Zaplétání kola na čas? Kolo z krabice-doseřízení-jak dlouho?

42 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Sem se s jednim klukem dostal do povídání o tom jak dlouho mu tak trvá zaplétání a centrování kola. Normálního bežného náboje Shimano 32–36děr společně s obyčejným dvojitým ráfkem RMX Dragon. Pochopitelně bez použití tensometru ani naplétacího a centrovacího stroje, prostě pěkně ručně. :) Tak aby to kolo pak při jízdě nezachroupalo a nebrozhodilo se.

    Jak dlouho vám tak trvá když vám přijde kolo v krabici-za jak dlouho ho pak s klidným svědomím postavíte na krám k prodeji-to je hlavně otázka pro lidi, který dělaj v kolařině aktivně. Berme průměrné kolo kolem 15 tisíc.

    Pavel.

    Anketa: Zaplétání kola čas-

    1x
    6%
    4x
    24%
    1x
    6%
    5x
    29%
    0 0
    • kubad  

      Dělám to poctivě a nehledim na hodinky,

      0 0
    • Concorde  

      „Na prasáka“ není problém zaplést a utáhnout kolo pod půl hodiny (osobně si s tím radši pohraju). A řekl bych, že analogicky to jde aplikovat i na vybalení kola z krabice. Je to hodně individuální – jak je kolo „předchystané“. U některých jsem to zvládl i za 20 minut, protože tam nebylo moc co dělat, s jinýma jsem se hrál přes hodinu… Jen nechápu k čemu ti takové info bude :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Abych věděl jak na tom sem oproti ostatním.

        0 0
      • standoslav  

        Jen aby to nebylo na nějaké normování nových zaměstnanců; jaro je tady, bude se přijímat, "tak hejle chci vidět za šichtu složených 15kol z krabic do prodeje a pak se budem bavit o těch 15ti tisících " !!! :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak já dělam kola už jenom doma. Ale když sem měl tu čest to dělat pár let v profi krámě, tak mi to kolo kolem 15tisíc trvalo tak nějak 20–25 minut. A pokud bych měl svůj kšeft, tak bych od zaměstnance čekal, že do půl hodiny bude kolo na place.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Jenom doplnim, ze tenzometr se taky musi ovladat rukama..

      0 0
      • Smazaný účet  

        No já cvrnkám do drátů kovonou kulatinkou a posloucham jak hrajou.

        1 0
        • Kouba_2005  

          No aby ti pak jednou tenzometr neukázal, že jsi hluchej jak poleno.

          0 0
        • scalar  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Džey Ár  

      Chybí ti tam více jak dvě hodiny, což je můj obvyklý čas :-)! Kdybych zaplétal nějak častěji, než jednou za pět let, možná bych se i zlepšoval :-).

      0 0
    • oddie  

      NA čas ani nejezdím, tak eště abych na čas zaplejtal :D

      0 0
    • mr.ricardo  

      Kdyz jsem zamlada delal v oboru, tak jsem mel kolo hotovy do hodiny. Ale to jsem to mel v ruce, dneska by to bylo o hodne, hodne dele :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co si to prosim tě dělal za pekla? Do hodiny…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jo ty myslíš zaplejtat. Tak to jo.

          0 0
          • mr.ricardo  

            jj, kolo na zapleteni. Jinak kolo z krabice na kram tak 2–3 kusy do hodiny, zalezelo na tom, co to bylo za plecky :) treba Rety nebo Olprany, to byla radost …

            1 0
            • Vilém  

              2–3 ks/h? No potes klobas:)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Taky sem dával 5 kol za dvě hodiny. Když sem se teda zakousnul do stojanu a nekoukal napravo nalevo.

                0 0
                • Vilém  

                  Kdyz jsem to delaval, tak mi to zabralo treba 1,5–2 hod/ks.

                  Bylo to hodne kroku, co jsem delal. Vyzout kola, vycentrovat, seridit naby, kdyz byly kliky na 4hran tak sundat, vysroubovat stred, namazat, slozit, namazat vsechny stycne plochy, treba predstavec, krouzky pod nim, liziny sedla, pokratit bowdeny, namazat brzdovy lanka, seridit brzdy atd.

                  Pak jsem ze to kolo mohl dat ruku do ohne a mel klidne svedomi. Na garancce se to jen prekontrolovalo a vetsinou nebylo nic dalsiho treba.

                  0 0
                  • mr.ricardo  

                    Tak takhle to u nas fakt nechodilo, kdyz byl klid, tak se na to tak netlacilo, ale 2h na kolo fakt ne. Priorita byl servis, takze v sezone, kdyz se kola prodavala, jsme se s novyma fakt necrcali, nebyl cas.

                    0 0
                    • scret  

                      to je to, co pise Vilem…

                      Kdyz se to udela poradne na zacatku, tak pak na garancce staci jen doladit… Kdezto kdyz se na to na acatku clovek vybodne, zakos prijde na garancku a pak uz chodi znovu a znovu na servis… samozrejme uz placenej:)

                      0 0
              • scret  

                to musi pak vypadat…

                Trochu v klontrastus tim, jak Patar pise o frezovani ruz.stycnejch ploch atd.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  Nojo, neco jinyho je stavet kvalitni kolo z dilu a neco jinyho je plecka za 10–15 tis., to jen vytahnes z krabice, seridis a sup s tim na kram, stejne to za tyden prijde na garancku.

                  0 0
                  • scret  

                    myslim, ze Patar prodava nejvice kol v podobne cen.hladine, ale spis je to o pristupu… Praveze casto ty levnejsi plecky je potreba dodelavat jeste vic… Ale je mi jasny, ze kdyz nekdo chce delat byznys, tak se s tim s.at nebude… Prtze se mu ta prace nezaplati…

                    0 0
                    • mr.ricardo  

                      To je pravda, je to o pristupu, majitel obchodu, ktery chce mit dobry jmeno, to bude delat jinak nez my, jako zamestnanci, kdyz si majitel neumi udelat poradek a hrne ti kola na servis a do toho mas jeste skladat novy na kram a chvilema litat za pult prodavat, protoze syn majitele nedorazil do prace :) Jako zivnostnik ve svem krame/dilne bych to nejspis taky delal jinak.

                      0 0
                      • standoslav  

                        Mimo to, když od toho kola na hodinu odejdeš, dost často zapomeneš, co bylo uděláno a pak je zaděláno na *******. Někdo se na tom kole vyseká a ...........

                        0 0
              • JendaH  

                Já bych mu věřil. Takhle muselo vzniknout moje kolo, které jsem po nákupu musel složit znova a pořádně… (furt to byl menší opruz než se to snažit reklamovat)

                0 0
    • ziki007  

      Jan Ámos Komenský: Veškeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest .-) Ale jinak k dotazu – s kávičkou a tenzometrem se většinou do těch dvou hodin ± vlezu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak ono je taky dělat si to pro sebe a nebo někde v krámě kde se hraje o čas.

        Osobně se taky přiklánim k tomu to udělat pečlivě pořádně ale pomalu.

        0 0
        • standoslav  

          Nevím jak výplet drží dnes, si to nechám už raději dělat od nej. kamaráda, který je servisman, ale v 80tých, když mne to živilo, jsem vypletl kolo, vycentroval, dva dny se to projelo a pak ještě znovu centrovalo. Tehdy to ale byly obyč. čs. gal. ráfky, podložky a NĚKDY chrom. špice.

          0 0
      • Honza z H  

        To kvaltování znamená bití, takže tím chtěl Ámos říct, že se nemají lidé popohánět klackem :-) Že by jako neměli mít naspěch, to mu bylo šumafuk. Až později vzniklo práce kvapná málo platná, a to by se tu hodilo víc. Mě třeba zaplíst kolo trvá někdy i půlden … živím se radši něčím jiným

        0 0
    • jecnak  

      Kdyz stavim kolo z krabice, stejne ho vetsinou uplne rozhodim a taham znovu bowdeny a lanka, kratim hadice a odvzdusnuju a mazu nektere stycne plochy. Vetsinou tak dve hodinky, aby to k necemu vypadalo a nemusel jsem se k tomu za par set km vracet. Vypletani kola s tenzometrem cca za hodinu/kus.

      0 0
    • navlcinci  

      výplet+centr kola co uvádíš 15min. Kola z bedny nelze určit,jelikož záleží jak moc ho budeš rozebírat a následně znovu skládat .Každý výrobce jiná kvalita+ náhodný faktor toho co skládal kolo ve fabrice a udělal někde chybu .

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak sem asi dělal dobře předseřízený krabicáky. Ale trefil sem i na kolo s nábou deore, která měla povolený(nedo­tažený)kontra­matky na konusech. To se potom montování trochu opozdí.

        Nebo dotažení výpletu. Bylo několik velikostí kol 16" 19" a 21".

        U kol který byly na 21" rámu u jakého se předpokládalo, že na tom bude jezdit spíš těžší člověk bylo stejný dotažení-napnutí drátů jako u výpletu na 16" rámu. To sem musel ještě podotahovat aby byl výplet tužší.

        Nebo třeba šrouby v představci co byly nahnaný nakřivo přez závit.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.