• =KaZi#85=

    Ahoj bikeri, mam takovy dotaz. Chci prohodit nasledujici konfiguraci z 2×11 na 1×11 Aktualne mam osazeno:

    Kliky SHIMANO XT FC-M8000 BOOST HOLLOWTECH II 36/26T (technicka specifikace)

    Měnič SHIMANO XTR RD-M9000 GS SHADOW PLUS (technicka specifikace)

    Převodník SHIMANO XT FC-M8000 BOOST HOLLOWTECH II 36/26T (technicka specifikace)

    Kazeta SHIMANO CS-M7000–11 11–40T (technicka specifikace)

    → no a to bych chtel prehodit na 1×11. Pokud jsem spravne koukal do dokumentace, tak bych mel byt schopen to predelat na 34×46, coz by i maximalne odpovidalo memu pozadavku na rozsah prevodu.

    Vymenil bych to za toto:

    Kazeta: SHIMANO CS-M7000–11 – kazeta 11 rychlostí – 11–46 zubů

    Kliky nechat, jen zmenit tacna: SHIMANO převodník XT – SM-CRM81 pro M8000 – 34 zubů – 1×11

    Je to realny? Pripadne me prosim zastavte :-) Diky vsem za nazot.

    • blue.sun  

      Jo, něco podobného jsem udělal taky a je to v pohodě. Akorát já dal oválný převodník Absoluteblack 36 zubů.

      • =KaZi#85=  

        Absoluteblack 36??? Nemam vubec zkusenosi s ovalama. Jake jsou v nich vyhody/nevyhody?

        Do toho bych klidne sel… Takze si to zmenil na Oval 36 + 11–46 kazeta?

        • KAITEN  

          osobne bych spis zvolil kazetu 10–42 a 34T

          • Filippo  

            jo ideál, ale xD ořech (pokud lze použít) to celé dost prodraží

            • KAITEN  

              prodrazi, ale ma to smysluplne odstupnovani, mam taky oval, 32T na 10–42 nejezdim uplny steny takze mi nejvetsi zatim postacuje, dcera ma 34 oval na kazete 11–46 ale ta jezdi napohodu :-)

        • blue.sun  

          Jo, presne takhle to mam. Vyhody a nevyhody teoreticky popsat neumim, ale byl to jediny prevodnik s 36 zuby, co sel sehnat. Ale do kopcu se mi s nim jede lip, jedu o jeden pastorek tezsi, nez s kulatym, takze se chova jako 34 zubu. Tim padem mam rezervu vzadu i na dost tezke vyjezdy.

    • petyn  

      Jo je to v pohode. Taky jsem to tak vozil, ale myslim ze jsem daval 1 mm podlozky pod prevodnik kvuli retezove lince aby nepadal retez pri slapani vzad z 46 pastorku.

      • blue.sun  

        Mne nepada ani bez podlozek, ale mam pocit, ze AB to resi samotnou konstrukci.

        • Filippo  

          U M8000 to řeší to tak, že jen respektuje kliky viz https://absoluteblack.cc/…ainring.html → These chainrings fit Boost and non-boost bikes as correct offset is realized by the crank spider itself, not chainring

          • blue.sun  

            To ale píšeš o rozdílu mezi boost a klasikou. My řešíme doladění o 1 mm při prechodu z 2×11, kde by to vycházelo špatně.

            • Filippo  

              jo pravda, koukal jsem, že má boost kliky a to mě asi zmátlo.

              Nicméně k věci: „All 4 sizes have built-in standoffs to provide the ideal 1X chainline. Use the stock 1X Shimano M8 chainring bolts that come with crank“

    • Filippo  

      Zkus koupit převodník na bazaru, pak pokud by neseděl počet zubů, tak poslat dál a vzít jiný – ne vždy odhadneš kolik zubů ti bude vyhovovat.

      Jinak offset si upravuje převodník sám, není tak třeba podložek – převodník pro 1×11 je odsazený na správnou řetězovou linku. U 11–42 ani 11–46 by řetěz při šlapání dozadu neměl padat (ale používám Sram řetězy, ty mám pocit víc drží na pastorcích).

    • Kaire  

      Přítelkyně kolo přošlo tím stejným, akorát dostala moje staré kolo s XD ořechem, takže kazeta 10–42. Ten převodník podložku nepotřebuje, jak píše Filippo.

      Převodník bych promyslel, přítelkyně brala 32 a následně měnila za 34. Na 34–11 to není ale moc do rychla, 36–46 zase dá zabrat… člověk musí vědět co chce, nebo podle jízdy / trasy měnit.

      • RomanH  

        Jsem asi sracka, ale na 29'' s kazetou 10–42 vozim AB oval 30z. Nejlehci prevod 34 – 42 si u MTB moc nedokazi predstavit, pokud nema clovek fest natrenovano, nebo nejzdi v nizine po asfaltu.

        • Singlespeed  

          Nejsi sračka, jen neumíš točit nízké kadence. Já si ještě dobře pamatuju nejlehčí převod 28×28 z bikového pravěku, to byla ještě trochu jiná písička. Kdo neuměl šlapat pomalu a silově, případně si ve stojkách přišlápnout ze sedla, moc toho v terénu nevyjel.

          • Zdendyš  

            28×28 je pravda a proto se duchodce zahy zmenil na 20–22–24z a kazety 28–30–32z.

          • RomanH  

            Tak na silnici, kdyz dojdou prevody, se da postavit a slapat, ale v sypkem prudkem terenu na biku, kde musim zatezovat prakticky cele kolo, na to fakt nemam.

            Uz takto to v porovnani s 26´´ koly a 22×32 vychazi o prevod mene. Proto se divim, ze slecna dava 36 prevodnik.

          • ememem1  

            ja si pamatam este maximum 24/28…ale objektivne kopa veci cosa dnes jazdi sa tlacila resp. nejazdila vobec.

            zas niektore stojky vtedy isli a dnes ne.....minus 25 rokov a minus 20 kg.

        • obda  

          To je furt o 1,5 převodu těžší než moje 22/34 na 26" :-O

        • maajkee  

          Já vozím na 29ce tak 30z a kazetu 11–46 :)

          Přes pár lety jsem taky vozil 34z a kazetu 11–42, ale dneska už nemám morál to tak rvat :)

          • RomanH  

            34z x 42 jeste pochopim, ale radit tu hobikovi 36z x 42 s tim, ze to jezdi holka, mi prijde mimo.

    • Hroch Peťas  

      Ahoj, dotaz.

      Fungovalo by to i s 32z převodník a kazeta 11–50 MX80 ?

      https://www.kupkolo.cz/…rna_z102254/?…

      • novas752  

        Ani s 11–46 to nefunguje nijak oslnivě, s 11–50 je to takový fakt nedobrý. Kladka mhsí být hodně nízko na velkym pastorku ⇒ na malých pastorcích je daleko ⇒ je to dost náchylné na rovnou patku a čisto. S kazetou 11–42 to fachá o dost líp.

      • Filippo  

        On někdo užije převod 32/50? To je lepší jít pěšky ne?

        • Lachtis  

          Asi nejezdíš dlouhé trasy v terénu a s velkým převýšením?! To bys pak za 32/50 děkoval bohu.

          Mne někdy dost natrápí 32/46. Samozřejmě chodit může být výhodnější, ale jsou bikeři, kteří radši jezdí, než tlačí, kupodivu :-D

        • novas752  

          Neni, s timhle převodem pojedeš cca 5–6km/h, do kopce tlačíš tak 3km/h a osobně mi to přijde více vysilující než sedět a pomalu jet, sám mám na kole ještě trochu lehčí převod (2×11 24/36 a 10–42) a na prudký stojky bez nějaké větší techniky ho využívám velmi často. Zvlášť když máš v nohách třeba 50km na trailbiku s 1300m převýšenim a ještě něco chceš vyjet a zrovna je to hrozně do kopce.

          • Filippo  

            Jo to já spíš když už to nejde ten nejhorší kus tlačím, ale je pravda, že jezdím kratší trasy s vyšším převýšením

            Vycházel jsem z toho, že převod 24/36 co sem měl dřív mi přišel už hodně lehký a 30/46 nebo 32/50 jsou ještě lehčí.

          • Zdendyš  

            Naprostej souhlas !

          • MlokCZ  

            Klidně i rychleji. 6km/h už to je pro 32/50 u 29" pod 70ot./min (a 5km/h už lámeš i na těch 32/50 pod 60ot./min). Sám jezdím ten stejný nejlehčí jako ty (24/42) právě na těch 5–6km/h. S 32/50 bych už jezdil někde mezi 6–7km/h.

          • ememem1  

            presne tak, ked bolo este klasicke 3*9 s minimom 22/32 tak som si na alpenX prehadzoval vpredu najmensi na 20, vyrabalo to tusimze stambeco alebo tak nejak.

            • onuce  

              Měl jsem spoustu let na 26" to samé, tedy 3×9 a nejlehčí převod 22/32 a ani jej nevyužíval, vlastně jsem nikdy nevyužíval převodník 22z. Co mě začala bolet kolena, je najednou i ten nejlehčí převod těžký, ale jsem naprosto spokojen se stávajícím 22/42 u 29". Díky tomu vím, že nikdy nebudu potřebovat elektrokolo, a již nepotřebuji ani lock vidlice. Prostě vysoká kadence s lehkostí, žádné pohupování.

        • xtonda  

          Klidně i 22/42 (což je jako 26/50)

        • Hroch Peťas  

          Né každý je 65kg maratonec u Labe :-)

          Po 70km na Šumavě zakončený na Javoru, jsem byl za 24/42 velice vděčen.

        • obda  

          32/50 na 29" je těžší než 22/34 na 26", který se běžně jezdí/jezdil.

    • Lachtis  

      Přesně tohle jsem udělal taky, a jak píšou ostatní, žádné podložky pod 1převodník dávat nemusíš, na 46z při šlapání dozadu řetěz nepadá. Zda oval či kulatý je na každém, stejně tak počet zubů, který hodně ovlivní terén, převýšení a délky tras. Já bych se 34z dost trpěl a s 32z se dá ušlapat i 45 km/h, 40 km/h v pohodě a to mi na terén bohatě stačí – nejsem silničář a ani nechci jezdit silnice :-)

      • Filippo  

        Oval je lepší – převodník nemá fixní počet zubů v celé otáčce kliky = šetří se kolena a dá se vyjet v terénu víc.

        Nicméně každému to nevyhovuje, třeba v táhlých rovinatých úsecích je spíš na škodu.

        • Mildee  

          Taky mám ovál, na rovinaté cyklostezce rozdíl neregistruju, ale do kopce cítím, že se mi líp šlape. Ovál byl jeden z důvodů proč jsem šel do jednoplacky a neměnil bych.

          • Johny.Merida  

            Poznal jsem rozdíl do kopce hned, už ho sundavat nehodlám a manželce jsem ho taky nasadil. Taky jezdi 34z s kazetou 11–42 , 10s , na 27,5".

            • Filippo  

              Jo přesně tak, taky sem hned věděl, že oval je to pravý a teď to vozí v rodině všichni :)

              Ale někdy při dlouhým přejezdu po rovině bych ocenil spíš kulatý pro plynulý pohyb.

              • KAITEN  

                me se osvedcilo jezdit presuny ne tolik frekvencne, a s ovalem se mi lip slape do kruhu, ikdyz to stejne za chvilku zase drbu jako zeli

                • Johny.Merida  

                  Hele , často měním kola…bike, gravel ( tam mám normál road převody) a nemám s přechodem na kulaté převody problém.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse