zkušenosti s galuskou Tufo Hi Composite Carbon

75 nepřečtených
  • Bengti

    chtěl jsme se vás tu zeptat jaké máte zkušenosti s galuskou Tufo Hi Composite Carbon, galusky mám v plánu vozit jen na závody, děkuji za odpovědi

    • blaf  

      Pokud to máš na závody, tak si kup pořádný závodní ;)

      • Bengti  

        a jaké bys mi doporučoval?

        • blaf  

          ja zatim galusky nevozim, takze nedoporucim, ale obecne panuje nazor, ze Tufo galusky nejsou nic moc

          procti si to tady a urcite najdes spoustu info na zahranicnich forech

    • Mikikuba  

      Doporučuju Tufo ale triatlonové Elite Pulse. Jsou to nejlepší gumy co jsem kdy jezdila. Mám jediný hendicap jsou to jen 22…

      Dost vydrží hmotnost slušná, jedou. Mám na nich za desítky tisíc km jediný defekt – proříznutí čili tam by odešlo vše.

    • JFtryall  

      Ja vozim 25mm a jsem spokojeny. Za tu cenu jsou fakt v pohode. Na spatny cesty foukam 6,8 a na lepsi povrch kolem limitu 8 atmo.

      • Doktorzet  

        Ahoj, kolik cca vydrží km ? A jak je to s defektama. Uvažuji jejich koupí

    • Iwany  

      Čauky hele já je měl na nizkých karbonech a jezdil jsem i trening i zavody a za 2500km docela znatelný opotřebení v zadu. Ale ...... Vubec jsem nepíchl a jel jsem u šotolinu při Krušnotonu nahoře je strašnej bordel:))))) Nebo aspon byl tenhle rok :) (71kg)

    • edoard  

      U mě teda neobstály, jedno nouzové brzdění ve sjezdu a bylo po ní:(

      • Delkim  

        Smyk je průser na každé galdě. Já takhle na asi 3 metrech prodřel úplně novou Vittorii Corsa Speed G+ za dva litry, moje první jízda na ní. Lehký písek v zatáčce, nouzové brzdění a na necelé dvě vteřiny holt smyk…

      • Cavendish  

        Plášť by si ale omrdal úplně stejně. Myšleno slupky jako Calibra plus.

        • McBlacky  

          záleží na značce a stáří. Třeba i dva roky stará guma/galuska mizí pod brzdou výrazně víc než nová. Já mám dobrý zkušenosti se schwalbe one galdama, dostkrát jsem na nich flekoval smykem a díry do nich nevyrobil nikdy.

          • Cavendish  

            Dobrá poznámka :) chválu na galdy Schwalbe One slyším čím dál víc. Vozil jsi One HT nebo One Pro HT?

            • McBlacky  

              Pro HT. Jak starej tak novej vzorek.

              Blbý mi to přišlo akorát v nízký teplotě (cca pod 0–7st) na mokru. Ale je otázka co v tomhle drží, co jsem vozil tak pláště byly jediný rozumný Pro SC od Michelinu.

              Na suchu schwalbe výrazně lepší než Tufo (carbon i elite), ale Sworks turbo mi přišla malinko lepší, jenže ta se tak vyfukuje, že je použitelná max pro 4hod švih v kuse a foukáš denně. Na to nemám mentálně.

        • Spartacus  

          Zrovna o víkendu jsem se díky hodnému šoférovi sklouznul na GP 4000 sII dobré 2 metry a nic to s ním neudělalo ;))

    • Alhas  

      To jsi brzdil na šmirglu, já na nich mám přes 3 k km, ale nezávodím.

    • Pijer  

      Trošku to tu opráším. Galusková kola jsou na cestě a tak se začínám poohlížet po nějakém obutí.

      Pláště jsem vozil nejdřív 25 Mavíc Yksion s duší a teď 28 Schwalbe Pro One jako bezduše. Myslel jsem si, že bych obul zase 28mm, ale galdy a ejhle, výběr za normální peníze zas tak široký není. Nejlépe cena/vlastnosti asi vychází ta Tufo Hi Composite Carbon, která se dá sehnat okolo tisícovky. Jsou nějaké nové zkušenosti, nebo doporučení galdy od konkurence pro nezávodní použití?

      Na Tufo se mi líbí ta snadná opravitelnost tmelem, ale nerad bych se zas celou dobu proklínal, že nedrží, nejedou, odskakují,..... ;-)

      • Doyle  

        Já jezdím tyto:

        https://www.schmolke-carbon.com/…tition-tire/

        Připlatíš si, ale zas máš na dlouho vystaráno. Super odolnost proti defektu, skvěle drží a vydrží tisíce km.

        • Pijer  

          Ty jsou ale jen 22 a 25mm.

          • Cavendish  

            Je ty Tufa měl 25mm. Buď si to musel nabouchat aby to jelo a pak to drncalo a nebo ubrat a pak to vůbec nejelo :( 200km a prodal jsem to…ale jsou lehké, rovné, laciné no…

            Co třeba Schwalbe Pro One 27mm? Nebo Vittoria Corsa Control. Ta se dělá i 30mm

            • JFtryall  

              Ja ted mam Elite Pulse a je to fajn, v porovnani s Corsou nezmerim rozdil v rychlosti a odolnost je taky super. Jen to pohodli je horsi. Ale zase to neutika a je to rovne. :-)

              • Cavendish  

                Jo ty ke spokojenosti vozí kamarád. Jsou to sice ,,triatlonové" galusky, ale to je fuk

                Když Tufo, tak asi Elite Pulse nebo Elite Ride 25mm…

                • JFtryall  

                  Jsou, ale nevim proc. :-) Jsou odolny, pekne kulaty a grip taky neni uplne spatnej. Na mokru je Vittorka ale lepsi.

                  • Cavendish  

                    Co jsem se bavil s klukama z Tufo, tak jsou z jiné rychlejší směsi a dělají je prý i trochu jinak

                    • Delkim  

                      Štve mi totální absence jakéhokoliv srovnání, neexistuje žádný test…

                      Měl jsem Elite Ride i Pulse, prodal jsem je v podstatě netknuté, i když údržba (páska, tmel) je super… Ale nedal jsem ten pocit, že na závodě díky tomu ztratím třeba půl minuty.....

                      • Cavendish  

                        S konkurencí žádné srovnání není no :( Asi ví proč. Údajně dle jejich interních měření je Elite Ride o 1W rychlejší než Elite S3, která je ale tlumivější…Tak si vyber :D

                        • Delkim  

                          …no právě

                          aby pak třeba proti Continental Podium TT nešlo i o 15 wattů…

                          • JFtryall  

                            15W fakt ne, klasicka Vittorka je rekneme solidni rychlej prumer a kdyz jsem dal Pulse, tak nemam zadne meritelne zhorseni. Proti top TT galdam, ktere se ale normalne vozit moc nedaji to bude 5–8W tak.

                      • vik  

                        Pijer se ptá na galdy pro nezávodní použití, takže řešit watty je blbina… HiCC jezdíme s tátou už pár let (táta jezdí každý rok 15000 km) a jsme absolutně spokojený. Defekt ani jeden za celou tu dobu, jsou fakt perfektně rovný a drží na všem, co jsme zatím pod kolama potkali. A k těm wattům: jsem si naprosto jistej, že můj 68 letej táta by na závodě natrhnul zadky mnoha zdejším wattařům, na jakýchkoliv galdách – protože je strašně vyježděnej, protože se nikdy psychicky nezlomí a protože se umí neuvěřitelně kousnout, třeba ve fakt velkých kopcích… Tolik ke galdám a wattovým rozdílům :-)

                        • JFtryall  

                          Kontrolni otazka, co jsou opravdu velke kopce. :-)

                          • vik  

                            Tak třeba na Stelviu jsem ho neuvisel :-) Na Forca di Pani (bráška Zoncolanu), kde jsou rampy přes 20, tam jsem ho prosil, aby zpomalil. Jasný, asi to víc říká o mé výkonnosti, ale je to prostě zvíře :-)

                        • Petr Ch  

                          Ano, přesně takto to je, mám to tak i já a vidím to i u lidí v okolí. Tvrdit, že to do kopce(nejen) nechtělo jet kvůli tomu, že jsem měl Tufa, ale jak jsem tam dal Contíky, tak jsem cítil menší valivý odpor a jelo se mně hned lépe – to je ůsměvné. Stejné je to s tím drncáním, a že Tufo při nízkém tlaku nejede. :)

                • Mikikuba  

                  Přesně tak.

            • Petr Ch  

              Velká poklona. Ve srovnání s Tebou jsem břídil. Nepoznám totiž u zadního kola za sucha, zda tam mám Elite Ride 25, nebo Corsu 25 a to i v případě tlaku meším, jak 6 barů.

              Měl by jsi své poznatky napsat Kreuzigerovi, atˇ rychle zruší smlouvu na příští rok. Bude totiž vozit Tufa…

            • Pijer  

              Hodím to pod tebe. Vyskočila na mě Vittoria Rubino Pro IV v 28mm za necelých devět stovek kus – vzít, nebo ne? ;-)

          • jecnak  

            Po minule zime, jsem se rozhodl, ze mi klouzavy Tufa nesmi uz ani na “zimaka”. Vozim ted Vittoria Control a Corsy a krome toho, ze jsou pohodlnejsi, tak hlavne drzi i na tom slizkem slanem vlhku, co ted je a bude. Najezd na platno je u Corsy kolem 5000 km, Controll nevim, tomu jsem na korenech seknul kord a zacal se rozjizdet. Gumy po 5–6000 km byla jeste spousta.

            Kamarad ted porovnaval plastove Corsy a Pro4 na valcich a rozdil byl 20 W. Takze realne na silnici to bude treba 10.

            • vik  

              Ty těm Tufo na mokru moc nevěříš, viď?:-) Vybavuju si, že vždy k nim hodíš tu vodu… Jsem si na tebe vzpomněl včera na švihu v mokro-namrzlý Kanadě, na zimáku mám Calibra 25, a říkal si, co furt Ječňák proti těm Tufo má?! :-) Držely neskutečně, až jsem si říkal, že už se to musí utrhnout. Ale jak všude trousím – Tufo pláště jsou děsný, když jsou nový, jak se trochu ojedou, mám je rád…

              • jecnak  

                Skidoval jsem s cx galdama Tufo dry. Calibra totez. Vyjde mi levneji koupit drazsi galdy, co drzi, nez scitat skody na kole a zdravi po padech. Uz jsem na ne mozna moc vysazeny, ale proste mi prijde, ze ten najezd za to nestoji.

            • Petr Ch  

              Mám to přesně naopak. Galusky Tufo vozím na zimákovi od nepaměti a to z důvodu nejlepší přilnavosti. Poslední smotek na zimákovi, na asfaltu, jsem měl cca před čtyřmi lety na Vittorkách řady Corsa. Dodnes lituji, že jsem je nesundal hned po prvním švihu, protože jak ty v nízkých teplotách a na marastu klouzaly, nebylo normální.

              Smím vědět, co od Tufa jsi na zimákovi měl?

              • jecnak  

                CX Tufo Dry ve verzi obyc a Flexus. Tufo Calibra. Vittorky se obrovsky zlepsily u Corsy ve dvou poslednich generacich s grafenem. Je to uplne jina guma.

                • Petr Ch  

                  Tak pokud jezdíš s krosovými gumami po studeném asfaltu, tak se pak nemůžeš divit, že to klouže. Navíc srovnávat krosová Tufa se silničními Vittorkami je o ničem.

                  Jinak dnešní top modely silničních galusek od jednotlivých výrobců jsou jak přes kopírák a nejde poznat (pokud je v nich ten správný tlak) co pod sebou člověk má. Velké rozdíly ale stále zůstávají na mokru.

                  • JFtryall  

                    Co jineho by na mokrem asfaltu melo drzet lepe, nez CX galda? :-)

                    • Cavendish  

                      To by mě taky zajímalo :)))

                    • Petr Ch  

                      Obutí určené na asfalt a ne do terénu.

                      • jecnak  

                        Ano asfalt má zcela unikátní vlastnosti na rozdíl od kamenů, kořenů, betonu a kostek a toho speciálního asfaltu, na kterém se cyklokrosové závody jezdí.

                        • Petr Ch  

                          Přešně, jak píšeš. Akorát slovo unikátní bych nahradil slovem – jiné. A co já vím, tak cyklokros se po asfaltu nejezdí, ten je jen v prostoru startu, cíle a víceméně je to rovný úsek.

                          • Delkim  

                            Hele, i já jako laik bych řekl, že pokud něco má držet na kořenech a mokrých kamenech, tak na mokrém asfaltu by to mělo držet jako máloco jiného, no ne?

                      • Pijer  

                        Obávám se že ne. Tvrdost a prilnavost směsi je u silničních a cyklokrosových galusek dost rozdílná a z toho i vyplývající kilometrový nájezd.

                      • JFtryall  

                        Galda do sucha musi na asfaltu lepit jak svina, jinak to je k nicemu. Kdyz jsem jezdil Tufo cx galdy, tak mi to neprislo zle, ale po prechodu na poradne gravel pneu tam rozdil je. :-) Porad ale existuji o dost horsi pneu, treba gravelovy Hutchinson. To je na mokru fakt led.

          • Pijer  

            Ještě mě napadlo, jestli pro začátek nezkusit Vittorku Rally za necelých 20 Éček kus. Tpi 220 nevypadá špatně, je to sice jen 25mm, ale za ty peníze by člověk nějaký ten kompromis udělat mohl ;-)

            https://www.bike24.com/p2302606.html

            • jecnak  

              Nemaj zadnou ochranu proti defektu, jsou krive a nic moc nedrzi. Je to spis na nejake retro, na kterem se jede v nedeli na kafe.

              • Pijer  

                Já bych právě rád občas na to kafe vyrazil i v sobotu ;-)

                Takže díky, už mlčím a nic jsem neřekl :-)

            • Cavendish  

              Měl jsem. Nechceš…500km a 3 defekty.

              • jecnak  

                Na nich jsem se naucil opravovat galusky. Aspoň k necemu dobre. :-D

                • Cavendish  

                  Aspon to bylo levný :)

                • Pijer  

                  Tak na trénink takových dovedností už mám v garáži pár cyklokrosových po dětech :-)

                  • Petr Ch  

                    Nevím, kolik vážíš, v jaké jsi kondici. Pokud chceš ale galusky š. cca 28mm a nejseš žádnej závoďák tak vezmi ty HI CC.

    • poki.z  

      Tyhle galusky ve 25mm siri jezdime se zenou 2 sezony + dalsi dva kamosi kolem delsi dobu. Defekt byl jen jeden na vsechny 4. Porovnani s jinou galuskou nemam, ale jizda je pohodlnejsi nez na predchozich kolech s plastem GP 4000. Conti byl zas lepsi nez plast vittoria strada. Zadni po cca 5000 km uz zacina byt sjeta – 75kg.

      • marquiz  

        Hi CC jsou víc na trénink. Jezdil jsem donedávna Pulse. Mají dobré jízdní vlastnosti a měl jsem super cenu. Mám Tufo 15 km a když tam má člověk známého který to bral na sebe. Bohužel kolega při naší vyjížďce se vloni zabil po srážce s autem a tak už Pulse nejezdím. Stačí mi S3 Ty nejsou špatné a vydrží víc km Defektům se nedá bohužel vyhnout a záleží na kterém místě se udělá. Na běhouně se s tmelem dá ještě galuska dojet do konce, ale jak je defekt na boku, je to jen na dojetí se štěstím domů. Na zimáku mám pláště Calibry a ty za 450 Kč službu udělají dobrou.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.