změna řídítek na cyklokrosovém kole

27 nepřečtených
  • saganak

    Ahoj,

    vlastním cyklokrosové kolo s normálními, rovnými riditky. Premyslim, ze bych je vyměnil za silniční riditka (drop bars). Byl by problém takovou změnu uskutečnit? Potřeboval bych kromě riditek koupit ještě nějaké jiné komponenty?

    Předem díky

    0 0
    • Doyle  

      Brzdové a řadící páky.

      0 0
      • saganak  

        Díky! A dá se to přeměnit doma, nebo se s tím musí k profesionálům?

        0 0
        • Doyle  

          Dej sem fotku, co tam máš vlastně za páky a jaké máš řazení. Pak se dá poradit víc.

          0 0
        • gersa  

          No bez urážky, jestli se ptáš, tak k profesionálům

          0 0
          • saganak  

            Já se neurazím, vzdyt proto se ptam

            0 0
            • Espen  

              Jestli nejsi úplný gramlák a dokážeš rukama něco vyrobit, tak to podle návodu na YouTube zvládneš. Koupíš na bazaru řídítka, páky jaký bys chtěl, lanka, bowdeny a v podstatě na tom nic není. Za dopoledne hotovo.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ona je otázka, co má ve skutečnosti za rám a jestli je osazen road friendly…

                0 0
              • Singlespeed  

                Za dopoledene tak akorát zjistí, že nemá čím zakrátit bovdeny, přesmyk nelze seřídit, neboť je beztak bajkový a beztak nebudou stavitelné dorazy bovdenů na rámu, pak zjistí, že ani brzdy nefungují, beztak tam má klasická véčka. :-).

                0 0
                • Espen  

                  Píše cyklokrosové kolo, takže z toho vycházím :-). Nakoupí samozřejmě nejdřív vše co bude potřeba (dualy, hazka, přesmyk, kazeta, kliky) atd. Když začne teď, tak přes zimu vše může dát do kupy za slušný peníze. Ale to je jedno.

                  Jen prostě, když člověk není úplně marnej matlák, v podstatě na tom nic není.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Ne, nic na tom není. Hraní na chvíli … když mám krabici s hrstmi koncovek na bovdeny, bovdeny v metráži, správné kleště na ně a dělal jsem to celé dvacetkrát. Když náhodou něco chybí, sáhnu do krabičky s červy a vytáhnu to. :-D

                    (Vždycky si vzpomenu na zdejší elaboráty ohledně výměny omotávky …) Krom toho alespoň matně tuším, jak mají být nasazeny páky na řídítkách, jaká řídítka potřebuji a jak na kole budu chtít sedět (nebo tam posadit někoho jiného). Což si všechno bude muset prozkoumat. No nic, nakoupím zásoby křupek a vína, zima bude dlouhá …

                    0 0
                    • Pán z Dubu  

                      Dropbar ends začnou být populární

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Až někdo vymyslí systém na rychlou montáž a demontáž společně s úpravou šířky.

                        0 0
                    • Espen  

                      Mám obyč elektrikářký štípačky a cvakají bowdeny líp jak když mi to cvakne v servisu.

                      Vždyť to vše pak zjistí, jak mu páky vyhovují atd.

                      A ty drobný věci já moc neřeším, na cyklo obchod koukám z okna, takže si skočím pro to, co mi chybí :-)

                      0 0
                      • TK75  

                        Jestli k nim běháš při práci na kole i pro radu tak to ale potom neplatí.To by uměl každej:-D

                        0 0
                        • Espen  

                          Jasně že neběhám pro rady :-D. Spíš poradím já. Třeba upnout střed do svěráku a točit rámem, když už nevěděl, jak ten střed povolit. Ale sem tam třeba něco nemám, klíč nebo tak. Tak se to hodí mít takhle pod nosem. A nečekaně to tam mají dost levný. Naposledy 2 lanka řadící (nerez), 2 brzdové (silniční), pár ťuflíků na lanka a 160,– Kč. Bowdeny taky za pár korun. A pro sedla tam chodím. Loni nové Henge comp za 1000,–. Mají v šuplíku sundaný z kol :-).

                          0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        Nóóó, když v elektrovelko­obchodě jdu kolem vitríny se štípačkami, tak se cenami pokaždé bavím. A to kolega ve výbavě takové kleště, coby elektrikář, samozřejmě má. Je pravda, že zase s nimi uštípne neuvěřitelné věci. Nicméně kleště na bovden z cykloobchodu jsou levnější, možná i než ty Tvé elektrikářské… a hlavně výsledek je jistý.

                        0 0
                  • TK75  

                    No už jen že píše cyklokrosové kolo a on je to ve skutečnosti treking.

                    A ano první věc je, když člověk zjistí, že ani nemá čím zakrátit bowdeny a už to jede.

                    Tyhle změny na prasopsa jsou pro někoho, kdo se rád hrabe v kolech.Nakonec se z toho stane ale co? Rychlejší na silnici to nebude a úzký berany v lese budou pro něj horší.Takže zisk nula.Leda ta práce na tom, to bude zábava

                    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Vlastníš krosové alias trekingové kolo, že? A chceš si z něho udělat módní grevlbajk, že? Nic proti. Pokud máš teď na řídítkách rohy a žíváš je, tak asi ani nebudeš moc bojovat s délkou rámu. Protože, aby berany dávaly smysl, tak to znamená, že se chceš držet za páky (ty budou nové) nebo v obloucích – obojí je dál od sedla, než bývají rovná řídítka. A k tomu musí být správně dlouhý rám, který s tím počítá. Naštěstí bývají trekingové rámy většinou celkem krátké, pokud si někdo nevybere rám o dvě čísla větší jen kvůli tomu, aby dostal řídítka dost vysoko „na paní radovou“.

      Teď tam máš nějaké trekingové osazení typu Shimano Tourneo/Acera/A­livio/Deore? Vzadu 7–8–9 převodů, na klikách tři převodníky? Jaké brzdy? V-brzdy nebo hydrauliky nebo mechanické kotoučové?

      Konstrukce a specifikace silničních komponent jsou dost jiné, kompatibilita omezená. Na silniční berany patří silniční duály – brzdové páky s integrovanými řadícími páčkami.

      Budeš tedy nejspíš zkoušet řešit následující:

      1a) brzdy mechanické – silniční čelisti mají jiné převodové poměry, počítá se ještě tak s cyklokrosovými (opravdu cyklokrosovými) brzdami cantilever nebo mini-V, popřípadě silniční mechanické kotoučovky – ty všechny mají tah odpovídající kroku silničních mechanických pák

      1b) brzdy hydraulické – kapitola sama pro sebe

      2) přehazovačka – pokud bys měl vzadu Shimano 9sp a k tomu koupil silniční páky Shimano starších sad 10sp – např. 5600, 5700, 6600, 6700 (ale nikoliv Tiagra 4700), tak to bude spolu pěkně chodit a řadit, je tam stejný tah lanka

      3) přesmykač – problém většinou velmi těžko řešitelný. Trekingové převodníky jsou dál od rámu (jiná řetězová linka), protože trekingová kola mají zpravidla 135 mm zadní osu jako MTB a kvůli tomu širší zadní stavbu. Silniční přesmykače tak daleko nedosáhnou, navíc nabídka a dostupnost komponent pro silnici 3×10 je značně omezená.

      Suma sumárum, jen samotné silniční páky nejspíš zdvojnásobí hodnotu Tebou vylepšovaného vehiklu, ale to ani náhodou neznamená, že Ti bude všechno fungovat. Vykašli se na to, zvlášť, pokud nemáš doma nasyslené bedny s komponenty z deseti různých upgradů a přestaveb a nemáš dostatečnou výbavu v nářadí, o zkušenostech nemluvě. Kdybys zkušenosti měl, tak nad něčím takovým ani neuvažuješ.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tady bude zajímavé pozorovat, kam to nabobtná bez toho, aniž majitel kdy napíše, co vlastně má :)

      0 0
      • TK75  

        Ále ty se taky furt šťouráš v maličkostech­.Majitel není důležitej :-D:-D

        0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Jsi si jist tím, co píšeš – skutečně máš cyklokrosové kolo? „Cyklokrosové kolo s normálními, rovnými řídítky“ je trošku protimluv. Normální řídítka na cyklokrosovém kole nejsou rovná, normální řídítka na cyklokrosovém kole jsou „berany“. Postni sem, prosím tě, fotku toho tvýho kola, ať víme, o čem je řeč, jinak je každá rada jen věštěním z křišťálové koule…

      0 0
      • Singlespeed  

        Jaká křišťálová koule? Je jasné, že má nějakého obyč. trekinga… ;-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Jasně, zdejší kancelář pro uvádění románových omylů (a někdy i Romanových) funguje bezchybně. :-D

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.