• Swoby

    Čau. mám otázku… budu vyměňovat na mém bajku (http://www.cubebikes.cz/…id-2011.html) kliky a uvažoval jsem nad SLX, ale objevil jsem za slušnou cenu http://www.kupkolo.cz/…d_90175.html . Jen problém je v tom, že já mám teď 3 převodníky na klikách a ten sram má 2 a nevím co s tím když je vyměním. Budou nějaké problémy s přesmykačem, nebo s kazetou? Či s něčím jiným?

    Díky za odpovědi :)

    0 0
    • kubad  

      problemy nebudou. jen proste budes mit o kolecko min :D

      0 0
    • Gronholm  

      Vyměnit si na svém kole dobrovolně 3 převodníky za 2 vyžaduje slušnou úroveň masochismu.

      0 0
      • Swoby  

        Tak to mi vysvětli proč? Já osobně na nejmenší převodník jsem jela asi jen 10× v životě… Pro mě nemá absolutně žádnou cenu. Akorát přidává gramy (ne že bych je nějak honil, ale když je možnost…). A navíc při 2 převodnících se to bude daleko líp čistit.

        0 0
        • Gronholm  

          Já to psal obecně.

          0 0
          • Swoby  

            Dobře, tak proč by bylo lepší mít 3 a né 2? (Nerejpu, jen mě to zajímá) ;)

            0 0
            • hawrda  

              protože když jedeš do KOPCE, tak se hodí 22 zubů né?

              0 0
            • Gronholm  

              Na to přijdeš, až si to projedeš :) Dva tácy mají podle mě opodstatnění leda na závody.

              0 0
              • kubad  

                na to přijdeš časem že je to blbost to cos napsal,

                0 0
                • Swoby  

                  Taky si to myslím…

                  0 0
                • ememem  

                  nemyslim si. pokial naozaj pouzil maly prevodnik 10× v zivote tak je bud neskutocne namakany alebo jazdi po terenoch kde je otazka naco mu je mtb a ci by tak nahodou nestacil cross. 2*10 v podobe ako ju ide kupit na poriadne kopce neni, ani u nas nieto este alpenX.

                  0 0
                  • nox159  

                    no ale 22/36 je taky dvojplacka a do terenu a kopcu idelni… :)

                    jinak nejsem zastancem dvojplacky…

                    0 0
                  • kubad  
                    • nebudu to tady znovu rozebírat, prostě je spousta případů kdy 2 plackydostačují, a že to funguje líp, a využívat se dá prakticky celý rozsahkazety je taky plus.
                    • ano do pořádných kopců je to se sériovým provedením problém, alekaždý nebydlí v horách a proto prostě nejde jednoznačně říct že soudva tácy leda na závody, mě dřív 2 tácy bohatě stačily, i dnes je měcelkem fuk jestli vozím 42/27 nebo aktuálně 44/33/23
                    0 0
                    • ememem  

                      prostě je spousta případů kdy 2 placky dostačují – o tom niet pochyb

                      využívat se dá prakticky celý rozsah

                      kazety je taky plus. – naozaj sa s tym da realne jazdit 20 prevodov? pytam sa preto lebo napr. xtr race a trail ako 2*10 ma inu ret. linku. (nie ze by ma zaujimala ale trail je vlasne 3*10 bez maleho prevodu zatial co race je proste stavane ako 2*10 – nie ze bych ta chcel poucovat len aby to bolo jasne preco sa pytam :-) )

                      nebo aktuálně 44/33/23 – ked to jazdis tak sa opytam – kedza jaksi musim vymenit packu (uz som to tu pisal nejdem sa opakovat) uvazujem ze dam 3*10 a to tak ze retaz, kazetu, presmyk, prehadz. a radenie dam desinove a necham 3*9 kluky. pobere to v pohode aj 22/36 ? da sa jazdit aj stredna vpredu najvacsia vzadu(inak povedane ide nastavit presmyk aby to radilo a nesuchalo v krajnych polohach?)?

                      0 0
                      • kubad  

                        2-placky proti 3 máš o jednu polohu posunuté, tím se zlepší řetězová linka

                        s velkou plackou jezdím celý rozsah, s malou několik nejmenších nepoužívám (3), tam už řetěz dře o velkou placku a nýty ho nadhazují.

                        10sp a 9sp kliky bez problémů, naladit to jde

                        0 0
                        • hovanec  

                          Na „španěla“ zásadně nejezdím. :) Vozím 3 placky a kopce, které musím na tréninku zdolávat, by se určitě na střední tácek a největší pastorek vyjet nedaly. Podle mě, je zvěrstvo a ničení řetězu, když jezdíš největší převodník s největším pastorkem. To se hodí akorát do sjezdu, aby ti nepráskal tolik řetěz do rámu. ;)

                          0 0
                          • JakeF  

                            Kdybys tušil, jak moc se s tím řetězem mýlíš :).

                            0 0
                            • hovanec  

                              Vyvracet řetěz do takových úhlů, teda spoň na 3×9 je to vážně španěl jak Brno. A co si budeme namlouvat, tohle prostě řetěz ku-ví.

                              0 0
                              • nox159  

                                a co kdyz ne? :)

                                0 0
                                • hovanec  

                                  No zatím jsem na žádný výzkum nenarazil. Ale mám teď na fakultě specializaci triatlon, tak by se dala magisterská práce napsat na tuhle zhovadilost. Snad někdo na UK bude o dané problematice vědět dost, aby jsem to obhájil u státnic. Můj názor je ten, že se vlivem křížení, namáhají plochy dosedající těsně u nýtování řetězu a vlivem nečistot a působením větší síly do stran ve směru vektoru křížení řetězu napomáhají k rychlejšímu opotřebení styčných ploch. Napsal jsem to srozumitelne? :)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    ja nepotrebuju zadny vyzkum, jezdim to tak od 2001 a odjezdil sem kopec zavodu a veeelkych kopcu :D

                                    0 0
                                    • hovanec  

                                      No mě čistě teoreticky zajímal akorát vliv španěla na životnost řetězu. Jestli např za stejných podmínek (myslím stejné kopce a kilometry) natáhneš řetěz stejně, jako bys jezdil „šetrně“.

                                      0 0
                                  • JakeF  

                                    Ještě si zopakuj fyziku střední školy, konkrétně kapitolu „páka“ a uvědom si její vliv na sílu působící na řetěz na různých převodnících ;-). A o opotřebení styčných ploch vůbec nejde, jde o vymačkání čepů.

                                    0 0
                                  • dancing dog  

                                    Jo! když moje bejvalá milá studovala kdysi dálkově na FTVS, tak byla na zimnim lyžařskym kurzu a sjížděli na lyžích jednotlivě před zraky asáků nějakej svah, tak když se to asákům nelíbilo, tak museli přes noc napsat elaborát na 3 stránky A4 proč dělali špatný obloučky- příčiny hlavní a vedlejší, vliv stavu sněhu a svahu, vliv neklidné mysli a špatných návyků či špatné koordinace pohybů, podíl špatného výběru lyží, špatně ošetřeních lyží, použití lyžáků o půl čísla větších, špatně nastavené vázání, atd,atd.., návrhy řešení pro vylepšení, návrh trestu pro sebe samého apod. Panečku, to je ostrá fakulta!

                                    Jinak nic ve zlém, s Tvym názorem výše souhlasim, taky si myslim,že pro řetěz nic moc..

                                    0 0
                                    • hovanec  

                                      Občas je to na fakultě porno. :) Pro mě asi napadají takoé zrůdnosti. Ten čep obecně nemá rád, když se články kolem lámou.Je ztoho takový povytažený.

                                      0 0
                              • JakeF  

                                Co si budem namlouvat, už se to tu řešilo mnohokrát a pokaždý se došlo k výsledku, že točení řetězu na menší pile škodí řetězu víc, než křížení, to škodí znatelně víc akorát velkýmu převodníku a to jen o málo.

                                0 0
                          • kubad  

                            dik za cene rady, ale o spanelovy se neda u 2placek mluvit

                            a myslim ze stredni a velkou radis v klidu taky,

                            a ver tomu ze s zivotnosti retezu fakt nemam problem :D

                            0 0
                      • JakeF  

                        Není Trail spíš postavenej na 3plackový rozteči a převodníkama na pozici malý a prostřední?

                        0 0
                • Gronholm  

                  Jasně že se s 2×10 dá jezdit. Ale proč se dobrovolně vzdávat tří táců? Pro nezávodní ježdění je 3×10 ideál, tak proč to měnit?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Jezdíš na velkou placku komplet rozsah kazety?

                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Protože je to prostě dnes móda. Mnozí (samozřejmě ne všichni) vozili ještě před rokem trojplacku a teď horují najednou pro dvojplacku, i když ji už mohli dávno vozit deset let dozadu. A desítku vzadu taky. Desetirychlostní řazení Shimano kompatibilní se devítkovými šaltry je na trhu min. 5 let, ale dokud se neprovedla marketingová masáž, nikdo si nějakého 2×10 ani nevšiml.

                    0 0
                    • Blade  

                      Dvojplacku jsem sice vozit mohl, ale nemám v nohách takovej dynamit, aby mi převod 28(27)*34 stačil do kopců. Situace se mění s příchodem 36z kazety.

                      Marketingová masáž probíhá především ze strany Shimana, které razí variantu 3*10, nikoli 2*10 a nutno dodat, že u 3*10 nevidím oproti 2*9 žádnej přínos. Sram vcelku v tichosti zavedl 2převodník a to právě proto, že zvětšením rozsahu kazety o 36z pastorek se mohl zredukovat jeden převodník, aniž by se to nějak drasticky dotklo celkovýho rozsahu převodů, jak by to bylo v případě 2*9.

                      A Shimano dělalo desítkové mtb řazení před 5 lety?

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Jo. Vozím ho na 29-er s běžnou přehazkou Deore + 10-speed kazeta SLX.

                        0 0
                        • JakeF  

                          To musí bejt šílený na údržbu, ne? Když si vezmu, že starý šaltry maj 1:2 poměr a teď do toho nasekat 10 koleček místo už tak dost problémovejch 9…

                          0 0
                          • kubad  

                            zase se v tom nešťourej, na cyklokros kde se jezdí v sračkách a masakru se 10 ka silniční Shimano používá , ale je fakt že je potřeba to udržovat

                            0 0
                          • Singlespeed  

                            Šílené ne, ale choulostivější to trochu je. Nectnosti starších Shimano 9/10 systémů vyřešil až DynaSys.

                            0 0
                      • kubad  

                        jo silniční na rovné řídítka

                        0 0
                      • tonik666  

                        A proč 28 nebo 27? Existuje i 26 a 24, a existovalo.

                        0 0
                        • Blade  

                          Jenže čím menší malá placka, tím menší je i velká placka, aby skok mezi nimi nebyl moc velkej. A tím pak přicházím o převody do rychla.

                          0 0
                          • tonik666  

                            Ok, rozumím. Pokud těžší převody užiješ, je to bez debat.

                            Já mám velkou placku jen 36 a stejně většinou pastorky 12z a 11z nepoužívám, jen občas když je nějaká mírně se svažující silnice na přesunu.

                            0 0
                            • nox159  

                              ty jsi ten co prejizdi ty velke stromy na XC kole a zakusuje se rad prevodnikem ? ;-)

                              0 0
                              • tonik666  

                                Tu a tam…

                                Co je to za kolo je celkem, clearance mají XC kola +/- stejnou jako ostatní, ne?

                                0 0
                                • nox159  

                                  jen jsem chtel vedet jestli si to ty co mel tady ty videa nic vic nic min jezdi si co chces na cem chces a na to jsem ani nenarazel… :)

                                  0 0
                                  • tonik666  

                                    Ach ok:) Tady si už člověk nemůže být jistý, zda ho zase někdo nepranýřuje za jeho přestupky proti bajkové přirozenosti.

                                    Jo, ta videa jsem sem dával já, jsou někde v historii.

                                    0 0
                          • Rychlej turista  

                            Přesně tak, pomalu můžu jít i pešky, k tomu žádný převod nepotřebuji.

                            0 0
                      • Haryk  

                        Jseš z Kuřimi a napíšeš, že Ti převod 28 – 34 nestačí????? Nechápu.

                        0 0
                        • siskin  

                          No tak konkrétně kolem Kuřimi se najdou pěkný stojky, třeba na Babí lom bych na 28–34 šlapat nechtěl. :-)

                          0 0
                        • Blade  

                          Trochu svoji myšlenku rozveď:)

                          0 0
                          • Haryk  

                            Co na tom chceš rozvádět, prostě si myslím, že v našich souřadnicích, (jsem z Blanska), je převod 28 – 34 dostačující. Když jsem v roce 2002 nasadil 2×8, tak jsem měl nejlehčí převod 29 – 32. To byla doba, kdy jsem si ještě hrál na závodníka. Teď jsem taťka od rodiny, 10 kilo navrch a troufnu si tvrdit, že převod 28, (27) – 34 by mně na 26'' stačil. Překvapuje mě,(že Ti to připadá těžký), i proto, že na té fotce v profilu vypadáš dost závodně.

                            0 0
                            • obda  

                              Jestli na 28/34 dáváš Babí lom třeba po červené a Stanovisko po modré z Drásova, tak to je hodně slušný.

                              0 0
                              • Vilém  

                                S tim 29/32 daval na pohodu Blansko – Horice po cervene (zelene) znacce. Tehda jsem tomu neveril, ze to jde, ale byl jsem vyveden z omylu:)

                                0 0
                                • pepek  

                                  Dobře, ale kolik % lidí to tam tak dává? 0,5 % ?

                                  On tu svoji odpověď směřoval všeobecně – tedy na běžného bikera (který jezdí jen pro zábavu).

                                  0 0
                            • nox159  

                              tak ale otazka je jestli davas na ten prevod do tech vestich kopcu kadenci 80–90 nebo si tam rves nejaskou kolem 60ot/min ;-)

                              0 0
                              • kubad  

                                a nemáš to fuk? já jezdil a jezdím kopce s nízkou kadencí

                                0 0
                                • nox159  

                                  na jednu stranu jo ale kdyz nekdo rika ze to staci prevod „AxB“ a pritom vidim ze lame treba na silnici kopce s kadenci tak 40ot/min tak mi to nepsijde tak ze to staci…

                                  ale je pravda ze mu to asi staci…

                                  kdyz se nad tim zamyslim tak kopec u ktereho mi prijde (na silnici) 36×25 malo bych vylamal i na velkou pilu ( kopec ma cca 6km ) ale prece pak nemuzu tvrdit ze mi na ten kopec staci jet 50×25…

                                  0 0
                                  • hovanec  

                                    A hlavně se při nižší kadenci více napíná řetěz, tedy převod je více do výkonu a méně do točivého momentu. Suběktivně to člověk cítí tak, že musí více napínat svaly. Optimální točivý moment šetří nohy a energii. :)

                                    0 0
                                    • Chaingang  

                                      suběktivně?

                                      0 0
                                    • pepek  

                                      Kromě češtinářky ani fyzikářka neodvedla svou práci zrovna dobře.

                                      0 0
                                      • hovanec  

                                        Omlouvám se za pravopis, český jazyk není můj mateřský jazyk. Opravuji tedy suběktivně na subjektivně. Jsme lidé, lidé se občas spletou… Tak to by bylo k tomu rýpání. S tou fyzikou to doufám není myšleno vážně. Jaká chyba se vyskytuje z fyzikálního hlediska? Předešlu tedy tyto teze:

                                        • výkonová křivka nejde souběžně s křivkou točivého monentu
                                        • ano, skutečně jsou tyto veličiny měřitelné i v cyklistice
                                        0 0
                                        • pepek  

                                          nižší kadenci. . . . tedy převod je více do výkonu a méně do točivého momentu – imho právě naopak.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Při stejný rychlosti nižší kadence=vyšší síla, nižší točivý moment, ne?

                                            0 0
                                            • hovanec  

                                              Pravda, napsal jsem to obráceně. Jen jsem nevěděl, kde byla ta chyba… díky za upozornění. Každopádně by to byl zajímavý projekt změřit obě křivky při různém zatížení. On to asi nebude stejná průběh, jak u motoru automobilu.

                                              0 0
                                    • kubad  

                                      optimálně z globalniho hlediska je to velice individualní a tudíž to nejde objektivně, ani subjektivně takhle zhodnotit :D

                                      0 0
                              • Haryk  

                                No tak máš trochu pravdu, za švihovýho jezdce se teda fakt nepovažuju, ale že bych na tom kole kloval jenom proto, abych nemusel přehodit na menší pilu, tak to zase taky ne. Do kopce kadenci 80 – 90, to bych prostě neudejchal, nehledě na to, že to je jakýsi takový nervní…

                                Dvojpila mně vyhovuje víc, jezdil ji sedm let a nikdy jsem si nestěžoval na to, že by mně nestačily převody. Objel jsem na tom i Krále Šumavy, i když byla forma totálně z ****** a najetejch 300km. Oproti Šumavě jsou u nás ani ne poloviční kopce, proto nechápu Blejda, že by mu převod 28 – 34 nestačil.

                                0 0
                                • Blade  

                                  Ono není zas tak složitý i prudkej kopec vylámat na těžkej převod a bít se do prsou jak jsem dobrej, jak nepotřebuju lehký převody, na druhou stranu je rozdíl, jestli si přijedu odpočatej pod nějakou stojku, kterou vylámu a nahoře umřu, nebo jedu závod, vysoko nad ANP dojedu pod kopec, kterej musím vyjet a nahoře nemám čas na kříšení, ale musím dál dupat. A nebo jinak, na začátku vyjížďky má člověk do kopce víc síly a elánu, než když tím stejným místem projíždí za 3–4 hodiny. A kdyby nic jinýho, tak sám píšeš, že jezdíš spíš silově, já jsem přesnej opak, takže už jenom tím je celá tahle diskuze bezpředmětná.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    přesně jak píšeš, navíc pro někoho není problém, použít ruzné kazety, podle toho co se jede, případně dát jinou skladbu placek, prostě to nemá smysl řešit

                                    0 0
                                  • Haryk  

                                    Hmm, tak jo.

                                    0 0
                    • Chaingang  

                      A jakou kazetu jsi na to před těma pěti rokama vozil? Buď silniční nebo poskládat nějakou půlkilovou hrůzu s ubroušenýma podložkama.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Já osobně jsem to před pěti lety nevozil, vozím starý typ desítky až teď, neboť se mě designově líbí (vozím aji nový DynaSys, vozil jsem i 10-speed SRAM, mám kol plný byt). Ale kazety jsem předělával. Obvykle se použila silniční, odebral se nějaký z menších pastorků a za největší se doplnil jeden nebo dva větší pastorky.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Pri takovem laborovani s kazetama mi nejak nesedi nick…

                          0 0
                        • Blade  

                          Tak pak ale nechápu, proč říkáš, že 2*10 je dnes jenom móda a marketing. Je dost rozdíl vozit desítkovou kazetu 11/36 a nebo nějakou doma na koleně bastlenou s bídným rozsahem např 12/32.

                          0 0
                  • Blade  

                    Myslím, že na 2*10 přechází především ti, kteří dosud vozili devítkovou kombinaci 44/32/22 a 11/32. Pro ně přechod na desítku 42/32/24 a 11/32 nemá žádnej přínos, naopak. Tihle pak raději sáhnou po 42/28(27) a 11/36. Oproti té devítkové kombinaci přicházejí o cca 1 nejlehčí a polovinu nejtěžšího převodu, což není nic zásadně omezujícího. Jiná situace je, pokud někdo vozil na devítce 34z kazetu, ti už přechodem na 10sp ztrácí téměř 2 převody. Řešením jsou sice převodníky 40(39)/26, ale to už se člověk připraví o celý nejtěžší převod.

                    Suma sumárum: hádky mezi stoupenci jednotlivých variant jsou sice hezká věc, ale bylo by potřeba, aby každej řekl jakou variantu sám jezdí a proto má ten a ten názor.

                    A konkrétně k tobě: Pokud mi v duchu prvního odstavce zůstane zachovanej prakticky nezměněnej rozsah převodů, tak se velice rád a dobrovolně 3 převodníků zbavím, výhody 2 převodníků převládají.

                    0 0
                    • rock  

                      Zajímavý :-)

                      A kam řadíš ty, co mají devítku „44/32/22 a 11/32“ a nechtějí přecházet nikam, protože jim ten rozsah naprosto vyhovuje :-) ?

                      Předpokládám, že až budu za pár let měnit bike, tak řazení 3×9 už zkrátka nebude v přiměřené řadě k sehnání. A protože 2×10 by mne v jakékoliv rozumné variantě okradlo o převody nahoře i dole, půjdu k 3×10. Přínos tam nebude žádný, ale alespoň se vyhnu degresi …

                      Mám rád ten pocit, kdy se vyškrábu do kopce bez zesednutí třeba i tempem, které je nastejno s chůzí a mám rád pocit, kdy si dusám na nejtěžší převod s větrem o závod, aniž bych při tom měl kadenci 120+

                      Pokud někdo vymyslí, odladí a dá do prodeje desítkovou kazetu s rozsahem cca 10–38, tak začnu přemýšlet o 2×10, ale do té doby určitě ne.

                      0 0
                      • Pebe  

                        mám takový dojem, že 10-ti rychlostní kliky mají 42–32–22 převodníky, takže o trochu lehčí ten nejtěžší budeš mít taky ;-)

                        0 0
                        • rock  

                          To bylo jen hypotetické ode mne, ještě nějakou dobu (doufám, že co nejdéle) bike ani systém řazení měnit nehodlám. Ale když už jsi to nakousl:

                          44/11 → 42/11 znamená rozdíl v převodovém poměru cca 4.5 %

                          22/32 → 27/36 je rozdíl v převodovém poměru okolo 9%, takže asi dvojnásobný.

                          Jako menší zlo mi přijde smířit se s menším rozdílem na těžkém převodu (nebo doufat, že do té doby začně někdo dělat desítkové převodníky se stejným rozsahem, jako mám devítkové. Vyloučit se to nedá)

                          0 0
                      • Blade  

                        Pokud někdo na 2*10 přecházet nechce, tak přece nemusí. Ale stejně tak nemusí tvrdit, že 2*10 je jen na závody:)

                        Každej si musí ujasnit, jestli oželí jeden nejlehčí převod a získá za to jiné výhody, nebo mu za to nestojí a raděj vezme 3*10 (to má IMHO výhodu pouze pro ty, kterým 22*34 nestačí a chtějí 22*36), nebo dokud bude, tak zůstane např. u 3*9.

                        Mně osobně rozsah 44/32/22 a 11/32 taky plně vyhovuje, ale v budoucnu půjdu do 2*10, protože rozsah není o tolik menší a jeho výhody využiju.

                        A co se týče té kadence 120+, tak tam máš zbytečné obavy. Převod 44*11 a 42*11 se v 55km/h liší o cca 5 otáček, takže z mého pohledu opět nic závratného.

                        0 0
                        • rock  

                          Jasně, každému co jeho jest. To jsem se jenom tak zhrozil, když jsem viděl, jak třeba SRAM tlačí ve vyšších řadách to svoje 2×10 a 3×10 nenápadně upozaďují. Zůstanu u 3×9 jak dlouho to jen půjde a pak se uvidí. Těch 44/42 na velké pile asi moc nepoznám, ale osekaný rozsah na druhé straně by bolel víc. Pro mne bude v budoucnu asi jediná volba 3×10, když už 3×9 seženu za pár let tak max. na Aliviu.

                          0 0
                      • RomanH  

                        Az me vyrobci donuti, prejdu na 40(39)/26. Nejtezsi prevody mimo silnici (a to jeste jen vyjimecne) nepouzivam.

                        0 0
                        • ememem  

                          to by som tiez neriesil, mna serie ten lahky a ked das vpredu namiesto 26 24 uz je ten skok na vacsiu placku taky ze musis vzadu doradit aj o 3 rychlosti.

                          0 0
                        • obda  

                          Tak nejak. Nejsem si jistej, kdy (a jestli vubec) jsem zaradil 44/11. Ale asi bych uvazoval o male placce 24, prevod 22/34 jezdim furt.

                          0 0
                  • tonik666  

                    Třeba protože chceš bashguard a protože je otravné řadit mezi třema plackama, když můžeš v klidu řadit mezi dvěma? Také využití kazety jak psal Kubad výše.

                    Jezdím 26/36 a bash, do terénu ideání, jediné co mi chybí jsou občas lehké převody na prudší kopce (např. Maturita na Točné)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jakou kazetu mas? Ja se konecne trochu rozjezdil a rikam si, ze pri 34z kazete bch 22z mozna mohl vymenit za 24…

                      0 0
                      • tonik666  

                        Kazetu mám 32. Příští bude nejspíš 34, mám doma jednu nedojetou XT.

                        Jinak 24z mám doma koupený, ale ještě jsem se nedotalčil k tomu, abych ho na kolo dal. Ztráty možnosti jezdit na malou placku bez nutnosti řadit na velkou se obávám víc než mi vadí, že občas nedám nějaký kopec. Stejně je to všechno v nohách, když tady JakeF píše, že dává maturitu na 28/32.

                        0 0
            • joudys  

              pro většinu lidí je dobrý mít nejmenší převodník minimálně v záloze, nikdy nevíš kdy se bude hodit až pojedeš jinam než obvykle, takže pokud neřešíš těch 50 gramů co ušetříš tak nechápu proč to teda měnit, zkrátka dle mě je lepší mít to v záloze a moc to nepoužívat než nemít to a někdy to potřebovat, … na horským kole, které nemá speciální využití, je bezkonkurenční jeho universalita, o kterou tímto přicházíš

              0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Souhlas.

        0 0
      • JakeF  

        Jak pro koho…

        0 0
        • hawrda  

          I kdyby jsi to urval nohama,tak ti prostě bude chybět krouťák a bude ti hrabat ve výjezdech na některých podkladech zadní kolo.

          0 0
          • JakeF  

            .Kde třeba? Já osobně vozím teda fakt trochu masochistickou kombinaci 42/28 a 32z kazetu, ale třeba maturitu na točný jsem s tím dal i s relativně dost nahuštěnýma pláštěma. S 36z kazetou bude situace ještě výrazně výhodnější pro dvojplacku a situace, kde by převod nestačil už budeš spíš na dlouhý těžký trasy, než v maximální prudkosti výjezdu. Samozřejmě rozdíl tam je, člověk musí vědět, co jezdí a jaký převody potřebuje. S tím výkonem, když jsem viděl, co dává Spešňák s jednou plackou vepředu na bahně, tak to by 99,99% lidí z B-F nedalo ani s 22/36 :).

            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Jenže ty jsi prostě závodník, my ostatní to na ten těžší převod zkrátka nedáme :-) Já jsem hodně často rád, že mám 22×32.

              0 0
              • JakeF  

                Taky jsem psal, že jak pro koho to je masochismus. A stejně si myslím, že i pro lidi, co jezdí 22/32 je 40/26+11–36 naprosto v pohodě, ale to už jsme tu kdysi řešili a ať si lidi jezdí co se jim líbí…

                0 0
                • nox159  

                  jj 22/34 je malo :(

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak ale na enduro ježdění se stejně většinou vozí 2 placky a rockring, ne? ;-)

                    0 0
                    • nox159  

                      jj asi bych to videl na 36/22+RR nebo spis porad klasika 3 placky :)

                      nevali se ti nekde doma 40 nebo 42 zubova pila? :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Neválí, ale taky by se mi jedna 42 nebo 44z na XTčka hodila na zimáka… Asi tam hodim Middleburn.

                        0 0
                        • nox159  

                          blacky mi psal mejlika ze 44 ma navic… tak mu pisni ;-)

                          0 0
              • Pebe  

                hehe, si myslím můžete podat ruce ;-)

                0 0
            • Anciáš  

              :D vozím 44×30 a i tak malou řadím fakt hodně málo.

              0 0
              • nox159  

                tak to jsi bud fyzicky uplne nekde jinde nez tady vetsina nebo neznas kopce ;-)

                0 0
                • Anciáš  

                  Ani jedno! Fyzicky na tom zas tak úžasně nejsem – na silničce třeba vozím kompakty 50×34, ale že bych nikdy neviděl kopec, nevím… Na dlouhejch sudetech nebo na Salzu jsem mám pocit vyjel úplně všechno, když se mi tam zrovna nikdo nepřimotal.

                  Takže spíš budu asi ten masochista:)

                  Btw 30–36 mám lehčí než JakeF a zas 44–11 se na závodech kolikrát fakt hodí. Tak proto :-)

                  0 0
                  • nox159  

                    oki takze zavodnik… :) to je ta treti moznost na kterou jsem zapomel :D

                    0 0
                  • JakeF  

                    Na Sudetech jsi určitě nevyjel všechno, napadaj mě minimálně 2 místa, co byl problém vyjít pěšky a 2 další, co by možná šly přeskákat na trialovým kole :).

                    0 0
                    • Anciáš  

                      Pravda, na Sudetech úplně všechno nešlo, ani kdyby tam okolo nikdo nebyl. Ty místa byly skutečně 2 až 3:

                      Ostrá pravá z cesty na takovej kameno-kořenitej úsek kousek před Slavným.

                      Jedno místo po stoupání na Machovský kříž – byl tam hlubokej písek a pak krátká stojka ve volnejch šutrech.

                      Výjezd/výšlap baheníma lázněma nahoru na Hvězdu po těžbě dřeva.

                      Principiálně ale, když už jsme v tomto vlákně by to byl úplně stejnej problém s 3×10 jako 2×10 :)

                      0 0
                      • Anciáš  

                        Jo a ještě jeden takovej výjezd jakýmsi korytem, už ani nevím, kde přesně. Tam jsem byl zrovna dost vykašenej a tak ani nemůžu posoudit, jestli by se to normálně nedalo…

                        0 0
              • JakeF  

                Tak ale ty máš 36z kazetu, ne? Takže lehčí nejlehčí převod, než já a ještě tužší kliky… Příští sezónu mi tam XTRka půjdou taky, jestli to klapne… Pamatuju na Sudetech „já tam tu malou prostě nedám“ :).

                0 0
      • fousac  

        nahodou taky nad tim kolikrat uvazuju… ale vetsinou me vyleci prvni kopec… ;)

        0 0
      • ZdenekPha  

        2×10 No.1 a uz ne jinak!!

        0 0
    • malamala  

      Já bych tady bez malého převodníku asi chcípl :-)

      0 0
      • Ricci  

        to ja by som tam scipol aj s malym prevodnikom :-)

        0 0
        • hovanec  

          Ještě je dobrý Grosser Arber v Bavorsku. Letos jsem ho jel jako jednu z mnoha tras při pobytu na Šumavě. Meli jsme tam soustředění a bez malého převodníku bych asi musel do toho hangu pěšmo. A na kole se přece jezdí, kolo se netlačí. :)

          0 0
          • kubad  

            no vidis a ja ho dal na 29/34

            :D

            0 0
            • hovanec  

              To jsem asi pěknej suchar kua! :)

              0 0
            • yetti  

              Ono jde o to kudy jsi to dal. Jestli ze předu po té cestičce co se motá po sjezdovkách, tak klobouk dolů. Pokud jsi na vrchol přijel ze zadu (jako od Rabensteinu), tak tam se to s 29/34 dá vyšlapat v pohodě.

              Právě kvůli kopcům na horách 2×10 nechci kvůli malýmu rozsahu. Mimo hory i když přijde nějaká stojka, tak je většinou tak krátká, že se dá vylámat i s dvouplackou.

              0 0
              • kubad  

                zepředu, ale to byla jiná forma než dnes :-) a hlavně jiná váha

                0 0
                • kubad  

                  :D

                  0 0
                  • yetti  

                    Tak tos musel mít formu jak hrom. To pak opravdu trojplacka není třeba

                    Já bych to bez zoufalce nevyšlapal ani před dvaceti kilama :-)

                    0 0
      • JayDee  

        Hundstein? :)

        0 0
      • Bafoon  

        po 25km bych byl na sanitku – to bych chtěl někdy zažít :o) luxusní obrázek

        0 0
    • Pebe  

      fungovat to bude, sám to tak vozím a v pohodě

      0 0
      • Swoby  

        A jak to máš s řazením?

        0 0
        • Pebe  

          mám dualy LX 3×9, nasadil jsem tyhle kliky, sešteloval dolní doraz přesmykače na nejlehčím převodu, řazení na nejmenší tác, natáhnul lanko, seřídil horní doraz přesmykače na zařazeném nejtěším převodu a všechno funguje v pohodě. Jen jsem ještě trošku poladil nasatvení vodítka do strany, aby to v krajních polohách neškrtalo. Tím že mám 42 zubů na velkém převodníku, tak jsem s výškou přesmykače nic dělat nemusel.

          A jezdí se mi s tím mnohem lépe než s 3-plackou.

          Řečí, že to není do terénu, si nevšímám, projel jsem s tim už toho dost a zatím jsem problém neměl…

          0 0
          • nox159  

            pevna vidla, Vcka to vypada jak zimak… :)

            jinak prevod mozna do terenu je ale ta vidla rozhodne ne :D

            0 0
            • Pebe  

              asi takhle, tam kde by mi odpružená vidlice pomohla abych projel, tak už dávno slejzám, protože se bojim. Ale u každého kořenu to zase není, to se nebojim ;-)

              0 0
    • dancing dog  

      Bez jakékoliv ironie závidim všem, co se obejdou bez zoufalíka. Já nikdy nikoliv, takže za mě 3×9 až do příštího bajku a pak asi 3×10/ to 10 nerad, 9 podle mě přebohatě stačí, nebo už 3× 15?!/. Ale každému jak libo, aneb kočárky do kočárkárny, nocležníci do noclehárny…

      0 0
      • hovanec  

        Přesně tak. Začnou nám cpát 29" na XC a DH, pak 10 pastorků. Že si dycky výrobci najdou nákou zhovadilost, na čem se napakovat a přesvědčit bajkery, že to nové je cool a nejlepší. Jezdím 3×9 a nemám problém. O váze to hoši není. Je to v nohách. Kdybyste se raději pořádně před závodem vys… než abyste platily ty tisíce za pár gramů. :)

        0 0
        • JakeF  

          Když máš lehčí kolo, tak se ****** jít nemůžeš? Ale naštěstí to píšeš jen ženám :D.

          0 0
          • JakeF  

            Zajímavý, jak se ta reakce zařadila blbě a ještě nad příspěvěk, kterej byl poslanej dřív :D. (Kam se asi zařadí tohle…)

            0 0
        • dancing dog  

          :-) já když se někdy pořádně vy..ru, tak jsem lehčí snad víc než o kilo. škoda, že nezávodím ;-)

          ale nové trendy neodsuzuju, jen se s nnimi někdy vnitřně ne zcela ztotožňuju…

          0 0
          • hovanec  

            Teda 1 kg váhy dolů… To si u svých 68 kg a 174 cm nedokážu moc představit. :D

            0 0
            • dancing dog  

              no, u tebe by to bylo 1.5 % váhy, u mě sotva procento ;.-)

              0 0
              • hovanec  

                Ale nejsem chrt…že ne…Nevlastním ani pořádné chrtí kolo.

                0 0
                • JakeF  

                  Ty nevlastníš ani kolo vhodné velikosti, jen tak na okraj ;-).

                  0 0
                  • nox159  

                    ty mu davas :D

                    0 0
                  • hovanec  

                    Jezdím na něm docela rychle, jen tak na okraj:

                    http://www.tisnovcup.cz/…uhy-vysledky

                    http://www.voltage-sro.cz/…bby_muzi.pdf

                    http://hmbiketour.cz/…2011/VKB.pdf

                    Jinak teda ta velikost by mohla být menší, ale finance je zásadní věc, keterá mi nedovolí koupi nového rámu. Koupil jsem ho za výprodejovou cenu (cca 3500 Kč), abych měl na čem jezdit. Jsem prostě socka.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Jezdíš na něm tak, jak to udupeš nohama ;-). A jestli jsi dal 3500 za základní rám s nálepkama Author ve „výprodeji“ ve špatný velikosti, tak to si prodejce asi pogratuloval…

                      0 0
                      • hovanec  

                        No ono kupovat svůj 1. rám podle tabulky je dost blbý. Ale jezdit se na něm dá. Máme se ženou skoro stejně dlouhé nohy, takže jsem pořídil 17" Vision 2008 pro ni (fotky přidám). Jezdí se mi na něm stejně, jen HANDLING mám na svém 19" lepší. asi to dělá ta vidle. Podle mě je Vision dobrý rám, gramáž je na slušné úrovni. Neřeším 200g, takže nechci investovat 10 tis, abycj měl o 1/4 kg lehčí rám. A na kole nedupu! Děláš machra s karbonovým rámem a se všema těma odlehčenýma krámama navěšenýma na kole, jenže mě na to tínek s maminkou nedají, víš? A těch xxx gramů nedělají vítěze. Aspoň ne v pohárech, které se jezdí na moravě v amatérské lize. Až budu mít dost tučnou výplatu (jako tělocvikář – pochybuju), tak si koupím elite odlehčené chrtí závodidlo, jenže tohle asi nechápeš…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Taky jsem měl svůj první rám špatnou velikost, Author Traction 21"… Tady nejde ani tak o to, na čem jezdím dneska (kdy se přecijen k materiálu dostanu občas celkem výhodně, jako například ten karbec rám, co zmiňuješ), ale o tom, že vím, co má smysl a co ne. Dát 3500 za základní Author ve špatný velikosti smysl nemá. A těch pár gramů může být v závěru klíčový rozdíl v tom, komu zbyde víc sil, i když samozřejmě, je to tak z 95% v nohách (čímž jsem myslel to dupání, to nebylo myšleno nějak urážlivě).

                          0 0
                          • hovanec  

                            Jj. Základní rám od AUTHORa beru BASIC (BASIC=základ) :) Jinak AUTHOR Vision je střední kategorie, pokud teda bereš závodní kategorii, tak je to asi základ. Na internetu se Vision v Akci prodává v současnosti za 5700–6000 Kč. Občas seženeš i za 5 tis modelový rok 2009, já jsem pro ženu sehnal model 2008 za 3400 (občas na něm taky jezdím) :) Jinak si nedokážu iné cenové relace při mém výdělku moc představit. :(

                            0 0
                            • JakeF  

                              Vzdávám to, když nejvyšší model Egoist je na ofiko stránkách za 5590 v modelu 2011. A jestli si myslíš, že se jednotlivý rámy od sebe liší, tak se šeredně mýlíš, jsou to myslím akorát 2 rámy, který se liší designem, takže nějak nevidím, kterej z nich může bejt ta střední kategorie :D. A vzhledem k tomu, že Vision se samostatně ofiko neprodává, tak jsi sehnal s velkou pravděpodobností rám, co někdo koupil komplet kolo a nechal si osazení a rám prodal a tímhle způsobem jdou fakt sehnat za 3500 zajímavěj­ší rámy…

                              0 0
                    • Rychlej turista  

                      No, Hujere, ale co ti tři junioři a jeden důchodce před vámi, nejsilnější kategorií? To se nestydíte, ve vašem věku? :-)

                      0 0
                      • nox159  

                        ale on ma velke kolo a na hovno kotouce tak to tak musis brat ;-)

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Psal jsem o tom, že zvítězil důchodce a první v nejsledovanější kategorii byl vlastně až pátý. Tohle mě vždycky hrozně bavilo :-D

                          0 0
                          • nox159  

                            jj uz si o tom nekde i psal o tech kategorijich… ;-)

                            ja bych kategorije zrusil… ono se pak hodinu vyhlasuje a to mas kategorije vysokoskolak… coz mi prijde takovve divne…

                            to muzou pak dat kategorije otcove s malymi detmi, ti kdo delaji 12ky, kancelařske krysy, hornici… :D

                            proste jedna kategorie muzu jedna zen a je hotovo :)

                            0 0
                        • hovanec  

                          Seru na vás du domů. :)

                          0 0
                    • Vilém  

                      Tak to je slusny, kdyz jsi jej koupil za 3500,– za 3000,– prodavas a jeste u toho tvrdis, ze stal pres 6000,–. Preju hodne stesti pri prodeji, za ty prachy by to musel koupit leda nejakej trotl.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Třeba prodává celý kolo, to by pak byla poměrně zajímavá cena :).

                        0 0
                      • hovanec  

                        Tak frajere, podívej se na eshopy, za kolik se prodává. Koupil jsem ho fungl nový, v té době se ceny pohybovaly jako dnes, to je moje věc, že jsem za něj zaplatil 3500 Kč a taky na něj dám záruku. Je v perfektním stavu. Kdo máte zájem, tak při rychlém jednání sleva… :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Za 5 tisíc jsem prodal 4 měsíce jetej top hliník od Treka, s MOC 12 tisíc… Jestli tohle od tebe někdo koupí za 3, tak to bude dobrej vůl a ty si budeš moct pogratulovat, za tolik ten rám nestojí ani novej.

                          0 0
                          • hovanec  

                            Tak proč ho prodávají za tolik peněz na netu???

                            0 0
                            • JakeF  

                              Protože to lidi stejně koupí, elasticita poptávky, maximalizace zisku… :)

                              0 0
                          • Rychlej turista  

                            Čím dražší krám, tím větší ztráta při jeho prodeji. A obráceně, levný krám se může zadařit prodat draze :-)

                            0 0
                            • hovanec  

                              Tak uvidíme… Ten rám bych vlastně vůbec neprodával, páč se mi dost líbí a svezení je super. Jenomže už mi tady pár lidí napsalo, že mi je velký, tak jsem chvíli jezdil na ženině bajku a vážně to chce změnu. Ta 19-ka je velká, ne že by se na tom jezdilo špatně, ale s menším je to lepší.

                              0 0
        • nox159  

          to bych se teda musel ****** teda hodne dobre aby mi to hnulo s retezovou linkou :D

          pokud to umis tak ti to zavidim ;-)

          0 0
        • prodi  

          no hele, zase je pravda, je pokud se nevys…š, tak ti to hovno tlačí v konečníku na vágový nerv, který spomaluje srdeční frekvenci…tudíž neutavíš se…:)))

          a ted kde je větší výhoda..:)

          0 0
          • kucka7  

            jé já myslel ,že když se před tím nevy.eru tak oto víc spěchám do cíle a tím jsem rychlejší a ono to je jinak :)))

            0 0
    • malamala  

      Tak jsem včera udělal experiment a neřadil jsem do kopců malý převodník. Měl jsem nejlehčí převod 32/36 a na Hundstein jsem nevyjel :-( . Totálně vysílen jsem to vzdal po pár kilometrech v kopci. Dále již experimentovat nebudu ;)

      0 0
    • ZdenekPha  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • gaistnar  

      to pude 3× a 2× skoro není rozdíl – sám jsem to montoval na svýho apacha takzě klid

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.