• g-ice

    Ahoj, potřebuju nové zadní kolo (praskají mi dráty na vikingách) a uvažuju jakej ořech,ráfek,dráty… mám 115kg + baťoh… tak 120kg

    mám rozpočet tak 3500–4k max. s tím že váhu kola moc neřeším spíš chci maximální spolehlivost a tuhost:)

    předem díky za tipy.

    0 0
    • bagr  

      Se omlouvam ale pri tehle vaze to bude dost problem se takovyhle zadni kolo.

      0 0
    • Vilém  

      Tak draty na vikingach praskaji i lidem, kteri vazi o trosku vic nez polovina tve vahy:)

      Chtelo by to neco na 2mm nerez dratech, mosaz niple, nejakej odolnejsi rafek.

      Driv nebo pozdeji tu padne jako tip treba X9 naba, nejaky 2mm draty (Marek, Sapim, DT), rafek treba Remerx Hurry (pokud uz jsi neztratil duveru), nebo nejaky WTB.

      0 0
      • Mamut  

        K tomu naboj na pseudopevnu osu = 10mm upinak, napr. Novatec D362SB a vydrzi to az az. Sam som to s vybavou kedysi dotiahol na 110kg a tym kolesam to nijak nevadilo (36× 2mm Marek, Alexrims XD-Lite).

        0 0
    • Neunzikger  

      Předpokládám, že to Tvé RB cr 1300 je 26er.

      26“ ráfků je celá řada, než vybírat nějaké XC šlupičky, doporučuji Ti rozhlédnout se mezi ráfky pro drsnější disciplíny. Lépe by bylo ochránit ráfky objemnějšími pneu – tomu vybrat i adekvátní šíři ráfku. Vybíral bych mezi modely nad 500 g a klidně ráfek vnitřní šíře 23 mm.

      U zadního kola větší profit přináší tuhost, než když cítíš, jak pod Tebou uhýbá neschopno udržet přímou stopu kvůli gramům dole.

      Kdybys jó chtěl – tak dráty zodolněné v oblasti kolínka jsou: DT alpine III a Sapim Strong.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Na 115 kg si pořídit Vikingy je fakt blbost, to se na mě nezlob. Ten počet drátů mohl napovědět, že to na tvojí váhu není ;)

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        PS: Vyměň i předek. Ta kola jsou opravdu o ničem.

        0 0
        • g-ice  

          Důvod? za 2 sezóny s takovou váhou 2 prasklé dráty vzadu to mi přijde docela nadlidský výkon… a s předním doposud žádný problém…

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Tak jasně, že praská hlavně zadek, kde přenášíš sílu. Mrkni sem do historie a zadej slovo Viking ;).

            Ale klidně pořeš jen zadní kolo, jak je ctěná libost ;)

            0 0
      • g-ice  

        Když jsem je pořizoval neměl jsem 115:-) ale pak jsem nabral trochu svalů trochu tuku a jsem tam kde jsem.

        0 0
    • Foja  

      Ahoj. Mám váhu asi jako ty a moje zadní kolo pode mnou stále drží už třetí sezónu. Jen jednou jsem si nechal preventivně přetáhnout výplet jinak nic. Mám nábu Novatec s 9mm osou, dráty u kolečka Sapim strong, na druhé straně nějaký 2mm nerez(nepamatuju si jestli je to Sapim, nebo není) a ráfek je nějaký širší Remerx s dvojitým kalíškem. Samozřejmě že drátů tam je 36. Rozhodně s ním nazacházím v rukavičkách a stále je ok. Myslím, že i do ceny by jsi se mohl vejít, když pohledáš.

      0 0
    • bukajcze  

      Mám o dost více než máš ty a praskali mi dráty na fastdiscích (remerx 32 drátů), přepletl jsem celý kolo a dal tam dráty sapim 2mm šířky a pak už nebyl nikdy problém. Ale po roce mi ráfek praskl (prý přetaženej výplet…)

      0 0
    • JDF  

      Vazim okolo 120kg taky a taky jsem dlouho vybiral. Nakonec jsšem i pres pocatecni neduveru skoncil u zapletenych kol od Kubada (ZTR FlowEX + DT Aerolite na Hope Pro Evo II nabech) a musim rict, ze jsem prekvapen, draty pevny jak prase (tech jsem se prave bal).

      Doporucil bych, ale je to holt mimo tvuj rozpocet.

      0 0
      • g-ice  

        S ráfkem a drátama není problém ale 4500 za náboj asi fakt nedám :D …jak dlouho to jezdíš/jakým stylem :-)

        0 0
        • JDF  

          No mam je vsehovsudy asi mesic, najeto zatim 500km.

          Zpevnene cesty predevsim + 2 rychlejsi sjezdy v lehcim terenu.

          0 0
    • Krejca  

      Dvojitý :-)

      0 0
    • dancing dog  

      Na tomhle vlákně je skvělý, že na dotaz na kolo prvních asi 20 reakcí bylo od výživových poradců :)

      0 0
      • MirosPikos  

        Možná je někdy snazší řešit váhu než kolo :) Ale máš pravdu… nicméně výživový poradce stejně nejsem :)

        0 0
    • jirkous3  

      Pokud nejezdíš nějaký těžký terén, pak stačí výplet pevnějšími špicemi. Já měl 130 kilo a jezdil na obyčejném jednoduchém ráfku. Silnice, polní cesty apod. a nikdy mi špice u 26 palcového kola nepraskla. Na kole jsem měl pevnější chromované špice. Zkus se poradit v servisu o výpletu. Zkušený technik to vhodným výpletem určitě vyřeší. Na silničce to bylo horší, i s dvojitým ráfkem v zadním kole špice občas rupla, ale tak možná jedna za sezonu.

      0 0
    • emanuel  

      A co takhle naky ekonomicky zaplet se zesilenymi draty 2.6, 2.3 neco se da pohledat v historii to bych rekl ze to vydrzí dlouho a cenove to vychazi fakt levne rafek+ spice naboj cca 700 kc

      hacek je ale v tom ze se musi prevrtat rafek na vetsi prumer niplu a to nevim jestli v servisech delají..

      0 0
      • Mamut  

        Take spice taktiez nedas do beznych nabojov. Mozno do nejakych zjazdovych.

        0 0
        • g-ice  

          zas tak špatně finančně na tom nejsem :D Když bude nejhúř zainvestuju víc… Chci to pořešit co nejdřív tak sbírám info.

          0 0
      • Neunzikger  

        Pro životnost zápletů je významné nejen čím vyplétáš, ale i co zaplétáš. Také proto 26“ ráfky jsou pod 300 g i nad 800 g. Dráty tolik netloustnou, nějaká jejich pružnost v tahu je i ku prospěchu věci. Je-li třeba, zaplete se ve větším počtu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.