Záplety 29er - na 100kg s cenou do 8_10 tis

44 nepřečtených
  • coplos

    Řeším koupi zápletů 29er (současné kola Syncross 2.5– náby DT Swiss)- váhově jsou docela OK ale tuhost se mi zdá dost mizerná, připadá mi jakoby se v zatáčce kroutily.

    Obeslal jsem zdejší stavěče a nějaké nabídky jsem dostal-řeším, jestli to vůbec má cenu měnit, jestli to bude znatelný rozdíl??

    1)DT Swiss 350 15mm + 142×12mm + WTB KOM + Sapim Race + Alu niple

    TOP 29" kola – nově složeno včetně UST pásky, možno UST ventilky,

    cena 9500,–Kč

    2,WTB I19, Náboje Force 4v1 stejné jako Novatec.

    Dráty černé nerezové Mach1, nebo Sapim

    Cena 5990 Kč

    Stejná sestava s ráfky WTB KOM 6499 Kč

    Zatím pouze tyto nabídky-přiznám se, že z nábojů Force mám trochu obavy-Novatec už jsem jezdil na 26 od Hnoje a OK.

    Ještě čekám na nabídku od Hnoje- asi někde bajkuje, zatím se mi neozval…

    0 0
    • Bafoon  

      budu prodávat hopeevo(červené) sapim leader + mosaz niple, ztr flow (23mm vnitřek), no tubes páska

      výplet je tak 300km nový, v přední nábě nová ložiska, ráfky ok(pár oděrek) – kdyby jsi měl zájem tak po mailu…cca7,5tis?

      0 0
    • McBlacky  

      ono teda nijak zásadně si nepomůžeš ani s jednou variantou.

      V první řadě proto, že aby byl výplet tuhý potřebuješ ho napnout na hodně. Tady je limitem drát (pokud nevezmeš sapim cx ray) ale hlavně ráfek. Většina se dá tak na 110kg, víc jen carbony (Enve 150kg,…). Dráty od 80–150 podle typu

      Samotný ráfek v kategorii lehčí XC ráfek tuhost výpletu už tolik neovlivní (KOM nebo I19)

      Osobně mám cx ray na crestech, dráty v křížení spojený a zalepený, napnuto na 110kg a je to proti stejné specifikaci 26 co jsme vozil předtím rozhodně v zatáčce mekčí a to mám nyní 15mm osu.

      takže nejdřív si zjisti na kolik se dá napnout tvůj současný výplet, nech to někoho našponovat na limit a třeba to pomůže a ušetříš prachy.

      btw: Hnoj je na dovolený

      0 0
      • scret  

        proste 29 nebrat…

        0 0
      • ddan  

        Ryde Trace XC 21mm

        Určitě by to mohla být varianta… mě se teda opravdu velice zamlouvá a rád bych slyšel i názory (zkušenosti) jiných. Silně uvažuji, že ji vyzkouším, protože často kde se ptám, mi rozmlouvají karbon… a to jsem byl už pro něj téměř rozhodnutý – zvláště tu plášťovou variantu, galuskovou budiž, protože je odolnější a tu dokáží udělat lehkou a pevnou, ale u klasické varianty z hlediska konstrukce je to ve finále kolikrát těžší než AL, náchylnější… no samá pozitiva ;( pokud na to nemáš…

        McBlacky – nějaký ty zkušenosti máš ;) a víš o čem mluvíš…

        Varianty:

        • 1. Ryde Edge MC1 29er – váhový limit 75kg, hmotnost 320g,pnutí 120kg(bych řekl vyloženě závodní varianta)
        • 2. Ryde Trace XC 21mm – váhový limit 100kg, hmotnost 340g,pnutí 120kgTu první variantu asi ne, to už je podle mě extrém i když bych to váhově splnil. Ale na Trace XC21 čtu samé pozitiva… Jen proč ty asymetrický ráfky nedělají třeba i u první varianty (ale to asi určitě kvůli váze aby mohli jít ještě dolů), nebo že to není více rozšířenější, když to prý umožňuje rovnoměrnější napnutí drátů, delší životnost a vyšší odolnost…?
        • Limit pnutí je 120kg, je to už dostačující…?
        • Je lepší či vůbec nutné použít už přímé špice…? Jeznatelnější zvláště pro 29-tkové kola pro vyšší tuhost použít přímé špice – a není zde limitující max.pnutí 120kg…?

        ??? Díky

        0 0
        • McBlacky  

          Ryde neznám, ale taky jsem slyšel že celkem ok. Ono v téhle váze na 29 to může být jen *******, nebo jakž takž při solidní technice :) trochu legrace, ale není to daleko od pravdy.

          120kg bude stačit.

          přímé špice záleží na náboji, za dobrý peníze jich zase tolik co za to stojí dostupných není. Já přímé vozím jen na továrních fulcrumech nebo mavic, to se nedá srovnávat – jedno jsou AM kola druhý silniční. jak se to chová na XC použití v oceli a u malých průměrů ti neřeknu

          0 0
      • kubad  

        u KOMu uvádělo WTB 140kg,jiná věc je to s klasickýma drátama dosáhnout :(

        ale 120–125kg jde a to už se na tuhosti pozná

        0 0
    • Smazaný účet  

      Jak mají široký ráfek? Není ten pocit způsobený spíš „plaváním“ pláště?

      0 0
      • Singlespeed  

        V dnešní domě, kdy je v módě jezdit na polovypuštěných pláštích, je to správná poznámka. Pak by stačilo jen přifouknout a hotovo ;-).

        0 0
      • coplos  

        Vnitřní šířka je tuším 19 mm, foukám určitě přes 2 ATM- se 100kg méně nejezdím, protože jsem potom často cvakal..

        0 0
    • Singlespeed  

      Pokud jsou Syncrosy vypleteny 1,8mm Championy, tak by je stačilo jen přeplést nějakými pevnějšími špicemi a ušetřil bys spoustu peněz.

      0 0
    • worlusho  

      Jak píše McBlacky, nejdříve bych vyladil současné záplety, jak dotažením, tak zafixováním křížení, je to sice piplačka, ale stojí to za to, výplet znatelně ztuhne.

      0 0
      • McBlacky  

        ta fixace v domácích podmínkách nevím no.

        Měl jsem to před lety z Panchowheeld pomocí drátků a epoxydu a drželo to super. Ted to mám od Hnoje pomocí carbon pásky a epoxydu a zatím taky dobrý.

        Je to ale docela drahý na materiál. Respektive ten epoxyd je kolem tisícovky a uděláš z toho tak dva páry. Carbon pásky by šla asi i nahradit, z nejhoršího nějaký ten drátek.

        Cenově to vychází na 2000–4000 tisíce za výplet, pokud chceš zpevnění na obou stranách vpředu i vzadu. Což je v jeho rozpočtu půlka, druhou skoro dá za Sapim XC Ray…

        0 0
        • coplos  

          Ta fixace znamená co?? Nějaké zafixování v místě křížení drátů??

          0 0
          • McBlacky  

            dávám fotky jak jsem to měl na 26" od Pancho – zalepený drátky.

            Co mám ted bych musel jít vyfotit, na to jsem línej :)

            pro představu to myslím stačí

            0 0
        • Vilém  

          A proc to klasicky nezapajet?

          0 0
          • coplos  

            No vypadá to jako hroznej bastl…ale asi to funguje

            0 0
          • McBlacky  

            u plochých drátů se to nedoporučuje, asi je to může poškodit. Ono když pak je máš napnutý kolem těch 110kg, kdo víc co by to udělalo.

            0 0
            • coplos  

              Takže teoreticky nechat současné Syncrosy našponovat, případně přeplést na silnější dráty(2mm) a nechat být..

              Náboje tam mám nějaký DT-bez označení, asi nějaká nižší řada. Ještě přemýšlím, jestli nenechat jen ty náby a koupit WTb com a dráty a přeplést??

              0 0
              • McBlacky  

                nejdřív to zkus natáhnout, ideálně někde se tenzometrem a pak uvidíš, pokud přeplétat tak max dráty s ráfky už se to nevyplatí, to je lepší mít pak doma rezervní kola a jít teda rovnou do nových

                0 0
            • Vilém  

              No nevim, pouzivalo se to leta letouci a fungovalo to.

              Jak to vypada je jedna vec, ale pajenej spoj je proste pajenej spoj.

              0 0
              • McBlacky  

                tak ale nikdy ne na plochý kovaný dráty ne? navíc limit ráfků byl dřív menší takže i napnutí menší

                0 0
                • Vilém  

                  Nevidel bych v tom problem, viz foto.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    to mi ale přijde jako omotaný drátkem a zapájený ve spoji drátku. Což dneska proste nahradíš tím spešl epoxydem. Já myslel, že to chceš letovat drát k drátu

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ale jasne, zminoval jsem to, protoze ten epoxid a kevlarova nit neco stoji.

                      Jinak na tom fotu, je to vsechno pekne propajeny, vcetne dratu. U cernejch bys zapalej pouze tu omotanou smycku, na drat by to asi nechytlo.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        no kdyby se to udělalo šikovně tak by to asi šlo jak říkáš, tím by se drát nevystavil takové zátěži teplotní.

                        Mě by spíš zajímalo kdo přijde s nějakým ´levným řešením´ náhrady toho epoxydu. Nebo vůbec celého řešení, i když hodně z ceny je práce, to je pruda. Vezmeš tkaninu natáhneš epoxydem, necháš zavadnout, ve správnou chvíli omotáš, zaschne, přetáhneš vrstvou epoxydu.

                        0 0
                        • raf007  

                          No narovinu, je to hlavně hrozně práce. Zvlášť když svazuješ obě strany najednou, tak je tam málo místa a musíš opatrně, abys všechno nezapatlal. Cena materiálu není tak hrozná.

                          0 0
                  • coplos  

                    Myslím že ke Greipelovi se možná dalece blížím jen váhou..

                    0 0
                    • coplos  

                      Chtěl jsem nový kola a už pájíme dráty k sobě dle vzoru Greipela :-)

                      0 0
              • Smazaný účet  

                Nebude zalezet i na materialu dratu a pajce? Olovena asi nebude moc pouzitelna a u hlinikobych drahu bych se bal o zmenu vlastnosti po zahrati (letovani mosazi..?)

                0 0
                • Vilém  

                  Tak dural me nenapadlo takto pajet, zadna takova kola nemam:)

                  Jinak mam vyzkousenou normal olovenou pajku (60Sn40Pb), pajeci kapalina na nerez a nejaky drat. Zkousel jsem 0,6mm pocinovanou med, to mi prislo uz moc velky prumer, vhodnejsi mi prisel 0,4mm nerez.

                  V nejblizsi dobe budu jeden par delat a tam bych rad zkusil pajku s obsahem stribra, ten pajeny spoj je, s klasickou pajkou takovy matnejsi, do seda.

                  0 0
                  • Marskatin  

                    Co si pamatuji s Gerd Schraner – Art of Wheelbuilding, tak myslím, že jako optimum se taky dopracoval k drátu nerez 0,4mm a sedm závitů na křížení. Jakou používál pájku to myslím přesně neuvedl, ale používal buď propanbutanový hořák nebo zejména začátečníkům doporučoval normální 100w elektrické pájedlo, tam byc hse zase takového tepelného namáhaní při opatrné práci nebál.

                    0 0
                  • Marskatin  

                    60/40 je normální používaná v elektrotechnice, ne?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Jo, proste uplne normalni cin, co pouzivam na pajeni v praci.

                      Bezoolovnatym neverim, protoze sice ekologie atd, ale po case maji pajene spoje tendenci praskat.

                      0 0
                      • Marskatin  

                        Jo chybí jim pružnost, proto nakonec stáhli euroekologičtí maniaci ocas a lékařství, automobilový, letecký atd. průmysl měly vyjímku. jinak všechny tlačí do těch „bezoolovnatých“.

                        0 0
        • Smazaný účet  

          To mas nejaky dost drahy epoxid, ne? Nebude to nejaky obyc, ale v „cyklo baleni“?

          0 0
        • worlusho  

          Co si tak pamatuji, tak jsme takhle měli fixované výplety na favoritech a to už bude nějakých 25let. ;)

          0 0
          • Edwin  

            A já si celých těch 25 let myslel, že to bylo jen z machroviny pro parádu :)

            0 0
            • worlusho  

              Bylo to víceúčelové ;), motýlky se dělaly z žil telefonního kabelu, tak kdo měl někoho u spojů byl v kurzu, nejvíce žádané barvy v regionu modrá, žlutá, červená, bílá a zelená :D.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.