• (s)78

    Mám cyklokrosové kolo s klikami Shimano 105 – 5700 46/36, chtěl bych ale těžší převod, takže zvažuju výměnu převodníku 46 za nový 53 zubů, menší 36 bych ponechal. Tím pádem bude muset být delší řetěz. Bude muset být ještě jiná úprava, nevyvolá tato změna převodníku nějaký problém? Bude přesmykač správně fungovat? Nemáte s tím někdo zkušenost?

    • jecnak  

      U klik a smyku 5800 je bezna varianta 52/36. 53/36 je obcas k videni jako uprava u Ultegry nebo Dury posledni generace. Myslim, ze i u Shimana 5700 to bude chodit bez potizi. Na CX kolo (byt se silnicnimi plasti) bych ti ale doporucil spis 50z prevodnik kvuli mensimu skoku mezi prevodniky.

      • satch  

        Když už jsi tu, podobny dotaz. Jakej muzu dat na CX nejmenší misto malyho 36z. 34 jako na silnici nebo se tam vejde něco menšího?

        Pak SS raminko prehazovacky 6800/5800 zvládá max 28 zubů na kazetě na vic pak musim dat GS?

        Lze na CX dat bikovy kola (predpoklad pevnych os) nebo to nemá z hlediska funkčnosti/odol­nosti/váhy smysl? Díky

        • ˘Ö˘ Krab  

          Nejsem sice Ječňák, ale na normální Sh kliky BCD 110mm vejde místo 36z běžně dostupný převodník 34z, menší už jen custom 33z (Gebhardt), ještě menší už ne.

          • satch  

            Jo, u shimano klik. Myslel jsem, že to tak nějak bude. A kolik pobere to krátký ramínko nevíš? Díky

            • plzakj  

              32z v pohode. Mam na kratky tiagre 34z a to uz je hrana. Velka-Velka uz je narovnany.

              • satch  

                A máš to velka/velka jako 50/34 nebo na cx 46/34? Myslel jsem, že silniční 11sp ani není. Ty tam mas bikovou 10sp kazetu?

                • plzakj  

                  Mam 50/34 a 10s tiagru. Ale pocet rychlosti by nemel hrat roli. Se 46z budes mit vetsi rezervu.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Ještě záleží na konkrétním rámu, resp. tvaru patky a přesné pozici uchycení přehazovačky v ní. Co chodí na jednom rámu hraničně, na druhém už nemusí.

                  • satch  

                    Jasne, ale jestli tiagra zvládne 50/34 tak by snad ultegra mohla pobrat 46/32. Samozrejme máš pravdu, díky za postřehy.

    • Prazak0  

      Mám kliky nyní v sestavě 50–36 a myslím, že 46–36 by bylo lepší. Myslím, že převod 46/11 je velmi rychlý, v podstatě použitelný pro jízdu z kopce, po rovině asi ne.

      Jinak ano, asi delší řetěz. Možná bych dal jen 52z, což proti 46z znamená jako vzadu malé pastorky mít o dva zuby menší. Tj. 52/18 vyjde jako 46/16 ap.

      • (s)78  

        Díky všem za názory. Při převodu 46/11 po rovině na silnici mám tendenci řadit těžší převod. Rozteč uchycení je opravdu 110 mm. Gebhardt je řešení, mají opravdu široký sortiment.

        • Hartmut  

          Muzu se zeptat jake frekvence a rychlosti jezdis?

          • (s)78  

            Vyhovuje mi 65–70 ot./minutu, tj. při převodu 46/11 rychlost kolem 35 km/hod. Při tom mám pocit, že by to ještě jelo, ale není kam řadit.

            • Hartmut  

              Ja bych zkusil zvysit frekvenci. Kdyz pojedes 110ot./min, tak Ti to stacit bude. Ale tak…to je jen takovy napad. Kdybych ja jezdil rovinky 65ot/min, tak by mi upadla kolena.

            • mr.ricardo  

              Nauc se slapat normalni kadenci a usetris za vetsi prevodnik.

              • (s)78  

                Taky názor, o kadencích už toho bylo napsáno hodně, ale mě prostě vyhovuje nižší kadence. Někdo nedá po rovině 65, já zas dlohodobě nedám 110.

                • Carpathia  

                  To chce min rovin a vic kopcu. Nebudou chybet zuby na prevodniku a dostavi se i kadence ;-)

                • mr.ricardo  

                  Proc 110? Staci se naucit tocit 80–85.

                • Prazak0  

                  Tady vůbec není řeč o kadenci 110. Já rychlost 35km/h zvládám s převodem 50/17 což je totéž jako 47/16, abych se přiblížil k Tvému převodníku. Když točím pomaleji, tak 50/17 odpovídá rychlosti 32km/h. Tuto rychlost ale jedu raději s 50/18. Tady se bavíme o kadenci kolem 85 nebo mírně vyšší, ale menší než 90. Pokud někdo má jezdit rychlostí 35km/h, což po rovině je docela slušná rychlost, tak by se měl naučit šlapat. Z kopce při nižším odporu a kratší dobu a nebo po silném větru, tak mi nedělá problém točit rychleji. Rychlejší šlapání je věc návyku. Sám od sebe nikdo skutečně nešlape rychleji než nějakých 70/min. Velmi těžký převod znamená přetěžování svalů a kolen.

                  Jezdit s kadencí 65 jistě jde, ale to je dobré tak pro rychlosti do 20km/h, odpovídá to spíš užitkovému ježdění na kole, po vesnici dojet pomalu na nákup. Tam to svaly ani kolena nepřetěžuje.

    • Cavendish  

      No já nevím,ale nemají převodníky 46–50 rozteč uchycení 110 a 52–53 130mm? Já bych každopádně dal Max. 50z ten ti na silnici stačí a do terénu bude pořád lehký.

      • Singlespeed  

        Mají. 53z bude tedy třeba koupiit neoriginální, třeba Gebhardt apod.

        • kubad  

          Běžně se dělají i 53z c Compact roztečí 110mm

          Problém bude nesmyslný skok 53–34 smyk to bude blbé dávat

          • Singlespeed  

            Originál Shimano 105 5700 5×110 53z jsem nikde neviděl.

          • Singlespeed  

            Hovoříme o 53/36, což proti dnešním sériovým 52/36 není zas takový rozdíl, takže s přesmykačem by zase takový problém být nemusel.

            • kubad  

              Pokud má 36 tak to pude

            • jecnak  

              Presne tak. Jen skoda, ze nema 5800 kliky. Dik tlustsim prevodnikum s kompozitovym nabehem radi mnohem lip. Vozim 52/36 na 6800 na CX a radi stejne jako Dura 9000 53/39. Na zimu a zavody davam 46z od Gebharda.

    • Breakpain  

      A pobere to zadni stavba? Abys nemel prevodnik zasekly do zadni stavby ;)

      • (s)78  

        Dobrá připomínka, kontroloval jsem to a místa je tam dost.

    • zdenek007  

      Nechci zakládat další vlákno, ale co kdybych to potřeboval obráceně? Mám http://kolo.cz/…-4-disc-2011 a potřeboval bych lehčí převody. Bude stačit, když se vymění kazeta, případně jakou, abych dostal co nejlehčí převody a zvládla to přehazovačka?

      Děkuji

      • ˘Ö˘ Krab  

        Doporučuji rovnou vyměnit i přehazovačku, dát tam MTB Shimano 9sp a pak si můžeš měnit MTB kazety dle libosti. Možná (záleží na rámu) by pobrala ta stávající 105/5700 i 32z, ale jisté to není.

        • Prazak0  

          Silniční s dlouhým ramínkem pobere i pastorek 36z. Myslím, že docela velké pastorky poberou i přehazovačky s krátkým ramínkem. Jinak pochopitelně, pokud by člověk kupoval, tak já bych preferoval MTB, pokud by šlo o devítkové a nižší řazení, kde to jde kombinovat.

        • Hartmut  

          Ja mam 10s Tiagru s kratky raminkem a kazetu 11–34 :-)

          • Prazak0  

            Myslím, že přehazovačka s krátkým pobere 34z bez problémů, ale potíž může být co se týče napínání řetězu. Větší ramínko znamená větší možnost změn, tj. klidně větší skok mezi převodníky. Krátké ramínko snad pobere i rozsah 11–36z, možná s linkem, ale rozsahem to zvládne. Asi by nezvládalo skok typu 53–34 na převodníku.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse