• osha

    Zdravim. K narozeninam bych si chtel udelat radost v podobe novych brzd. Vzhledem k me vaze mi xt 2010 prestavaji stacit brzdnym ucinkem. proto se rozhoduju mezi Formula the one a Hope tech m4. Cenove to na crc vychazi v podstate stejne. Procetl sem i nejake review a u formuli me odrazuje hlavne udrzba , ktera je pry dost na pikacu. Nema nekdo zkusenosti s rocnikem 2012 – jestli je na tom lip? Nebo sou na tom porad lip hope (taky sem nasel nektere stiznosti na zavzdusnovani ale opet starsi modely). Ktere byste doporucili?

    0 0
    • Atilla  

      Po zkušenostech ze servisování formul bych se přikláněl k hope. Kámoš má tech V2 a bez problémů. Pak ještě sainty, které jsou o něco jedovatější, ale cenou ND jsou o dost levnější.

      Navíc na Formule jsou hrozně drahé ND

      0 0
    • Jenda  

      proc ti prestavaji stacit? Pokud kvuli prehrivani tak si formulama rozhodne nepomuzes, brzdnym ucinkem mozna ano. Otazka je jestli kdyz jses zvyklej na shimano nejit do XT 2012 – snad krome vyssi hmotnosti si na ne nikdo nestezuje, spise naopak.

      U hope zalezi jak kterej model, pokud jde o brzdnej ucinek tak jedine V2 a ty jsou zase srovnatelne tezky se Saintama.

      Ja osobne porad uvazuju nad prechodem na trmeny Saint nebo Zee, paky klidne novy deore nebo SLX a nejaky slusny hadice bo original shimano nejsou zadnej zazrak. Melo by se to vejit kolem 6500 za obe brzdy a bude to vykonna a spolehliva brzda.

      0 0
      • Atilla  

        Na kup kole mají zee třmeny(podle mě to samé jako saint) za 2tis kus a ZEE páky 2ks za 1200kč.

        0 0
        • Jenda  

          na koloshopu maj za stejny prachy starsi saint trmeny a deore paky par za 900 (jsou stejny jak zee)

          0 0
      • osha  

        Je to tak, ze jak brzdny ucinek je proste pro me slaby i na pojezdeni po CR, navic brzdy docela vadnou. Jinak hodlam casem obmenit kolo trochu vic, vcetne vetsich kotoucu a vyhledove i vidlici, takze uvazuju dopredu. Zee sem se nedival vubec, cenove bych se chtel vlez do 8 tisic a rozdil 8 tisic vs 6500 pro me nehraje tak podstatnou roli.

        0 0
        • Jenda  

          ted nevim jestli pises o stary XT nebo novy. Pokud je pro tebe slaba vykonem nova XT tak si Hopama ani Fromulama nejak vyrazne nepomuzes. Co se tyce odolnosti proti prehrati tam jsou na tom formuly nic moc, saint na tom bude daleko lip.

          0 0
          • gazman  

            By mě zajímalo odkud bereš takové množství info. Ty si všechny ty brzdy jezdil? A jezdil si je tak, žes je dostával na teplotní limity, nebo jen přepisuješ to cos někde vyčet? Mám oblečený asi tak 90–93 kg a ještě se mi nepodařilo The One za čtyry roky utavit. Jezdil jsem takovém množství evropských parků + nějaké docela dlouhé EN/FR sjezdy že to je myslím dostatečný vzorek. Nechci obhajovat značku, mám to v řiti, ale tyhle internetové moudra je potřeba uvádět na pravou míru

            0 0
            • Jenda  

              The One jezdim druhou sezonu a uvaril jsem je uz mnohokrat, brzdovka dot 5.1, cerstva, kotouc predek 200 zadek 180. I po servisu u Bartonicka jsem je opet nekolikrat uvaril, takze myslim ze jen mejma blbejma servisnima zasahama to nebylo.

              Vazim v plny polni pres 90, kolo – cube v profilu, asi se moc bojim a tak moc brzdim. Jo s organikama deskama se to oproti sintr goldfrenum paradoxne mirne zlepsilo zrejme diky horsimu prenosu tepla do trmenu. Zase samozrejme zacaly vadnout desky.

              0 0
              • gazman  

                Hmmm, zajímavé a jak se to uvaření projevovalo?

                0 0
                • Jenda  

                  po prvotnim mirnem tuhnuti paky totalni propad k riditkum. Dokud brzda trochu nezchladla tak sla paka bez jakehokoli odporu promacknout az ke gripu. Po vychladnuti brzdy se vse vratilo do puvodniho stavu. Urychlit to slo politim trmene vodou.

                  0 0
                  • jimiAJ7  

                    Ja nechci byt zlyyy…ale problem bude opravdu ve tvem stylu brzdeni, sam jsem si je vyzkousel montoval jsem je na vice jak ctyri kola, a nikde zadny problem natoz uvareni (rozmery kotoucu 200–200)…ze sve vlastni zkusenosti (bavime se o zime teplota kolem –12 az –15) se mi toto stalo…na formulich, a o uvareni urcite neslo :)

                    0 0
                    • Jenda  

                      jo to verim ze se mohlo stat ze zmrzlo nejaky tesneni. Nicmene mnou popisovany pripad uvareni imho je, jak jinak vysvetlit ze po politi vodou, tedy prudkym zchlazeni se to vrati temer okamzite do normalu zatimco bez toho musim tak 5 min pockat?

                      O tom ze je to dany brzdenim se nepru, ono ale nekde pustit brzdu na delsi dobu proste nejde. Paradoxne na brzdy byly pro me narocnejsi nektery bezny traily v Alpach nez tech nekolik malo Dh ci FR trati co jsem kdy jel. Druha vec je (ted me nekteri sezerou:-) ze hodne DH/FR jezdcu co jsem videl jede vic na pohodu ve smyslu ze kdyz uz je bolej ruce tak si proste zastavej a odpocinou, coz u mnohych je driv nez se brzdy dostanou na svuj limit. Ja jsem porad deformovanej z XC kde se snazim stavet co nejmin a tak i sjezdy jedu dokud mi nevypadavaj rodla z ruky. Vim ze je to blbost protoze si to ve finale neuziju ale proste mentalne nemam na to si castejs stavet a vic si to uzivat :-)

                      0 0
          • osha  

            Psal sem to hned v zakládájívím… Jsou to 2010 XT. 2012 má brácha a ty jsou na tom mnohem líp…

            0 0
            • Jenda  

              tak tohle je ted uz jasny, druha vec je co ti na tech starych vadi – mala brzdna sila nebo mala odolnost proti prehrati? Protoze pokud je to to prehrejvani tak si myslim ze si formulama fakt az tak moc nepomuzes a sel bych do neceho robustnejsiho.

              Taky si rozmysli jak moc te bavi brzdy servisovat. Jak je videt i z Gazmanovejch prispevku Formula pro perfektni chod potrebuje o neco vetsi peci nez treba shimano. Nekomu to vadi, nekomu ne. Posledni vec je brzdovka x olej. Ja radsi olej diky jeho neagresivite.

              0 0
              • michomin  

                Formuly určitě nepotřebují větší péči než třeba Shimano, Gazman pouze miluje své brzdy a věnuje jim proto veškerou pozornost.

                A jestli jde o zdrcující brzdný účinek a odolnost proti přehřívání, tak Formula RO. Je luxusně vybavená, cca o 90 g těžší, je drahá. Hodně drahá. Ale za kvalitu se zkrátka platí.

                0 0
                • gazman  

                  Díky žes to trochu osvětlil. Skutečně bych nemusel brzdy tak hýčkat a fungovaly by bezchybně už jsem tu dvakrát psal že to dělám preventivně a někteří ne a ne zabrat.

                  RO je další volba, až The One doslouží. Podle testů se na ně zdaleka nechytá v brzdné síle nic a jestli budou mít tak fantasticky plynulý nástup jako The One tak to budou bomba brzdy a oželím i těch ±90géček. Formula včil začla dělat plovoucí kotouče, které by měly být v sadě ±100g lehčí než HOPE, takže by se to srovnalo. Váhy kotoučů musím ještě ověřit

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    113–115g 180mm kotouč (vážil jsem 2 kusy), což je slušné. Má jen 1,75mm tloušťku brzdné části, to bude jedním z důvodů nízké hmotnosti.

                    0 0
                    • gazman  

                      Tak jo, hope má ve 180 asi 150g u 200 bude rozdíl myslím ještě větší, takže by to ve finále těch 100g mohlo dělat.

                      0 0
                      • kubad  

                        143–147g ve 183mm ty 3mm se taky počítají cca 140g ve 180mm

                        má Hope

                        0 0
    • gazman  

      Formula nebo Hope? Ty brzdy jsou designově velmi odlišné a funkčně i váhově velmi podobné, tudíž vem ty, které se ti více líbí. Řeči o přehnané údržbě u Formulí jsou píčoviny. Jezdím je 4tou sezonu (radiální páka) při výměně desek je jen preventivně vždy i odvzdušním. Za těch pár let jedna výměna pístku cca 43 min. práce.

      0 0
      • Atilla  

        Ale sám přiznej, že odvzdušnit formule není taková sranda jako shimana. A když jsem rozdělal formule, tak opracování otřesné, všude špony a otřepy u 4ks brzd. Ceny ND jsou jinde. Za co máš u shimana celou páku, tak u formule si koupiš stěží páčku.

        0 0
        • gazman  

          Tak ty brzdy odvzdušním asi za 12min 47s/kus. Fakt nemám problém:-) Špony jsem nikde neměl a na cenu dílů si nestěžuju, není to tak tragické jak píšeš a hlavně v podstatě není třeba žádné kupovat. Rozhodně bych výběr brzd nezohledňoval podle toho, jestli stojí náhradní díl který budu potřebovat jednou za 3 roky 1200,– nebo 1600,– korun, to nehraje roli.

          0 0
          • Atilla  

            páčka formule 829kč celá páka shimano XT 700kč. Sakra rozdíl tam vidím:) Ale to je jedno. Pošlu ti jednu megu na odvzdušnění dělal jsem celý postup asi 50× a furt je zavzdušněná. Shimano je tak na 5minut. Avid jak kdy, někdy 5min někdy 2hod.

            0 0
            • kubad  

              pokud je brzda v cajku jde i Formula dobre, u te Mega doporucuju vymenit vsechny tesneni a vycisteni jinak asi zbytecna prace

              0 0
            • gazman  

              Vidíš a já ty ceny ani neznám, a to proto, že jsem nikdy nic takového nepotřeboval kupovat. Prostě na todle se při výběru brzd dívat nebudu, páč je to zcela nedůležité. Že nemůžeš odvzdušnit brzdu je nemilé, taky jsem tak jednou bojoval s nějakou juicy 7 stane se. To ale neznamená, že je to standard. Moje brzdy se odvzdušňují jedna báseň.

              0 0
            • gazman  

              Vidíš a já ty ceny ani neznám, a to proto, že jsem nikdy nic takového nepotřeboval kupovat. Prostě na todle se při výběru brzd dívat nebudu, páč je to zcela nedůležité. Myslím ale že bys měl srovnávat ceny dílů na brzdy stejných řad. Třeba by to dopadlo jinak **** s tím, nedůležité. Že nemůžeš odvzdušnit brzdu je nemilé, taky jsem tak jednou bojoval s nějakou juicy 7 stane se. To ale neznamená, že je to standard. Moje brzdy se odvzdušňují jedna báseň.

              0 0
              • Atilla  

                Jasně na to příjdeš až když trefíš páčku(páka k one 2800kč!!). Ještě jsem dělal oro k18 a k24, taky na X pokusů. U shimana to proženu i x odspodu a je hotovo. Ale podle toho bych si brzdu taky nevybíral. Pro mě je důležitý poměr cena/výkon a nějakých 50g na brzdě mě nerozhází, takže formule bych s jejich cenou prostě vyřadil.

                0 0
                • gazman  

                  Nejezdím pro rohlíky, s těmadle brzdama jsem padal hodně a i docela strašidelně. Páky drží voe. I kdybych jednou za čtyry roky nějakou rozstřelil, tak nejsem takový žebrák abych si jí nemohl koupit, jestli je to 2800 nebo litr neřeším.Pro mě je důležitý poměr hmotnost/výkon, na cenu prdím, když si kupuju věc co mi má sloužit třeba 5 let, proto formula ano:-)

                  0 0
                  • Atilla  

                    Jasně ty vyděláváš ranec. Spousta lidí to tak nemá. A nejsem tintítko abych neuvezl 100g navíc:)

                    0 0
                    • gazman  

                      Jak víš kolik vydělám? Aco je to ten ranec 30–40–60 litrů? Dobře víš, že to není jen o 100g. Pokud chceš postavit lehké kolo, které vydrží nejhrubší zacházení a zároveň na něm mlaskneš třeba 60 kiláků, tak musíš šetřit váhu všude.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Hovno, jezdím 60km a víc úplně v klidu na 18.5kg kole. Je to jen o tom nebýt líný:) Nejde o to kolik vyděláváš, ale o to kolik zbyde pro tebe. A tobě zbývá dost když pořád tuníš.

                        0 0
                        • gazman  

                          Tak já jsem slabší řízek, potřebuju prostě lepší vercajk, abych stíhal takové borce jako seš asi třeba ty, ale možná bych zajel i na takovém ingotu jak tu píšeš. Nikdy jsem tak těžkou hajtru neměl tak nevím. Jinač s tím mým tuněním to není zas tak žhavé. Starý rám s ebay a 80% dílů přeházených ze starého kola, kde byl taky za pár šupů taky s ebay a vidle brzdy vše relativně za levňocha na bazaru .

                          0 0
                          • Atilla  

                            Zajel bys to úplně stejně. Mánie gramhoničů se rozjela a ono placebo funguje. Nepoznáš rozdíl mezi 18.5, nebo 17,5kg při 4hod vyjíždce. Flaška v rámu a rozdíl žádný. Vše dělají kola a pláště. Já si teď třeba vychytal kombinaci MM 2,5 trail + MK2 protection a jezdím s tím od endura po XC(jen nesmí foukat to ta 2,5 fakt brzdí). Nedávno jsem jezdil 3 dny za sebou 58km asi 1200m nastoupaných. Pokažde jsem to měl za 3hod odjeté.

                            0 0
                            • gazman  

                              Ted jsme byli tri dni endurovat a denne od 1200 do 1500 vyskovych. Kdybych to mel absolvovat na sade kol co pouzivam na dh tak bych chcipnul a to je rozdil oproti tem xc kolum kolem jednoho kila jo rotujici hmota jasne smes gum atd. Na 18.5 kilovem kole bych odpad kdyz ma to moje 15.5 No jsme jina vykonostni kategurie. Ale reknu ti ze bych nechtel tezke kolo ani na dolekopcom. Ta lehkost ovladani to jak se tomu chce do vzduchu o tu zabavu to bych se nerad pripravil.

                              0 0
                            • gazman  

                              Ted jsme byli tri dni endurovat a denne od 1200 do 1500 vyskovych. Kdybych to mel absolvovat na sade kol co pouzivam na dh tak bych chcipnul a to je rozdil oproti tem xc kolum kolem jednoho kila jo rotujici hmota jasne smes gum atd. Na 18.5 kilovem kole bych odpad kdyz ma to moje 15.5 No jsme jina vykonostni kategurie. Ale reknu ti ze bych nechtel tezke kolo ani na dolekopcom. Ta lehkost ovladani to jak se tomu chce do vzduchu o tu zabavu to bych se nerad pripravil.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Ber, že kola máš těžký cca stejně a ten zbytek je prostě jedno. Vozím batoh kolem 6kilo. Kdybych ho nevozil, tak to je jako kdyby kolo mělo 13kg. Neberu dolekop kde kolo taháš, ale jen šlapání.Důležité jsou rotující části, ten zbytek je tvoje váha a věcí co táhneš a nich se dá s větší pravděpodobností ubrat levněji. Proto neřeším 100g na brzdách. To můžu do baťohu hodit ultralight duši místo FR a je to to samé. A nestojí mě to o 3k víc, ale ještě o 80kč miň. Nemusel bych sebou tahat spoustu věcí, ale někdy jsem rád, že je mám. A nijak mě to netrápí. Co mě na mám kole omezuje jsou prudké výjezdy, kdy nebojuju s tím, že bych to neušlapal, ale abych dokázal udržet přední kolo na zemi. Všichni jsou unesení jak ten můj ignot jede a to i kluci co mají 14–15kg endura. Do bunny jde líp jak většina kol co jsem jezdil. Je to ignot, ale mám ho rád a gramy na něm honit nebudu stejně bych to nepoznal.

                                0 0
                        • jimiAJ7  

                          ´´Nejde o to kolik vydelavas, ale o to kolik zbyde pro tebe. A tobe zbyva dost kdyz porad tunis´´ Tak to trochu zni jak od cloveka ktery se pozastavuje nad tim, jak si nekdo muze koupit kolo za 100 000,– se jen zeptam, je pro tebe kolo konickem ??? Tady to vypada, ze asi moc ne…

                          0 0
                          • Atilla  

                            nerozumím řeči tvého kmene. Mám taky kolo za 100tis, ale přemýšlím nad tím jestli si koupím posranou páku k brzdě za 700kil, nebo za 2,8tis. Asi jako většina lidí.

                            0 0
                  • Jenda  

                    jasne jenze jak ti pise vyse pro nej je dulezitej pomer cena/vykon, takze je jasny ze sance ze se shodnete na stejny brzde je pomerne miziva :-)

                    0 0
                    • Atilla  

                      kdyby neměl formule, tak ne:)

                      0 0
                      • Jenda  

                        no je fakt ze po 3 letech zivota v italii je moje duvera v italsky vyrobky (krome jidla :-) pomerne miziva :-)

                        0 0
      • jonti  

        Zas nemuses brat jako normalni odvzdusnovat brzdu po kazde vymene desek. Pro me je normalni to delat maximalne jednou za dva roky, to znamena tak 4 pary desek.

        0 0
        • Jenda  

          no je fakt ze loni by to pro me znamenalo je odvzdusnovat 4× za sezonu a to je vic nez jsem ochoten :-)

          0 0
          • gazman  

            Ja budu za par dni davat letosni treti desky a kapalinu zas preventivne vymenim. Asi jsem uchyl no.

            0 0
        • gazman  

          Psal jsem ze to delam preventivne. Nasroubovat dve strikacky a napustit do systemu novou kapalinu neni zadna prace a cerstva je cerstva:-). Stejne musi trmeny dolu protoze na rozdil od spousty lidi dycky pri vymene desek cistim pisty nez je zasunu do trmene. To uz je pak vymena kapaliny minimalni prace.

          0 0
          • Jenda  

            no jo tebe bavi se s tim kolem mazlit a piplat, me to uprimne sere a tak uprednostnuju mimo jiny komponenty vyzadujici minimalni udrzbu :-)

            0 0
            • pitos  

              Tak tak, gazman si umí s těmi díly vyhrát a baví ho to.Mě to také sere a upřednostním raději tu minimální údržbu:)…ale je pěkné vidět, jak maže vidlici štětečkem na nehty(či co to bylo:)

              0 0
              • gazman  

                No jo stetecek je prakticky nezajebes si ruce olejem jako kdyby si to delal treba hadrikem a taky si nezaseres treba kotouce kdyz to strikas sprejem. Ovsem tve mazani nalezato + sprej je taky docela vychyt.

                0 0
            • gazman  

              Jo je to tak. Ja potrebuju ten pocit ze mam masinu pripravenou na 100% pak jsem schopen jet rychle a vim ze pripadna chyba je jen moje chyba. Mel jsem to tak u motorek mam to u kola a jine to nebude no. Navic me ta prace skutecne bavi a vracim tak jako by tomu stroji to co on mi dava. Uchylak co:-)

              0 0
              • Jenda  

                jo:-)

                ja to mam presne na opak, ani ja ani bike nejsme zadny slecinky tak jakapak prehnana udrzba, bahno se oloupe, pokud neco upadne nemelo narok to tam byt :-)

                Ale takovy ty veci dulezity pro bezpecnost a hladkej chod se snazim udrzovat ve slusnym stavu.

                0 0
                • gazman  

                  Tak teď jsem tě tvrďáku nepochopil. Co není na kole pro bezpečnost nebo snadný chod? Jestli mám podřenou vidli, sedlovku, promáčklý rám, omrdané gripy a roztrhané sedlo mi je taky u ******. Zbytek musí makat, je tak?

                  0 0
      • osha  

        No cena pekna, ale R1 nejsou v mym hledacku, vykonove jsou slabsi, i kdyz ne moc.

        0 0
    • osha  

      Tak nakonec asi vyhraji Hope. Videl bych to na tech paky, M4 dopredu a V2 dozadu, co vy na to?

      0 0
      • deekay  

        spis X2 dozadu ne?

        0 0
        • myshpulin  

          Proc ne v2? Jaky je presne rozdil?

          0 0
          • Atilla  

            na V2 potřebuješ vyšší kotouč.

            0 0
          • kubad  

            V2 je DH/FR verze s opletenou hadicí větší pístky, větší desky, potřeba spešl kotouče

            0 0
            • Jenda  

              ovsem podle toho co tu pise tak to je to co potrebuje, aby pak nebyl prekvapenej :-)

              0 0
      • tomfree  

        Bych koupil xt 2012 a neřešil to,jezdil jsem všechny zde jmenované a jsou nejlepší a nejlevnější.

        0 0
        • jIrI___  

          Fakt brzdí XT líp než ty Hope?

          0 0
          • kubad  

            XT mají agresivnější nástup, finální síla bude asi pro M4 co mám osobní srovnání

            0 0
          • Atilla  

            jasně i líp než saint a code:)

            0 0
            • tomfree  

              Code jsem nezkoušel dostatečně dlouho,ale obecně avid mi moc nesedl,saint jako dobrý,ale už se dá sehnat saint 2013 a ten je lepší,takže do starého bych nešel.

              0 0
    • Radek Broz  

      Naměřená síla, žádný pocitový testy:

      http://www.bikeradar.com/…rakes-24345/

      0 0
    • Radek Broz  

      Naměřená síla, žádný pocitový testy:

      http://www.bikeradar.com/…rakes-24345/

      0 0
      • Vilém  

        Spousta lidi, uz vyse, toto zpochybnuje, ze praxe je jina.

        Tak nevim.

        0 0
        • Radek Broz  

          Já teda v tomhle radši věřim laboratorním testům, kde jsou stejný podmínky. V praxi tim, že si na parkovišti projedeš jiný kolo, zjistíš podle mě prd – může to bejt zavzdušněný, zamaštěný, může to mít horší desky. A taky to vůbec nemusíš bejt schopen rozlišit.

          Mně se teda Hopy mnohem víc líbí, subjektivně brzdí taky hodně dobře, ale Formuly v testech prostě válcují všechno.

          0 0
          • jIrI___  

            Neobjednala si třeba ten test Formula? :)

            0 0
          • Atilla  

            Jde o to jak hodně se ty testy blíží normálnímu užívání 2 brzdy z toho testu vlatním a 2 mají moji kamarádi a jednomu se o to starám. A srovnání elixírů a saintů je absolutně nic neříkajíci. Tam kde jsem s elixírem nebyl schopen zabrzdit, tak na saintu brzdím tak že se blokuje přední kolo a přitom mají mít skoro stejný výkon? A to nemluvím o dlouhém sjezdu. A zase porovnání saint vs. hope tech V2 kde jsou sainty v nástupu o dost ostřejší a zdaleka nemusíš tisknou tak páku abys zablokoval kolo. Ale výsledná síla brzdného učinku je ± stejná. A v testech má mít hope pomalu 20% na vrch se mi taky nezdá. Code R vs. Saint mi příjdou tak na stejno, ale saint se líp dávkuje.

            0 0
            • Ruprt2  

              Navíc v tom testu vůbec nepíšou cenu náhradních dílů. Takže podle něho si normální člověk vůbec nemůže rozumně vybrat.

              0 0
              • Atilla  

                :)

                0 0
              • Radek Broz  

                Článek, na kterej jsem odkazoval, ukazuje naměřený hodnoty. Testy byly v jarních MBUK a What, je to tam i napsaný. V jednom z nich, pokud si vzpomínám, vyhrály celkově nový Deore, dost do toho zasahovala cena. Chtěl jsem pomoct tou tabulkou, ale majitelé té či oné značky brzdící dvěma prsty a kteří už jednou za život brzdili tak brutálně, až jim desky dokonce smrděly, se holt hned musej cejtit ublíženě;)

                0 0
          • mirabike  

            jak „válcují“..?? testy pouze ukázaly, že v měřitelných parametrech jsou ty brzdy prakticky srovnatelné – rozdíly okolo 10% jsou v praxi téměř neznatelné (o 10% víc nebo míň zmáčknout páčku rozhodně neznamená rozdíl brzdit jedním, nebo nutnost dvou prstů)… Takže rozhodující ba měly být parametry jako: nástup účinku, dávkovatelnost i ve velkém zatížení, odolnost proti přehřátí a s tím spojené vlastnosti při přehřátí a v neposlední řadě náročnost údržby…

            Mám HOPE tech evo M4/X2 (183/160) a jsem maximálně spokojen – zadní jsem několikrát zamodral kotouč bez známek změny účinku, jednou trochu víc, že lehce změkla páka a mírně klesl účinek a pod kopcem brzda fest smrděla a kotouč modrej, ale pořád to brzdilo dostatečně… Navíc na starý kolena zjišťuju, že půjde dobržďovat na předním kole, což jsem s jinejma brzdama naprosto nechápal, jak to ti frajeři dělaj:)

            Takže doporučuju zkoušet, co bude osobně vyhovovat..

            0 0
            • MlokCZ  

              10% je naopak rozdíl už dost velký. To už je téměř rozdíl o jedno většího kotouče (rozdíl mezi sousední velikostí kotoučů je kolem 15%).

              A rozdíl změnou velikostí kotoučů si každý může poměrně snadno sám vyzkoušet, že je to už hodně.

              0 0
            • gazman  

              Zadní 180 kotouč mám modrý/hnědý na některých tratích po každém dojetí dolů a to se znažím brzdit hodně předkem, to nic neznamená.

              0 0
      • gazman  

        Tenhle test jsem před nedávnem taky objevil, když jsem si scháněl nějaké info o těch nových RO. Nechtělo se mi to hledat.Dobře žes to sem dal.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.