• DaD

    Poprosím o pomoc.Potřebuji rozebrat a vyčistit náby DT 350(centerloc­k)Nějak nemohu najít nějaký návod,jak na to.Dokáže mi v tomto tady někdo poradit.Díky.

    0 0
    • kubad  

      úplně stejně jak DT 240 na ty na nettu najdeš kopec návodů

      0 0
    • pocestny  

      Ahoj. U zadní náby DT350 142×12 vyčištěn bordel v ořechu, montáž zpět dle návodu, použitá neorigo vazelína motorex bike grease. na netu radí větší množství vazelíny.

      Bohužel nyní se občas nechytí zoubky cvrku (18-zubá „star ratchet“), a protočím pedály. Cca 2× za projížďku.

      Dost mě to nasralo, mám z toho tu vazelínu vyndat? Nebo v čem je problém. Zoubky nejsou v žádném případě opotřebované. Díky.

      0 0
      • McBlacky  

        máš tam obě pružinky správně?

        0 0
      • kubad  

        problém je v té vazelíně, musí tam jít originál, nebo ekvivalent a v malém množsvtí

        jinak to dělá přesně to co popisuješ

        0 0
        • McBlacky  

          já dávám do 240ky hustší olej, něco kolem 20ti a taky to funguje, jen to nevydrží tak dlouho. Na závodním kole ok, kdybych na tom měl rubat víc asi to budu řešit líp

          0 0
          • kubad  

            ja daval trochu vazeliny a prokapl to olejem na Mavic ořech funguje, ale Molykote Fett je jistota nebo origo přebalený od DT :D

            0 0
      • pocestny  

        OK díky (jo ty pružinky jsou správně) té vazelíny zkusím méně, nebo i kápnu olej, ať snížím hustotu. Origo vazelínu se mi samozřejmě moc kupovat nechce, tak uvidíme.

        0 0
        • vysmátej bajker  

          léta dávám park-tool modrou vazelínu z tuby a je to ok. jen je třeba dávat málo,na styčnou plochu zubatek jen trochu za zoubkama. když dáš akorát je to slyšet na zvuku:tiché vrčení.když je moc vazelíny tak není slyšet. když dáš málo nic se nestane,když moc tak ty zubatky zničíš.

          0 0
    • Rubi  

      Kdyby se naslo 10 lidi, tak b se dala koupit molykote tp42 1kg a kazdeho by to vyslo 100g na 180kc max… Predani muzu zajistit v praze, ostrave, kpz (plzen/odry/nove mesto), zaclerske 70… Penize predem..Najdu 9 lidi?

      0 0
    • Rubi  

      Pokud se nas najde tech 10, jak jsem psal nazacatku, tak bych do toho sel…

      0 0
      • tomxxx  

        Já bych bral, david varhan taky, inža určitě vezme taky, tak to sme 4 jen od nás :D

        a další 4 tady, pokud by do toho furt šli.

        Co efťák, taky má DT…

        0 0
      • vysmátej bajker  

        ještě by to chtělo někoho od Hrušovan aby to tam vyzvedl :). z brna pěknej vejlet :).

        0 0
        • Rubi  

          upravim si svuj profil, kdyz jsem to psal tak mi to prislo ok, ale jde videt ze to vyzniva i jinak :)

          0 0
      • Milan  

        Za mne pořád platí. Praha.

        0 0
        • tomxxx  

          trochu to rozhejbu a těch 10 lidí se najde

          Zatim

          Já, Milan, Rubi, cool, Atilla (?), snílek, jeden kluk mimo BF

          Kdo dál? Předání Praha/Ostrava/Zá­vody Kpž/závody kolem prahy

          0 0
    • doubleingram  

      Hlasim se, Praha.

      0 0
    • tomxxx  

      Čau, tak sem zjistil, že ta molykote vazelína, co chceme vzít je skutečně to stejné, co prodává DT Swiss, jen tvrděj, že do toho míchaj 5% minerálního oleje…no myslim si, že je to skoro fuk, dyštak si to naředíme, ale furt je to lepší než kterákoliv jiná neorigo vazelína.

      0 0
      • kubad  

        ještě je tam i něco dalšího, a má origo DT úplně jinou barvu, ale jak píšeš, přidat kapku oleje a je to asi nejlepší náhrada

        0 0
        • tomxxx  

          Jo jo, s tou barvou se počítá. Četl jsem nějaká cizí fora a tam z toho dělaj raketovou vědu. Půlka lidí do toho cpe parktool, která lepí proti té DT a taky to funguje…

          0 0
          • tonik666  

            Já jsem to namazal motorexem, bike grease 2000 nebo jak se to jmenuje, tak svítivě zelená. Doufám, že jsem to tím rozbil. Ale zatím se to točí :))

            Vzhledem k tomu, že mám 18z zubatky počítám, že je celkem jedno čím mažu. U 36z nebo 54z to bude hrát větší roli.

            0 0
            • tomxxx  

              Tak tak, těch 54 musí být docela zlo, i na těch 36 mi přijdou zoubečky titěrné

              0 0
              • kubad  

                36z sem už odpálil díky množství maziva, a vím i o dalších díky nevhodnému mazivu

                0 0
                • tomxxx  

                  To si právě myslim.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  díky množství? Moc maziva nebo málo? diky

                  0 0
                  • kubad  

                    víc

                    0 0
                    • doubleingram  

                      Koukám, že to buď děláte, nebo to je fakt věda to správně namazat :) Nějaký zaručený postup? Mazivo už máme asi vyřešený.

                      0 0
                      • bradek  

                        Množství maziva jsem dával podle tohoto videa:

                        https://www.youtube.com/watch?…

                        0 0
                      • kubad  

                        ve snaze o tižší chod sem dal origo vazelíny víc, zubatky se v chladu slepily a strhly hrany

                        0 0
                        • doubleingram  

                          Ty 36 zubové rohatky stojí skoro 2k, to je síla za 2 „ozubená kolečka“ :)

                          0 0
                          • pocestny  

                            u zubaře dáš za 36 zubů mnohem víc :-D

                            vážně, na podzim jsem to řešil taky u 18 zubů, dal jsem tam bike grease 2000 (jako tonik666), nebylo to spolehlivé, ale nic jsem naštěstí nedojebal. Nějakou tu vazelínu jsem tam nechal, už to není zcela potichu, ale stále je to trochu tišší. Ale na zimu by to chtělo něco lepšího.

                            Do servisu bych zrovna s tímto nechodil, když z DT350 jde ořech sundat lehce rukou.

                            0 0
                            • doubleingram  

                              Tak tohle je servisni trivka ale o special mazivu jsem nevedel, jak to vubec vypada s tou objednavkou?

                              0 0
        • Rubi  

          tak je takova naruzovela, takze to muze byt od toho mineralniho oleje klidne…

          0 0
          • tonik666  

            jestli jsem to pochopil, tak tady je mene vice.

            0 0
          • kubad  

            :D

            s tou barvou no nevím, nevím, moc narůžovělá mě nepřijde, jen olejem to nebude

            0 0
            • tomxxx  

              Viď, žádná růžová, ale lososová je to :D

              0 0
            • JakeF  

              Tataráková, úplně by mi bylo líto to patlat do ořechu a ne na topinku :D.

              0 0
      • Ricci  

        Obcas tam streknem GT85 a funguje to uz 2 roky v pohode a pekne nahlas cvrka :-)

        0 0
        • tonik666  

          Já jak mám namazáno vazelínou, tak jsou ty 18z úplně potichu, což mi vyhovuje. Nezvyk je pak jen přesednout na pevňáka na hopech :))

          0 0
          • mr.antik  

            originál vazelina vydrží potichu max tak 3 vyjíždky, ale riskovat stržení 36tek se mi nechce

            0 0
            • tonik666  

              U 18z to zatím funguje v klidu. Kdybych měl 36z, taky bych to řešil víc, ale zatím jsem se nedobral k tomu, že 36z nutně potřebuji.

              0 0
      • doubleingram  

        Včera jsem to namíchal s 5% origo minerálního olejel Mavic na ořechy a proti Mavic oleji je konzistence/vis­kozita diametrálně odlišná. Je ten poměr zaručená informace? Přijde mi to šíleně hustý a vazký, lepí to prsty k sobě.

        0 0
    • doubleingram  

      Jsem tam dal Mavic olej na orechy, tak snad jsem to nejak nedojebal? Ale kdyz mi prislo novy kolo, tak mi prislo, ze tam vazelina teda neni.

      0 0
      • McBlacky  

        ten tam nevydrží skoro nic. i v mavicu je to na chvilku. sám dávám do mavicu radši hustší at se s tím nemusím tak často *****

        0 0
    • Markony  

      Ahoj prosím mam tet naboj DT 350 pro osu 135×10 zajima mne pokud budu mit osu 142×12 stačí použít tento kit DT Swiss Kit X12 142×12mm koncovky pro náboj 350 , http://www.koloshop.cz/…boj-350.html#… diky

      0 0
    • Markony  

      Ok když tak se ozvu .

      0 0
    • DrinkUP  

      Ahoj,

      nedavno mi zacal dost skřípat ořech, asi nějaká nečistota kolem ložisek, nebo tý trubičky/podložky co je uprostřed. Vyčištění bez vyndání ložisek nepomohlo, takže jsem to musel dočasně fixnout prostříknutím olejem, což pomohlo jen částečně a ořech občas skřípe, jak kdyby v něm byly suchý ložiska. Zajímá mě tedy, jestli nemá někdo radu jak z ořechu stahovákem vyndat závitovej kroužek, abych nemusel ložiska lisovat přes jednu stranu. Jde to jinak než přes starou kazetu ve svěráku? Mam jen bez unašeče a i tak ji nechci ničit.

      0 0
      • raf007  

        .

        0 0
      • jecnak  

        Potrebujes HXTXXX00N5027S jestli jsem tvuj pozadavek pochopil dobre – vyjmout zbytek zubatkoveho mechanismu

        0 0
        • raf007  

          To jsem začal psát také :-) a pak to smazal

          Ale pravděpodobně chce vyměnit ložiska v ořechu, ne v těle náboje. Jen nechápu o jaký závitový kroužek na ořechu se jedná, když tam žádný není??

          Napadá mě jedna sice špatně znějící, ale dobře míněná rada, a to navštívit servis s řádným nářadím na servis nábojů DT Swiss.

          0 0
          • Ricci  

            Alebo kupit novy orech ako ja ☺

            0 0
          • DrinkUP  

            Jestli se z DT Swiss ořechu dá vyndat ta západka pro zubatky nevim, právě proto jsem se ptal (stahovák mam). Asi to vylisuju všechno najednou přes jednu stranu, u Novatecu to šlo relativně v pohodě. A co se týče tý rady na servis, oni ty DT ořechy opravují? Jsem právě myslel, že se rovnou kupujou nový (servis ořechu neni v DT návodech a to tam toho maj hodně). A co myslíš tim řádnym nářadím? Tu trubičku na naklepávání ložisek paličkou?

            0 0
            • raf007  

              Pokud se bavíme o ořechu na náboj DT 350 dle názvu vlákna. Tak tam jsou dvě ložiska. Ty vylisuji – vyrazím příslušným vyrážečem. A nová ložiska nalisuji správným lisem. Pokud myslíš to osazení pro usazení zubatky, tak to je součást těla náboje. Ložiska se lisují obě postupně zprava.....

              0 0
              • DrinkUP  

                Super, dík. Lis ven/dovnitř na ložiska 6902 mam. Jen mě zajímalo, jestli tam nejdou dát každý z jedný strany, nandám je tam tedy obě z jedný strany. Díky.

                0 0
                • Dejv94  

                  To „zadní“ ložisko (blíž k rohatce) je myslím jištěno segrovkou, tak at to nevylisuješ přes ni.

                  0 0
                  • DrinkUP  

                    Díky za cennou radu. Zkusil jsem je lehce obě najednou a opravdu to nešlo, takže nejdřív odtlačit prostřední trubičku, vnější vytáhnout přes šroub a nějakou podložku, vyndat segrovku a vylisovat druhý ložisko, Uvnitř to vypadalo docela čistě, jen jedno ložisko mělo trošku hrubší chod, tak vůbec nevim co v tom ořechu několik vyjížděk pískalo (měl jsem ho i sundanej z náby a pískal i při protočení v ruce), pískalo to jak suchej řetěz. Takže jsem to vyčistil, máznul a rovnou tam ze zásob dal nový ložiska, snad to vydrží dýl než 1000 km jako teď.

                    0 0
                    • novas752  

                      Tak ty starý ložiska můžeš „otevřít“ nějakou žiletkou a podivat se dovnitř – třeba byly jen suchý = pořádně vyčistit a pořádně natlačit vazelínou.

                      0 0
                      • DrinkUP  

                        Jj, to jsem u několika ložisek experimentálně zkoušel a často opravdu stačí sundat obě těsnění, prostříkat čističem brzd, protočit, namazat a zase zavřít (otázka je, zda se moc nepoškodí to těsnění). Ale jedno ložisko mělo trošku promáčknutý těsnění, tak jsem tam dal ložiska co jsem měl doma, (modrý enduro 6902 llb, daj se koupit i za 100 Kč).

                        0 0
    • Breakpain  

      Rohatky – dotaz…

      • jak zjistím kolika zubovou rohatku mám? Dejme tomu, že mám 36ku – na jedné rohatce najdu 36 zoubků? (koukal jsem na nějaké fotky – možná byly ilustrativní … ale nevypadalo to …)
      0 0
      • Vilém  

        Bud spocitas zoubky rohatky, nebo jednodusseji pocet klapnuti orechu pocas jedne otacky.

        0 0
        • Breakpain  

          jj, myslel jsem si to, díky

          0 0
          • tonik666  

            Ještě podle hluku, 18z jsou prakticky neslyšné, 36z hlasitější

            0 0
            • atty  

              To taky neplatí vždy – záleží, jak je zajetá a namazaná – 18z jsem měl a je to celkem hlučnej cvrček, respektive ve stejném stavu údržby a namazání budou ty rohatky vcelku stejně hlučné, jen prostě více zubů klapne vícekrát/rychlejš za otáčku = trochu jinej zvuk

              Viz video zde

              0 0
              • tonik666  

                To ten clovek nema namazany. Moje 18t takhle rozhodne nerve, za jizdy ji neslysis.

                0 0
                • kubad  

                  hlučnost je +/- porovnatelná, podle namazání

                  jen je rozdíl ve výšce tonu čím víc POI , tím to víc ječí

                  mám doma 18/36/54 verze na kolech ty víc sice v DT240 ale to už asi rozdíl nezpůsobí

                  0 0
      • Rubi  

        ano je to prekvapive tak :D

        0 0
        • Breakpain  

          v pohodě – v tom případě jsem měl kliku na špatné obrázky ;) …

          0 0
    • Markony  

      Ahoj jen pro potvrzení přední náboj DT 350 15×100 a zadní DT 350 12×142 rotor Shimano mají ložiska 6902 2RS ? Diky

      0 0
    • Markony  

      Diky

      0 0
    • cuf  

      Ahoj, nemá někdo klíč na rohatku volnoběžky v náboji? Na zapůjčení, nebo vyšroubování. Bottico mám trochu z ruky. Jižní Čechy. Díky.

      0 0
      • mr.garisson  

        Ořech se přeci stahuje rukou a rohatky jsou tam taktéž volně, ne? Na co ten klíč?

        0 0
        • krabica  

          Asi myslí DT370, ale to je ve špatném tématu.

          0 0
          • hrota  

            A nebo potřebuje vytáhnout část č.3 a má zmatek v terminologii (taky nevím, jak bych to správně pojmenoval :D).

            0 0
          • cuf  

            Asi to bude tak, je to náboj Syncros, made by Dt Swiss, takže pátrám, co to vlastně je… díky

            0 0
          • cuf  

            Asi to bude tak, je to náboj Syncros, made by Dt Swiss, takže pátrám, co to vlastně je… díky

            0 0
          • cuf  

            Asi to bude tak, je to náboj Syncros, made by Dt Swiss, takže pátrám, co to vlastně je… díky

            0 0
        • Vilém  

          Na vyndani tech vodicich drazek v nabe.

          0 0
          • mr.garisson  
            1. Press fit end caps Removable by hand for quick conversions and service. +/- 0.0XX MM press fit tolerances.
            2. BEARINGS High end catridge bearings throughout. Low friction thanks to single sided seals. 2080 N load capacity per bearing.
            3. THREAD RING Takes up the inner ratchet, transfers torque to the hubshell. 450 Nm torque tested.
            4. Lightweight alloy axles Optimized for the dynamic loads a hub undergoes. Tested to 13 standard lifecylces of a wheel.
            5. Ratchet springs Push the ratchets against each other to engage Tested to 13 standard lifecylces of a wheel.
            6. Ratchets The best system to transfer torque at the lowest weight.
            7. 18 T / 20° engagement | 36 T / 10° engagement | 54 T / 6.6° engagement | options available
            8. Alloy rotor bodies Lightweight and anodized. Super smooth surface finish of the contact area for the high precision, low friction rotary seal. +/- 0.0XX MM seal seat precision

            Takže č. 3. To se dá vyndat? Myslel jsem, že je to nesmrtelné, pokud nejsi jelito nebo na tom nemáš nalítanýho půl milionu. :)

            0 0
            • Vilém  

              Nejak mi nedochazi, co jsi tim chtel rict.

              0 0
            • matbiker  

              Ano, dá se to vyndat.

              0 0
            • Vilém  

              Ono kdyz chce vyndat lozisko, tak musi ven ten krouzek, krom nejakeho rocniku, viz manual

              "Some hubs from model year 2015 on are using ball bearings with a smaller outer diameter on the drive

              side. The bearing on the drive side can be changed without dismounting the ring nut.

              On all further hubs, the ring nut must be dismounted to change the bearing.

              Check the hub version before starting further maintenance works."

              0 0
            • Cryzyy  

              nejsem si jistý, co v tomhle případě znamená jelito, když na kole jezdíš, tak za dva roky má i to vnitřní ložisko vůli a neškodí ho vyměnit, oproti ostatní se do něj většinou nedostane bordel, ale ani tak nevydrží napořád

              0 0
              • mr.garisson  

                No ono je to odvislé od naježděných kilometrů. Nevím, kolik najezdíš za 2 roky a v jakém terénu, ale mě se kola ani nehnou (krom lehkého docentrování) a to odjely 2 sezony 24 hodinovek, nekolik tisíc km v souvislém mazlavém blátě, dešti, brody… Na dalším setu je najeto ještě více.

                Proto píšu jelito, protože při takovém ježdění to chce kontrolovat a náboj řádně ošetřovat, aby vydržel. S tím vyndáním kroužku kvůli ložisku jste mě dostali, to přiznávám, ložiska jsem ještě neměnil. :) Vylisuje se nebo je to závit, proto ten speciální klíč?

                0 0
                • Vilém  

                  Je tam zavit. Ten pripravek chytnes do sveraku, nasadis do drazek v nabe a zatocis celym kolem abys to povolil.

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    ještě jde o to na jakou stranu zatočíš :)

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Jop pravej zavit (takze po upnutindo sveraku povolovat proti smeru hodinovejch rucek) Obcas (temer vzdy) to jde fakt blbe povolit, takze nebat se zabrat.

                      0 0
                  • mr.garisson  

                    Logicky je tam pravý závit, je tak?

                    0 0
                • tomxxx  

                  Hlavne ze si tu opostoval sahodlouhy eseje tazateli k nicemu.

                  0 0
    • figur  

      Má někdo podobnou zkušenost? Moje první a zřejmě poslední zkušenost s překaleným číňanem. Stejně jsem to nepovolil – svěrák a správnej směr jsou jasný. A dotaz – při povolování závitového kroužku je nutno osu předem vyklepat nebo ta osa projde tímto stahovákem? Díky.

      0 0
      • tomxxx  

        Osa projde stahovakem, naopak nevyklepavat.

        0 0
        • Maka123  

          Zeptám se tady. Jak často mažete rohatku? Když jsem kola koupil, nebyla vůbec slyšet a teď už je pěkně slyšet. Už je čas jí vyčistit a namazat? Najeto asi 7000km.

          0 0
          • mirorek2  

            pokaždé, když sundávám ořech vyčistím a lehce máznu origo vazelínou dt

            0 0
            • Maka123  

              Rozebral jsem ořech, umyl benzínem a znovu namazal a je ticho.

              0 0
          • phixion  

            Taky by mě to zajímalo, moje má najeto asi 4000km a líbí se mi, že je čím dál hlasitější, tak jestli tím nějak nadměrně netrpí, mazat se mi ji moc nechce aby neztichla. Mám DT350 s rohatkou 18t.

            0 0
            • kubad  

              1× ideálně 2× za sezonu

              0 0
            • tomxxx  

              Ja mazu podle toho v jakejch srackach jezdim. Tim ze ti hodne rve znamena, ze neni moc namazana. Jasne, ze kdyz je to suchy, tak to trpi vic, ale neprijde mi, ze se to nejak vylozene kurvi. Spis to trpi, kdyz je tam bordel.

              0 0
        • figur  

          To ledacos vysvětluje, u číňana neprošla – díra byla jen 14mm v průměru. Musel jsem to zvětšit rychlobruskou, protože vrták ani soustruh s sk-kudlou se nechytly, jak to je tvrdý. Asi se to oslabilo a jak je to křehký, tak to křuplo.

          0 0
          • tomxxx  

            A to se vyplati. Muzu se zeptat kolik ten cinan stal?

            0 0
            • figur  

              Cena byla zanedbatelná a nakonec nulová. První zásilka dorazila do Prahy a ztratila se v soukolí ČP. Poskytnuta plná kompenzace, takže vráceny peníze + nové zaslání. V podstatě jsem chtěl hlavně zkusit, jak to funguje. Funkčnost stahováku dopředu prostě nepoznáš. Kdyby seděla ta díra a nemuselo se to upravovat, bylo by to ok.

              0 0
    • Markony  

      Dotaz čim povlujete protikus rohatky v těle ořechu a náboje u DT 350

      0 0
    • Markony  

      Tip kde ho sehnat popořadě cena ?

      0 0
    • strongpajda  

      Ahoj, mam 3 zapadkovej ořech. Vůli v náboji a protřebuju vyměnit ložiska.

      Jde to i bez vyndani “ring nut” nebo ho musim sundat?

      0 0
      •  

        Dekuji.

        0 0
        • kubad  

          Zaco?

          :)

          0 0
          •  

            Slušní lide, když se na neco zeptají, tak i predem podekuji. Chapu, ze vetsina mistnich lumenu, nevi o cem mluvim, bohuzel.

            0 0
            • Chlebovnik  

              Jsi vážně tak blbej nebo to jenom hraješ?

              Neděkuji.

              Protože předem se neděkuje. To tě neučili ve škole, ty lumene?

              0 0
            • strongpajda  

              Tak ti, hodný člověče, děkuju za osvětu a internetovou výchovu

              0 0
        • plzakj  

          S tim si muze akorat tak vytrit naboj.

          0 0
      • kubad  

        Vnitřní v těle ne

        0 0
      • tomxxx  

        Jediny cim te muzu utesit, ze vetsinou odejde to druhe lozisko, takze by teoreticky mohlo stacit vymenit jen to a lozisko pod ringem nechat…

        0 0
    • Smazaný účet  

      Existuje nějaký osvědčený mazivo na rohatky, který nestojí jak kdyby mělo v sobě zlatý třpytky? Mám sice rohatky Mavic, ale princip je podobnej, ne-li stejnej jak DT. Mavic o mazivu mlčí a co jsem všude na eshopech našel, tak jen sada rohatek s pytlíčkem maziva, takže koupeno mazivo DT. Když jsem viděl to balení a cenu, tak mě napadla otázka na náhradu.

      0 0
      • tonik666  

        mazu to bike grease 2000 od motorexu.

        pokud jezdis 18z, tvrdil bych ze jsou nesmrtelny

        0 0
      • tomxxx  

        Molycote tp 42 s trochou minerálního oleje by měla být DT vazelina.

        0 0
      • Breakpain  

        nj, ale tam se dá ultra tenký film … ta pixlička od DT vydrží X let :-) … ne-li desítek … pokud to není do servisu ;)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ne, je to jen pro mě. Tak uvidíme. Byl jsem z toho množství tak překvapenej, že jsem se zeptat musel. Každopádně všem díky na reakce.

          0 0
          • Breakpain  

            Na začátku jsem měl stejný pocit, tu pixlu mám asi 3 roky a úbytek minimální ;) … to se nedává jak vazelína, spíš míň než víc :-) …

            0 0
            • Milan-KV  

              Přesně tak, mám ji druhým rokem a pořád jí tam je ještě dost na to, aby vydržela dalších pár let.

              0 0
      • jIrI___  

        Mazal jsem chvilku rohatky univerzální vazelínou DT Swiss a normálně to fungovalo. Po čase jsem objednal správnou a kromě odlišného zvuku jsem si nevšiml rozdílu. Zvlášť v základní konfiguraci (18 z nebo 36 z rohatka) to je z mého pohledu tak blbuvzdorný systém, že funkci splní jakákoliv vazelína, která časem nebude tuhnout. Navíc rozebrání a přemazání je otázkou vteřin.

        0 0
        • kubad  

          S obyčejný vazelinou se ty rohatky můžou slepit a pak to proslapnes a bolí to :)

          0 0
    • Markony  

      Používám bílou vazelinu ve spreji Teroson VR 730

      0 0
    • Salind  

      Prokluzuji mě zubatky (ratchet) 18T u DT 350 a nejsem si jistý, čím to vyřešit…

      Předevčírem jsem udělal větší očistu kola a čistil kazetu kvůli přechodu na voskované řetězy (tj nový řetěz a kazeta s ani ne 1000 km, stejně staré náboje). Tedy nebylo to jediná změna, ale to prokluzování při záběru mi vychází na problém s zubatkami.

      S tím jsem sundal ořech, čistil a mazal. Použitá DT Swiss vazelína na mazání ratchet systému.

      Pružiny byly užší stranou k zubatkám (tj měly by být správně)

      Původně jsem myslel, že vazelíny dávám relativně málo (koukal jsme na video od Rides of Japan). Ale dělal jsem prstem, takže řekněme, že bylo moc…

      To prokluzování se projevovalo při silnějším záběru (typicky rozjíždění z místa). Takže jsem na začátku vyjížďky asi pětkrát za sebou sundaval. A očisťoval papírovými kapesníky (tedy redukce vazelíny k skoro žádné).

      Viz foto při dnešní demontáži.

      Ale to proklouznoutí se občas vyskytlo…

      Doma Google, stažený manuál od DT Swiss… A pořád nejsem chytřejší, protože vazelína pak skoro nebyla, tak co může to občasné proklouznoutí způsobovat?

      Co mi přijde trochu divné je ta větší tolerance mezi tou podložkou (spacer 9 v manuálu) a zubatkami. Vlastně to umožňuje to šikmé postavení (viz foto). Na druhou stranu ty zubatky jsou vymezovany vnějšími zoubky na nábě a ořechu. Ale na vnitřku zubatek jsou 180° proti sobě stopy ošoupání (viz další foto).

      Je ta větší tolerance normální?

      Prostě nevím a nápovědu uvítám.

      Blbý je, že při zkoušení rukou se neprojevovalo. Až při (jen některém) silnějším záběru

      0 0
      • Cryzyy  

        Vyčisti pořádně vnější zoubky na nábě a ořechu,trošku to mázni, můžeš lehce roztahnout pružinky, ale takhle na pohled to nevypadá unaveně… pokud to nepomůže, tak jedině vyměnit, ale od pohledu to nevypadá že by to bylo potřeba měnit.

        0 0
      • mirorek2  

        Napružil bych více perka, ale pokud jsi to poskládal správně, musí to být v pořádku. Jednodušší systém snad ani není.

        Prvně jsi to přemazal, úplně to odmasti i vevnitř náboje a ořechu hadrem s čističem brzd třeba, dej jen tenký film na vnější zuby a rohatky proti sobě nech čisté.

        0 1
      • Jan D.  

        Po 1000 km se zubatkami nic být nemůže. Nepřeskakovaly mi, ani když jsem je namazal hustou lepivou vazelínou (ještě předtím, než jsem zjistil, že se to nemá:). A to za sebou po předchozím majiteli mají určitě víc než 1000 km.

        Spíš jsi to špatně poskládal. Neztratil jsi nějakou podložku? Máš tam danou správně koncovku?

        0 0
        • kubad  

          může, když je jednou protočíš strhneš někde hranu a pal nedosednou

          0 0
          • Salind  

            Přijde mi, že dosedají (viz foto). Tedy, že se nepoškodilo… ale ten rachot, když to projelo je velký. Nehledě na to, že je to o držkopád.

            Nejaky nápad, kde by mohl být problém?

            0 0
            • mirorek2  

              Vyfoť to ještě vyčištěné, ale z tohoto pohledu jsou strhlé hrany

              0 0
            • Jan D.  

              Z tohohle pohledu to vypadá, že na špičkách těch rohatek jsou plošky.

              Jestli to byl nový náboj, tak je to možná na reklamaci.

              0 0
        • Esi  

          Když koukám na fotku č. 4 tak pokud to není jen špína tak jsou ty rohatky pěkně zrasované, to rozhodně nevypadá že mají najeto 1000km

          0 0
        • Salind  

          Viz foto… A manuál, pokud dobře čtu je tam: 2 krát perko, 2 zubatky, 1 vymezující podložka

          Špatně mohou být jen pružiny (úzkou vs širokou stranou k zubatce. Ale bylo tou úzkou k zubatce dle návodu)

          Zubatky jsou dvě stejné, tj obě zuby k sobě. To být blbě nemůže (protože to většinu času zabíralo, to by jinak nefungovalo vůbec ne?)

          No a víc dílů tam není… Tak co bych měl špatně? Fakt nevím :-/

          0 0
          • novas752  

            Mohlo tam být nějaké tvrdé zrno, které blokovalo úplné zapadnutí zubatek nebo tam bylo moc vazelíny?

            0 0
            • mirorek2  

              Tipuju zapatlané vazelínou, pak párkrát protočení v tahu a rohatky jsou v prdeli.

              0 0
            • tomxxx  

              toto bych si tipnul já taky. Na těch rohatkách je vyrytá drážka, podle mě nějakej šutřík.

              Když si vezmu co zažily moje rohatky – budou mít klidně 20 tisíc na biku, často v bordelu a navíc 36 zubový, tak tohle po tisíci snad ani neni možný.

              0 0
      • Markony  

        Fotka č 4 rohatky to mají za sebou výměna, Mam doma 3 náboje DT 350 a jeden z nájezdem 15 000 km± a fakt vypadají rohatky o 1000% lip.

        0 0
          • Salind  

            Děkuju, už jsem hledal.

            Jen ta fotka č. 4 nahoře není úplně šťastná. Je to po vyndání bez čištění.

            Ale i na čistějších zubatkách (obzvlášť při zvětšení) jsou vidět šrámy z těch protočení…

            Tedy beru, co psal výše Kubad: protočení je poškodilo.

            Člověk to nechce slyšet (že já vůl to domazával) , ale asi to tak bude.

            Až se trochu vyčasí zkusím ještě po vyčištění. Když se bude opakovat, jdu shánět nové. Ach jo.

            0 0
            • kubad  

              měnil sem za 36z v novem náboji, takže mám 2ks 18z nových

              ještě zkus ty strhlé hrany zabrousit, třeba to pomůže

              0 0
              • Markony  

                Otázka zní čim brousit když to to kalené ? Co řešíš koupit nové a ponaučení pro příště čistit a mazat .

                0 0
                • kubad  

                  když se mě to stalo tak jehlový pilník pomohl :D

                  a šlo na tom jezdit, než došly nové, byly to teda Syntace, ale to je +/-to stejné

                  0 0
                  • Markony  

                    Možná nevím asi by mi zato nestalo si rozbit hubu kvůli par kačkam.

                    0 0
                • tomxxx  

                  Jemnym pilníkem? :D

                  0 0
            • vysmátej bajker  

              tohle je v poho.

              pošli fotku do bottica.

              0 0
    • doubleingram  

      Mam problem s kazetou – https://www.sunrace.com/…detail/csms8

      na tyto nabe

      https://www.bike24.com/p281576.html

      Kazeta je na orechu bez jakekoli podlozky, poradne utazena, a zadni blok nejvetsich pastorku nedrzi poradne na na kazete, je tam nekolik mm volneho protoceni, nez zacne zabirat, kdyz najedu na nerovnost, tak to rachta, jak ten blok mirne lita po orechu.

      Tusite plz co muze byt blbe? Kdyz jsem pod kazetu zkousel dat podlozku, co byla s nabou, tak konec kazety uz o tlpoustku podlozky presahoval konec orechu.

      Predem dik

      0 0
      • kubad  

        patří tam podložka za kazetu, máš delší silniční ořech a MTB kazetu

        0 0
        • doubleingram  

          Dík, ale když jsem jí tam dal, tak kazeta přesahovala pár mm přes konec ořechu, a už to nešlo moc chytit tou matkou. Jsi si tím jistý?

          Je to tato podložka nebo jiná?

          0 0
          • kubad  

            https://www.bike-components.de/…sette-p9904/

            může stačit i 1mm je to o tolerancích

            0 0
            • doubleingram  

              Super, dik za info, ale jak to ma byt spravne, aby hrana kazety byla s hranou orechu, nebo jak poznam, jak to ma byt?

              0 0
              • kubad  

                správně – je utažená kazeta :D

                a co nejmenší přesah nejmenšího pastorku (dej si ho tam samostatně abys viděl kam až jde

                0 0
              • doubleingram  

                Aha, to bude asi toto:

                1.85 mm:

                Thickness: 1.85 mm

                Application:

                • using a 8-/9-speed cassette (Road) and an 8-/9-/10-/11-speed cassette (MTB) on an 11-speed (Road) freehub
                • using a 10-speed (Road) cassette on an 11-speed (Road) freehub (1.85 mm + 1 mm)

                Manufacturer Part Number: Y-4T724000

                0 0
          • tomxxx  

            často kazeta vypadá, že poslední pastorek ani nejde nandat, že už není na drážkách ořechu.

            0 0
            • doubleingram  

              No, ted jsem tam dal tu podlozku 1.85, ktera byla s orechem. Jde tam jen jednim zpusobem, takze je spravne orientoavana. Nahodil na to kazetu, a ta presahuje orech o cca 1,3mm. Matka vypada ze ma rel. dost zavitu utazenych. Velke pastorky se uz neprotaci, nebo ne v obyvaku, uvidim jak za jizdy, ale zatim vypada ok.

              Otazka je, zda je to takto ok, nebo tam dat/ma byt spise ta 1 mm podlozka, pak by hrany kazety a orechu vicemene licovaly.

              0 0
              • kubad  

                mělo by to být jak to máš, jestli to bude s 1,0mm lepší nebo naopak neutáhneš kazetu těžko soudit

                rozdíl je 0,8mm to zase není moc :D

                0 0
                • doubleingram  

                  Ok, dik, takze cil je proste mit kazetu trochu odsazenou od hrany orechu, aby se tim pak stahla, I see. Projedu a uvidim.

                  Mel jsem porad za to, ze to vse resi drazky na orechu vs profily na kazete, nechapu proc tam maj takovou vuli, a neni to s min vuli.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Prinejhorsim strhnes nejmensim pastorkem orech.

                    0 0
                    • doubleingram  

                      Tvl nestras, stava se casto?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Nekomu se to tu povedlo, vcelku jsem na to koukal. Mozna to byl Jiri, ale jistej si nejsem.

                        0 0
                        • doubleingram  

                          Hmm, tak to by chtelo asi tu 1mm radeji.

                          0 0
                        • jIrI___  

                          Ač mám s tímto nábojem trampoty, tak toto se mi nepovedlo :). Jo a pod kazetou mám 1,85 mm podložku.

                          0 0
                          • doubleingram  

                            Pod tou samou kazetou jako mám já?

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Pod Ultegrou HG-800 i Sunrace CS-RX1

                              0 0
                              • doubleingram  

                                Dik, tezko tusis kolik ma kazeta presah vuci orechu, jen tak pro zajimavost?

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  To ti bohužel nejsem schopný napsat, kazeta se mi kvůli tomu shazovat nechce. Nicméně pojistná matice šla zašroubovat bez problémů, řekl bych zcela standardně, a nepřipadá mi, že by držela třeba jen na jednom závitu. Když jsem tu Sunrace zkoušel bez podložky, tak na ořechu lítala.

                                  0 0
                                  • doubleingram  

                                    Tak jsem tam dal tu 1mm, a vypada to akorat, lehky presah ze kazeta drzi, ale zaroven je dost zavitu na matce.

                                    0 0
                        • mirorek2  

                          Dával jsem to sem já, už ale nevím kam :-)

                          Stalo se to kámošovi, asi silné nohy. Dovezl mi to s protočenou 11t, tipuju špatně utaženou závěrnou matku. Ořech už jsem rozřezal, foto už nenajdu

                          0 0
    • Markony  

      .

      0 0
    • filous  

      Zdar chlapci, prosim o radu, nedari se mi vysunout orech z DT 350 SP(12×148) naboje. Je tam klasickej HG(Al), sundal jsem kazetu, krytku(i kdyz jsem pres hadr chytil orech do sveraku, stejne jsem ho nedostal ven, dal jsem zpet nejakou starou 8s kazetu a zkousel to vyklepnout dubovou tyckou z druhe strany pres kazetu(klepani na nejvetsi pastorek z druhe strany). U Sterby mi rekli, ze mam minimalne 14 dni smulu. Nemate nejakou radu co s tim. Kamosum s DT240 vypadava orech s kazetou samovolne z naboje. Myslel jsem, ze tam je stejny system. Diky za pripadne rady.

      0 0
      • kubad  

        je tam stejný systém jak u DT240

        jde to samo lehce rukou, jediná možnost jsou přirostlé ložiska k ose – takže co nejde silou, jde vetší silou :D

        0 0
        • filous  

          Jo tak nejak to tusim. Ma smysl to vytlouct pres osu z druhe strany(kvuli pristupu) nebo byl to delal skrz tu zadni stranu kazety? Nebo mas nejaky lepsi trik?

          0 0
          • kubad  

            to neklapne z leva od kotouče to ven nejde, ložisko je dotažené kroužkem v kterém je rohatka (ten se musí po demontáži ořechu povolit), a osa je osazená, takže ne

            0 0
            • filous  

              Jo diky, tusil jsem, ze to bude z jedny strany osazeny a klepnout do osy z druhe strany(strany orechu) a tu osu vysunout na druhou stranu(stranu kotouce) – koukal jsem na nejake videa, ale byli to DT naboje s praporkama(370?)

              0 0
              • kubad  

                ale jde osa od ořechu ven, půjde i s ložiskem u kotouče, ale to by nemuselo vadit, stačí asi kousek, utrhnout ořech na ose.

                Pokud nepomůžou rady dole pode mnou

                0 0
          • Chlebovnik  

            Vrať tam kazetu a zaber.

            0 0
          • novas752  

            Vrať tam nějaký pastorek z kazety, zašroubuj stahovací maticic kazety a trhni za to.

            0 0
            • filous  

              zatim prd – nastrikal jsem tam jeste WD, necham to chvilku posobit a jeste to zkusim.

              0 0
      • Mr.Duck  

        To bude pravděpodobně deformace spaceru mezi ložisky v ořechu. Když to je fest zakouslé, nenašel jsem lepší způsob než vylisovat osu s ložiskem na NDS (strana u brzdy).

        Zároveň, pokud moje dálková diagnóza sedí, budeš potřebovat nový ořech. Nemyslím že DT prodává ten spacer, pokud náhodou není stejně dlouhý jako ten mezi nábojem a ořechem. Každopádně servisovat dt ořech není žádný med, proto to DT nedoporučuje a říká že ho máš vyměnit.

        0 0
        • novas752  

          Co je na servisu DT ořechu těžkého?

          Taky někdy bývá docela přirostlá koncovka resp. okroužek co jí fixuje na ose. V ořechu být problém nemusí. Koncovka se vyklepne vyražečem ložisek a ořech už jde sundat snadno. Ale může to být i tim ořechem no. Spacer v ořechu je delší než ten mezi ořechem a nábojem.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Myslím že to není u všech typů, ale aspoň u některých kde jsou obě ložiska v ořechu stejná, musíš vnitřní ložisko listovat skrz vnější uložení ložiska, takže i to nové ložisko musíš lisovat dvakrát. A zarovnat to vnitřní při vylisování tak, aby se ti nevzpříčilo v poloze toho vnějšího může být oříšek.

            Neříkám že to nejde, ale DT říká nedělej to. Sám jsem to párkrát dělal ale už se mi to ani nevyplatí.

            0 0
            • novas752  

              No jo, to vnitřní ložisko je potřeba z druhé strany vylisovat za vnitřní kroužek. Pokud neni totálně rozpadlý tak se tim dá dodržet souosost a nevzpříčí se. Tady celej ořech stojí okolo 1500 a jsou v něm horší ložiska než za 2×250.

              0 0
            • tomxxx  

              A někomu odešlo vnitřní ložisko ořechu? To skoro nejde, ne?

              0 0
              • ms82  

                Mne se vysypalo hned na prvnim kole (kdyz nepocitam detska). A vylisovat uz fakt neslo, bylo rozpadle. Ani v bordelu jsem s tim nejezdil. Ale nebylo to DT, ale Easton.

                0 0
              • novas752  

                Jasně že jde. Zvlášť s velkejma kazetama je to docela snadný. Mě odešly ložiska v ořechu po asi 3000km na endurku. Dal jsem tam Enduro Max a je klid.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Proč max do ořechu? Asi ti nemusím říkat že max přeci nejsou navržené na konstantní otáčení kvůli drážkám v inner/outer race (jak se to řekne?), tak by mě zajímalo jestli to něco vydrží. Jednou jsem dal max do předního náboje z nouze když nebylo nic jiného, a nevydržely ani zdaleka tolik co normální enduro.

                  0 0
                  • novas752  

                    Na zkoušku. :-) Jasně že vím, ale jsem si tak říkal, ty ložiska dostávají docela nálož do stran od silového šlapání na velkých pastorcích do kopce, přitom jsou jen někjaký 3 cm od sebe. To by měly Maxový ložiska snášet asi lépe. Zároveň se ale ještě netočí nijak moc rychle – šlapeš max do nějakých 35km/h = cca 250rpm max, většinu času spíš okolo 10–15km/h = okoo 100rpm, a cestou dolů se hodně často kývají a dostávají přitom spoustu rázů stejně jako ložiska v zadní stavbě protože pedalkickback. A zatim docela dobrý, nějakých 4500km a točí se úplně jak nový.

                    Zajímavý že mezitim ložiska v těle náboje a i vepředu jsou i po těch skoro 8000 taky furt dobrý.

                    0 0
                  • menex  

                    A co prosím te cpeš do nábojů za ložiska?

                    0 0
                    • tomxxx  

                      Já tam cpu japan z Tobexu, a docpávám je vazelínou (jen trochu, aby se netočila ztuha). myslím, že mají značku NTN.

                      Nebo SKF je asi ještě lepší volba. Nestandardní velikosti beru co seženu, klidně čínu. Enduro není zrovna výjimečná kvalita a Max bez klece je na čepy, né do náby. Jen teda v Max provedení jsou enduro asi nejsnáze sehnatelné a za ty prachy v klidu.

                      0 0
                      • menex  

                        Skf jsem chtel taky ale prý kvalita šla strašně dolů.

                        0 1
                        • Cavendish  

                          SKF trpí na padělky kam se podíváš. Originální SKF je celkem problém sehnat :D

                          0 1
                    • Mr.Duck  

                      Klasický enduro. Zatím vždy mi vydržely několik let, přední i 5,zadní tak 3 roky na EN i DH kolech ve všech možných podmínkách.

                      0 0
                      • 01carbon  

                        z cca 15–20ks lozisek co mi prosly rukama mely v zadni stavbe nejmensi zivotnost enduro max. japan z tobexu se mi nikdy nekously. enduro max ano. nemam to podlozene nejakym exaktnim porovnavanim ale emduro max jiz nee.

                        0 0
                        • novas752  

                          Já jsem s nima v zadní stavbě spokojenej.

                          0 0
                        • tomxxx  

                          To je divný, že se nekously, když jsou normální klecová.

                          0 0
                        • Mr.Duck  

                          Vidíš já s nima nikdy neměl problém, kromě pár příkladů které ale spíš budou způsobené rámem.

                          Loni jsem určitě udělal 20–30 rámů na enduro max, z toho většina včetně mých vlastních kol doteď chodí hladce.

                          Byly ale výjimky, a překvapilo mě na jakých rámech – Santa Cruz a Intense. Na SC nevydržely ložiska půl sezóny, a jeden Intense Tracer jsem měl v shopu každé dva měsíce. Bohužel „privátní“ odpověď od kontaktu v intense byla, že to je normální..

                          Takže technicky vzato by se dalo říct, že to je nějakých 10% co nevydržely, ale vzhledem k tomu, že jsou to všechno rámy na stejném systému, a originální ložiska od SC (ne enduro aspoň v jednom případě) zahynuly stejně rychle, nedávám to za vinu ložiskám ale buď design, nebo zpracování rámu.

                          0 0
                          • 01carbon  

                            jenze ja vse ve stejnem ramu. max jsem jednou nezkontroloval a za dalsiho 1/4 roku jsem je pootocil o 5 – 10st. po sezone chodily loziska jak kdyby byly misto kulicek krychlicky. japan z tobexu jsem do podobneho stavu nedostal. nedelal jsem si podrobnou statistiku, mozna ty max dostavaly vetsi coud nevim, ale ja uz max ne. a to mam bikecafe za rohem a do tobexu musim jet dal :)

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Japan jsou i levnější, ne?

                              0 0
                            • kOmE  

                              Japonce z tobexu jsem taky kupoval a vzdy držely lip jak originály. Jak píše Kachna, některý rámy na to trpí, mě odchazely ložiska u Giantu Reign X už po 3 měsících u Scott Voltage Fr to bylo podobné, na druhou stranu u Speslackyho Endura jsem na to za 5 let nemusel sáhnout.

                              0 0
                              • tomxxx  

                                Spešl má ložiska S&S, přijde mi, že ty vydrží nejvíc.

                                0 0
                      • menex  

                        Jestli jsem to pochopil a přečetl správně tak enduro max je na rámy a na naboje maji enduro abec 5?

                        1 0
                        • novas752  

                          na náboje resp. celkově všude kde se to rychle točí mají Abec 3 nebo 5 (liší se přesností) nebo keramická v několika řadách.

                          1 0
        • 01carbon  

          co myslis tim servisovat orech? loziska jsem v nem menil x krat. ale dolu jsem ho dostaval bud lehce nebo fakt lehkym nasilim. to ten ozubenej krouzek za rohatkou musel jednou jet (s celym kolem) do bottica protoze s nim ani Hnoj nehnul

          0 0
        • filous  

          Ořech chci vyměnit za XD, takže to me netrápí, s orechem HG nic není. Nechal jsem působit WD40, ale bez úspěchu. Zítra dam druhé kolo. Ořech jsem cca o 0.5mm povysunul ven, ale dal ani prd. Diky zatím za rady. Budu informovat.

          1 0
          • Mr.Duck  

            A že s tím hg nic není víš jak? Pokud máš sundanou koncovku a ořech nejde sundat, dost často je to právě tento problém. Často způsobený přílišným utažením osy, dt jsou na to trochu citlivé.

            Neříkám že to je určitě ono, ale když nejde sundat ořech sám o sobě, z mojí zkušenosti je to často právě tímto.

            0 0
        • filous  

          Tak sundano, diky chlapci za pomoc. Nakonec jsem sel cestou YT – pres plastovy valecek jsem vytloukl osu spolu s loziskem skrz orech. Spacer je neporusen, alespon na nem nejsou videt zadne viditelne deformace, ani oderky, vse vypada OK.

          to Kachna: jak poznam, ze je orech KO? jevi se uplne v pohode, bez vule. Tahle akce nemela resit vznikly problem, mela za ukol sundat kilovou NX kazetu a dat tam profrezovanou GX spolu s orechem a dat tam zaroven rohatky s vetsim POE.

          Jelikoz bych se chtel do budoucna toho HG zbavit, nerad bych prodaval nejakou poskozenou vetes.

          Jeste jednou diky.

          0 0
          • kubad  

            jsou na ose nějaké stopy kde to drželo?

            0 0
            • filous  

              ne, vubec nic. Zadna oxidace nebo mechanicke poskozeni, ani na ose, ani na tom rozpernym krouzku.

              0 0
              • kubad  

                a jde ten ořech na tu osu nasunout lehce? samo na namazanou

                0 0
              • vysmátej bajker  

                to jako že bez koncovky to nešlo sundat? tam neni za co by to drželo.

                ted už tam ten ořech jde lehce?

                0 0
                • kubad  

                  přirostlé ložiska, deformovaná rozpěrka , to může držet

                  0 0
          • novas752  

            Ložiska se točí hladce? Dražkování není od kazety ohlodané?

            0 0
            • filous  

              Drazkovani je samozrejme okousany jak stromy v ZOO. Jelikoz na Al orechu byla NX kazeta bez unasece(nebo s malym unasecem). Orech tam zkusim zpet nasunout – dobrej napad zjistit proc to tak debilne slo. Ale lozisko s tou osou z5(na strane kotouce) tam slo s predpokladanym mirnym odporem. Jojo vsechny loziska na ktery vidim jsou v pohode.

              @biker – jojo psal jem to nahore, sundal jsem kazetu, koncovku, pak se s tim rval pres starou kazetu bez koncovky, nakonec pomohlo viz vyse.

              0 0
            • filous  

              tak po vycisteni orechu a namazani osy orech tam jde puvodni orech rukou docela velkou silou nasunout – odpor je v loziscich ne vy rozperny trubicce v orechu. XD orech tam jde nasunout mirnou silou a vysunout stejne tak.

              0 0
              • kubad  

                ložiska jemným smirkem zevnitř očisrir – musí to jít +/- stejně jak ten nový Xd

                0 0
          • Mr.Duck  

            Ořech by měl jít nasadit lehce, jinak to bude nejspíš právě ten spacer. Dá se s ním volně pohybovat mezi ložisky? Měl by sedět vcelku těsně a neměl se hnout když s ořechem třeba zaklepeš.

            0 0
    • scortis  

      Ahoj, chci se zeptat kolik tak běžně stojí v servise výměna ložisek v náboji? Zatím mě to nečeká, ale výhledově zkoumám jestli se mi vyplatí si koupit pár přípravků a udělat to svépomocí nebo to prostě jednou za čas svěřit servisu?

      0 0
      • novas752  

        Záleží kde, obvykle 100–250 přední a 200–500 zadní. Plus ložiska samozřejmě.

        0 0
      • tonik666  

        Nevím kolik toho najezdíš, ale já na DT350 ještě ložiska neměnil. Mám zadní, nyní ca. 6 let, enduro kolo, ca. 1500km po trailech ročně. Bez bordelu.

        0 0
        • jecnak  

          Není to o kilometrech, ale vhodně namířené wapce nebo opravdu výživném bahenním závodě. Na silnici/cx mě výměny dohnaly cca po 35000km.

          0 0
      • mr.antik  

        na 240kách budu měnit cca po 2 letech. Na 350 jsem neměnil nikdy. Pokud nejezdíš vyloženě závody ve vodě tak bych se nástroje vyprd – to se dřív změní zase standardy…

        0 0
    • menex  

      To já náby 350 přední 2roky a zadni je taky zralej, ale ježdění převážně parky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.