• pee.tr

    Měním kola a kotouče chci zachovat. Protože zároveň stará kola taky nechávám v rezervě i s jinými staršími kotouči, uvažoval jsem, že na nová kola bych kotouče uchytil i novými šrouby. Bohužel lítám po městě a šrouby nikde nemají a já to už potřebuju vyměnit. Proto 2 dotazy:

    1. Je dobrý znovupoužít již jeté šrouby nebo mám raději poshánět

    nový? (jasný, že by jim nic bejt nemělo, ale známe dnes občas ty materiály, nejlépe dotáhnout a nehýbat)

    2)Když bych použil ty již jetý, je dobrý je před novým namontováním opět zakápnout nějakou tou jistící barvou (hmotou) proti případnýmu povolování? A jakou?

    Díky za rady a sorry, že to možná až moc řeším. ;-)

    0 0
    • Smazaný účet  

      Srouby muzes klido pouzit starsi. Ten modny sajrajt na nich je Loctite 242 …

      0 0
    • smallbrother  

      použij starý šrouby, jestli maj dobrou délku. Další lepidlo do závitu není nutné, nepovolí se to.

      0 0
      • pee.tr  

        Tak jestli maji dobrou délku mě teda zatím nenapadlo kouknout. Předpokládál jsem, že jsou všechny stejný, ani v obchodě se mě na délku neptali, když je šli hledat. Stávající náboje jsou Quando a nový budou FRM5.

        0 0
        • LRRTM1  

          Použij starý a nic tam nelej. Už jsem to tak párkrát udělal a nikdy se nic nepovolilo. Ono bys to asi i poznal o dost dřív, než by se povolilo všech šest šroubů. Podle mě to je spíš pojistka kvůli technickým antitalentům, kteří na kole nepoznají ani to, že jim půl roku chybí pedál a zadní kolo má posledních pět drátů ;-)

          BTW: máš GT? Soudím podle quanda. Já taky nejdřív nandal nový elixiry na starý kola (quando) a pak jsem přešel na FRM5 s těma samejma šroubama a kotoučema (G3)

          0 0
          • pee.tr  

            Quando používal i Superior, kterej mám. Akorát to nejde poznat, sdělil mi to až výrobce, protože oni si na to tisknou nápis Superior :-) Brzdy a kotouče jsou Hayes MX2. Sice by si FRM5 zasloužily už něco lepšího, ale pokud budou brzdit jako doposud, nemám zatím důvod invstice do něčeho drahýho.

            0 0
            • Bysto  

              Tak ono mx2 sú vynikajúce mechaniky, takze pokial sa ti nedoseru, nemáš dôvod meniť ( ak si samozrejme nechces spravit radost, že jo :o)

              0 0
              • scret  

                bavime se o stejnych brzdach? moje vecka maji vetsi vykon nez tyhle brzdy… ale nic proti, pribrzdovat to bude a v budoucnu koupi neco lepsiho…

                0 0
                • Bysto  

                  Mal som na dirtaku, kotuce 180/160, ubrzdilo vždy a všetko , samozrejme z nich viac bolia prsty(po dlhšom brzdení, ináč páka išla veľmi ľahko, lepšie ako väčšina hydier) ale podľa mna boli fajn( páky som mal avid bb7).

                  0 0
              • Vilém  

                Tak ty jsou opravdu vynikajici:)) Dal jsem ji na kolo mlade, do mesice sla pryc, protoze stala za hovno.

                0 0
                • Bysto  

                  Tak to si neviem predstavit čo musi jazdiť tvoja mladá… Ja som s tými brzdení nikdy problém nemal, vždy brzdili jak mali, išli ľahko a v kombinácii s BB7 pákou sa dali nastaviť presne podľa potreby

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jezdi uplne normalnim zenskym stylem, tj. je posrana a brzdi skoro porad:) Ta brzda ani po vymene desek poradne nebrzdila, nastavovani vnitrni desky znacne nedomyslene, potreba 2 ruznych imbusu abys ji priblizil ke kotouci.

                    A to byla pouzita jako zadni, kde moc sily clovek nepotrebuje, zvlast s jejima 55kg.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Já s nima najel do teď cca 12 tisíc. Po asi 10 tis. jsem měnil zadní destičky, přední mám furt v cajku. Nejeto asi 8 závodů i v bordelu i v Alpách. Jiném jsem neměl, na tyto si neztěžuju.

                      0 0
              • DaSnail  

                hehe 8o)

                0 0
              • Kubiczech  

                Nejsou. (:

                0 0
              • pee.tr  

                Nemáš náhodou na nich vyzkoušený i jiný koutouče než Hayes? Vzhledem k tomu, že jsem strhnul šroub (viz. níže) a uvažuju, jestli se nakonec nepřikloním zpět k mé původní myšlence, koupit k novým kolům nové kotouče. Jako do brzd zatím fakt rvát prachy nechci, ale mám obavu, aby ty jiný kotouče na MX2 brzdili tolik (pro někoho málo, pro mě dostatečně) jako hayesy?

                0 0
    • Hrabex1  

      neni s tim zadna veda, srouby maji normalni rozmer a normalni metricky zavit. Ale je pravda, ze srouby s hlavou jsou lepsi nez na imbus. Hlavy jsou melky a imbus se snadno strhne.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Hlavy jsou melky a imbus se snadno strhne...vsechno je to o kvalitnim vercajku, materialu a rukach…jantar se sadou imbusu z teska strhne vsechno…;)

        0 0
        • saddik  

          Mas pravdu, ale u pulkulatych hlav (vzor hribek) jsou vetsinou inbusy mensi nez u normalnich valcovych. Sroub jako takovy ma pak jeste solidni prumer zavitu, ktery snese nejaky normalni moment, ale inbus je tak prtavej ze opravdu snadno strhne. Torx je na tohle lepsi.

          0 0
          • Hrabex1  

            vim presne jaky srouby myslis. Hlava je strasne melka a na 3mm imbus, jestli se nepletu. Kotouce potrebujou vetsi moment, nez je mozno docilit s temahle sroubama.

            0 0
            • MlokCZ  

              Některé kotouče se utahují na hodně malé momenty, třeba SM-RT86 jen na 2–4Nm.

              Je ale pravda, že většina kotoučů bez unašeče mívá doporučený moment kolem 6–7Nm.

              A souhlasím, že Torx je na to větší jistota a nějak nevidím důvod, proč ho tam nemít.

              0 0
              • saddik  

                Jj, myslel jsem to spis obecne, nejen na kotouce (ty mam na CL, tak ani nevim predepsane momenty na sroubove).

                0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                V čem je torx jistota? Už jsem utahoval hodně torxů a ještě více imbusů s momenťákem – větší jistotu a pohodlí přináší inbus. Nehledě na lehkou manipulaci v terénu je imbus na prvním místě. Na každém vercajku na cesty je imbus, torx ne.

                Na horách, kde jsme za dva dny nepotkali nikoho, mi začal drhnout kotouč(dostal šutrem), štěstí v neštěstí jsme potkali cyklistu, který měl sadu imbusů, ale torx ne. Musel jsem dojet a na hotelu doladit. Takže proto volím imbus všude:)

                0 0
                • lidumil  

                  No vidíš a já na multiklíči CB 19 mám jak imbusy tak torx na šrouby na kotouče :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně jak už bylo napsáno. Torx je odolnější než imbus a šroubů kde není tolik prostoru na pořádnou hlavičku je vhodnější.

                  Manipulace je úplně stejná. To, že někdo torx nemá sebou, to je jen čistě jeho blbost.

                  Jinak jsem ale ještě nikdy nepotřeboval kotouč na vyjížďce nějak nutně sundavat. Ohnul jsem už vícekrát, ale vždy jsem kotouč nějak srovnal jen rukou. Když je to více, tak většinou ty šrouby povolím a dotáhnu pro snížení pnutí po rovnání. Ale to bych mohl udělat až později, kdy přípravkem dorovnám kotouč lépe, na vyjížďce se s tím nikdy moc nepárám.

                  A není problém pěkných malých multiklíčů s Torxem

                  http://www.bike24.com/1.php…

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Je to každého blbost, když nemá torx v nářadí, ale nevidím jediný důvod proč si cpát na kolo něco, co v případě ztráty nářadí bude problém v prekérní situaci povolit. Já nářadíčko už ztratil a co pak, když projede okolo mne děda na biku s plnou kapsou imbusu a mně budou k ničemu? Prostě to beru z pohledu, že každý biker má u sebe imbusy a méně každý torx.

                    Edit:

                    Dál dodám, že v každé vesnici i vé nejzapadlejší má sedlák nářadí, kde imbus prostě bude, torx nemusí a zase je to starost.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To už jsou tedy ale opravdu supernepravdě­podobné situace. Multiklíč jsem ještě nikdy neztratil, stát se samozřejmě jednou může.

                      A jak jsem psal, tak i přes to, že jsem několikrát kotouč rovnat na vyjížďce musel, tak bych se bez torxu obešel.

                      Situaci kdy bych na jedné vyjížďce ztratil multiklíč a následně ohnul kotouč tak, abych se neobešel bez torxu, tak to už je větší šance, že mi v lese v terénu přejede kamión :-)

                      0 0
                    • pepek  

                      Kdyby existovalo BF před 20 lety, tak by tady stejná debata byla o: Proč inbus, když tam může být šlic. (Šlic utáhneš víčkem od piva)

                      0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Vozím

                    A není problém, ale imbus je imbus

                    0 0
                • DaSnail  

                  nevýhoda torxu je teda v tom, že ked nemáš príslušný klúč, tak ho nepovolíš ani nedotáhneš.

                  s imbusom sa to nestane, ked nemáš klúč tak si proste nožíkom vystrúhaš z nejakej vetvičky šesthran a funguje to. tu blbú torxovú hvezdu by si pižlal celý den.

                  v prípade že nemáš nožík, si v prdeli s imbusom aji torxom…

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  jistota torxu je v téměř 2× větší styčné ploše oproti imbusu a v možnosti použít i „levné“ nářadí. Narozdíl od imbusu, kde je v určitých situacích (jako třeba tady, mělká, malá hlava, poměrně velký utahovací moment) potřeba opravdu kvalitní nářadí… a to že není na multiklíčích je blbost, stačí si koupit ten kde je.. navíc argument že právě na multiklíčích je „ten imbus“ je směšný, multiklíče zrovna kvalitní nářadí často nemají…

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Proto je nejlepší vozit to, co napostoval scota a k tomu 3–4 (?) různé bity. Je to skladnější než multiklíč a i se s tím v případě nouze líp pracuje.

                    0 0
                    • kyl  

                      V krabičce v batohu vozím klíč co je k brzdám Avid,s druhým slabším koncem klíče(asi T10)jde poladit přehazka X.0(když by náhodou ruplo lanko).

                      0 0
                      • se-se  

                        jo – ten vozím taky – je kvalitní maličký a je to přesně ten vhodný nástroj sebou

                        0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Mám Topeak a kvalitní nařádí to rozhodně je. Takže kdo šetří, ten má pak další starosti navíc.

                    0 0
                  • se-se  

                    S tím levným nářadím je to přesně naopak – klíč torx má výrazně menší průřez a musí být vždy kvalitnější jinak se prostě zkroutí. Navíc se většina L klíčů torx dělá s dírou kvůli kompatibilitě šroubů s čepem (ty už tedy jako bezpečnostní prvek zcela ztratily smysl).

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak to se pleteš, torx vymysleli právě pro větší odolnost oproti imbusu…

                      s tím že by se mi torx zkrouti jsem se opravdu nesetkal a to jsem jich utáhnul desetitisíce .-))), každopádně pořád lepší zkroutit klíč torx než zničit imbusovou hlavu a pak to muset odvrtat…

                      0 0
                      • Vilém  

                        Mluvil o prurezu, ne stycne plose v hlave sroubu.

                        0 0
                      • se-se  

                        větší odolnost má ten šroub a ne ten klíč – s klíčem je to naopak. Pár torx klíčů jsem zkroutil jak máslo a to i takzvaně značkový (některý zmetci daj klidně svoji značku na made in China). Imbusovou hlavu jsem nikdy nezničil tak aby nešla povolit a to utahuju i střižné nástroje s plovoucím uložením takzvaně totál na krev. Vše je o kvalitě nářadí.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          ano, a právě proto můžu použít méně kvalitní nářadí u torxu narozdíl od imbusu…

                          0 0
                          • se-se  

                            tvoje šrouby, tvůj vercajk,ale logiku to nemá – klíč torx má menší průřez než imbus, takže musí při stejném momentu mít vyšší pevnost. A přesnost tvaru nářadí , tak tam to je úplně jasný – špičky klíče torx musí být úplné, jinak se žvejkně klíč nebo šroub. Méně kvalitní nářadí u torxů nelze a nelze. Od velikosti zhruma T30 už to není kritický, ale na kole je T25 a T10.

                            0 0
                • waltari  

                  Milý Džordáno, kdyby si věděl, že místo Torxu 25 můžeš použít imbus 3 protože je téměř většina bitů kompatibilních, tak si se nemusel trápit !? Za domácí úkol máš zjistit jaký imbus použiješ třeba místo torxu 30 ?? A můžeš s tím pokračovat dál Torx 40 ?? Dokonce i směrem dolů !! Pak můžeš zkoušet šroubovák klasický, křižák – PH , PZ ?! ;-)

                  0 0
          • Smazaný účet  

            To je pravda…proto jsou tam ty torxy ze:) Ja torxy nemam rad a taj je menim za nerezove imbusy:)

            Dalsi vec je, ze je docela rozdil v kvalite sroubu dodavanych k nejakemu rpislusenstvi (treba srouby k nosici sport-arsenal byly u jednoho uplne vpohode a druhy mel nejake srackove napodobeniny sroubu, ktere se protacaly uz pri ostrejsim pohledu..)

            0 0
            • saddik  

              Taky jsem torxy nemel rad, dokud jsem si neporidil poradne torxove bity. Myslim, ze dost lidi je nema rado, protoze na ne proste nema vercajk.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Bity poradne mam-v sade s momentovym klicem;)…hlavni duvod vymeny bylo, ze mam maly multiklic bez torxu…tak „co kdyby“..na novem miltiklici uz torx mam, ale imbus je v kotouci ciste ze setrvacnosti:)

                0 0
          • waltari  

            Přesně, Torx je lepší. Ještě by se dalo uvažovat o AW , ale v tomhle případě je to myslím celkem jedno a ten Torx absolutně splní účel !! ;-)

            0 0
        • se-se  

          Se sadou imbusů z Teska strg´hnu všechno taky, ale já tedy mám naveškerých kotoučích torxy a ne imbusy. A i na ty je nezbytný kvalitní klíč nebo bit, jinak se strhne i ten torx. Šrouby jsou to údajně pevnostní a podle chování pod klíčem tomu celkem věřím. Takže bych tam rozhodně nedával „nějaký“ šrouby. Tyhle vydrží opakovaný povolování a utahování bez jakýchkoli problémů a když se třeba ztratí (za jízdy určitě ne to spíš při montáži) tak se v e-shopech prodávají originály.

          0 0
        • pee.tr  

          ;-) sadu z tesca určitě nemám, tyhle torx nástavce už něco poutahovaly. Akorát jsou nějak zajímavě označený. Myslím že číslo lomeno číslo. ;-) Tak snad to nestrhnu, přišlo mi, že se tam nějak víc melou než třeba imbus.

          0 0
          • se-se  

            Já jsem koupil celkem tři sady takových těch torxů podobně jako s´jsou imbusy – všechny jsou děsnej shit. Fakt je že toex klíče jsou na kvalitu o hodně citlivější než imbusy. Imbusem z tržnice přeci jen něco utáhneš. Torx z tržníce je vhodný jen do popelnice, z Teska je podmíněně použitelný.

            Koupil jsem tohle:

            http://www.uni-max.cz/…sada-9-ks/d/

            a tohle

            http://www.uni-max.cz/…sada-9-ks/d/

            Fakt doporučuju – ta cena je nepřekonatelná a kvalita výborná.

            0 0
            • pee.tr  

              Pěkný, já mám torxy jako nástavce do goly, tak snad i s těmi uspěju.

              0 0
              • se-se  

                Já mám vercajku mraky (živím se mimo jiné servisem strojů) ale tohle se mě zalíbilo a prostě jsem to musel mít. Používám to jen na kolo. Klasický malý L klíče to nenahradí – všude se s tím nedostaneš.

                Jo a hlavně tu torx drážku vyčistit nebo to žvejkněš i tím nejlepším klíčem

                0 0
                • kyl  

                  Já si koupil tuto malou sadu bitů,už pár šroubů ometly ale bit samotnej drží a známej mi donesl skoro kompletní sady inbus a torx od Bernera.

                  0 0
                • kyl  

                  Já si koupil tuto malou sadu bitů,už pár šroubů ometly ale bit samotnej drží a známej mi donesl skoro kompletní sady inbus a torx od Bernera.

                  0 0
            • Evilcleaner  

              nevím, ty imbusy mám a jsou měkké, ohýbají se a ožvýkávají se. žádné terno ale lepší než superB

              0 0
              • se-se  

                Tak já je mám pár dní, ale posílali je napodruhý, protože poprvé přišly rozbitý kufříky a taky torx T35 byl křivý asi tak 3°. Myslel jsem že ho jednoduše srovnám, upnul jsem ho do svěráku a ani náhodou ani při pořádným zabrání – pružil ale natrvalo se ani nehnul. Pochybnuju, že imbusy by byly jiný.

                0 0
          • scota  

            Narex bity jsou kvalitní a cena příznivá:

            http://www.narexby.cz/

            0 0
      • pee.tr  

        Tak nevím, cajk mám v pořádku a na kole jsem si zatím udělal kromě pletení kol všechno. Bohužel jsem právě 2ma torx šroubům strhnul hvězdičku. Z 12ti se relativně lehce povolily 3. Dvěma se hvězda protočila, u zbývajícících jsem po vyvinutí jisté síly raději s pokusem o povolení přestal. Sakra, co teď? Asi si budu muset koupit jiný kotouče…

        0 0
        • pee.tr  

          …ty šrouby jsou měkký jak sejra… Normálně jsem z nich vytočil špony…

          0 0
          • se-se  

            asi ti v tom duralu zarostly – měls to něčim prolejt Cocacola, WDčko nebo jinej dryják. Jsem přesvědčenej že to nářadí ktyrýms to povoloval nebylo nic mic. Kvylitním klíčem bys musel uloupnout hlavu šroubu- No odvrtej je. Akorát ty náboje bude dost pracný zachránit, ale i to půjde. Jen bych to vzal do nějaký dílny kde se to dá upnout na stůl sloupuvý vrtačky.

            0 0
            • pee.tr  

              No ještě to zkusím něčím prolít a pak zkusím u těch protočených buď imbus nebo tam vyřezat hlavu jakoby klasickýho šroubu. Jsem to ale vůl.

              Co se týče nářadí, tak leda že by to bylo už špatně vyrobený co se tvaru týče, protože je to netknutý. Kromě těch torxů se ostatní nástave používaly leta jsem pořád v pohodě. Takže úplná sračka to není.

              0 0
              • se-se  

                specielně na kotoučích jsem ukroutil dva klíče a dávám si bacha co na to použiju. Bity bejvaj zpravidla v pohodě. Jinak pokud máš Avid klíč T25/T10 tak ten je tutově dobrej.

                0 0
                • pee.tr  

                  chystám se ho objednat. Teď jsem to zku*vil tímto…

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Prostě se povede. Někdy člověk až sám nevěří vlastním očím, co se dokáže podělat:(

                    0 0
                  • se-se  

                    tak to se tedy fakt nedivím – kvalitní torx bit má konec rovný. Tento byl vyroben jedním bouchnutím lisu i s krabicí.

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Neberu ti to, ale pokud drží, nemělo by na tom přeci záležet. Důležitý je obvod a ten je nepokažený a špičky hvězdice zapadjí až do max. hloubky šroubu. Asi na to částečně má vliv i to, že to tam je natočený 7 let bez nějaký velký údržby. I když otvory v hlavě jsou čistý.

                      0 0
                      • se-se  

                        kvalitní bit má ostřejší paprsky, které zapadají až do rohů dutiny šroubu. stržení je pak těžší.

                        0 0
                        • pee.tr  

                          Hm, tak to pak možný je. Tak to jsem asi ještě kvalitní neviděl. Všechny, s nimiž jsem měl tu čest (zas tak moc jich nebylo) byly podobný jako ten z fotky. A to nejsou omletý. Ale asi to fakt nestačí.

                          0 0
                          • se-se  

                            kvalitní bit koupíš tak kolem 50 až 70 kč za kus. Když koupíš sadu za stovku, tak si můžeš být jist že to ta kvalita není.

                            0 0
                        • waltari  

                          Ty paprsky nejsou úplně ostré (u kvalitních bitů), ale v tomto případě je to jasné !! Připadá mi to jak nepovedené AWčko !! ;-)

                          0 0
                          • Ossis  

                            Hele, co je to AWčko?

                            0 0
                            • waltari  

                              AW je téměř totožný jako Torx, ale čistá hvězdice. Jsou tam rovnější plošky a na konci paprsků jsou ještě „bambulky“ . Používá to například Würth !! Ten bit ve šroubu lépe drží a líp tam sedne, i dotahování a povolování je lepší, vše děláš jednou rukou !! Ale jinak je to téměř stejný a laik to bere hvězdička jako hvězdička !! ;-)

                              0 0
                  • waltari  

                    To to …neber to ve zlém, ale tohle okamžitě zahodit !! Nebo jestli se chceš někomu pomstít, tak mu to daruj !! ;-)

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Neberu to ve zlém, rád si nechám poradit. I když je už pozdě. Dík.

                      0 0
                      • waltari  

                        Nastříkej (nalej) olej a nech to působit přes noc a vrhni se na to až ráno !! ;-)

                        0 0
                • DaSnail  

                  ten klúč od avidu som dostal k brzdám, že by sa s ním nejak dobre pracovalo, to ani ne

                  bity od narexu sú fajn

                  lacný vercajk je nahovno, keden torx25 som na šróbe ustrihol

                  0 0
          • Vilém  

            A jsi si jistej, ze ta spona byla ze sroubu? :)

            0 0
        • Smazaný účet  

          Mas vice moznosti…muzes do hlavy zkusit natlouct sroubovak, vysroubovat ho sikovkama nebo do hlavy vyriznout drazku a vysroubovat ho plochym sroubovakem. posledni moznost je ma oblibena…at zije dremlovani:)

          0 0
          • se-se  

            myslíš jako uříznout hlavičku fortunkou? To by asi šlo, jen myslím že přitom ten kotouč vorve jak samici. Já bych to odvttal a ona ta hlavička upadne.

            0 0
            • Smazaný účet  

              nope…vzit korundovy rezaci kotoucek a do vyhlozdane hlavy sroubu riznout drazku pro sroubovak.

              Kdyz nejak odvrta hlavicku sroubu, tka kotouc sice dostane pryc, ale pak se tu objevi dlasi vlakno jak dotat ten zbytek sroubu ven, protze pri pokuseh o vysroubovani sikovkama ohlozdal ten 2mm koukajici cimprlik…

              0 0
              • pee.tr  

                Jako já ta kola už použivat asi nebudu, maximálně jsem uvažoval nechat je na zimu, ale s horšíma brzdama. Za stávající situace tam ty kotoučem ožná nechám a koupím na nová kola kotoučen ové. Ale jaké k MX2, to nevíma toho se bojím. Je to i důvod, proč jsem variantu nových kotoučů původně nazmýšlel.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  je mozne, ze jednou ty kotouce bues chtit sundat..tkaze na to kypni nejaky povolovac a zitra se do toho pochlapsku zakousni;)

                  jo..a nez ty pokypane kotouce nasadis na kolo, radne je umej-odmasti (ne benzinem!)

                  0 0
                  • Ossis  

                    Napadlo mě, že by mohlo pomoct nahřátí náboje – mohl by se lehce „roztáhnout“ a šroub uvolnit (když by byl hliníkovej).

                    0 0
                    • pee.tr  

                      Nedá mi to a musím si tu veřejně nasypat popel na hlavu. Dnes jsem si totiž koupil ten správný torx TX25 ( i když ani prodavač v domácích potřebách netušil, co je to za rozměr, tak, ještě že jsem měl s sebou jeden šroubek a zkusili jsem to) přičemž jsem zjistil, že mé včerejší pokusy jsem prováděl se sice o malinko, ale přesto menším bitem, než je 25. Tolik ke své blbosti. Bohužel nebyl nikterak popsán a 25 v sadě nebyl (což jsem zjistil až dnes). Naštěstí jsem s tou 25kou bez problémů povolil i ty dva šrouby, které se mi včera protočily. :-) A fakt je, že tento TX25 je skutečně i tvarově o něčem jiném. Stál mě 27,–Kč (i když na netu je maj i za 6,–). Každopádně dík za vaše reakce.

                      0 0
              • se-se  

                Tomu šroubováku nedávám moc velkou naději. možná že pomůže ta tekutina přes noc a pak to pořádně naťukat.

                Už hledej odkaz na vytahovače zalomených šroubů.

                Mám je už leta ale ještě jsem je nikdy nepoužil tak vlastně nevím jestli to fakt funguje.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  se mi nechce verit ze bys nevedel jak funguje vytahovak na srouby:DD

                  Drazka funguje spolehlive, testovano na vicero zarostlych sroubech. Docela pomuze, kdyz se na drik sroubovaku da nasadit stranovy klic. Dosazeny tocivy moment ma takove hodnoty, ze by zlomit vaz slonovi, tkaze sroubek nema sanci:)

                  0 0
                  • se-se  

                    ale já vím jak funguje jen jsemto ještě nevyzkoušel nebo jednou jo ale to byl tak lehkej případ že by to asi šlo i špičatejma kleštěma tak to nepočítám. V ideálních podmínkácha se strojní vrtačkou, kterou udržíš ten vrták uprostřed tak to věřím, ale na koleně když bude ten zalomenej šroub mít nějak blbě plochu, tak se vrtákem asi trefí závit a tím je vymalováno.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      pravda, u M5sroubku neni moc mista pro chybu. Ale i „blbym“ dremlem a 2.5mm vrtackem se ten sroub da navrtat..staci zbrousit celo, udelat dulek a uz to svisti…jenom to zabere nejaky cas no…ale jsou vytahovaky na prumer 2.5mm?

                      0 0
                      • se-se  

                        hele odvzdušňovals někdy Avidy? Páka se odvzdušňuje zatažením za stříkačku – tedy podtlakem při zmačklý páce. Oni píšou že se nemá zatáhnout moc, aby to nesálo za těsněním pístku ale mám pocit že to slyšitelně sálo už při poměrně malém podtlaku. Teď jsem zadní odvzdušňoval od včera už potřetí. Dával jsem nový hadice ale nic nikde neteče, jen se objevila vůle na páce která po odvzdušňení zmizí. Brzdy jsou skoro nový asi po 1000 km. Uvidím ráno. Jsem z toho trochu nervní

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ktere avidy? Mam zkusenosti jenom s Juicy 3,4,7 a Elixir R,CR:)

                          Avi jsou na odzdusneni zlo, ale udelat se to da. prvne si zkontroluj zda ti nekde neprisava odvzdusnovaci sada vzduch. S trim tesnenim bych tomu i veril, protze to sam ese mi delo naposledy na elixirech..rposte na kazde zatazeni dalsi milion bublinek. Nakonec jsme to vyresil tak, ze jsem pomalu stridal lehty podtlak a pak zpetne naprnoval bzdu kapalinou pricemz jsme mel apku orientovanou tak, aby vzduch mohl nahoru. Prubezne jsme kontroloval chod paky, zda je tvrdy nebo jeste houbovity*…pak jsem strikacku oddelal, pri otevrene expanzce lehce pomackal paku jestli neni pritomen vzduch (byl…) dolil kapalinu az po vrch zavitu, zasrouboval, otrel.

                          U Juicy jsme to delaval podobne…pro odzdusneni trmenu je lepsi trmen oddelat a chvili s nim provadet podobne pohyby, jako kdyz saman privolava dest,,,

                          *v tehle fazi je HODNE dulezite nezapomenout odpojit strikacku ze trmenu, jinak hrozi prekvapko:))

                          0 0
                          • se-se  

                            Jsou to Code ale je to podobný. Dík za postřehy. Já tam mám navís mezi pákou a hadičkou ještě otočný regulátor mezery destiček. To je taky peklo. Oni píšou že do polohy kontakt ale musí se to udělat v obou krajních polohách. Nakonec asi pomohlo jak píšeš jakýsi lehký pumpování. No páky jsou tvrdý tak uvidímráno. Asi třikrát jsem hledal po podlaze ten šroubek a nakonec jsem si šláp na jednu stříkačku. Není v háji úplně ale doufám že v nějaký lékárně ji koupím.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              tocitko nenastavuje vzdalenost desticek, ale reguluje delku mrtveho chodu paky..projev je asi stejny u obeho, ale to druhe je u hyder s otevrenym systemem nerealizovatlne…a­si…:)

                              ja s brzdou dycky cvicim, honim kapalinu 4× dokola nez jsme spokojeny..ale co jsme pred rokem odvzdusnoval, tak 100% spokojenost…ani servis si s tim 2× neporadil tak hezky jako ja..:)(se musim pochvalit, ne:))

                              strikacku koupis za par kacek…obycejnou­..pokud chces s gumovym pistem, bude to trochu o nahode…

                              0 0
    • Smazaný účet  

      Nerez šrouby A2 70 se sníženýma válcovýma hlavama na imbus 4mm a bez závitovýho tmelu. Nikdy žádnej problém. Tak to je u mě.

      0 0
    • z0diaC  

      já sehnal nové nerez šrouby s torx hlavou – štve mě,když ty origo nechutně zreznou uvniotř hlavy – většinou jsou obyč ocel …

      já používám M5×12 / X25 A2 ISO14583 od Bossardu obj. číslo BN5687 … 100ks stálo asi 120,– … někteří dobrodruzi v kameňáku u nás schtějí za 6ks ocelových šroubů 60,– :-)

      mj. tyhle šrouby (nejnižší hlava,co jsem našel) se vejdou i na Fatty Ultra a tam toho místa není moc.

      0 0
      • se-se  

        ty originální se daj koupit v cyklo e-shopech i barevný. Já se obával jestli nejsou hliníkový ale nejsou je to ocel a vypadá to dobře.

        0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Rozhodně kup nové šrouby!!!!!

      Já jsem použil staré(špinavějěí) a zadělal jsem si na starost. Kup nerez M5×16 (se závitem si nejsem jistý) a dej je tams locktitem a máš po starostech do konče životnosti kotouče. Nic se nepovolí a hlavně vše bude držet jako bejk.

      Edit:

      Ještě dodám, že při ceně 12ks nerez imbus, půlkulová hlava M5×16/18 + nerez podložky jsem se dostal cenou cca. 20 Kč. Prostě není co řešit.

      0 0
      • mxv  

        Na FRM mu staci M5×8 nebo 10, ale ty uz trochu trci..

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Na zadní nábu(kolo) může použít i víc trčící hlavu, tam je místa opravdu habaděj, dopředu je potřeba dát půlkulatou hlavou, aby mu to neodíral vidlu.

          0 0
      • Smazaný účet  

        16mm delka?…no to mne po*er na holy zada…staci 8–10mm at necouha sroub na druhy strane rpiruby(pokud je priruba pritomna…pri pouziti delsich obys (rezivejicich) sroubu je precuh potencialnim problemem do budoucna)…

        Podlozky nedavam..M5 to je.

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Kupoval jsem podložky kdyby náhodou se kotouč povoloval, tak jí podložím věnečkem.

          Jinak 16mm se tam vejde zcela bez problému.

          Kotouč je 3mm,

          Závit v nábě je cca 16mm i víc,

          takže pokud tam pak dáš M5×16 tak není problém.

          Paní v jedné speciálce řekla, že se nerez dělé opravdu v hůř odstupňovaných rozměrech oproti klasice. Takže např. nejkratší by byla 10..

          0 0
          • jIrI___  

            Paní ve speciálce kecala http://www.akros.cz/…380/a2/prod/

            0 0
          • se-se  

            Spojovací materiál nerez se dělá v naprosto totožné škále rozměrů jako černá ocel, to jen menší obchodníci mají v nerezu omezený sortiment. Akros, Fabory nebo Reca mají vše.

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Koukám. No tak v tom případě si může vybrat takovou délku, které mu bude vyhovovat nejvíc. Já osobně bych tam dal takový rozměr, který mu pokryje co nejvíc závitu v nábě.

              0 0
              • se-se  

                mám kotouče průměr 220 a šrouby M5×12 – vůbec není potřeba hledat nějakou náhradu

                0 0
                • Smazaný účet  

                  mam 5×12mm nerez s valcovou hlavou..nekoho by to odrazovao, mi se to i libi:)

                  0 0
                  • se-se  

                    mám zlacený torxy M5×12 12 kusů za 450,–- někoho by to taky snad mohlo odradit ale mi se to taky líbí

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      zlaceny..hehe:D

                      No…low-cost nahrazka jsou nitridovany..po projizdce v prachu to bude vypadat stejne:)))

                      0 0
                      • se-se  

                        nojo rejpálku jsou fakt pokovený asi mosazí ale barva je fakt dobrá. Já si objednal nejdřív sadu v Axitu za 125,–- ale pak mě přišlo, že by to mohl být i dural a tak jsem objednal jinde za 450,–- sadu u který bylo napsaný že je to ocel. No ty z Axitu byly ocelový taky. Ale ty drahý měly náááádhernou krabičku.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          450Kc za 12 sroubku…bych si musel nafackat:D

                          (ale obcas se takovy vyhodny obchod povede:))

                          0 0
                          • BigKarel2  

                            Asi tak.. :D

                            0 0
                          • jIrI___  

                            A překvapuje mě, že zrovna se-se jakožto konstruktér, udělal takový výhodný kup.

                            0 0
                            • pepek  

                              Jj, vidli od milana nevěřil, ale šrouby o kterých si myslí, že jsou z hliníku (!) klidně za 450,–

                              0 0
    • nitraq  

      Dotaz – kde sehnat v Praze šrouby na uchycení IS třmenu? Měly by bejt M6×18, ale ve všech železářstvích mi nabízeli jen 16 nebo 20. A setinový podložky taky asi v kameňácích nevedou.

      0 0
    • petrun  

      Přiživím se na tomto vláknu. Zkoušel někdo jezdit 160mm kotouč s pouze pěti šrouby?

      Včera jsem měnil totálně probrzděný kotouč na předním kole které používám v zimě. Zřejmně díky soli jeden šroub zarostl do náby tak, že jsem torx strhl (byl to měký Shimano šroub z mělkým torxem). Následné odvrtání skončilo katastrofou, tenký vrtáček a obrovitá ruční vrtačka Manesman s obrovským kroutícím momentem způsobila, že jsem zlomil vrták v tom šroubu.

      Uvažuju o tom, že zkusím kotouč chytit jen pěti šrouby, ty krajní bych použil titanové a prolil je Loclitem. Je nějaká šance, že to bude držet?

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud tam nebudeš mít kotouče od Ashimy nebo nějaké jiné gramařské, nebál bych se toho.

        0 0
        • petrun  

          Hodím tam základní smrt od Shimana :-)

          0 0
          • kubad  

            a titan tam chces cpat proc?

            0 0
            • petrun  

              Bojím se, že ty normální šrouby prasknou …

              0 0
              • kubad  

                a titan je jako pevnejsi? pri cca polovicni vaze :-)

                0 0
                • petrun  

                  Není? Pokud ne tak bych použil tvrdou ocel se širší hlavou nebo pod ně dám ještě podložky.

                  0 0
                  • kubad  

                    myslim ze neni, pouzij kvalitni ocelace

                    0 0
                  • pepek  

                    Dej tam ten titan, vždyť je to sovětský materiál a v kosmu ho taky používají, takže je rozhodně lepší. Na tvém kole by jiné šrouby ani neměly být.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.