.Tím se utěsní hadice k tělu jehly a zároveň se rozepře v páce čímž vznikne požadovaná těsnost.

                    Tímto bych to uzavřel,co Ty na to?

                    0 0
                    • Johny.Merida  

                      1+

                      0 0
                    • kubad  

                      jj drží jehlu v hadici a matice přes ni jehlu tlačí a tím jehla těsní , měl sem pocit že spoustě lidí to není úplně jasné jak to funguje

                      0 0
                      • Jáchym 1  

                        Mám to za1p.učiteli?

                        0 0
                      • va-bo  

                        Spíš myslím, že těsní oliva. Jehla tam je proto, aby se oliva a hadice nepromáčkla dovnitř a neucpala průchod kapaliny. Prostě taková reakce proti olivě.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tak. stejná věc se používá u topení, svěrné šroubení. tam se dávaj vložky do trubky aby se nepromáčkla dovnitř.

                          0 0
                        • kubad  

                          a jak těsní dělená oliva ? třeba u Hope ?

                          0 0
                          • va-bo  

                            Jak se to narve do konusu, tak se to sevře kolem hadičky a zamáčkne do hadičky. Tohle řešení je zbytečně složitý, stačí nedělená oliva jako u všech ostatních značek.

                            0 0
                            • kubad  

                              tak ono to hlavně těsní na plochu a ne olivou , o tom to je

                              a proč kupovat pořád olivu, když jde použít opakovaně

                              0 0
                      • Zdyn  

                        Používá se oboje řešení. Tedy některé značky těsní přes olivu a některé přes trn. Shimano těsní přes olivu, Hope přes trn. Trn nebo oliva se opírá do kuželové plochy. Někdy má trn O-kroužek (Formula) a pak těsní ten.

                        0 0
    • kubad  

      pokud to jen vyndáš a dáš do nové páky, tak to bude bez problémů těsnit

      0 0
    • JanKoumar  

      Normálně bych dal novej trn i s olivou, bez debat.

      0 0
    • Petr78  

      A je hotovo.

      Páčky vyměněné, původní olivy a trny zůstaly a neteče to.

      Děkuji všem za zkušenosti a podporu.

      Ty malý dvouprstový páčky jsou fakt sexy :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jestli to neteče zjistíš až po několika jízdách. Dřív jsem nedával vazelínu a prolínala mi i nová.

        0 0
      • Breakpain  

        dvou? to je na jeden prst ;)

        0 0
        • Petr78  

          Výrobce píše dvouprstová páčka.

          Ale jedním prstem to zvládnu :-)

          0 0
        • Petr78  

          Máš pravdu, tyhle páčky bohatě stačí ovládat jedním prstem.

          ServoWave je hrozně znát.

          Teď to brzdí skvěle, jenom mě štve ten „houbovitý“ projev – hlavně na zadní brzdě.

          Ještě to zkusím jednou pořádně odvzdušnit.

          Avidy Elixir 5 se mi dařilo odvzdušnit lépe. Tam měly páčky mnohem tvrdší chod.

          0 0
          • plzakj  

            Pravdepodobne tam mas vzduch.

            0 0
            • Breakpain  

              Shimana houbovitě působí a zadní je na tom vždycky hůř ;) …

              Řešením je, pokud je Free Stroke šroubek – vyšroubovat přední brzdu o 3 otáčky, zadní o 8. Takhle odvzdušnit, a po odvzdušnění u zadní brzdy zašroubovat tak o 5 otáček (tím vznikne větší tlak v brzdě a houbovitost to trochu omezí). Pak máš ještě 3 otáčky na každém šroubu k dobru na kompenzaci sjetí desek ;.) …

              Po sezóně, kdy jsem tohle dělal jsem relativně spokojen, jen asi upravím poměr 2 ot vs 8 (ty tři na předku jsou zbytečně moc)

              0 0
              • allrose  

                A na tuhle alchymii jsi přišel jak?? Rád se nechám poučit

                Šrooubem srovnáš podobnost kroku/krok p/z

                Zadní bude měkčí vždy,protože je prostě delší hadice..

                0 0
                • atty  

                  Dáš pancéřový hadice a můžeš to mít stejný :)

                  Ne, na M785 jsem podobnejma operacema (vložkama ještě navíc do třmenů ke kostičce, dokapání do páky a štelováním Free Stroke dosáhl skoro vždy stejnou délku kroku a nerozeznatelnej pocit na páce (přední i zadní chodily úplně dokonale stejně, ve všech aspektech i s obyčejnej­ma BH90).

                  U M8000 jsem to zkoušel několikrát podobně, ale zadní furt poznám, že to není tak tvrdé – buď dělám něco blbě, nebo to u M8000 prostě tak úplně nejde. Že jsem na ten chod brzd úchylnej a řeším to do bezvědomí, až je to úplně přesně tak, jak se mi to líbí, je druhá věc – pro 99% lidí i tak ty brzdy budou v pohodě.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    Hele, uplne stejny projev tim nedocilis, to je bohuzel fakt, ale ke zlepseni dojde…aspon ja ho vnimam,. Obcas si pomuzu 1/4 –1/2 otackou a oddalim zadni paku vic oproti predni pace .

                    0 0
                  • Atilla  

                    Pancéřováné hadice neudělají žádný rozdíl. Sundal jsem je za saintu a rozdíl 00. K tomu šašení s freestrokrem, podle mě to chce spíš opravdu pořádně odvzdusnit. Nechat nálevku přes noc, poklepat hadici a třmen. A páku pomačkat, natočenou o 45 stupňů na obě strany.

                    0 0
                    • novas752  

                      Pořádně odvzdušnit = otočit třmen tak aby na něm byl odvzdušňovák nejvýš, napojit tam stříkačku na hadičce a několikrát to protlačit do kalíšku na páce a zase nasát zpět a znova a znova.

                      0 0
                • Breakpain  

                  Byl to tip na webu. A zacal jsem testovat s otackami. To, ze to dela delka hadice vim, ale da se to rekneme timhle zlepsit. Neodstranis to, ale pomuze to. Rozdilny chod P/Z mi vadi, takze koumam jak to spravit. Taky to beru pres kalisek parkrat, abych kompenzoval vice sjete desky. Mne se libi, kdyz paka zabira vzdy ve stejnem miste a idealne obe stejne. Od te doby, co jsem zmenil smysl toho sroubu (primarne ma delat pravy opak) mi to vyhovuje mnohem vic. Jen je treba pri vymene desek nato treba myslet a neroztahovat pistky bez srovnani sroubku do vychozi pozice a otevrene expanzky.

                  0 0
                  • allrose  

                    Dík..

                    Protože jsem vlastník blbnoucích shi brzd.co mě často vypečou někde v technice.tak mohu zkusit i tuto alchymii ;))

                    0 0
                  • atty  

                    Já mám tu zkušenost, že u M785 jsem to vždy vyladil tak, že jsem nepoznal rozdíl chodu ani tvrdosti, mezi P/Z brzdou – fakt. A to jsem měl postupně celkem 3 páry.

                    U M8000 mi to nejde a nejde (shodným postupem), je to o málo, ale zadní je prostě o fous gumovější.

                    0 0
                    • nksh  

                      u M785 stacilo na predni povolit o 1–2 otacky a chod byl pak hodne podobny

                      0 0
                      • atty  

                        Právě :)

                        Takže u M8000 se nějak smiřuju, že stejného chodu nedosáhnu, ani kdybych se po…

                        0 0
                        • Petr78  

                          Pořádně to odvzdušni.

                          Nebude to hned, ale půjde to ;-)

                          0 0
                          • atty  

                            Tak v tom to nebude, řekl bych, že jestli mám v něčem celkem praxi i zkušenost, tak je to odvzdušnění Shimano brzd…

                            Odvzdušněný ty brzdy jsou dobře (pro většinu lidí asi i příkladně), jen já tam cejtím ten minirozdíl, kterej se u M785 dalo eliminovat.

                            0 0
              • Petr78  

                Štelování Free Stroke moje páčky M501 bohužel nemají.

                Ale nakonec pomohla jedna rada nalezená na Youtube.

                Stačí nasadit na páku kalíšek s trochou oleje, páku zafixovat ve zmáčknuté poloze a nechat to přes noc.

                Ráno byla páčka znatelně tvrdší.

                Ještě jsem jím párkrát (spíš hodněkrát :-) ) pomačkal a ještě pár bublinek vyšlo.

                Teď už je zadní brzda stejně tvrdá jako přední.

                Ale byl to porod.

                Zlatý Avid. Ten jsem měl odvzdušněný na první pokus hned.

                Myslím si, že u Shimana je problém, že se nepoužívá stříkačka na páčku, která by podtlakem bubliny vytáhla hned.

                Přes ten kalíšek to „samospádem“ trvá hrozně dlouho.

                0 0
                • pepek  

                  A co ti brání tu stříkačku u Sh použít?

                  0 0
                  • Petr78  

                    Nemám stříkačku s tím správným nástavcem, který bych do brzdové páky našrouboval.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Já mám pocit, že klasická stříkačka, lehce se ustřihne a pak jde opatrně našroubovat do páky (páka do ní vyřízne závit)

                      0 0
                      • mr.nikdo  

                        To je drahy!!!

                        0 0
                      • Petr78  

                        Tohle samozřejmě mám.

                        Ale kalíšek nevytvoří podtlak, který by vytáhl bubliny ven.

                        0 0
                        • kubad  

                          to vytvoří stříkačka dole na brzdiči :D

                          0 0
                          • Petr78  

                            Jakože mám tahat bubliny shora dolů?

                            Jakou známku jste měl pane ve škole z fyziky?

                            0 0
                            • plzakj  

                              Prosimte pust si navod na YT. Strikacka dole tlaci novou napln a bubliny nahoru.

                              0 0
                              • Petr78  

                                Tenhle a tisíc jiných návodů jsem viděl a podle nich to udělal.

                                Už jsem to tady psal, že jsem olej protlačil několikrát z brzdiče do páky a nepomohlo to.

                                0 0
                            • kubad  

                              Si to dělej jak chceš

                              A ano funguje to i tak ze uděláš podtlak na brzdiči.

                              0 0
                              • Petr78  

                                Jasně a bublinky zemskou přitažlivostí klesají dolů :-D

                                0 0
                                • kubad  

                                  poskoč si

                                  0 0
                                  • Petr78  

                                    Evidentně tady mluvíme každý o něčem jiném.

                                    Já mluvím o odvzdušnění brzdového systému.

                                    O čem mluvíš ty?

                                    Protože podtlakem na brzdiči systém opravdu neodvzdušníš.

                                    Teda pokud budeš mír brzdič níž než páku.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      podtlak na brzdiči jako součást všech možností jak dostat vzduch ven – o tom píšu

                                      jinak hydrauliky servisuju od roku 2001 stovky a stovky kusů v servise.

                                      nevím o co ti vlastně jde, tobě se očividně nedaří odvzdušnit ani ty svoje

                                      0 0
                                      • Petr78  

                                        To mi chceš říct, že už 18 let ignoruješ zákony fyziky? :-)

                                        Ne vážně. Tak to pořádně vysvětli jak to děláš, jak to funguje.

                                        Ty Tvoje utržkovitá hesla vážně nikomu nepomohou.

                                        Ale jestli je to tvoje know-how, tak to pochopím.

                                        Mně už se moje brzdy po dlouhém trápení odvzdušnit povedlo. Ale rozhodně ne klasickým, od výrobce doporučeným postupem.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          podtlakem zespodu na brzdiči můžeš samozřejmě kapalinu z kalíšku na páce sát, tím strháváš i případné bubliny co na tom nechápeš?

                                          když bublinu nedostaneš ven , tak se třeba jen posune a následně ji tlakem ze spodu od brzdičevytlačíš,

                                          ano můžeš mít 2 stříkačky, nebo to dělat jinak, tohle je prostě jeden krok ze spousty jiných,co pro jistotu udělám.

                                          různé brzdy shimano, sram, formula, avid, hope, magura mají prostě svoje postupy, a není od věci je různě kombinovat.

                                          U Sramu se brzdič odvzušňuje podtlakem, páka taky, jako jeden z kroků,

                                          Hope se odvzušňuje zvrchu tlakem který vyvineš pákou a přes odvzdušňovák na brzdiči vypouštíš

                                          originál návody

                                          a kdo dokáže odzvdušnit magury zvládne vše :D

                                          jo a technická , viděls někdy odvzdušňovat brzdy na autě? to ti popře tvoje fyzikální zákony :D

                                          0 0
                                          • Petr78  

                                            Děkuji za obsáhlé informace.

                                            S tím už se dá pracovat.

                                            S odvzdušňováním auta máš pravdu.

                                            Tam se mi dokonce osvědčilo používat odsávačku na rozdíl od klasické „našlapávací“ metody.

                                            Dobrá poznámka k zamyšlení.

                                            0 0
                                    • Kouba_2005  

                                      Na autě se to podtlakem brzdy odvzdušňují normálně, tak jsou to všichni blbci neznalí fyzikálních zákonů?

                                      0 0
                                • Vilém  

                                  Ale podlakem ano.

                                  0 0
                        • plzakj  

                          Nekdy staci zvysit tlak stisknutim paky a natocit hadice svisle. Bublinky jedounahoru.

                          0 0
                          • Petr78  

                            Ano, na tomto principu funguje metoda, která se mi osvědčila – nechal jsem páku stisknutou přes noc a ráno byla páka znatelně tvrdší.

                            0 0
                        • mr.nikdo  

                          Tak proto to nemuzes odvzdusnit. To neni Sram :D

                          0 0
                          • Petr78  

                            Shimano brzdy bych technikou odvzdušnění pro SRAM odvzdušnil lépe a rychleji ;-)

                            0 0
                            • Vilém  

                              Jen pro ujisteni. Je rec o tom MMR? Odvzdusnujes to normalne postavene na zemi?

                              0 0
                              • Petr78  

                                Ano, samozřejmě.

                                Ale zkoušel jsem i jiné polohy kola – třeba zaháknuté za přední kolo, kdy je odvzdušňovák na brzdiči nahoře.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  To bude mozna ten kamen urazu. Odvzdusnovat takto umistene trmeny, je casto velka akrobacie.

                                  0 0
                                  • Petr78  

                                    Ano, přesně tak to je.

                                    Zadní třmen je umístěný pěkně blbě a akrobacie byla opravdu potřeba :-)

                                    Ale už je to v pořádku.

                                    Zadní brzda už je stejně tvrdá (u brzd Shimano trošku přehnaný výraz) jako přední.

                                    Přední byla odvzdušněná hned právě díky třmenu v „normální“ poloze a krátké a poměrně rovné hadici.

                                    0 0
                            • mr.nikdo  

                              Cece nevim. Nekde jsem videl video, ze Sram ma/mel jiny system paky a proto se paka tahala podtlakem.

                              Najdi si videa na Shimano a delej to podle nich. Urcite GMBN ma a tusim neco bylo i na GMBN Tech.

                              0 0
                            • novas752  

                              Ne úplně, přetlak i podtlak v expanzce ji může poškodit – protrhnout membránu. Nejlepší odvzdušnění Shimana je stříkačka dole a kalíšek nebo stříkačka bez pístu nahoře + přes noc to nechat se stisknutou pákou a uzavřenym třmenem.

                              0 0
                              • Petr78  

                                Ano přesně tak to funguje nejlépe.

                                Proč na to nepřišli v Shimano?

                                0 0
                              • mr.nikdo  

                                Tu stisknutou paku bych tu neriskoval. Jsem to onehda rikal a snesla se kritika, ze je to blbost ;)

                                0 0
                                • novas752  

                                  Ale funguje to. Natlakovánim systému se bublinky smrsknou a snáze vylezou hadicí nahoru.

                                  0 0
                                • Petr78  

                                  A proč?

                                  Komu na tom co vadilo?

                                  0 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Kukni zde

                                    0 0
                                    • Petr78  

                                      Těžko říct, jestli je to opravdu blbost.

                                      Každopádně to ale funguje.

                                      0 0
                                      • mr.nikdo  

                                        Dokonce se jako jen „hack“ uvadi, ze pokud potrebujes vypadnout rano na kolo a je zavzduseno, tak kdyz tohle udelas pres noc i s uzavrenym sroubem, tak dalsi den prezijes (bude to brzdit)…

                                        0 0
                                        • Petr78  

                                          Oni se asi přes noc bublinky nahromadí nahoře před pístkem a při povolení páky vlítnou do expanzky.

                                          To potvrzuje i fakt, že jsem po tomto triku ještě musel bublinky „vymačkat“ z expanzky do kalíšku.

                                          0 0
                • Smazaný účet  

                  si pusť video jak odvzdušnit shitmano. stříkačku s hadičkou na třmen a vytlačíš bublinky z páky do nálevky.

                  0 0
                  • Petr78  

                    To jsem samozřejmě udělal, několikrát.

                    A výsledek? Zadní brzda velmi dlouhý a gumový chod.

                    Prostě v zadní brzdě zůstal vzduch.

                    0 0
                • Atilla  

                  Prosím tě o avidu jako o etalonu odvzdušňování tu fakt nemluv. Je tu spousta lidí co by tě za to mohla nesnášet, včetně mě.

                  0 0
                  • allrose  

                    +1

                    Etalon prudy!

                    0 0
                  • Petr78  

                    Napsal jsem jenom svojí zkušenost.

                    Avid Elixir 5 se mi vždy podařilo odvzdušnit na první pokus.

                    Shimano M315 a M501 až na několikátý pokus. A stejně jsou ty brzdy oproti Avidu „gumové“

                    Ale M50 se Servo Wave i přes „gumovost“ brzdí parádně.

                    Jenom je to oproti Avidu nezvyk.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Kolik těch elixírů jsi odvzdušňoval? Dělal jsem těch brzd spousty i další značky(formule, magura,TRP,..) a avid je jedna z nejhorších.

                      0 0
                      • Petr78  

                        Jedny, ale vícekrát.

                        Fakt jsem s tím neměl problém.

                        S odpovídajícím nářadím to šlo pěkně.

                        Neříkám, že to bylo hotové za 5 minut.

                        Taky jsem si s tím hrál dlouho.

                        0 0
                      • va-bo  

                        Je fakt, že odvzdušňovat Jujcy a Elixíry byl porod. Elixíry ještě větší a ještě ta mikroskopická mezera mezi kotoučem a destičkama. Ještě že je přestali dělat. :-)

                        0 0
                • Jáchym 1  

                  S tím Avidem jsi měl asi velkou kliku.

                  Zakontruju-zlatý Shimano.

                  0 0
    • va-bo  

      Našroubuj to tam a uvidíš. Případnou netěsnost poznáš hned. Nač to řešit teoreticky.

      0 0
    • maajkee  

      Hele sprcka se dá taky asi použít dvakrát a bude asi i fungovat, ale nová je větší jistota :)

      0 0
    • Iron Maiden Man  

      Stačí vyměnit oliva. Na trnu se nic nezničí. Asi by to fungovalo i s tou starou, jen trocu víc utáhnout, ale je to takové kolenovrtání.

      0 0
      • Petr78  

        Už se to povedlo a normálně to těsní.

        Vůbec nešlo o ušetření pár korun.

        Ale o potřebu nezkracovat už takhle krátké hadice.

        A taky byla výměna brzdových pák tímto způsobem mnohem rychlejší a bez potřeby dalšího vybavení.

        Kolenovrtání by bylo používat starý trn.

        Než bych se drbal s jeho demontáží, tak raději za pár korun koupím nový.

        0 0
      • Jáchym 1  

        Jak sundáš roztemovanou olivu?

        Mluvíme o Shimanu.

        0 0
    • Petr78  

      Jenom pro zajímavost.

      Znovu použít starou olivu a trn jde opakovaně (minimálně dvakrát) bez problémů použít.

      Těsní totiž trn – zamáčkne se do těla brzdové páky.

      Oliva jenom fixuje hadičku v těle brzdové páky.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak jsem chtěl zkusit olivu znovu použít, ale nepodařilo se mi ji dostat z hadičky. Asi kvalitně rozmáčklá. :-)

      0 0
    • jIrI___  

      Když už se to tu částečně zvrhlo na rozebírání způsobů odvzdušňování, co byste doporučili na RS785? Protlačit od spodu nahoru do kalíšku, utáhnout odvzdušňovák na třmenu, přitáhnout páku k řidítkům, nechat přes noc zrelaxovat , ráno pomačkat páku, demontovat kalíšek a hotovo? Nebo do toho přidat ještě nějakou jinou alchymii pro lepší výsledek? :)

      0 0
      • Petr78  

        Ano, přesně takto to funguje.

        Jenom se připrav na to, že dokonalé odvzdušnění bude vyžadovat opakování procedury a hodně vymačkávání bublinek.

        Klidně bych si odpustil to protlačování oleje ze třmenu do páčky. To je jenom ztráta času. Teda pokud potřebuješ jenom odvzdušnit a ne měnit olej.

        0 0
      • mr.nikdo  

        Divny, ze proti fixaxi paky pres noc zase nikdo neni proti. Na jare se tu tech lidi naslo dost.

        0 0
        • Petr78  

          Ty co byli proti, to podle mně ani nevyzkoušeli. Jinak by totiž zjistili, že to funguje a proti by nebyli.

          0 0
          • allrose  

            Z technického hlediska systému páky,fixací nic nevyřešíš,jen zůstanou v páce (v systému),poklep a burping smysl má..howk :.))

            0 0
            • novas752  

              Vyřeší, bublinky se stlačí = snáze se protáhnou hadicí nahoru do páky až k pístu. Po uvolnění vystoupaj do expanzky a pak kalíšku.

              0 0
              • allrose  

                :)

                na to stačí burping..

                s avidama je větší zábava..

                0 0
                • Petr78  

                  Avid Elixír se mi dařilo odvzdušnit lépe a rychleji než Shimano M501.

                  0 0
            • Petr78  

              Z technického (teoretického) možná ne, ale v praxi to prostě funguje. Vyzkoušej a uvěříš ;-)

              0 0
    • theedge  

      Ahoj mám takový rychlodotaz k tématu. Jde o brzdy Sram Code RSC – mám novou páku po reklamaci a musel jsem rozpojit hadici – mám novou olivu i trn (tu červenou Sramáckou ). Olivu budu měnit i s trnem. Stará jak byla dotažená tak nejde z trnu v hadici vyšroubovat, takže strarou olivu jsem musel z hadice vyšroubovat i s trnem.

      Jde mi o to že se mi nechce zakracovat hadice – mám ji akorát. Bude to těsnit kolem toho trnu když zašroubuju novej trno do staré díry v hadici ? A nebo je fakt nutný ji říznout ? Když při dotahování tlačí převlečná matka na olivu, tak zárověn oliva tlačí i na hadici a dotěsní to kolem trnu ?

      DOT vazelínou se předpokládám maže jen oliva z vnější strany aby po ní klouzala převlečná matka …

      Dík za info. Zítra to musím dát dokupy …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.