• benobiker

    Ahoj, mám Raidona model 2016 (26" bajk), chci se zeptat ostatních majitelů téhle vidle, případně Epicona, kde mají doraz. Když vidli vyfouknu, zatlačím ji na doraz, stíráky mi končí skoro 30mm od korunky, což mi krátí zdvih asi o dvě čísla..:-) Tlumící patrona je zde nerozebíratelná, při rozebrané vidli pístnice tlumící patrony zajiždí hladce dovnitř, ale prostě nejde až na dno, což si myslím, že by jít měla. Tvoří tak vlastně doraz vidle. Jestli mi někdo z majitelů změří vzdálenost stíráky – korunka při vyfouklé, stlačené vidli, budu rád.. Díky

    0 0
    • Mereck  

      Zdarec!

      Hele, mám Epicon TR-RL z Tuning Testu na 100 mm zdvihu. Při úplném vypuštění mi vidle nezajede úplně nadoraz, ale je tam 1 cm mezera mezi stíráky a korunkou (foto)

      ALE: při nafouklé vidli jsou šavle vylezlé na 110 mm, tedy zdvih 100 mm plus ten „mrtvý“ centimetr.

      Snad ti to k něčemu bude.

      0 0
    • Mart7  

      Divné, doma mám dva raidony (s lockoutem na řidítkách a druhý na korunce) a oba jdou jak na fotce od Merecka Epicon. Délka zdvihu se mění podle rovnováhy tlaku v patroně s reverzní pružinou. Pozice kolíku na pístu vzduchové patronu reguluje stlačení negativní pružiny a tím ovlivňuje zdvih (většinou cca 80, 100, 110, 120 mm).

      0 0
    • allrose  

      pokud máš předěláno na olejové mazání,tak se tento olej „prosákl“ do patrony,běžný jev

      0 0
      • matbiker  

        Znamy ztratil packu zamykani na korunce a jezdil s tim. No, co ti budu vykladat. Ted jsme kupovali novou patronu, bo si pricucla vodu, ktera se mu tam dostala. Kdyz tu patronu vymontujes, tak musi jit zatlacit az do konce.

        Nebo si dej na pevnou nohu skrku, zatlac spodni nohy nahoru a zmer to, musi to byt 100. Ten znamy byl na 50mm cca.

        0 0
      • benobiker  

        No, mám to zvedlé na 140mm, nafouknutá vidle má mezeru stíráky – korunka 150mm což je ok, tak by to melo být. Je pravda, že jsem předělával na olej, ale se zdvihem to dělalo neplechu, olej se dostával tam kam neměl, do negativní komory s pružinou, pak se mi vlivem asi přetlaku v negativce snižoval zdvih. Takže čištění a na pouzdra šla teflonová vazelína, molitánky pod stírákama jsem namočil do oleje, aby to nebylo tak necitlivý. Tlumící patrona je nerozebíratelná, navíc je plněná nějakým plynem, je natlakována, co se s tím teď dá dělat? Nová pístnice stojí docela dost, to se mi dávat nechce… Rady? Prostě sehnat novou?

        0 0
      • benobiker  

        No, mám to zvedlé na 140mm, nafouknutá vidle má mezeru stíráky – korunka 150mm což je ok, tak by to melo být. Je pravda, že jsem předělával na olej, ale se zdvihem to dělalo neplechu, olej se dostával tam kam neměl, do negativní komory s pružinou, pak se mi vlivem asi přetlaku v negativce snižoval zdvih. Takže čištění a na pouzdra šla teflonová vazelína, molitánky pod stírákama jsem namočil do oleje, aby to nebylo tak necitlivý. Tlumící patrona je nerozebíratelná, navíc je plněná nějakým plynem, je natlakována, co se s tím teď dá dělat? Nová pístnice stojí docela dost, to se mi dávat nechce… Rady? Prostě sehnat novou?

        0 0
        • matbiker  

          Nejsem odbornik, ale jak sam pises, je nerozebiratelna. Videl bych to na novou…

          0 0
        • Mart7  

          Jsi měl volnou z výroby díru na 140 mm nebo jsi ji přidělal a kdy začala vidlice zlobit? Počítej, že natáhla asi olej.

          0 0
          • benobiker  

            Na negativce vzduchové patrony jsou díry na 80, 100, 120 a 140mm. Šlapala dobře, než jsem do ní najebal ten olej, pak začal kravnout ten zdvih. Ok, takže oprava patrony nejde, takže nová. Každopádně díky za odpovědi chlapi

            0 0
            • Mart7  

              Někdo už ji tu zkoušel navrtat a zaslepit, aby upustil olej. Nevím s jakým výsledkem, ale vidím slušný problém v opětovném utěsnění a kde přesně vrtat.

              0 0
              • kyl  

                Mě tohle Epicon udělal jednou a patronu jsem nerozebíral.Vytáhl jsem dole štelovátko,otočil kolo na záda,vyšrouboval dutej šroub a pak štelovátkem vytočil ven jehlu.Vidlici jsem měl jen lehce fouklou a trošku jsem zapružil,vyteklo trochu oleje.Zas jsem jehlu zašrouboval a i ten zbytek a fungovalo to.

                0 0
                • benobiker  

                  No, rozhodně s tím zkusím nějak zaelaborovat… Nová patrona stojí 1690,– což je zlo, to se mi vyplatí koupit raději celou novou vidli za 2990,–. Jenže rvát další prachy do staré 26", to už se mi fakt nechce… Jak říkáš, rozdělám co jde, vytáhnu štelovací kolečko, povolím šroub, vytáhnu červíka, pod ním jehlu, zkusím zapumpovat a třebas něco vyteče…

                  0 0
                  • matbiker  

                    No nevím, co se ti podaří, ta patrona je úplně jiná, než na Epiconu…

                    0 0
                  • Vilém  

                    Kdyby to bylo u uzavrene patrony tak jednoduche, tak lidi nedelaji pokusy s navrtavanim natlakovane patrony ap.

                    0 0
                    • benobiker  

                      Jasná… Tak rozebrat hrubou silou ji už můžu, když budu muset stejnak objednat novou..:-D Jeeeje, jsem si říkal, že do toho nevrazím ani korunu a našetřím si třebas na kompolet On-One DeeDara a zase do toho cpu..:-D Jen kvůli elaboraci s olejem…

                      0 0
    • benobiker  

      Takže dneska dorazila nová patrona, stará rozebrat opravdu nijak víc nejde, než jak je na první fotce, takže provar.. Nová patrona za 17 kil je kupodivu trošičku jiná, porovnání na druhé fotce, nahoře původní patrona, dole nová. Podle štítku rok výroby 2012, co není na fotce vidět je vršek, kterej je u korunky, nová patrona má stupňovitě soustruženej vršek na dva průměry, stará má jednotný průměr. Píst nové patrony jde zatlačit skoro na doraz pístnice, prostě o ty 2, 3 cm hlouběji, rozdíl je ale znatelný při stlačení, nová pístnice jde zatlačit s menším útlumem než stará, což je na kroku vidle znát, je citlivější. u staré patrony po stlačení vyjela pístnice tlakem interního plynu celá ven, u nové tak do dvou třetin, pak jí musím pomoct rukou.. Po smontování vidle chodí vše jak má, dle poslední fotky doraz odpovídá ostatním vidlím, cca ten 1 cm stíráky – korunka, při zdvihu 140mm mezera stíráky – korunka 150mm. Olej do nohou jsem už raději nedával, futra jsem namazal teflonovou vazelínou, pod stíráky jsem molitany napustil motorovým olejem, krok je hladký, bez žádných pazvuků… Takže až na vysokou cenu nové patrony jsem spokojen…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.