Zkušenosti redukce na boost vidlici

25 nepřečtených
  • kejda

    Čau, jezdíte někdo redukci osy 15/100 na boost? Myslím tím reálné zkušenosti, jestli to funguje bez problémů nebo to smysl nemá a je lepší rovnou vyměnit nábu za boost a přeplést kolo. Finančně to asi moc smysl nemá, nová nába plus přepletení, že?

    Uvažuji o novém Pike a ten se dělá pouze v boost verzi a do starého Pike, který je teď v akci se mi moc nechce…

    Dík moc

    • MirosPikos  

      Prodal jsem starou nábu a koupil novou. Pletu si sám. A mám po problémech. Finančně to něco málo stálo, ale mám to vyřešené do budoucna. Redukce taky bude něco stát…

      Sice ses ptal na něco jiného, ale třeba se tahle informace bude taky hodit.

      • kejda  

        V pohodě, jsem rád za každou přínosnou informaci, redukce je tak nějak okolo 30 éček…

        Nová nába okolo dvojka, plus přepletení, to nevím zač a já to neumím…starou nábu samozřejmě můžu střelit za nějaký peníz, no možná to zas takový rozdíl nebude

        jina nevíte, k čemu slouží tato

        volovina

    • wilda81  

      Funguje to bez problémů. Mám klasicky 5mm podložku na každé straně a podložený kotouč.

    • Raf  

      A zadní jste někdo zkoušel? Tam se ty podložky dávají mezi ložisko a šroubovací „matku“?

      • alinceb  

        Teď budu montovat na zadní Hope Pro 2 EVO origo konverzní kit od Hope. Jsou tam delší koncovky, podložky pod kotouč a delší šrouby na kotouč…

        • kejda  

          Nebudeš mít odkaz od Hope ale na přední? Dík

          • alinceb  

            Tohle – dává se to na stranu od kotouče a musíš pak přetáhnout výplet o 5mm doprava.

            • kejda  

              Dívám se na to video…on použije jen jednu redukci a posune výplet. Podložku pod kotouč nedává. A není teda lepší ten mit se dvěmi položkami rovnou bez nutnosti přecentrovat výplet?

              Edit: v popisu maji na stranu bez kotouče a ve videu je to taky na opačnou stranu

              • alinceb  

                Špatně jsem do popsal. „Od kotouče“ jsem myslel opačnou stranu, než je kotouč (opačně bych napsal „ke kotouči“). Tak se omlouvám, pokud jsi to nepochopil – měl jsem být přesnější.

                Redukce samozřejmě patří na stranu, kde není kotouč. Uchycení třmene je u boost i neboost vidlice pořád stejně daleko od opěrné plochy pro náboj, tedy levá koncovka je pořád stejně dlouhá a prodlouží se jen pravá. Nevím, jestli Hope vůbec nějakou redukci pro obě strany dělá. Tipl bych, že nedělá. Důvod je jednoduchý:

                Řešení s jednou redukční koncovkou nevyžaduje podložení kotouče – musela by pod ním jinak být podložka 5mm a o dost delší šrouby, což by byl problém kvůli namáhání šroubů. U zadního náboje to jinak, než oboustrannýma koncovkama udělat nejde kvůli pozici kotouče a řetězové lince. Kvůli podložení kotouče na přírubě pak výrobce při použití adaptéru na zadním kole nedoporučuje použití většího kotouče než 183mm (a to je tam podložka jen 1,5mm!). Kdybys vpředu podložil kotouč o 5mm, tak by to museli omezit tak na 140mm…:)

                Wolftooth Boostinator je řešený úplně stejně.

                • kejda  

                  Díky, já jsem to pochopil nakonec, ale pro sicher.

                  Tohle řešení je samozřejmě levnější a možná i bezpečnější, jak píšeš, delší šrouby kotouče např. Mám dost váhu, tak to není radno pokoušet.

                  Ještě jeden dotaz, asymterické ráfky nemají s tím posunem o 5 mm žádný problém, jen se to prostě přecentruje, souhlas? Ráfky mám tyto

                • smash_mouth  

                  Maji to nekde v CR skladem?

      • wilda81  

        Funguje úplně stejně jako vepředu. Někde se ale podkládá jen jedna strana.

    • tom xtr  

      Teď jsem řešil redukci pevné osy na boost pro přední kolo a pro CL kotouče: zatím jednou projeto v terénu – zdá se bez problémů, uvidím dál (jestli nebude třeba pozorovatelný rozdíl v tuhosti …) Problém může být snad jen při demontáži kola z rámu v terénu (při defektu) – spacery jsou na ose volně a stažené jen utažením osy, tzn. drbat se s tím v lese by byl test trpělivosti. Podložení je symetrické, tj. bez přecentrování kola. Použitý konverzní kit NOW8 (2 dílný spacer pod kotouč – je třeba vyměnit CL za 6d) + 2× spacery na osu.

      Ještě mě čeká totéž pro zadní kolo, ale problém doufám nebude.

      • mr.garisson  

        Pokud máš DT, CK, Stans, Hope… Není nic lepšího než redukce od mrp.

        • MirosPikos  

          Ovšem ta cena. To prodáš starej náboj koupíš novej, prepletes a ještě ti zbude na pivo :)

        • smash_mouth  

          nemyslim, u hope staci konverze na jednu stranu a precentrovat o 5 mm (jek pise nekdo vejs). Konverzni vlozka stoji 300 kila.

          • TJK  

            10eur na R2 biku… ted jsem jintam bral

            • smash_mouth  

              ja to koupil v cechach a za 2 dny byla doma 390 s postou, vidl dorazi v pondeli, v utery to bude na kole a v sobotu uz si bude vozit nad Finalkem :-D

              • TJK  

                ja to v 14:58 objednal a v 15:44 to mel uz prepravce na ceste :)

    • otecius  

      Je to hroznej voser, když sundáváš kola třeba při přepravě autem, když máš podložky, který jsou volně. Jinak to funguje… Nejprve jsem si koupil redukce, pak jsem si řekl, že to je hrozný, tak že koupím nábu a nakonec jsem koupil celý kola :-))

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.