Zkušenosti s brzdami shimano deore br-m615

94 nepřečtených
  • old biker

    Chtěl bych se zeptat,zda má již někdo zkušenosti s brzdami Shimano Deore BR-M615,díky za odpovědi.

    0 0
    • Lubin97  

      dle tech.listu jsou shodné s 596, jen se liší barevným provedením pák, třmeny vypadaj identické…

      0 0
    • old biker  

      Po vyzkoušení můžu jen doporučit,komu nevadí nápis na páčkách, je to asi to nejlepší výkon x cena.

      0 0
    • NeoMike1  

      O víkendu se chystám montovat tyto brzdy na kolo. Jen mi není úplně jasná situace s olivou. Potřeboval bych povolit brzdovou hadici na pákách a trochu páky pootočit. Když to udělám, budu muset dát novou olivu nebo to tomu nevadí?

      0 0
      • Vilém  

        Proc povolovat hadici kvuli pootoceni paky?

        0 0
        • NeoMike1  

          Protože mi to vychází tak, že při montáži třmenu mám hadici otočenou o 90° v ose X. Pokud tedy nechci kroutit hadici do šroubovice, tak musím pootočit v ose páky.

          0 0
          • Vilém  

            Ta hadice hadice neni zas tak nepoddajna, aby nedovolila pootoceni o 90st.

            Pokud to presto chces udelat, tak bych to napred zkusil pouze povolit ten duty sroub na pace, uvolnit hadici, pootocit a dotahnout. Pak se asi nevyhnes odvzdusneni. Kdyby to nahodou netesnilo, tak az potom o kousek zkratit, dat novou olivu atd.

            0 0
            • NeoMike1  

              Díky. S odvzdušněním počítám, protože budu muset stejně zkracovat. Jen jsem původně měl naplánované zkracovat od třmenu. Ale tak teď to rozdělám u páky a rovnou to můžu i pootočit.

              0 0
              • Vilém  

                Tak teoreticky to muzes udelat nahore, stejne jako dole.

                Ono ale neni uplne lehky dosahnout toho, abys to mel presne v pozadovane pozici. Pri dotahovani olivy se totiz muze pohnout spolecne s utahovanim duteho sroubu.

                Osobne jsem toto nikdy nijak zvlast neresil, ta hadice ve sve delce v klidu omozni pootoceni „do sroubovice“.

                0 0
                • NeoMike1  

                  Tak to jsem rád, že to nemusím nějak extra řešit. Přecházím z mechanik, tak je to pro mě zase něco nového.

                  0 0
        • NeoMike1  

          Blbě jsem to napsal…

          Protože mi to vychází tak, že při montáži třmenu mám páky otočené o 90° v ose X. Pokud tedy nechci kroutit hadici do šroubovice, tak musím pootočit páky v ose X.

          0 0
    • Sidewinder  

      Mam BR-M596 viz http://www.kupkolo.cz/…m596_z93681/ a srovnani s XT brzdami BR-M785. Provedeni je samozrejme trochu horsi, pocitove je chod o neco delsi a o trochu houbovitejsi, ale i presto jsem s nima moc spokojeny. Brzdy vykon a davkovatelnost je skvela. Za tu cenu, co jsem koupil nekde na Koloshopu, to nema konkurenci – plus skvele jednoduchy plneni a odvzdusneni.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Začal mi vzlínat u zadní brzdy olej na tu krytku napojení hadičky u páky, zkrátil jsem hadičku, dal novou olivu a trn, a teď mi to prochcává na páčku. Dá se to nějak jednoduše vyřešit výměnou těsnění?

      0 0
    • Tehu  

      Mel jsem po koupi na kole tyhle Deore M-615 po par jizdach jsem si rekl ze proste s timhle ve predu se jezdit neda( slaby brzdny ucinek, celkem houba) tak jsem predni vymenil za XT, jsem celkem spokojenej. Pocitam ze az sjedu desky vymenim kotouce a desticky s chladicem. Vzadu jsem nechal puvodni Deorka s tim ze to tak nejak vzadu postacuje. Ovsem ted z ni mam pocit ze se mi tak trosku prodlouzil chod, po delsim sjezdu musim dost silove zmacknout aby razantne zabrzdila. Jsou s ubyvanim desek tak nejak tupejsi a tupejsi. Desticky jsou cca v pulce zivota. Premyslim jak to vylepsit, jasny za

      1. vyhodit vymenit za treba XT
      2. pomohly by ciste jen desicky s chladicem s kotoucem ICE TECH???
      3. nebo treba vymenit jen paku za XT ??? (nevim v cem by byl rozdil ve trmenu XTvs.Deore615 krom materialu)

      sliboval bych si tuzsi chod, razantnejsi nastup pri drobnem doteku.

      0 0
      • pulDag  

        BTW. jako houba se páka u brzdy chová v případě špatného odvzdušnění. Rozdíl mezi Deore, SLX a XT je ve výsledku zejména v ceně a váze. Deore má naprosto stejnou páku (vnitřní mechanismus) a liší se třmenem bez olívky (nelze nastavit úhel hadice).

        Pokud vydatně brzdíte z kopce, pořiďte si sintrované (kovové) destičky. Samozřejmě pokud vážíte víc jak sto kilo, musíte mít zákonitě větší kotouč.

        (Každopádně si uvědomuji, že reaguju na rok starý komentář. Rád bych jen vše uvedl na pravou míru)

        0 0
        • Rubi  

          U trmenu je jeste velky rozdil v keramickch pistkach…

          0 0
          •  

            To není zas tak velký rozdíl, a ty keramické můžou být spíše na škodu

            0 0
            • Fidži_CZ  

              V čem můžou být na škodu?

              0 0
              • mirorek2  

                https://www.google.cz/search?… zas výhoda je, že teoreticky nepřenášejí tolik tepla

                0 0
                • Fidži_CZ  

                  Možné vadné série, možná špinavé ruce. Nedokážu si představit, že bych ten pístek poškodil, když budou čisté ruce.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tech pripadu bylo par i zde, neni to uplne ojedinela zalezitost.

                    0 0
              •  

                Za poslední měsíc jsem měl v rukách přibližně 10 brzd s těmahle keramickýma pístkama a u 6 z nich byl problém. Někdy praskají a stačí jak se jen málo poškodí a už zadrhávají. Poškodit se můžou třeba bordelem co se dostane do třmenu do míst kde vyjíždí pístek a pak se to odírá a nedělá to dobrotu.

                0 0
                • pulDag  

                  Osobně jsem měl zadřený jeden píst u přední Saint BR-m820 (zhruba po 2 letech provozu na trail kole). Vyřešila to reklamace a nový třmen. Od té doby v pořádku (zhruba rok nakládání).

                  0 0
      • McBlacky  

        mě naopak překvapilo jak to slušně brzdí. 180ky ice tech na 140/140 AM fullu, desky původní (sjetý ale skoro na plech po 500km), moje váha s kolem a krámama 86–90kg.

        Dám ted sintr desky, ideálně s chladičem, protože při delších sjezdech v horách se hodně přehřívaly.

        0 0
    • Žulda  

      Ahoj, po roce potřebuje zadní brzda odvzdušnit, propadá se až ke gripu. Bude mi má to stačit odvzdušňovací sada (na kupkole mají Force za pár korun) a Shimano olej? Kolik ho budu potřebovat? Nechci to dávat do servisu, tohle chci umět.

      0 0
      • Vilém  

        Budou ti stacit dve strikacky a kus hadicky.

        0 0
      •  

        Ahoj, stačí ti plastová stříkačka z lékárny cca za 4 koruny, pak akvarijní hadička myslím 4mm průměr a nálevka na olej od Shimana. Když si koupíš 50ml oleje, mělo by ti to stačit na odvzdušnění obou brzd.

        0 0
      • straky  

        Mam sadu force a spokojenost. Strikacky das na oba konce a pod tlakem projedes olej tam a zpet, pokud neni spinavy. Odvzdusni se to lip nez s pomoci nalevky od shimana.

        0 0
        •  

          V čem je to odvzdusneni lepší? Pomocí nalevky ti stačí odvzdusnit nejdříve trmen a pak už všechen vzduch vyzenes vrchem. Dvě stříkačky se používají spíše u Tektro brzd a že by to bylo lepší si nemyslím. Na obsluhu rozhodně ne. Navíc je mnohem větší šance, že si něco zamastis.

          0 0
          • straky  

            Usuzuji podle toho, že když jsem prohnal olej jedním směrem, tak vyšlo hodně bublin a měl jsem dojem, že mám hotovo, ale když jsem olej několik protáhl hadicí, tak vyšlo ven spousta dalších bublin.

            0 0
            • petrun  

              O to jde, vyhnat všechen vzduch ze systému. Proženu to za občasného poklepávání na třmen a hadičky nahoru, pak dolů, pak pomačkám páku přirůzných úhlech a mám hotovo. Kde je problém?

              0 0
    • novcze  

      přidám jednu zkušenost, na novém kole BR-M615 nebrzdily, tak jak by člověk očekával (a kotouče taky cinkaly víc), obojí bylo způsobeno tím, že jeden pístek byl výrazně víc vyjetý než druhý … stačí vyjetý pístek zatlačit, podržet a zmáčknout páčku aby se dostalo víc oleje do druhého pístku. Takto jde docílit stejného vysunutí pístku na obou stranách třmenu.

      0 0
    • Calcio  

      Dobrý večer, chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenosti s brzdami Shimano M506 ?

      0 0
      • honza1982  

        Klasika brzdy, které ubrzdí to, co potřebuješ. Pokud nemáš 125kg nebo nejezdíš prasácký downhilly, ber je klidně. Větší rozdíl určitě najdeš spíš u použitých destiček. Pokud kupuješ nové, tak deore jsou pouze o 200kč dražší. (zdroj: kupkolo)

        0 0
        • TeryPV  

          mám je. 160mm kotouče, origo resin desky od shimano. Osobně mám i s výbavou někde mezi 115 – 120 kg. No jak bych to popsal. Brzdí dobře to jo, ale s mojí váhou někdy z prudšího kopce v terénu už cítím limit. Ale to by asi napravil 180mm kotouč ve předu, ale ten tam nejspíš dát nemůžu, protože by to nejspíš karbonová vidle nedala. Ale jinak jsem s nimi spokojený a nemám k nim výhrady, fungují dobře. Ale taky jsme je kupoval za 1300,– i s kotouči. Za cenu nových bych koupil jedině DEORE. I když rozdíl je jen ve třmenech a v tom, že se dají použít destičky s chladičem. Páka je stejná. Takže záleží zda nové, nebo jeté. Jeté za dobrý peníz smysl mají, nové nikoli.

          0 0
        • Strakááč  

          Dle mě je to hodně podobný, ne-li stejný jak deore brzdy diky pakam se servo wave to ma účinnost velkou, oproti BR M445 nebo jak jsou ty čísla :)) který maj jeste tu zakladni páčku..

          0 0
          • honza1982  

            Nemyslím si, že mezi 445 a deore bude nějaký převratný rozdíl, ale asi nějaký bude. Za ty dvě stovky navíc bych bral deore už kvůli nápisu deore a wow efektu, pokud se u deore dá u wow efektu mluvit :))

            0 0
            • allrose  

              ta mimosadová kombinace co teď dávaj na kola není nic moc-Shimano BR-M506-páka,447-třmen

              ty nový sady x000 zase pumpují..potvrzeno na SLX

              0 0
            • TeryPV  

              je tam velký rozdíl právě díky servo wave pákám. Doma máme oboje tak dokážu posoudit. U servo wave není třeba vyvíjet takovou sílu na páky.

              0 0
    • Calcio  

      Děkuju za informace :-) A zrovna bych se zeptal jestě, vadilo by moc při mé výšce 172 cm kdybych měl rám velikosti L místo M ? Děkuju

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Záleží na konkrétním modelu.

        0 0
        • Calcio  

          Je to model Specialized Epic HT 2017. Měl jsem ted chvíli nové kolo Specialized Rockhoper Comp, ale chytlo mě to natolik že Rockhopera dávám přítelkyni , stejně jsem jí chtěl kupovat nové kolo a ten Rockhoper je určitě lepší než nové kolo za 15000 a přítelkyně měří 170 takže jí sedne. Ten Rock je velikost M ale zdál se mě mensí, proto se ptám jestli by to byl velký problém vzít Epica v L, ten Epic je totiž prý delší. Děkuji mockrát za rady

          0 0
          • MlokCZ  

            Epic HT – v L reach 441mm

            To bych na 172cm nebral ani omylem pokud zrovna nemáš o 5–10cm delší ruce než je pro danou výšku běžné.

            0 0
            • Calcio  

              Takže jasné M ano ? Ten Rock se mě totiž zdál takový menší a musel jsem si vytahovat dost sedlovku nahoru…

              0 0
              • MlokCZ  

                Jak máš dlouhé nohy? A případně ruce/trup.

                0 0
                • Calcio  

                  77–80 cm nevím to přesně :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A to ti vycházelo místo nad horní rámovkou dobře u toho Rockhoperu? 2017 29" Rockhoper má uvedený standover 810.4mm, což je tedy už sakra hodně na tu délku nohou. I při 80cm + bota je to tak tak.

                    S uvedenou délkou nohou by vyšlo na výšku i Sko.

                    Tedy neřešil bych vůbec M vs L. Ale řešil bych S vs M. U toho zejména si ujasnit co potřebuješ na délku. Vidím to tak na hraně někde mezi, ale nepsal jsi žádné další proporce, tak těžko přesněji určit.

                    0 0
                    • Calcio  

                      No vzadu před sedlem ano, ona je ta horní rámovka u toho Rocka od řidítek z kopce :-) Nevím jak bych to řekl, nejsem ještě takový specialista jako vy (myšleno v dobrém) :-) No prostě radši vezmu to M, zajímal mě váš názor jestli by to bylo spatně mít L :-)

                      0 0
                      • Calcio  

                        Nevěděl jjsem taky, jestli není špatně mít tak vytaženou sedlovku :-)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak musíš se vejít i o trochu více dopředu, nejen narvaný zcela k sedlu. Tam kde by to o trošku více vepředu mělo ještě jít (někde mezi 1/3–1/2 horní rámovky od sedla), tam to zhruba právě výrobci měří a to je ta udávaná hodnota standover.

                        Když musíš v terénu nečekaně z kola, tak se nepostavíš těsně za sedlo.

                        Já bych testoval výšku horní rámovky vždy cca v její polovině. Když tam se s aspoň nějakou miniální rezervou vejdeš, tak už se to dá.

                        Takže zatím zůstává i otázka, jestli není moc vysoký už i ten současný Rockhoper. Pokud to u něj vychází, tak Epic HT bude zcela v pohodě, když je o 2cm nižší.

                        0 0
          • McBlacky  

            na 172 bych vzal u spešlu Mko, pokud nejsi nějak výrazně disproporční. Díky moderním ultra slopingovým rámům budeš mít sice hodně vytaženou sedlovku, ale zase si ti na tom bude líp jezdit a nebudeš extra nataženej.

            0 0
            • MlokCZ  

              M má 430mm sedlovou trubku, na to bych se poskládal i já se 182cm (nohy 84,5cm) a se 400mm sedlovkou bych měl ještě mírnou rezervu.

              To jen vy extrémisti na délku nohou budete mít extra vytaženou sedlovku :-)

              U 172cm výšky bych si zkontroloval opačný problém. I přes větší sloping má M standover 790mm a klidně může mít nohy i pod 80cm…

              0 0
              • McBlacky  

                já už se na nový HT epic nesložím ani se 420mm :/

                Takže jsem přešel na Treka, kde se na 19,5 (L) se 420mm složím :)

                a vůbec vyseru se na to budu už jezdit jenom autem :) hrozný pekla pro mě ty dnešní geometrie

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ty dnešní geometri jsou určené pro mě :-)

                  I když zrovna u Epicu HT by to nebylo ideální ani pro mě. M na výšku ok, ale už by to bylo na hraně na délku (moc dlouhé a musel bych dát 6–6,5cm představec, což už je skoro moc krátké, tak akorát mi vyhovuje 7,5cm co vozím na o těch 1–1,5cm kratším rámu).

                  0 0
    • Calcio  

      Takže a jednoznačně mám vzít Mko? :-)

      0 0
      • stanik48  

        No nevím jestli je to porovnatelné,mám kolo kellys thorx 2015, ten má dost výrazný sloping a měřím stejně jako ty a mám velikost S, sedlovou trubku 415 mm. Větší bych kvůli standover výšce mít nemohl. Rám je teda delší než je asi obvykle,má 600 mm a mě to tak vyhovuje. Tak zvaz jestli m nebo s

        0 0
        • Calcio  

          Dobře, zkusím si S i M a uvidím co bude lepší. Každopádně děkuju, protože tomu prd rozumím a nerad bych si nas-al do vlastního špatnou volbou :-)

          0 0
        • mirorek2  

          600 v Sku? hmmm

          0 0
    • petrun  

      615 jezdím v létě a 447 v zimě. Když na podzim měním kola tak se mi první den zdá, že 447 brzdí o nepatrný chloupek míń. Pak si zvyknu víc tisknout páku a ten pocit úplně zmizí. Na jaře mi naopak prvních pár Km připadá páka 615 titěrná a víc houbovitá (před sezónou důkladně odvzdušněno). Jedná se ale jen o drobné nuance na hranici rozlišitelnosti. Možná je to způsobené tím, že na kole sedím denně a jsem s ním téměř srostlý :-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Mně připadala páka na 615 poslední dobou také houbovitá, ale právě a jen do nasazení nových destiček :-).

        0 0
        • petrun  

          Taky to vyřešila výměna desek. Teoreticky je to ale nesmysl, v systému by měla být rezerva která ten rozdíl vyrovná. Nechápu proč to v praxi nefunguje :-(

          0 0
    • Strakááč  

      Moc to řešíte :D já když dám kolo zvhůru nohama a zamačkám brzdu tak jde až ke gripu a když ho dám zpět tak musím páčkou zapumpovat, aby to bylo zas v cajku… a když páku stisknu velkou silou a držím, tak zavzdušněná nejni, že by se dostala až ke gripu prostě je pocelou dobu napnutá stejně a nikde se nic uvnitř nestlačí, to je zvláštní.. ale neřeším to, brzdí to ?? brzdí, tak nejni co řešit :D

      0 0
      • roud  

        právě jsi popsal zavzdušněnou brzdu :D

        0 0
        • TeryPV  

          tak tak :) to mi připomnělo, že bych si je měl taky odvzdušnit :)

          0 0
        • Strakááč  

          nevim, asi jo, ale musím říct, že když držím páku delší dobu zmáčklou, tak neklesne.. její účinnost se nezmění.. prostě zavzdušněnou brzdu si představuju tak, že když jí zmáčknu, tak se mi bude po chvilce propadat páčka ke gripu což to mi to nedělá, jen když je kolo vzhůru nohama.. nechápu to prostě :D

          0 0
          • Fidži_CZ  

            A proč by se ti měla propadat? Vzduch je stlačitelný, prodlouží se ti chod a páčka je gumová. Propadá se jen, když je vzduch v páce. Ten tam dostaneš třeba tím otočením vzhůru nohama.

            0 0
          • MlokCZ  

            Po otočení kola zpět na kola se postupně přesune vzduch do expanzky (ale nemusí vždy všechen, takže to může zůstat gumovější na páce než se stlačí vzduch, co zůstane v okruhu). A při zmáčknuté brzdě je expanzka od brzdového okruhu dočasně odříznutá, takže vzduch v ní se v tu chvíli neprojeví.

            Dle popisu máš tu brzdu zavzdušněnou už opravdu hodně.

            0 0
            • Strakááč  

              přední jsem odvzdušňoval a zadní jsem ještě neodvzdušňoval a dělají to obě :) tak já nevím :D ale nevadí mi to dá se s tím jezdit v pohodě.. :) budu to muset někdy pořešit no :D

              0 0
            • Strakááč  

              Tak jsem ji odvzdušoňoval ale ani napodruhý nic.. nechápu.. proste je paka gumová oproti Přední a nevím, kde by se mohl držet ten vzduch.. nebo to je naka vada ?? Ale dřív to bylo v pohodě… to vypadá jako kdyby se vzduch držel někde ve třmenu nebo nekde blbě v páce..

              0 0
              • allrose  

                Nevím zda si někde četl,zadní je vždy gumovější než přední díky delší hadici..tak nezacházet do exterému :)

                0 0
                • Strakááč  

                  Vyřešeno :)… kvuli hadici je vzdycky gumovejsi.. to vim.. ale uz jsem to nevydržel a sel se v tom pohrabat.. a ejhle.. přišel jsem na to naperu strikackou odspoda.. až to nahoře vytece.. hned to zadelam sroubem.. dole primacknu strikacku natlakuju to trošičku a zavřu matičku a fertig :) už to je jak postaru :)

                  0 0
                  • allrose  

                    Ta at ti to vydrží :)

                    Dělal jsem to podobně (bez natlakování) a přibrždovalo to,otevřel jsem zátku a zavřel,trochu vyteklo a pohoda..nové desky..uvidíme

                    0 0
    • Mapevi  

      Trochu oživim staré vlákno. Jaký je rozdíl mezi těmito brm 615 a klasickými deore 6000? Chtěl bych za jedny z nich vyměnit stávající brm 425 které ještě nemají přepákování.

      0 0
    • engineer  

      Ahojte,

      na svojom biku mám brzdy Shimano BR-M615. Vzhľadom na to, že predná brzda mi po zime (a servise vidlice v značkovom cykloservise) prestala brzdiť a iba pískala, tak som najskôr odmastnil kotúč. To nepomohlo, tak som sa rozhodol „rozchodiť“ piestiky. Zabudol som však otvoriť odvzdušňovací šrób na brzdovej páčky a pri roztlačení piestika mi (pravdepodobne) praskla membrána = cez odvzdušňovací šŕob na páčke a cez olivu sa pretlačil minerálny olej. Z toho usudzujem, že páčka bude už asi nepoužiteľná.

      A teraz k veci – má zmysel vymeniť páčku za novú (SLX-M7100, prípadne iný model) alebo rovno vymeniť aj brzdový strmeň? Pretože mám podozrenie, že cez piestik preteká minerálny olej, ktorý „zaprasuje“ brzdové platničky.

      0 0
      • wilda81  

        Pokud třmen neprosakuje, tak je zbytečné ho měnit. Pokud je v háji třmen i páka, tak je finančně výhodnější koupit rovnou celou brzdu. Pak taky záleží co aktuálně seženeš.

        0 0
      • MatS  

        Membránu na BR-M615 jen tak nepřetrhneš. Je dělaná tak, že přepustí přebytečný olej kolem a vyteče z páky pod víčkem expanzky ven. Membrána to většinou přežije. Takže klidně zkus brzdy odvzdušnit korektně a možná budou normálně fungovat.

        Jinak tu teď na bazaru někdo nabízí samotnou páku levou z SLX brzd 675, což je téměř stejné jako 615.

        https://www.bike-forum.cz/…bl-m675-leva

        0 0
        • engineer  

          Brzda odvzdušnená, ale problém bude niekde inde. Pri maximálnom stlačení páčky stále nedokáže zabrzdiť koleso (a to tam mám kombináciu XT-RT81 180 mm + J03A) a začne pretekať olej cez olivu. Pravdepodobne vznikne taký veľký tlak v systéme, že olej ide najľahšou cestou von. Stále podozrievam aj platničky (ktoré som mierne ošmirgľoval), prípadne kotúč (ten som už viackrát odmastňoval). Ak by mal niekto ešte nejaký nápad, tak budem rád, inak to asi pôjdem dať do servisu, nech mám iný (odborný) pohľad na vec.

          0 0
          • Vilém  

            Tak kdyz ti chcije olej pres olivu, tak je blbost podezrivat desky a kotouc. Napred to utesni a pak se poustej do dalsich teorii.

            0 0
          • MatS  

            Aha, takze vymen olivu. Mrkni, jestli v miste kde vchazi hadice, neni nejaka prasklina. Treba to nekdo pretahnul.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.