Zdravím Ak sa nemýlim v MTB nábojoch DT Swiss 350 DBIS 142×12 je 18 zubová západka!? Máte niekto skúsenosť akú asi životnosť má tento systém západky? Plánujem kúpiť spomínaný náboj a tento systém je pre mňa veĺká neznáma :) Ďakujem za odpovede.
Zdravím Ak sa nemýlim v MTB nábojoch DT Swiss 350 DBIS 142×12 je 18 zubová západka!? Máte niekto skúsenosť akú asi životnosť má tento systém západky? Plánujem kúpiť spomínaný náboj a tento systém je pre mňa veĺká neznáma :) Ďakujem za odpovede.
Nevím, co si pod tím představuješ, ale je to trochu jiná konstrukce než běžný ořech a jsou tam proti sobě rohatky. Každopádně u 18ky není s životností problém a vydrží podle mě výrazně víc než klasický praporky. U 36t a 54t rohatek už to je větší problém a občas je někdo serve.
Pokud ji nedoprasis spatnym mazivem dloooooooouha
Aké mazivo treba používať a kde ho zoženiem?…takisto západky…
U dovozce bez problémů
Co udela spatne mazivo?
Co zpusobi bila vazelina?
Nemusi mit vhodnou viskozitu, nebo teplotni rozsah. Pak se nemusi rohatky zcela vracet a zaskakovat do sebe a muze dojit k jejich strzeni.
Zvlášť za studenýho počasí kdy vazelína tuhne je to problém. Rohatka se „zalepí“, a buď se nevysune vůbec = protočení, nebo se vysune jen kousek = ulomení zoubků.
v tomto vlákně se sháníme po zájemcích na origo vazelínu,třeba se nás sejde dost a bude se sdílet :).
Pletes se to není Origo vszelina
jako že maj ještě jinou?
molykote tp42
není originál mazivo, jen upřesnuji,
ale samo je použitelné
to jo origo to není.
ted jsem dohledal že prý ta origo je tahle s 5% minerálního oleje.
jj
Ten minerální olej může být třeba shimano do brzd?
hehehe jistěěě
minerální je i tlumičový :-)
Tlumičové mám pouze syntetiky. Jediný minerální mám shimano a M2T :))
vedle :-(
taky vedle :-(
Po 15000km je Ratchet system ako novy, vcera som ho mal doma rozobraty,menil som orech kde uz loziska zacinali byt v prdeli…
Mazat iba jemne olejom, ja tam obcas ( 2–3× do roka ) spricnem GT85 a predtym vycistim.
to ti pak musí příšerně cvrkat cvrk…
Peru tam Mavic olej na orechy.
Ahoj, mažu řídkou vazelínou ve spreji s vysokým teplotním rozsahem a podle výrobce určenou pro tento typ aplikací (kov na kov) a taky mi oproti origo mazivu velmi nahlas cvrká cvrk:) Může to způsobit např. vyšší opotřebení rohatek?
Zkoušel jsem i maziva s vyšší hustotou, hlučnost se snížila na úroveň originálního maziva, ale rohatky se k sobě více lepily – ovšem jen když jsem je držel v ruce, za jízdy vše fungovalo ok.
Spíš bych řekl, že nižší odolnost proti „vytlačení“, takže tam vazelínu máš ale neudrží se tam, kde by měla být.
mám dt swiss hugi '98, najeto bude mít za těch 18 let doopravdy hodně a ratchet je jak nový. mažu směsí grafitový vazelíny s chris king olejem. sic to řve jako kráva, ale mazaný to je :-)
Máte někdo zkušenosti s 36T s 54T ratchet systémem? Chci to hlavně kvůli tomu zvuku – důvod je jediný, na cyklostezce to jde slyšet pro okolní lidi :-) co jsem viděl video tak 54T už má dost řezavý zvuk, ale budu rad za vaše zkušenosti.
Rohatka je slyšet podle toho, jak ji máš namazanou, i 54T trochu víc namazaná, bude relativně tichá.
přesně, a navíc není moc rozdíl v hlasitosti, spíš ve výšce ( 54z. je uječená, 18z. spíš bručí)
Přesně tak mi to přijde z toho videa, že ta 54T ječí. Díky za info :-)
Takže 36T je takový zlatý střed? Prý je 54T náročnější na údržbu?
jo je to tak
Nedavno jsem daval 36. Ten zvuk je takovej pronikavejsi :oD. V terenu je urcite fajn mensi uhel v zaberu. 54ku jsem nechtel, protoze mam 94±kg a internet naznacoval horsi zivotnost.
Přijde mi to taky tak z toho videa. Ten 54 moc řeže skoro až píská a nehledě na životnost…
Mám o pár kilo víc a 54 po 1 a 1/2 sezóně OK.
Můžeš poslat video jak to zní? Díky :-D
No obojí je super jak 36T tak 54T :D ale asi už řeším fakt úplné kraviny :D
Mám doma všechny 3 verze a sedí to :)
Jinačí šmakutýr :-D Tak to je super :-) vyzkouším obojí taky :)
Na silnici mám 18z tam je to v pohodě
Na MTB pevnaku 54z a otec má 36z :)
Ta 54 z chce častější servis
Jojo o tom jsem si už početl. Ty zoubky jsou menší no, když je jich tam víc…
Dělá se ještě jiný počet zubů? Mám dvoje kola na 350kach nábách, když točím vzad tak cvakne/zabere 24× nebo 26×, teď přesně nevím ale určitě ne 18× ani 36×. Je to možný, nebo to takhle nejde počítat?
Pro OEM se dělá i 24z verze.
rohatky? to sem ještě neviděl, ale nevylučuju
v OEM můžou být klasicky západky i když je to značené jako DT350 u Scottu sem to už viděl
DT 350 Hybrid má ve standardu 24z…
jj to sem si neuvědomil
Videl jsem nekdeinformace o 24z, kdyz jsem hledal, jakou vzit.
Čau mam na bajku v zadnim zapletu tuto rohatku letos jsem ji premazaval a je stále docela tichá, premazaval jsem ji origo vazelínou DT......je táta rohatka tichá?.....na silničním kole mi pronikavě cvaká :)
Celé zapletené kolo jsem koupil ve výrazné slevě z bike-discontu.de a už tehdy byla tichá, je možný že má už hrany rohatek tupé a necvaka jak by měla?
Ne je víc namazaná
Jak často mazat? Zatím mám najeto asi 3000km a zatím bych řekl že v pohodě, stačí jednou za sezonu? v mém případě cca 5000kk? Asi raději mazat až na začátku sezony třeba v dubnu? Řekl bych že čím méně je to na zimu namazané tím líp, od listopadu do března stejně najezdím venku tak 500km
Mëlo by to stačit. Ale záleží jak moc jezdíš v bordelu
Taková XCO všehochuť,, koukal jsem teď a vazelína už je teda černá, tak hluboké brody že by to bylo pod vodou nejezdím, spíš v létě spousta prachu. Objednám vazelínu a v březnu to vyčistím a lehce máznu
Tak jsem to vytrel pap. kapesníkem a je to o 10procent lepší, ta vazelína červená byla úplně vsude na rohatkach, nechal jsem pouze zubatou stranu od vazelíny.....ve videu stav před
Málo maziva – pronikavější zvuk ;-) …
Více maziva – skoro to neuslyšíš
No matlal jsem to prstama viz video od Dt swis, všech 4 strany…dá se říci že se to třeba po 2 až 3 t km spraví samo? Nechce se mi to rozdělávat na bajku jezdím míň mám od namazání 4 měsíce max 500km
Vždyť je to operace na max 5 minut: sundáš kolo, vycvaknutím sundáš kazetu i s ořechem, vyčistíš rohatky hadrem, namažeš a vše složíš.
Vím, ale vyvstává otázka co je šetrnější, zda pokud je tichá nebo naopak hlučná, každopádně za pokus to stojí beru tě za slovo
to že je namazaná je určitě šetrnější než ji vozit nasucho :D
I v samotnym navodu se pise, ze to prave nema byt moc namazany (napr. Utopeny v ty vazeline).
U 54 je pak vetsi riziko, ze se ti protoci zuby. Ja mazu jen lehce.
Ale chtelo by to tady vyjadreni nejakyho serviska pro jistotu.
A jinak bych se ty 54 nebal. Je to drahy. Mozna to nevydrzi jako 18/36 (36 je asi takovy zlaty stred zivotnost vs fce). Ale ten okamzity zaber v terenu je navykovy. I kdybych mel menit 54 casteji (zatim cca rok, cca 4000 a bez problemu)
Samozřejmě, že když to utopíš ve vazelíně (čím kvalitnější tím horší) tak to přestane chodit, případně bude přeskakovat. Stalo se mi to mockrát. To není žádná věda. Jinak s tím okamžitým záběrem – mám kola na 2, 3, 4, 6 západek, DT 18, 36 a nepoznám mezi nimi rozdíl co se týče rychlosti záběru. Myslím, že to je placebo jako prase… A ještě DT – osvědčilo se mi (protože rád mažu:-) trochu natáhnout ty pružiny.
Ten rozdíl poznáš při techničtější ho trailech a výjezdech kde neslapes plynule celou otočku a musíš si prislapavat. A jde to sakra poznat. Na obyč praporcich jsem si občas myslel že přeskočily. Na svých kolech mám bontrager 108 a vozil jsem DT 54 a 36.
To jsou relativně malé rozdíly, zkus to porovnat s i9 Hydra, nebo Onyxy a to uvidíš rozdíl…
Já přešel z 54 POE na 18 a jde to hodně poznat pouze v terénu, kdy si potřebuješ přišlápnou. Ale nejvíc ten downgrade šel poznat psychicky :))
Tak se na to dívej jako na upgrade, méně Poe = menší pedál kickback. Na WC DH vozí 18t.
Tohle už jsem někde četl, jaký to má důvod?
maskování špatné funkce rámu :D
Tak některé rámy mají vyšší pedalkick, to je známo a dané systémem (třeba právě VPP), ale když pojedu z kopce bez šlapání, tak snad je úplně jedno, kolik POE má náboj, ne?
pružení tahá za řetěz, a muže ti to jít i do noh, čím míň POI tím se to bude míň projevovat
Ale vždyť jedu bez šlapání, tedy náboj rachtá a jede na volnoběžku, tam přece nemůže mít POE vliv.
A v tom se mýliš. Nýbrž když ti jde většina kol do zdvihu, roste délka mezi převodníkem a kazetou tudíž ti to táhne řetěz dozadu, a aby ho to začalo tahat, nejdřív musí pobrat vůli v ořechu. No a když je větší vůle, tak se může zadní stavba víc pohnout než „narazí“ na napnutý řetěz. Kolo se sice točí dopředu což ti pomáhá ale většinou naráz je rychlejší než otáčení stačí pobrat.
Aha, díky. Našel jsem v linkage model 5010 a při použití převodů 32×21 (aby bylo srovnání s tím ochain výkladem) to dává nějaká divná čísla – pedal kickback až 18°? Nějaké divné, když oni uvádí max. 15° pro DH bike?
Přitom osa ubíhá nejvíce jen 4,33mm dozadu.
Třeba LV 301 MK15 při stejném setupu má pedalkickback max. 4.6°.
MK10, se kterou mám zkušenost má max. 9.51. Ano, ta tahala za pedály asi trochu miň, než 5010.
+1 :-)
Více méně tohle se snaží o to samý. Takže až uvidím někoho s 1900 Poe v náboji a tenhle ochain tak mu dám medaili.
1900 POE je málo, za mně Onyx s nekonečným POE a stavba s horní kladkou, která pedalkick eliminuje. :-)
Onyx bych chtěl ale jen kvůli tichosti. Nekonečné Poe by mě ale možná odradilo (vkdyby ne to že na to nemám :)), slyšel jsem už z různých zdrojů že se to může projevit dost nepříjemně.
Ta horní kladka by ten kickback měla řešit, ale commençal à podobný kvůli tomu jezdit nebudu :D
Horní kladka je na cestě, ale do Onyxe se mi taky jít nechce… :-)
Čoveče, nevím, co je špatného na Comanči – neřeším ;) … ALE horní kladka je něco, na co jsem si hodně rychle zvykl a už to chci všude :-) …
ale funguje to mnohem lepe. Naboj s malo POE je nekonzistentni, muzes dostat kopanec do pedalu tak ci tak, pokud je zrovna orech v pozici blizko zaberu.
Upřímně tomu moc nevěřím, ale s pedál kickback nemám problém tak mi nestojí za to to zkoušet.
tak si pořiď rám co nekope do pedálů :D
Tak to napiš mechanikům na svěťáku, já sem se tam ještě nějak nedopracoval :D
mechanik nepomůže, musel bych za konstruktérem :D
Bude chtít hodně odhodlání, abych si toto vsugeroval na gravelu :D
na silnici vozím 18 POI a naprosto v klidu, tam to prostě nepotřebuješ,
Flex a všechno, určitě to tahá za řetěz jak divoký :D
Hehe, jojo, já si to pořídil na enduro – po pár jízdách to šlo pryč, to se nedá … naštěstí byla záloha – že to fiknu na silničku ;o) … na sjezdy chci bohužel co nejmenší POE :-( …
heheehe, kdyz jsem to tu tvrdil nedavno, tak jsem byl za blbecka. Ale tady spousta lidi nechape nejakou kinematiku ramu.
Všechno má své výhody a nevýhody – IMHO je potřeba to otestovat v praxi, každému sedí něco jiného – ale na výjezdy je to pecka.
s tim se da zit:) Kolo jsi snad nestavel na vyjezdy:-) Doporucuji, abys vyzkousel chainless. A nejlepsi je vyzkouset bez kazety i prehazovacky s nejakym plastem do 1000g ;) To pak odpruzeni funguje neuveritelne.
Jako je to zajímavá myšlenka, ale testovat něco, co v praxi nebudeš provozovat asi smysl moc nemá, ne ;-) …
Bez řetězu a přehazovačky jsem párkrát jel, to asi každý, ale teda radši s než bez ;-)… výhody nepřevažují nevýhody :-)
to ne no, ale treba me to privedlo k uvedomeni, ze az jednou budu bohatej pan, tak si koupil Zerode Katipo.
Já čekám na něco v tomhle stylu :-)
Doufám, že máš rám s horní kladkou, tam je kickback minimální… :-)
A někomu třeba ten kickback až tak nevadí, já ho třeba víc vnímám při výjezdech v rozbitém terénu, než ve sjezdu.
Taky tak.
Zajímavý, do kopce jsem si toho nijak nevšiml, směrem dolů extrémně.
Prekvapive to maji v navodu napsane dobre. Ma to byt namazane, ale ne zase moc. Cim vice zubu, tim je to na příliš mnoho vazelíny náchylnější.
Když už neni origo vazelína, radši tam dát nějaký hustý olej než jinou vazelínu. Například Fox Fluid, Fox 20wt gold apod.
Na DT školení říkali že chceš tak akorát vyplnit zuby jedné rohatky, přiložit druhou suchou a co se vytlačí do stran rozetřít po vnitřním a vnějším obvodu.
Osobně dávám víc protože mám rád když se drží huba, ale nedovolil bych si to doporučit nikomu kdo má potřebu se ptát :)
u mě to vydrží tiché, když to napatlám sebevíc, tak 50km
Stejna zkusennost, ty zuby si udelaji cestu a zustane tam jen mastnota, zbytek vazeliny to vytlaci do stran a do stredu. Nehledal bych v tom nic spatnyho, funguje to dobre a kontrola ty soucastky je akce na 5 minut
V nových zápletech jsem tu rohatku naštěstí měl taky extrémně tichou. Ale sleduju, že postupem času (po cca 2000 km) se stává hlučnější, asi degraduje mazivo.
ještě je možný, že mazivo z výroby je jiný než to co k tomu prodávají..
ne
co mě prošlo rukama mělo tu růžovou originál vazelínu od nova
Mám taky 54 a míň namazaná je to celkem slušnej křik. Záběr super a s mýma 100kg 2 roky zatím zcela bez problémů.
Přesně 54t 3roky pokaždé když jde zadní kolo dolu z nějakého důvodu vždy vyčistím máznu origo vazelínou prošla už 3 kola pořád drží
Mně spíš zajímá, jestli vzít DT 240 EXP, nebo starý model, v podstatě u EXP vidím jedinou výhodu v nižší váze, starý DT 240 je kompatibilní s DT 350, takže se dá rychle mezi nima přehazovat kazeta i s ořechem, dají se snadno vyměnit rohatky, navíc 54z rohatky mám a pár dalších dílů…
Takže sis odpověděl sám. :)
Chtěl jsem napsat to samý :-)
Přesně ;)
Jsem doufal, že EXP má ještě nějaké další „vylepšení“… :-)
Má méně pohyblivých částí a více méně žádnou nevýhodu. Ale pokud už máš díly na starší tak bych taky šel do staršího, nějaký závažný přínos tam taky nebude..
A zrovna po exp jsem tak nejak do budoucna pokukoval…
na webu mají marketingový řeči, že by to mělo být i odololnější a lepší na servis…takže ne?:)
Vyměnit rohatku je o dost složitější, potřebuješ na to spešl nástroj, zbytek asi nastejno…
Dekuju. Nechci:)
Ano, je to strašně složité:-) Je třeba mít jen klíč na vytočení vnitřní rohatky. Za mne – nechápu, že to takhle DT nedělá už dávno, resp. jak je napadlo dělat dvě pružiny proti, když stačí jedna…
nebo tam nedat pružinu žádnou a dát tam magnet…
To má DT patentovaný už takovejch 5 let?
Tahle to má Absolute Black.
No mě ten mechanismus na dvě pružiny přijde odolnější, pokud se ti jedna rohatka někde přikousne, druhá se jí přizpůsobí. Tím že to jednoduše celé vyndáš tak to i líp vyčistíš.
Syntace mělo na OEM kolech tuším jednu takovou planetu. Stalo se to. Takže pod planetu přidělali malé pružinky a je to už ok. DT systém se mi líbí víc, ale už se mi tam ta prožila taky nejak zamotala a trochu jí to pochroupalo. Ale po rozebrání a ustavení to krásně fungovalo dal.
Syntace už to asi 5× předělalo a stejně jsou s tím problémy, nevím jestli systém s jednou pružinou je spolehlivější – čas ukáže jak se DT povedl
Ta předělávka mi drží a šlape v pohodě. A zvuk je skvělý.
No možná tak pro tebe, pro zbytek grupy je to dost otravné a nepokecáš si :-D Zlatý DT.
Jsem introvert. :D
Nevadí mi to…kecat se dá po kole. Rovaly dříve mi řvaly ješte víc.b
Planžetu…opravy v mobilu.
lepší dobrý řešení to konstrukčně není, je to náchylnější na bordel a blbé mazání, protože tam je menší tolerance, že to poberou ty dvě pružinky, v novém se totiž hýbe jen jedna část a ta pokud má problém není jak to kompenzovat. Okopírovali systém extralite do určité míry, který ale má svoje mouchy, servávají se tam rohatky právě díky zanedbanému servisu a museli to řešit revizí systému, kdy dávají ořech s poe60, místo původního 24. Každopádně tenhle systém vyžaduje častější čištění a mazání.
A co hlasitost?
Já má úplně dementní dotaz – jsem na údržbu trochu lepl a kulový najezdím, ale jak moc rychle jde ta rohatka do kytek když jede na sucho? Já to mazal naposled před nějakýma 4 tis. od tý doby jsem na to nesáhnul a ani před tím jsem se s údržbou nepředřel. Chápu že není ideální když je to úplně suchý ale jinak nějaká mastnota tam vždycky bude. Kolik je vlastně reálná životnost tý rohatky 18 z?
Na CX zimaku mam DT240, predtim ta naba jezdila na biku, na CX zimaku jsem jezdil 1–2k km za mesic (podzim, zima, jaro), uz ji tam ma asi 3 roky (?) servisuji dvakrat-trikrat za rok a necekam, ze s tim v dohledne dobe budu resit nejaky problem, teoreticky mam v planu vymenit tesneni pod orechem, loziska menim, az kdyz je potreba.
Realna zivtnost je ± hodne :-)
právě si říkám, jestli mi odejde rohatka spíš kvůli zanedbaný péči nebo naopak kvůli přehnaný nevhodný :-)
Ja jsem poprvé do náboje zalezl po 10 letech. Byl ok :)
mám na 36 rohatce cca20 tisíc bikovejch často i dost v hovnech a furt je stejná. Většinou jí ale po velkym bordelu čistim, případně když začne hodně řvát, prostě už po zvuku poznám, že je moc suchá.
Dá se provizorně na rohatku použít olej na ořechy Mavic? Tohle vlákno mě namotivovalo k vyčištění, ale někam jsem zašantročil origo červenou vazelínu… :)
Za mne vždycky lepší rozumně jakékoliv vazelíny než olej, který jde okamžitě do pr…
s tou vazelinou bych byl u DT hodně opatrný, a zvlášť na zimu
Píšu ROZUMNĚ. Se zalepenýma ořechama mám bohatou praxi:-)).
Léta jsem na to používal olej Finish line na řetěz do mokra, takový zelený. Je to jen rohatka, žádný raketoplán. Samozřejmě zapatlat to celé vazelínou, která to zalepí je blbě.
Říkal jsem si, že je na čase vyčistit rohatku, neměl jsem dt vazelínu, tak jsem tam dal po poradě red rum do vidlic a funguje to…trochu Babica, ale finguje to :)
Tak ono to bude fungovat asi s jakýmkoliv hustým olejem, jen budeš muset mazat častěji, vazelína stojí míň než jeden řetěz, je to tak na 20 namazání teď jsem na to koukal po 3000km a namažu to až na jaře na těch 500km co já najezdím do té doby venku to vydrží. Tak že 300kč za vazelínu na 40 000km je za mě dobrý :-)
Tak 300 kc/40000km za vazelínu jen na mazání ořechu je sakra dost vzhledem k tomu, že to jde namazat prakticky čímkoliv za doslova pár korun…
Ano mazat to jde čímkoliv, ale až to strhneš, tak se nediv… ;-)
DT už jezdím nějaký ten pátek…
Mě udivuje, že pro některé lidi není problém pořídit kola za víc než 100 tisíc každé a pak řešit, že 300 stovky za vazelínu na 40000km je moc. :0) To je kolik, 4 sezóny? 75 Kč na rok? To jako VÁŽNĚ??
Přesně tak. 300kc za ždibec vazelíny je prostě hodně a je úplně jedno, že vzhledem k ceně kola je to pakatel. Tady jde spíš o princip než o cenu…
Navíc sehnat tu DT vazelínu je umění, obvolal jsem včera snad půl Ostravy a na žádné prodejně ten malý kalíšek nemají.
Za litra ti ho nechám ;0) A pak si napíšu kubadovi o nový ;0)
Litr je trochu moc, když na internetech stojí 400 Kč. Chtěl jsem se vyhnout příplatku 30% ceny za poštovné, ale asi nevyhnu :D
Tak si k tomu objednej ještě běžný spotřebák který stejně budeš potřebovat ne? Jako 2 řetězy, kazetu jestli už se blíží konci životnosti, plášť, brzdové destičky a dostaneš se na poštovné zdarma.
Na to už není keš, plánování spotřebáku je u mě dlouhodobý proces :). V pondělí obvolám druhou polovinu Ostravy a přilehlé obce, není možné aby to někde neměli.
A nechceš zavolat i do Břeclavi? ;0)
nemám
Sakra, na tebe jsem spoléhal :0(
Jestli jsi totálně na suchu, tak ti to mázu… :-)
Zas až tak akutní to není, ale díky. Máznu to zatím olejem, když to funguje Jecnakovi, tak mě takové mazání přežije. Stejně to teď víceméně bude spíše taková konzervace přes zimu :)
B24 ma. Nebo si objednej rovnou sadu i s 54 rohatkou :-)
až to někde v záběru protočíš, tak si vzpomeneš, moc příjemné to není – dost to bolí :(
tím bych to uzavřel
Jo! Tak proto z principu tam budu dávat něco, co tam nepatří! To DT Swiss naučí! ;0)
experimentoval sem s Mavic ořechem – nakonec sem koupil stejně jejich olej, totéž DT prostě ono to nějak funguje, ale občas ne a to je u ořechu drahé a bolí to.
Jinak ať si tam cpe kdo chce co chce jeho věc
Tak. Jsou to peníze každého z nás a každý máme svoji zkušenost a pravdu. Jednu přidám – Mavicy jsem dlouho jezdil (SLR, ST, Ksyrium) a nakonec jsem je všechny mazal vazelínou. Samozřejmě jsem musel najít rozumnou míru.
Tak internetové diskuze jsou o tom, že se něco naučí jejich účastníci. DT naučíš maximálně to, že když si řeknou 1000kc/10ml mazání stejně to lidi koupí, protože tak je to správně a tak to má být. BTW – všichni nežijeme jen cyklistikou. Máme i jiné možnosti jak utrácet peníze a když budeme vše přeplácet o stovky procent tak to nejsou desítky kc ročně, ale tisíce, možná desetitisíce.
Já už Dt protocil díky neorigo mazivu
Neprotočil jsi to kvůli neoriginálnímu mazivu, ale protože jsi udělal něco špatně. Pravděpodobně jsi to přemazal. Ještě mne napadá, že čím míň zubů tím lépe…
:)
:)
Když myslíš. Zákaznické kola vždy mazu origo. A u sebe sem zkoušel experimentovat
Dobrá reklama:-) Ale je to tak. Naučil jsem se, že když někomu dělám kolo řeknu je to tak a tak, ber neber. Na mých kolech se můžu učit, ale na ostatních ne…
Do motoru auta taky předpokládám dáváš nějaký shit M6A z kauflandu a né to, co výrobce doporučí, viď? :0)
Nesouvisí to s touto diskuzí, ale když to chceš vědět tak do mého 2,2, 129 Kw leju Valvoline, který je parametrově lepší než třeba Castrol, který je násobně dražší. Ještě něco?
Nasobne?
Ano, násobně. Zhruba 3×.
A proč to děláš? :0) Obyč olej je přece levnější a maže taky :0)
Jak to víš? Můžeš mi nějaký doporučit? Rád ušetřím…
Promiň, přečetl jsem to tak, že ten Valvoline je 3× dražší. Proto jsem reagoval jak jsem reagoval.
Já teda dávám Millers Oils, který je 2× dražší než Castrol, ale pořád o polovinu levnější než (asi) Castrol z autorizáku.
Co si pamatuju, tak v autorizáku Seatu výměna nebyla drahá.
Hele 750 za litr mi nepřijde adekvátní cena… U Škodovky v Porsche Plzeň to dokonce bylo 850 za litr.
Jinak je to většinou 14–17 stovek za výměnu a filtr.
Však já platil něco jako těch 14 –17 stovek u Seatu ve F-M,
Jako i s olejem? =-O Kurvy jedny Plzeňský :-D
Mě prohlídka stojí každý půlrok 1400–1700 plus olej za 2099 – 2559… (mám 5,2 litru zatímco ty jen 4)
Na té ceně dělá hodně to, že můj serviceman bere sudový Valvoline. Asi kdyby bral třeba ten Castrol nebyla by cana tak rozdílná.
Autorizák asi bere sudový Castrol a účtuje si 750 Kč za litr.
Ale to jiné téma – odmítám jim dát 4–5× tolik za stejný olej. Kdyby někdo dělal to samé jako DT vazelína za 4–5 méně, tak je to o něčem jiném.
Asi tak, naštěstí dávám auto do servisu k bráchovi, tak že kromě toho že olej stojí asi 5× míň než v autorizáku, tak mám jistotu že bylo vyměněno vše co být vyměněno mělo
DT vazelínu si koupím, tohle bylo rychlé řešení. Už vím, mám starší nezapletené náboje 340, tak jsem si chtěl dát rohatku do DT350 místo 18poe, po vyčištění jsem zjistil, že mají jiný vnitřní průměr :-))
Uz nekolik let bez uhony pouzivam mineralni olej, ktery jsem pouzival a pouzivam i na Mavic orechy. Najeto cca 30000km bez uhony.
Jak často je potřeba mazat?
Pres 5000km vydrzi. Spis premazavam kvuli bordelu, co se dovnitr tak jako tak dostava.
No nevím používám létá bílou vazelinu ve spreji a žádný problém nepozoruji čistím tak 1 za rok a to na třech kolech je to 18 z .
tak po měsíci hledání pazvuků výměny spousty dílů padlo na ratchet EXP sedí to všechno
Docela mě zarazil přístup DT…
A nevyrábí DT Swiss náhodou tyto náboje i Polsku?
Stále čekám, kdy mě někdo obhájí výhody Ratchetu proti obyč praporkům. Zatím je tu okolo DT docela dost vláken, otázek a problémů
V dnešní době ty výhody už nijak výrazné nebudou. Říkám to nerad, ale jakožto majitel DT350 a praporkových Bitexů by moje příští volba byly ty Bitexy.
Se ti asi jeste nikdy nerozlitly praporky a pruziny po garazi? :D
Ne :) nemám v rukách nasráno :D Zato kuličky z konusů.....to je jiná story
Za mě je výhoda ta, že se dá při opotřebení snadno vyměnit vnitřní zubatka, což u některejch značek neni samozřejmý. Jednu ojetou zadní nábu jsem pak moh akorát vyhodit.
Teď koukám že zubatka se dá koupit i na Novatec a jenom za pár korun, tak to sem měl asi nějakej noname megašit.
No právě :)
Tak jsem to taky schytal, chvilku už se mi ořech protáčel oběma směry a výrobní číslo to bohužel dosvědčuje… Podařilo se ti to vyřešit? Jak to probíhalo?
Oprava v rámci reklamace v bottico tam je cz zastoupení chtějí doklad o koupi
A když je mám z DE?
Já kupoval celá kola v rákosu od lightbicycle a platila mi ta faktura taky
Vyreklamováno u Bottica, vyměnili mi na počkání rohatky včetně ořechu.
Jen tak ze zvědavosti – není 18 zubů trochu málo? To znamená úhel skoro 20°, což je docela dost. Klasické ořechy s praporky mají často 24 nebo 36 zubů.
Skoro 20°? Kolik ti to konkretne vyslo?
:-D
To je tak, když několikrát přeformulete dotaz a místo „až“ napíšete „skoro“ :D
0–20° v závislosti na konkrétním natočení ořechu v momentě, kdy šlápnete do pedálu.
Na MTB to je v technických šlapacích úsecích poměrně obtěžující, ale třeba na gravelu s 18z rohatkou problém nemám.
Když ti to bude málo tak vyměníš rohatky za 36 nebo 54 zubů kde je problém ? já mám 18 na XC kole a nevadí mi to, technika jizdy mě omezuje daleko víc než 18 zubová rohatka :-)
Problém je cena. Jen rohatky jen 1400. Když koupíš i vazelínu a pružinky, tak 2000. A to je prostě fail :)
nechápu proč bys měl kupovat pružinky a vazelinu stejnou potřebuješ i na 18z tak nevím proč počítat
Jak se znám, tak já bych ty pružinky určitě ztratil :D Ale i tak, 1400 za dvě rohatky?
Sezenes na ali 36t kolem 33eur. Funguji ok.
nekdo by se s tím tvrzením, že funguji ok asi uplne neztotoznil
Mam 130+kg a 36T z Ali mam jak na gravelu, tak na mtb a nemel jsem s tim jediny problem. Tech vyrobcu je tam vice. Z hlavy nedam, ktereho vyrobce mam. Nakup na Ali je risk, ktery se muze a nemusi vyplatit, to si kazdy musi rozhodnout sam. Mne se treba xd orech z ali nevyplatil. Rohatky ano.
já neříkám, tak ani tak :-) ořech ne, rohatky ano, tak to jsi tak ± na nule
Tak i ten orech fungoval ok, nez jsem potreboval kazetu sundat :-)) – https://www.bike-forum.cz/…xd-vs-kazeta
Tohle se mi stalo i s originálními.
Jo, to dava smysl koupit DT naby a pak tam dat cinskou sracku misto rohatek. Si kup rovnou naby na ali.
Čerstvá zkušenost, 54 z rohatka z ali vydržela cca 70 km. Byla součástí nějaký naby s microspline ořechem. Dál jsem tam zpět 18z DT, tak snad se mi v zápětí nevysype i ten ořech
Dal bys sem fotku, jak po těch 70 km vypadá?
Takhle ta zubatka dopadla – je vidět že je to tak bláto materiál, že se stihly vymačkat i ty radiální zuby (na 2. fotce). By mě zajímalo o kolik by je vyšlo dráž to vyrobit z něčeho kvalitního.
Osobně bych neřekl že je to nekvalitní materiál, dle fotky č 1 jsou zuby vyštípané spíše špatné tepelně zpracovaní kdyby to byl nekvalitní tak jsou ojeté rozmačkané a ne zlomené .
Podle těch vylámaných zubů to vypadá jako překalené. Každopádně díky za ty fotky, už jsem tu rohatku ZTTO měl na ali v košíku a čekal až za čtyři dny začnou slevy, takhle to pokoušet nebudu :)
Na ty 54z ZTTO byly blbý reference, tak jsem vzal náboj radši s 36z a ta půl roku v pohodě. Před půl rokem jsem koupil tuhle Fovno 60z a zatím vypadá fakt dobře, líbilo se mi že to má na sobě tu zlatou titan nitridovou vrstvu, tak jsem si říkal že by to mohlo něco vydržet a zatím v pohodě. Paráda je že to dávají i s vazelínou, kterou jsem jaksi neměl a nechtěl kupovat DT.
https://www.aliexpress.com/…7904337.html?…
Do DT nábojů bych to ale neřešil a dal originál.
Orech bude az treti v poradi. Najskor sa vymacka zavitovy kruzok v naboji :)
https://www.axit.cz/…r-240s-440s/
https://www.mtbiker.sk/…1765747.html#…
Pozoruj a vcas vymen za kovovy DT.
Casom sa asi vymacka aj opacna strana – hlinikovy orech.
:))
koupim si top nabu, abych pak nejdulezitejsi dil koupil na ali… :D
Mam 350 a to zas za nejakou top nabu nepovazuji.
Nepotřebuješ.
Tak zalezi jestli si reznik nebo mechanik :)
Hele svojí 54z mažu tim co je zrovna po ruce – na léto vazelína na zimu hustší olej (fox fluid, 20wt gold apod.) a po dvou letech ~ 6000km endurokilometrů nemá známky opotřebení. A to je 54z což by mělo být to nejnáchylnější „a když nebudeš mazat origo tak se ti to hned vyláme“. Kecy.
Tak já netvrdím že to nemůže fungovat, a ať si tam doma dá kdo chce co chce. Ale od mechanika čekám že použije co tam patří a co výrobce usoudil že funguje nejlíp ve všech podmínkách atd. V nouzi bych to namazal taky čímkoliv, ale běžně to tak provozovat, nejsem řezník a nemám stejný prostředky jako DT abych to testoval ve všech podmínkách :)
Jasně že do kol která nejsou moje davám origo.
Ale rovnou druhym drchem říkám že origo je třeba v teple horší než normální vazelína – zelenej motorex nebo i docela lepivá pm600.
Šéfe, čím mazat, když to chci mít co nejhlasitější, ale nechci to mít nasucho?
Mám tu na výběr asi tak všechno – minerální olej Shimano/Motorex, nějaký 15W oleje, Shimano Premium lehkou zelenou, Motorex zelený, origo DT, PM600, atd.
Největší bordel to dělá s minerálem nebo jiným lehkým olejem. Ale zároveň tam vydrží opravdu málo – je to už „skoro na sucho“, tyhle oleje nemažou zrovna moc dobře. Já osobně bych tam nic řidšího než nějaký hustší olej (motorový, na mazání odpružení apod.) nedával, a už i ten tam vydrží docela málo – přes tu zimu to domazávám co ±500km.
Tak jestli je hustsi olej motorak, nebo tlumicovy, tak by me zajimalo co je ridsi olej.
No právě ty brzdové minerály, Brunoxy apod. Motorovým myslim např. 15W50 co se dává do tlumičů RS a mám ho pixlu v dílně, stejně jako Fox 20WT Gold má o výrazně vyšší viskozitu než tlumičové 2,5, 5W apod.
Logicky tim nejridsim olejem rekl bych.
Mi přijde, že třeba ty brzdové minerály na tom nemají šanci ani chvíli vydržet. Tak snad leda originál DT a rozpatlat/naředit s troškou Shimano minerálního oleje.
Jestli ti nevadi to casto doplnovat, tak jak pise novas nejakej ridkej motorovej olej. A nebo min ty origo vazeliny a hned to bude rvat vic.
Jenže tlumičové oleje skoro nemažou,
Zbyl mi olej na ořechy Mavic, tak mažu jim. Hlasitost je nepřímo úměrná množství naneseného maziva, dá se s tím pěkně vyhrát :)
A v čem je horší? Letos jsme měli 47c a nic jsem nezaregistroval, ale ono se v tom vedru vůbec docela blbě registruje cokoliv :D
10 minut jízdy po domazání to zase řve. Ty druhé vydrží pár set km poměrně tiché, jen tak vrní/vrčí. Nemusí být vedro, stačí normální letní teploty 20+. No a v zimě když jezdim často i okolo nuly tak pro sichr olej, nějaký 2ml, ale v nižších teplotách to i s nim vydrží docela tiché.
Hmm to jsem u 36 nějak nezaregistroval, ale na svoje kola používám o trochu víc vazelíny než DT doporučuje. Mažu to tak dvakrát do roka. Ale záleží co člověk považuje za hlučné, a taky mi přijde že to v každém kole rezonuje jinak. Nedal bych za to ruku do ohně, ale zdá se mi že v karbonovém ráfku je to tišší.
Řešíte blbosti jako typu mazaní olejem z podstaty věci olej nevydrží dlouho vyteče ale pokud by byla uzřená olejová lázeň to by bylo jíne ale není, tlumičový olej maže minmalně motorový je na tom lip, Leta používám bílou vazelínu ve spreji vyčistím máznu a je klid cca 1 za rok .
No já nic neřeším jen jsem zvědavej. Já mám doma dt vazelínu a nemám potřebu experimentovat s něčím jiným, ale třeba se někdy dozvím něco co mě přiměje to zkusit tak se ptám :)
Já to soupnu pod tebe, pořád mi není moc jasný, čemu vadí když ta zubatka jede skoro na sucho? Úplně suchý to nikdy nebude, a ty síly co tam působí od pruzinek jsou IMHO tak malý, že to až na hluk dle mého laického názoru bude jedno. Ale třeba mě vy, co servisujete vyvedete z omylu.
Kde chápu důležitost maziva je na tom radiálním ozubení, musí to dobře jezdit v drážkách.
No laický názor je jedna věc, ale praktický zkušenosti asi tak všech hovoří jasně, čím míň je to namazaný, tím větší to dělá bordel :D
Ano, nenamazany je to hlasitější. Někomu to vadí, někomu ne. Ale jaký to má vliv na funkci a životnost? Pořád mi přijde že je „bezpečnější“ mít namazano málo než přemazat.
Tak jde právě o to, že se zubatky kvůli velké styčné ploše rychle opotřebují, kdyby po sobě měly jezdit na sucho. Musí být mezi styčnými plochy nějaká vrstva maziva. A co se týče maziva samotného, můj názor je takový, že je zcela OK i kvůli případnému uplatnění záruky používat doporučené mazivo od výrobce, ale asi bych se nebál použít něco jiného… Já třebas v klasickém ořechu s praporky zkoušel ledacos, Motorex 2000 je lepivá mrcha, to se praporkům nelíbí, Fox Fluid 20 WT Gold se mi osvědčil dobře, jen chce častěji domazávat, ale asi úplně nejvíc jsem si oblíbil Sram Butter – klouže skvěle, nelepí, vydrží dýl jak olej. Myslím se, že by mohl být fajn i v případě použití na zubatce – má někdo zkušenost?
Když jsem neměl DT vazelínu, tak jsem použil RS Red rum, který jsem dával nad vzduchový píst vidlice a šlo
Dokud jsem neměl originální vazelínu, tak jsem taky používal Sram Butter a bez problému. Já vůbec tuhle vazelínu používám i na jiný věci než je servis vidlice, třeba na teleskop je taky super.
Přesně tak, na sedlovku je taky super. Prostě na všecko, co má mít hladkej chod s minimem odporu. :-)
To je cena tak 2 řetezů ? tyhle naprosto zanedbatelné náklady nemá cenu řešit a k tomu pokud na tom kole nehodláš závodit v nějakém složitém terénu tak nevím jak moc to může někoho limitovat, vím že mě daleko více limituje nedostatečná technika jízdy proti nějakým zanedbatelným 15° otočení klik
Nebo napises kubadovi a mas to za 1400,– i s postovnym
Je to super a nedocenene. Eliminuje to pedal kickback ramu:)
Vic POE, vic adidas, neasi. O nicem jinem to neni, ja preferuji 18t kvuli tichosti a mensimu kickback jak pises. Nevim odkud se tu vzala ta uchylka ze vic poe je za kazdou cenu lepsi.
K zivotnosti, mam 18 i 36t na ruznych kolech, jezdi se mnou 6 let(myslim ze za rok najezdim vic nez prumer) a zacinaji byt videt jemne znamky opotrebeni, ale naprosto zanedbatelne.
nebýt triálkovějších sekcí co rád jezdím bych taky o 36z neuvažoval, ale pak jsem je steně dostal s novými koly.
Nicméně na xc bych to možná chápal i do technických výjezdů.
Jako ja to mam podobne, 36 jsem nasel v naboji co jsem nasel (fakt, v recyklaci kovu jak nova 350 :)), a vozim to na EN ale kdyz prehazuju dily a necham tam 18t, ani to nepoznam. Vozim to tam ze by to teoreticky bylo lepsi na ty situace kde si jen tak prislapnu do nejaky silenosti z nuly, ale nemuzu rict ze bych ten prinos nejak vnimal.
Tak rozdíl nepoznáš a to jsi říkal, že máš najeto víc než průměr?
To vis, na tech jeho cyklostezkach si nevsimne :))
Áno a áno.
Taky to nepoznám, jen podle zvuku.
Na mtb mam 54. Do technickyho vyjezdu je to mistama k nezaplaceni. Lehky poposlapnuti a okamzity zaber jsou v technice fain.
Na silnicce mi staci v klidu 18, tam je to o soustavym zaberu.
Přesně tak. Do techniky něco ostřejšího a na silnici je to buřt.
Já mám teď 54t, na 18t bych se na mtb asi nevrátil, 36 by bylo v klidu.
Mimo terén je to jedno.
Ja bych u 54t nesnesl ze je hlucnejsi, 36 je na hrane, spis lehce za. Naopak kdyz jezdim s 18t tak se mi jeste za 5 let co jezdim DT nestalo, ze by mi nestacil ten zaber. Takze i v terenu je to jedno.
Kazdej sme nakej :)
Jo to mě trochu štve. Respektive musím častěji domazávat což u DT naštěstí nic neni. Já jsem jí dostal, sám bych si asi koupio 36z, s tim 18z
Přešel jsem z 18z na 36z a sjedu to samé, rozdíl prd. Měl jsem i9 Torch náboje s asi 5× rychlejším záběrem a nepoznal jsem, že by to bylo v něčem lepší. Kdybych jezdit trial, tak tam bych to ocenil( a to si myslím, že máme celkem technické cestičky) .
čím více zubů,tím se to hůř motá.