• honzarb

    Bude veselo! :-)

    1 0
    • Kouba_2005  

      hehe … asi jako odstup aut 1,5m … kdo nás bude kontrolovat a chytat? :-D Je historicky známá nějaká nehoda cyklista vs. těžební technika v lese? Já bych se toho nebál, nic se nezmění.

      2 0
      • honzarb  

        Sak to mam stejne. Velkej fuck off. Spis takovej kocourkov.

        1 0
      • Robertilos  

        Nedávno

        2 0
        • kyl  

          Tak buď měl stroj vypnutý motor nebo byl cyklista hluchej. U mladšího bych předpokládal zašpuntovaný uši sluchátkama, tam bych se tomu nedivil.

          0 0
          • mr.antik  

            Tak stane se, ale kvůli tomu snad nebudeme dělat 6m silnice mezi totálníma vesničkama.

            0 0
            • Rychlej turista  

              A hlavně nikdo nikoho nepředjížděl ani neobjížděl, ale jeli proti sobě. Takže novely zákona se to vůbec netýká.

              0 0
          • Pikaču  

            Tak kdyz to valis 60kmh na KOMu tak se to stat může

            0 0
          • jmaselnik  

            třeba ta sluchátka policajti vůbec nehlídají a přitom je cyklista povinen se plně věnovat provozu a k tomu sluch rozhodně patří.

            0 2
            • JakeF  

              Kdyz si pustim hudbu v aute, tak se taky nevenuju provozu?

              1 1
              • jmaselnik  

                nevím jak Ty, ale vnímání sluchem na kole beru jako naprosto zásadní v porovnání s autem, kde máš zpětná zrcátka, hlídače pruhů a tak, která běžně na kole lidi nevozí. Takže za mne sluchátka na kole jsou úplně špatně.

                Že se osluchátkovaní mají tendence lekat a chovat nevyzpytatelně, když se vedle nich najednou někdo objeví asi netřeba zmiňovat.

                Tím bych hrozně nerad rozjel flame sluchátka na kole ano nebo ne :-)

                10 2
                • JakeF  

                  No… Tak to je na case zakazat kola na silnicich uplne, kdyz nemaj zpetna zrcatka.

                  0 0
                  • orm  

                    Ty nemas zpetna zrcatka na kole? Asi bych v tomhle nepausalizoval. Chapu, ze na hustokrutoprisnem endurokole nemas, ale lidi co nemaji cyklistiku jen jako konicek, ale maji kolo jako dopravni prostredek, je casto maji.

                    0 1
                    • JakeF  

                      OK, tak dame zrcatka povinne zakonem, protoze bez nich se evidentne cyklista nemuze plne venovat provozu.

                      1 1
                      • Esi  

                        ale můžou, stačí když si do uší nenarvou sluchátka, potom to auto co je za nima slyší :-), vidět ho na nic nepotřebují

                        1 1
                    • jmaselnik  

                      ale většinou je nemají, stačí se podívat kolem sebe. Dneska jsem potkal na 100 kol a zrcátko měl jeden :-)

                      1 0
                  • jmaselnik  

                    no proto přece nemáš mít ta sluchátka ;-)

                    0 0
              • mr.garisson  

                Tak ono jezdit prakticky hluchej na kole je docela náročná disciplína. Neříkám, že to nejde, ale musíš fakt každou chvíli kontzrolovat všechny směry. V autě bys taky neměl mít odváděnou pozornost např. hlasitou hudbou. Nicméně máš několik zrcátek a kontrola provozu kolem vozidla je snazší.

                3 0
                • kubad  

                  v lepších autech neslyšíš z venku prakticky nic , takže je celkem fuk jak nahlas hraje muzika :D

                  0 1
                  • orm  

                    Nevim jak to mas ty, ale mit pecky v usich je pocitove uplne jine nez kdyz ti hraje muzika z repraku. Ty dobra auta mas, tak muzes zkusit si dat sluchatka jestli to pro tebe bude stejne :-).

                    3 0
                    • JakeF  

                      Pocitove mozna, realne slysis uplne stejny hovno, co se okolo deje…

                      0 1
              • -b-n-x-  

                V autě je to samozřejmě ještě větší chyba. Správný řidič poslouchá motor, aby věděl kdy je optimální změnit rychlostní stupeň. Nakonec zvuk motoru je ta nejkrásnější hudba. :-D

                1 0
              • Esi  

                Pokud si tu hudbu pustiš tak že neslyšíš sanitku která jede z boční silnice do křižovatky na maják, a je pár metrů od tebe, tak ne, nevěnuješ se řízení

                4 0
      • MirosPikos  

        Zrovna nedávno to chlap napral do vyvážečky. Mrtvej.

        0 0
      • jIrI___  

        Poslední dobou proběhly médii minimálně dva takové případy (nabourání do harvestoru – mrtvý cyklista, nabourání do auta svážející dřevo – mrtvý cyklista). Těch případů bude reálně daleko více.

        0 0
    • midlander  

      Úřední šimel si řehtá blahem.

      1 0
    • filipino_23  

      Preco to neurobit opacne? Je to znacena cyklostezka, tak tam dat zakaz vjedu motorovym vozidlem.

      Inak uz vidim jak budu svestky litat po lese a kontrolovat to :-D

      4 2
    • Cabasekxxx  

      To je taky totální *********. Jako celej slavnej boční odstup. Jen v okolí našeho města vím o několika místech kde když to budu chtít dodržet, spadnu do příkopu.

      A pro pána z článku. Pokud se na silnici necítíte bezpečně, tak po ní nejezděte. I kdyby tuhle bezduchou ptákovinu zavedli, míst na ježdění bude pořád dost.

      0 0
    • Trollix  

      Čistě teoreticky – a teď to myslím vážně, protože mě to zajímá, ne že bych sháněl výmluvu – pokud by to opravdu někdo kontroloval, a já se napojil někde řekněme z trailu uprostřed cesty, která má ten zákaz na začátku tudíž jsem o něm nemohl vědět… jak by se na to pohlíželo?

      Jinak docela mě zajímá, co na to ty militantní řidiči, který pořád řvou ať jezdíme v lese, což by teď taky chtěli zakázat. Asi akcionáři zwiftu 

      1 0
      • mr.antik  

        To nevim… asi jako když z baráku vyjíždíš na silnici a je to jednosměrka :-) Prostě nejde vešchno obsáhnout do pravidel

        1 0
        • HonzaRez  

          Jednosměrka ve správném směru. Kde je problém?

          0 0
        • Esi  

          ale k tomu baráku jsi se taky musel nějak dostat tak že by jsi si mohl pamatovat že tam ta jednosměrka je, u toho kola to může být tak že jedeš podle navigace aby jsi se dostal do míst která neznáš a najednou jsi na stezce kde je zákaz vjezdu :)

          0 0
      • Kouba_2005  

        Rozhodně tě čeká trest smrti zastřelením na místě prohřešku a zavěšení ostatků na strom – pro výstrahu ostatním. Jinak si bude každej dělat co chce a to by nešlo.

        2 0
      • J.e.n.i.k.82  

        Jednoduše – neznalost neomlouvá..

        0 0
        • Pikaču  

          Ale prd. Kdyz tam vjedes z lesa tak co jako?

          0 0
          • J.e.n.i.k.82  

            A to budeš dokazovat jak? Prostě máš smůlu a měl jsi to vědět

            0 0
            • Pikaču  

              Co GPS zaznamem když se po tom tak pidis ;)

              0 0
            • JendaH  

              A to budeš dokazovat jak?

              Nemají spíš oni dokazovat jemu?

              1 0
              • J.e.n.i.k.82  

                Nemyslím si. Ty jsi v zákazu.. Proč by tedy měli oni něco dokazovat?

                0 0
                • JendaH  

                  Protože když ti chtějí dát pokutu, tak ti musí dokázat, že jsi spáchal přestupek?

                  0 0
                  • dolomiti  

                    To nestačí, že jsi v zákazu? :-O

                    1 0
                    • Vrci  

                      Je to jako bys vjel autem do pěší zóny, do které vede 5 ulic (křižovatek), ale cedule by byly jen na třech. Takže pokud tam vejdeš jinudy není to tvoje chyba ani přestupek.

                      Stejná situace vjezd do křižovatky a značka dej přednost v jízdě je překrytá větvemi nebo uražená. Pokud dojde k nehodě, je vina na straně správce komunikace (ten na hlavní jede podle značky, ten na vedlejší podle přednosti zprava).

                      0 0
                      • dolomiti  

                        Takovejma drobnostma se carabáši nezabejvaj :-)

                        0 0
                        • jonti  

                          Casto to musis resit az ve spravnim rizeni, na miste s tim taky muze byt problem. A taky se muze stat, ze ten ker mezitim nekdo vyreze a kdyz nemas fotky nebo video, mas smulu.

                          0 0
                    • kOmE  

                      Nestačí, do jednoho zákazu jsem vjel po polní cestě, o kus dál to hlídali měšťáci. Řekl jsem že jsem přijel po tý polňačce a bylo to vyřízený. A třeba kousek od práce je ulice, do které se dá vjet na čtyřech místech, ale zákaz vjezdu je jen na dvou.

                      0 0
    • Prasopes  

      to je takovej ten alibismus, aby se učinilo zákonu za dost a všichni byli krytí – dáme tam značky, šiml se nažral. Kontrolovat nikdo nic nebude, ale když se tam někomu něco stane, jsme z obliga.

      1 0
      • RomanH  

        Presne. Maximalne se nekde objevi „Mito“ z druheho tabora a bude auto-fora tapetovat videii o neukaznenych cyklistech.

        0 0
        • Thomasek  

          njn, ale cyklisti nemají RZ, jezdí v různých dresech a někdy mají více kol – jak tyto „lumpy“ budou identifikovat :-)

          To aby začali lustrovat místní databázi biků :-P

          0 0
    • Tomcat  

      Jo jo kdyby to čekal .....jak se do lesa volá…

      0 0
    • Zdyn  

      Ráno o tom mluvili v rádiu. Reportér byl na nějaké cestě, kde mu asi lesník? Ukazoval, jak je to úzká cesta mezi skalisky, kde není možné se s lesní technikou vyhnout ani chodci a na skále byly i stopy od pneumatik. (+ pár dalších případů). Zajímalo by mě, jak to řešili dosud, když už teď je v zákoně uvedeno bezpečné předjetí.

      2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        6 0
    • ROMAN_BIKE  

      Pokud to dobře chápu, tak

      situace 1

      • pokud vjedu do lesa po lesní stezce (kde není zákaz) a pojedu jen po těchto úzkých stezkách, tak je to v pohodě, ne?

      situace 2

      • pokud opět vjedu do lesa po úzké stezce (kde není zákaz) a později v lese vjedu na cestu, tak jsem přece také nic neporušil, ne? Přece jsem nemohl vědět, že majitel lesa si tam někde dal značku, navíc když ani nevím, který kus lesa komu patří a navíc když v článku je info, že „Lesy ČR“ se tím ještě nezabývaly a plošně značky na všechny lesní cesty nejspíš neumístí.
      1 0
      • orm  

        Je to tak. Tresta se prujezd zakazove znacky, ne jizda v zakazu. Jako ridic vozidla je to jasne, jinak ses tam dostat nemohl, ale jako cyklista jsi tam krome tech dvou bodu mohl dojit i jako pesak.

        0 0
        • Kalic  

          Podle této logiky by bylo možné bez postihu jet i po normální silnici, kde je zákaz vjezdu cyklistů, když se na takhle označenou silnici cyklista dostane z místa mimo zákazovou značku. A když to poženu do extrému, tak cyklista může vlízt z pole na dálnici a jet po ní, protože neprojel značku označující dálnici. Nebo mi něco uniká?

          0 0
          • Zdyn  

            Stejná logika to není. Pokud se dostaneš na nějakou cestu, kde je sice zákaz vjezdu, ale na přípojných komukacích zákaz není, tak tě samozřejmě nikdo postihovat nemůže.

            0 0
            • Kalic  

              Měl jsem za to, že je řeč o tom, že ze na tu zakázanou lesní komunikaci dostaneš třeba po nějaké pěšině nebo stezce, což komunikace není.

              0 0
              • Zdyn  

                V lesse se po těhle cestách může jezdit legálně, takže dle mého je to OK. Mimo cesty, stezky, pěšiny a pod. se legálně pohybovat nesmíš, takže to by OK nebylo.

                0 0
          • Vrci  

            Ano, pokud se na ni dostaneš z jiné silnice. Ne z místa mimo komunikaci (lesní cesta, obytná zóna, parkoviště) nebo účelové komunikace.

            0 0
          • JSt  

            na dalnici jedes na kole nelegalne jen do prvniho sjezdu/najezdu, pak plati, ze krizovatka rusi znacku a jsi z obliga. ;-P

            0 0
            • Zvanty  

              Opravdu sjezd a nájezd na dálnici je brán jako klasická křižovatka, která ruší značku? To bych nemusel kupovat dálniční známku. :)

              0 0
              • JakeF  

                Znacky s povinnosti dalnicni znamky jsou na dalnici kazdou chvili, protoze nektery mesta maji dalnici jako obchvat a na ty casti neni znamka povinna. Treba Beroun na D5 takhle muzes objet po dalnici i bez znamky.

                Plus to taky nejspis nebude brany jako krizovatka…

                1 0
                • LiborV  

                  Ono je to spíš tak, že poplatek je na dálnici daný a jen se vymezují místa, kde být nemusí. Nájezd se jako křižovatka asi bere, proto např. každý snížení rychlosti u nájezdů opakují

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak protoze jak jinak by o tom omezeni vedel clovek, kterej tim najezdem prijede?

                    „Sjezdy a nájezdy na dálnicích jsou takzvané mimoúrovňové křižovatky a nejedná se o klasickou křižovatku, napojuje se tam jedna silnice k druhé, ale přes připojovací jízdní pruh. Toto připojení dvou komunikací neruší případné omezení rychlosti,“

                    1 0
                  • dědek mohy  

                    Pokud vím, tak se snížení rychlosti dává u připojovacího pruhu a logika je naprosto zřejmá – aby o tom věděl ten, kdo se na tu dálnici právě napojil. Ne proto, že křižovatka ruší značku ;)

                    0 0
                    • JSt  

                      krizovatka rusi znacku prave proto, ze kdo prijede z jine strany o ni nemuze vedet.pokud ma platit i dal za krizovatkou, je treba ji zopakovat. proste. ;-)

                      1 0
                      • dědek mohy  

                        Hmm, to je asi pravda =) Ale prostě pocitově v tom vidím rozdíl. Kde by totiž byla u dálničního sjezdu a nájezdu hranice křižovatky?

                        Ale jako jinak jo, už mlčím =)

                        0 0
                      • Vrci  

                        Ano, pokud je to místní úprava (kulaté značky: zákaz zastavení / stání, rychlostí omezení, …) Ale ne dálnice, pěší zóna, obytná zóna, zóna zákazu stání a rychlostního omezení (hranaté obdélníkové značky). Ty ruší jen značka.

                        0 0
                • pepek  

                  No a aby to nebylo tak jednoduchý: u soudruhů v NDR křižovatka neruší předchozí omezení. Jak zjistil kdysi i Jan Kopeki

                  0 0
                  • Paja  

                    EU harmonizuje a kafrá do kdejaký pičoviny, ale tohle se nesjednotí.

                    Aha, to je 2006, mají to tak furt?

                    0 0
            • Vrci  

              Dálnice a silnice pro motorová vozidla není místní úprava, jako třeba zákaz zastavení nebo omezení rychlosti, ale značka zónová.

              1 0
            • georgej  

              § 35

              (1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.

              0 0
      • Esi  

        Naštěstí majitel lesa tam dát žádnou zančku nemůže, to může jen se schválením příslušného odboru dopravy, bez toho si tam může dát co chce ale je to neplatné

        1 0
    • Slavik  

      Výkřik do tmy a chytáte se na první dobrou.

      Kdybych tam nezákonně jel, stejně je povinnost dodržovat odstup, aby mě nikdo neohrozil. Opačně: když tam nezákonně pojedu, nikomu to nedává právo mě srazit.

      2 0
      • oldsam  

        Výkřik do tmy to je, ale na druhou stranu, když na to přijde, co asi bude jednodušší hlídat a pokutovat? Vjezd do zákazu nebo bezpečný odstup..

        0 0
        • Slavik  

          Hlídat to nikdo nebude…

          0 0
        • orm  

          Pred znackou slezes, zacku projdes jako pesak s kolem vedle sebe, coz pokud tam nebude zakaz vstupu, nasednes a pojedes dal.

          0 0
      • ROMAN_BIKE  

        Tím příspěvkem mi vůbec nešlo o dodržování nějaké vzdálenosti, ale jen o to, jestli jsem se podle zákona něčeho dopustil, pokud jsem se na to místo (na lesní cestu) dostal po nějaké pěšince, kde zákaz nebyl.

        0 0
    • detoxy  

      Celé mi to přijde jako naschvál akce. Když chceme aby nás bezpečně přejížděli, tak nás nepustí do lesa.

      2 0
      • kubad  

        +1

        a mám obavu že bude hůř

        0 0
      • Pikaču  

        A pritom ve videu rika ze kdyby jelo velke auto tak tam neni misto ani objet chodce.

        No a zakaz je jen cyklistům :)))) kvuli 1.5m zakonu ktery stejne bude mit výjimky ( snad).

        0 0
        • JendaH  

          To těžko, přidat tam výjimky je tak na rok (připravit + odhlasovat + prezident + senát, navíc v současné době prezident nefunguje a na hlasování o „blbostech“ není nálada). Za 2 měsíce se to nestihne.

          0 0
      • ronda  

        Tohle je taková natruc nedomyšlenost. Ale bojím se, že je to jen první vlaštovka. Že těch různých zákazů a buzerací přijde víc, s vážnějším dopadem. Budou to třeba nesmysly, ale budou se špatně vyvracet.

        0 0
      • scoty  

        Souhlas. Řekl bych že jde o zkoušku síly protivníka a hledání způsobu jak obejít zákon o volném přístupu do krajiny. Když se nikdo neozve, přijdou další kroky.

        1 0
    • Jirra  

      Taky jsem to dneska rano slyšel v radiu.

      Otázka je jestli je to jen zbožné přání majitele lesa, nebo jestli on sám může zakázat vjezd kola na lesní cestu, tedy myslím trvalý. To že je to jeho majetek chápu, ale taky nemůže, třeba lidem trvale zakázat vstup do lesa.

      1 0
      • psbiker  

        Umístit novou dopravní značku není jenom tak, z tohohle mráčku pršet nebude..

        0 0
    • Honzajs  

      Umístění dopravní značky musí být projednáno s PČR a rozhodnutí o jejím umístění řeší příslušný silniční správní úřad obce a … Vypracovává s projektová dokumentace a v podstatě to není tak, že si Lojza Lakatoš přibije značku na strom …

      1 0
      • kubad  

        určitě souhlas, ale bavíme se o soukromém pozemku a lesní cestě

        0 0
        • orm  

          A zaroven se bavime o znackach. Takze bud ta znacka bude legalni nebo nelegalni. Legalni znacka musi splnovat nejaka pravidla, aby mohla byt vymahana.To ze jsi majitel lesa a cesty neimplikuje, ze si muzes delat co chces. Bohuzel, nastesti.

          1 0
          • ROMAN_BIKE  

            Podle článku vyplývá, že existuje nějaké sdružení více než 1300 vlastníků lesů, ti teď řeší co s tím, aby vůbec mohli legálně projet autem (a jakýmkoliv strojem) ve svém lese a nemuseli jet pomalu za cyklistou a píšou, že většina je pro tu zančku. Pochybuji, že by jsi chtěli umisťovat nelegálně.

            Takže diskuse o tom, že by ty značky mohly být ilegální, je myslím zbytečná. Aspoň podle toho článku.

            0 0
            • orm  

              Zajimalo by me, jak predjizdeli bezpecne ted na tech uzkejch cestach. Mozna jako ta vyvazecka na tom videu ze slovenska :-).

              0 0
          • kubad  

            To mas pravdu. Ale úřad asi nemá moc možnosti proč nevyhověl žádosti majitele pokud je podložena

            0 0
            • xtonda  

              Vstup a vjezd do lesa je dán zákonem, jak by to mohli rozumně podložit? Bezpečné předjetí je tu i teď a když se něco stane, tak soudní znalec se zamyslí a vytáhne číslo blízké tomu 1,5m, čili změna je jen v tom, že se to přesunulo do zákona.

              Co se ještě dá pochopit je, že soukromí vlastníci využijí jakoukoliv záminku zamezit komukoliv cizímu vstup do lesa, ale v tom sdružení jsou i vlastníci obecních lesů, pokud se k tomu připojí i tito, tak to je celkem na palici, obecní lesy snad mají být i pro rekreaci lidí a lesní technika s nimi prostě musí počítat.

              Chápu pokud tam bude probíhat těžba, nedávno sem v jednom místě během pár minut potkal tři dřevařské kamiony, nějak sem jim uhnul, ale kdybych to věděl, tak bych tam nejel. Ale trvale je to fakt volovina.

              0 0
            • orm  

              Jak pise xtonda, asi nemohou napsat a zduvodnit, aby jim to proslo, ze tam chteji, zakaz protoze tam nejde dodrzet 1.5m pri predjizdeni. To by se jich asi nekdo hned zeptal a jak tam predjizdi ted. Budou muset vymyslet neco jineho co by jim proslo a mne nenapada co. Vidim, a doufam, to jako bouri ve sklenici vody :-)

              0 0
              • kubad  

                Doufejme.

                0 0
              • Rychlej turista  

                Zákaz předjíždění. Ale ještě jsem na lesní cestě nepotkal kamión, který by jel rychleji, než já :-)

                0 0
                • vrazdit  

                  já jsem potkal ná úzké lesní asfaltce lesácký kamion naložený dřevem a bylo mu docela jedno, že na cestě se zákazem vjezdu, kde běžně jezdí cyklisti, lidi venčí psy a celkově je to frekventované, to smaží asi sedmdesát a na každé straně mu zbývá sotva půl metru asfaltu… když jsme se vzájemně uzřeli zpoza horizontu a on musel nakonec zastavit, tak se divil, že nechci skočit do příkopu a přišlo mu fajn, že mi nechal asi 30 cm místa…

                  0 0
                  • Forester  

                    To je to nepochopení. Ta cesta tam byla/je primárně pro něj, jako obslužná cesta pro lesní hospodaření. Nikoliv pro rekreaci.

                    Tím samozřejmě neobhajuji jeho bezohlednou jízdu … idioti se najdou vždy, spíš jde o tu podstatu …

                    0 0
                    • vrazdit  

                      to jsi pochopil špatně, je to městský les, který je přesně určen i pro tu rekreaci… vede tam cyklotrasa, jsou tam altánky s lavičkama a podobně… já mu nezazlívám že tam jede v rámci těžby se dřevem, ale ten jel způsobem, že mohl být rád, že v první zatáčce neopustil asfalt…

                      0 0
                • Forester  

                  To si toho tedy zažil dost málo :-)

                  0 0
        • Zvanty  

          Jestli je na cestě věcné břemeno pro civilisty, což bude, tak si tam značku sám dat může, ale bude bez souhlasu PČR neplatná.

          0 0
          • J.e.n.i.k.82  

            Jenže to ty, jako cyklista, nemáš jak poznat a tedy by ses touto značkou měl řídit.

            0 0
      • ROMAN_BIKE  

        Není to „jen tak“ pro jednoho člověka, neznalého věci. V článku ale píšou, že se jedná o sdružení zastupující více než 1300 vlastníků lesů. Ti si mohou nechat vypracovat postup jak vyplnit formuláře, kam je podat, atd. od právníků a pak je to vyjde děleno 1300 = jen pár korun na jednoho vlastníka.

        Neříkám že to tak chci, ale mohou tak postupovat.

        A mají na to docela dost času, do jara (předpokládám, že v zimě na sněhu moc konfliktů s cyklisty a bajkery v lese není…)

        0 0
        • psbiker  

          A proč by to dělali, kde žádné konflikty nejsou i když na těch cestách se prý nevyhnou ani pěším (tedy zákaz všem?). Tam kde se to už řešilo, mají závoru a zákaz vjezdu motorových vozidel, není motivace plošně zakazovat nějaké cykloturisty. Ten článek je plácnutí do vody.

          0 0
          • ROMAN_BIKE  

            Nejaké konflikty zažilo asi hodně z nich, to že o nich nevíme neznamená, že nejsou.

            Kdyby ten článek byl s nějakým jedním jediným lesákem, nebo myslivcem, tak by to plácnutí do vody bylo.

            Pokud je ten článek jako info o tom, že už o tom jednalo nějaké sdružení o 1300 vlastnících a navíc píšou „V názoru na tuto věc panuje jednoznačná shoda.“, tak už to plácnutí do vody není. pozitivní tam sice je, že Lesy ČR jako největší vlastník o tom plošně neuvažuje, ale to nic neříká o tom, že řada těch soukromníků (něbo většina?) to udělat prostě může. Navíc se na tom dloumlouvali a zřejmě to chtějí udělat hromadně.

            0 0
            • psbiker  

              Vyznělo to tak, že se něco bude plošně zakazovat, ale i k jednomu zákazu je dlouhá cesta. Soukromí vlastníci mají kolik, 20% lesů? No, asi je třeba být ve střehu, ale oplotit si les nemůžou a na každou přístupovou pěšinku zákaz taky dát nemůžou. Pro odlehčení, tady poblíž je taky jeden odpůrce cyklistů, co v diskusích na novinkách vykřikuje jak mu cyklisti jezdí po jeho zahradě, vše ničí a strašně ho obtěžují. Přitom to je zcela neupravovaný lesní pozemek a vodní tok s pěšinou, která tam byla odjakživa. Občas tam teda dá i svépomocnou zákazovou cedulku, tak se teda těším na zákaz vjezdu všech vozidel :)

              0 0
              • dolomiti  

                „ale oplotit si les nemůžou“ nedávno jsem jel z Teplic na Cínovec a tam jedeš asi čtyři kilometry kolem oplocenýho lesa, tak těžko říct :-)

                0 0
      • orm  

        Jeste bych dodal, ze nove znaceni bude pravdepodobne vyveseno na uredni desce s nejakou lhutou pro pripominku. Vim, ze uredni desku skoro nikdo nesleduje, ale ja uz se poucil, po tom co me urednice vyfuckovala, ze to bylo mesic na uredni desce, tak uz vim, ze se to vyplati :-).

        0 0
        • ROMAN_BIKE  

          Navíc do jara času dost.

          Také to mohou načasovat tak, že to na tu úřední desku může vyjít tak, že to pověsí na začátku prosince, kdy lidi řeší Vánoce a večírky a pak jak se člověk probere v lednu po Silvestru, tak už to tam být nemusí…

          0 0
          • xtonda  

            Tak pak sprej s barvou a bude po značce, uvidíme koho to bude bavit déle

            0 0
    • Pavel119  

      Normálně to nedělám , ale musím reagovat pročetl jsem příspěvky a slyšel o údajných zákazech o vstupu do lesa .

      Můj postoj k této věci určitě nemá oporu v zákoně . Vidím to tak , ze naprosto respektuji vlastnická práva k majetku tedy i k lesu , ale les není zahrada s golf trávníkem , jakou škodu způsobím , když projedu po cestě , která vede lesem už za mého dědy? A teď zákaz ?

      Do jistě míry to vnímám jako omezování osobní svobody a proto říkám Nedám se omezovat už ne .

      2 1
      • kubad  

        Když se budu chtít projet na tvém kole tak mě ho půjčíš? Nepoškodím ti ho :)

        2 4
      • Forester  

        jako trochu si protiřečíš … „naprosto respektuji vlastnická práva“ … " jakou škodu způsobím , když projedu po cestě"

        Takže si cestu mohu zkrátit, např. přes tvoji zahradu, protože ji nijak nepoškodím? To je logika. Ještě, že komunisti jsou pryč!

        Není to o logice. je to prostě o tom, že ten zákaz platí. A když se něco stane, tak někoho napadne se soudit, protože tam nebylo upozornění. Obdoba toho, že např. po kalamitách jsou zákazy vstupu do lesa … každý tam leze, selfičkuje, jak stojí pod věšákem a když to na někoho spadne, tak se soudí, protože ho nikdo neupozornil na to, co se může stát.

        2 2
        • Rychlej turista  

          Ty jsi komik: Ještě, že komunisti jsou pryč!. Za nich tě v lese prakticky nikdo neomezoval a pokud jsi les zrovna nezapálil, ani jsi nevěděl, že existují. Tak nač si stěžuješ? Už jsou přece pryč :-D

          0 1
        • Charles2k  

          Srovnání průjezdu přes zahradu a les je zcela něco jiného, to vůbec nelze porovnávat.

          0 1
          • Forester  

            Diskuse byla o vlastnických právech, které řečník prý plně respektuje … ale les je prý něco jiného. Ano, pokud nejsi vlastník lesa tak tomu rozumím. Pokud jsi nebo o tom něco víš, rozhodně bys takto nemluvil.

            Je to o vzájemném respektu, který uživatel, na kterého jsem reagoval, moc nemá. Toť vše. Nemusíme rozjíždět flame o tom, jestli zahrada je jako les.

            3 1
    • Foose  

      Výrobci značek chtějí taky vydělat.

      0 0
    • Palo TT  

      Vzhladom na dlhu spolocnu historiu, legislativu budeme mat v tomto asi podobnu.

      https://www.mtbiker.sk/…t937761.html#…

      0 0
    • tonik666  

      bajkovani bude vic pank.

      lesakovi rad uhnu ale znacku at si necha

      1 0
      • scoty  

        Kolik lidí se bude chtít dohadovat s hňupem v zeleném, který tě bude haltovat na cestě kde jezdíš 30 let?

        0 0
        • tonik666  

          Nikdo…ale kdyz nebude alternativs

          0 0
        • honzarb  

          Tak jako nikdo…ale kam tím jako směřuješ? Že radši přestaneš jezdit v lese, než se hádat s ňějkým blbem? :)

          0 0
    • jIrI___  

      A k tomu ještě:

      Moc ohledů na pumpičkáře, stěžují si řidiči na nové otázky v autoškole

      Člověk nakonec bude moci jezdit jen na trenažeru.

      1 0
    • sorak  

      No slušná absurdita.. :(

      Add ti militantní řidiči – však ono na ně dojde a moc bych se nedivil, kdyby se ze čtvrtiny z nich stali taky pumpičkáři, resp. držitelé elektrořidítek bo s tou ekoteroristickou politikou EU budou osobní automobily výsadou jen horních 10tis :(

      0 0
      • JendaH  

        Chceš se vsadit o to, zda za 10 let bude v ČR registrováno <= 10k osobních automobilů? (ideálně by to teda bylo na počet řidičů, protože ti v „horních 10k“ mohou mít víc než 1 auto, ale nevím, jestli jsou taková data dostupná. Můžeme to případně odhadnout třeba na průměr max. 2 auta na člověka a tedy 20k automobilů?)

        0 0
        • sorak  

          Ale prd, nechci se sazet, ani nechci hadat zadnout konkretni hodnotu, spis jsem tim chtel rict, ze nam nejspis pominula/brzy pomine doba, kdy si auto poridi mladoch z prvni ci druhe vyplaty (jakekoliv, pojizdne) a nebude uplne bezne mit doma 2 auta..

          (coz je casto docela potreba pokud bydlis na vesnici s malymi detmi, do prace oba rodice dojizdi a to kazdy na jinou stranu, deti je treba jeste vyzvedavat ci pohlidat bo jsou male nebo maji po skolce/skole krouzky opet mimo bydliste)

          Duvody asi netreba rozepisovat.. emise, resp. uplny zakaz spalovaku, zdrazovani energii, preuctovani podpory elektromobilu, atd

          0 0
    • Singlespeed  

      Já to tušil, že cykloaktivisté způsobí více škody než užitku. Romča Kreuziger a další propagátoři 1,5 m prokázali cyklistům předpisovou medvědí službu. Krylov by mohl modernizovat svoji legendární bajku :-) .

      4 0
      • J.e.n.i.k.82  

        Je to tak, jak říkáš..

        V posledním Autosalonu na Primě o tom byla reportáž ve spolupráci s autodopravou Hopi a byla to tedy pěkná číčovina.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          2 0
      • xtonda  

        Jak už sem tu psal, ten zákon v podstatě nic nemění, bezpečné předjíždění tu bylo už dávno přičemž znalci tu hodnotu odstupu počítali podobně, teď se to jen přesunulo do zákona. Tohle je jen pokus jak obejít § 19 odstavec (1) Zákona č. 289/1995 Sb. o lesích

        Každou značku B 8 na kraji lesa budu považovat za protizákonnou.

        0 0
        • Singlespeed  

          Spíše bych řekl, že první krok k novelizaci zákona o lesích v neprospěch cyklistů. Nedivil bych se, kdyby tam propašovali v blízké době nějakou šířku komunikace, po které se cyklista v lese může pohybovat, aby nebyla ohrožena jeho bezpečnost,. Předpokládám, že aktivisté budou souhlasit, přece jen, bezpečnost cyklistů je třeba konzistentně zajistit i nejen v silničním provozu, ale i v lese.

          0 0
          • Forester  

            To se určitě nechystá.

            Je to stále o tom, že vlastník lesa musí strpět řadu omezení od vlastníka lesa, v řadě případů s tím mám dokonce vícenáklady, ale bere se za samozřejmé, že to jde pouze z jeho kapsy.

            Stejně tak je to i s případnými úrazy v lese. Se stoupající návštěvností dochází ke zraněním, někdy i úmrtím a řada těch lidí se potom snaží zahojit na vlastníkovi lesa, protože neudělal opatření na možnou ochranu návštěvníků lesa … ?!

            0 0
            • o.unca  

              „a řada těch lidí se potom snaží zahojit na vlastníkovi lesa,“ je problém přepičenosti lidí, to vyhlášky nevyřeší…

              0 0
        • Forester  

          Jako, že když s něčím nesouhlasím, tak je to protizákonné? … Zajímavá logika.

          0 0
          • xtonda  

            Když něco odporuje zákonu, tak je to nezákonné, viz zmíněný pragraf zákona.

            (1) Každý má právo vstupovat do lesa na vlastní nebezpečí, sbírat tam pro vlastní potřebu lesní plody a suchou na zemi ležící klest. Při tom je povinen les nepoškozovat, nenarušovat lesní prostředí a dbát pokynů vlastníka, popřípadě nájemce lesa a jeho zaměstnanců.

            0 0
            • Singlespeed  

              Každý je povinen dbát pokynů vlastníka. Pokud tedy vlastník na některé cesty zakáže vjezd cyklistů kvůli zachování jejich bezpečnosti, je vše v naprostém pořádku. Vstup na vlastní nebezpečí dovolen, ale nikoliv jízda na kole (není zajištěna bezpečnost smíšeného provozu). Dle mě neprůstřelná argumentace konzistentní s moderními trendy a dalšími zákony..

              1 0
              • Forester  

                díky, byl jsi rychlejší :-).

                Jinak, když už tady argumentujeme zněním zákona o lesích (289/95 Sb.), tak doporučuji si přečíst § 20 Zákaz některých činností v lesích. Řada lidí bude překvapena, co tam všechno je :-).

                1 0
                • -b-n-x-  

                  To si musím přečíst. O těch činnostech. Aby člověk věděl, co tam třeba může/nemůže dělat se ženou. :-)

                  0 0
              • xtonda  

                Pokyn vlastníka je, že tam bude stát chlápek a řekne, že teď se tady těží. To rozhodně není trvalý zákaz.

                0 0
                • Forester  

                  To je tvůj omyl. Vlastník lesa samozřejmě může omezit pohyb po lese, viz zákon o lesích, a určitě to neznamená, že tam musí stát 24/7 a každému něco vysvětlovat …

                  0 0
    • ratel  

      absurdita to je, ale věřím tomu že to použijí někteří militantní vlastníci lesa a ty zákazy tam fakt budou chtít dát. LČR imho nebudou spěchat, bo potřebujou dobrý imidž a nas.aní cyklisti jim ho nevylepší. U nás polovičku lesů vlastní církev, tam si nejsem jistý. Možná zákaz bude platit jen v neděli, aby kolisti jeli do kostela a necourali se po lese. .

      0 0
      • jIrI___  

        Když se podívám, jaké věci Biskupské lesy poslední dobou zavádějí (rušení desítek let zavedených parkovišť apod.), tak bych se vůbec nedivil, kdyby přispěchali s cedulkami zákazu vjezdu cyklistů jako první.

        0 0
        • ratel  

          V Beskydech jsou na tom ohledně parkovišť LCR a Biskupské lesy stejně.

          0 0
    • petrun  

      Tohle jen přilije oleje do ohně. Ti cyklisti nezmizí. Jejich počet zůstane přibližně stejný. Jen se ti poctiví přesunou na silnice. No až pojedu po silnici a nebudu je moci bezpečně předjet, protože bezpečně to opravdu nejde všude tak pojedu za nimi a potáhnou za sebou vláček nasraných kroutičů volantem. Bude legrace :-D

      0 0
      • JachymP  

        Vláček nebude, předjedou je nebezpečně. Nedá se to bohužel vymáhat.

        0 0
        • petrun  

          Já nic nebezpečně předjíždět nebudu. Za 32 let mám jen jednu drobnou nehodu a nic na to měnit nehodlám.

          0 0
    • HonzaRez  

      Ještě jsme zapomněli, jak obrovsky vzrostl počet uživatelú těchto cest v poslední době a to hlavně bezmozků a ecoli, čili problémy a střety s lesní technikou musely v případě těchto osob vzrůst exponenciálně…

      2 0
    • -b-n-x-  

      Ty woe. Podle té argumentace toho (z prominutím ******) z těch broumovskych hor, by tam měli dát i zákaz vstupu.

      :-)

      0 0
      • midlander  

        To by se jim určitě líbilo. Konec starostí, nikde nikdo. Konečně si budou moci dělat s lesem co se jim zlíbí a nikdo nebude prudit, že se chce v lese rekreovat.

        1 0
    • neminem laedere  

      Zákon o bezpečném předjíždění cyklistů je jen záminka. Boj proti cyklistům v lesích už dávno běží – viz například Svatojánské proudy či Posázavská stezka.

      Moc by mě zajímalo, jestli je pravda ta informace z článku, že k 1. 1. 2022 budou v nějakém broumovském lese na cyklotrase značky „Zákaz vjezdu jízdních kol“. Konkrétní místo zmíněno není, tak to nelze ověřit.

      Lesní cesty jsou ze zákona veřejně přístupné. Moc by mě zajímalo odůvodnění konkrétního případu, proč by se měl v souvislosti s novým zákonem veřejný přístup omezit, které by silniční správní úřad a Policie ČR akceptovaly. Je tam snad tak intenzivní doprava, že bychom vedle lesních cest měli stavět ještě samostatné cyklostezky? :-)

      Pokud jste někdo na Broumovsku místní, prosím, občas se podívejte na úřední desku obecního úřadu s rozšířenou působností, a kdybyste tam narazili na takovou aktivitu, dejte mi prosím vědět.

      6 0
      • midlander  

        Myslím, že máš malou představivost, stačí úředník podobného smýšlení… dokážu si představit, že to zdůvodní třeba těžbou a provozem těžké techniky na cestách a vylupnou to i se zákazem vstupu. Po dobu těžby = na neurčito. Už teď každou chvíli potkávám varování od myslivců, že nemám vstupovat do honitby, protože tam střílí prasata. Sice jsem nikdy myslivce nepotkal, ale pokud mě picnou, měl jsem si přečíst cedulku…

        1 0
      • neminem laedere  

        Čerstvé informace z jednoho silničního správního úřadu. Aktuálně úřad neeviduje žádný návrh dopravní značky Zákaz vjezdu jízdních kol do lesa (kdyby nějaký návrh nyní přišel, vzhledem ke lhůtám je umístění značek k 1. 1. 2022 prakticky vyloučeno). Fakt, že cyklistu na lesní cestě není možné předjet, podle názoru tohoto úřadu rozhodně není legitimním důvodem, proč by takovou dopravní značku bylo možné povolit.

        Teď mi autor článku přiznal, že prý ten spolek žádný návrh vůbec nepodal. Jen by si to přáli. Obsah článku je tedy čisté FAKE NEWS.

        12 0
        • orm  

          Na jednu stranu jsem fakt rad za tvoji praci pro cyklistiku, na druhou stranu nam tu nicis nas flame war! :-)

          4 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
        • xtonda  

          Dneska byl na hradeckým rozhlase pořad, kde ten článek zmínili a člověk od LČR tam reagoval že to vnímají jako problém, ale řekl, že je to na legislativcích a že vlastníci v tom v podstatě nic nemohou

          https://www.mujrozhlas.cz/…chou-na-zemi

          čas od 8:06

          1 0
        • Forester  

          je teda nevím, jak to přesně myslíš, ale jde jen o klasickou značku B8, která zakazuje vjezd cyklistům. Nejedná se o speciální značku specifickou pro les. Pokud jsem to špatně pochopil, tak sorry.

          0 0
          • neminem laedere  

            O umístění dopravní značky B8 na lesní cestě (účelové komunikaci) rozhoduje silniční správní úřad. Ne vlastník lesa.

            0 0
            • Forester  

              nepochybně, na návrh vlastníka, resp. správce lesa … nemáme spor

              0 0
        • tonik666  

          Díky za vyjasnění! Jsem rád, že se tomu někdo věnuje

          1 0
        • ratel  

          tak to je novinarska klasika. Bohuzel dost casta. Katastroficky titulek, uvnitr uz to neni tak horke a pravda je uplne jina.

          Ten autor je novinar nebo nejaky amatersky pisalek bez zodpovednosti?

          1 0
          • neminem laedere  

            Autor je hlavně někdo, komu se nelíbí zákon o 1,5 metru. Takže poukazuje na údajné „chyby zákona“, resp. vyvolává negativní emoce a doufá, že se zákon ještě změní. To ale naštěstí do 1. 1. 2022 také nehrozí a poté, co se dopravní katastrofa ani s účinností zákona konat nebude, bude argumentace odpůrců výrazně slabší.

            2 0
            • orm  

              To je presne to co mne vadi. Vsichni hledaj duvody proc to nejde, misto aby hledali zpusob jak to udelat.

              5 0
    • honzarb  

      Teoreticky se může stát i to, že ti trochu více vyplašení cyklisté budou zákaz respektovat a tím pádem bude v lesích méně cyklistů :-)

      0 0
    • hmm  

      Já se musím jako cyklomrd smát. Aby to nedopadlo jako s cedulí na jedné lávce v okolí co pravidelně končila v řece. A naopak tu někdo otáčí rychlost 30 ve vedlejší ulici. V dobách akunářadí mají cedule krátkou životnost.

      0 0
      • Markony  

        Potom tam přidají foto pasti a co potom ?

        0 0
      • honzarb  

        Není jednodušší ten zákaz prostě ignorovat? :-)

        0 1
        • dolomiti  

          To by tady zase nebyla taková hezká diskuze :-)

          0 0
        • Singlespeed  

          Předpokládám, že slušný člověk bude zákazy respektovat. Přece jen, les mu nepatří a je tam jen na návštěvě, tak by se měl chovat jako host slušně a respektovat přání majitele, které je v souladu s moderními trendy zvýšení bezpečnosti cyklistů.

          1 0
    • xtonda  

      Na svém FB to zatím nezmiňují, tam jsou jen zprávy jak jsou hodní vstřícní skvělí.

      0 0
    • JakeF  

      Pumpičkářští aktivisti nutně potřebujou na všechno zákony a předpisy, aby jim nepřekážely auta… No tak si lesáci zařídili vlastní pravidla a předpisy, aby jim nepřekáželi pumpičkáři…

      To je tak, když se do každýho pseudoproblému začnou tahat úředníci a stát.

      8 0
      • vrazdit  

        přesně… kdyby se lidi chovali slušně, nesrali se do ostatních, každý se staral sám o sebe a všude nebylo tisíc aktivistů „za lepší svět“, tak by polovina problémů neexistovala…

        2 0
        • R-A-D-I-U-S  

          Kdyby :-(

          0 0
        • psbiker  

          Točvolant český by pak usilovně pracoval na další balkanizaci silnic, nějaké ztráty přece k silnicím patří, on je přece skvělý řidič a nic se mu stát nemůže.

          2 0
          • vrazdit  

            ano, ztráty k silnicím patří a patřit budou… stejně jako k životu patří smrt, nehody se stávají a to ve všech oborech lidské činnosti… tím že něco začneš uměle omezovat, kontrolovat a znepříjemňovat neznamená, že to potom bude lépe fungovat…

            0 0
            • pepek  

              EU touží tyto ztráty vymýtit za každou cenu. Teď tě budou z Bruselu nějakou dobu špehovat a šlapat na brzdu, posléze nastane návrat k praporkovému zákonu.

              0 0
              • doubleingram  

                EU se hlavne snazi omezit auta jak to jde, proto vse kolem EV, EUR XX, povolenek apod nesmyslu. Cil je aby melo auto jen „par“ lidi.

                0 0
      • orm  

        Pise clovek co po silnici nejezdi a na traily se dopravuje autem. Bezpecnost na silnici neni pseudoproblem. Nekdy si to vyzkousej.

        3 1
        • embi  

          Predstava, ze se vsechno vyresi dalsim narizenim, zakonem a represi je nesmyslna.

          2 0
          • orm  

            Ale tohle neni nejake ceske novum. Tahle norma, nekde i prisnejsi, funguje v hodne statech. Nikde nic nekolabuje. Asi jsou tam lepsi ridici, nevim. Hlavni rozdil je ten, ze tam proti tomu statni organy aktivne nebojuji a nesnazi se rikat, ze to nejde.

            4 1
            • embi  

              Jasne, to vubec nerozporuju.) Jen rikam, ze to narizeni blaho na silnici nezpusobi. A nerikam ani opak!

              0 0
        • JakeF  

          Mám na kole po silnicích naježděno desítky tisíc kilometrů…

          0 0
          • orm  

            Jako za rok, aby to bylo relevantni :-)? Kazdopadne dopravni cyklistika je neco jineho nez jezdeni na silnicce, kde primarne nejezdis po meste. Ja mel pred kovidem tisice kilometru rocne jizdy po meste do prace, na nakupy. Pokud nemas tuhle zkusenost, a jizda na silnicnim kole pro rekreaci neni stejna zkusenost, tak to proste posoudit nemuzes. Nehlede na to, ze situace se rok od roku zhorsuje.

            1 1
            • JakeF  

              Takze se na kole seres do mist, o kterejch sam vis, ze na to nejsou moc vhodny, a pak vyzadujes zakony, aby vzniklo omezeni pro ostatni?

              No tak presne takhle to udelali ti lesaci, vytvorili omezeni, aby se jim nikdo necpal na cesty, kde se pohybujou tezkou technikou… Rozdil je v tom, ze oni do toho lesa technikou potrebujou, ty bys po meste v klidu mohl jezdit MHD jako vsichni ostatni.

              3 1
              • babkanakole  

                Jo, tohle je geniální návrh.

                Ve skutečnosti to dopadne tak, jak teď u mě – momentálně jsem po prodělaném těžším nachlazení přestala dojíždět na kole. A samozřejmě jsem přesedla do auta.

                Do práce dojíždím podle provozu o cca 10 – 15 minut déle, a v kolonách je o auto víc.

                Z té obvyklé půlhodiny na kole je maximálně 5 minut na cestě, kde budu šoféry štvát, vše ostatní se dá objet vedlejšími ulicemi nebo po (blbě navržené, ale existující) smíšené cyklostezce. V tom blbém místě nemám na výběr – kutají nám tu dálnici a zbývá jediná silnice, kterou se od nás dá dostat pryč, a tenhle jediný úsek nemá možnost to objet nikudy jinudy. Nejdřív překopali všechny lesní a polní cesty, a nedávno i nejkratší silnici do města. Na většině z těch zrušených cest se už rok neděje vůbec nic, to jen pro doplnění.

                1 0
                • JakeF  

                  A potrebujes k tomu zakon, aby te auta objizdela minimalne 1,5 metru? Kdyz objizdela o 1 metr, tak to nestacilo?

                  O tom je muj argument, pokud chces jezdit po meste, v pohode, jezdi… Ale vyzadovat nesmyslny zakony na vsechno je cesta do pekla. Rozumnej ridic si odstup necha tak jako tak, debil te stejne oprasi.

                  1 0
                  • Zdyn  

                    Zákon potřebují spíše motéristé, než cyklisté :). Jak už tady na foru bylo zmíněno vícekrát, tak nejsou jen dve skupiny řidičů – ohleduplní a debilové. Veliká skupina, kde myslím 1,5m pomůže, jsou řidiči, kteří si neuvědomují (neví), co je bezpečný odstup.

                    2 1
                    • JakeF  

                      Pokud si to jenom neuvedomuji, tak vubec nebyl potreba zakon… Stacilo udelat osvetovou kampan, coz se i stalo. Tahat do toho uredniky, zakony a represivni slozky vubec nebylo treba.

                      1 1
                      • Zdyn  

                        I to se tady přeci řešilo. A sám si také myslím, že dobrá osvětová kampaň by byla lepší a navíc by nemusea tolik rozdělovat obě skupiny. Ale upřímě, kdy se tady nějaká taková kampaň podařila udělat? Navic by musela být dlouhodobá a opakovaná. Ve výsledku je to bohužel mnohem obtížněší a výrazně nákladnější, než to dát do zákona. Ideálni by tedy bylo udělat i nějakou vhodnou kampaň k novému zákonu, ale to už bychom po vládcích, dopravní policii a Besipu chtěli moc :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Zatimco kdyz to das do zakona, tak se neco vyresi? Zvlast, kdyz to prakticky nejde kontrolovat?

                          1 1
                          • LiborV  

                            Lidi jezdi autem rychle. Hrozí jim ztráta ŘP nebo vysoká pokuta, ale to je neodradí. Takže nějakej 1,5m za 2tis je oproti tomu absolutní prkotina.

                            1 0
                          • Zdyn  

                            Jo, myslím si, že je to lepší než nic. V kontrole bych až takový problém neviděl. Když to funguje jinde, tak proč by ne u nás?

                            Sám na silnici pozoruji, že už teď někteří řidiči objížděcí cyklisty s větším odstupem.

                            3 1
                            • JakeF  

                              A zakon jeste neni v platnosti, ze? Takze evidentne pomohla ta osvetova kampan, ne zakon, urednici a represe…

                              0 3
                              • psbiker  

                                Ty osvětové kampaně + výuka v autoškolách předtím neměly moc účinek. Jinak v Německu je odstup 2m, asi tam ti aktivisti fakt řádí :)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Já vím, že se v ČR Německo rádo glorifikuje, jak tam je pořádek a tráva zelenější… Žil jsem tam teda jen půl roku, ale zas nějak zásadní rozdíl mi to nepřišel, na silnicích obzvlášť ne. Na dálnicích si lidi drží ještě menší odstupy než v ČR a pak mi nějakej ožralej Němec nabořil zaparkovaný auto v podstatě na totálku.

                                  0 0
                                  • psbiker  

                                    No možná si to glorifikuji, ale asi se mě tam nebude nikdo snažit úmyslně oprasit, ale zas na druhou stranu, pokud budu zdržovat provoz, tak mám povinnost zastavit a pustit rychlejší. Není to jenom otázka slušnosti a ohleduplnosti, předpisy a sazby za porušení tam budou mít nepochybně taky. Když to jde jinde, proč by to nemělo jít tady?

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      A to se ti na ceskejch silnicich stava casto, ze te nekdo umyslne oprasi? Myslis si, ze to delaj lidi, kteri berou ohledy na predpisy? Pokud by brali, tak uz by te nemeli oprasit podle dnesnich…

                                      0 0
                                      • psbiker  

                                        Možná nevědomost, možná úmysl, nebo pocit skvělého řidiče, ‚já se tam vlezu, přeci nedám nohu z plynu‘, občas se to prostě děje. Abych to odlehčil, nedávno mě předjel s předpisovým odstupem takový ten velký americký pickup, ale samozřejmě při tom nezapoměl začít vypouštět oblaka sazí.

                                        0 0
                              • babkanakole  

                                No, vzhledem k tomu, že jsem z místa za volantem v pondělí zahlédla, jak se domíchávač snaží doslova odstrčit cyklistu, někteří zůstali těžce neosvícení.

                                Tedy – netuším, jestli to bylo jen na posr…, pardon, na kreditku, nebo se mu při tom ploužení v koloně skutečně v jednu chvíli otřel o řidítka. Kdyby počkal pár vteřin, klidně mu ten metr a půl mohl dát, byl by volný protisměr. Takhle ani nepootočil volantem. Ušetřil čas, aby pak po chvíli stejně skončil na světlech.

                                1 0
                                • JakeF  

                                  Tenhle člověk evidentně zákony nedržuje už dneska. Novej zákon najednou dodržovat začne?

                                  0 0
                              • Zdyn  

                                Jasně, že už pomohlo to, že se o zákonu mluví, ale osvětová kampaň to není. Naopak v médiích probíhala spíše antikampaň. Jak jinak by jsi si to představoval? Zkrátka se mluví o zákoně a někteří už na to reagují, aniž by byl v platnosti. Nic víc, nic míň.

                                1 0
                                • JakeF  

                                  Mně přišlo, že to byla celkem pozitivní kampaň. Dost lidí to podporovalo, mraky lidí má nálepky na autech…

                                  Za mě jsem přesvědčenej, že kampaň ve stylu „dejte nám prosím dostatečnej odstup, pokud to půjde, tak 1,5 metru, děkujeme“ bude mít lepší výsledky než „pokud nedáš cyklistovi 1,5 metru, tak tě natočíme z vrtulníku a dostaneš pokutu“. Lidi reagujou líp na pozitivní vzory, než na represi.

                                  1 2
                                  • jonti  

                                    Mas pravdu, toto funguje lip, skoda, ze se to neaplikovalo i s Covidem.

                                    0 0
                                  • Zdyn  

                                    No, nevím. Pozitivní kampaň jsem v médiích moc nezaznamenal. Tedy vybavuji si jen reportáže, kde se řešilo jaká to bude katastrofa, sehrané scénky (Prima) a pár dalších článkůl na webu, které také připravovaly na budoucí kolabs.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Confirmation bias.

                                      0 0
                                      • Zdyn  

                                        :)

                                        0 0
                                      • TheJD  

                                        V siroce zamerenych mediich typu seznamzpravy nebo novinky byly prevazne negativni reakce, ale ne exkluzivne.

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Schvalne jsem to tam prosel a neprijde mi to porad nejak zasadne negativni, poukazuji vetsinou na logicky problemy. Jinak ja kdyz rikal osvetova kampan, tak jsem nemluvil o tom, co pisou nezavisly media, ale ruzny reklamy, podpora znamych osobnosti, nalepky na autech atp…

                                          Docela pekna je mimochodem “tahle”:https://www.denik.cz/…mrtelne.html statistika, kde je krasne videt, jak moc to je cely aktivistickej pseudoproblem.

                                          0 0
                                          • mantis  

                                            V první řadě je třeba říct, že ano, je spousta cyklistů, co jezdí jako prasata a nechápu, že se dožívají nějakého vyššího věku. V autě i na kole čím dál častěji nevycházím z údivu a začínám mít podezření, že spoustu lidí na kolech prostě a jednoduše přestal bavit život a tak se takhle chovají.

                                            Na druhou stranu se nebudeme tvářit, že takováhle statistika je nějak moc vypovídající o celé šířce problému, že. Jednak známe problém se „statistikami“ všeho druhu, o tom asi není třeba dál nic rozvíjet. Ale hlavní point – i když jezdím hodně opatrně a silnicím se vyhybám (mimochodem hlavně potom, co mě jedno prase sejmulo po nedání mi přednosti s tvrzením, že mě neviděl..), tak i tak zažívám občas situace oprasení, omezení a nutnosti řešit situaci zastavením, uklizením se na krajnici, úplného zastavení a uhnutí, protože se nehodlám nechat zabít. Kolik z těchto událostí je zachyceno v nějaké statistice? A to mluvím o sobě a nemluvím o silničářích, kteří těch situací musí zažívat mnohonásobně víc. Kolik z těch situací je zachyceno ve statistikách? Chceme se na to skutečně dívat tak, že „hele on mě sice oprasil a málem zabil, ale tentokrát jsem stihl uhnout, tak je všechno v pohodě, tentokrát to vyšlo“ – takže to se nepočítá, protože se „nic“ nestalo?

                                            4 0
                                            • JakeF  

                                              Ja nikde nerikam, ze by silnicim neprospelo vice ohleduplnosti. To je fakt, at se bavime o jakymkoliv zpusobu dopravy na silnici.

                                              Rikam to, ze nicemu nepomuze tahat do toho zakony a uredniky. Uprava byla dostatecna, kdo ji ignoroval driv, bude ji ignorovat dal. A pokud si ridic za cyklistou dostatecne pribrzdi a predjede ho v metrovy vzdalenosti, tak je to bezpecnejsi, nez kamion bez brzd v 1,5 m.

                                              0 1
                                              • Zdyn  

                                                No vidíš a já si třeba myslím, že ta úprava vzákoně dostatečná nebyla. Důvody tady už byly popsány mnohokrát. Sám jsem na silnici až tak problémy neměl a počítal jsem s tím (a na tom zákon nic nezmění), že případnou kolizy odnesu vždy já a nikoli auto. A kdybych se tímto pravidlem neřídil a neuhnul x krát předjíždějícímu autu, tak jsem tu statistiku mohl také doplnit. A takových případů bude velké množství.

                                                2 0
                                                • JakeF  

                                                  A to ti prijde problem, ze ses obcas musel trochu prizpusobit, aby nevznikla nebezpecna situace? Tak snad te neubylo, auto se tobe musi prizpusobit kazdy…

                                                  0 5
                                                  • Zdyn  

                                                    Jo, to mi jako problém přijde. Já tu nebezpečnou situaci nezpůsobuji, ale musím ji řešit, abych nedošel k úrazu. Naštěstí mě zatím nikdy neubylo, ale to štěstí nemusí vydržet :)

                                                    Auto se nepřízpůsobuje mně, ale dalšímu řádnému účastníkovi provozu.

                                                    Zajímavé je, že když stejný řidič předjíždí nějaký traktor (třeba John Deere), tak si dává sakra pozot, jestli něco nejede v protisměru a vymetá protilehlou škarpu, aby se náhodou nepotkal s těma velkejma kolama traktoru.

                                                    4 0
                                                  • JakeF