epicon a zmena zdvihu..par dotazu :-)

49 nepřečtených
  • Otisaq

    Zdravim,

    chtel bych u svého noveho epicona doma zmenit zdvih z 100mm na 120mm, na netu sem nasel jak video, tak manual primo od suntouru.

    http://www.srsuntour-tuning-base.com/index.php?…

    a na te same strance je i manual.

    A mel bych par dotazů, ve videu „air leaking problem“ ukazuji na konec, jak zavira vzuchovou „patronu“, ze ji namaze nejakou vazelinou, nevim co to je, v manualu se to jmenuje „suntour con panna grease“. Co je to zac ? :-)

    A jeste jedna vec mi nesedi, v manualu posou ze do vidle mam nalit 6ml oleje 80W, ale ve videlu je 10ml…ktera varianta je lepsi ? :-) A nebylo by lepsi nahradit ten olej nejakym jinym kvalitnejsim ?

    diky za pomoc :-)

    0 0
    • grizzlik  

      No imo jde o nejakou vazelinu, zrejme specialka na tesneni.

      Co se tyce oleje tak bych to resil kompromisem tzn. 8ml :)

      0 0
    • nobody  

      ten olej 80W je nějaký převodový, ale já zatím všude slyšel, že tam dávaj normální motorový 10W/40 a množství je taky asi od oka, páč v tom videu to taky přesně neměří, ale jen tam trochu cvrkne.

      ad k té vazelíně, asi to bude nějaká silikonová, která funguje i jako těsnící, já to místo toho potřu trochou silik. oleje.

      0 0
    • Loner  

      no a našel jsi někde postup jak měnit zdvih? Já ne, je to pospáno někde jinde prosím?

      0 0
    • nobody  

      půjde seříznutím jednoho spaceru docílít zdvih 110? 100 mám a 120 zas asi bude moc na HT.

      0 0
      • Otisaq  

        Jde jde, sam mam druhy spacer trochu seriznuty, takze mam zvdih ±125mm. Chtel sem 140mm, ale kdyz sem vyndal oba spacery, tak jakoby tlumic byl kratky a at sem delal co sem delal, maximum bylo 130mm a na konci se ozval zvuk, jako kdyz narazi 2 kovove casi na sebe. Mam verzi LO, tzn bez reboundu :(

        Ale jako, taky mam HT, sice je to kolo trochu nakopnute dopredu, ale 120 je 120 :-)

        0 0
      • tom_777  

        na teď už bejvalím kole jsem jezdil se zdvihem 140 a celkem v pohodě – ale rám byl na vyšší vidli dělanej (teda  tak na 120)

        0 0
    • warzone  

      Mne sa podarilo zmenit zdvih na Epicone z 120 na 140mm vybratim toho spaceru,isiel som viac-menej podla schemy,ale kedze som si splietol nohy podarilo sa mi rozobrat aj tlmicovu cast,tak daj si na to bacha :)

      0 0
      • micsvo  

        Hele a tusite nekdo, jak ten zdvih snizit? Mam doma jednu 140, chci ji dat zene na koleso ale je to pro ni moc vysoky.

        0 0
        • tom_777  

          stejnej problém a ve 140mm vidli nemám ani jeden spacer

          podle toho manuálu je tam potřeba dva spacery dát – mě by to kdyžtak v práci stočili kluci z nástrojárny na soustruhu – uměl by to někdo aspoň nahrubo nakreslit???

          resp. je to válec

          • vnější průměr?
          • vnitřní průměr?
          • délka?
          0 0
          • Patar  

            Spacery vyrábím pro vlastní servisní  účely v libovolných délkách 60– 10mm z jednoho kusu, tedy pro zdvihy 80–130mm. Originální SR SUNTOUR jsou 20mm  pro skokovou úpravu zdvihu . Nevyužívají možnost úpravy zdvihu po 5mm dle velikosti rámu  a úhlu hlavy, kriterií, nutných při individuální stavbě kol pro koncové zákazníky. Poslat poštou požadované není problém.

            0 0
            • kafac  

              Mel bych jeden dotaz – jaky se tam ma spravne lit olej (na vzduchovej pistek).

              Popripade kolik by u tebe stalo vyhozeni jednoho spaceru? jsem taky z Brna a nemam vcelku cas se v tom stourat.....

              0 0
              • Patar  

                10w/40w, 80,–Kč

                0 0
                • nobody  
                  1. takže na vzduch. pístek normál motorový olej 10w/40?
                  2. k změně zdvihu … povolím na levé noze spodní imbus šroub, vypustím z vrchu vzduch, sundám tu matici a vytáhnu trubku s pístkem a tím táhlem, co jsem ho dole povolil (imbus). Potom vytáhnu spacer nebo si ho seříznu a zpět namontuji? Je to správně?
                  3. mám GT Avalanche a Epicona 100 a chtěl bych asi 110 nebo 120, nebude 120 už moc na geo toho kola (v profilu)? díky
                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    prosim napis az to budes mit jak to slo a jestli je ten postup spravnej, taky si chci predelat zdvih. diky :))

                    0 0
                    • Otisaq  

                      http://srsuntour-files.dbap.de/…hop_Book.pdf

                      ^^ postup pekne obrazek po obrazku…

                      ale je to: vypustit vzduch, povolit imbus do pulky, klepnout po nem kladivkem, vysroubovat ibmus, povolit matku nahore, vytahnout patronu, vyndat/pridat spacery, slozit dohromady jak bylo :-)

                      0 0
                    • nobody  

                      už to mám za sebou, předělání z 100 na 110, postup jak psal Otisag níž, asi 30 min práce s 2 rukama a 1 nohou. Jsou tam 2 plastové spacery (u 100 vidle), jeden jsem seřízl na půl. Na vzduch pístek jsem dával motorový olej Fuchs 10W/40 (zbyl mi z auta), 8ml. Někdy do budoucna možná koupím Redrum.

                      0 0
                      • nobody  

                        jak psal Otisag výše, zařadilo mě to až dolů

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        a kdyz se povoli ten imbus dole a pak vytahne to tahlo s tak z toho vytece nejakej olej?

                        0 0
                        • Otisaq  

                          Pokud ji mas neupravenou od Milana, tak ti z ni nic nevytece. Jedine pak ze vzduchove komory vytece olej..ale presne je vse popsane v tom navodu primo od suntouru..

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            prave ze ji mam upravenou, ale tak budu s tim pocitat, a olej tam naleji z5 nebo tam dam novej, ale nemam redrum, takze to ho tam asi vratim..

                            0 0
                            • Otisaq  

                              A nechces se domluvit primo s Milanem ? Prece jen to je jeho prace, tak treba kdyz tam nenalejes stejny a stejne mnozstvi, tak uz muze ta vidle chodit hur.

                              0 0
                            • Lišák  

                              Rozhodně tam nalij z5 ten Milanův! Já čistil Epicona a nalil jsem do něho motorový olej 10W-40. I na pístek. První graf je s motorovým, druhý je s přidáním RedRumu a RR na pístku. Milan míchá svoje speciální mixy olejů a vidlice fungují parádně. Ani po přidání RR ta moje vidlice nechodí tak luxusně, jako když byla mazaná od Milana.

                              0 0
                              • fluider  

                                Ja som nameral takýto graf

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Já mám 140mm. Bohužel jsem si nezapsal přesný tlak, ale standardně vozím 100PSI, tak snad to tak bude.

                                  0 0
                            • Veet  

                              zdravím, můžeš mi prosím říct jak si nakonec změnil zdvih u upravené vidlice? Zjistil sem že 100 mm je prostě málo :)

                              0 0
          • tom_777  

            možná by to stačilo uříznout z vhodně tlustý plastový trubky

            0 0
    • Chrchla  

      Chápu to správně že pokud mám Epicona na 100mm tak ho na 80mm nepředělám protože mi bude chybět ten 1spacer? Takže bych si ho musel někde sehnat?

      0 0
      • nox159  

        u noveho ne u stareho asi ano, jinak 80mm vidlice uz se nevozi ;-)

        0 0
        • Chrchla  

          mno mám 2008, nevozí.. mno jakože 100 je pěkná, jen mi poslední dobou vadí v kopcích protože to moc nakopává, musím kvůli tomu „ležet“ na rodlech a pak mě z toho bolí záda, a na kole byla původně 80tka.. tak to chcu zkusit změnit a uvidím jakej bude výsledek :)

          0 0
          • nox159  

            mas rovne riditka a mas je nizko… zkus zapracovat vic na praci z težištem… ten posed co mas musi byt do vyjezdu v pohode

            0 0
            • Carloss  

              když na to koukám, tak to bych se musel se svým posedem převrátit i při cestě pro rohlíky..:D teď mám 10cm představec a 580mm rovný rodla a ještě si připadám moc nízko.. abych byl ultrapřísnej závoďák, tak sem to zkoušel i v negativu a ve sjezdu se to fakt nedalo..:D plánuju přejít na 80mm před. a 680 vlajdy.. ride for fun:)

              0 0
    • z0diaC  

      nenašel by jste někdo rozměr (vnější a vnitřní průměr) toho silonového spaceru pro změnu zdvihu ? … byl bych vděčný ! …díky !

      0 0
      • Patar  

        Spacery mám vyrobené pro všechny zdvihy po 5mm a případné kombinace.Jestli máš někoho v Brně , kdo dojíždí do Tvého bydliště , může se pro ně zastavit.

        0 0
        • z0diaC  

          zítra jedu do Brna … potřebuju spacer 25mm – je možno ? …zavolal bych na mobil,co je na webu,OK ?

          0 0
    • Georrge  

      podle nákresů to vypadá, že u epiconu stačí vytáhnout pístnici se spacery vrchem vidle, a tedy bez jejího většího rozebrání. Axonu ta vložka ale podle nákresů chybí, a musí se tak rozdělat. Ale u tlumící jednotky se zdá, že u epiconu i axonu jsou tlumiče stejné, je to tak? Nebo spíš u axonu bude tlumič asi s kratším chodem, ale vypadá to, že by se do axonu dal narvat tlumič z epiconu a naopak, nevíte jestli je to pravda? Ptám se protože se snažím pochopit funkce vidlic :)

      0 0
    • oggycek  

      ahoj

      vim ze je to tady nekde popsano ale nemohu to najit

      nema nekdo podrobny navod jak zmenit zdvih epiconu 09

      ze 100 na 120 ???

      a co k tomu potrebuju

      moc dik

      0 0
      • Vilém  

        Bud video na youtubu, nebo manual ti to ukaze pekne i s obrazky.

        0 0
      • Azmir  

        Nejlepší je vážně to video, přímo na webu suntouru, je to jednoduché a podle něho nic nemůžeš zkazit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.