Zkušenosti redukce na boost vidlici

70 nepřečtených
  • kejda

    Čau, jezdíte někdo redukci osy 15/100 na boost? Myslím tím reálné zkušenosti, jestli to funguje bez problémů nebo to smysl nemá a je lepší rovnou vyměnit nábu za boost a přeplést kolo. Finančně to asi moc smysl nemá, nová nába plus přepletení, že?

    Uvažuji o novém Pike a ten se dělá pouze v boost verzi a do starého Pike, který je teď v akci se mi moc nechce…

    Dík moc

    • MirosPikos  

      Prodal jsem starou nábu a koupil novou. Pletu si sám. A mám po problémech. Finančně to něco málo stálo, ale mám to vyřešené do budoucna. Redukce taky bude něco stát…

      Sice ses ptal na něco jiného, ale třeba se tahle informace bude taky hodit.

      • kejda  

        V pohodě, jsem rád za každou přínosnou informaci, redukce je tak nějak okolo 30 éček…

        Nová nába okolo dvojka, plus přepletení, to nevím zač a já to neumím…starou nábu samozřejmě můžu střelit za nějaký peníz, no možná to zas takový rozdíl nebude

        jina nevíte, k čemu slouží tato

        volovina

    • wilda81  

      Funguje to bez problémů. Mám klasicky 5mm podložku na každé straně a podložený kotouč.

    • Raf  

      A zadní jste někdo zkoušel? Tam se ty podložky dávají mezi ložisko a šroubovací „matku“?

      • alinceb  

        Teď budu montovat na zadní Hope Pro 2 EVO origo konverzní kit od Hope. Jsou tam delší koncovky, podložky pod kotouč a delší šrouby na kotouč…

        • kejda  

          Nebudeš mít odkaz od Hope ale na přední? Dík

          • alinceb  

            Tohle – dává se to na stranu od kotouče a musíš pak přetáhnout výplet o 5mm doprava.

            • kejda  

              Dívám se na to video…on použije jen jednu redukci a posune výplet. Podložku pod kotouč nedává. A není teda lepší ten mit se dvěmi položkami rovnou bez nutnosti přecentrovat výplet?

              Edit: v popisu maji na stranu bez kotouče a ve videu je to taky na opačnou stranu

              • alinceb  

                Špatně jsem do popsal. „Od kotouče“ jsem myslel opačnou stranu, než je kotouč (opačně bych napsal „ke kotouči“). Tak se omlouvám, pokud jsi to nepochopil – měl jsem být přesnější.

                Redukce samozřejmě patří na stranu, kde není kotouč. Uchycení třmene je u boost i neboost vidlice pořád stejně daleko od opěrné plochy pro náboj, tedy levá koncovka je pořád stejně dlouhá a prodlouží se jen pravá. Nevím, jestli Hope vůbec nějakou redukci pro obě strany dělá. Tipl bych, že nedělá. Důvod je jednoduchý:

                Řešení s jednou redukční koncovkou nevyžaduje podložení kotouče – musela by pod ním jinak být podložka 5mm a o dost delší šrouby, což by byl problém kvůli namáhání šroubů. U zadního náboje to jinak, než oboustrannýma koncovkama udělat nejde kvůli pozici kotouče a řetězové lince. Kvůli podložení kotouče na přírubě pak výrobce při použití adaptéru na zadním kole nedoporučuje použití většího kotouče než 183mm (a to je tam podložka jen 1,5mm!). Kdybys vpředu podložil kotouč o 5mm, tak by to museli omezit tak na 140mm…:)

                Wolftooth Boostinator je řešený úplně stejně.

                • kejda  

                  Díky, já jsem to pochopil nakonec, ale pro sicher.

                  Tohle řešení je samozřejmě levnější a možná i bezpečnější, jak píšeš, delší šrouby kotouče např. Mám dost váhu, tak to není radno pokoušet.

                  Ještě jeden dotaz, asymterické ráfky nemají s tím posunem o 5 mm žádný problém, jen se to prostě přecentruje, souhlas? Ráfky mám tyto

                • smash_mouth  

                  Maji to nekde v CR skladem?

      • wilda81  

        Funguje úplně stejně jako vepředu. Někde se ale podkládá jen jedna strana.

    • tom xtr  

      Teď jsem řešil redukci pevné osy na boost pro přední kolo a pro CL kotouče: zatím jednou projeto v terénu – zdá se bez problémů, uvidím dál (jestli nebude třeba pozorovatelný rozdíl v tuhosti …) Problém může být snad jen při demontáži kola z rámu v terénu (při defektu) – spacery jsou na ose volně a stažené jen utažením osy, tzn. drbat se s tím v lese by byl test trpělivosti. Podložení je symetrické, tj. bez přecentrování kola. Použitý konverzní kit NOW8 (2 dílný spacer pod kotouč – je třeba vyměnit CL za 6d) + 2× spacery na osu.

      Ještě mě čeká totéž pro zadní kolo, ale problém doufám nebude.

      • mr.garisson  

        Pokud máš DT, CK, Stans, Hope… Není nic lepšího než redukce od mrp.

        • MirosPikos  

          Ovšem ta cena. To prodáš starej náboj koupíš novej, prepletes a ještě ti zbude na pivo :)

        • smash_mouth  

          nemyslim, u hope staci konverze na jednu stranu a precentrovat o 5 mm (jek pise nekdo vejs). Konverzni vlozka stoji 300 kila.

          • TJK  

            10eur na R2 biku… ted jsem jintam bral

            • smash_mouth  

              ja to koupil v cechach a za 2 dny byla doma 390 s postou, vidl dorazi v pondeli, v utery to bude na kole a v sobotu uz si bude vozit nad Finalkem :-D

              • TJK  

                ja to v 14:58 objednal a v 15:44 to mel uz prepravce na ceste :)

        • tom xtr  

          Tohle řešení vypadá dobře (nejsou tam volné podložky), ale pro mě nepoužitelný (pro DT 240 CL), jelikož střídám Boost a no Boost kola.

        • Kinetic  

          Ahoj, neválí se někoma MRP redukce na boost pro DT350 6-ti šroub? Koupím! Díky.

      • tom xtr  

        Po roce a půl používání na předním kole OK – není s tím problém.

    • otecius  

      Je to hroznej voser, když sundáváš kola třeba při přepravě autem, když máš podložky, který jsou volně. Jinak to funguje… Nejprve jsem si koupil redukce, pak jsem si řekl, že to je hrozný, tak že koupím nábu a nakonec jsem koupil celý kola :-))

    • Ralan  

      Serus, nemáte někdo náhodou prosím tu podložku pod kotouč? Já šel ještě jinak, stará nába na 20 mm osu je 110 mm, tak do toho vložky na 15 mm osu ale chybí mi ta cipina pod kotouč. Při nejhorším koupím celou sadu, ale kdyby někomu nadbýval ten kroužek.

      Díky

    • sket  

      Potřeboval bych Mavic crossmax elite 15×100 dostat do boost vidlice 15×110.

      netušíte někdo který adaptér použít?

      vůbec mě to není jasné

      https://shop.mavic.com/…-oc0671.html#…

      • vasilacer  

        Já tam měl v boost vidli tohle

        https://www.kolokram.cz/…m-boost.html?…

        • vasilacer  

          Jo ,,a je to hroznej voser :-)

          • sket  

            v čem je to voser?

            ještě bych potřeboval redukce ze zadní 12×135 na 12×148

            • vasilacer  

              Píše to otecius nahoře,(při rozdělávání atd.)a za mě bych řek že tam byla i trocha vůle co mě vadila,taky sem nechal záplést cely přední kolo,na novém náboji i ráfku…

              • sket  

                a bylo potřeba při použití těch mavic redukcí dělat i něco s brzd. kotoučem?

                • Auditor  

                  Ja mel na pritelkyne kolo adapter jine znacky, a musel se podkladat kotouc podlozkou …

                • žvejk  

                  ano pokud rozšíříš obě strany, bude to potřeba , podložka 5mm .

                  • sket  

                    Předpokladám že podložka pod kotouč není součástí Mavic adaptéru?

                    • otecius  

                      Prodám ti boost karbonový Crossmaxy :o))) Zadní kolo nový a přední lehce jetý.

                    • žvejk  

                      Myslím, ze ne, ale da se to sehnat treba na cykloprofi.cz nebo i jinde… Na Ali.. taky ale to chvili potrva.

                      • sket  

                        ok tak to bych měl předek ale ještě potřebuju zadní redukci z 12×135 na 12×148

                        Kterou?

                        • žvejk  

                          Myslím, že tohle, ale podle obrázku a toho co tam píšou to budeš potřebovat 2krát…

                          Nebo pro 148 možná na jednu stranu tu větší část a na druhou tu menší.

                          Pro 142 obě menší?

                          Pro 157 obě větší?

                          https://www.bike24.com/p2245565.html

                          https://shop.mavic.com/…-oc0672.html#…

                          • sket  

                            Určitě? neznamená QRM rychloupínák? já nepřecházím z rychloupínáku ale z pevné osy 12×135mm

                            • žvejk  

                              Ok, ale podle mě z koncovek 135/12 na Boost nic nebude.

                              Buď z koncovek QRM, nebo sundat koncovky a dát něco…

                              Zeptal bych se dovozce Aspire… https://www.bikecentrum.cz/

                            • Vilém  

                              A co je to vubec za tam, ze ma 12×135?

                              • sket  

                                Je to klasika na rychloupínák. Mavic zadní náboj mám 12×135 přes redukci zredukovaný na RU a ted bych potřeboval z 12×135 zredukovat na 12×148

                                • Vilém  

                                  Tak klasicky ram na upinak je 135×10, proto se ptam. Par ramu na 135×12 bylo, ale nebylo jich moc a byly to vesmes nejaky postarsi dirtaky, nebo FR a sjezdova kola.

                                • žvejk  

                                  Není to spíš 10×135? 12×135 existuje taky ,ale už je to tak starý… pochybuji že na to nějaké nové crossmaxy jsou dělané, nebo tvůj rám… Ale to je celkem jedno, pokud jdou sundat jen ty koncovky a vnitřní osa má díru aspoň 12mm Něco z výše nabízeného bys tam napasovat mohl.

                                • Vilém  

                                  Koukni na tech.mavic.com. Tam napis seriove cislo kol, abys zjistil s jistotou co mas presne za model a rok. Potom koukni na stranky mavicu, kde se da podle typu patricna redukce dohledat.

        • Dargos  

          jo přesně tohle jsem dával na svoje kolo.

          Je tam malej červík na zajištění, takže redukce z osy po sundání z kola nepadá a opětovné nasazení kola je jednoduché.

          Ještě je k tomu potřeba dokoupit podložku pod brzdový kotouč, není součástí.

          • wilda81  

            Za 8 stovek bez podlozky. A to se vyplatí…

            • Dargos  

              bohužel, při placení jsem skřípal zubama a nadával.

              Je to ale lepší než univerzální redukce

    • PatrikKalista  

      Ahoj, mám opačný problém. Jde z náboje Mavic na Crossridech o rozměru 15×110 udělat 15×100? Nebo vyměnit a dát nový náboj. Nebudou dlouhé dráty? Při prodeji mi paní garantovala, že je to 15×100…

      ¨

      Patrik

      • kubad  

        pokud je to opravdu 110mm tak bude jednodušší prodat a koupit jiné při ceně těch kol

        • PatrikKalista  

          Mám komplet osazeno. Kokot jsem to nezkontroloval, že to je 110, takže nyní sháním 15×100, ale nikdo nemá…

          • wilda81  

            Žena má Crossridy na kole (bílo červené nálepky), odpo mrknu jestli se dá zkonvertovat (aktuálně tam má QR). Neměl bys na výměnu náboj DT 350 CL SP neboost?

            • kubad  

              pokud je tam delší Boost tělo náboje, tak s tím nic neudělá

              • wilda81  

                To je jasné. Ale žená má neboost kola, která ji plánuji vyměnit. Jen se musím mrknout, že půjdou zkonvertovat na 15mm osu (nějaké adaptéry k nim tuším byly).

    • PatrikKalista  

      Ahoj,

      neválí se doma někomu zapletené kolo přední MAVIC XA 27,5 na 15×100. Případně náboj 15×100. Mohu vyměnit za 15×110.

      Patrik

    • Yago2  

      Usoustruzena „Podlozka“ 10 mm na pravou stranu. Netreba podkladat kotouc, ale musi se upravit vyplet 5mm doprava.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.