• Veprovak

    Zdar, odhodlal jsem se zkusit kouzlo bezdusoveho jezdeni a zacal shanet potrebne komponenty pro prestavbu.

    Mam nachystany:

    Po prostudovani nekolika navodu mam kapku gulas v tech paskach. Mam za to, ze je potreba zalepit diry na niple (asi tou paskou zminenou vyse). Dale je pak zminovana dalsi paska s ventilkem. Nicmene ventilky mam zvlast bez pasky. Budu tedy potrebovat jeste dalsi pasku nebo si vystacim s tou, kterou uz mam?

    Diky za radu.

    0 0
    • Vilém  

      Zalezi co mas za rafek, spis na jeho profilu. Teoreticky i pri neprilis vhodnem rafku nemusis davat tu gumovou pasku, bude vsak vetsi problem s nahozenim.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Tou páskou co máš doma zalep díry na niple a ventilek. Dělej to pečlivě. Dobré je to hezky vyčistit a odmastit. Jak to nalepíš, udělej nožem do pásky nad dírou pro ventilek malou díru (křížek) a prostrč ventilek. Jinak začínej za dírou pro ventilek a konči zase za dírou. Nad ventilkem budou 2 vrstvy.

      S velkou pravděpodobností by to mělo fungovat. Ta gumová páska s ventilkem je specialita rubena sady, nejsem si jistý 100%. Prý to ulehčuje nahození, ale já to nikdy nepoužil.

      0 0
      • Veprovak  

        Ta paska s ventilkem je treba i soucasti sady No Tubes. Kazdopadne jsem se tady docetl, ze nekteri to resi dokonce pouze elektrikarskou paskou…

        Rafek je origos Giant P-XC29–2, vnitrni sirka 19 mm. Paska je 20 mm, bude ten milimetr sirky navic necemu vadit? Je nutne to zastrihnout nebo proste nalepit na stred a 0,5 mm na kazdou stranu uz nehraje roli?

        0 0
        • mr.antik  

          vnitřek ráfku je nejspíš trošku prohloubený, nebál bych se že to bude širší…

          0 0
        • Seky  

          Šířku pásky radši větší než užší. Pásku vem Notubes ten Cafelatex co máš v odkazu se odlepuje. Gumová páska co je součástuí Notubes sady je nutností při použití plášťů které nemají TLR patku. Pláště s TLR patkou tu gumu nepotřebují a stačí jim pouze ta žlutá notubes samolepící páska. Levnější řešení je Rubena kit ale chce to víc zručnosti, tohle nainstaluje i člověk s oběma rukama levýma. V případě použítí téhle pásky, není pak třeba ráfek vylepovat tou žlutou, ale stačí ponechat vespod běžnou vložku co je tam teď mezi duší a ráfkem.

          0 0
          • Vilém  

            Nejde ani tak o TLR patku plaste, jako o profil vlastniho rafku. Pokud je hluboky, tak to se samotnou zlutou NT, nebo Caffelatex paskou jde blbe, je problem to nafouknout Pokud neni rafek moc hluboky, pripadne uz je konstruovan pro toto pouziti, tak staci jen a pouze zluta ci cervena paska, bez te gumove.

            0 0
        • Smazaný účet  

          měl jsem žlutou pásku NT a fungovalo to. Pak jsem měnil plášť, zjistil jsem že je páska na jednom místě ochlíplá, ale vzalo to mlíko. tak jsem ji sundfal odmastil (pátek ráno, odpoledne odjezd na prodlouženej víkend…) a zjistil, že už nemám dost pásky. Nikde jsem ji v praze hned nesehnal, tak jsem použil TESU jako dočasné řešení které již cca 4 měsíce funguje. Páska (lepidlo) drží a nikde žádný únik (kontrolováno při doplnění mlíka).. Páska se samozřejmě odlepila díky mojí špatné instalaci, ale kvalita lepidla je u tesy trochu jinde…

          0 0
    • Veprovak  

      Diky vsem za zkusenosti. Nez se do toho pustim, tak bych to jeste rad shrnul:

      1/ veci, ktere mam pripravene, by tedy mely stacit

      2/ z rafku vyhodim soucasnou pasku a prelepim tou co mam nebo nejakou lepe lepici alternativou

      3/ do pasky udelam dirku a prostrcim ventilek

      4/ nakonec boj s nasazenim plaste a utesnenim tou latexovou breckou

      Easy, snad nevymaluju byt latexem :)

      0 0
      • kubad  

        byt nevymaluješ určitě, pochybuju že máš doma kompresor a bez toho si prakticky bez šance.

        0 0
      • mr.antik  

        ještě před nalitím je důležitý nechat plášť usadit, ideálně kompresorem (se vzdušníkem)

        0 0
        • Smazaný účet  

          prvni usazeni jde udelat s dusi…ale pro zatesneni lpaste uz s mlikem je kompresor docela vhodny. Jinak jde o slusen fitness s pumpou(casto bez valneho vysledku).

          0 0
      • Smazaný účet  

        když to nenahodíš doma pomocí pumpy, tak si zajeď na benzínku kde mají kompresor a nahození je otázkou chvilky.. odpodne ti nekonečná onanie…

        0 0
        • Veprovak  

          Vsude ctu, jak je to s dilenskou pumpou relativne v pohode. No uvidim, chybama se clovek uci. Zkusim nanecisto, nachystam mydlovou vodu a prinejhorsim na benzinku to mam kousek.

          Je lepsi tam ten tmel naladovat ventilkem nebo primo do plaste pred nahozenim druhe patky?

          0 0
          • Seky  

            Vzhledem k tomu, že to děláš poprvý tak jednoznačně ventilkem. Až to budeš mít v ruce tak klidně rovnou do pláště.

            0 0
          • Smazaný účet  

            lepsi ventilkem a pri nahazovani vysroubuj vlozku ventilku pro vetsi prutok vzduchu..

            0 0
          • Smazaný účet  

            já to na 26" giant ráfcích pumpou nenahodil,v téhle variantě doporučuju zkoušet bez tmelu, pokud to povezeš na benzínku tak tam už je to jedno, naopak bych tmel nalil přímo před nahozením druhé patky, ušetříš si práci.. (a místo otravného třepání aby tmel zalepil netěsnosti na patce se stačí na kole chvilku projet, je to, aspoň pro mě, mnohem lepší varianta :-))

            jinak já to nahazuju na jedný OMV, možná mám kliku na kompresor, podle toho co tu čtu..

            0 0
        • Vilém  

          V mem okoli neni zadna benzinka, kde by byl kompresor se vzdusnikem. Bez nej to nejde.

          Proto kdyz nahazuju bezne plaste, ne TLR, tak musim skocit do pneuservisu, kde maji vzdusnik 2000l.

          0 0
          • Seky  

            No já si koupil za dvojku komresor s 25L vzdušníkem a mám po starostech :-)

            0 0
            • Vilém  

              Asi to provedu stejne. Jen nekde vychytat nejakou akci.

              Nebo tu jeste mam nejakou tlakovou lahev od plynu do balovku. Ma to tak 15l, myslim 20baru tlakovou zkousku, tak ze bych to vzdy natlacil svym kompresorkem z lednicky.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Delal jsem takle kompresor dedovi (na foukani mopeda). Jak pises, kompresor s chladnicky, stary 10l hasicak. Mistoventiku s drzakem prislo sroubeni, na to T-cko. Na jednu vetev pretlakovy mentil (ta flaska zvladne tusim 10bar bez problemu), na druhy vyvod dalsi Tcko s privodem a vyvodem.

                Kompresorek z lednice tlaci pomalu…umi vysoky tlak, ale objem ne…casem jsme pridal druhy kompresor a uz to bylo lepsi. Jenze taky nejsou staveny na trvalou zatez(pri provozu v mrazaku je kompresor chlazen prihozim mediem) a po case proste shorel.

                Na vstup je dobre dat nejaky filtr a na vystup urcite odlucovac oleje.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.