• favorit.

    mam doatz, meli ste uz nekdo tu cest se silnicnima bezdusema? Chci kupovat novy vyplety a kdyz jsem videl Dura-Ace za 13tis., tak by bezduse mohly byt jako jedno z moznych reseni. Jen si rikam, co pripadny defekty a nasazovani plaste?

    0 0
    • stihac  

      to myslis ako galusky? Vozim ich asi tak od r. 94. Poslednych 10 rokov tufo.

      Ci to je zas nejaky novy vykrik techniky, nieco co este nepoznam - asi tak ako 29 uz neni cross na hrubych kolech? :))

      0 0
    • Mug  

      Čti tady.

      0 0
      • stihac  

        Dik. Sa mi to nechce cele studovat, ale je to myslim zrejme, nieco ako galuska, akurat ze to pasuje iba na jeden konkretny nestandardny typ rafika. Lacny obchodnicky trik – obmedzenie kompatibility iba na svoje produkty. Na to asi malokto skoci… Na to ze je rok 2008 dost trapny pokus.

        ;)

        0 0
        • kubad  

          když se ti to nechce studovat a víš o tom hov.. tak na základě čeho soudíš?

              
          0 0
          • stihac  

            na zaklade zdraveho sedlackeho rozumu, svojho usudku a na zaklade toho ze takyto for som uz parkrat vselikde videl. To neznamena ze ten vyrobok musi byt zly, ale asi ako minidisc od sony – ked sa to nerozsiri a ty si to kupis, tak cakaj problemy.

            0 0
            • Daf  

              Proc? Nevidim duvod proc do toho nejit. Vzdyd plast s dusi tam muzes dat vzdycky.

              0 0
              • stihac  

                tak do toho chod. Ja mam radsej normalne galusky.

                0 0
                • favorit.  

                  ale na galusky musis mit rafek, na kterej pak ale nenamontujes normalni plast.

                  0 0
                • kubad  

                  já taky,

                  ale přesto to neodsuzuju šmahem aniž bych znal výhody a nevýhody

                  těch výhod je dost, kol které jsou UST už je dnes taky dost. Mavic, Shimano, Fulcrum.

                  u bajkových UST se taky říkalo že je to mrtvola a ejhle chytlo se to celkem slušně, takže věřím tomu že i na silnici se to bude čase víc a víc objevovat.

                     
                  0 0
                  • stihac  

                    lebo sa mi to zda viac obchodnicky tah ako nieco realne vyhodne pre cyklistu – smrtelnika. Nehovorim, mozno pre proficyklistov super vaha a tak, ale pre mna ako hobby jazdca to si myslim bude drahsie, haklivejsie a komplikovanejsie na servis, pricom velke problemy mozu byt s dostupnostou nahradnych dielov. A neviem ako opravy defektov – to na krajnici budes do toho liat nejaku tekutinu? Alebo tam obujes dusu? Alebo budes vozit so sebou dalsi plast (krizom cez hrud)? :))(

                    0 0
                    • kubad  

                      u silnice nevím to sem zatím nezkoušel, ale u MTB buď UST plášť zalepíš stejně jak duši,

                      nebo jednoduše vložíš duši :-)

                      Výhodou UST by ale měla být větší odolnost proti defektům, pomalejší unik vzduchu při defektu a nižší valivý odpor – používám taky a k duši už bych se nechtěl vracet.

                      dostupnost náhradních dílů asi problém nebude,

                      použití pro proficyklisty asi taky ne ti vozí galusky – ví proč :-) a váha UST nebude o moc lepší než klasika z duší a galusky budou výrazně lehčí.

                      a cenově těžko hodnotit když píchneš kvalitní galusku je po ní :-(

                         
                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě doplním jednu velkou výhodu. Bezproblémové vození nižších tlaků, kterých už jsem při vození u klasiky docela bál (kvůli procvaknutí duše).

                        Váhově máš pravdu, tam je to ± totéž. Třeba UST Schwalbe jsou +120–130g navíc oproti klasickým, tedy akorát ± o váhu duše. S tmelem tedy váha dokonce o pár gramů horší.

                        Já doufám, že mi u UST vydrží započatý trend a to 0 defektů za 1500km a to i na zadním RR, kde jsem dříve s klasikou měl za 5tis. km defekůt dost přes 10 (skoro samé trny). Zatím jsem nezaznamenal ani zacelený defekt tmelem (kdyby byl hodně malý, tak bych si nevšimnul, detailně jsem pláště nekontroloval) a to teď v posledních 14 dnech na bikové dovolené pláště dostaly dost pokouřit na pořádných šutrech.

                        0 0
                        • maxtor  

                          T těm nižším tlakům: Nemůže se pak stát, že plášť nebude v ráfku dobře držet a bude pouštět nebo se v horším případě v nějaké ostřejší zatáčce vyzuje? Já jsem byl svědkem toho, jak se kámošovi takhle vyzula podhuštěná pláš­ťovka.

                          0 0
                          • maxtor  

                            Už jsem si přečetl, cos psal níže…

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            U bikových určitě ne (tam je právě ta výhoda oproti NoTubes + klasika, kde se to stát může) a u silničních tak nízké tlaky nikdo vozit nebude.

                            0 0
                            • Mug  

                              Vyzuje se i dobře nahuštěný (2,2 bar) NN 2.1 s trochu vytahanou patkou stáří asi jednoho roku z Cmax. I když to bylo ne po příliš zásadní jezdecké chybě. Když se to stalo podruhé tak jsem ho věnoval kamarádovi, aby ho dojezdil s duší.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Tak to je zajímavé a nemilé. Já nikde na svléknutý UST pláště nerazil (u NoTubes přitom na případů poměrně dost a to i pro nový plášť). Otázkou tedy je, jestli je to po roce opravdu běžné nebo to byl vadný kus, kde se více vytáhla patka než by bylo zdrávo.

                                Ta patka by se musela vytáhnout opravdu brutálně, podle toho jak tam jde nový ve srovnání s klasickými plášti.

                                0 0
                                • Mug  

                                  Nový se musel vzít s montpákami. Od té doby jsme ho nesundával neb v něm byl tmel, byl stále ve předu. Letos jsme ho seknul v boku ve sjezdu a při pomalém defektu jsme ještě kus jel než se vyzul. Ale držka byla exklusivní. Po druhé jsme ho vyzul v Úpici při traverzování kolejí od lesního traktoru. Je to škoda vzorek by letošní sezónu ještě v pohodě vydržel. Nehctěl jsem ho vozit s duší tak jsem ho daroval. A dal Black Jack 2.1 UST, což je netlumící žiletka (skoro o 5mm užší než NN ve stejné velikosti), ale stopu drží úžasně. Což jelito se špatnou technikou jízdy ocení.

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                A když byl ten plášť už v takovém bídném stavu, dalo se rukou, když si zapáčil do strany dosáhnout úniku vzduchu? Pokud ano, tak by to byl rychlý dobrý test v jakém je plášť stavu.

                                0 0
                    • MlokCZ  

                      Pro hobby jezdce jsou právě plnohodnotné UST to nejlepší, co si tam může dát. Je vidět, že o UST nic nevíš, protože je to všechno přesně naopak než píšeš, jediné, co je pravda, tak že je to dražší, zvlášť nutnost mít UST ráfky (NoTubes varianta s klasikou má pak i další nevýhody, tu teď neporovnávám).

                      Háklivější na servis to není, protože defektů je zcela minimum oproti klasice, montuje se to stejně dobře jako klasika.

                      Defekt to právě skoro vždy pořeší samo, protože máš uvnitř tmel a když náhodou ne, tak je to úplně stejné jako klasika, jak už psal kubad, prostě vložíš duši a dojedeš. A pokud to tmel nezalepí, tak to musí být stejně nějaký větší defekt typu prořízlý plášť, tedy už většinou nemá ani smysl ho opravovat a stejně jako u klasiky ho vyhodíš.

                      Vše co píšu platí pro MTB, u silničky nemám žádné zkušenosti z UST, protože tam nejsou vůbec moc rozšířené.

                      0 0
                      • stihac  

                        haklivost na servis som myslel to, ze ked ti praskne spica tak asi tam nie su standardne (alebo netusim ako je to utesnene – idem si nieco o tom precitat) a obchodnik za rohom to objedna a dostane mozno za mesiac, predrazene a v extremnom pripade nebude mat skusenost co s tym robit lebo skolenie mu nikto asi nezaplati, nastroje nekupi lebo vas je v meste s tym druhom materialu 5 a sa mu to neoplati… Preto tento typ tych nestandardnych zalezitosti neoblubujem. Ja mam rad univerzalne veci ktore dostanem kupit na kazdom rohu a ktore v najhorsom pripade opravim aj sam, prehnane povedane so srobovakom kombinackami a univerzalnym klucom, aspon provizorne ked treba.

                        A na silnici asi nebudes chciet vozit nizke tlaky, tak to neviem ci je argument. Ale ved nic nehovorim, ked to vidite ako plus, dobre – ja zas ale musim pomysliet na tu elektroniku, ked sa dnes najvacsi audiofili vyzivaju v pocuvani zapraskanych platni :)) A UST este ani zdaleka nie je tam co CD :))

                        0 0
                        • favorit.  

                          drat tam menis stejne jako u Ksyrii, Fulcrumu,… 

                          0 0
                          • stihac  

                            a to znamena co, pouzit sa daju standardne, ci nie?

                            0 0
                            • favorit.  

                              standartne tam pouzijes to, co tam patri. Tys nikdy nemel v ruce podobny vyplety?

                              0 0
                            • Vilém  

                              Jak na kterejch kolech. Mam doma UST kolo Mavic Crossrock a tak jsou normalni draty. Nekde si nastuduj jak to ma Mavic udelany:)

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Drát s tím nemá v podstatě souvislost žádnou, to záleží od konkrétních kol a je fuk jestli např. Crossmaxech budu vozit UST pláště nebo klasiku, to dráty nijak neovlivní.

                          Třeba já bych vozil UST ráfky i s klasikou, i tam je to pohodlnější (není nutno mít žádnou pásku, nehrozí tedy defekt duše o pousnutou pásku nebo když už není úplně ok a má nějakou blbou ostrou hranu).

                          0 0
                          • stihac  

                            vidis, ja zas tie zapletene kolesa povazujem tymto za trochu nestastne – praskne mi drat (neviem ako u vas ale u nas silnice nie su extra kvalitne, tie menej kvalitne samozrejme maju povrch este horsi, ale tam sa jazdi najlepsie) a preto budem kym to bude mat aspon trochu cenu vozit bezne naboje bezne rafy a bezny vyplet s beznou galuskou. Ked mi praskne vyplet na zalpetenom a vyradi mi to kolo v sezone na nejaky tyzden… no nic moc. Ale obycajne spice (dt swiss nerez bezny rozmer) su lahko dostupne v kazdom aspon trochu schopnom obchode s velomaterialom a na moje jazdenie to teda bohato staci. Galusky mam radsej tiez take skoroturisticke, je to aspon trochu pohodlnejsie, tie ultrauzke plaste to si myslim obuva len ozaj vykonnostny cyklista ktoremu ide o sekundy, alebo niekto kto nema moc skusenosti a pozna kolo z katalogu :) ale realista-praktik ma na kolesach nieco co berie do uvahy ze nejazdis na velodrome ale skor tankodrome :)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Dostupnost např. drátu na Mavic je okamžitá (tedy o žádných týdnech nemůže být řeč) a pokud třeba DT budu mít supercompy (příklad z biku), tak je taky nekoupím v každém krámu kde bydlím.

                              A hlavně pokud mám nějaká dražší kola a nemám záložní druhé kolo, tak budu samozřejmě mít k tomu doma aspoň jeden drát od každého typu, který na těch kolech je.

                              V tomhle nevidím žádný problém a kvůli tomu vyřazovat všechna kola, která nemají úplně standardní ráfek je podle mě hodně zbytečné.

                              A to zvlášť u silniček, kde je jiná situace a lepší kola jsou už téměř výhradně zapletená s atypickými dráty. U biku je to lepší, tam existují špičkové varianty i s klasičtějšími dráty (i když co to jsou klasičtější dráty, když tou klasikou myslím třeba supercompy, určitě nebudu kvůli tomu jezdit 2,0 nezeslabované dráty, které jsou těžké jako prase a to nejsem žádný gramhonič jako někteří).

                              Prostě mi to přijde jako zcela neopodstatěná obava.

                              Ale hlavně jak už jsem psal, tak to nemá žádnou souvislost s UST, na silničce má hodně lidí zapletená kola a jezdí klasické pláště s duší.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Ten nízký tlak byl samozřejmě míněn pro biky. Jsem psal na konci, že vše se týká biku (a kubad psal taky zkušenosti z biku, tedy doplnění opět pro bike), se silničními UST nemám žádnou zkušenost, ty nevozí nikdo ani v mojem okolí.

                          0 0
                          • stihac  

                            to je ok, ja len ze ako dovod mat na silnici ust to (moznost podhustit) viac menej odpada. Nehovorim ze to nema ine vyhody, len ked na to pozeram svojimi ocami tak ten novy standard nepo­vazujem za az taky zazrak.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Pokud je např. rozdíl valivého odporu takový jako u MTB (kde je to už x krát změřeno a rozdíl není vůbec tak malý; pro představu UST NN má valivý odpor jako klasický RR s duší), tak jen tohle je důvod za který to stojí.

                              Ale tohle netuším, žádné testy měření valivého odporu u silničních UST neviděl a odhaduju, že tam tak velký rozdíl nebude (kvůli velkým tlakům co se tam jezdí), když ani mezi dobrými plášti a galuskami v tomhle rozdíl také téměř není.

                              0 0
                        • jecnak  

                          Prosimte kdyz uz pokazdy zacnes neco pomlouvat, tak si aspon zjisti minimum informaci. Neni to poprve, co placas o necem a nevidel jsi to ani z rychliku.

                          0 0
                          • stihac  

                            toto ratam bolo na mna, tak odpoviem: a v com mas dojem ze som sa netrafil? Ved to co som pisal do bodky plati. Nemusim studovat nieco co som uz x-krat zazil vo velobranzi alebo niekde inde. Prosto pre mna tie nove plaste/kola nie je nic zaujimave, pre niekoho ineho mozno ano, ale o tom internetova diskusia je, ze vyjadrujes svoj pohlad na nieco. Ci sa s tym niekto dalsi stotozni alebo nie, to je uz kazdeho osobna vec. Tak si laskavo svoje dristy ohladom mojej osoby nabuduce nechaj.

                            0 0
                            • jecnak  

                              Ratas dobre.

                              Dik. Sa mi to nechce cele studovat, ale je to myslim zrejme, nieco ako galuska, akurat ze to pasuje iba na jeden konkretny nestandardny typ rafika. Lacny obchodnicky trik – obmedzenie kompatibility iba na svoje produkty. Na to asi malokto skoci… Na to ze je rok 2008 dost trapny pokus.

                              A tak dale.

                               

                              Nemas nahodou pribuzne v Ostrave Starem Zabrehu?

                              0 0
                              • stihac  

                                ??

                                0 0
                                • Pebe  

                                  to jako že tu vystupuješ jako že všechno znáš, všude jsi byl a všechno víš nejlíp, a přitom o tom nevíš prakticky nic

                                  0 0
                                  • stihac  

                                    mat odhad znamena dokazat urobit spravne rozhodnutie na zaklade obmedzenych informacii s vyuzitim minulych skusenosti. V tomto pripade si dovolim tvrdit ze to fungovalo, pricom netvrdim ze sa to osvedci vzdy a vsade. Tuto to bolo podla schemy moj nazor->pokuste sa vyviest ma z omylu.

                                    Ked to neviete stravit tak pokojne moje prispevky preskakujte.

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      Na zaklade omezenych informaci se predokladalo uz vselicos, vcetne parnich vzducholodi a aut na jaderny pohon. Tak laskave priste nebud linej si zjistit aspon zakladni informace o tom o cema tak zapalene diskutujes. Nesedis na pustem ostrove abys z omezenych infomaci musel vychazet. Pak to totiz vypada, ze nejsou omezene jen ty informace co mas.

                                      0 0
                                      • stihac  

                                        ved prave vdaka tejto diskusii som sa dozvedel co som potreboval. Mozem to aj zrekapitulovat specialne pre teba, ak si dospel k inemu zaveru nez ja to sa budem cudovat: spomenuli sa tu pripady zlyhania UST bez nejakej zjavnej priciny (v dalsej diskusii co som nasiel boli menovane dalsie) co je podla mna viac ako vazny dovod zostat pri klasike. Dalej sa ukazalo ze hmotnost az tak argument pre nie je. S tou obmedzenou kompatibilitou a odkazanostou na urcity konkretny typ nahradnych dielov sa to potvrdilo, aj ked zasobovanie nahradnymi dielmi je asi podla lokality – mavic co niekto spomenul je vraj vsade dostupny, tak to sa pozriem ci aj u nas, ale pochybujem… u nas drobni obchodnici menej bezne sciastky drzia skladom velmi nahodne. Jedna vec ako zjavne pozitivum sa ukazal valivy odpor, co by bola vyhoda hlavne v ramci vykonnostneho sportu, pre turistu to asi extra rolu hrat nebude v porovnani s inymi atributmi. Servisovatelnost na ceste asi taka ze ked nemas nahradny plast tak je to provizorne riesenie ktorym stracas vyhodu systemu, voci klasike ziadna extra vyhoda.

                                        Pripustam ze to vidim subjektivne, pre mna to vyslo takto. Moj zaver je ze ma to nenadchlo, cim samozrejme nevylucujem, ze pre niekoho ineho to je riesenie najlepsie na svete.

                                        Este zaverom sa radsej spytam: nemam sa ti ospravedlnit ze som tu vyjadril svoj nazor a pripadne sa nieco dozvedel? Nemas to tu spoplatnene? Nepatri ti nahodou BF? No aspon dufam ze ja nie som tvoj majetok… to by som o tom hadam vedel, ze podlieham nejakemu otrokarovi alebo tak nieco.

                                        0 0
                                        • Pebe  

                                          ty seš fakt matěj (a píšu s malým M, abych neházel všechny nevinné Matěje s tebou do jednoho pytle), to u vás fakt má každý cykloobchod všechny délky obyč drátů? To se máte dobře :-) A kdyby jsi si dal chvilku práce, tak zjistíš, že i na normální výplet jde použít UST ráfek

                                          0 0
                                          • stihac  

                                            a tym si chcel teraz povedat co? Ved tu nejde len o vyplet. Tu ide aj o rafik, lebo ked zrusis rafik tak potrebujes ten a ten tiez neviem ci je bezne vsade (mozno bude ak sa to uchyti). A obutie to iste, zrusim plast, tak zas to iste. Zrusim galusku tak tu maju vsade.

                                            A cyklokram u nas mozno nema vsetky delky spicov, ale tie co potrebujem na moje kolo s velkou pravdepodobnos­tou ma.

                                            Medzicasom som si vsimol ze este aj ten moj prvotny argument s cenou je mozno na mieste…

                                            0 0
                                            • Pebe  

                                              ono i s ráfkama na kůasický výplet to nebude tak jednoduchý, když zrušíš svůj ráfek, koupíš nějaký jiný obyč ráfek, tak zase budeš potřebovat jinou délku drátů a tak pořád dokola :-)

                                              0 0
                                            • jecnak  

                                              Nemluve o tom, ze galusku vsude taky nesezenes.

                                              0 0
                                        • jecnak  

                                          Staci si precist prvni dva tve prispevky v tomto threadu a je patrno jak to vidis. Odsuzujes zkraje neco o cem nevis naprosto nic. Me osobne ty blaboly co pises nevadi, ale spoustu lidi to bere jako fakt a netusi, ze za temi slovi neni nic, nez placani. Proto te odkazuji do manualu apod.

                                           

                                          A jinak tvuj souhrn je neuplny – jedny z mala uzitecnych informaci tu jsou od Mloka a Kubada, byt jsou o MTB.

                                          Ad omluva. Netrvam na ni, ale muze byt ;-) A netusim proc bych musel byt majitelem domeny/hostin­gu/enginu abych te tu mohl plisnit za nesmyslne prispevky v diskusi. Nemas-li co rict k veci, tak mlc.

                                          0 0
                                          • stihac  

                                            nebudes ty povolanom pan vychovatel? Alebo aspon v genoch ti to sarapati…

                                            0 0
                                            • jecnak  

                                              Nemas k tomu daleko :-D. Ba ne, ani nahodou.

                                              Jen me fascinuje jak tu placas voloviny bez zkusenosti a znalosti a jeste se ti nelibi, kdyz tve soudy na zaklade niceho nekdo napadne. A jak jsi rekl mame tu forum, takze svuj nazor na to muzu svobodne vyjadrit.

                                              0 0
                                              • stihac  

                                                asi si pleties pojmy a dojmy, v (nielen internetovej) diskusii neznamena moznost slobodne sa vyjadrovat urazat inych ucastnikov diskusie, ale vyjadrovat svoj postoj, nazor prip. skusenost k danej teme. Ak si neporozumel, iste ti to niekto ochotny nakresli. A ci bez skusenosti a znalosti – neviem koko jazdis ty, moje skusenosti v ramci cestnej cyklistiky ziskavam poslednych nieco viac ako 15 rokov. Akurat nestudujem asi tolko katalogy s novinkami ako napriklad ty, a mam svoj rezervovany nazor na cely marketing vo velopriemysle (nielen tam), takze snaha mat na svojom kole nejaky najnovsi pseudovykrik techniky je mi ako vidno cudzia, co ma aj svoje odovodnenie, ale to tu nejdem rozoberat.

                                                ale ked si zacal s tym co si kto o kom myslime tak za trula ta mam uz par dni, tak je to minimalne obojstranne.

                                                0 0
                                                • jecnak  

                                                  Neurazim tebe ale kritizuju tvoje styl diskuze, placani nesmyslu a asi i lenost (kdyz si nedokazes najit par informaci a spradas tu teorie na zaklade nesmyslnych informaci a dojmu).

                                                  Muzes laskave citovat, kde te urazim? Diky

                                                  0 0
                                                  • stihac  

                                                    „placas voloviny bez zkusenosti a znalosti“

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    No ale to je pravda. Tak tedy promin. Mohl jsem to napsat citliveji.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    Pokial niekto poklada PR kecy vyrobcu za znalosti, tak to sa fakt nevyznam… a radsej sa budem dalej spoliehat na vlastnu skusenost a triezvy usudok – zatial sa mi to osvedcuje.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    no nevím jestly 40t.km co má jecnak na UST najeto možná i víc  jsou PR kecy :-)

                                                    já vozil UST od 2001 do 2005 pak vozím system NoTubes – takže taky bez duše, ale s klasickým ráfkem.

                                                     
                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    vsak dobre, to ti nikto neberie, ale tu sme sa bavili o cestnych bezdusakoch, ak si racil postrehnut.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    a v čem je rozdíl?

                                                     
                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    tak toto FAKT nema cenu. Ak si nedosiel sam na to v com je rozdiel mtb vs. cesta tak ja to balim :D

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    konečně.

                                                    v principu rozdíl není a na to se zakladatel vlákna psal

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    Jestli jsou toto PR kecy, tak uz vazne nevim. (Odkaz stejny jako v jednom z prvnich prispevku.) No a bavime se tu sice na zaklade znalosti MTB UST, ale ono silnicni je prakticky totez. Aspon tu ale kubad, mlok a dalsi neplacaji nesmysly jako ty a hovori na zaklade vlastnich zkusenosti a snazi se zakladateli threadu pomoct a poradit. Mozna to nevnimas, ale tim sem bys jako clovek co o tom nic nevi psat nemel, tedy aspon ne takovym vseznalkovskym zpusobem jako doposud. Ani ve snu by me nenapadlo odsuzovat neco o cem nevim ani Ň.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    Ano, presne ten clanok su PR kecy. Co si myslis ze pod takym clankom davajucim do pozornosti vyhody noveho systemu obutia bude podpisany vyrobca? Asi si moc toho nepochytil o pointe na ktorej fenomen PR stoji.

                                                    No, ako moze byt MTB a cesta ohladom obutia „prakticky totez“ tak to si rad necham odborne vysvetlit, kedze vo viacerych smeroch su poziadavky a tym padom aj mnohe parametre obutia mtb a cestneho kola vyrazne odlisne. A take pokusy ako je dnes ust to si pamatam dobre este z polovice 90. rokov ked sa propagovalo nieco ako galuska pre mtb, ale extra sa to asi nepresadilo – nesledoval som to dalej nejak detailne lebo pre mna to nemalo ziaden vyznam. Teraz je ina situacia, UST ma sirsiu podporu a system funguje, aj ked niektore pripady zlyhania co som tu na BF nasiel ma teda dost zarazili – velmi nerad by som vyzul plast za plnej jazdy, ale tak niekomu to mozno nevadi… V terene je este teda mensia rychlost a ciastocne maksi teren, ale na ceste aj pre toto vozim galusku – po defekte je kolo relativne ovladatelne. Ja osobne ohladom tychto ciastocne neoverenych noviniek skeptik, ale zas neberiem to nikomu, kto sa chce dobrovolne zucastnovat experimentu, preco nie. Adrenalin a tak, to dnes frci.

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    To nema vazne smysl. V novinarske branzi se trochu orientuju a tohle bych pr clankem opravdu nenazyval. Samozrejme kazdy ma tu hranici nekde jinde. Ono pri urcite paranoie by se nedalo verit ani spouste blogu profiku a testovacich jezdcu z kterych cerpam novinky.

                                                    Mas asi na mysli plastovku, to je dodnes na silnici i na MTB (Tufo). Pripady svliknuti plaste na UST – laskave si poradne procti oc se jedna a pak vykladej. Nevozi se jen UST plaste na UST rafku, ale i klasika na UST + NT a nebo TNT na UST. Obecne existuji nedoporucene plaste na kombinaci UST + NT, muze dojit prave k tomu svliknuti plaste. Popisovano to tu bylo nekolikrat, presto nekomu stoji za to to zkouset a riskovat. Svliknout UST plast z patky na UST rafku se samozrejme da take – nizky tlak a jezdecka chyba dokazou sve. Ovsem totez plati pro klasicky plast s dusi. U silnice by k necemu takovemu dochazet nemohlo kvuli obecne vyssim tlakum a nizkemu profilu plaste vztazenemu vuci sirce rafku.

                                                    Ja ti galusky neberu, osobne si taky myslim, ze na zavody nic lepsiho neni, ale pro normalni jezdeni by byla idealni kombinace at uz na silnici a nebo v terenu UST plast, UST rafek a NT.

                                                    Co se tyce experimentovani na zakaznicih. Deje se to dnes a denne a je jen na vyrobci nakolik vyzkouseny system je ochoten vypustit na verejnost. Bez urcite miry rizika a uspechanosti bysme dal jezdili na MTB 4hranu, ocelovem ramu, pevna vidle atd. na silnici bysme dodnes radili packami na ramu. Pokud vypusti vyrobce neco spatneho, proste se to neujme a hotovo. Pokud nejsi presvedcen, ze ten system je spravny, tak ho nekoupis. Nevim co porad resis, nikdo te nenuti to kupovat. Zatim jsi neuvedl zadne rozumne argumenty podeprene osobni zkusenosti proc je UST spatne.

                                                    0 0
                                                  • stihac  
                                                    1. ja vonkoncom netvrdim ze UST (pre mtb) je spatne. Neviem ci len zamerne prekrucas, alebo si to prehliadol prip. nepochopil prip. pochopil nespravne v ramci z niektoreho z mojich prispevkov – to ma vazne mrzi. Ale uz sa nejdem k tomu vracat a vysvetlovat preco ako kde kedy zaco, lebo velmi uz nevidim zmysel to ozrejmovat a okrem toho mam dnes aj nieco ine na praci.
                                                    2. za vsetko ostatne: pokial povazujes za objektivny zdroj informacii (citujem) „blogy profiku a testovacich jezdcu“ tak to mi dokonale staci aby som si urobil obraz o miere tvojej sudnosti. Co myslis, od koho asi tak plynie minimalne vyznamna cast ich prijmov? (chcel by som byt este raz takyto naivny idealista ako ty)
                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    ad 1) resime tu MTB, protoze s UST na silnici zkusenosti nikdo nema. Vykrikujes tu o spouste nevyhod o kterych jednak nemas prehled z pohledu uzivatele (jednak jsou zkreslene popisem zde na foru) a jednak se nektere na silnici ztrati.

                                                     

                                                    ad 2) A kde jinde se chces dozvedet kuloarove info o novinkach? Cekat az vypadne z Mavicu, Shimana a nebo Kastaru ci Langeho tiskovka? Tak za pul roku mozna. Samozrejme nehltam vse doslova. Prave diky svym zkusenostem s UST na MTB si o nekterych „vyhodach“ silnich UST myslim sve. Jen tu neplacam nesmysli na zaklade zkusenosti ktere nemam a na zaklade neprecteneho clanku.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    ani nejdem reagovat – nema cenu.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    Tak uz som nemal v umysle sa k tejto teme vracat, ale vcera som bez velkeho hladania nasiel jeden stary Bike Peloton z doby ked mnohi tunajsi experti este tahali kacera :) kde sa pise o jednom z pokusov o nieco ako sucasne UST, tak to tu pripisem, ked to niekto raz bude citat, nech je tema kompletna:

                                                    WOLBER TUBELESS ACTION, 1100 Kc, rozmer 26×2.0, husteni 25–65 psi, hmotnost 890 g

                                                    „Bezdusova galuska na horskem kole je stale spise popelkou, proto ji uvadime jen pro zajimavost. Nemohla byt podrobena praktickemu testu, nebot vyzaduje specialni galuskovy rafek (samozrejme 26“) a klasicke nalepeni. Vyrobce uvadi, ze galuska je mene nachylna na „procvaknuti“ a dodava hmotu ve spreji, ktera zaceli i dost velke trhliny. Take hmotnost neni nijak hrozna, a tak se galuska jeni na prvni pohled docela sympaticky. Duvodem jejiho maleho rozsireni je zrejme spatna operativnost pri nutnosti vymeny. Prestoze jeste v lonske sezone pouzival prave tyto galusky Peter Hric a rada dalsich zavodniku, neni jejich budoucnost prilis ruzova."

                                                    (uryvok z clanku Co pneumatika, to plast – prehlad/test mtb plastov, Bike Peloton 4/1993)

                                                    Tak dost huste – ani v bikovom magazine, naj tej doby v republike, neboli v stave dostat sa k (atypickemu samozrejme) rafu aby mohli dotycny zazrak vobec otestovat. Tak neviem, ci chcem na kole nieco co nie je standard a byt potom odkazany na to ci obchodnik nieco zrovna ma na sklade alebo nie. A vypis tych vyhod danej koncepcie, no skoro ako by som cital o sucasnom UST. Ale lepit to na raf, dost brutal :D A propagacia prostrednictvom proficyklistov, to je tiez obohrata pesnicka, tak dnes ako aj pred 15 rokmi (vid to ne-PR dielo dane do pozornosti osobou, co sa v sucasnom zurnalizme vyzna – tam sa to tiez menami z aktualneho profipelotonu hemzi…)

                                                    Pozeral som ci tie sucasne Tufo na MTB su toto iste alebo nie, ale z ich stranky som na to nedosiel – predpokladam ze tie sucasne tufa sa nelepia a teda ten Tubeless od Wolbera je uz asi davno mrtvy. A pritom take mal uzasne vyhody a nepredsadil sa, cim to bude? A vo vztahu k tymto silnicnym bezdusovym plastom, o co vacsiu sancu maju sa uchytit? No mozno maju, ale ja osobne sa tychto marketingovych tahov nezucastnujem ak nemusim.

                                                    Hned na prvy prispevok som odpovedal v domnienke ze sa dotycny pyta na galusky od tufa, lebo ked prisli na trh, tak to definovali prave tak ze oni nerobia galusky ale oni robia tubeless obutie :) ci tak cosi (alebo tubular?… neviem, uz je to dost doba, a vsetky tie slogany sa pamatat nedaju) Prosto niekto si precital prve tri kapitoly ucebnice marketingu a zistil ze na trhu sa treba odlisit od konkurencie. No a zrovna na TUBELESS sa v prvom prispevku pytal, tak som odpovedal naozaj najlepsie ako som vedel – akoby som sebe radil :))

                                                    No, myslim ze teraz je to uz komplet, kto si toto cele precita myslim ze uz ma vsetky informacie ktore treba aby zaujal zodpovedny postoj :)

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    představ si že TUFO a další výrobci dělají ty  MTB galusky pořád stejně – pořád se musí lepit na ráfky.

                                                    A představ si že velká část profi jezdců ve světovém poháru je používá – především značku Dugast – masivnějšímu rozšíření brání jen cena a riziko že při zničení jdeš domů pěšky.

                                                    Jinak ale nechápu cos chtěl tímto příspevkem vůbec říct?

                                                      
                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    no sam si to osvetlil dokonale – pre profika je to idealne pre teba alebo mna ani zdaleka nie.

                                                    A ked to nechapes tak to nechap.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    to ja zajímavý, na silničce ti galusky nevadí, na bajku ano. Chce se mi napsat, abys vysvětlil proč máš na stejný systém jiný názor, ale bojim se, že vytáhneš další 15let starý časopis :-)

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    Ok, bez ohladu na to ze si sa nejako nasprostasto vyjadroval na moju adresu tak ti venujem tu trochu casu a ozrejmim ti to ak ti to samemu nie je jasne (alebo len si chcel oponovat, byt kvazivtipny a nasierat? Nie som si teraz isty.)

                                                    Takze ak si uz videl galusku, je uzka (u mna 22 mm) takmer hladka, husti sa na podstatne vyssi tlak nez MTB plast (ja tak 7 atm., dalo by sa aj viac). Na kole sa po silnici jazdi zvycajne rychlejsie, dlhsie trasy a po lepsom a tvrdsom povrchu nez mtb v terene.

                                                    Na mtb mam plast viac ako 2× sirsi nez ta galuska, tlak polovicny, dezen hruby, teren byva nespevneny, casto velmi strmy, bezne kamene prach blato ci dokonca sneh. Tym padom rychlost nizsia.

                                                    Vies si to predstavit?

                                                    Ked dostanem defekt na ceste s galuskou, tak ta drzi nalepena na (plochom) rafe, cize ovela bezpecnejsie zastavis – uzky plast by sa lahko mohol zvliect z hrany rafu (ktory je snad ako vies inak tvarovany nez pri galuskovom), co je velmi neprijemne. Na nasadenie rezervnej galusky netreba montpaky ani extra sikovnost, je to rychle pohodlne. Dojst na nenalepenej galuske nie je problem, trochu opatrnejsie treba brzdit.

                                                    V terene mas nizsie rychlosti a pri defekte nie je take nebezpecenstvo padu (samozrejme moze sa stat) aj preto ze guma na mtb je siroka, neporovnatelne so silnicnym obutim. Vozit nahradnu galusku mtb rozmeru si neviem dost dobre predstavit. Preto ked treba vymenim dusu a pokracuje sa. Keby si poskodil plast tak ze je nepouzitelny, samozrejme problem, ale ja nie som osobne taky divoch.

                                                    Takze ako som tu uz niekde pisal (mozno si aj postrehol, tak som sa tu trochu musel opakovat), poziadavky na obutie na ceste a v terene su tak odlisne ze pre mna to nie je nijako paradoxne ze na cestu mam galusku a v terene plaste. Verim ze som ti to dostatocne ozrejmil a v buducnosti ti tento vyklad bude prinosom.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    neozřejmil. Napsal jsi sice tvoje výhody galusek na silnici a plášťů na mtb, ale proč ne galusku na mtb, o kterých se zmiňuje Kubad, jsi nenapsal nic. Nebudeš tomu věřit, lae když poškodíš plášť, tak ti výměna duše nepomůže a je teda jedno jestli vezeš náhradní plášť a duši nebo galusku. A i galuska na mtb je nalepena na (plochém) ráfku. Možná by jsi měl rozlišovat galusky, plášťovky, pláště s duší, pláště bez duše s tmelem, UST ready pláště a UST pláště…

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    ano, uz som si povsimol ze mas zjavne nejake problemy s pochopenim citaneho textu. Neviem ci to mavas bezne, mimovolne, alebo je to z tvojej strany zamerne… V takychto pripadoch snaha cosi ozrejmovat takej osobe casto konci nezdarom, u nas sa zvykne hovorit ze sa efekt rovna „hadzaniu hrachu na stenu“, ci aj „krmeniu prascov perlami“ (neber osobne… aj ked teda neviem vlastne. :D

                                                    Preco nie galusku na mtb som napisal v predoslom prispevku, citaj este raz. Plast nemam na ceste prave preto ze nie som ochotny vozit aj nahradny plast pre pripad poskodenia plasta.

                                                    Skus sa dalej obracat na niekoho ineho, lebo mna tvoje nekonciace zlomyselne dotazy uz celkom zacali obtazovat.

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    Tak aspoň v něčem se shodneme, v názoru na protější stranu.

                                                    Psal jsi, že na silnici vozíš galusku a vyhovuje ti. Fajn. Takže by jsi měl vědět, že co vydrží galuska, vydrží i plášť. A když už máš tu smůlu a poškodíš na mtb galusku, poškodil bys i plášť. A naopak. Takže v konečnym důsledku buď tlačíš domu mtb s poskozenym pláštěm nebo galuskou. V čem je teda tak zásadní rozdíl mezi mtb a silničníma galuskama? Pomineme-li to, že trn ti u galusky zalepí tmel a procvaknout jí půjde díky tvaru ráfku hůř.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    odpust no s tebou uz nemam o com diskutovat. Odpoved na tvoju otazku tu je, staci si ju vyhladat. (Snad este len to ze s tym tmelom – nemam s nim extra dobre skusenosti, ale neverim ze ta to uprimne zaujima. Prajem vela stastnych km)

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    A zrovna zajímá, měl jsem tu čest NoTubes tmelu v duších na silničce a nepomohlo to vůbec.

                                                    Škoda že už se mnou nechceš „diskutovat“(což se u tebe rovná urážet mě), bude mi fakt smutno :-)

                                                    0 0
                                                  • Beeda  

                                                    ja s docela tebou souhlasim, nevidim pro zavodniky na zavody vyhody v USTroad, pouze nevyhody oproti klasicke galusce…

                                                    kdezto UST na bika prineslo alespon nektere vyhody,

                                                    o pouzitelnosti Galusek na MTB se da take diskutovat, XC jeste ano, ale na Martony jsem videl dost nasr. lidi, co to „vozi“, ale ztratili tim cely zvod…

                                                      
                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    ale o tom to tady je bavit se a diskutovat o tom a ne reagovat takle:

                                                    Dik. Sa mi to nechce cele studovat, ale je to myslim zrejme, nieco ako galuska, akurat ze to pasuje iba na jeden konkretny nestandardny typ rafika. Lacny obchodnicky trik – obmedzenie kompatibility iba na svoje produkty. Na to asi malokto skoci… Na to ze je rok 2008 dost trapny pokus.

                                                    Pak se nemůže divit těm reakcím

                                                     
                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    No holt sme ludia kazdy iny, mame rozny temperament a pouzivame rozny slovnik… Ale pripustam, niektori labilnejsi ci utlocitnejsi jedinci potrebuju prijimat haklivejsie zdelenia dostatocne predzute :D

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    ak to bolo na mna, tak dik :)

                                                    0 0
                                                  • Beeda  

                                                    pouze muj subjekt nazor na vec, ne podpora, takze nedekovat :-)

                                                     

                                                    furt lepsi tema nez nekolik dredu pinonyru z Cemby ohledne dopravy na sraz…

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    ej, to som prepasol. Idem tam! :)))))

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    a aj tak vdaka ;)

                                                    0 0
                                                  • Mug  

                                                    MTB galusky Tufo vozí i váš Mist Světa v XC takže je to určitě velmi dobře použitelné. Samozřejmě to má jako každý systém svá pro a proti.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    ano to sme tu uz prebrali, ze pre profikov je ideal nieco ine ako pre mna co za mnou po trati nebeha mechanik. Treba nabuduce prosim citat aj ostatne prispevky.

                                                    (ja ze kde je ten treti, tak tu je :D

                                                    0 0
                                                  • Mug  

                                                    Bullshit, číst neumíš ty. A krom toho seš ještě zakomplexovanej.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    to byla jen odpověď na tvůj příspěvek o mrtvém brouku – galusky na MTB

                                                    o vhodnosti pro mě tam není ani slovo.

                                                    naopak to že to profíci vozí a že se přelepují loga na galuskách aby dodržely sponzorské smlouvy je důkaz že tahle technologie je pro ně výhodnější než klasické pneu.

                                                    Každý potenciální zájemce si tuhle informaci musí přebrat sám jestly je to pro něho vhodné nebo ne.

                                                     
                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    Tubular a tubeless je trochu rozdil. Neco jako hodinky a holinky, ale to nic.

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    Pokud se bude nekdo orientovat jen dle tohoto tveho prispevku plneho polopravd ci vyslovene nesmyslu, napsaneho na zaklade neuplnych informaci a nebo tvych domenek, tak je mi ho vazne lito. Znovu ti rikam, kdyz uz o tom nic nevis a ani nejsi schopen si zjistit, tak radsi mlc.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    tusim si sa mi uz raz ospravedlnoval, celkom nedavno. Potrebujes to znova? :D

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    Pises tu z casti nesmysly, tak to je.

                                                    0 0
                                                  • stihac  

                                                    :D

                                                    0 0
                                                  • jecnak  

                                                    A opravdu nemas pribuzne v Ostrave?

                                                    0 0
                                                  • Pebe  

                                                    to je ale pravda :-)

                                                    0 0
                                        • Mug  

                                          Máš talent zanášet jinak rozumný diskuse spoustou polopravd a nesmyslů. Rozumná diskuse s tebou také nepřichází v úvahu. Přidaná hodnota většiny tvých příspěvků je nulová. Pokud o tom nic nevíš tak mlč. Jinak jsi jen obyčejný grafoman a prášil.

                                          0 0
                                          • stihac  

                                            ked pre teba je hodnota mojich prispevkov nulova, preco ich citas? Nemas pravo niekomu diktovat ci sa ma niekde na nete ozyvat alebo nie. Preto najlepsie v buducnosti u­robis, ked moje prispevky prosto vynechas. Mozno pre niekoho ineho prinosom su – vo svojom okoli mam dost prikladov ludi, ktori maju k poslednemu dianiu v comkolvek taky chladnejsi postoj, tak vyznavaju z roznych dovodov radsej klasiku, to je zrovna vec tychto plastov… Aj tu na BF sa mi stalo, ze som sa na niecom s dakym dalsim zhodol. Urcite nemam ziadny dovod niekomu radit zle, zavadzat a pod. A ze to nechapes, no moj problem to nie je. Diskutovat so mnou nemusis, ani o to nestojim. Podla mna si trulo c. 2 ale to je cisto moj sukromny nazor :)

                                            0 0
                                            • jecnak  

                                              stihac (30.06.2008 15:32:25) 212.5.200.xxx 21×> silniční bezdušáky (^ odpověď na 20× ^)

                                              Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem vlák­na

                                              ked pre teba je hodnota mojich prispevkov nulova, preco ich citas? Nemas pravo niekomu diktovat ci sa ma niekde na nete ozyvat alebo nie.

                                              0 0
    • kubad  

      silniční bezdušáky v podstatě obdoba bajkového UST se snaží protlačit na svět užpěkných pár let, ale prozatím je velký problém plaště, výrobci se do toho nehrnou, není výběr.

      Tuším jen Hutchinson je vyrábí.

      Takže UST na silnici bych já vůbec neřešil. galuska je lepší řešení.

      NoTubes tady je nějaký pokec

       
      0 0
      • favorit.  

        zajimalo by me hlavne co nasazovani plaste. Jak to pujde. Z hledani plastu bych az takovej strach nemel, protoze se necha montovat i klasika a navic si myslim, ze do toho vyrobci casem pujdou. Na pristi rok se pridalo tusim Campagnolo a Corima. A to docela dost. Tak ze i ty plaste by mohly byt

        0 0
        • kubad  

          +/- by to mělo být stejné jak na bajkových UST možná trochu jednodušší nafoukání plášť není tak široký.

          Nasazování taky asi nebude problém, když tak si pomůžeš plastovou montpákou – není duše – není co cvaknout při nasazování.

          S těma UST pláštěma bych to tak růžově neviděl :-( ale jak píšeš jde na to dát i klasický plášť s duší.

          Tuším Maxtor vozí ty kola Dura UST tak možná napíše jak se nasazují normální plášťě

             
          0 0
          • maxtor  

            Čtu tento thread a málem jsem padl pod stůl smíchy:-)) Hlavně díky „příspěvkům“ jednoho uživatele:-)))

            Tak k těm mým UST Dura-Ace kolům (které už mimochodem nemám). Pokud se nepletu, tak model WH-7801-SL byly první UST kompatibilní kola, které se na silnici dělaly. Kyž jsem je koupil, tak jsem ani netušil, že něco jako silniční bedušáky existuje. No, popravdě, plášť se na to dává stejně jako na normální kola. Výhodu vidím v tom, že do ráfku nemusíš dávat pásku. Jinak na těch ráfcích nic vyjímečného není a dají se vozit s klasickými plášti naprosto bez problému.

             
            0 0
      • vladaza  

        galuska jako uzavřená bezdušová soustava je pro silnici nepřekonatelná, škoda, že si spousta lidí neuvědomuje její výhody a drtivá většina výrobců valí ráfky i zapletená kola jen  na pláště. člověk, který si chce koupit za přiměřené peníze kolo na galuskách má prostě smůlu. když jsem hledal na našich shopech galuskový ráfek, tak jsem našel jen  model od Mavicu /a jeden !! kus ráfku Ambrosio Nemesis/ – to je bída. zákazník je tlačen do plášťů a de facto nemá ani možnost výběru

        0 0
    • favorit.  

      tak opravdu nikdo nic?

      0 0
      • raceman  

        vypadá to hodně zajímavě… jestli letos zbyde na nová silniční kola, a pokud bych ty pláště sehnal za good cenu, tak bych to možná otestoval..

        0 0
    • ydaho  

      Přečti si Velo, je tam něco o UST pro silnici v rámci Campagnola…

      0 0
    • Beeda  

      i ukrajiny mely bezdusaky:-)

      0 0
      • Mug  

        Specialized gets on the Road Tubeless train

        Tubeless road tyres have been slow to gain momentum but Specialized's entry into the fray (along with Fulcrum) will certainly help get things moving.

        For 2009, Specialized says it will have a complete line of tubeles road tyres, starting in July 2008 with the Turbo Tubeless in 23mm width. More tubeless tyres will appear over the following months and compatible wheels from Roval, Specialized's wheel marque, will appear in mid-2009.

        0 0
    • treatt  

      Tak co, nějaký novinky?

      0 0
      • blisterexist  

        Tak co, nějaký novinky?

        0 0
        • kubad  

          skus pohledat v historii je tam relativně nové vlákno kde se to pěkně rozebíralo + praktické zkušennosti :-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.