Brzdy Hope Tech 3 E4 zkušenosti

157 nepřečtených
  • Lukkis

    Zdravím všechny enduro nadšence, zakládám toto téma pro získání názorů, zkušeností, porovnání s jinými, technických rad a vše kolem brzd HOPE TECH 3 E4… Zvažuji výměnu DEORE XT 8000 (které jsou momentálně na reklamaci s pumpováním) za čtyřpístky a právě hope mi docela padly do oka. Děkuji všem za své poznatky a cenné informace

    • vojtechposmourny  

      Mám je, přešel jsem právvě z XT BR-M8000.

      • neserou se
      • nepumpují
      • jsou lépe dávkovatelné
      • jsou hezčí (to je subjektivní)
      • stojí dvakrát tolik
      • brzdí méně, respektive na páku musíš vynaložit daleko větší sílu (a věř, že se to po celém dni projeví)
      • menší mezera mezi destičkami, hůř se seřizují na neškrtání
      • Lukkis  

        Takže volit raději jinou alternativu? První čtyři body jsou OK, ale pak už je to horší… Asi nejhorší to brždění. U takových brzd jsem předpokládal, že to bude oheň proti XT. Kámoš koupil min týden SAINTY a nemůže vynachválit po prvních výjezdech říkal, že paráda proti starším XT. Nechci se moc ale podle něj opičit :-)

        • Lanzinho  

          tady bych nekoukal na „opičení“ ale na funkci.. jsou to brzdy :) a já si sainty nemůžu vynachválit

        • vojtechposmourny  

          XT jsou na prvotní zmáčknutí páky rozhodně kousavější.

          Můžeš zkusit V4 a rovnou s opletenou hadicí. To brzdí víc.

          Btw kdyby se XT nes…y, tak bych je nenahrazoval.

          • lukas aka mitro  

            Houpe, V4 hlavne neutavis. Serizeni je vpohode. Mel jsme avidy a po nich nevim o zadnem skrtani s hope. Kousavost resit desky.

          • Lukkis  

            Když jsi nahradil XT za HOPE, tak jsi nechal kotouče shimano? Nebo jsi dával i kotouče hope rovnou? Uvažuji, že dojedu shimana co mám než je vyměním.

            • vojtechposmourny  

              Chvilku ice tech shimana, potom hope. S tím shimanem to bylo možná trochu kousavejší.

              Ale už je to víc jak rok…

    • Simon777  

      Kdyz 2pistky, volil bych starsi slx m675, nebo xt m785. Kdyz ctyrpist, co zkusit Zeecka? Jsou levnejsi nez Sainty.

      • Lukkis  

        starší 785 jsem měl na předchozím celopéru a byly super, ale šly s ním do světa. na dalším biku jsem dal ty nešťastné 8000 (mr2016) s výrobní vadou jak mi napsal prodejce a jsou na reklamaci viz výše. Tak doufám, že mi je opraví nebo lépe vymění ať je můžu poslat dál a nahradit to chci nějakým čtyřpístkem. samozřejmě, že ZEE nebo SAINT jsou možnosti, ale chtěl jsem dát šanci i něčemu jinému než je SHIMANO :-) byť mají minerál a dobře se dělají…

        • Lanzinho  

          pak ještě výborně brzdí Code od Sramu… ty bych si taky nechal líbit

    • Breakpain  

      Proč ne V4 ?

      • Lukkis  

        ty jsou už pro DH podle tabulky, robustnější třmen a vycházejí ještě dráž…

        • vojtechposmourny  

          To Sainty taky.

          Chtěl jsi přece pořádný oheň, ne?

        • Breakpain  

          To nicemu nevadi, ne ;)

          Uvarit je, je velmi obtizne

          Brzdi o neco lepe (mensi sila na paku oproti E4) – mene si unavis prsty ;)…

          • Lukkis  

            Tak v anglii se dá pár V4rek sehnat za 288 liber s normálními hadicemi a 305 liber s oplety…

          • Lukkis  

            Takže je jezdíš? Máš osobní srovnání ? A co domácí servis co se týče odvzdušňování? Avid a magura jsou peklo s dot 5…

            • Breakpain  

              Nemam je, ale testoval jsem je. Pokud me na sjezdaku neosnli TRP, tak je beru s opletenejma hadicema.

              Co se odvzdusneni tyce, dle yt nevypada zle, ale nedelal jsem ho.

              Kazdopadne u brzd je spis vybirej dle vykonu, co pozadujes a se servisem se smir. Pokud chces lepsi zlatou stredni cestu, ber ZEE …

              • Lukkis  

                Servis až tak neřeším, jen tak se ptám na zkušenosti… Na kole si „téměř“ vše dělám sám, tak se toho nebojím :-)

                Chci nejlepší cestu a nvím proč jsem se zamiloval do těch HOPE brzd :-D :-D a když něco nutně potřebuju,tak…

                • lukas aka mitro  

                  Odvzdusnovani Hope (tech 2 v mem pripade) je o mnoho jednudussi, nez u avidu. DOTka tam ale je no…

              • Lukkis  

                je nějaký zásadní rozdíl v tom opletu a bez? někdo psal, že s opletem to brzdí lépe… tak nevím.

                • vojtechposmourny  

                  Mělo by to mít tvrdší pocit na páce a trochu líp brzdit. Ta opetená hadice se údajně tolik neroztahuje.

                  Vlastní zkušenost přidám příští týden, kdy se snad dokopu tam ty opletené hadice nasadit.

                  • Lukkis  

                    Tak co, nějaký poznatek? nevím které hodit do košíku :-)

                    • Vilém  

                      Tak opleteny jsou samo lepsi a poznat to je.

                    • vojtechposmourny  

                      Tak rozdíl tam je, ale nic zásadního.

                      Co mi na opletených Hope hadicích vadí, že jsou výrazně měkčí a nedrží tak dobře tvar.

                      Oblouk, který potřebuji vytvarovat, tak ten s nimi nejde.

            • vojtechposmourny  

              Odvzdušnění je jednoduchý. Je to na yt.

    • Misiak  

      BR-M800->V4+pancierova hadica:

      1. odvzdusnenie mi trvalo o nieco dlhsie ako pri M800, ale ziadne peklo. napriek tomu, ze som ich plnil od nuly…
      2. skrtanie nepozorujem, ale zavisi to od konkretneho disku-niektory je rovnejsi, iny zas nie…
      3. brzdna sila je fajn, zatial nemam gule k prieskumu oblasti maximalneho ucinku prednej brzdy (metal+203mm). zadna zablokuje koleso na poziadanie-treba davat pozor (metal+180mm)…
    • Lukkis  

      Ještě řeším objímky na řazení shimano XT s i-spec ll… Ale nechci ty origo adaptéry od HOPE, tak snad něco najdu.

    • suslos  

      šel jsem z Guide RSC → XT 785 → V4 s opletenýma. To vše na EN kole včetně závodního použití a parků.

      V4řky rozhodně nejlepší – modulace, výkon, za mě i vzhled – páka mi sedí skvěle (není pohodlná bez rukavic, na to pozor!). Odvzdušnění v pohodě, seřízení relativně taky – uvidíme jak z dlouhodobého hladiska.

      Guide RSC jsem například dokázal „utavit“, to se mi zde fakt ještě nepovedlo :-)

      Postupem času jsem se samozřejmě propracoval k ideální kombinaci destiček – předek vždy organiky, zadek zase sintry

      Další brzdy budou buď opět Hope – V4/E4 nebo nové Code RSC – ty jsem měl možnost jezdit půl dne v parku a taky mě nadchly – nebylo třeba tolik „síly“ na páce a přitom modulace podobná. Zde by rozhodla cena a stavba na které by šly (aktuálně mám kolo celý ověšený Hopem, tak tam ty brzdy prostě sedly).

      Shimana jsem vyřadil kvůli pumpování (možná je ten problém menší než vypadá, neposoudím, nemám) – údajně se to projevilo už i nových Saintů. Možná vzít jako poslední jistotu Zee – které mají staré páky.

      A další pecka brzdy by měly být aktuálně after market prodávané Cury od Formule. Cena cca 5K za pár je taky fajn.

      Osobně bych rád dal šanci třeba novým XTčkům 4pístkovým, ale…

      • Lukkis  

        Jak je to teda s tou silou na páku? nedovedu si to představit… jezdil jsem vždy jen shimano XT nebo avidy. Tak se rači ptám ať se nevy.ebu :-D

        Jinak hodnocení vidím vcelku pozitivní z tvého komentáře ;-)

        • vojtechposmourny  

          U E4 musím více zmáčknout páku na stejně rychlé zastavení oproti XT8000. Subjektivně o dost. Ale možná část z toho padá ma vrub toho, že ty XT jsou víc kousavejší.

        • suslos  

          S tou silou bych to nedramatizoval – je jí potřeba víc, ale z hlediska celodenního používání s tím nemám problém. Ani při dlouhých sjezdech – 10, 15, ale i více minut v kuse (myšleno v težším terénu, trailu, parku). Proto i páčka jako taková je delší. Prostě vlastnost, není to tak, že XTčka máčkneš i malíčkem no.

          Já jsem nadšený a neměnil bych, leda s jiným kolem pokud by se tyto prodali s ním. A pak by nastala cenová anabáze viz. příspěvek výš. Code vs Hope, nebo ty Formule Cura (ale tam jsem se někde dočetl, že mají kratší chod spíš – a já miluji páčku brzdy skoro až ke gripu :-))))).

          • Lukkis  

            No to já taky… i u XT jsem míval páčky nastavené tak že pozvolna zabíraly a až před řídítky to šlo do smyku :-)

            • suslos  

              Tak to si s kroutítky na Hopech můžeš dopřád raz dva ;-)

              Má to smysl ještě řešit? ;-) podle mě už jsi rozhodnutý :-D

              • Lukkis  

                no to máš více méně pravdu… v košíku už je mám, ale ještě balancuju s mšlenkou oplet či neoplet toť otázka a tak to přehazuju :-D

                • mpIII  

                  Já mám Tech 3 E4/X2, minulou sezónu jsem z nich byl nadšený. Teď jsou na výměně hadic za opletené, tak jsem zvědavý.

                • vojtechposmourny  

                  Pokud to chceš co nejvíc ultimátní a nevadí ti stříbrné hadice, tak oplet.

                  Pak si nebudeš vyčítat, žes to měl zkusit.

                  • kubad  

                    Opletené jde i černé :)

                    • Lukkis  

                      dodatečným dokoupením? v konfiguraci při koupi to jde jen s tím stříbrným

                    • vojtechposmourny  

                      Vím. +3k od Goodridge.

                      Origo jen stříbrné.

                      • mpIII  

                        Zase tak strašné to není… :0)

                        • vojtechposmourny  

                          No co si pamatuju tak cca 90 liber i s poštou. Tak necelý 3k.

                          • mpIII  

                            Na Goodridge je drahý hlavně to šroubení, ale dá se použít i klasika od Hope, což vyjde levněji. Pak je to podstatně méně než 3k.

                            • vojtechposmourny  

                              Aha, takže jen hadice a ne celý kit.

                              Tak to možná jo.

                              No jsem zvědavý, jak moc to poznáš.

                              • mpIII  

                                Jj, přesně tak. Pak je to podle mě srovnatelné s továrními opletenými Hope, ale barva nemusí být ta strašná stříbrná.

                                Dám vědět, jsem taky zvědavý.

                                • vojtechposmourny  

                                  Nejde jen o barvu. Ta stříbrná černému LV sluší.

                                  Ale mě třeba vadí to, jak je ta hadice měkká oproti klasice. Sic se dobře tvaruje v malém prostoru (typicky to esíčko u zadního třmenu LV301, ale zase pokud potřebuješ větší oblouk, který má držet ve vzduchu, tak to opletená hadice nedá.

                    • vojtechposmourny  

                      Btw ty stříbrné vypadají dobře na tmavém rámu. Akorát to chce stejný bowden.

                • suslos  

                  záleží jak moc z kopce jezdíš :-) hmm?

                  pokud jsi víc v klidu, ušetři pár peněz, třeba na pláště, a vem normální. Pokud pod Tebou brzdy hoří, ber opletený

                  • Lukkis  

                    že bych jezdil úplně pomalu z „kopce“ si nemyslím :-) kolo má do 14kg si myslím, já 78 + vybavení nějaké kila. XT více méně stačily, ale to pumpování bylo o nervy třeba letos v leogangu. proto jsou na reklamaci.

                • Breakpain  

                  Oplet …

                • Arys  

                  A kde je budeš kupovat?

          • mirabike  

            Taky mám chod páčky až skoro ke gripu a Hope mi max vyhovujou – na enduru mám M4/X2 a na DH V4 na všech jezdím sintry a opletený hadice – to je opravdu znát. O trochu větší síla na páce, oproti některejm jinejm kousavejm, je bohatě vyvážená skvělou dávkovatelností.

            • jezo  

              Jaké sintry jezdíš? Ja učinil pokus se Superstarem, ale řvaly tak, že celý les věděl, že jedu. Tak jsem se pokorně vrátil k organikám.

      • bimjeam  

        Trochu ma zarazilo, že si už druhý , čo píše, že páka nie je pohodlná bez rukavíc.

        Rukavice jazdím iba v zime a toto by mi asi dosť vadilo.

        Vieš to trochu rozviesť ?

        Je to kvôli tým dierkám v páke alebo celkovo je tvar frézovania s ostrými hranami?

        Brzdy Hope sa mi fest páčia, ale toto je niečo, čo mi nedá pokoja a nerád by som kvôli tomu trpel :)

        Ďakujem vopred za podrobnosti ;)

        • suslos  

          Jde o ty dírky v páce, ty mají ostré hrany uvnitř. Osobně si to nedovedu moc představit používat bez rukavic, ale možná to přehráním, navíc nenávidím ježdění bez rukavic..

    • Lukkis  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Lukkis  

      Fotky by nějaké nebyly jak to vypadá na bikách třeba s tím XT řazením?

      Ty formule cura 4 třeba někdo jezdí?

      Na dolekop o nich taky psali slušně…

    • Ajkalla  

      Teď se rozhoduj mezi Galfer Pro deskami a Trickstuff, cenově to vychází ± na stejno. Jinak ty červené origo desky by měli být Galfer Advanced.

    • Lukkis  

      Tak shimano mi reklamaci brzd zamitlo… Že to je funkce brzd! Nějaká servo wave action. Děkuji pěkně za takovou funkci! Když si to musí člověk sakra hlídat ve dlouhých sjezdech aby si nerozbil hubu!

      • MirosPikos  

        Pravda, že je to fakt otravný. Dával jsem kvůli tomu pryč Elixiry, koupil jsem ZEE a ty mi to dělají taky. Asi míň, ale přesto. V techničtějším sjezdu brzda zabere pokaždý v jiný fázi…a to je, jak ty dobře píšeš, na rozbití huby. Ale už jsem si za ty léta zvykl a nikdy si kvůli tomu nerozbil hubu. klep klep

        • Lukkis  

          Přesně… Pokaždé zabere brzda jinak. Když má člověk raději povolenější brzdy, tak je to fakt sekec! Nic naplat… Brzdy putují domů a jsou jen dvě možnosti, že je někdo koupí na light jízdu a nebude mu to vadit nebo půjdou na zimaka místo elixíru, ale to byl vyšší model, tak raději prodej. Pokud někdo koupí

      • wladeq  

        Bych jim napsal že jsou hovada a ať ne nekrmí hov*ama, servowave je totiž úplně něco jiného. Každopádně bych ty brzdy úplně vypustil, profouknul, a znova naplnil, podle mě to zmizí. Dole ve třmenu bude voda, která se rychle uvaří, pak si ta brzda dělá co chce ;-)

        • tonik666  

          taky bych rekl ze servo wave je neco jineho. a nebo ho mam na vsech brzdach doma rozbity – xt785, slx675, protoze jsou oboje velmi stabilni v zaberu

        • atty  

          Přečti si thread o XT8000 – tam je 100× vysvětleno, že u některých kousků to mohou lidi odvzdušňovat a napouštět novou kapalinou 5× po sobě, měnit destičky za nový, měnit hadice a prostě dělat všechno možný a brzdy prostě pumpujou nebo se propadá páka apod. V cizině to obvykle mění, tady k tomu dostali prodejci asi instrukci, svádět vše na „vlastnost“ brzdy, případně brzdy vracet majitelům s tím, že je předali na záruku se sjetýma destičkama, špatně odvzdušněný, nebo že se závada neprojevila. Je to díky tomu, že kdo bere brzdy od Langeho, tak jim to asi nechtěj reklamovat, Lange k tomu dává tohle (nesmyslné) stanovisko, reklamace by tak šla za prodejcem, kterýmu se nechce dát 4k (asi méně v nákupu, ale přes to dost) za nový brzdy pro zákazníka.

          Závada je někde ve vnitřku – úzké hrdlo pro kapalinu v určitém spojení lehce sjetých desek, teploty a dalších podmínek – pak prostě brzda pumpuje, páka se propadá, brzda rozhodně nebrzdí stejnoměrně na každý zmáčknutí, tak jak by měla…

          Že se z hlediska prodejců hraje tahle blbá hra – zkušení bikeři o téhle vlastnosti XT8000 série ví, ví se o ní celosvětově, ví se, že je tam nějaký popsaný problém (konstrukční), ale prodejci musí dělat, že se nic takového neděje a že o tom slyší poprvé… :)

          Takže prostým „odvzušněním“ či úplnou výměnou kapaliny a destiček se to neopraví, případně na chvíli a začne to zase znova.

          • wladeq  

            No, a nebo vetsina tech lidi nerozumi fyzice, neumi naplnit brzdy, a pak jim to dela peklo. Je to uzavreny okruh, stejne jako u kterekoliv jine brzdy. cili neni logicky duvod aby to delalo takovy cirkus. Nicmene pokud to dela to co to dela, je to na reklamaci, a zvastama o servowave bych to nenechal odbyt, ani ho*no

            Edit: a servovave je ta hovadina v pace ktera zaridi, ze se ti na zacatku zmacknuti deska priblizuje rychle, a ke konci (kde se to lame) ma na ten pist velkou paku

            • atty  

              Pochybuju, že většina lidi, kteří mají s XT8000 problémy (třeba i zde na fóru) neumějí brzdy správně odvzdušnit (myslím, že minimálně část z nich má zkušeností s různými typy brzd a vědí, jak to funguje a jak to správně udělat.

              Pokud je i v uzavřeném okruhu místo, kudy ve správný čas neproteče správné množství hydraulické kapaliny (jakože u XT8000 asi je), pak to můžeš zkoušet plnit a odvzdušňovat třeba stokrát a výsledek to nepřinese – přečti si ten thread a budeš vědět, o čem je řeč – svalovat to na demenci většiny uživatelů, co s brzdama jejich servisem zkušenosti mají je trochu hloupé…

              Co je servowave, jak funguje a co to znamená nás myslím učit nemusíš, nicméně že se na „to“ prodejci vymlouvaj je samozřejmě hovadina a že ti lepší prodejci rozhodně ví, co je to za funkci a že brzda nefunguje tak, jak by měla rozhodně ne kvůli tomu přepákování v chodu – to jsem vysvětloval – možná tím odbudou třeba 30% reklamací (ono to spousta víkendových jezdců ani třeba nepozná, že jim brzda nefunguje, tak jak by měla – dostali XTčka naděleny na novém lepším kole, na cyklostezce to brzdí dostatečně, tak to ani dále neřeší…Vědí a dokážou to porovnat právě lidi se zkušenostma, co nejezděj jen po rovině a potřebujou kontinuální a stejný brzdný účinek i za horších podmínek, opravdu v kopcích atd.

              • wladeq  

                Pokud to nekde chcije ven, myslim ze je to videt, podle me spousta tech zavad je zpusobena tim cim rikam, to je cele ;)

                • atty  

                  Proč by to chcalo ven? O netěsnosti systému nikdo nemluvil. Jen o tom, že ve vnitřku je to prostě udělaný tak (špatně), že kapalina nestačí v určité chvíli „protéct“ tam kam má, v množství, které by mělo, za jednotku času… :) = pak to funguje (nefunguje), tak jak je popsáno.

                • goofy  

                  On ten systém tak trochu uzavřený je, ale vlastně až tak moc není že. Je zde expanzka, která má za úkol eliminovat roztažnost při přehřátí a vyrovnávat nedostatek kapaliny v okruhu při sjíždění desek. No a právě ten přechod expanzka/okruh bude asi příčinou toho blbnutí.

              • tonik666  

                Jen k tomu servowave-chapu to lajcky tak, ze je to element nelinearity pistu na pacce- kdyz zmacknu linearne packu, tak v na zacatku “zdvihu” jede pist rychleji a tlaci vice kapaliny, zatimco dale “ve zdvihu” mene.

                co se tyce uzkeho mista, chapal bych, ze olej neproteka dost rychle sem a tam kvuli sve hustote. jen nechapu, jak to zpusobuje propadani a ruznorodou alci paky. cekal bych ze se proste nebude vracet.

                ridsi olej by to nevyresil?

        • Vilém  

          By me zajimalo, kde se tam ta voda vzala?

          • wladeq  

            varils nekdy parky? videls kondenz na deklu? kdyz se ten plyn zchladi, premeni se na vodu…

            • Vilém  

              Bezne varis parky v oleji? Takovej motor od auta ji musi byt plnej.

              • wladeq  

                I olej má kupodivu bod varu, žejo. V motoru ti ten olej snad nevaří ne, a i kdyby tak se to asi v tom množství ztratí

                • Vilém  

                  A v brzdach vari? Pri vazeni oleje z nej jde voda? Spadni na zem.

                  • wladeq  

                    Ano, jiste ze vaří, kupodivu, že, jinak by se prakticky nemusely odvzdušnovat. Jde z nej pára

                    • lukas aka mitro  

                      hehm…a jak ti do toho tveho modelu zapada zpetna kondenzace?

                      • wladeq  

                        zapadá co? Proste po schlazení vzniknou molekuly vody, DOTka je v sobě rozptýlí, tam to není až takový problém, minerál je odpuzuje, jde do třmenu, vznikne kapka vody

                        • Vilém  

                          A kde se tam ta voda teda vezme? Chces mi rict, ze je v tom oleji?

                          • lukas aka mitro  

                            Je schovana vole:D

                          • wladeq  

                            Chemickou reakcí, nicméně jsem total nahovno chemik, takže za to ruku do ohně nedám. Tak jako tak se tam může dostat přes hadici, spoje, těsnění

                            • Vilém  

                              Podle meho se z oleje v zadne pripade nemuze vyparovat voda. Pokud se dostala nejak do okruhu brzdy, tak z oleje to neni.

                              • kudlanka32  

                                tak nejake male mnozstvi vody je tam vzdy, radove 100ky ppm

                                ale nemyslim si ze by mohla za problemy s bite-pointem, ktery tu lidi popisujou…to spis souvisi s velkou viskozitou oleje, treba pod 5stupnu uz je to znat a pri –5 bych to oznacil jako otravny.

                        • sis  

                          Právě že DOT je hygroskopická, tzn při nedokonalém utěsnění ‚navlhává‘ ze vzduchu a pak při větším zatížení ta brzda vře právě proto, že je tam trocha vody (sníží se bod varu).

                          Minerální olej tolik vodu necucá, nemusí se tak často měnit. Není to žádná velká věda.

                          btw: to s těmi párky jsme ale taky moc nepochopil:)

            • lukas aka mitro  

              Ja parky do brz nedavam,,,

    • Lukkis  

      Dnes se vrátily…

      Reklamační list z koloshopu hovoří za vše.

      Pan Stejskal z reklamačního mi řekl když jsem s ním mluvil a snažil se mu vysvětlit co se děje, že s tím nemá zkušenosti a že to je zmiňovaná funkce brzd z výroby. Přitom jsem to tam posílal na základě mailu jiné osoby z koloshopu s tím, že se jedná o výrobní vadu a že to mám poslat. Načež pan Stejskal už jen mlžil viz výše …

      • atty  

        Jo, přesně s touhle hláškou i odkazem na „katalog Shimano a stranu 229“ to takto dostali i další lidé z reklamace – dokonce se myslím ani nedopátralo, jaký katalog a co je na straně 229 vůbec napsáno :)

        Prostě instrukce „zhora“ – piště tam "katalog Shimano, strana 229, reklamaci zamítejte… :)

      • Milan  

        A, koukám další pozdrav v Paul Lange. Smějou se nám do ksichtu. Prostě tu závadu tady Ti šmudlové pro ČR nikdy neuznaj. Zřejmě nařízení shora pro blízkej východ.

        • MirosPikos  

          Tak hold leda znalec. A jako se bude potit co nevidět Giant, tak by se mělo potit i Shimano. Nebo alespoň dovozci PL a Progresscycle.

          • Milan  

            Uveď mne do obrazu: proč se bude potit i Giant?

          • Lukkis  

            Kdo by platil znalce :-( Ale je to bordel… Jestě uvažuju, že to pošlu znovu, ale napřímo do PL. Otázka jestli to má smysl.

            • MirosPikos  

              Brzdy jsou komplikovanější na posouzení řekl bych. Ale jeden znalec má na stole rozřezanýho Reigna a zadavateli jen doporučil, že může klidně spát. Že je to totálně zfušovaný…dlouho něco takového neviděl. A to nebude otázka jednoho rámu.

              • kyl  

                On ti stejně každej znalec řekne něco jiného.

          • atty  

            Nevím, co a jak Giant (podstatu problému), ale XT8000 řada tyhle její problémy jsou tady už 2 roky…? a pochybuju že z toho PL špatně spí :) Prostě na západ od nás to lidem obvykle mění (při reklamaci téhle „závady“) tady na to prodejci od PL dostali „kouzelné formulky " závada se neprojevila, brzdy přišly se sjetými deskami, brzdy jsou zavzdušněné, případně se jedná o funkci servo wave a katalog str. 229…“

            Nesouhlasíš jako prodejce s tímhle vyjádřením? Hmm, tak my Ti přestaneme dodávat nebo Ti „upravíme“ ceny (=pro menšího prodejce = můžeš to zabalit – přeci jen portfolio Shimana je rozlehlé a Shimano je stále asi nejprodávanější ve skoro všech segmentech pohonu a dalších součástek. Proto si prý hodně velcí prodejci radši nechávají Shimano posílat z ciziny, než by se takto dohadovali s PL pro ČR (asi nejde jen o brzdy, ale obecně o hodně arogantní postoj PL ke všemu – jsme výhradní dovozci, buď berte a nekecejte, nebo máte smolíka…

      • Archer  

        Trochu mě to připomíná problémy s M775, tuhlo to u teplot kolem nuly a niž. Tam vina byla na materiálu těsněni pistu. A taky se firma hodně mlžila…

        Pomohl částečně ale řidší olej, např. od Magury.

    • Lukkis  

      Objednáno… Tak jsem zvědav. Ještě ty adaptéry na ispec.

      • Arys  

        objednával si i adaptéry na třmeny? nebo myslíš, že budou pasovat z jiných? já mám konkrétně z Guidů…

        • Lukkis  

          zatím neobjednal… proto se ptám kde to kdo kupoval nebo jestli jde i jiná alternativa. u nás jsem skoro nic nenašel, tam kde jsem koupil brzdy adaptéry nemají, tak hledám.

          • suslos  

            Jestli jsi bral V4řky které mají větší pístky, tak potřebuješ i jiný adaptéry – já bral origo nakonec. Se shitmano adaptérem to nemakalo :-)

            • Lukkis  

              nedošlo mi to u příspěvku prve, že psal o třmenech a ne o adapterech na ispec :-)

              třmeny jsem počítal, že budou pasovat shimano a tím jsem je k V4kám neobjednal :-(

              • suslos  

                Tak to asi budeš potřebovat no :-) taky jsem s tím tehdá už nepočítal…

                Jinak nevím co dělám špatně, nebo jestli je to normální, ale na těch brzdách mám najeto cca 90 000m down a stále první desky :-D

                • Lukkis  

                  to jsi mě teda moc nepotěšil…bral jsem, že to použiju :-( a taky kotouče chci dojet původní shimana…

                  a kde jsi je bral ty třmeny prosím tě? a neřešil jsi i ty ispec ii adaptéry náhodou?

                  s těmi deskami je to tím pádem cajk ne že tak drží :-)

                  sintry nebo organiky a jaké kotouče?

                  • suslos  

                    Také jsem s tím počítal, ale to je maličkost ve finále… kupoval jsem je od místního experta nejpovolanějšího Kubada ;-) napiš mu SZ, poradí, pomůže, sežene

                    ispec II jsem naštěstí fakt neřešil, protože Sram

                    S těmi deskami tomu moc nerozumím no. Desky jak jsem psal výše předek organiky (origo červené) a zadek sintry (origo). Kotouče Hope.

                    • Lukkis  

                      v čem byl prosím tě problém? hloubka kotouče (zasunutí) do třmenu?

                      • suslos  

                        ne, to by se dalo řešit..

                        problém byl v tom, že se samotná brzda – pístek vypouklej – nevešel do adaptéru = nedosedly kvůli tomu k sobě montážní body

                        • Lukkis  

                          a sakra… tak to musím rychle pořešit než příjdou brzdy. bez toho to nedám dokupy tím pádem… nebo spoléhat, že pomůže nějaká úprava shimano

                      • suslos  

                        tady to vidíš, tam jak je ten adaptér prohnutý – tam to shimano tolik prohnuté nebylo a pístek tam "narazil = nevešel se

                        • Singlespeed  

                          Jde pěkně vidět, jak je brzda příliš daleko od osy kotouče a kus pístků a desek je úplně mimo kotouč a brzdná plocha kotouče není správně využita a desky zbytečně „brousí hranu“.

                          • suslos  

                            vzal jsem první foto z netu na kterém jsem chtěl vysvětlit problém… takže správnost/nes­právnost je jedno

                        • lukas aka mitro  

                          Tak pilnik a sup, sup, sup, a je to hotovy:)

    • chodec  

      čtyřpístkové Hope vozím už na třetím kole … je to pro mě první věc, co tam chci mít i pokud je kolo v nějakém setu, tak to měním.

      můj důvod je takový, že výkonově jsou více než dostatečné (byly dostatečné na 180mm kotoučích i když jsem vážil 100kg a tím spíše teď když vážím 85). Pokud bych byl magor a nestačilo mě to ubrzdit nebo mě to unavovalo, dám dopředu 200mm kotouč a tím mám výkonovou rezervu takovou, že už nemusím řešit nějaké homeopatické rozdíly jinde.

      ne že by některé brzdy nebyly kousavější, ale častěji jde spíš o tu schopnost jemné a stabilní modulace spíš než o max výkon, kterého mají jak píši dost.

      Vedle toho jsou ty Hope čtyřpístky:

      • k neutahání (nedokázal jsem je nikdy nijak uvadnout, přehřát a tak)
      • bezproblémové na provoz (jednou za čas výměna destiček a jinak 00 nic)
      • nádherné, neokoukané a netuctové – zvlášť s floating kotouči
      • parádně dávkovatelné
      • nádherné, neokoukané a sexi (to už jsem psal, ale je to tak do očí bijící, že to bylo potřeba zopakovat :)
      • a ano za parádu se platí = dražší než konfekce
    • Lukkis  

      Jsem z toho jelen… Je jich tolik nebo se mi to zde to množství těch adaptéru :-)

    • coltcha  

      Jakou pls 9point8 páčku potřebuju k E4, aby byla s brzdama na jedné objímce? Nějak jsem z těch Hope specifikací zmatenej…

      • mpIII  

        Záleží jaké úchytky na Hope brzdách máš :)

      • Kolda90  

        Myslím, že jen řazení jde uchytit na brzdu. Páčka od teleskopu jedině na samostatný objímce.

        • mpIII  

          Nemáš pravdu. Pokud použiješ úchytky na Sram řazení pro levou páčku, tak pak můžeš použít páčku teleskopu pro Machmaker X. Ověřeno u páčky pro BikeYoke.

      • warps  

        Okoncime vsechny pochybnosti ne :) a podivame se primo do tabulky HOPE kde je jasne napsano a mnou odzkouseno ze ISPEC AB packa sedi primo na trmen HOPE brzd :)

        https://www.hopetech.com/…erMounts.pdf

      • Jarda636  

        Na hope tech 3 páky pasuje páčka Ispec AB.

        Nebo hope adaptér na Ispec II, a pak páčka Ispec II.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.