• kesu

    ahoj,

    tak jeste za tepla to musim ze sebe dostat:)

    po 5ti sezonach jezdeni na UST kolech s dusema jsem dospel k nazoru, ze je nejvyssi cas vyzkouset i bezdusovy plaste.

    Koupil jsem tedy schvalbe NN v 2,1 s vahou 586g/kus,uz to me melo varovat, nicmene nevarovalo. K tomu tedy ventilky a tu notubes sra**u . Naskedne jsem nasroubovla ventilky a nasadil plast, do kazdeho plaste jsem pro jistotu nalil asi tak 100ml toho bilyho shitu. Takovy ty poznamky, ze to jde nafouknout normalni pumpou, to je pochopitelne blbost,ani malym kompresorem to nejde. Nastesti ale mam k dispozici takovej ten obludnej kompresor s nadobou jak krava natlakovanou aspon na 10 baru.Tim se to kupodivu behem par vterin (asi tka tri :) ) nafoukne. Prvni vyjizdka byla celkem milym prekvapenim, jelo to pocitove lepe a rekl bych ze se to i min zvejka, takze spokojenost.

    Ale bych se dostal k jadru,vzhledem k tomu, ze za tudle sezonu jsem pichnul asi tak kazdejch 250km tak sem se hlavne tesil, ze tomuhle bude konec, zvlast vzhledem k mistnim radam, ze pocet defektu se zmensil na minimum. No ouhle, vyjel jsem s nima asi napotreti (najeto akorat 100km) a plast jsem o nejakej kamen prorizl. Zevnitr je dira sotva 4mm a to mozna ani ne, zvenku tak 5–6 . Koukam jek to z toho utika i s tou bilou vsak vite cim a porad jsem doufal, meje na mysli reklamni video z notubes, ze se to zastavi, ja to dofouknu a pojedu dal. Vysledkem je to, ze sem to z toho vylil a dal tam dusi.

    Ted k totazu, existuje nakej jinej tmel kterej by byl k necemu nebo je to vsechno takle k nicemu?pokud to nezastavi ani 4mm diru,jak sakra udelali to reklamni video,to ten plast vystrikali montazni penou? Nebo je nakej tmel kterej je nejak lepsi??

    :))

    0 0
    • BB  

      4 mm díra mi připadá dost velká, aby jí tmel zavřel. Často to chce počkat, třeba i trochu upustit a dírou dolu a zatáhne se to. Do Schwalbe plášťů se mi lépe osvětčil tmel přímo od Schwalbe. Ten co jsi tam dal ty se mi zdá řidší. Taky se mi osvědčila sada na opravu bezdušovek zvenčí. Takové knoty, které se tam nacpou zvenku. Oprava trvá tak max 5 minut a tu 4 mm díru by to zavřelo.

      0 0
    • art1  

      za prvé UST plášt nafoukneš i ruční pumpou . za druhé jakou sra..u si tam dal ?

      0 0
      • kubad  

        Za prve ne vzdy a za druhe jasne pise NoTubes. Ale souhlas vaha se me na Ust zda podezrele nizka:-( jinak diru 4mm nezatesni zadny tmel

        0 0
        • art1  

          našel jsem si ten tmel a musím potvrdit ,že to je ten co špatně funguje .Před použitím musíš pořádně zatřepat ,aby byl tmel hustej ,jinak tam leješ jem bílou vodu a ta právě nefunguje

          0 0
          • kubad  

            me to cos vycetl psat nemusis ja to pres tri roky pouzivam. Funguje mnohem lip nez tmely na bazi latexu. Ale protrepat pred nalitim z flasky je ho potreba :-) to souhlas

            0 0
      • kesu  
        1. nenafouknes
        2. tu co je v odkazu,tzn notubes
        0 0
        • art1  
          1. nafoukneš ( už jsem se jich něco nafoukal  )   Hutchinson ,Schwalbe
          2. použít origo na schwalbe
          0 0
          • kubad  
            1. asi je to porad malo
            2. jeste horsi latex zatesni mnohem min
            0 0
          • MlokCZ  

            Nechápu, jak můžeš dělat závěr z toho, že ty jsi pláště nafouknul, že takhle jde nafouknout každý plášť. Já jsem svoje Schwalbe na STčkách taky vždy nafouknul bez kompresoru, ale samozřejmě to neznamená, že díky tomu jdou nafouknout všechny pláště vždy.

            Mně funguje NoTubes tmel velmi dobře.

            0 0
          • Splinter  

            to seš machr..

            0 0
            • JSt  

              vetsi eskamoter je paja, kdyz vozi tmel v dratovym kontikovi a drzi mu to ;-))

              0 0
              • Paja  

                Ono je asi uplne fuk, jestli je to drat nebo kevlar, u kontika byl spis problem s pomerne volnejma patkama, kompresor to nakonec dal, ikdyz mu to chvili trvalo;-) jo a uz mam doma MK kevlar protection, ale ten je zas lehce obezni ;-)

                0 0
      • biker007  

        vozim UST (mavic crosstrail a michelin XCR AT) uz tri roky. menim plaste jednou za rok a v polovine sezony nekdy prohodim predeni se zadnim. nekdy mam co delat nafoukat to velkou nozni pumpou, o rucni nema cenu imho uvazovat:) nekdy je to par vterin, ale nekdy porod na pul hodiny. ted jsem mel na garde prvni defekt za tri roky..3cm rezavej hrebik, cekal tam na me snad 30 let:) to by nevydejchal asi zadnej plast:) a ke cti mu budiz i to, ze v plasti preckal vzorne 40km a oprava probehla az doma.

        0 0
        • art1  

          když použiješ , mejdlovou vodu  nebo si montpákou navedeš plᚍ na patku tak to v pohodě nafoukneš

          0 0
          • biker007  

            jj, to pomuze. ale stale mi to prijde jako loterie:) nekdy dokonce ja foukam a pritulka plast primackne na rafek v miste, kde to unika:) i s tim nekdy je to hned, nekdy porod:)  podle navodu na micheliny by se ty patky mely rovnat k sobe do stredu rafku. tak tezko rict:)

            0 0
            • >vodouch<1  

              V návodu ke crossmaxům bylo to samý (pečlivě srovnat patky ke středu ráfku) a byla to ta jediná správná cesta. Gumy Racing Ralph, foukáno velkou pumpou.

              0 0
            • MlokCZ  

              Při pečlivém srovnání do středu pláště, co nejvíce obě patky k sobě nafouknu i malou pumpičkou. Jakmile začnu patky pláště cpát do patek ráfku, tak to nenafouknu ani velkou pumpou.

              U UST plášťů bych vždy první zkusil dát patky do žlábku/středu ráf­ku.

              0 0
    • Buf  

      proc si kupujes no tube do ust ráfku a ust plášt musíš vpohodě nafoukat s mýdlovými bublinami velkou pumpou. asi máš klasický plášt kde není patka pro bezdušák. pokud máš opravdový bezdušák použij hustší protidefektové tmely slime nebo geax gtt.

      ust smart sam 26 × 2,1 ust provedení má hmotnost 675 g podle jejich údajů, takže asi máš nevhodný plášt

       
      0 0
    • drtyc  

      kde se da sehnat aplikator a ta montazni pena do plaste co pouzili nejspis v tom videu? a funguje to i s dusi?

      0 0
    • Daf  

      4mm díru opravdu nezalepí žádný tmel. Zvlášť pokud je to řízlý a díra tak s tlakem výrazně mení tvar. A i kdyby to nějak takový defekt vytěsnilo. Není to oprava trvalá. Bude to pomalu ucházet už pořád. Taková díra se musí opravit záplatou. Jinak správně tušíš, že to z velké části bude pláštěm. Normální UST plášt váží cca o 200g víc než jejich dušové provedení. V tvém případě je to fakt extrém a takový plášť, bez protidefektní vrstvy na běhounu, je nanic. Jinak jak už tady někdo uváděl No-Tube tmel je potřeba před nalitím do pláště pořádně protřepat, jinak si do pláště naleješ jen mlíko bez těch hrudek, nebo jak to nazvat. Ty potom slouží k vlastnímu vytěsnění díry při defektu. Další věc je trvanlivost No-Tube tmelu v plášti. Je třeba kontrolovat tak každé 3 měsíce jestli ho je v plášti dostatek a jestli nevyschnul.

      0 0
    • jecnak  
      1. Montaz je potreba provadet idealne tak, ze nejdriv plast nafouknes s dusi aby se srovnaly patky. Pak vyndas dusi, idealne nech jednu patku plaste v drazce rafku. Navlhcis patku plaste mydlovou vodou, nalejes sliz, srovnas ji trochu v rafku a foukas velkou pumpou, pripadne dal trochu srovnas patku palste aby to tak neutikalo. Vetsinou se podari i velkou pumpou. Chce to grif, mne se to take na prvni pokus nepovedlo.
      2. Co se tyce plaste, tak je to hodne lehky bezdusak. Proto ty problemy se zatesnenim atd. Python Tubelles Ready ma kolem 570–580g a to neni cistokrevny UST.
      3. Diry v plasti. Nekritictejsi jsou prave rezance. Dira hrebikem je ve finale mnohem mensi nez jakykoli riznuti. Budes muset plast sundat a zevnitr zalepit zaplatou. Tzn reklamni video nekeca.
      0 0
      • Buf  

        ja by jsem dodal ještě jeden a podle mne nejlepší způsob, pokud máš skutečně ust ráfky a ust plášť ( je jedno jestli plnohodnotný nebo odlehčený jako Geax TNT nebo Hutchinson Tubelles Ready, které potřebují zátěr latexovým mlíkem – tmelem nebo pěnou ve spreji), tak nafoukej plášť bez tmelu jen pomocí mýdlové vody, patky si sednou, to poznáš typickým zvukem (takové lupnutí několikrát jak se patka usadí do ráfku), klidně nafoukej na max. povolený tlak pro plášť a pak kolo pověs do stojanu nebo na nějaký hák za ráfek a vypusť vzduch a vyšroubuj vnitřek ventilku. Plášť se zcela vyfoukne , ale zůstane pěkně utěsněný v patkách, nepokládat na zem musí být ve vzduchu aby se nedeformoval. Pak pořádně zatřepej tmelem a nalij si ho do aplikační nádobky ( např. No Flats) nebo velké injekční stříkačky a přes otvor od ventilu nalej dovniř doporučené množství podle velikosti pláště. Pokud použiješ spreje s pěnou ( to je pro závoĎáky aby to bylo co nejlehčí) tak ten se aplikuje přímo přes ventil do takto vyfouklého kola. Pěny bývá ale jen tak 40 g a to stačí na zátěr a utěsnění a malé defekty. Při větším defektu musíš použít další sprej. Pozor , ale jen při pomalém defektu, do rozřízleho pláště to je zbytečné ten se musí podlepit zevnitř nebo dojedeš s klasickou duší.

        Tento způsob aplikace tmelu přes otvor ventilku je nejlepší proto, že ti latex při foukání neteče ven nebo se stává u No tube a No flats, že namydlená vložka při přefoukání střelí a jsi celý i okolí od latexu.

        Tmely jsou skutečně různých hustot a i životnosti řídké ( No tube, NoFlats,Geax Pit stop, Spreje GEAX Pitstop, Zefal, Hutchinson)  slouží k zátěru normálních nebo odlehčených ust plášťů, proto musí být řídké aby utěsnily jinak řídké plátno plášťě. životnost je 2–3 měsíce pak zasychá, musí se vyměnit nebo doplnit, spolehlivý na díry cca 1 mm průměru, což v praxi je díra po hřebíku a spolehlivě zacelí díry od trní. Prořízlé pláště o kameny a sklo většinou nezalepí, zejména pokud říznete bok pláště. To je nejčastěji u No tube a No flats kde se použije lehký plášť  klasický pro duše bez zesílené ochrany bočnic .

        Tmely druhého typu mají větší hustotu a můžou obsahovat v roztoku i větší částice. Tyto jsou určeny výhradně do plášťů UST ( GEAX GTT, SLIME) ( jsou hustší a nevytvoří proto kvalitní zátěr klasického pláště nebo odlehčeného bezdušáku). životnost je až 2 roky a zacelí i větší díry 3–5 mm. Ve spojení s UST ráfky a UST plášti se jedná o nejodolnější systém proti defektům. Je to ale vykoupeno větší hmotností, pro rekreační ježdění neznám nic lepšího. Systém těsní tak dokonale, že jsem prakticky po dobu životnosti dezénu nemusel plášť dofouknout.

        0 0
        • MlokCZ  

          Obecně to tak s tmely bude, ale konkrétně NoTubes tmel mi tedy vydrží rozhodně déle než 2–3 měsíce.

          Na konci března jsem dělal kontrolu 6ti plášťů s NoTubes, které byly plněné některé začátkem sprna, některé ještě o 2–3 měsíce dříve. Tedy rozmezí bylo 6–9 měsíců. A stav byl následující:

          • jediný plášť byl zcela bez tmelu, byl to ale kus, kde jsem našel zacelené nějaké defekty, takže kromě toho, že se možná něco mohlo i odpařit, tak se část spotřebovala na defekty
          • jeden plášť měl sem tam nějakou hrudku + část tmelu v tekutém stavu, zajímavé, že ty hrudky udělal pouze jeden kus
          • 4 kusy plášťů měly tmel zcela v pořádku s různým množstvím, které odhaduju od třetiny toho, co jsem tam na začátku dával po v jednom plášti téměř celé původní množství
          0 0
          • Buf  

            tak ty rozdíly se dají vysvětlit, jak uvádíš závisí kolik jsi měl defektů  a zda došlo k úniku latexu, některé ani neregistruješ ale ztráty jsou (trny a drobné dírky),pak pokud nemáš originál ust systém , ale pásky typu no-tube, tak dochází při tvrdším ježdění k úniku tlaku podfouknuti  a taky může dojít k ztrátě latexu, něco ti utečy i při obouvání pokud to tam nedáváš přes ventil do již obutého, důležitý je i typ pláště největší ztráty na utěsnění budou u klasických plášťů bez ust patky a zesílených bočnic, pak systémy odlehčených ust a nejméně toho potřebuješ u klasického ust kde je vnitřek pláště tvořen butylovou vrstvou , která těsní dokonale i bez tmelu. životnost je pak dána vysýchaním tmelu což je funkce teploty a přístupu vzduchu a hustoty vlaken a vrstev gumy

            0 0
            • MlokCZ  

              Jistě, s tím souhlasím. Já jen aby si někdo nemyslel, že když použije NoTubes tmel, že životnost tmelu bude jen ty 2–3 měsíce i když nebude zrovna defektit.

              Jinak tmel dávám do pláště před nafouknutím a při té mojí variantě (UST Schwalbe + UST ráfky) a metodě srovnání patek do středu ráfku nepozoruju při foukání žádný únik tmelu (vizuálně kolem patek ani náznak tmelu, který by se dostal při foukání ven) a tedy nikdy jsem neměl důvod dávat tmel až po nasazení pláště (ale samozřejmě chápu, že pro některé kombinace, které jdou hůře foukat to je lepší tam dát tmel až následně).

              0 0
        • kesu  

          diky, vyzkousim ten hustsi tmel

          0 0
      • MlokCZ  
        1. U UST plášťů se mi mnohem více osvědčil postup patky vyloženě co nejvíce nacpat do středového žlábku a to obě dvě a naopak ani jednu patku se nesnažit cpát do patky ráfku.
        2. Ten plášť je opravdu lehký, ale je to nějaká anomálie. NN UST tak lehké normálně nejsou. Nejezdil jsem nikdy 2,1 verze, takže ty převážné nemám, ale pro 2,25 už mám váženo mnoho kusů. Do 08 modelů vážily průměrně o pár gramů více než bylo udáváno a to většinou průměrně kolem 700g (už si nepamatuju přesně kolik bylo loni udáváno, asi 690g).

        Pro 09 modely už je pro 2,25 udáváno výrazně více a to 760g, ale zase jsou v reálu lehčí. Vážil jsem tři kusy a průměrně je to cca 720g.

        Ty 2,1 mají pro 09 udáváno 675g, pro 08 to bylo myslím kolem 625g. A tedy ten jeho kus je opravdu velká anomálie směrem k nízké váze, takže se to mohlo někde výrazně projevit.

        0 0
      • biker007  

        v bode 1 si to podle me trefil presne! ted jsem vozil asi tyden zadni plast s dusi, pac jsem po oprave defektu pri nafukovani robil velkou pumpu a nemel sem jinou..kdyz jsem po tydnu vyndal dusi, namydlil rafek, jednu paku sem nechal ve zlabku v rafku…tak stacilo 2× zapumpovat nozni pumpout a bylo to :)

        jeste k tem defektum – mozna se mi defekty vyhybaly az do ted proto, ze ten michelin vazi v sirce 2.0 asi 750g.. vozim je bez tmelu a az na ten hrebik bez defektu..

        0 0
        • biker007  

          oprava…"…jednu PATKU jsem nechal ve zlabku…

          0 0
          • Daf  

            Zřejmě jsi měl štěstí. Stačí aby byla patka jen trochu křivá (u nově rozbalenýho pláště běžně) a s pumpou si ani neškrtneš :)

            0 0
            • biker007  

              sem to napsat blbbe a zmatene:) sem to myslel tak, jak to psal jecnak. jako po vyndani duse (u me po tydnu) nechat jednu patku zapadlou v bocni stene rafku a druhou „navolno“ ve zlabku dole:)

              0 0
              • MlokCZ  

                Problém je v tom, že ta jedna volná patka těsní ještě hůře než když jsou pečlivě ve žlábku obě. Pro některé případy to pomoct může, ale může to být naopak i mnohem horší. Já třeba tímhle způsobem svoje pláště nenafouknu ani velkou pumpou (u jednoho jsem to tak zkoušel).

                0 0
                • jecnak  

                  Prave obcas to docela pomuze, protoze ta volna patka se ma tendenci vic tlacit k rafku a lip tesnit. rekl bych, ze postup, kdy srovnas obe patky plaste do zlabku a pak foukas je vhonejsi pro ciste UST a postup s jednou nacvaklou patkou je vhodnejsi pro Tubeless Ready, TNT ci klasicke plaste. Ale kazdy plast je trochu jiny a neda se vyvozovat obecny zaver. Clovek si s tim obcas musi pohrat a nebo mit poradny kompresor se vzdusnikem.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tím se dá jedině souhlasit.

                    0 0
                  • biker007  

                    thumbs up:)

                    0 0
                  • Daf  

                    No jo nafoukat Tubelles Ready to je problém. Co já se s tím nadřel. NoTubes po celém bytě, já upumpovaný skoro k smrti a v plášti pořád žádný tlak. Pomohl až kompresor :) Trochu zklamání, čekal jsem, že se Ready plášte budou foukat stejně jako klasické UST.

                    0 0
      • Rychlej turista  

        Ještě bych zvlášť upozornil na tu mýdlovou vodu. Bez festovní husté pěny si ani neškrtnu.

        0 0
        • Paja  

          Dobrej je taky cyklostar, zvlast pokud to musis foukat kompresorem u benzinky, netahas se s kyblem mydlove vody;)

          0 0
          • Splinter  

            by mě zajímalo kterej blbec by se tahal s kýblem 300m k shellce:)

            0 0
            • Paja  

              …ktera stejne vubec nepeni…;-P

              0 0
              • Paja  

                …tedy ne ta shellka, ale voda v kyblu;)

                0 0
                • mastihuba  

                  nestačilo by vzit sebou jen pěnu na holeni a štětku, vody teče všude dost :)

                  0 0
                  • Paja  

                    Nestacilo, Splinta uz u te benzinky dost dlouho nebydli;P

                    0 0
                    • mastihuba  

                      ajo, sem si řikal že ve městě žádnou šelku po ruce nemá jako ve šlapkách :) ****** ze sebe udělám na počkání :)

                      0 0
    • MlokCZ  

      Jak už napsali ostatní, říznutí je vždy problematický defekt, který to většinou nezacelí s jakýmkoliv tmelem.

      Píchnutí (i když to je třeba i o větší hřebík) vytvoří díru, které má tendenci se ztahovat a proto takové díry tmely zacelují mnohem lépe. A proto také v tom NoTubes videu jim to tak dobře funguje. I když to video je zavádějící protože určitě mají v plášti strašně moc tmelu (mnohem více než se v praxi vozí).

      A jak už jsem reagoval s tou váhou výše, tak ta je opravdu hodně nízká a mohl to být divný kus.

      A jakým způsobem si zkoušel to foukání, tedy jak si měl umístěný plášť? U Schwalbe je třeba patky nacpat pečlivě do středu ráfku co nejvíce k sobě. Tím samozřejmě netvrdím, že to musí takhle jít vždy. Já jsem takhle zcela bez problémů nafouknul už 10 kusů 2,25 Schwalbe na trojich STčkách.

      0 0
      • kesu  

        ahoj

        patky jsem dal do stredu ale zvlast u ventilku to tolik neslo.Ale to moc neresim jelikoz tim velkym kompresorem to slo bez problemu tak se tim nebudu zabyvat.

        jinak tyhle NN mam dva a oba vazi takle,pokud taky oba vydrzi tohle…

        0 0
      • MlokCZ  

        Tak dnes jsem pro zajímavost testnul jak dobře zaceluje NoTubes v UST NN pro trošku větší díry (ale kulatou, tedy žádné říznutí). Měnil jsem přední plášť (dával novy), tak jsem ten starý bodnul kulatým nástrojem o průměru 5mm a díru to zacelilo (tmel dáván před necelými 3 měsíci).

        0 0
      • tom_777  

        Tak říznout nový –100 km jetý NN(obyč na NoTubes ráfku s NoTubes mlíkem) se mě teď nedávno povedlo – cestou do práce – žádný velký terén – štěrková cesta kolem zahrádek pak po polňačce a kus po asfaltu – dohromady 6 kiláků.

        Normálně jsem přijel, převlíknul se a šel pracovat. Když jsem chtěl jet domů – koukám přední kolo je nějak měkký – ale ne prázdný. 60 mm řez z toho na 20 mm kouká tkanina a tak 3–4 vlákna přerušená. Po dofouknutí na požadovaný tlak vydržel plášť týden v pořádku neucházet.

        Pak jsem vylil zbytek NoTubes mlíka (počítám tak půlku z toho co jsem tam nalil), zevnitř podlepil a dal tlustou duši – preventivně – jsem přece jenom taťka od rodiny:)

        (foukal jsem to nejdřív s duší a potom s jednou patkou usazenou a druhou ve žlábku uprostřed dílenskou pumpou)

        0 0
    • Michell  

      Hele a co to video jak se jezdí po tom prkně s hřebíkama? To je klamavá reklama? Dyť to musí bejt díry taky cca 4mm.

      0 0
      • Michell  

        Mlok už mi odpověděl..

        0 0
        • drtyc  

          no kulata dira funguje jinak… tam se plast natahne a pri vytazeni predmetu se to zatahne na mensi prumer. u riznuti je to neco jinyho…

          0 0
    • vysmátej bajker  

      trochu se přiživím:).Máte někdo zkušenost s botrager páskou pro UST redy jestli ji budu muset ještě podlepit nebo zatěsní dírky na ráfku?

      0 0
    • Manas  

      Tak sem se vydal taky do vod UST. Predni kolo, novej plast Hutchinson Barracude 2.3, parada, zadnej jar nic nebylo potreba, normalne malou pumpickou hotovo.

      Zadni co mi pucil Petr Heiniku, nemel uplne rovnou patku, si rikam pohoda. A hovno. Jdu si ve ctvrtek pro velkou pumpu, na tohle jsem nemel nervy :-)

      0 0
    • Hádě  

      malou 65g pumpičkou sks picollo nafoukám ust plášť bez problému (ráfek X-max ST)

      0 0
      • Hádě  

        zato mám problém že po nafoukání z pláště uniká vzduch, pomůže ho trochu přefouknout a lépe ho usadit v ráfku? (Schwalbe NN 2,1 UST)

        0 0
        • MlokCZ  

          A kde utíká? Pokud okolo patky, tak je špatně nasazený. Já jsem s tímhle problém nikdy neměl, ale také to může být trochu tím, že jsem nikdy nejezdil bez tmelu (takže kdyby někde byl drobný problém s únikem vzduchu, tak to mohl tmel pořešit). Neutíkalo mi to ale ani bez tmelu, když jsem u prvních pár kusů zkoušel nasazování (než jsem si ověřil, že vždy nasadím zcela bez problémů a začal už pak nasazovat rovnou s tmelem).

          0 0
        • Archer  

          Ano, u UST plastu vseobecne plati, ze ho foukas az se neusedne. Je to slyset, jako vystrel. Kolem 2.5–3bar uz to vetsinou sedi.Napriklad, 2bliss plaste od Specialized maji trochu jiny tvar patky, a sednou rychlej a tise. Schwalbe naopak praskne docela zretelne :) Zalezi to taky i na rafku. Nasledne sfouknes na pozadovanej tlak.

          0 0
    • kesu  

      ahoj,tak asi po 300km :

      pichl jsem jednou-zacelilo se to bez probelmu

      dvakrat jsem to proriznulmjednou se to zalepilo napodruhe ne.

       

      pokud se to stihne zalepit tak toho moc neutece,da se jet dal.Prijde mi,ze je lepsi na miste defektu chvili drzet prst ze se to zalepi rychlejc.

      Celkove:

      nizsi valivej odpor

      notubes tmel relativne funguje

      plaste NN uz mi nesmej pres prah

      jinak UST doporucuju,nebejt tech NN tak by nebyl asi problem

      0 0
      • Hádě  

        ty mi děláš radost, dneska jsem pořídil právě NN 2,1 UST...... :(

        0 0
        • MlokCZ  

          Jako vždy to záleží jak a co na tom kdo jezdí, tak při krátkodobém používání je to i o štěstí. Já mám na NN a RR (nedokážu říct, kolik z toho je na NN, nejvíce z toho je na NN/RR a pak něco málo na RR/RR a nejméně na NN/NN) UST 2,25 cca 8tis. km bez jediného problému.

          Je to podobné jako s obyč verzí NN a RR. Ta i přesto, že je výrazně méně odolná než UST verze, tak někdo nikdy s proříznutím problém neměl (a to ani při více tisících najetých km) a někdo zase proříznul vícekrát rychleji po sobě a přešel na jiné pláště. Já jsem třeba kdysi ani neprořezával ty obyč dušové verze (tedy jednou se to stalo, ale to na několika tisících km nevidím jako závažný problém), ale míval jsem hodně píchnutí (skoro vše trny), takže jsem pak kvůli tomu přešel nejprve na dušové alpencross verze Albert/SS (tady už to bylo velmi dobré) a pak na UST NN/RR (tady zatím perfektní, stále prodlužuju dobu i km bez defektu, který by nezacelil tmel).

          0 0
      • tom_777  

        souhlas – pořídil jsem na předek Michelin XC A/T a proti NN je fakt COOL (teda kromě váhy – to je ale vykoupeno bytelnějším provedením a poctivou šířkou)

        NN jsem říznul za dva roky 3 kusy

        0 0
        • MlokCZ  

          On ale psal o UST verzi. Ta je u Schwalbe široká poctivě (56mm pro 2,25) a oproti obyč verzi je výrazně odolnější (a i přesto dva říznul). U dušové verze lze i u NN vzít double defense verzi, která je výrazně odolnější (ale také i těžší), říznout lze ale samozřejmě cokoliv a každý si musí najít plášť, který je dostatečně odolný pro jeho ježdění.

          Dušová obyč verze NN je přeci jen závodní šlupka a je na každém, zda mu ta nízká váha za to stojí a zda mu ta odolnost stačí nebo ne (já bych obyč verze u Schwalbe taky nebral).

          0 0
          • tom_777  

            ta michelinka 2,0 má 51 mm, dušovej NN 2,25 53 mm. Teď bylo celej červen dost mokro a já jsem často uplně trapně padal v nízký rychlosti, že mě to uklouzlo(i při dostatečně nízkým tlaku) až jsem se odhodlal koupit jinou gumu a zrovna michelin A/T XC je pro mě o dost lepší na mokru, protože má otevřenější a hrubší vzorek. No a na omak jsou ty gumy takový „poctivý“ žádná šlupička. Možná, že kombinace Michelin A/T na předek a DRY II na zadní bude fungovat jako NN/RR – vyzkouším

            Myslím si taky, že NN 2,1 byly na mokru o dost lepší než NN 2,25. Ralf 2,25 na zadním kole s mlíkem je výbornej, ale na předku chci mít důvěru v grip, protože je třeba někde v lese v mokro celoročně.

            (příště, kdybych kupoval Schwalbe gumy tak bych bral určitě aspoň snakeskin verze (+notubes), nebo ty UST, který ale na Notubes ráfky nepotřebuju)

            / ještě jedna věc, i když jezdím dlouhý maratony, tak na bajku vyznávám pořádnej terén a adrenalin – nepatřim do škatulky „chrt na švihu“

            0 0
            • MlokCZ  

              Jasně, dušové podviživené u Schwalbe jsou, o tom žádná. A na omak je to jasné, při té větší váze tam více materiálu být musí (oproti obyč dušové verzi NN).

              S Michelinem nemůžu srovnávat, nikdy jsem ho nejel, s UST NN na mokru ale problém nemám (otázkou je kolik dělá že vozím jen 25psi na předním nebo dokonce někdy ještě nepatrně méně). Teď v Orlických, co jsem nedávno byl, tak taky pršelo dost a bylo dost mokro celou dobu a sjezdy jako z Velké Deštné po zelené i na těch mokrých šutrech v pohodě. To ale samozřejmě nevylučuje, že se ten Michelin chová na mokru lépe.

              0 0
    • Frost  

      Řekl bych, že jsi zanedbal to protřepání „sračky“ a také je dobré skladovat nádobku dnem nahoru. Já na to vždy nasadím tu hubičku…obrátím vzhůru nohama s přidrženým prstem na ústí hubičky a cca 15s čekám než se částečky stečou dolů abych jich do pláště dostal o něc víc než je běžné. Funguje to 100% a zatěsní i klasický neUST plášťna UST ráfku. Jednou jsem viditelně prorazil plášť o hranu obrubníku a z místa načnutí začala prskat srajda a během 10s bylo po prskotu…dojel sem 40km domů bez ztráty kytičky. O jiných defektech nevím… Když jsem zkouošel ty latexové srajdy tak to ve mě moc důvěru nebudilo..nijak to netvrdlo jen se to tak mazlalo…je v tom rozmixovaná nejspíš duše na malé kousíčky, ale nevím jak to zabrání defektu.

      0 0
    • scret  

      tak konecne jsem nedavno nandal taky UST gumy… Conti Mountain King 2,4 , vaha cca 700g a neco… Predtim MK Supersonic 2,4 , vaha cca 560–80g… Prvni nandavani byl trochu porod, zkusil jsem to metodou s dusi a pak ji vyndat, patka se bohuzel neusadila, tudiz to neslo nafouknout ani nozni pumpou, tzn. kompresor na pumpe:( pak uplne bez problemovy usazeni napoprvy… zatim zkousim jezdit bez „sracek“, najeto cca 150km a zatim ani jeden defekt, uvidime po dalsim jezdeni… jinak sirka UST gumy u Contiku je stejna (nemeril jsem, jen od oka) vizualne bych rekl ze UST je mozna i o fous uzsi… ale mozna je to jenom optickej klam…

      valivej odpor hlavne vzadu je nizsi, ikdyz ted uz to tolik nevnimam…

      takze suma sumarum, zatim jsem max. spokojeny (navic cenu UST jsem mel jeste nizsi nez u Supersonic verze:) )

      0 0
      • Advid  

        Tak jsem dnes řízl plášť. Co jsem tu koukal, tak jsou na to jakési knoty, dále se radí sešít plášť rybářským vlascem a podlepit starým pláštěm.

        Sešití vzhledem k místu asi nepůjde. Na fotce to je ještě víc rozšklebené, protože jsem tam musel nouzově dát duši. Knoty jsou asi řešení spíš na cesty a tak mi vychází nejlíp to podlepit. Co vy na to?

        0 0
        • Nikovlas  

          Bych to trochu prošil a podlepil. Ten vlasec se stejně za chvilku rozpadne, tak možná jen podlepit…

          0 0
        • Rychlej turista  

          Nejek by mohl fungovat.

          0 0
        • Ricci  

          Tiez som dnes dostal na zadnom bezdusaku slusny defekt,mlieko z diery len tak striekalo…

          0 0
        • Sharka1  

          Nech si to podlepit v pneuservisu – jsem si takhle nechala loni opravit proriznuty RaR UST a jeste ho v pohode dojezdila jako bezdusak, naprosto bez problemu. Oprava specialni zaplatou vyztuzenou dratkama s praci za 140Kc :-) Zvrchu jsme na to lipli jeste klasickej flek na duse, aby se to neroztelovalo, ale to ti nejspis nepujde a nejspis to ani nebude treba, je to docela maly – ja mela proriznty bok cca 1,5cm.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.