Zkušenosti s vedení sodem na MTB rámu

50 nepřečtených
  • Lister

    Hledal jsem ale moc jsem toho tady nenašel.

    Zajímaly bě mě totiž vaše zkušenosti s vedením řadících lanek spodem rámu – myslím klasické otevřené vedení od hlavové trubky přes ten adaptér pod středovou trubkou a dále dozadu.
    Pokud to na MTB máte, dělá vám to nějaké potíže, nebo je to srovnatelné s vedením vrchem, je potřeba nějak častěji měnit vedení atd???

    0 0
    • tomfree  

      Loni jsem si pučil velké S na test a tam je vedená i brzda spodem,po nahození šutru na spodek díra v trubce,no a zbytek bez zadní brzdy,mi se ten systém moc nelíbí,hlavně ne v Beskydech.

      0 0
    • Hejdik  

      Tohle vedení má přítulka na Scottu Contese s komplet Aliviem a rok už vše funguje na 100%. Nic jsem v souvislosti s tímto vedením nemusel řešit. Co se týká vychození spodního vodiče,tak po roce ježdění cca 4000 km není nijak výrazněji znatelné opotřebení a chod je stále OK. Toliko moje zkušenosti s tímto systémem.

      0 0
    • jonti  

      Bez problemu, jediny problem je blby uhel lanka k saltru, 08 XT, a doufam ze taky XTR saltry to vyresi. Nebo pouzit sram :)

      0 0
      • Lister  

        Sram mám to nebude problém :)

        0 0
    • Volf  

      Loni jsem měl možnost koupit týmového Supa na nevzal jsem ho jen kvůli spodním tahům. Nelíbí se mně to a asi je to i choulostivější na bordel. Ale Superior to měl na závoodních kolech a si nějakej důvod byl.

      0 0
      • Hejdik  

        Co vím,tak choulostivost na bordel není nijak znatelná,tada alespoň u toho Alivka,těžko můžu říct,jak se to bude chovat u citlivějších systému Shimana,Sram by mohl mít v tomhle případě výhodu.co vím,tak není tak citlivý.

        0 0
      • Pebe  

        taky bych řekl, že je to míň choulostivý na bordel, utěsníš bovdeny už u hlavový trubky a zbyde ti akorát kousek u šaltru, když to zkombinuješ se Sramem, tak ještě kratší…

        0 0
        • Hejdik  

          Přesně,když se zas..re bovden,tak se musí vyčisti,kdežto,když se zajebe spodní vodič tak stačí jednou přeřadit a lanko se vyčistí samo a bordel odpadne.

          0 0
      • Anry  

        při spodním tažení máš o bowden míň, tedy o jedno místo méně, kde se ti může dostat bordel:)!!! Navíc s přehazkou SRAM – ti krásně lanko bez „klasického“ obloučku jde přímo do přehazky!!! Vrchní i spodní tažení má své pro a proti, je to stejné jako gripy versus páčky:)

        0 0
    • zet  

      Měl jsem to několik let na starém oceláku a mám i teď na novém Lapierre a bez problému. Ani minulý týden když jsem po bouřce byl od bahna až po uši:-) Naopak bych řekl že je ten systém jednodušší na údržbu.

      0 0
    • kubad  

      ve finále je to asi jedno – určitě s tím není nějaký vetší problém

      0 0
    • Glum  

      Vedení spodem mám na Marinu (Pine Mountain), srovnávat můžu se Sectorem (horem). U řazení je kritickým úsekem bowden u přehazovačky (ten je u obou typů řazení). Jestli je lanko vedeno spodem nebo horem je prakticky stejné, tam problém nebývá.

      0 0
    • rasto  

      mel jsem to 5 let na svojem sfinxu (nalitano 15k km). absolutne zadny problem. prijde mi, ze bownen na zadnim saltru se mene spinil, preci jen tam nema kudy tect voda/ bahno (na rozdil od vrchniho vedeni). to je jeden z duvodu, proc jsem sel do SUP Racing Team – ma spodem vedene lanka. vypada to (dle meho nazoru) cool + 100% funkcnost. zaver: po vlastnich zkusenostech doporucuju.

      0 0
    • MARIN  

      Zadny problem s tim neni mam spodni tahy uz pres 12let (2ks Marin, 3ks Specialized)

      0 0
    • náčelník  

      Spodní tah – o bowden u podsedlové spojky méně – menší tření, menší váha. Horní tah je pouze tahem marketingovým :)

      0 0
      • chodec  

        To je ale blbost

        • měl jsem spodní vedení na starém oceláku – nemůžu říct, že byzlobilo zas tak moc – sice mi párkát přeřadila větev, co se chytla do lanka pod rámem a párkát jsem nemohl řadit ze stejného důvodu, ale to bylo za mnoho mnoho let fungovánáí, takže i když se mi to principielně moc nelíbí, tak neříkám že to nemůže fungovat, ale napsat, že je u toho menší tření amneší váha – o co prosím – o těch 20 cm bovdenu kolem sedlovky? A to jako spodní vedení vede kolem středové trubky vzduchem nebo co jako? Třeba spešl, co jsem měl nedávno půjčenej tam má také bovdeny a to navíc dost nehezky volné, takže nevím na čem se ta váha šetří. A tření? to ať mi někdo vysvětlí v čem se tak zásadně liší.

        Závěr – asi to funguje, ale výhody bych v tom nehledal, spíš bych řekl, že nevýhody možná nejsou tak velké, jak by se mohlo na prvý pohled zdát. Respektive jediná výhoda, kterou vidím je estetická – lanka pod rámem ruší o chlup míň než na horní rámovce.

        0 0
        • chodec  

          P.S. sorry za chyby – dnes píšu trochu v presu.

          0 0
        • náčelník  

          Menší váha o ten bowden je samozřejmě zanedbatelná. Tření lanka v 15 cm bowdenu (ohnutého u smyku o více než 90 stupňů) je určitě větší než v „kolejnici“ pod rámem dlouhé asi 2 cm. A případné nečistoty se utrhnou a odrolí při prvním zařazení. Bowden se časem zanese. Větví jsem ještě neřadil a to spodní tah vozím dost dlouho :) U horního tahu mi svinstvo ze zadních stojen teklo do bowdenu u přehazky a častěji než u spodního ho bylo nutno měnit.

          Moje zkušenosti jsou takové, že celkově jsou rozdíly mezi oběma způsoby zanedbatelné a tedy že nelze zatratit ani spodní, ani horní tah.

          0 0
    • Gorgov  

      Chybí ti tam kolonka „lepší než vedení vrchem“ takže nemůžu hlasovat.

      0 0
      • Lister  

        no vidíš to mě vlastně ani nenapadlo :o)

        no a hlavně mi chyb P v názvu tak se omlouvám :)

        0 0
    • Lister  

      Tak díky všem za postřehy vypadá to že problém nebude…jediné co mě tedy šte je to že pak je nutné vést bovdeny od řazení stejnou stranou jako na řidítkách – standartně to mám tak že mi jdou obloukem kolem hlavovky a na rámu to pak mám tak že přesmyk je vpravo a přehazka vlevo – tady to tak asi nepůjde :o(

      0 0
      • Gorgov  

        ale půjde, spešl to vede kolem hlavovky a lanka se kříží pod spodní rámovkou, podle mě je to ideální řešení. na středový mufně maj uchycení každý lanko jinak vysoko, takže se ani nedotýkaj, ale ani s tim neni problém.

        0 0
        • Lister  

          jo jo o téhle variantě vím, ale tam záleží jak jsou umístěné opěkry u hlavy – pokud budou vic naboku naž pod trubkou, tak tohle nebude použitelný, protože by se to třelo o rám a to by asi nikdo nechtěl :o)

          0 0
      • MARIN  

        Jak pise Gorgov. Kdysi v MTB praveku jsem tohle krizeni zahledl prave na stroji velkeho Neda Overenda a hned jsem si to udelal i na Marinu a pak i na Speslech a zadny problem ani kdyz o se be lanka drou

        0 0
        • MARIN  

          MARIN

          0 0
          • MARIN  

            v praci mi to ty fotky nejak nechce brat :(

            0 0
      • mechanik  

        Tak v tom problém nevidím mám to i na Lapierrce (kříží se mi pod spodní trubkou lanka) i na Meridě (tam hned za hl.trubkou bowdeny:-))

        0 0
    • delfyn  

      měl jsem obojí a za norm. podmínek je to úplně jedno a v bahně a vodě bych bral spíš vedení spodem. Když je horní tah tak přece jen po lanku se něco dostane a u spodního vedení musí voda jít nahoru. Jinak pokud by rám trefil takovej šutr že by přeťal lanko tak už by mi to asi bylo jedno:)

      0 0
    • minikin  

      Problem bol len pri hranicnych teplotach okolo nuly, kde sneh/voda sa nalepi na inkriminovane miesta pod stredom a tym ze je na vzduchu pri jazde viac ochladzovany zamrzne a cele to zatuhne a uz s tym nepohnes (pomozu len dobre blatniky s doooost dlhou zasterkou alebo rozmrazenie – teplom, nejakou nemrznucou zmesou). Ale ak by to bolo vedene hore tak by to asi problem nevyriesilo, pretoze tak ci tak zamrzne cely presmykac oblepeny snehom/vodou/blatom a casto aj prehadzovacka alebo sneh/voda/blato medzi pastorkami. Zima je zima, treba sa s tym zmierit. Alebo v mokrom snehu a sajrajte nejazdit.

      0 0
    • Pišák  

      Zkušenosti se spodním vedením na GT Avalanche LE a na dvou Spešlech velmi dobré. Také jsem zpočátku předpokládal problémy s velkým ohybem u přehazovačky, ale je to OK. Zanáší se to (kupodivu !) méně i než utěsněné vedení vrchem. Přece jen to má o bovden a dvě koncovky méně. Srovnatelné se zimákem (plný bovden). Vydrží to více bahna a je to trvanlivější, perioda výměny bovdenů tedy delší. Na přehození pomocí větve se vůbec nepamatuji. Souhlas s Minikinem v tom, že kolem nuly to dole u středu celkem ochotně zamrne. Pokud bych po delší době s vedením vrchem event. měl u dalšího oře vedení dole, nebyl bych proti. Hlasuji do prázdna a proti svému oři – spodem je mírně lepší.

      0 0
    • Darkson  

      mám takhle vedený lanky u fullu a za 2 roky žádnej problém. jen mi to snad jednou v zimě zamrzlo, když jsem dlouho nepřehodil placku:-)

      0 0
    • ziki007  

      Mám to na kole odjakživa a funguje to, i v bahně…

      0 0
    • StuntJ  

      nema problema :o), méně bowdenu a není to tolik vidět :o)

      0 0
    • otas43  

      Nechci zakládat nové téma, tak obnovým tohle vlákno. Dneska sme vyrazili na sníh a měl jsem velkej problém s vedením spodem u svýho spešlu. Že to bude zamrzat a špatně řadit jsem čekal ale na poslední 2 km mi tam totálně zamrzl převod 2×1 a nešlo s tim hnout, na spodní trubce u středu byla vrstva asi 1cm ledu =/ dá se tomu předejít nějakou krytkou nebo třeba bovdenama na spodní trubce až ke středu?

      0 0
      • pepek  

        0,5 metru bowdenu zezadu až pod střed mi zamrzlo dnes uplně stejně. Když jsem to měl loni eště dělený, tak to bylo dobrý, zamrzal jen smyk, dneska všechno. Tak nevím, asi fridex? :-)

        0 0
        • otas43  

          něčím stříkat mě taky napadlo =)

          0 0
          • Flegmatik  

            Rozmračovač jako se používá na zámky nebo okna u aut?

            0 0
            • otas43  

              třeba =) ale jak často bych to musel stříkat? Spíš bych to chtěl nějak schovat, asi bovden přes spodní trubku až za střed, jen na zimu

              0 0
      • jonti  

        Me zamrznul dnes presmykac na velke placce, ale stacilo do toho kopnout aby se to spravilo.

        Vetsinou nezamrznou bovdeny, ale vytvori se masa ledu v saltru a presmykaci a tam nepomuze nic.

        0 0
        • otas43  

          S tím jsem bojoval celou dobu stejně jako ty, kopáním. Ale po dvou hodinách to přestalo pomáhat a když jsem mrknul na lanka tak byly pod vrstvou ledu.

          0 0
        • náčelník  

          Pomůže to počůrat.

          0 0
          • otas43  

            Samozřejmě jeden z nápadů =) ale nezkoušeli sme

            0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce